|
Konu Kimliği: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi: 15 Şubat 2013 (23:47), Konuya Son Cevap : 22 Nisan 2017 (00:25). Konuya 35 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
25 Mart 2013, 13:40 | Mesaj No:11 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: din sosyolojisi notlarımız DİN SOSYOLOJİSİ 5. ÜNİTE SORULARI laiklik terimi ilk kez kaçıncı yüzyılda kimler tarafından kullanıldı a-16. yy. ingiltere b-17. yy. fransa ...... ilke ve anlayışa işaret eder .......... dinin farklı biçimler alması ve toplumun dünyevileşmesi sürecine işaret eder a-sekülerleşme-laiklik b-laiklik-sekürleşme laiklik kavramı ..........daki "laikos" kelimesinden türetilmiş olup halktan olan yani ruhban sınıfına mensup olmayan anlamına gelir a-fransızca b-yunanca sekülarizasyonun tek boyutlu olmadığını farklı alanları da kapsadığını savunan kimdir a-a. comte b-l. e. shiner c-m. weber rasyonalizm ve inanç kaybı argümanını savunanlardan ........ göre "sekürlerleşme dinin toplumsal öneminin azalmasını ifade eden" bir süreçtir a-david martin b-brian wilson ........ toplumsal alandaki sekülarizasyonu "geleneksel ve kutsal kozmonun çözülüşü olarak" tanımlar a-luckmann b-berger kim 1967 yılında yayınladığı "the sacred canopy" isimli kitabında geleneksel sekülerleşme kuramını ve varsayımlarını savunduğu fikirlerinden vazgeçmiştir a-t. luckmann b-peter l. berger aşağıdakilerden hangisi anayasada laiklik ilkesinin açıkca kabul edildiği modeli kabul eden ülkeler arasında değildir a-almanya b-türkiye c-fransa d-portekiz aşağıdakilerden hangisi anayasada laiklik ilkesi açıkça belirtilmeyen (laik) modeli kabul eden ülkeler arasında değildir a-almanya b-ABD c-avusturya d-hollanda e-portekiz aşağıdakilerden hangisi anayasada bir devlet dininin benimsendiği ama uygulamada laik olan modeli kabul eden ülkeler arasında değildir a-hollanda b-ingiltere c-danimarka d-finlandiya e-norveç f-yunanistan aşağıdakilerden hangisi anayasada resmi devlet dini veya mezhebinin benimsendiği ve dinin kısmen veya tamamen yasama kaynağı olduğu modeli kabul eden ülkeler arasında değildir a-iran b-afganistan c-suudi arabistan d-bahreyn e-mısır f-pakistan g-israil h-vatikan i-suriye anayasamıza kaç yılında yapılan değişiklikle türkiye cumhuriyeti devletinin "laik" olduğu ilkesi konmuştur a-1928 b-1937 c-1924 diyanet işleri başkanlığı ne zaman kurulmuştur a-1925 b-1926 c-1924 iranda bazı devlet adamları önemli rol oynamıştır aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-şah rıza pehlevi b-habib burgiba c-muhammed rıza şah d-ayetullah hümeyni laiklik terimi, ilk kez ........ yüzyılda ve ............ de kullanılmıştır. a) 15 - ingiltere b) 16 - ingiltere Laiklik kavramı Türkçeye hangi dilden geçmiştir? a) fransızca b) yunanca Laikliğin içerdiği ilkeler arasında hangisi yer almaz? devlet yönetiminin dini esaslara göre yönetilmemesi yasaların dini kaynaklar esas alınarak çıkarılmaması devletin dinler ve dini gruplar arasında ayırım yapmaması bütün inanç gruplarına eşit mesafede bulunmaması din ve vicdan özgürlüğünü koruması din vedevlet işlerini düzenleyen hukuki ilke ve düzenlemeye ne denir? a) laiklik b) sekülerleşme .......... bir ilke ve anlayışa işaret eder .......... toplumun dünyevileşmesi sürecine işaret eder a) laiklik - sekürleşme b) sekülerleşme - laiklik modernizmin din üzerindeki etkilerini gösteren süreç ? a) sekülerleşme b) rasyonalizm Rasyonalizm ve inanç kaybı yaklaşımını savunanlardan, sekürleşme dinin toplumsal öneminin azalmasını ifade eden bir süreç olarak gören? a) david martin b) brian wilson ...................... göre, - bireysellik veya bireycilik dini inanç ve hayatın cemaat/grup temelini zedelemiş - rasyonalite dinin kutsal amaç ve öğretilerine inanmayı ortadan kaldırmış a) durkheim b) steve bruce sekülerleşme tipolojisi çizen, altı tip sekülerleşme biçiminden/alanından bahseden ? a) larry shiner b) steve bruce sekülerleşmeyi, cemaat etkisinin çözülüşü ve cemaatten toplum olmaya geçiş olarak gören? a) luckman b) wilson ABD'de son yıllarda yapılan araştırmaya göre, nüfusun % ... i dini bir tercih belirtiyor, % ... i dinin kendi hayatlarında çok önemli bir unsur olduğunu ifade ediyor a) 92 - 58 b) 58 - 92 din ve devletin kesin olarak ayrıldığı modelini benimseyen ülkelerin özelliklerinden değildir? herhangi bir din ve mezhebi benimsemez anayasalarında açıkca laiklik ilkesini belirtir belli bir din ve mezhebi koruma altına almaz bu gruba Fransa, Türkiye ve Portekiz girer resmi din, siyasi ve hukuki karaları etkiler hangi şıkta batıda ve avrupada laikleşme süreci doğru olarak verilmiştir a.modernleşme-sanayileşme-dindarlık-sekülerlik b.aydınlanma-sanayileşme-kentleşme-modernleşme c.sanayileşme-sekülerizm-kentleşme-savaşlar hangisi sekülerleşme ile ilgili doğru bilgidir a.sekülerleşme bir ilke ve anlayıştır b. siyasi bir bakış ve din-devlet işlerinin düzenlemeyi işaret eder c.dinin geleneksel etkisini yitirmesi,yeni şekiller almasını kapsar d.hepsi hangisi 19. yy sosyal bilim anlayışını ifade eden yaklaşımdır a.dinin yükselişi ve dirilişi b.kilisenin varoluşu ve önemi c.dinin ölümü veya yokoluşu d.hiçbir