|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Mihrinaz,Açılış Tarihi: 08 Nisan 2019 (23:01), Konuya Son Cevap : 08 Nisan 2019 (23:01). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
08 Nisan 2019, 23:01 | Mesaj No:1 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | Sistematik Kelam İlk 7 Ünite Değerlendirme Soruları Sistematik Kelam İlk 7 Ünite Değerlendirme Soruları Değerlendirme Soruları 1. Kelam ilminde “vacib, mümkün, mümteni” şeklindeki tasnif aşağıdakilerden hangisi içinde yer alır? a. Nazari istidlal b. Tümevarım c. Tümdengelim d. Aklî hükümler e. Dini deliller 2. İmam Maturidi’nin “Yazı, yazarına delalet etmektedir, yazarın keyfiyetine ve mahiyetine değil. Aynı şekilde alem de bir yaratıcıya (muhdis) işaret etmektedir.” şeklindeki istidlali aşağıdakilerden hangisine örnektir. a. Tümevarım b. Tümdengelim c. Temsil d. Burhan e. Şahidin Gaibe delâleti 3. ‘Tatmayan bilmez’ gerçeğini aşağıdakilerden hangisi ifade eder a. Hakka’l-yakîn b. İlme’l-yakîn c. Zeyne’l-yakin d. Ayne’l-yakîn e. Hisse’l-yakîn 4. Bütün mukaddimeleri akla dayalı olan delile ne ad verilmektedir. a. Delil b. Dini delil c. Burhan d. Nazar e. Kıyas 5. Maturidi’nin haber-i vahidi kabul etmek için ileri sürdüğü şart aşağıdakilerden hangisinde tam olarak verilmiştir. a) Kur’ana uygun olması b) Mütevatir hadise uygun olması c) Kur’an ve mütevatir hadislere uygun olması d) Kur’an ayetlerine, akla veya bu ikisi ile uyuşan sünnete uygun rivayetler e) Sadece akla uygun rivayetler CEVAPLAR (1. D, 2 E, 3. A, 4.C, 5. D) DEĞERLENDĐRME SORULARI S.1 Varlık kavramının tarifinin zor olması hangi nedene dayanmaktadır. A) Bir kavram olması B) Kategorilerden olması C) Kapalı olması D) Tarife ihtiyaç duymaması E) Cinsi ve faslının olmaması S.2 “Her dıs dünyada bulunan sey zihinde de bulunur, ancak her zihinde bulunan dıs dünyada bulunmaz.” bu hükme karsılık gelen varlık alanı hangisidir. A) Zihinde varlık B)Zihin dısı varlık C) Mutlak varlık D)Nefsül emirde varlık E)Hem zihinde hem dıs dünyada bulunan varlık S.3 Allah’ı sıfatlarından soyut olarak tasavvur edilmesi Onu hangi varlık alanına koymayı gerektirir. A) Zihni varlık B) Zihin dısı varlık C) Mutlak varlık D) Nefsül emirde varlık E) Hem dıs dünyada hem de zihinde varlık S.4 Bir terim (vucut), içine aldığı fertlerinden bir kısmına yüklem yapılmaya diğerlerinden daha layıksa bu durum hangi kavram ile ifade edilir. A) Müsekkik B) Cins C) Mütevatı D)Fasıl E) Vucudu baht CEVAPLAR (1.E, 2.D, 3.C, 4. A) Değerlendirme Soruları S.1 Alemin sonradan yaratılısından hareketle delillendirme bağlamında öne sürülen delil hangisidir? A) Đmkan delili B) Hudus delili C) Nizam delili D) Đnayet delili E) Fıtrat delili S.2Asağıdakilerden hangisi imkan delilinde kullanılan öncüllerden biridir? A) Eser müessirden bağımsızdır B) Eser ve müessir arasında nedensellik bağı yoktur. C) Đmkan, vacipten öncedir D) Her mümkini var hale getiren bir illet vardır. E) Đmkan, vucub ve muhal kavramlarının bilinmesi birbirine bağlıdır. S.3 Gaye ve nizam delili daha çok hangi alanda aranmalıdır? A) Kainattaki düzende B) Alemin sonradan yaratılmasında C) Varlıklar arasındaki illiyet bağında D) Gaye ve nizamın birbirinden