Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLAHİYAT-ÖNLİSANS -AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ.::. > 2.SINIF*Bahar Dönemİ* > Din Sosyolojisi

Konu Kimliği: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi:  15 Şubat 2013 (23:47), Konuya Son Cevap : 22 Nisan 2017 (00:25). Konuya 35 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı4Kez Beğenildi
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 25 Mart 2013, 13:40   Mesaj No:11
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:44
Mesaj: 7.406
Konular: 425
Beğenildi:2308
Beğendi:4896
Takdirleri:3818
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: din sosyolojisi notlarımız

DİN SOSYOLOJİSİ 5. ÜNİTE SORULARI



laiklik terimi ilk kez kaçıncı yüzyılda kimler tarafından kullanıldı

a-16. yy. ingiltere
b-17. yy. fransa






...... ilke ve anlayışa işaret eder
.......... dinin farklı biçimler alması ve toplumun dünyevileşmesi sürecine işaret eder

a-sekülerleşme-laiklik
b-laiklik-sekürleşme






laiklik kavramı ..........daki "laikos" kelimesinden türetilmiş olup halktan olan yani ruhban sınıfına mensup olmayan anlamına gelir

a-fransızca
b-yunanca





sekülarizasyonun tek boyutlu olmadığını farklı alanları da kapsadığını savunan kimdir

a-a. comte
b-l. e. shiner
c-m. weber







rasyonalizm ve inanç kaybı argümanını savunanlardan ........ göre "sekürlerleşme dinin toplumsal öneminin azalmasını ifade eden" bir süreçtir

a-david martin
b-brian wilson







........ toplumsal alandaki sekülarizasyonu "geleneksel ve kutsal kozmonun çözülüşü olarak" tanımlar

a-luckmann
b-berger








kim 1967 yılında yayınladığı "the sacred canopy" isimli kitabında geleneksel sekülerleşme kuramını ve varsayımlarını savunduğu fikirlerinden vazgeçmiştir


a-t. luckmann
b-peter l. berger






aşağıdakilerden hangisi anayasada laiklik ilkesinin açıkca kabul edildiği modeli kabul eden ülkeler arasında değildir

a-almanya
b-türkiye
c-fransa
d-portekiz

aşağıdakilerden hangisi anayasada laiklik ilkesi açıkça belirtilmeyen (laik) modeli kabul eden ülkeler arasında değildir

a-almanya
b-ABD
c-avusturya
d-hollanda
e-portekiz







aşağıdakilerden hangisi anayasada bir devlet dininin benimsendiği ama uygulamada laik olan modeli kabul eden ülkeler arasında değildir

a-hollanda
b-ingiltere
c-danimarka
d-finlandiya
e-norveç
f-yunanistan








aşağıdakilerden hangisi anayasada resmi devlet dini veya mezhebinin benimsendiği ve dinin kısmen veya tamamen yasama kaynağı olduğu modeli kabul eden ülkeler arasında değildir

a-iran
b-afganistan
c-suudi arabistan
d-bahreyn
e-mısır
f-pakistan
g-israil
h-vatikan
i-suriye










anayasamıza kaç yılında yapılan değişiklikle türkiye cumhuriyeti devletinin "laik" olduğu ilkesi konmuştur

a-1928
b-1937
c-1924






diyanet işleri başkanlığı ne zaman kurulmuştur

a-1925
b-1926
c-1924






iranda bazı devlet adamları önemli rol oynamıştır
aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir

a-şah rıza pehlevi
b-habib burgiba
c-muhammed rıza şah
d-ayetullah hümeyni







laiklik terimi, ilk kez ........ yüzyılda ve ............ de kullanılmıştır.


a) 15 - ingiltere
b) 16 - ingiltere









Laiklik kavramı Türkçeye hangi dilden geçmiştir?


a) fransızca
b) yunanca









Laikliğin içerdiği ilkeler arasında hangisi yer almaz?


devlet yönetiminin dini esaslara göre yönetilmemesi
yasaların dini kaynaklar esas alınarak çıkarılmaması
devletin dinler ve dini gruplar arasında ayırım yapmaması
bütün inanç gruplarına eşit mesafede bulunmaması
din ve vicdan özgürlüğünü koruması








din vedevlet işlerini düzenleyen hukuki ilke ve düzenlemeye ne denir?


a) laiklik
b) sekülerleşme








.......... bir ilke ve anlayışa işaret eder
.......... toplumun dünyevileşmesi sürecine işaret eder


a) laiklik - sekürleşme
b) sekülerleşme - laiklik









modernizmin din üzerindeki etkilerini gösteren süreç ?


a) sekülerleşme
b) rasyonalizm









Rasyonalizm ve inanç kaybı yaklaşımını savunanlardan, sekürleşme dinin toplumsal öneminin azalmasını ifade eden bir süreç olarak gören?


a) david martin
b) brian wilson





...................... göre,
- bireysellik veya bireycilik dini inanç ve hayatın cemaat/grup temelini zedelemiş
- rasyonalite dinin kutsal amaç ve öğretilerine inanmayı ortadan kaldırmış


a) durkheim
b) steve bruce





sekülerleşme tipolojisi çizen,
altı tip sekülerleşme biçiminden/alanından bahseden ?


a) larry shiner
b) steve bruce






sekülerleşmeyi, cemaat etkisinin çözülüşü ve cemaatten toplum olmaya geçiş olarak gören?

a) luckman
b) wilson







ABD'de son yıllarda yapılan araştırmaya göre,
nüfusun % ... i dini bir tercih belirtiyor, % ... i dinin kendi hayatlarında çok önemli bir unsur olduğunu ifade ediyor

a) 92 - 58
b) 58 - 92





din ve devletin kesin olarak ayrıldığı modelini benimseyen ülkelerin özelliklerinden değildir?

herhangi bir din ve mezhebi benimsemez
anayasalarında açıkca laiklik ilkesini belirtir
belli bir din ve mezhebi koruma altına almaz
bu gruba Fransa, Türkiye ve Portekiz girer
resmi din, siyasi ve hukuki karaları etkiler





hangi şıkta batıda ve avrupada laikleşme süreci doğru olarak verilmiştir
a.modernleşme-sanayileşme-dindarlık-sekülerlik
b.aydınlanma-sanayileşme-kentleşme-modernleşme
c.sanayileşme-sekülerizm-kentleşme-savaşlar





hangisi sekülerleşme ile ilgili doğru bilgidir
a.sekülerleşme bir ilke ve anlayıştır
b. siyasi bir bakış ve din-devlet işlerinin düzenlemeyi işaret eder
c.dinin geleneksel etkisini yitirmesi,yeni şekiller almasını kapsar
d.hepsi




hangisi 19. yy sosyal bilim anlayışını ifade eden yaklaşımdır
a.dinin yükselişi ve dirilişi
b.kilisenin varoluşu ve önemi
c.dinin ölümü veya yokoluşu
d.hiçbir





hangisi sanayi toplumunun gelişimine pralel olarak dinin önem kaybedeceğini savunan teorisyenler arsında değildir
a.a.comte
b.h.spencer
c.e.durkheim
d.m.weber
e.peter l.berger




sekülerleşmenin tek boyutlu olmdığını 6 boyutlu olduğunu savunan teorisyen kimdir
a.e.durkheim
b.m.weber
c.larry shiner
d.a.comte





islam ülkelerinde laiklik hangi gelişmelerin etkisiyle başlamıştır
a.iç dinamikler
b.sosyal yapı
c.halkın büyük kesiminin bunu istemesi
d.dış dinamikler





çin-küba-vietnam gibi ülkelerde geçerli olan model hangisidir
a.laik model
b.resmi bir dinin benimsendiği modwel
c.laiklik ilkesi belirtilmeyen model
e.din karşıtı model






türkiyede laikliğn gelişimi ve kuramsallaşması hangi dönemde başlamıştır
a.cumhuriyet
b.osmanlı
c.selçuklu
d.beylikler





hangisi Osmanlının 19 yy da başlattığı mpdernleşmeve reform hareketlerinden değildir
a.tanzimatın ilanı
b.gülhane hattı hümayunu
c.1. meşrutiyetin ilanı
d.1876 kanuni esasinin kabulü
e.eğitime önem verilmesi





t.c. devletinin laik olduğu ilkesi cumhuriyetin temel nitelikleri arsında sayılmış,bu ilkenin asla değiştirelemeyeceği hangi anayasa ile sabitlenmiş
a.1961
b.1937
c.1982





mısırdaki laik görüşe muhalif,olan ve ezher ide bu akıma karşı muhalefet etmemekle suçlayan hareketin adı nedir
a.genç Osmanlılar
b.jön türkler
c.ihvanu sefa
d.ihvanı müslimin





Müslüman kardeşler hareketinin lideri kimdir
a.hasan sabbah
b.ayetullah Humeyni
c.ahmedi necat
e.hasan benna





ülkemizde lailklik mevzubahis olduğunda bazı konular tartışma alanına girer.hangisi bun konulardan değildir
a.din özgürlükleri
b.azınlık dini gurupların hakları
c.kamu bütçesinden farklı inanaç guruplarına kaynak aktarılmaı
d.bütçe aktarımının ekonomiyi zarara uğratacağı gerçeği





Tunus da ......, Batı yanlısı ve laik bir modernleşme süreci başlatmıştır.


a.Habib Burgiba
b.Taha Hüseyin
c.Hidivİsmail





Mısır’da laik bir devletin inşası ve laik hukuk müesseselerinin kuruluşu...desteğiyle başlamıştır.

a.Muhammed Hüseyin Heykel
b.Taha Hüseyin
c.Hidivİsmail






islam dünyasına laiklik hangi şekilde girmemiştir ?

a.tedrici bir şekilde gelişmiştir.
b.ideolojik bir ürün olarak dışarıdan bir akım olarak girmiştir.
c.batı sömürgeciliğine karşı durmakla.