hangisi sanayi toplumunun gelişimine pralel olarak dinin önem kaybedeceğini savunan teorisyenler arsında değildir a.a.comte b.h.spencer c.e.durkheim d.m.weber e.peter l.berger sekülerleşmenin tek boyutlu olmdığını 6 boyutlu olduğunu savunan teorisyen kimdir a.e.durkheim b.m.weber c.larry shiner d.a.comte islam ülkelerinde laiklik hangi gelişmelerin etkisiyle başlamıştır a.iç dinamikler b.sosyal yapı c.halkın büyük kesiminin bunu istemesi d.dış dinamikler çin-küba-vietnam gibi ülkelerde geçerli olan model hangisidir a.laik model b.resmi bir dinin benimsendiği modwel c.laiklik ilkesi belirtilmeyen model e.din karşıtı model türkiyede laikliğn gelişimi ve kuramsallaşması hangi dönemde başlamıştır a.cumhuriyet b.osmanlı c.selçuklu d.beylikler hangisi Osmanlının 19 yy da başlattığı mpdernleşmeve reform hareketlerinden değildir a.tanzimatın ilanı b.gülhane hattı hümayunu c.1. meşrutiyetin ilanı d.1876 kanuni esasinin kabulü e.eğitime önem verilmesi t.c. devletinin laik olduğu ilkesi cumhuriyetin temel nitelikleri arsında sayılmış,bu ilkenin asla değiştirelemeyeceği hangi anayasa ile sabitlenmiş a.1961 b.1937 c.1982 mısırdaki laik görüşe muhalif,olan ve ezher ide bu akıma karşı muhalefet etmemekle suçlayan hareketin adı nedir a.genç Osmanlılar b.jön türkler c.ihvanu sefa d.ihvanı müslimin Müslüman kardeşler hareketinin lideri kimdir a.hasan sabbah b.ayetullah Humeyni c.ahmedi necat e.hasan benna ülkemizde lailklik mevzubahis olduğunda bazı konular tartışma alanına girer.hangisi bun konulardan değildir a.din özgürlükleri b.azınlık dini gurupların hakları c.kamu bütçesinden farklı inanaç guruplarına kaynak aktarılmaı d.bütçe aktarımının ekonomiyi zarara uğratacağı gerçeği Tunus da ......, Batı yanlısı ve laik bir modernleşme süreci başlatmıştır. a.Habib Burgiba b.Taha Hüseyin c.Hidivİsmail Mısır’da laik bir devletin inşası ve laik hukuk müesseselerinin kuruluşu...desteğiyle başlamıştır. a.Muhammed Hüseyin Heykel b.Taha Hüseyin c.Hidivİsmail islam dünyasına laiklik hangi şekilde girmemiştir ? a.tedrici bir şekilde gelişmiştir. b.ideolojik bir ürün olarak dışarıdan bir akım olarak girmiştir. c.batı sömürgeciliğine karşı durmakla. Modern dünyadaki din algısını köklü biçimde değiştiren bireysellik ve rasyoneldüşüncenin Reformasyon’la başladığını ve modernitenin geleneksel dini hayatı zayıflattığını savunmaktadır. a.Thomas Luckmann b.L. E. Shiner c.Steve Bruce dini bir hafıza zinciri olarak değerlendirir ve kolektif kimliğin önemli bir unsuru olduğunu savunur. a.Robert Putnam b.Hervieu-Leger .....e göre sekülarizasyonun son noktası dinsiz bir toplum olacaktır. a.Thomas Luckmann b.Karel Dobbelaere c.L. E. Shiner .....bilimsel bilgiye, evrenin teknolojik kontrolüne ve deneysel kanıtlama ölçütlerine dayalı rasyonel bir dünya görüşü ortaya çıkarmıştır. a.modernleşme b.Aydınlanma c.sanayileşme d. Kentleşme ''.... dinin toplumsal öneminin azalmasını ifade eden” bir süreçtir. a.rasyonalizm b.sekülerleşme hangisi laiklik kavramından sayılamaz ? a.saeculum b.sekülerizm c.seküler d. lâique e.laic laiklik için tek tip model olduğu .....tanımdır. a.doğru b.yanlış ...yasama etkinliklerinde dinin etkisini ortadan kaldırarak din-toplum ve din devlet ilişkilerini dönüştürmüş. a.milliyetcilik b.halkçılık c.laiklik Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
01 Nisan 2013, 16:11 | Mesaj No:12 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: din sosyolojisi notlarımız DİN SOSYOLOJİSİ 6. ÜNİTE SORULARI kim küreselleşme kavramını "modern dünya-sistemi ile tanımlamakatadır a-wallerstein b-bauman kime göre küreselleşme kavramından çıkan en derin anlam; dünya meselelerinin belirsiz, kuralsız ve kendi başına buyruk doğasıdır a-robertson b-bauman "global" ve "lokal" kelimeleri bir anlamda kaynaştırılarak hangi kavram elde edilmiştir a-glokalleşme b-globakalleşme kime göre küreselleşme kavramı, küresel ve yerel olanın etkileşimidir(glokalleşme) a-wallerstein b-robertson c-bauman küreselleşmeyi yeni süreç olarak görmez yeni döneme girmekten ziyade, modernliğin sonuçlarının eskisinden daha çok radikalleştiği bir başka döneme girildiğini söyler yukarıda kimin küreselleşme ile ilgili görüşlerinden bahsedilmiştir a-giddens b-robertson c-david harvey aşağıdakilerden hangisi küreselleşmenin daha çok politik boyutuyla ilgili kavramdır a-çokkültürlülük b-modern ulus-devlet çokkültürlülük ne demektir a-her kültürünün kendini ifade etmesidir b-her kültürün kendini ifade edememesidir türkiyede kaç yılında televizyon kuruldu a-1970 b-1968 c-1969 küreselleşmede ekolojik boyutu en iyi tarif eden kelime aşağıdakilerden hangisidir a-küresel soğuma b-küresel ısınma küreselleşmeyi 'zaman mekan sıkışması ' olarak kim tanımlar ? a.robertson b.berger c.d.harvey modernitenin dayandığı öncüllerden olamaz ? a.bireyselleşme b.sekülerleşme c.feodalite hangisi ulus-devlet yapısına sahip olmayan devlettir ? a.türkiye b.japonya c.almanya d.amerika e.fransa modern dünya -sistemi hangi y.yılda meydana gelmiştir ? a.14.y.y b.15.y.y c.16.y.y d.17.y.y bill clinton'un tarihte ilk defa iç ve dış politika arasında fark kalmadığını ilan etmesi hangi çeşit küreselleşmeye örnektir ? a.kültürel b.politik c.ekonomik d.ekolojik boyut küreselleşmeye dinin sunacağı katkılarından sayılamaz ? a.medeniyet yankısı b.sınırlar c.normatif ufuklar d.mahrumiyet duyarlılığı e.geleneği muhafaza küreselleşmeyi dünya bilincinin gelişmesi olarak tanımlayan kimdir? a.friedman b.bauman c.falk d.robertson e.giddens hangisi küreselleşmenin daha çok politi boyutuyla ilgilidir ? a.