bağımsızlığında E) Hepsinde S.4 “Göz görmek içindir” cümlesi, gaye ve nizam deliline bir örnek olarak verilmesi durumunda açılımı nasıl olur. A) Gözümüz olduğu için görmekteyiz. B) Görmek bir neticedir, görmeyi sağlayacak düzenleme gözde daha önce takdir edilmis bir düzene göre ortaya çıkmıstır. C) Göz ile görme arasında bir neden bağı yoktur. D) Diğer organlarda olduğu gibi göz kendini düzenler. E) Göz olmasaydı görme de olmazdı. S.5 Mutezile Ehl-i Sünnet’ten hangi sıfatlar konusunda ayrılır? A) Fiilî sıfatlar B) Haberî sıfatlar C) Manevî sıfatlar D) Đsim sıfatlar E) Vahdaniyet S.6 “Teaddüd-ü kudema” yı Mutezileye hangi kaygıdan ötürü gündeme tasımıstır? A) Tevhid düsüncesine uygun olduğu için B) Ehl-i Sünnet’i tasdik için C) Kadîm ortak varlıklar ortaya çıkacağı için D) Tenzihi ötelemek için E) Zat-sıfat birbirinden ayrılmayacağı için S.7. Sıfat-ı nefsiyyeye aynı zamanda sıfat-ı selbiyye denmesinin nedeni nedir? A) Allah’ın özü ile ilgili olduğu için B) Allah’ın zatından ayrı düsünülemediği için 36 C) Allah’ın zatına zait olmadığı için D) Allah’tan her tür eksikliği ortadan kaldırdığı için E) Bu sıfatlar mahiyet itibariyle diğer varlıklarda bulunmadığı için S.8 Tekvin sıfatı konusunda Maturidîler Es’arîlerden farklı düsünmektedirler. Maturidîlerin kudret sıfatından ayrı tekvin sıfatı kabul etmelerindeki gerekçe asağıdakilerden hangisidir? A) Alemin yaratıcı olmadan kendiliğinden meydana gelme endisesi B) Allah’ın yaratma sıfatının mislinin olacağı endisesi C) Kudret ve tekvinin anlamlarının çeliseceği endisesi D) Kudretin tekvini kapsayacağı endisesi E) Kudretin hadis olmayacağı endisesi Cevaplar (1.b, 2.d, 3.a, 4.b, 5.b, 6.c, 7.d, 8.a, 9.d) Değerlendirme Soruları 1-Đmanı yalnızca bilgiden/marifetten ibaret gören asağıdakilerden hangisidir? A) Hariciler C) Mutezile E)Kerramiye B) Ehl-i Sünnet D) Safii Mezhebi 2-Đmanı amelden bir cüz görenler asağıdakilerden hangisidir? A) Hariciler B) Ehl-i Sünnet C)Mürcie D) Kerramiye E) Hiçbiri 3-Đmanda “dil ile ikrarın da” gerekli olduğu hangi açıdandır? A) Dünyevî ahkamın tatbiki için B) Đmanın kemale ermesi için C) Daha fazla sevap kazanmak için D) Đmanı amelden ayırmak için E) Hepsi 4 - “Bedeviler, ‘inandık dediler’ de ki (ey Nebi) ‘iman etmediniz’ ama, Đslam olduk deyin; inanç (iman) henüz kalplerinize oturmadı..” ayetinde yer alan iman ve islam kavramları dikkate alındığında vurgulanmak istenen nedir? A) Mücerret teslimiyetin imanla es değer olduğu B) Đslam’sız imanın yeterli olduğu C) Đmansız teslimiyetin tek basına yeterli olmadığı D) Mümin olmak için Đslam’a gerek olmadığı E) Hepsi S.5. Mutezile, “el-Menziletü beyne’l-Menzileteyn” görüsüyle neyi kast etmektedir? A) Đmanın tamamından çıkmayı B) Đmanın bir kısmından çıkmayı C) Đmanın amelden ayrı olmasını D) Đman küfür arası fısk noktasında bulunmayı E) Büyük-küçük günah ayrımını CEVAPLAR: (1. E, 2. A, 3. A, 4. C 5. D) Değerlendirme soruları: S.1 Peygamber kelimesi hangi dile aittir? A Arapça B Süryanice C Farsça D Aramice E Đbranice S.2 Nebi ve rasul arasındaki fark nedir? A Nebi daha özel, rasul daha genel bir anlam tasır. B Her rasul nebidir, ama her nebi rasul değildir. C Her ikisi de aynı anlama gelmektedir. D