Modern dünyadaki din algısını köklü biçimde değiştiren bireysellik ve rasyoneldüşüncenin Reformasyon’la başladığını ve modernitenin geleneksel dini hayatı zayıflattığını savunmaktadır.

a.Thomas Luckmann
b.L. E. Shiner
c.Steve Bruce





dini bir hafıza zinciri olarak değerlendirir ve kolektif kimliğin önemli bir unsuru olduğunu savunur.


a.Robert Putnam
b.Hervieu-Leger





.....e göre sekülarizasyonun son noktası dinsiz bir toplum olacaktır.

a.Thomas Luckmann
b.Karel Dobbelaere
c.L. E. Shiner





.....bilimsel bilgiye, evrenin teknolojik kontrolüne ve deneysel kanıtlama ölçütlerine dayalı rasyonel bir dünya görüşü ortaya çıkarmıştır.

a.modernleşme
b.Aydınlanma
c.sanayileşme
d. Kentleşme





''.... dinin toplumsal öneminin azalmasını ifade eden” bir süreçtir.

a.rasyonalizm
b.sekülerleşme





hangisi laiklik kavramından sayılamaz ?

a.saeculum
b.sekülerizm
c.seküler
d. lâique
e.laic





laiklik için tek tip model olduğu .....tanımdır.

a.doğru
b.yanlış




...yasama etkinliklerinde dinin etkisini ortadan kaldırarak din-toplum ve din devlet ilişkilerini dönüştürmüş.

a.milliyetcilik
b.halkçılık
c.laiklik



Bu hizmet
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
ayfer cakır beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Alt 01 Nisan 2013, 16:11   Mesaj No:12
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:44
Mesaj: 7.406
Konular: 425
Beğenildi:2308
Beğendi:4896
Takdirleri:3818
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: din sosyolojisi notlarımız

DİN SOSYOLOJİSİ 6. ÜNİTE SORULARI


kim küreselleşme kavramını "modern dünya-sistemi ile tanımlamakatadır

a-wallerstein
b-bauman








kime göre küreselleşme kavramından çıkan en derin anlam; dünya meselelerinin belirsiz, kuralsız ve kendi başına buyruk doğasıdır

a-robertson
b-bauman








"global" ve "lokal" kelimeleri bir anlamda kaynaştırılarak hangi kavram elde edilmiştir

a-glokalleşme
b-globakalleşme








kime göre küreselleşme kavramı, küresel ve yerel olanın etkileşimidir(glokalleşme)

a-wallerstein
b-robertson
c-bauman







küreselleşmeyi yeni süreç olarak görmez
yeni döneme girmekten ziyade, modernliğin sonuçlarının eskisinden daha çok radikalleştiği bir başka döneme girildiğini söyler
yukarıda kimin küreselleşme ile ilgili görüşlerinden bahsedilmiştir

a-giddens
b-robertson
c-david harvey








aşağıdakilerden hangisi küreselleşmenin daha çok politik boyutuyla ilgili kavramdır

a-çokkültürlülük
b-modern ulus-devlet







çokkültürlülük ne demektir

a-her kültürünün kendini ifade etmesidir
b-her kültürün kendini ifade edememesidir







türkiyede kaç yılında televizyon kuruldu

a-1970
b-1968
c-1969








küreselleşmede ekolojik boyutu en iyi tarif eden kelime aşağıdakilerden hangisidir

a-küresel soğuma
b-küresel ısınma






küreselleşmeyi 'zaman mekan sıkışması ' olarak kim tanımlar ?

a.robertson
b.berger
c.d.harvey







modernitenin dayandığı öncüllerden olamaz ?

a.bireyselleşme
b.sekülerleşme
c.feodalite







hangisi ulus-devlet yapısına sahip olmayan devlettir ?

a.türkiye
b.japonya
c.almanya
d.amerika
e.fransa








modern dünya -sistemi hangi y.yılda meydana gelmiştir ?

a.14.y.y
b.15.y.y
c.16.y.y
d.17.y.y








bill clinton'un tarihte ilk defa iç ve dış politika arasında fark kalmadığını ilan etmesi hangi çeşit küreselleşmeye örnektir ?

a.kültürel
b.politik
c.ekonomik
d.ekolojik boyut






küreselleşmeye dinin sunacağı katkılarından sayılamaz ?

a.medeniyet yankısı
b.sınırlar
c.normatif ufuklar
d.mahrumiyet duyarlılığı
e.geleneği muhafaza







küreselleşmeyi dünya bilincinin gelişmesi olarak tanımlayan kimdir?

a.friedman
b.bauman
c.falk
d.robertson
e.giddens







hangisi küreselleşmenin daha çok politi boyutuyla ilgilidir ?

a.çokkültürlülük
b.euro islam
c.modern ulus-devlet
d.yerellik
e.yeni dini hareketler






hangisi merkez ve çevre ülkeler olarak devletleri hiyerarşik bir sıralamaya tabi tutar?

a.bauman
b.robertson
c.giddens
d.wallerstein







tarihin sonu tezi kime aittir ?

a.bauman
b.robertson
c.giddens
d.fukuyama
e.chomsky







batıya ait liberal demokratik değerlerin ,insanlığa ulaşabileceği en son nokta olduğunu ifade eden kimdir ?

a.bauman
b.robertson
c.giddens
d.fukuyama






hangisi modernliğin dört kuramsal boyutu arsında yer almaz
a.ulus-devlet sistemi
b.kapitalist dünya ekonomisi
c.askeri dünya düzeni
d.uluslararası iş bölümü
e.hepsi
f.hiçbiri







hangisi küreselleşmenin tanımyla ilgili yapılan yanlış bir açıklamadır
a.küreselleşme,hem dünyanın küçülmesine,hemde bir bütün olarak dünya bilincinin güçlenmesine gönderme yapmaktır
b.bazıları için bu kavram,barış ve demokratikleşme çağrısı yapmaktadır
c.bazıları için tehditkar bir biçim almaktadır
d.küreselleşmede evrensellik aranmaz,belli bir mekana sahip olması yeterlidir








dünyayı yeni imajlarla inşa etmek,hemde tümüne erişilebilir orandalarda küçültmek.açıklaması hangi kavramla ifade edilmektedir
a.zaman mekan sıkışması
b.küresel köy
c.bölünmüş tarla
d.çökmüş devletler








hangisi küreselleşmenin ilişkili olduğu kavramlardan biri değildir
a.aydınlanma
b.arınma
c.modenlik
d.postmodernlik
e.ulus-devlet








kantın,kendi suçu ile düşmüş olduğu ergin olmayış halinden, kendi imkan ve enstrümanlarıyla kurtulması ,diye açıkladığı kavram hangisidir
a.aydınlanma
b.modernizm
c.sekülerleşme
d.küreselleşme








hangisi ulus-devlet yapılarının özelliklerinden değildir
a.toprağa bağlı olması
b.tek tipçi anlayışa dayanması
c.milliyetçi duygulara yaslanması
d.farklılıklara açık olması








feodal toplum ilişkisinden,endüstriyel topluma geçişte,insanlık için devrim sayılan süreç hangisidir
a.aydınlanma
b.rönesans
c.sanayileşme
d.krallık








hangisi küreselleşmenin tarifidir
a.gelişmek ilerlemek
b.batı standartlarını tüm dünyaya yayılması
c.doğudan etkilenme
d.ekonominin dibe vurması süreci









robertson cemaat yerine.........toplumları,cemiyet yerine.........toplumu koyarakküreselleşmenin ölçeklerini açıklamaktadır
a.trikat-dernek
b.ümran-cemamat
c.ulusal-küresel
d.modern-medeni







*1991 de körfez savaşında denizlerin petrolle kirlenmesi
*bitki ve hayvan genleri üzerinde oynamalar yapıması
*gdo lu ürünler,tarım ilaçları
*melez tohumlar

küresel düzeyde bir felaket olan bu olaylar küreselleşmenin hangi boyutunu açıklar
a.sekülerleşme
b.kültürleşme
c.ekolojik boyut
d.ekonomik boyut








dünyaca etkinlik gösteren avenjelik hareketi,ılmlıislam projesi,latin amerikada kilise önderliğindeki hareketler..bu hareketler neyin ifadesidir
a.dinlerin yaygınlık kazandığı
b.küreselleşen dünyada dinle etkileşim
c.dünya insanının dine duyarsızlığı
d.din ile küreselleşmenin alakasız olması








dinler ,evrense bir düşünceyi yaymalarından dolayı küreselleştirici bir etkiye sahiptir.verilenlerden hangisi bu tanıma uymaktadır
a.budizm-hinduizm
b.hristiyanlık-yahudilik
c.islam-hristiyanlık
d.yahudilik-budizm







ona göre,mekanik saatin icadı ve yayılması,zamanın mekandan ayrılmasında çok önemli bir olaydı.uzam ilişkisine de değinen bu şahsiyet kimdir
a.robertson
b.bauman
c.giddens
d.fukuyama









aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır
a.dinlerin küreselleşmeci olması,onun evrensel olma iddiasıyla ilgilidir
b.bir dinin evransel olabilmesi için zaman ve mekan bakımından kuşatıcı olması gerekmez
c.evrensel olanın,küresel hale gelmesi,dünya ölçeğinde yaygın ve egemen olması anlamına gelir
d.hepsi



Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
Alıntı ile Cevapla
Alt 08 Nisan 2013, 10:07   Mesaj No:13
Medineweb Emekdarı
makbergülü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:makbergülü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 17068
Üyelik T.: 03 Mart 2012
Arkadaşları:26
Cinsiyet:anne
Memleket:arz
Yaş:46
Mesaj: 1.078
Konular: 171
Beğenildi:212
Beğendi:27
Takdirleri:246
Takdir Et:
Standart Cevap: din sosyolojisi notlarımız

DİN SOSYOLOJİSİ 7. ÜNİTE SORULARI

soyut bir paylaşım ,etkileşim,müzakere ve m e t a for alanını ifade eden kavram hangisidir ?

a.özgürlük
b.glokal
c.kamusal alan
d.globalleşme


hangisi 18.y.yılda kamusal alanın anlaşılmasının önemli tarihsel bağlamlarından biridir ?

a.kahramanlık
b.ulus
c.burjuvazi
d.din
e.ekonomi


tarihsel süreçte ilk defa hangi coğrafyada çıkmıştır kamusal alan ?

a.asya kıtası
b.batı
c.afrika
d.türkiye

I.maşer
II.amme
III.halk
IV.kişisel

hangisi /hangileri kamunun sözlük anlamıyla ilgilidir ?

a.I-IV
b.II-III
c.I-II-III
d.III-IV


hangisi kamu kelimesinin özdeşleştirildiği unsurların en önemlisidir ?

a.birey
b.din
c.devlet
d.özgürlük


liberal kamu anlayışının temel problemi hangisidir ?

a.mutlak iyiyi bulmak
b.dini bir ahlakilik
c.iyi fikrinin tesbiti
d.kamu düzeninin sağlanması



hangisi kamusal alan kapsamına girmez?

a.hastaneler
b.sokaklar
c.aile
d.okullar


hangisi özel alanı ifade eder ?

a.okullar
b.hane
c.hastahane
d.mahkeme

türkiyede en çok kamusal alan hangi konuda yürütülmektedir ?

a.kamusal alandaki ibadethanelerin bulunması
b.erkeklerin saç-sakal kesimi
c.başörtüsü
d.oruç tutulması


burjuvazi her zaman hangisinin destekçi ve teşvikçisi olmuştur ?