çokkültürlülük b.euro islam c.modern ulus-devlet d.yerellik e.yeni dini hareketler hangisi merkez ve çevre ülkeler olarak devletleri hiyerarşik bir sıralamaya tabi tutar? a.bauman b.robertson c.giddens d.wallerstein tarihin sonu tezi kime aittir ? a.bauman b.robertson c.giddens d.fukuyama e.chomsky batıya ait liberal demokratik değerlerin ,insanlığa ulaşabileceği en son nokta olduğunu ifade eden kimdir ? a.bauman b.robertson c.giddens d.fukuyama hangisi modernliğin dört kuramsal boyutu arsında yer almaz a.ulus-devlet sistemi b.kapitalist dünya ekonomisi c.askeri dünya düzeni d.uluslararası iş bölümü e.hepsi f.hiçbiri hangisi küreselleşmenin tanımyla ilgili yapılan yanlış bir açıklamadır a.küreselleşme,hem dünyanın küçülmesine,hemde bir bütün olarak dünya bilincinin güçlenmesine gönderme yapmaktır b.bazıları için bu kavram,barış ve demokratikleşme çağrısı yapmaktadır c.bazıları için tehditkar bir biçim almaktadır d.küreselleşmede evrensellik aranmaz,belli bir mekana sahip olması yeterlidir dünyayı yeni imajlarla inşa etmek,hemde tümüne erişilebilir orandalarda küçültmek.açıklaması hangi kavramla ifade edilmektedir a.zaman mekan sıkışması b.küresel köy c.bölünmüş tarla d.çökmüş devletler hangisi küreselleşmenin ilişkili olduğu kavramlardan biri değildir a.aydınlanma b.arınma c.modenlik d.postmodernlik e.ulus-devlet kantın,kendi suçu ile düşmüş olduğu ergin olmayış halinden, kendi imkan ve enstrümanlarıyla kurtulması ,diye açıkladığı kavram hangisidir a.aydınlanma b.modernizm c.sekülerleşme d.küreselleşme hangisi ulus-devlet yapılarının özelliklerinden değildir a.toprağa bağlı olması b.tek tipçi anlayışa dayanması c.milliyetçi duygulara yaslanması d.farklılıklara açık olması feodal toplum ilişkisinden,endüstriyel topluma geçişte,insanlık için devrim sayılan süreç hangisidir a.aydınlanma b.rönesans c.sanayileşme d.krallık hangisi küreselleşmenin tarifidir a.gelişmek ilerlemek b.batı standartlarını tüm dünyaya yayılması c.doğudan etkilenme d.ekonominin dibe vurması süreci robertson cemaat yerine.........toplumları,cemiyet yerine.........toplumu koyarakküreselleşmenin ölçeklerini açıklamaktadır a.trikat-dernek b.ümran-cemamat c.ulusal-küresel d.modern-medeni *1991 de körfez savaşında denizlerin petrolle kirlenmesi *bitki ve hayvan genleri üzerinde oynamalar yapıması *gdo lu ürünler,tarım ilaçları *melez tohumlar küresel düzeyde bir felaket olan bu olaylar küreselleşmenin hangi boyutunu açıklar a.sekülerleşme b.kültürleşme c.ekolojik boyut d.ekonomik boyut dünyaca etkinlik gösteren avenjelik hareketi,ılmlıislam projesi,latin amerikada kilise önderliğindeki hareketler..bu hareketler neyin ifadesidir a.dinlerin yaygınlık kazandığı b.küreselleşen dünyada dinle etkileşim c.dünya insanının dine duyarsızlığı d.din ile küreselleşmenin alakasız olması dinler ,evrense bir düşünceyi yaymalarından dolayı küreselleştirici bir etkiye sahiptir.verilenlerden hangisi bu tanıma uymaktadır a.budizm-hinduizm b.hristiyanlık-yahudilik c.islam-hristiyanlık d.yahudilik-budizm ona göre,mekanik saatin icadı ve yayılması,zamanın mekandan ayrılmasında çok önemli bir olaydı.uzam ilişkisine de değinen bu şahsiyet kimdir a.robertson b.bauman c.giddens d.fukuyama aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır a.dinlerin küreselleşmeci olması,onun evrensel olma iddiasıyla ilgilidir b.bir dinin evransel olabilmesi için zaman ve mekan bakımından kuşatıcı olması gerekmez c.evrensel olanın,küresel hale gelmesi,dünya ölçeğinde yaygın ve egemen olması anlamına gelir d.hepsi Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
08 Nisan 2013, 10:07 | Mesaj No:13 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | Cevap: din sosyolojisi notlarımız DİN SOSYOLOJİSİ 7. ÜNİTE SORULARI soyut bir paylaşım ,etkileşim,müzakere ve m e t a for alanını ifade eden kavram hangisidir ? a.özgürlük b.glokal c.kamusal alan d.globalleşme hangisi 18.y.yılda kamusal alanın anlaşılmasının önemli tarihsel bağlamlarından biridir ? a.kahramanlık b.ulus c.burjuvazi d.din e.ekonomi tarihsel süreçte ilk defa hangi coğrafyada çıkmıştır kamusal alan ? a.asya kıtası b.batı c.afrika d.türkiye I.maşer II.amme III.halk IV.kişisel hangisi /hangileri kamunun sözlük anlamıyla ilgilidir ? a.I-IV b.II-III c.I-II-III d.III-IV hangisi kamu kelimesinin özdeşleştirildiği unsurların en önemlisidir ? a.birey b.din c.devlet d.