Rasul peygamber olmayanlar için de kullanılır. E Hepsi. S.3 Asağıdakilerden hangisi peygamberlik iddiasında bulunmustur. A Ebu Lehep B Ebu Cehil C Müseylime D Velid b. Mugire E Hiçbiri S.4 Göz için ısık ne ise, manevi alanda da akıl için …….. odur. Bu bosluğa asağıdaki kavramlardan hangisi gelmelidir? A Đlham B Rüya C Bilim D Vahiy E Mitoloji Cevaplar: 1 C, 2 B, 3 C, 4 D Değerlendirme soruları: S.1 Asağıdakilerden hangisi mucizenin kelime anlamını ifade eder. A Hayret verici olan. B Aciz bırakan. C Teslime götüren D Đnsanın gücünü elinden alan. E Hepsi. S.2 Asağıdakilerden hangisi mucizenin tanımının dısında kalır. A Mucize, tabiat kanunları ile zaman zaman örtüsür. B Mucize, yalnızca peygamberlere has değildir. C Veliler de mucizelere mazhar olurlar. D Mucize yalnız müminlere gösterilir. E Hepsi. S.3 Hissî mucize ile kast edilen mucize hangisidir? A Kur’an B Peygamberlerin yüce ahlakı. C Peygamberlerin gaybdan haber vermeleri. D Đnsanın duyuları ile müsahede ettiği kevnî olaylar. E Hiçbirisi. S.4 Asağıdakilerden hangisi olağanüstü bir hal olarak görülür. A Đrhas B Keramet C Meûnet D Đstidraç E Hepsi Cevaplar: 1 B, 2 E, 3. D, 4.E Değerlendirme Soruları S.1 Kur’an-ı Kerim asağıdaki mucize çesitlerinin hangisine girer? A Hissi B Kevni C Manevi-Akli D Tarihi E Hiçbiri S.2 Asağıdakilerden hangisi hissî mucizelere girmez. A Ayın ikiye bölünmesi B Peygamberimizin elinden suyun akıtılması. C Yüce Ahlakı D Az bir yiyecekle çok kisinin doymus olması. E Avucundaki tasların tesbih etmesi. S.3 Her peygamberin döneminde revaçta olan bir ilim vardı. Hz. Peygamber’e Kur’an inmeden önce revaçta olan husus ne idi? A Ticaret B Tıp C Sihir D Belagat E San’at S.4 Kur’an Peygamberimize kaç yıl içinde ve ne sekilde indirilmistir? A 22 yıl içinde zorlu bir sekilde B 23 yıl içinde belli aralıklarla tedrîcen (peyderpey) C 10 yıl içinde levhalar seklinde D 13 yıl içinde ve her zaman vahiy meleği ile mülaki olmak suretiyle E) Hiçbiri Cevaplar: 1 C, 2 C, 3 D, 4 B
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
Konu Sahibi Mihrinaz 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
ÖSYM 2025 Sınav Takvimi | ÖSYM'den Duyurular | Mihrinaz | 0 | 10 | 14 Kasım 2024 11:14 |
Hazmedemiyoruz! | Serbest Kürsü | Sükutu-Ezber | 7 | 69 | 13 Kasım 2024 15:52 |
Kadın İstihdamı | İslamda Kadın ve Erkek | Mihrinaz | 6 | 97 | 11 Kasım 2024 09:33 |
Yeriniz Kişiliğiniz | Kişisel Gelişim ve Psikoloji | Vasat | 25 | 348 | 09 Kasım 2024 23:49 |
Şerefi Gemilerin Sırtında | Serbest Kürsü | Medine-web | 1 | 62 | 02 Kasım 2024 20:04 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Ilitam sistematik kelam vize soruları | Medine-web | Sistematik Kelam | 1 | 09 Aralık 2017 10:06 |
İnönü İlitam Sistematik Kelam BÜT Soruları | Mihrinaz | MALATYA İNÖNÜ İlitam | 6 | 06 Aralık 2017 09:14 |
OMU ilitam Sistematik Kelam(2011)Büt Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 07 Kasım 2016 08:23 |
omu ilitam sistematik kelam 1.ünite soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 08 Aralık 2014 23:22 |
Sakarya ilitam sistematik kelam soruları | Medineweb | SAKARYA İlitam | 4 | 13 Kasım 2014 20:53 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|