a.monarşinin
b.edebi kamunun
c.zenginliğin
d.devletin

.........., bir toplumda yaşayan insanların tümünün ortak ilgisinde olan, aralarında bir ilişki ve etkileşim olmasını sağlayan ortak alan

.........., umumun bir toplumda yaşayanların ortak ilgi alanları dışında kalması

a) kamusal alan - özel alan
b) özel alan - kamusal alan



kamusal alan için egonistik görünüşü benimseyen
a) hannah arendt
b) bruce ackerman



ahlaki ve siyasal büyüklüğün, kahramanlığın ve seçkinliğin açığa çıktığı, gösterildiği ve diğerleriyle paylaşıldığı bir görünümler alanı
a) egonistik kamu alanı
b) söylemsel kamu alanı



.......... e göre kamusal alan, topoğrafik ve kurumsal bir mekanı tanımlamaz
a) bruce ackerman
b) hannah arendt



kamusal aln anlayışında, çağdaş toplumların demokratikleştirilmesi, özerk kamu alanlarının çoğalması ve genişlemesine hizmet eder
a) egonistik kamu alanı
b) söylemsel kamu alan



.................. göre kamusal alan,
o toplumda yaşayan ve siyasal, kültürel, toplumsal tüm karar süreçlernden etkilenen insanların, aslında kendileri ile ilgili olan tüm meselelerde tartışmalara katılarak söylem türetmeleridir
a) bruce ackerman
b) hannah arendt
c) jürgen habermas



......... süreci ile birlikte, kamusal ve özel alanın sınırları ile mahremiyet anlayışlarındaki dönüşüm gündeme gelmiştir
a) özgürlük
b) küreselleşme



.......... kamusal alanda farklılıkların ve çeşitli dini değer ve sembollerin kendilerini ifade edebilme açısından önem taşır

.......... bir toplumda yaşayan insanların ortak ve bölünemez hizmetlerini gerçekleştiren aygıt olarak, kamusal alanda nasıl bir fonksiyon göreceği konusunda tartışmaların içerisinde yer alır

a) devlet - özgürlük
b) özgürlük - devlet


Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________
لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا

"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."

|| BAKARA 286. ||


MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! ..

Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . .
Alıntı ile Cevapla
Alt 13 Mayıs 2013, 09:32   Mesaj No:14
Medineweb Emekdarı
makbergülü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:makbergülü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 17068
Üyelik T.: 03 Mart 2012
Arkadaşları:26
Cinsiyet:anne
Memleket:arz
Yaş:46
Mesaj: 1.078
Konular: 171
Beğenildi:212
Beğendi:27
Takdirleri:246
Takdir Et:
Standart

8.ünite sorularımız

1.hangisi gündelik hayatın iki temel belirleyicisinden biridir ?

a.ekonomi
b.siyaset
c.din
d.geleneksel kültür
e.teknoloji

2.dinin tamamen kültürün bir ürünü ve parçası olduğu şeklindeki görüş hangi yaklaşıma dayanır ?

a.glokal
b.pozitivist
c.sosyolojik
d.global
e.yerel


3.kitabi dine hangisi örnek verilebilir ?

a.protestanlık
b.ortodoksluk
c.şintoizm
d.budizm
e.katoliklik

4.modernlik öncesi ortaya konmuş kavram hangisidir ?

a.din
b.töre
c.fetişizm
d.gelenek
e.gericilik

5.özellikle dinin belli bir örgüt altında kurumsallaştığı din türüne ne denir ?

a.örgütlü din
b.paralel din
c.halk dini
d.azınlık din
e.kitabi din

6.hangisi dinin gelenek içinde aldığı biçime verilen isimdir ?

a.kitabi din
b.peygamber dini
c.paralel din
d.sünnet
e.atalar dini

7.bir toplumun kendine mahsus biçimdeki ortalama düşünme şekline ne ad verilir ?

a.genel duygu
b.genel kültür
c.toplum kültürü
d.zihniyet
e.sosyal mantık

8.hangisi bireysel açıdan dinin müdahil olduğu alan değildir ?

a.sünnet
b.bayramlar
c.doğan çocuğa isim verme
d.nikah
e.ölümle ilgili uygulamalar

9.mevlidin geniş kesimler tarafından kutlanmasına kim öncülük etmiştir ?

a.s.çelebi
b.h.bayram veli
c.mevlana
d.a.yesevi
e.m.kökböri

10.hangisi din ile kültürün birleşmesinden ortaya çıkmış dindir ?

a.sabiilik
b.zerdüştlük
c.islam
d.yahudilik
e.hristiyanlık

dinin gelenekle mücadelesi ilk ne zaman başlar ?

a.kurumsallaştığında
b.ilk ortaya çıktığında
c.yönetime geldiğinde
d.güçlendiğinde
e.genel kabul gördüğünde



hangisi sosyo- kültürel yapının din üzerindeki etkisine örnek sayılmaz ?

a.hıdırellez kutlamaları
b.mevlid kandili
c.mabet mimarisi
d.çocukların sünnet ettirilmesi
e.hatim merasimleri

hazırlayan :makbergülü
cevaplayan :saime1





Toplumun hemen tamamı tarafından paylaşılan , kökü çoğunlukla bilinemeyen bir tarihe kadar uzanan, hayatın her alanını büyük ölçüde kapsayan, nesilden nesile doğal süreçlerle aktarılan kültüre ne ad verilir?
a-Doğal Kültür
b-Geleneksel Kültür
c-Popüler Kültür
d-Milli Kültür

Daha çok boş zaman faaliyetlerine veya tüketim eylemlerine yönelik olarak belirli üreticiler tarafından bir **** olarak ortaya konulan, dolayısıyla elde edilmesi için belirli bir ücret ödenen, hızla değişiklik gösteren kültüre ne ad verilir?
a-Ücretli Kültür
B-Boş Zaman Kültürü
c-Popüler Kültür
d-Geleneksel Kültür

Dinin tamamen kültür olduğunu iddia eden görüş hangi yüzyılda ortaya çıkmıştır?
a-15
b-18
c-17
d-19

Resmi dinin en önemli örneği??
a-İslam
b-hristiyanlık
c-katoliklik

Halk dinine ……….. denmesinin sebebi resmi söylemlerin dışında bazı inanç ve uygulamaları da içermesidir.???
a-paralel din
b-kitabi din
c-resmi din

Hangi Halife, hristiyanların Kumame Kilisesi’nin büyük yapısını ve kubbesini görünce Müslümanların kalbinde kiliseye karşı bir tazim duygusu uyanmasından endişe duyarak Kubbetü’s Sahra’yı yaptırmıştır?

a-Mansur
b-Vasık
c-Abdulmelik b. Mervan
d-Me’mun

Minare ilk olarak kimin zamanında ortaya çıkmıştır?

a-Hz. Muhammed
b-Hz. Ömer
c-Muaviye
d-Yezid



Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________
لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا

"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."

|| BAKARA 286. ||


MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! ..

Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . .
Alıntı ile Cevapla
Alt 21 Mayıs 2013, 10:03   Mesaj No:15
Medineweb Emekdarı
makbergülü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:makbergülü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 17068
Üyelik T.: 03 Mart 2012
Arkadaşları:26
Cinsiyet:anne
Memleket:arz
Yaş:46
Mesaj: 1.078
Konular: 171
Beğenildi:212
Beğendi:27
Takdirleri:246
Takdir Et:
Standart Cevap: din sosyolojisi notlarımız

9.ünite

yeni açılmış mağazanın ilk gün indiriminden yararlanmak için sahah erkenden sıraya giren,ortak bir amaç için bir araya gelip,birkaç saatlikte olsa süreklilik gösteren guruplara na denir
a.gurup
b.yığın
c.kuru kalabalık
d.sosyal hareket

bir hareketin sosyal hareket kapsamına girmesi için öncelikle hangisinin bulunması gerekir

a.biraraya toplanmış olmaları
b.yığın adı verilen insanların,kendi düşüncelerini kamuoyuna ifde etmeye,bu yönde eylemde bulunmaya başlarlarsa
c.eyleme dönüşmesede ,biraraya gelmeleri yeterli olan kalabalık
d.hiçbiri

adventizm......,yehova şahitleri........

a.dini hareket-dini gurup
b.mezhep-tarikat
c.dinin gurup-dini hareket
d.cemaat-sosyal hareket

çevracilik.....,Greenpeace..........dır
a.dini hareket-dinin gurup
b.sosyal hareket-sosyal gurup
c.tarikat-mezhep
d.seküler-modern hareket

]*liderin olağanüstü özelliklerinin diğerlerine anlatan
*liderlerin hatalarını örtenler
*liderin aslında oağanüstü olmadığını ilk farkedenler bunlardır
cemaatlerle ilgili verilen özellikler hangi guruba aiitir
a.yakın bağlılar
b.uzak bağlılar
c.sempati besleyenler
d.içinde olanlar

hangisi yeni dini hareket tipolojileri arsında değildir
a.dünyayı reddedenler
b.dünyayla uzlaşan
c.dünyayı kabuleden hareketler
d.tarafsız olanlar

batı ülkelerinde yeni dini hareketlere katılan ,ilgi duyan jenerasyon hangisidir
a.yaşlılar
b.orta yaş
c.gençler
d.erken çocukluk dönemindekiler

kişinin yalnız hissetmesi,bedensel engelleri,kendini değersiz hissetmesi hangi etken faktördür
a.mahrumiyet
b.ilişki ağları
c.ahlaki belirsizlik
d.sosyal belirsizlik

]wuthnow ve lavson nun teorilerinin adı nedir
a.sosyal etkilenme teorisi
b.kültürel eklemlenme teorisi
c.dini etkilenme teo
d.cemaat içi teorisi

yeni dini hareketlerin toplumsal etkileri,sonuçları arsında hangisi yoktur
a.dinin kurumsal otoritesinin azalması
b.top.bütünleşmeye yönelik tehditler
c.patalojik yaşantı örnekleri
d.insanların hayatlarının düzene girmesi

bir dini diğerlerinden ayıran en önemli husus ......... dır
a) peygamber
b) akide
c) ahlak
d) temel kavramlar