özgürlük liberal kamu anlayışının temel problemi hangisidir ? a.mutlak iyiyi bulmak b.dini bir ahlakilik c.iyi fikrinin tesbiti d.kamu düzeninin sağlanması hangisi kamusal alan kapsamına girmez? a.hastaneler b.sokaklar c.aile d.okullar hangisi özel alanı ifade eder ? a.okullar b.hane c.hastahane d.mahkeme türkiyede en çok kamusal alan hangi konuda yürütülmektedir ? a.kamusal alandaki ibadethanelerin bulunması b.erkeklerin saç-sakal kesimi c.başörtüsü d.oruç tutulması burjuvazi her zaman hangisinin destekçi ve teşvikçisi olmuştur ? a.monarşinin b.edebi kamunun c.zenginliğin d.devletin .........., bir toplumda yaşayan insanların tümünün ortak ilgisinde olan, aralarında bir ilişki ve etkileşim olmasını sağlayan ortak alan .........., umumun bir toplumda yaşayanların ortak ilgi alanları dışında kalması a) kamusal alan - özel alan b) özel alan - kamusal alan kamusal alan için egonistik görünüşü benimseyen a) hannah arendt b) bruce ackerman ahlaki ve siyasal büyüklüğün, kahramanlığın ve seçkinliğin açığa çıktığı, gösterildiği ve diğerleriyle paylaşıldığı bir görünümler alanı a) egonistik kamu alanı b) söylemsel kamu alanı .......... e göre kamusal alan, topoğrafik ve kurumsal bir mekanı tanımlamaz a) bruce ackerman b) hannah arendt kamusal aln anlayışında, çağdaş toplumların demokratikleştirilmesi, özerk kamu alanlarının çoğalması ve genişlemesine hizmet eder a) egonistik kamu alanı b) söylemsel kamu alan .................. göre kamusal alan, o toplumda yaşayan ve siyasal, kültürel, toplumsal tüm karar süreçlernden etkilenen insanların, aslında kendileri ile ilgili olan tüm meselelerde tartışmalara katılarak söylem türetmeleridir a) bruce ackerman b) hannah arendt c) jürgen habermas ......... süreci ile birlikte, kamusal ve özel alanın sınırları ile mahremiyet anlayışlarındaki dönüşüm gündeme gelmiştir a) özgürlük b) küreselleşme .......... kamusal alanda farklılıkların ve çeşitli dini değer ve sembollerin kendilerini ifade edebilme açısından önem taşır .......... bir toplumda yaşayan insanların ortak ve bölünemez hizmetlerini gerçekleştiren aygıt olarak, kamusal alanda nasıl bir fonksiyon göreceği konusunda tartışmaların içerisinde yer alır a) devlet - özgürlük b) özgürlük - devlet Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
13 Mayıs 2013, 09:32 | Mesaj No:14 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | 8.ünite sorularımız 1.hangisi gündelik hayatın iki temel belirleyicisinden biridir ? a.ekonomi b.siyaset c.din d.geleneksel kültür e.teknoloji 2.dinin tamamen kültürün bir ürünü ve parçası olduğu şeklindeki görüş hangi yaklaşıma dayanır ? a.glokal b.pozitivist c.sosyolojik d.global e.yerel 3.kitabi dine hangisi örnek verilebilir ? a.protestanlık b.ortodoksluk c.şintoizm d.budizm e.katoliklik 4.modernlik öncesi ortaya konmuş kavram hangisidir ? a.din b.töre c.fetişizm d.gelenek e.gericilik 5.özellikle dinin belli bir örgüt altında kurumsallaştığı din türüne ne denir ? a.örgütlü din b.paralel din c.halk dini d.azınlık din e.kitabi din 6.hangisi dinin gelenek içinde aldığı biçime verilen isimdir ? a.kitabi din b.peygamber dini c.paralel din d.sünnet e.atalar dini 7.bir toplumun kendine mahsus biçimdeki ortalama düşünme şekline ne ad verilir ? a.genel duygu b.genel kültür c.toplum kültürü d.zihniyet e.sosyal mantık 8.hangisi bireysel açıdan dinin müdahil olduğu alan değildir ? a.sünnet b.bayramlar c.doğan çocuğa isim verme d.nikah e.ölümle ilgili uygulamalar 9.mevlidin geniş kesimler tarafından kutlanmasına kim öncülük etmiştir ? a.s.çelebi b.h.bayram veli c.mevlana d.a.yesevi e.m.kökböri 10.hangisi din ile kültürün birleşmesinden ortaya çıkmış dindir ? a.sabiilik b.zerdüştlük c.islam d.yahudilik e.hristiyanlık dinin gelenekle mücadelesi ilk ne zaman başlar ? a.kurumsallaştığında b.ilk ortaya çıktığında c.yönetime geldiğinde d.güçlendiğinde e.genel kabul gördüğünde hangisi sosyo- kültürel yapının din üzerindeki etkisine örnek sayılmaz ? a.hıdırellez kutlamaları b.mevlid kandili c.mabet mimarisi d.çocukların sünnet ettirilmesi e.hatim merasimleri hazırlayan :makbergülü cevaplayan :saime1 Toplumun hemen tamamı tarafından paylaşılan , kökü çoğunlukla bilinemeyen bir tarihe kadar uzanan, hayatın her alanını büyük ölçüde kapsayan, nesilden nesile doğal süreçlerle aktarılan kültüre ne ad verilir? a-Doğal Kültür b-Geleneksel Kültür c-Popüler Kültür d-Milli Kültür Daha çok boş zaman faaliyetlerine veya tüketim eylemlerine yönelik olarak belirli üreticiler tarafından bir **** olarak ortaya konulan, dolayısıyla elde edilmesi için belirli bir ücret ödenen, hızla değişiklik gösteren kültüre ne ad verilir? a-Ücretli Kültür B-Boş Zaman Kültürü c-Popüler Kültür d-Geleneksel Kültür Dinin tamamen kültür olduğunu iddia eden görüş hangi yüzyılda ortaya çıkmıştır? a-15 b-18 c-17 d-19 Resmi dinin en önemli örneği?? a-İslam b-hristiyanlık c-katoliklik Halk dinine ……….. denmesinin sebebi resmi söylemlerin dışında bazı inanç ve uygulamaları da içermesidir.??? a-paralel din b-kitabi din c-resmi din Hangi Halife, hristiyanların Kumame Kilisesi’nin büyük yapısını ve kubbesini görünce Müslümanların kalbinde kiliseye karşı bir tazim duygusu uyanmasından endişe duyarak Kubbetü’s Sahra’yı yaptırmıştır? a-Mansur b-Vasık c-Abdulmelik b. Mervan d-Me’mun Minare ilk olarak kimin zamanında ortaya çıkmıştır? a-Hz. Muhammed b-Hz. Ömer c-Muaviye d-Yezid Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