........., bir dinin inanç ve uygulama alanındaki farklı yorum veya ictihadlarıdır
a) mezhep
b) tasavvuf
c) tarikat



inanç veya dini pratikler düzeyinde yüksek bir farklılaşma söz konusu olmaksızın, dini daha iyi yaşamak amacıyla bir liderin etrafında bir araya gelen küçük oluşumlara
a) tekke
b) mezhep
c) tarikat
d) cemaat



protestan metodist kilise içinde ortaya çıkan yeni oluşum adını .......... olarak kabul etmiştir
bugün mormonculuk olarak bilinen oluşum ise ............ adını taşır
a) yedinci gün adventist kilise - ahir zaman azizleri kilisesi
b) ahir zaman azizleri kilisesi - yedinci gün adventist kilise



bir taraftan eyleme yönelik bir düşünce olarak diğer taraftan da bir düşünce çerçevesinde bir araya gelen ve eylemde bulunan ancak grup örgütlenmesi taşımayan insan topluluğudur
a) sosyal grup
b) sosyal yapı
c) yığın
d) sosyal hareket


hangisi dini gruptan değildir
a) yehova şahitleri
b) adventizm
c) yedinci gün adventistleri



yeni dini hareketlerde benzerlik gösteren en önemli inanç konularından değildir
a)ahir zamanda yaşlanıldığı
b) bir kurtarıcının geleceği
c) kendi liderlerinin seçilmiş insan olduğu
d) liderlerinin tanrıdan vahiy aldığına inanmak
e) intiharın önemli bir ibadet olduğu



dini hareketler belirli ritüellere yani ayinlere sahiptirler
doğru yanlış



liderin koruyucuları, liderin olağanüstü özelliklerini diğerlerine anlatan, liderlerinin hatalarını örtenler kimlerdir
a) yakın bağlılar
b) uzak bağlılar
c) sempati besleyenler



yeni dini hareketlerde ortaya çıkan liderlerin özelliklerinden değildir
a) kendisinde olağanüstü haller olduğuna inanır
b) çevresini etkileme gücüne sahiptir
c) eğitimli olması şarttır
d) tanrı tarafından seçildiğini iddia eder
e) sıra dışı bir insandır



yönetsel liderin özellikleri ve görevlerinden değildir
a) örgütleyici yeteneklere sahiptir
b) karizmatik liderin otoriter görüntüsününaltında grubu idare eder
c) finansman konularıyla ilgilenir
d) grubun faaliyetlerini düzenler
e) liderin ölümünden sonra yeni lider olarak görev yapar



yeni dini hareketlerinin ilk ortaya çıkış yeri neresidir
a) avustralya
b) batı
c) uzakdoğu



hangisi dünya ile uzlaşan dini hareketlere örnektir
a) hare - krişna
b) zen budizmi
c) yeni - pentekostalistler
d) tanrının çocukları



uzakdoğu kökenli olup batıda yaygınlaşan hareketlere örnektir
a) mormonlar
b) hare - krişna
c) sayentoloji
d) tanrının çocukları



yeni dini hareketleri sosyolojik açıdan tasnifleyen bilim adamı
a) j. jones
b) b. young
c) r. wallis
d) s. freud



insanların yeni dini hareketlere yönelmesine, bu hareketlerin çoğalmasına veya yaygınlaşmasına sebep olan faktörlerden değildir
a) yeni dini hareketlerin ilahi kaynaklı dinleri reddetmesi
b) mahrumiyet duygusu
c) bedeni kusurlar
d) güven esasına dayalı ilişki ağları
e) ahlaki ve sosyal belirsizlikler



mormonlarla ilgili hangisi yanlıştır
a) hareketin kurucusu joseph smith dir
b) mormon kitabı m.ö 600 yılında amerikaya göç ettiğine inanılan yahudilerin bin yıllık tarihini anlatmaktadır
c) diğer protestan kiliselerin baskısından dolayı sürekli göç etmek zorunda kalmışlardır
d) çay, kahve, kola, alkol, sigara tüketimi yasaktır
e) mormonlara türkiyede rastlanmaz



yedinci gün adventistleri ile ilgili hangisi yanlıştır
a) ibadet gününün cumartesi olduğunu inanırlar
b) peygamberlik ruhunun james white ye verildiğine inanırlar
c) yetişkinlerin vaftizinin suya tamamen girerek yapılacağına inanırlar
d) türkiyedeki ilk adventist theodore anthony isimli bir rumdur
e) bugün türkiyede küçük bir cemaatleri bulunmaktadır



yehova şahitleri'nin kurucusu
a) theodore anthony
b) william miller
c) charles taze russel
d) chaitanya



'vaazlarda kuran ve kitabı mukaddes okunurdu, namaz yerine fatihanın meali okunur' bu hareket
a) ıskcon
b) yehova şahitleri
c) mormonlar
d) islam milleti



evanjelik hareket amerika birleşik devletlerinde hangi tarihten sonra ortaya çıkmıştır
a)1956
b) 1991
c) 1965
d) 1970



hare krişna hareketi mensuplarının uyması gereken kurallardan değildir
a) gayrimeşru ilişkide bulunmamak
b) mantra adı verilen bir zikir yapmak
c) et yemek
d) kumar oynamamak
e) çay kahve çikolata alkolden uzak durmak



hare krişna hareketi ile ilgili hangisi yanlıştır
a) krişna tanrı vişnunun avatarıdır
b) liderliğin kadınlara mahsus olduğu kabul edilir
c) hareketin kurucusu bengalli chaitanyadır
d) ülkemizde yoga faaliyetleri adı altında propagandalarını yapmaktadır
e) hindistan kökenlidir



halley kuyruklu yıldızının kendileriin alçağı
nancıyla intihar eden lerin bağlı olduğu tarikatın ismi nedir
a.avngelizm
b.solor temple
c.heavens gate
d.titan

hangisi yeni dini hareket örnkleri arsında değildir
a.mormonlar
b.yedinci gün adventizmi
c.yehova şahitleri
d.moonculuk
e.hare krişna
f.vişnu-tarakipira

ilahi ilke isimli öğretiyi ortya koyan kişi kimdir
a.moon
b.yehova şahitleri
c.russel
d.morgan

islam milleti hareketi kim tarfından kuruldu
a.wallace fard muhammed
b.malcolm x
c.noble driv ali

dünya çapında yaygınlık kazanan yoga akımlarından biri hangisidir
a.transandantal med.
b.samsara med
c.mokşa med
d.zıtlıklar med

hangisi transandantal med. akımının amaçları arsında değildir
a.insanlığı manevi bir dev.altında toplamak
b.fakirliği,mutsuzluğu yenmek
c.cennete giden yolu keşfetmek
d.tabiatla barışık yaşamak

islm milleti hareketinin ,Amerikan zencileri arasında hızla yayılmasında etken olan,kişi kimdir
a.kerim abdulcabbar
b.hasan sabbah
c.malcolmx
d.ceza

Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________
لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا

"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."

|| BAKARA 286. ||


MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! ..

Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . .
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Mayıs 2013, 10:58   Mesaj No:16
Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:44
Mesaj: 7.406
Konular: 425
Beğenildi:2308
Beğendi:4896
Takdirleri:3818
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: din sosyolojisi notlarımız

DİN SOSYOLOJİSİ 10. ÜNİTE SORULARI

şiddet ve terör olaylarının analizinde ana çerçeve hangi eksene dayanmaktadır
a.ekonmi-sağlık
b.siyaset-hukuk
c.siyaset-uluslararası ilişkiler
d.din-siyaset




terör olayların sosyolojisiyle ilgili çalışmaların az olmasının sebeplri arasında hangisi yoktur
a.eylemlerin gizlice planlanıp yürütülmesi
b.bundan dolayı sistematik veri toplmada karşılaşılan güçlükler
c.diğer faktörlerle kıyaslandığında terörün,toplumsal değişme açısından etken olarak görülmemesi
d.bu konuda avrupanın tavrı
e.terörün tehditolrak algılanmaması



batının terör olaylarıns ağırlık vermesi hangi oay sonrasıdır
a.12 eylül
b.11 eylül
c.7mayıs
d.9haziran




konuyu, daha çok biçimsel,normatif birdüzlemde amaç-araç-sonuç bağlamında değerlendiren yaklaşım hangisidir
a.hukuki yaklaşım
b.siyasi
c.iktisadi
d.dini




hangisi terörün anlamları arsında değildir
a.korkutmak
b.gözdağı vermek
c.sevindirmek
d.sindirmek
e.ürkütmek



terör kavramı ne zaman litaretüre girmiştir
a.11 eylül sonrası
b.fransız ihtilali
c.rönesans
d.reform



terörün tanımı ve açıklamasıyla ilgili yapılan söylem ve yaklaşımlardan hangisi yanlıştır
a.akademik yaklaşım
b.didaktik yaklaşım
c.devletçi yak
d.medyatik yak
e.şiddet yanlısı muhaliflerin yaklaşımı



terörü anlama ve analiz etme amacıyla en yaygın olarak başvurulan kuram hangisidir
a.ortodoks terörizm teorisi
b.radikal ter. teo
c.ılımlı terörizm teo
d.şiddet yanlısı teori




*terörün kökenlerine odaklanır
*terörün siyasi,ekonomik,sosyal nedenlerini açıklamayı hedefler
*sosyolojik yaklaşımın bu kuramı içerdiği söylenebilir

a.ortodoks ter.teorisi
b.ılımlı ter.teo
c.radikal ter.teorisi




terör ve şideet faaliyetleriyle ilgili hangisi doğrudur
a.terör eylemlerinde psikolojik durum etkili değildir
b.radikal bir gurubun varlığı ve yönlendirmesi daima söz konusudur
c.tek başalrına hareket ederler
d.güvenlik tehdidi oluşturmazlar




radikal çevrecilerin eylemleri hangi kavramı litaratüre sokmuştur
a.eco-terrorism
b.terör
c.pkk
d.dhkpc




şiddet ve terörün insan doğasındaki saldırganlıkla izah edilmesi nin sebep olduğu faktörlerden değildir
a.böyle bir izah,problemin siyasal kökenlerinin gözden kaçırılmasına sebep olur
b.toplumsal kökenlerinin gözden kaçırılmasına
d.tarihsel kökenlerinin gözden kaçırılması
d.hepsi etkendir




çocukluk ve ergenlik döneminde pskolojik sorunlar yaşayan,ben duygusu oluşmayan bireylerde narsist yaralar oluştuğu gözlenmektedir.bu duyguyu yaşayanlar hangi kavramla ifade edilmektedir
a.narsist
b.bencl
c.yaralanmış ben
d.egoist




1950 lrde Cezayirde ulusal urtuluş cephesi üyeleri ve irlanda cumhuriyet ordusu mensupları üzerinde yapılan araştırmalar neyin önemini vurgular
a.terörün hangi kaynaktan beslendiği
b.ortak özelliklerinin normal olmaları ve duygusal olarak dengesizolmadıkları halde örgüt mensubu olmaları
c.terör eğilimi göstermemeleri
dçhiçbiri




hangisi şiddetin yenilenmesi denilen süreçle ilgili faktörler arsında değildir

a.şiddet ortamında büyüyenler,şiddeti kendini ifade etme yolu olarak görürler
b.böyle ortamlarda büyüyen çocuklardaki saldırganlık duygusu nun bastırılması zor olmamaktadır
c.bu ortamdaki kuşaklar,kendilerini kurban olarak görür,başkalrını suçlarlart
d.şiddt ve çatışma çocukları ,bunu sonucunda yetişkinlik göstergesi olarak silahlı guruplara katılırlar




aşağıdaki düşünürlerden hangisi şiddet ve terörün ana kaynağını küresel eşitsizlikler olarak değerlendiren düşünürler arsında değildir
a.jacques derrida
b.j.j.rousse
c.jürgen habermas



köktencilik -köktendincilik anlamına gelen kelime hangisidir
a.komünizm
b.determanizm
c.fundamentalizm
d.egoizm




kökeni itibari ile fundamentalizm nerede ortaya çıkmıştır
a.afganistan
b.ABD
c.ırak
d.mısır




hangisi ,gnümüzde fundamentalizm kavramının karşılığı değildir

a.tutuculuk
b.bağnazlık
c.hoşgörüsüzlük
d.taassup
d.tasavvuf




yigal amirin,tanrıdan emir aldığını söyleyerek öldürdüğü kişi kimdir
a.gandi
b.çörçil
c.izak rabin
d.yaser arafat




islam ile terör arasında daha kolay ilişkikurulmasına sebepolan unsur nedir
a.bağnaz ve gerici olmaları
b.taliban,hizbullah gibi örgütlerin,eylemlerini haklılaştırmak için cihad,şehadet gibi kavramlara atıfta bulunmaları
c.bu şekilde düşünmek işin en kolayı olduğu için



hangisi cihad kavramına yüklenecek anlamlar arasında değildir
a.dini ve ahlaki mükemmelliğe ulaşma
b.kötülüklere karşı koyma
c.nefsinin esiri olmama
d.ahlaki olgunluğa ulaşamama



Hazırlayan: mihrinaz


Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
Alıntı ile Cevapla
Alt 15 Mart 2014, 11:31   Mesaj No:17
Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:EyMeN&TaLhA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 21422
Üyelik T.: 08 Kasım 2012
Arkadaşları:35
Cinsiyet:
Mesaj: 3.297
Konular: 784
Beğenildi:132
Beğendi:34
Takdirleri:141
Takdir Et:
Standart Cevap: din sosyolojisi notlarımız

Din sosyolojisi
1.ünite

1) din sosyolojisinin en önemli yöntemsel çabası nedir?
a)Dini-sosyal gerçekliği anlamaya çalışmak
b)Sosyolojiyi din ile birlikte en iyi bilim ilan etmek



2) Sosyolojinin sistemleşmesi, kurumsallaşması ve kendisini “felsefe”den sıyırarak bağımsız bir din haline gelmesi kaçıncı yüzyılda gerçekleşmiş?

a)20.yy.başlarında
b)19 yy.ortalarında


3) Sosyoloji kelimesi ilk defa kim tarafından kullanılmıştır?
a) Auguste Comte (1839)
b)Emile Durkheim (1840)


4)aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
a)Latince sosyo (toplum) + Grekçe loji (bilim)=bilimtoplumu
b) Latince Socio (toplum) + Grekçe logie (bilim) = toplumbilim


5) Sosyoloji dilimize önce …………………………………..olarak çevrilmiştir. Günümüzde …………………. olarak Türkçeleştirilse de bütün dünyada olduğu gibi ülkemizde de sosyoloji olarak kullanılır.
noktalı yerlere sırasıyla hangi ifadeler getirilmelidir?

a) “ilmi ictima” ve “ictimaiyat’’ - “toplumbilim”
b)’’ilm-i sosyal ve ‘ilmiliyat’’ – sosyalbilim


6) Sosyolojinin konusu nedir?

a)bilim toplumları
b)insan toplumları


7)sosyoloji ile ilgili ifadelerden hangisi yanlıştır?

a)Toplumsal olay ve olguları inceleyen sosyoloji, bireyle ilgilenir.
b) Ahlak, hukuk, din gibi bireylerin nasıl davranması gerektiğine ilişkin kurallar koymaz. Bu anlamda kural koyucu/ hüküm verici (normatif) değil, objektiftir.* Olayları sebep sonuç bağı içinde inceler.



8) sosyoloji biliminin tanımı, konusu, alanı, yöntemi, diğer bilim dalları ile ilişkiler, sosyolojik ekolleri gibi teorik temellerini araştırmak konusu yapan sosyoloji hangi kategoriye girer?

a)özel sosyoloji
b)genel sosyoloji


9) Din Sosyolojisi terimini ilk defa kimin yazısında kullanılmıştır?
a)Emile Durkheim 1899
b)S.Freud 1890


10) Başlangıçta din sosyolojisi neyi konu edinmiştir?

a)19.yy ın pozitivist ve evrimci bilim anlayışından hareketle, ilkel diye nitelendirilen dinlerin etnolojik ve daha sonra da evrensel dinlerin tarihi sosyoloji araştırılmasını

b)insanların doğaya olan hayranlığını



11)Sistematik ve bağımsız din sosyolojisinin de kurucusu kabul edilen Bilim adamı kimdir?
a) Max Weber
b)K.Marks


12) Weber’den sonra hangi bilim adamı din sosyolojisini din ve toplum arasındaki ilişki ve onlar arasındaki etkileşimin şekilleri olarak tanımlayarak, bu alana yeni bir açılım kazandırmıştır?

a)S.Freud
b)Joachim Wach


13)aşağıdaki bilimlerden hangisi din bilimleri sınıfına girer?

a)Dinler Tarihi, Din Sosyolojisi, Din Psikolojisi, Din Fenomenolojisi
b) Fizik, Kimya, Biyoloji, Astronomi


14)Belli bir amaca, hedefe ulaşabilmek için izlenilmesi gereken yol, süreç ve sisteme ne ad verilir?

a)gözlem
b)yöntem


15) Din sosyolojisi, dinin toplumsal boyutunu, sosyal gerçeklik olarak ele alıp incelerken hangi bilimin yöntem ve tekniklerinden yararlanır?

a)boyut sosyolojisi
b)genel sosyoloji




16) Din sosyolojisi incelemelerinde kullanılan üç aşamalı uygulama sırasıyla hangileridir?
a)Gözlemleme - Karşılaştırma – Açıklama
b)Araştırma –Soruşturma- Anket



17)hangi bilim adamına göre;
her şeyden önce sosyal olayların bir obje olarak yani dışımızdaki bir eşya gibi incelenmeleri gerekir. Toplum olayları ruhsal durumlar gibi değil, fizik olaylar gibi ele alınmalıdır. Çünkü bu, sosyolojinin objektif olmasının gereğidir?

a)Durkheim
b)Freud




18)Sosyolojik araştırmada gözlemin iyi yapılması için ikinci şart nedir?

a)olaylara taraflı bakmak
b)önyargılardan sıyrılmak



19) -Tarihin verileriyle yani belgelerle yapılan geçmişle ilgili bir gözlemdir.
-Batı’da Max Weber, İslam dünyasından İbn Haldun başta olmak üzere pek çok din sosyoloğu bu tarihi yöntemi kullanarak çalışmalarını gerçekleştirmişlerdir.


Bu gözlem hangisidir?

a)Dolaylı Gözlem
b)Dolaysız Gözlem


20) Sosyoloji/ din sosyoloji araştırmalarında dolaylı gözlem yapacak araştırmacı için üç çeşit materyal vardır.bunlar hangileridir?

a)sözlü gelenek-yazılı belgeler-şekillenmiş anıtlar
b)edebiyat notları-makaleler-tarihi belgeler




21) Masallar, efsaneler, vecizeler, atasözleri, türküler, menkıbeler, şiirler, destanlar, dini hikayeler kaynaklardır.Bütün bunlar ait oldukları dönemle ve toplumla, dini-sosyal olay ve olgularla ilgili önemli bilgiler ve izler taşır.

Din sosyolojisi araştırmalarında dolaylı gözlem yapacak araştırmacı bu araştırmalarını yukarıdaki bilgilere dayanarak hangi başlık altında araştırır?
a)edebiyat notları
b)sözlü gelenek


22) Din sosyolojisi açısından en orijinal görüşlere sahip olan düşünür kimdir?
a)Weber
b)Eflatun




23)Aşağıdakilerden hangisi “insan bilimleri” sınıflaması içinde ver almaz?

a)Tarih
b)Biyoloji



24)Din sosyolojisi açısından dikkati çeken “Devlet” ve “Kanunlar” eserlerinin yazarı kimdir?

a)Eflatun
b)Farabi


25) ‘İlahiyat Mecmuası” adlı eserinde skolastik dünya görüşü ve toplum anlayışının esaslarını ortaya koyan düşünür kimdir?

a)Akinaslı Saint Thomas
b)Saint Augustin




26) “Tanrı Sitesi” adlı eserinde Ortaçağ Hıristiyan dünyasındaki mistik görüşün esaslarını anlatan düşünür kimdir?

a)Saint Agustin
b)Eflatun




27) “Hıristiyanlığın Özü” adlı eseri ve diğer çalışmaları Alman aydınlarını ve daha çok gençliği etkilediği gibi, o yıllarda gençlik dönemini yaşayan Marks’ıda derinden etkilemiştir.

Sözü edilen teolog ve felsefeci kimdir?
a)Max Weber
b)Feuerback




28) “Din, baskıya tabi yaratıkların iç çekmesi, kalpsiz bir dünyanın kalbi, ruhsuz olayların ruhudur, halkın afyonudur’’ düşüncesi kime aittir?

a)Marks
b)Weber




29)’’ Statik açıdan toplumu meydana getiren üç temel öğe; aile, devlet ve dindir. Din, aile ve devlet gibi insanın doğasından çıkan ve toplum halinde yaşayan insan için zorunlu bir kurumdur’’ düşüncesi kime aittir?
a)Auguste Comte
b)Max Weber



30) “Dini Hayatın Başlangıç Şekilleri” adlı eseri, din sosyolojisinin ilk klasiklerinden olan düşünür kimdir?
a)Emile Durkheim
b)Auguste Comte



31) “İntihar” adlı eserinde intiharı psikolojik olmaktan çıkarıp toplumsal bir olay olarak inceleyen düşünür kimdir?

a)Weber
b)Durkheim



32)-genel olarak toplum ve ekonomi, özel olarak da din ve ekonomi üzerindeki incelemeleriyle tanınmıştır.
-O, din sosyolojisinin 19.yy da olduğu gibi, dinin kökenini, gelişimini araştıran bir bilim değil, dini davranışların ya da dinden kaynaklanan sosyal davranışların bilimi olması gerektiğini söyler.