21 Mayıs 2013, 10:03 | Mesaj No:15 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | Cevap: din sosyolojisi notlarımız 9.ünite yeni açılmış mağazanın ilk gün indiriminden yararlanmak için sahah erkenden sıraya giren,ortak bir amaç için bir araya gelip,birkaç saatlikte olsa süreklilik gösteren guruplara na denir a.gurup b.yığın c.kuru kalabalık d.sosyal hareket bir hareketin sosyal hareket kapsamına girmesi için öncelikle hangisinin bulunması gerekir a.biraraya toplanmış olmaları b.yığın adı verilen insanların,kendi düşüncelerini kamuoyuna ifde etmeye,bu yönde eylemde bulunmaya başlarlarsa c.eyleme dönüşmesede ,biraraya gelmeleri yeterli olan kalabalık d.hiçbiri adventizm......,yehova şahitleri........ a.dini hareket-dini gurup b.mezhep-tarikat c.dinin gurup-dini hareket d.cemaat-sosyal hareket çevracilik.....,Greenpeace..........dır a.dini hareket-dinin gurup b.sosyal hareket-sosyal gurup c.tarikat-mezhep d.seküler-modern hareket ]*liderin olağanüstü özelliklerinin diğerlerine anlatan *liderlerin hatalarını örtenler *liderin aslında oağanüstü olmadığını ilk farkedenler bunlardır cemaatlerle ilgili verilen özellikler hangi guruba aiitir a.yakın bağlılar b.uzak bağlılar c.sempati besleyenler d.içinde olanlar hangisi yeni dini hareket tipolojileri arsında değildir a.dünyayı reddedenler b.dünyayla uzlaşan c.dünyayı kabuleden hareketler d.tarafsız olanlar batı ülkelerinde yeni dini hareketlere katılan ,ilgi duyan jenerasyon hangisidir a.yaşlılar b.orta yaş c.gençler d.erken çocukluk dönemindekiler kişinin yalnız hissetmesi,bedensel engelleri,kendini değersiz hissetmesi hangi etken faktördür a.mahrumiyet b.ilişki ağları c.ahlaki belirsizlik d.sosyal belirsizlik ]wuthnow ve lavson nun teorilerinin adı nedir a.sosyal etkilenme teorisi b.kültürel eklemlenme teorisi c.dini etkilenme teo d.cemaat içi teorisi yeni dini hareketlerin toplumsal etkileri,sonuçları arsında hangisi yoktur a.dinin kurumsal otoritesinin azalması b.top.bütünleşmeye yönelik tehditler c.patalojik yaşantı örnekleri d.insanların hayatlarının düzene girmesi bir dini diğerlerinden ayıran en önemli husus ......... dır a) peygamber b) akide c) ahlak d) temel kavramlar ........., bir dinin inanç ve uygulama alanındaki farklı yorum veya ictihadlarıdır a) mezhep b) tasavvuf c) tarikat inanç veya dini pratikler düzeyinde yüksek bir farklılaşma söz konusu olmaksızın, dini daha iyi yaşamak amacıyla bir liderin etrafında bir araya gelen küçük oluşumlara a) tekke b) mezhep c) tarikat d) cemaat protestan metodist kilise içinde ortaya çıkan yeni oluşum adını .......... olarak kabul etmiştir bugün mormonculuk olarak bilinen oluşum ise ............ adını taşır a) yedinci gün adventist kilise - ahir zaman azizleri kilisesi b) ahir zaman azizleri kilisesi - yedinci gün adventist kilise bir taraftan eyleme yönelik bir düşünce olarak diğer taraftan da bir düşünce çerçevesinde bir araya gelen ve eylemde bulunan ancak grup örgütlenmesi taşımayan insan topluluğudur a) sosyal grup b) sosyal yapı c) yığın d) sosyal hareket hangisi dini gruptan değildir a) yehova şahitleri b) adventizm c) yedinci gün adventistleri yeni dini hareketlerde benzerlik gösteren en önemli inanç konularından değildir a)ahir zamanda yaşlanıldığı b) bir kurtarıcının geleceği c) kendi liderlerinin seçilmiş insan olduğu d) liderlerinin tanrıdan vahiy aldığına inanmak e) intiharın önemli bir ibadet olduğu dini hareketler belirli ritüellere yani ayinlere sahiptirler doğru yanlış liderin koruyucuları, liderin olağanüstü özelliklerini diğerlerine anlatan, liderlerinin hatalarını örtenler kimlerdir a) yakın bağlılar b) uzak bağlılar c) sempati besleyenler yeni dini hareketlerde ortaya çıkan liderlerin özelliklerinden değildir a) kendisinde olağanüstü haller olduğuna inanır b) çevresini etkileme gücüne sahiptir c) eğitimli olması şarttır d) tanrı tarafından seçildiğini iddia eder e) sıra dışı bir insandır yönetsel liderin özellikleri ve görevlerinden değildir a) örgütleyici yeteneklere sahiptir b) karizmatik liderin otoriter görüntüsününaltında grubu idare eder c) finansman konularıyla ilgilenir d) grubun faaliyetlerini düzenler e) liderin ölümünden sonra yeni lider olarak görev yapar yeni dini hareketlerinin ilk ortaya çıkış yeri neresidir a) avustralya b) batı c) uzakdoğu hangisi dünya ile uzlaşan dini hareketlere örnektir a) hare - krişna b) zen budizmi c) yeni - pentekostalistler d) tanrının çocukları uzakdoğu kökenli olup batıda yaygınlaşan hareketlere örnektir a) mormonlar b) hare - krişna c) sayentoloji d) tanrının çocukları yeni dini hareketleri sosyolojik açıdan tasnifleyen bilim adamı a) j. jones b) b. young c) r. wallis d) s. freud insanların yeni dini hareketlere yönelmesine, bu hareketlerin çoğalmasına veya yaygınlaşmasına sebep olan faktörlerden değildir a) yeni dini hareketlerin ilahi kaynaklı dinleri reddetmesi b) mahrumiyet duygusu c) bedeni kusurlar d) güven esasına dayalı ilişki ağları e) ahlaki ve sosyal belirsizlikler mormonlarla ilgili hangisi yanlıştır a) hareketin kurucusu joseph smith dir b) mormon kitabı m.