-dini olayları inceleme yöntemi: Rickert ve Dilthey’den yararlanarak “Anlayıcı Sosyoloji” geleneğini olgunlaştırmış, öteki sosyal olaylar gibi din olaylarını da, nedenleri ve etkileri açısından “anlayış” yöntemiyle yorumlamıştır.


Bu sosyolog kimdir?

a)weber
b)Marks



33) din sosyolojisi ile ilgili en önemli eserleri:“Din Sosyolojisi Hakkında Makaleler”“Protestan Ahlakı ve Kapitalizm Ruhu” ( ona bu alanda ün kazandıran eseri) dir?

Bu sosyolog kimdir?

a)freud
b)weber



34)Asıl sistematik din sosyolojisi Birinci Dünya Savaşı’nı izleyen yıllarda Max Weber’in öğrenci…………………tarafından kurulmuştur.

Noktalı yere aşağıdaki isimlerden hangisi gelmelidir?

a)Joachim Wach
b)S.Freud




35) Almanyadaki “Anlayıcı Sosyoloji” geleneğine bağlı olan “Din Sosyolojisine Giriş” adlı eseriyle ilk defa bu alana ayrılmış sistematik çalışmanın yazarı hangi düşünürdür?

a)Weber
b) Wach




36)Yaptığı çalışmaları “Dini Sosyoloji Araştırmaları” adlı eserinde toplamıştır.genel din sosyolojisi değil de “Katoliklik Sosyolojisi” yapmış olup, özel din sosyolojisinin de öncüsü olmuştur.onun başlattığı ve ardından hemen hemen bütün ülkelerde farklı bilim alanlarında da kullanılan betimleme tekniği: “sosyografik”tir.

Yukarıda bahsedilen sosyolog kimdir?

a)G.Le Bras
b)Luckman


37) Dinin tarihsel olarak kurumsallaşmış geleneksel kilise ile özdeşleştirildiğini ve böylece “işlevsel” olmaktan çok “özsel” ve aldatıcı bir din tanımının ortaya çıktığını söyleyen sosyolog kimdir?

a)Peter Berger
b)Thomas Luckman




38)Dinin Sosyal Gerekliliği” adlı eserinde, insanı merkeze oturtan antropolojik ve fenomenolojik bir din sosyolojisinin yöntemlerini geliştirmeye çalışan sosyolog kimdir?

a)Peter Berger
b)Robert N.Bellah




39) Sistemleştirdiği teori: “Sivil Din” teorisidir.Sivil dinler, toplumsal sistem içinde dinin karşıladığı türden ihtiyaçları karşıladıkları için, kurumsal dinlere karşı “işlevsel bir eşdeğerlilik” sunar ya da “işlevsel bir alternatif” oluştururlar.

Bu sosyolog kimdir?

a)Robert N.Bellah
b)Thomas Luckman




40)aşağıdakilerden hangisi 20.yy ın ikinci yarısında din sosyolojisi alanında, modern/seküler dünyada din-toplum ilişkileri konusunda yeni yaklaşımlar sergileyen ve öne çıkan sosyologlardandır?

a)Thomans Luckman, Peter L.Berger, Robert N.Bellah
b)Maurice Duvarger,Aron Raymond,J.Fichter,Z.Bauman



azranur
NİSAREYYAN
tuba_
fathaeytal





Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
Alıntı ile Cevapla
Alt 18 Mart 2014, 21:04   Mesaj No:18
Medineweb Emekdarı
Tuba_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Tuba_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 20781
Üyelik T.: 10 Ekim 2012
Arkadaşları:13
Cinsiyet:
Yaş:38
Mesaj: 1.326
Konular: 73
Beğenildi:18
Beğendi:6
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: din sosyolojisi notlarımız

3. ünite soruları

1-din sozcugunun kokeniyle ilgili hangisi yanlistir?
a-bati dillerinde din sozcugu koken itibariyle latince religio dan gelmektedir.
b-din arapca da etimolojik duzlemde d-y-n fiil kokunden gelmekte olup borclu olma yonetme bas egdirme veya buyruk altina almak amaciyla guc kullanma zora basvurma itaat altina alma kolelestirme... anlamlarina gelmektedir
c-ibranicede din karsiligi dath din seriat anlamina gelmekte

2-din bütün insan toplumlarında karşılaşılan evrensel sosyal bir fenomendir diyen düşünür kimdir?
a-weber
b-berger
c-durkheim

3-arapcadaki din ile bati dillerindeki dinin (religio) ne farki vardir?
a-arapcada islam batida hristiyanlik anlamina gelir
b-arapcada butun inanma sekilleri batida da hristiyanligi ifade etmektedir

4-hangi ifade ibn halduna aittir?
a-insan tabiati geregi sosyal.bir varliktir

b-din toplumsal gercekligin bir urunudur

5-"din toplumda öyle evrensel,devamli ve her seye nüfuz eden bir olgudur ki eğer onu hakkıyla anlayamazsak toplumu da doğru kavrayamayiz" diyen düsünur kimdir?
a- durkheim
b-k. Davis


6-norbeck'in din konusundaki görüşü nedir?
a-din kültürelolarak evrenseldir

b- din millete özgudur

7- "pozitif felsefe dersleri"ve "pozitif politik.sistem" adli eserlerinde ilk once sosyal fizik diye adlandirdigi sosyolojiyi sadece bilimlerin kraliçesi olarak degilayni zamanda giderek tüm var olan dinleri görüş mesafesinin dışına iten yeni pozitivizm dinininde temeli olarak tasavvur eden kimdir?
a-comte

b-ibn haldun

8-sosyoloji ile.ilgilo verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?
a-sosyoloji bilgi gövdesi olarak insan ilişkileri gerçeğini alır.
b-insan birlikteliğine ilişkin hemen herşey sosyolojik alana girer
c-bilinmedik şeyleri bilindik hale getirir


9-sosyolojik bakişla ilgili hangisi söylenemez?
a-Çok boyutlu bir bakiştır
b-çoklu ya da karmaşık nedensellik ilkesi en önemli esaslardandir
c-dine çok boyutlu yaklaşmayı oğretir
d-dine tek bir acçidan yaklaşmayı gerektirir


10-hangisi dine sosyolojik yaklaşımın üzerine odaklandığı noktalardan değildir?
a-sosyal ilişki, süreç, oluşum grup ve kurumlarda dinin etkisi
b-gruplardaki bireylerin dinsel davranıslari
c-dini grup icindeki birlik ve çatısma durumlari
d-grup bireylerinin sosyal yasantilari


11-"sosyolojik bakış ezberleri bozan bir bakış olup ..................... de işaret ettiği gibi insanları, çoğu şeyin göründüğü gibi olmadığı gerçeğiyle yüzlestirir" bosluga hangisi gelmeli?
a-p. Berger

b-bauman

12-Sosyolojik düşünme insana hangisini kazandırmaz?
a-duyarlılık
b-empatik bakış
c-ilerigorusluluk

d-sorumlu yaklaşim

13-din sosyolojisi hangi yüzyılda ortaya çıkmıstır?
a-20. Yy. Baslari

b-20.yy. sonlari

14-ilk sistematik din sosyoloji eserinin yazarı kimdir
a-peter berger
b-j. Wach

c-max weber

15-j. Wach'a göre din sosyolojisinin gerçek konusu nedir?
a-dini olguları incelemek
b-dini tecrübenin inanç ibadet ve cemaat boyutlarını incelemek


16-"din soayolojisi, dini fenomenler dünyasına ait sosyolojik gelişim ve oluşumları kendisine konu olarak seçmekte ve bunlar içindeki yapı ve kanunları incelemektir" düşüncesi kime aittir?
a-wach
b-G. Mensching


17-"dini sosyolojik zaviyeden ele almayı; anlamayi, tasvir etmeyi, yorumlamayi; dinin toplumsal gerçekliğini; sosyal bir fenomen olarak dini, din ile toplumun karşılıklı ilişkilerini, oldugu veya gerceklestigi gibi, sosyolojik perspektiften, ampirik verilere dayanarak, ama onu büsbütün sosyal ve sosyolojik olana indirgemeden anlama ve yorumlama çabalarını ihtiva etmektedir" neyin tanımıdır?
a-dinin
b-dinin sosyolojik tanimi


18-aşağidaki düsünür ve din tanimi eslestirmwlwrindej hangisi yanlistir?
a-Taylor-ruhsal varlıklara inanç
b-otto-insanin kutsalla iliskisi
C-müller-duygular ve aklin nüfuz edemedigi seylerle ilgili birtakim inanc ve uygulamalardan meydana gelen bir sistem
c-mensching-insanin kutsalla hayati iliskisi
d-geertz-insanlarda genel bir varlik duzenine iliskin kavramlar formule ederek ve bu kavramlari bir gerceklik atmisferi icinde essiz derecede gercekci gorunen guclu, genis kapsamli ve uzun sureli ruhsal durum ve motivasyonlar tesis etmeye calisan semboller sistemi
e-durkheim-tabiatin ve beser hayatinin akisina yon verdigine ve onu idare ettigine inanilan ustun guclerin insan icin elverisli hale getirilmesi


19-Dini "bir grup insanin insan hayatinin nihai problemleriyle mücadele vasitasi olarak kullandigi inanc ve uygulamalar sistemidir" diye tanimlayan kindir?
a-durkheim
b-yinger


20- Dini "kutsal şeylerle ilgili ve kendilerini kabul edenleri kilise denen manevi bir topluluk halinde bir yere toplayan inanc ve eylemlerden meydana gelen dayanismalibir sistemdir" diye tanimlayan kimdir?
a-yinger
b-durkheim


21-dini icerik olarak sahip olduğu kutsal, aşkın, ilahi, sır, tanrı, hakikat, tabiat üstü veya fizik ötesi anlam ve deger muhtevalarina bagli olarak tarif eden din tanimi hangisidir?
a-öze dönüş
b-diyalektik
c-substanif


22-hangisi otto'nun din tarifidir?
a- din halkin afyonudur
b-din kolektif bilinc urunudur
c-askin varliklara ikan etmektir
d-din kutsalin tecrubesidir


23-din sosyolojisinin gorevi nedir?
a-insanin kutsalla iliskisinin ifadeai olan somut sosyal fenomenleri tespit ve tasvir etmek
b-dinin gereklerini aciklamak



24-"din kulturel olarak talep edilen insanustu varliklarla kulturel olarak kaliplasmis etkilesimden olusan bir kurumdur" tanimi kime aittir?
a-berger
b-spiro


25-"din, kendisiyle kutsal bir kozmosun tesis edildigi beseri girisimdir" tanimi kime aittir?
a-otto
b-M. Eliade
c-berger