ö 600 yılında amerikaya göç ettiğine inanılan yahudilerin bin yıllık tarihini anlatmaktadır c) diğer protestan kiliselerin baskısından dolayı sürekli göç etmek zorunda kalmışlardır d) çay, kahve, kola, alkol, sigara tüketimi yasaktır e) mormonlara türkiyede rastlanmaz yedinci gün adventistleri ile ilgili hangisi yanlıştır a) ibadet gününün cumartesi olduğunu inanırlar b) peygamberlik ruhunun james white ye verildiğine inanırlar c) yetişkinlerin vaftizinin suya tamamen girerek yapılacağına inanırlar d) türkiyedeki ilk adventist theodore anthony isimli bir rumdur e) bugün türkiyede küçük bir cemaatleri bulunmaktadır yehova şahitleri'nin kurucusu a) theodore anthony b) william miller c) charles taze russel d) chaitanya 'vaazlarda kuran ve kitabı mukaddes okunurdu, namaz yerine fatihanın meali okunur' bu hareket a) ıskcon b) yehova şahitleri c) mormonlar d) islam milleti evanjelik hareket amerika birleşik devletlerinde hangi tarihten sonra ortaya çıkmıştır a)1956 b) 1991 c) 1965 d) 1970 hare krişna hareketi mensuplarının uyması gereken kurallardan değildir a) gayrimeşru ilişkide bulunmamak b) mantra adı verilen bir zikir yapmak c) et yemek d) kumar oynamamak e) çay kahve çikolata alkolden uzak durmak hare krişna hareketi ile ilgili hangisi yanlıştır a) krişna tanrı vişnunun avatarıdır b) liderliğin kadınlara mahsus olduğu kabul edilir c) hareketin kurucusu bengalli chaitanyadır d) ülkemizde yoga faaliyetleri adı altında propagandalarını yapmaktadır e) hindistan kökenlidir halley kuyruklu yıldızının kendileriin alçağı nancıyla intihar eden lerin bağlı olduğu tarikatın ismi nedir a.avngelizm b.solor temple c.heavens gate d.titan hangisi yeni dini hareket örnkleri arsında değildir a.mormonlar b.yedinci gün adventizmi c.yehova şahitleri d.moonculuk e.hare krişna f.vişnu-tarakipira ilahi ilke isimli öğretiyi ortya koyan kişi kimdir a.moon b.yehova şahitleri c.russel d.morgan islam milleti hareketi kim tarfından kuruldu a.wallace fard muhammed b.malcolm x c.noble driv ali dünya çapında yaygınlık kazanan yoga akımlarından biri hangisidir a.transandantal med. b.samsara med c.mokşa med d.zıtlıklar med hangisi transandantal med. akımının amaçları arsında değildir a.insanlığı manevi bir dev.altında toplamak b.fakirliği,mutsuzluğu yenmek c.cennete giden yolu keşfetmek d.tabiatla barışık yaşamak islm milleti hareketinin ,Amerikan zencileri arasında hızla yayılmasında etken olan,kişi kimdir a.kerim abdulcabbar b.hasan sabbah c.malcolmx d.ceza Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
25 Mayıs 2013, 10:58 | Mesaj No:16 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: din sosyolojisi notlarımız DİN SOSYOLOJİSİ 10. ÜNİTE SORULARI şiddet ve terör olaylarının analizinde ana çerçeve hangi eksene dayanmaktadır a.ekonmi-sağlık b.siyaset-hukuk c.siyaset-uluslararası ilişkiler d.din-siyaset terör olayların sosyolojisiyle ilgili çalışmaların az olmasının sebeplri arasında hangisi yoktur a.eylemlerin gizlice planlanıp yürütülmesi b.bundan dolayı sistematik veri toplmada karşılaşılan güçlükler c.diğer faktörlerle kıyaslandığında terörün,toplumsal değişme açısından etken olarak görülmemesi d.bu konuda avrupanın tavrı e.terörün tehditolrak algılanmaması batının terör olaylarıns ağırlık vermesi hangi oay sonrasıdır a.12 eylül b.11 eylül c.7mayıs d.9haziran konuyu, daha çok biçimsel,normatif birdüzlemde amaç-araç-sonuç bağlamında değerlendiren yaklaşım hangisidir a.hukuki yaklaşım b.siyasi c.iktisadi d.dini hangisi terörün anlamları arsında değildir a.korkutmak b.gözdağı vermek c.sevindirmek d.sindirmek e.ürkütmek terör kavramı ne zaman litaretüre girmiştir a.11 eylül sonrası b.fransız ihtilali c.rönesans d.reform terörün tanımı ve açıklamasıyla ilgili yapılan söylem ve yaklaşımlardan hangisi yanlıştır a.akademik yaklaşım b.didaktik yaklaşım c.devletçi yak d.medyatik yak e.şiddet yanlısı muhaliflerin yaklaşımı terörü anlama ve analiz etme amacıyla en yaygın olarak başvurulan kuram hangisidir a.ortodoks terörizm teorisi b.radikal ter. teo c.ılımlı terörizm teo d.şiddet yanlısı teori *terörün kökenlerine odaklanır *terörün siyasi,ekonomik,sosyal nedenlerini açıklamayı hedefler *sosyolojik yaklaşımın bu kuramı içerdiği söylenebilir a.ortodoks ter.teorisi b.ılımlı ter.teo c.radikal ter.teorisi terör ve şideet faaliyetleriyle ilgili hangisi doğrudur a.terör eylemlerinde psikolojik durum etkili değildir b.radikal bir gurubun varlığı ve yönlendirmesi daima söz konusudur c.tek başalrına hareket ederler d.güvenlik tehdidi oluşturmazlar radikal çevrecilerin eylemleri hangi kavramı litaratüre sokmuştur a.eco-terrorism b.terör c.pkk d.dhkpc şiddet ve terörün insan doğasındaki saldırganlıkla izah edilmesi nin sebep olduğu faktörlerden değildir a.böyle bir izah,problemin siyasal kökenlerinin gözden kaçırılmasına sebep olur b.toplumsal kökenlerinin gözden kaçırılmasına d.tarihsel kökenlerinin gözden kaçırılması d.hepsi etkendir çocukluk ve ergenlik döneminde pskolojik sorunlar yaşayan,ben duygusu oluşmayan bireylerde narsist yaralar oluştuğu gözlenmektedir.bu duyguyu yaşayanlar hangi kavramla ifade edilmektedir a.narsist b.bencl c.yaralanmış ben d.egoist 1950 lrde Cezayirde ulusal urtuluş cephesi üyeleri ve irlanda cumhuriyet ordusu mensupları üzerinde yapılan araştırmalar neyin önemini vurgular a.terörün hangi kaynaktan beslendiği b.ortak özelliklerinin normal olmaları ve duygusal olarak dengesizolmadıkları halde örgüt mensubu olmaları c.terör eğilimi göstermemeleri dçhiçbiri hangisi şiddetin yenilenmesi denilen süreçle ilgili faktörler arsında değildir a.şiddet ortamında büyüyenler,şiddeti kendini ifade etme yolu olarak görürler b.böyle ortamlarda büyüyen çocuklardaki saldırganlık duygusu nun bastırılması zor olmamaktadır c.bu ortamdaki kuşaklar,kendilerini kurban olarak görür,başkalrını suçlarlart d.şiddt ve çatışma çocukları ,bunu sonucunda yetişkinlik göstergesi olarak silahlı guruplara katılırlar aşağıdaki düşünürlerden hangisi şiddet ve terörün ana kaynağını küresel eşitsizlikler olarak değerlendiren düşünürler arsında değildir a.jacques derrida b.j.j.rousse c.jürgen habermas köktencilik -köktendincilik anlamına gelen kelime hangisidir a.komünizm b.determanizm c.fundamentalizm d.egoizm kökeni itibari ile fundamentalizm nerede ortaya çıkmıştır a.afganistan b.ABD c.ırak d.mısır hangisi ,gnümüzde fundamentalizm kavramının karşılığı değildir a.tutuculuk b.bağnazlık c.hoşgörüsüzlük d.taassup d.tasavvuf yigal amirin,tanrıdan emir aldığını söyleyerek öldürdüğü kişi kimdir a.gandi b.çörçil c.izak rabin d.yaser arafat islam ile terör arasında daha kolay ilişkikurulmasına sebepolan unsur nedir a.bağnaz ve gerici olmaları b.taliban,hizbullah gibi örgütlerin,eylemlerini haklılaştırmak için cihad,şehadet gibi kavramlara atıfta bulunmaları c.bu şekilde düşünmek işin en kolayı olduğu için hangisi cihad kavramına yüklenecek anlamlar arasında değildir a.dini ve ahlaki mükemmelliğe ulaşma b.kötülüklere karşı koyma c.nefsinin esiri olmama d.ahlaki olgunluğa ulaşamama Hazırlayan: mihrinaz Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
15 Mart 2014, 11:31 | Mesaj No:17 |
Cevap: din sosyolojisi notlarımız Din sosyolojisi 1.ünite 1) din sosyolojisinin en önemli yöntemsel çabası nedir? a)Dini-sosyal gerçekliği anlamaya çalışmak b)Sosyolojiyi din ile birlikte en iyi bilim ilan etmek 2) Sosyolojinin sistemleşmesi, kurumsallaşması ve kendisini “felsefe”den sıyırarak bağımsız bir din haline gelmesi kaçıncı yüzyılda gerçekleşmiş? a)20.yy.başlarında b)19 yy.ortalarında 3) Sosyoloji kelimesi ilk defa kim tarafından kullanılmıştır? a) Auguste Comte (1839) b)Emile Durkheim (1840) 4)aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? a)Latince sosyo (toplum) + Grekçe loji (bilim)=bilimtoplumu b) Latince Socio (toplum) + Grekçe logie (bilim) = toplumbilim 5) Sosyoloji dilimize önce …………………………………..olarak çevrilmiştir. Günümüzde …………………. olarak Türkçeleştirilse de bütün dünyada olduğu gibi ülkemizde de sosyoloji olarak kullanılır. noktalı yerlere sırasıyla hangi ifadeler getirilmelidir? a) “ilmi ictima” ve “ictimaiyat’’ - “toplumbilim” b)’’ilm-i sosyal ve ‘ilmiliyat’’ – sosyalbilim 6) Sosyolojinin konusu nedir? a)bilim toplumları b)insan toplumları 7)sosyoloji ile ilgili ifadelerden hangisi yanlıştır? a)Toplumsal olay ve olguları inceleyen sosyoloji, bireyle ilgilenir. b) Ahlak, hukuk, din gibi bireylerin nasıl davranması gerektiğine ilişkin kurallar koymaz. Bu anlamda kural koyucu/ hüküm verici (normatif) değil, objektiftir.* Olayları sebep sonuç bağı içinde inceler. 8) sosyoloji biliminin tanımı, konusu, alanı, yöntemi, diğer bilim dalları ile ilişkiler, sosyolojik ekolleri gibi teorik temellerini araştırmak konusu yapan sosyoloji hangi kategoriye girer? a)özel sosyoloji b)genel sosyoloji 9) Din Sosyolojisi terimini ilk defa kimin yazısında kullanılmıştır? a)Emile Durkheim 1899 b)S.Freud 1890 10) Başlangıçta din sosyolojisi neyi konu edinmiştir? a)19.yy ın pozitivist ve evrimci bilim anlayışından hareketle, ilkel diye nitelendirilen dinlerin etnolojik ve daha sonra da evrensel dinlerin tarihi sosyoloji araştırılmasını b)insanların doğaya olan hayranlığını 11)Sistematik ve bağımsız din sosyolojisinin de kurucusu kabul edilen Bilim adamı kimdir? a) Max Weber b)K.Marks 12) Weber’den sonra hangi bilim adamı din sosyolojisini din ve toplum arasındaki ilişki ve onlar arasındaki etkileşimin şekilleri olarak tanımlayarak, bu alana yeni bir açılım kazandırmıştır? a)S.Freud b)Joachim Wach 13)aşağıdaki bilimlerden hangisi din bilimleri sınıfına girer? a)Dinler Tarihi, Din Sosyolojisi, Din Psikolojisi, Din Fenomenolojisi b) Fizik, Kimya, Biyoloji, Astronomi 14)Belli bir amaca, hedefe ulaşabilmek için izlenilmesi gereken yol, süreç ve sisteme ne ad verilir? a)gözlem b)yöntem 15) Din sosyolojisi, dinin toplumsal boyutunu, sosyal gerçeklik olarak ele alıp incelerken hangi bilimin yöntem ve tekniklerinden yararlanır? a)boyut sosyolojisi b)genel sosyoloji 16) Din sosyolojisi incelemelerinde kullanılan üç aşamalı uygulama sırasıyla hangileridir? a)Gözlemleme - Karşılaştırma – Açıklama b)Araştırma –Soruşturma- Anket 17)hangi bilim adamına göre; her şeyden önce sosyal olayların bir obje olarak yani dışımızdaki bir eşya gibi incelenmeleri gerekir. Toplum olayları ruhsal durumlar gibi değil, fizik olaylar gibi ele alınmalıdır. Çünkü bu, sosyolojinin objektif olmasının gereğidir? a)Durkheim b)Freud 