26-"din bir halk grubunun, onun vasitasiyla insan hayatinin nihai problemlerini çözmek icin ugrasip mucafele ettigi bir inanc ve pratikler sistemidir" dinin islevsel tanimi kime aittir?
a-parsons
b-yinger


27-her insan toplulugunun bir dunya kurma girisimi oldugunu belirten kimdir?
a-marx
b-wach
c-berger


28-din ile toplum arasindaki iliski yakindan ve sistematik.bir sekilde.incelenirse dinin toplum uzerindeki etkisinin birinci derecede oldugunun gorulecegini ileri suren din sosyologu hangisidir?
a-wach

b-weber

29-dinin tiplum uzerinde etkili olmasinda onun ozellikle hangi ozelligi rol oynar?
a-butunlestirici
b-mesrulastirici


30-dinin toplumsal.islevleri arasinda hangisi yer almaz?
a-butunlestirme
b-sosyalizasyon
c-ruhsal rehabilite


31-dinin catisma cikarici devrim yapici ve parcalayici islevleri baglaminda karizmatik lider ve hareketlerini ele alan din sosyologu kimdir?
a-weber

b-durkheim

32-hangisi dinin sosyolojik manasinin iceriginde yer almaz?
a-din, inanc, ibadet, bilgi, tevrube, etki, organizasyon, ahlak gibi boyutlariyla toplumsal bir gercekliktir
b-din ile toplum birbirini karsilikli olarak etkiler
c-kutsala, rltanrilara, askin varliklara, tanriya veya allaha inamc ve baglilik olarak din, toplumda toplumsal
iliskiler temelinde, toplumsal olarak yasanir
d-din salt sosyolojik bir yan urun

azranur
NİSAREYYAN
tuba_
fathaeytal


Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
Alıntı ile Cevapla
Alt 19 Mart 2014, 02:48   Mesaj No:19
Medineweb Sadık Üyesi
NİSAREYYAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:NİSAREYYAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 22593
Üyelik T.: 07 Aralık 2012
Arkadaşları:26
Cinsiyet:
Memleket:İstanbul
Mesaj: 578
Konular: 29
Beğenildi:17
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: din sosyolojisi notlarımız

4.ÜNİTE


1.Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A.Din sosyolojisinin asıl konusu din ile toplum arasındaki karşılıklı ilişki ve etkileşimlerdir
B.Din ve sosyal değişimi ele alırken sadece dinin sosyal değişim üzerindeki etkilerini incelemek yeterlidir
C.Din toplum tarafından benimsenen ve yaşanan bir fenomendir
D.Din sosyolojisi, sosyal değişimin din üzerindeki etkilerini inceler

2.Aşağıdaki ifadelerden hangisi Yunan filozof Herakleitos un tarifidir?
A.Mevcut evrendeki başkalaşma kanunu
B.Mevcut durumda meydana gelen başkalaşma
C.Bir kişinin aynı nehire iki kez giremiyeceği herşeyin herzaman değişime uğradığı

3.Aşağıdakilerden hangisi toplumsal değişime örnektir?
A.Okullarda ingilizce dersi verilmesi
B.Harf inkılabının getirilmesi


4.Hangisi toplumsal değişimde rol oynayan etkenlerden değildir?
A.Demografya
B.Muhalefet iktidar ilişkileri
C.Göç ve şehirleşme
D.Karizmatik şahsiyetler
E.Moda

5.Hangisi ekonominin toplumsal değişimdeki yeri konusunda görüş ortaya koymamıştır?
A.Karl Marks
B.İbn Haldun
C.William F. Ogburn
D.Max Weber

6.Hangisi icat ve keşifin önemli iradi sosyal değişim etkeni olduğunu ifade etmiştir?
A.Franks Baker
B.Max Weber
C.William Ogburn

7.Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A.Sosyolojide üzerinde uzlaşılan genel bir toplum değişim kuramının olduğu söylenemez
B.Sosyolojide üzerinde uzlaşılan genel bir toplum değişim kuramı vardır
C.Büyük boy orta boy ve küçük boy olmak üzere 3 ana toplumsal değişim kuramı vardır

8.Toplumların yükseliş ve çöküşlerinin sürekli dairevbi bir hareket izlediğini ileri süren kuram hangisidir?
A.Evrimci Kuram
B.Organizmacı Kuramlar
C.Çizgisel Kuramlar

9.Evrimci kuramla ilgili hangisi doğrudur?
A.Toplumların zorunlu olarak yükselip zorunlu olarak çöktüğünü kabul eder
B.Sürekli değişim ve ilerleme gösteren toplumsal değişimde geriye dönüş görülmektedir
C.İnsanlık tarihi kendi içinden meydana gelen birikimler sonunda ortaya koyduğu gelişmenin sonucudur

10.Toplumsal değişimfenomeninde Evrimci Kuramı savunanlar hangisinde yanlış verilmiştir?
A.GORDON CHILDE
B.AUGUSTE COMTE
C.HERBERT SPENSER
D. EMILE DURKHEIM
E.ARNOLD TOYNBER

11.Hangisi diyalektik kuramı savunan Karl Marks ın savunduklarından değildir?
A.Mark a göre çatışma olmadan ilerleme olmaz
B.Şimdiye kadar ki bütün cemiyet tarihi bir sınıf mücadelesi tarihinden ibarettir
C.Üretim güçlerini belirlemede makine, alet, iş konularının belirleyiciliği yoktur
D.Benzer hayat tarzını paylaşan insanlar dayanışma içerisine girerek ortak bilinci geliştirir

12.''Grup içindeki insan ilişkilerini canlı iken ölçüye vurmaya çalışan yani, insan ilişkilerini belli gruplar içinde meydana gelişleri esnasında inceleyen birbilim dalıdır''
Bu ifade neyin tanımıdır?
A.Sosyo değişim
B.Sosyometre

13.Dini insanoğlunun reel acı ve sıkıntıya karşı protesto, ıstırabı hafifletme çabası ve halkın afyonu olarak gören kimdir?
A.DURKHEIM
B.R.K. METRON
C.KARL MARKS

14.Büyük boy kuramların arasında hangisi yoktur?
A.Modernleşmeci kuram
B.Organizmacı kuram
C.Diyalektik kuram
D.Evrimci kuram
E.Epik kuram

15.Protestanlığın demokrasi ile pozitif ilişkiler kurduğunu söyleyerek dinin ''toplumsal değişimi takviye edici'' rolu olduğunu düşünen sosyolog?
A.S. MARTIN LIPSET
B.KARL MARKS
C.FEVERBACH

16.İnanç için yapılan savaşlar gibi dinin yıkıcı güçlerine işaret eden kimdir?
A.FREUD
B.R.K.METRON

17.karl marksa göre din alinasyondur
alinasyonun kelime anlamı nedir

a-yabancılaşma
b-bütünleştirme

18..............a göre inançlar insanlık tarihinin en güçlü etkenlerinden biri olup toplumun inançalrında meydana gelen her değişmeyi büyük toplumsal değişim izler.
Boşluğa gelecek sosyolog kimdir?
A.GUSTAVE LE BON
B.THEODOR HERLZ

19.kimin düşüncesinde din cari sosyal düzenlemeleri haklılaştıran, üst sınıfların bir aracı olarak hizmet gören ve istikrarı korumaya çalışan ideolojidir

a-max weber
b-karl marks

20.karl marksa göre bütün tarih, diyalektik ilişkiye dayalı üç dönem ayrılır
*insanın özgür olduğu ...... dönemi
*teknolojinin etkili olduğu ve insanın yabancılaştığı ........ dönemi
*sınıfsız toplumun ortaya çıkacağı ..... dönemi
boşluklara sırasıyla ne gelmelidir

a-tez-antitez-sentez
b-antiez-sentez-tez

21.büyük boy kuramların arasında hangi kuram yoktur

a-organizmacı kuramlar
b-evrimci kuramlar
c-modernleşmeci kuram
d-diyaletik kuram
e-sekülerleşme kuramı

22.Dini olumsuz yönde etkileyen bir etken olarak toplumsal değişime örnek olamaz?
A.Hz. Osman dönemlerinden itibaren meydana gelen değişimler sonucu çeşitli fırkaların , siyasal hareketlerin, isyanların ve mezhepleşmenin görülmesi
B.Rönesans ile birlikte gelen değişimle protestanlığın doğması ve hristiyanlığın farklılaşması ile savaş ve çatışmalar
C.Mezhep imamlarının yetiştirdiği talebeler
D.Bir toplumda yeni bir dinin ortaya çıkması

23.kim din ile toplumsal bütünleşmenin yan yana var olduklarını ileri sürmesinden ve dinde gevşemenin toplumdaki dayanışma bağlarını da çözerek anomiye(amaçsızlık) yol açtığını işaret etmiştir

a-max weber
b-e. durkheim

24.hangisi din ile toplumsal değişimi etkileyen faktörler arasında değildir
a.ekonomik etken
b.kültürel etken
c.siyasal etken
d.sosyal etken
e.anarşik etken

25.toplumsal değişimde güdüsel kompleksin etken olduğunu söyleyen sosyolog hangisidir
a.mcclelland
b.macellan
c.max weber
d.freud

26Aşağıdaki din sosyologlarından hangisi modern batı kapitalizminin gelişiminde protestanlığın önemli bir etken olduğu tezini ortaya atmıştır?
A.MAX WEBER
B.KARL MARKS
C.R.K. METRON

azranur
NİSAREYYAN
tuba_
fathaeytal


Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________
Allah’ım! Senden; Seni sevmeyi, Seni sevenleri sevmeyi ve Senin sevgine ulaştıracak amelleri sevmeyi dilerim. Allah’ım! Senin sevgini bana canımdan, ailemden ve soğuk sudan daha sevimli kıl!
Alıntı ile Cevapla
Alt 19 Mart 2014, 09:43   Mesaj No:20
Medineweb Emekdarı
azranur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:azranur isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 36715
Üyelik T.: 22 Aralık 2013
Arkadaşları:6
Cinsiyet:bayan
Memleket:Şehr-i VAN
Yaş:33
Mesaj: 1.089
Konular: 20
Beğenildi:61
Beğendi:172
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: din sosyolojisi notlarımız

SOSYOLOJİ 2. ÜNİTE
1)Sosyoloji ve din sosyolojisinin kimilerine göre müjdecisi,kimilerine göre kurucusu olma ünvanına sahip dönemin zirve ismi kimdir?
a-Farabi b-İbn Haldun* c-Gazali

2)Kitabul İlber Kimin eseridir ve ona yazdığı ve daha sonra genişlettiği girişi ismi nedir?
a-İbn Haldun/ilm i umran b-Farabi/siyasetül medeni
c-İbn Haldun/mukaddime * d-Farabi/medinetil fadıla

3)Uzun bir aradan sonra 1940’ta …………. Ve ……………….. hazırladıkları İbn Haldun adlı monografik eserle tekrar bilim dünyamızın gündemine düşmüştür. Boşluğu doldurunuz..
a-Ahmet Cevdet paşa ve katip çelebi
b-Ali Suavi-Ziya Gökalp
c-Hilmi Ziya Ülken ve Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu*

4)UNESCO’nun 2006 yılına adını verdiği İslam bilgini kimdir?
a-İbn Haldun* b-Farabi c-Gazali

5)Farabi kimin etkisinde kalarak bir ideal toplum teorisi geliştirmiş ve dikkate değer toplum sınıflamaları yapmıştır?
a-Aristo b-Aristo ve eflatun * c-İbn Haldun

6)’sosyolojinin babası’ünvanını almayı hakeden islam bilgini kimdir?
a-İbn Haldun* b-Farabi c-Gazali

7)es-Siyasetü’l medeniyye(site yönetimi) ve Ehli’l Medineti’l Fadıla(erdemli şehir halkının görüşleri) isimli eserlerde toplum anlayışını toplayan ,din sosoyolojisinin öncülerinden olan kimdir?
a-İbn Haldun b-Farabi* c-Gazali d-Aristo


8)Farbiye göre toplumlar kaça ayrılır?
a-eksik toplumlar(köy-mahalle-sokak-hane)/tam toplumlar(büyük-orta-küçük)/yarım toplumlar(dünya-ülke-şehir)
b-cahil toplum/günahkar toplum/değişmiş toplum/şaşkın toplum
c-eksik toplum/tam toplum/yarım toplum/değişmiş toplum
d- eksik toplumlar(köy-mahalle-sokak-hane)/tam toplumlar(büyük-orta-küçük)*

9)Farabi şehirleri kaça ayırır ve ‘halkın mutluluğa ulaşmak için birbiriyle yardımlaştığı şehir’olarak hangi şehri tanımlamaktadır?
a-3 e ayırır/mutlu şehir b-2 ye ayırır/gelişmiş şehir
c-3 e ayırır/gelişmiş şehir d-2 ye ayırır/erdemli şehir*

10)Farabiye göre erdemsiz toplumun kaç şekli vardır?
a-3:cahil top./günahkar top./değişmiş top.
b-4: cahil top./günahkar top./değişmiş top./şaşkın top.*
c-2:eksik top./tam top

11)Önceden erdemli bir toplum iken sonradan değişip dönüşerek erdemsizleşmiş topluma ne denir?
a-değişmiş toplum * b-günahkar toplum c-şaşkın toplum

12)Hiçbir hedefi olmayan bozulmuş topluma ne denir?
a-değişmiş toplum b-günahkar toplum c-şaşkın toplum*

13)Farabi el-Medinetül fadıla isimli eserinde,erdemli bir toplumun lideri olan erdemli bir devlet başkanında kaç özelliğin bulunması gerektiğini belirtir?
a-10 b-12* c-15 d-18

14) Aşağıdakilerden hangisi üst soruda geçen özelliklerden biri değildir?(arkadaşlar 3 harf yanlış üçünüde bulmanızı isityorumJ)
a-özürsüz bir beden b-anlayış ve kavrayış
c-kuvvetli bir hafıza d-zekilik
e-güzel hitabet f-bilim sevgisi
g-islam ahlakı* h-yeme içme kadınlara düşkün olmama
ı-doğruluk k-yücelik
l-insanlara saygı * m-adalet
n-ılımlılık o-edep*
p- azim ve irade

15)Aşağıdakilerden hangisi gazalinin eserlerinden biri değildir?
a-el-Munkız mine’d dalal(dalaletten kurtuluş)
b-Faysalu’t-Tefrika beyne’l-İslam ve’z-Zenadika(islami ve gayri islami gruplar arasındaki ayrım ve farklar)
c-İctimaiyyat ve Şeriat ı İslamiyye*
d-el-İktisat fi’l-İtikat

16)Gazali ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A-Gazalinin temel hedefi din ve ekonomi ilişkileridir.*
b-Gazali ye göre din,insan toplumunun temelini oluşturur;devlet ise dinin muhafızıdır.
c-Gazali ye göre dinin,bir yandan tamamen sübjektif bir yönü olduğu gibi,diğer yandan da toplumu ilgilendiren objektif bir yönü bulunmaktadır.
d-Gazalinin eserlerinde din sosyolojisinin en önemli çalışma alanlarının başında gelen ‘dini gruplar sosyolojisi’ hakkında ciddi veriler yer almaktadır.


17)Modern ve deneysel din sosyolojisinin gerçek bir öncüsü ve hatta kurucusu sayılması gereken kimdir?
a-İbn Haldun * b-Gazali c-Ahmet Cevdet Paşa

18)İbn Haldun un konumuzu ilgilendiren en önemli eseri nedir,kaç bölümden oluşur?
a-ilm i umran 2 b-ilm i umran 6 c-mukaddime 2 d-mukaddime 6*

19)İbn Haldun un İlm İ Umran biliminin kunusunu ne oluşturur?
a-din sosoyolojisi b-toplum
c-insan toplumu ve insan medeniyeti * d-insan toplumu

20)İbn Haldun un ‘tavır nazariyesi’ adını verdiği teoriye göre ,toplumların hayatında kaç tavır(dönem ) vardır ve nelerdir?
a-3:zafer,refah,barış
b-4:zafer,refah,barış,çöküş
c-5:zafer,mutlakıyet,refah,barış,israf*
d-6: zafer,mutlakıyet,refah,barış,israf,çöküş

21)İbn Haldun un hangi Osmanlı bilginleri üzerinde ciddi etkileri olmuştur?
a-Katip Çelebi,Naima ve Ahmet Cevdet Paşa*
b--Katip Çelebi,Gazali,Naima ve Ahmet Cevdet Paşa
c- Katip Çelebi,Ziya Gökalp,Naima ve Ahmet Cevdet Paşa

22)İbn Haldun hangi batılı düşünür ve bilginleri etkilememiştir?
a-G. Vico b-Weber * c-Montesquieu d-Malthus e-Nietsche


23)Ülkemizde Özellikle tarihi sosyolojik açıdan ele alan ilk tariçi kimdir?
a-Ziya Gökalp b-Katip Çelebi c-Naima d-Ahmet Cevdet Paşa*

24)Türkiye ‘de batılı anlamda sosyoloji kimin vasıtasıyla girmiştir?
a-Prens Sabahattin* b-Ziya Gökalp c-Ahmet Necdet Paşa

25)Gerçek bir sosyoloji ve din sosyolojisi malzemesi olan İbn Haldun un Mukaddimesini Türkçeye ilk kazandıran kişi kimdir?
a-Prens Sabahattin b-Ziya Gökalp c-Ahmet Necdet Paşa * d-Katip Çelebi

26)Ahmet Cevdet Paşa önemli eserlerinden biri olan ……………….. ekonomik buhran ile ahlaki çöküş arasında paralellik kurmaktadır.
a-tavırlar nazariyesi b-tezakir* c-din ve ideoloji

27)Aşağıdakilerden hangisi meşrutiyet döneminin en önemli makaleleri arasında değildir?
a-İctimaiyyat ve şeriatı islamiyye
b-İlm i İctimaa Nazaran İslamiyet
c-İctimaiyyat ı Nazaran Şeriatı İslamiyye*

28)Aşşağıdakilerden hangisi 2. Meşrutiyet döneminde Osmanlı ya aktarılan sosyoloji ekolleri ve siyaset anlayışlarından biri değildir?
a-Musatafa Suphi Marksist sosyolojisi
b-Ahmet Suayp organist sosyolojisi
c-Ahmet Rıza pozivist sosyolojisi
d-Durkheim-Prens Sabahattin akımları*


29)E. Durkheim in sosyolojisinin Türkiye deki temsilcisi olup,din anlayışında da Durkheim in etkisinden kendini kurtaramış bulunan kimdir?
a-Prens Sabahattin
b-Ziya Gökalp*
c-Ahmet Cevdet Paşa

30)Türkiye de ilk din sosyolojisi ders kitabı ve telif eser niteliğini taşıyan hangisidir?
a-İlm-i İctima* b-Küçük Mecmua c-İlm-i İctimaa nazaran İslamiyyet

31)Ziya Gökalp ın 1919 da Daülfünundan ayrılması üzerine ,onun yerine kim içtimaiyat müderrisi olarak atanmış ve eseri nedir?
a-Necmeddin İzzet-Dini İctimaiyat notları
b- Necmeddin İzzet-İlm-i İctimaiyat notları
c-Necmettin Sadık- Dini İctimaiyat notları*

32)Türk sosyoloji tarihinin 2. Önemli ismi olan kimdir ve Türkiye nin sosyal yapı değişikliğiyle yeniden eski günlerine dönebileceğini savunup bunun için yazdığı eser nedir?
a-Hilmi Ziya Ülken/Küçük mecmua
b-Prens Sabahattin/ Küçük mecmua
c- Hilmi Ziya Ülken/türkiye nasıl kurtarılabilir?
d- Prens Sabahattin/türkiye nasıl kurtarılabilir?*

33)Cumhuriyet döneminin en önemli sosyoloğu ve ideoloğu olup,Küçük Mecmuayı çıkartan,Türkçülüğün Esaslarını yazan kimdir?
a-Ziya Gökalp*
b-Hilmi Ziya Ülken
c-Prens Sabahattin
d-Mehmet Karasan
34)aşağıdaki eser yazar eşlemelerinden hangisi yanlıştır?
a-Hüseyin Cahit/Dini Hayatın İbtidai Şekilleri
b-Hilmi Ziya/Dini İCtimaiyat
c-Hilmi Ziya Ülken/Din sosyolojisi
d-Mehmet Karasan/Din sosyolojisinin öncüleri
ve kurucuları
e-Mehmet Karasan/Din ve toplum ilişkileri ve dini gruplar*


azranur
NİSAREYYAN
tuba_
fathaeytal


Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur



Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 2 Kişi okuyor. (0 Üye ve 2 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Din Psikolojisi Notlarımız Ravza'm Din psikolojisi 25 05 Aralık 2019 19:56
arapça 2 notlarımız mehmet akif2 Arapça2 41 29 Nisan 2018 17:33
din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız mehmet akif2 Din Eğit. Ve Din Hiz. Rehberlik 59 22 Nisan 2017 00:29
TBT 2 notlarımız mehmet akif2 Temel Bilgi Teknolojileri 2 20 28 Mayıs 2013 03:52
tefsir notlarımız mehmet akif2 Tefsir 35 08 Şubat 2013 23:59

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.