18)Sosyolojik araştırmada gözlemin iyi yapılması için ikinci şart nedir? a)olaylara taraflı bakmak b)önyargılardan sıyrılmak 19) -Tarihin verileriyle yani belgelerle yapılan geçmişle ilgili bir gözlemdir. -Batı’da Max Weber, İslam dünyasından İbn Haldun başta olmak üzere pek çok din sosyoloğu bu tarihi yöntemi kullanarak çalışmalarını gerçekleştirmişlerdir. Bu gözlem hangisidir? a)Dolaylı Gözlem b)Dolaysız Gözlem 20) Sosyoloji/ din sosyoloji araştırmalarında dolaylı gözlem yapacak araştırmacı için üç çeşit materyal vardır.bunlar hangileridir? a)sözlü gelenek-yazılı belgeler-şekillenmiş anıtlar b)edebiyat notları-makaleler-tarihi belgeler 21) Masallar, efsaneler, vecizeler, atasözleri, türküler, menkıbeler, şiirler, destanlar, dini hikayeler kaynaklardır.Bütün bunlar ait oldukları dönemle ve toplumla, dini-sosyal olay ve olgularla ilgili önemli bilgiler ve izler taşır. Din sosyolojisi araştırmalarında dolaylı gözlem yapacak araştırmacı bu araştırmalarını yukarıdaki bilgilere dayanarak hangi başlık altında araştırır? a)edebiyat notları b)sözlü gelenek 22) Din sosyolojisi açısından en orijinal görüşlere sahip olan düşünür kimdir? a)Weber b)Eflatun 23)Aşağıdakilerden hangisi “insan bilimleri” sınıflaması içinde ver almaz? a)Tarih b)Biyoloji 24)Din sosyolojisi açısından dikkati çeken “Devlet” ve “Kanunlar” eserlerinin yazarı kimdir? a)Eflatun b)Farabi 25) ‘İlahiyat Mecmuası” adlı eserinde skolastik dünya görüşü ve toplum anlayışının esaslarını ortaya koyan düşünür kimdir? a)Akinaslı Saint Thomas b)Saint Augustin 26) “Tanrı Sitesi” adlı eserinde Ortaçağ Hıristiyan dünyasındaki mistik görüşün esaslarını anlatan düşünür kimdir? a)Saint Agustin b)Eflatun 27) “Hıristiyanlığın Özü” adlı eseri ve diğer çalışmaları Alman aydınlarını ve daha çok gençliği etkilediği gibi, o yıllarda gençlik dönemini yaşayan Marks’ıda derinden etkilemiştir. Sözü edilen teolog ve felsefeci kimdir? a)Max Weber b)Feuerback 28) “Din, baskıya tabi yaratıkların iç çekmesi, kalpsiz bir dünyanın kalbi, ruhsuz olayların ruhudur, halkın afyonudur’’ düşüncesi kime aittir? a)Marks b)Weber 29)’’ Statik açıdan toplumu meydana getiren üç temel öğe; aile, devlet ve dindir. Din, aile ve devlet gibi insanın doğasından çıkan ve toplum halinde yaşayan insan için zorunlu bir kurumdur’’ düşüncesi kime aittir? a)Auguste Comte b)Max Weber 30) “Dini Hayatın Başlangıç Şekilleri” adlı eseri, din sosyolojisinin ilk klasiklerinden olan düşünür kimdir? a)Emile Durkheim b)Auguste Comte 31) “İntihar” adlı eserinde intiharı psikolojik olmaktan çıkarıp toplumsal bir olay olarak inceleyen düşünür kimdir? a)Weber b)Durkheim 32)-genel olarak toplum ve ekonomi, özel olarak da din ve ekonomi üzerindeki incelemeleriyle tanınmıştır. -O, din sosyolojisinin 19.yy da olduğu gibi, dinin kökenini, gelişimini araştıran bir bilim değil, dini davranışların ya da dinden kaynaklanan sosyal davranışların bilimi olması gerektiğini söyler. -dini olayları inceleme yöntemi: Rickert ve Dilthey’den yararlanarak “Anlayıcı Sosyoloji” geleneğini olgunlaştırmış, öteki sosyal olaylar gibi din olaylarını da, nedenleri ve etkileri açısından “anlayış” yöntemiyle yorumlamıştır. Bu sosyolog kimdir? a)weber b)Marks 33) din sosyolojisi ile ilgili en önemli eserleri:“Din Sosyolojisi Hakkında Makaleler”“Protestan Ahlakı ve Kapitalizm Ruhu” ( ona bu alanda ün kazandıran eseri) dir? Bu sosyolog kimdir? a)freud b)weber 34)Asıl sistematik din sosyolojisi Birinci Dünya Savaşı’nı izleyen yıllarda Max Weber’in öğrenci…………………tarafından kurulmuştur. Noktalı yere aşağıdaki isimlerden hangisi gelmelidir? a)Joachim Wach b)S.Freud 35) Almanyadaki “Anlayıcı Sosyoloji” geleneğine bağlı olan “Din Sosyolojisine Giriş” adlı eseriyle ilk defa bu alana ayrılmış sistematik çalışmanın yazarı hangi düşünürdür? a)Weber b) Wach 36)Yaptığı çalışmaları “Dini Sosyoloji Araştırmaları” adlı eserinde toplamıştır.genel din sosyolojisi değil de “Katoliklik Sosyolojisi” yapmış olup, özel din sosyolojisinin de öncüsü olmuştur.onun başlattığı ve ardından hemen hemen bütün ülkelerde farklı bilim alanlarında da kullanılan betimleme tekniği: “sosyografik”tir. Yukarıda bahsedilen sosyolog kimdir? a)G.Le Bras b)Luckman 37) Dinin tarihsel olarak kurumsallaşmış geleneksel kilise ile özdeşleştirildiğini ve böylece “işlevsel” olmaktan çok “özsel” ve aldatıcı bir din tanımının ortaya çıktığını söyleyen sosyolog kimdir? a)Peter Berger b)Thomas Luckman 38)Dinin Sosyal Gerekliliği” adlı eserinde, insanı merkeze oturtan antropolojik ve fenomenolojik bir din sosyolojisinin yöntemlerini geliştirmeye çalışan sosyolog kimdir? a)Peter Berger b)Robert N.Bellah 39) Sistemleştirdiği teori: “Sivil Din” teorisidir.Sivil dinler, toplumsal sistem içinde dinin karşıladığı türden ihtiyaçları karşıladıkları için, kurumsal dinlere karşı “işlevsel bir eşdeğerlilik” sunar ya da “işlevsel bir alternatif” oluştururlar. Bu sosyolog kimdir? a)Robert N.Bellah b)Thomas Luckman 40)aşağıdakilerden hangisi 20.yy ın ikinci yarısında din sosyolojisi alanında, modern/seküler dünyada din-toplum ilişkileri konusunda yeni yaklaşımlar sergileyen ve öne çıkan sosyologlardandır? a)Thomans Luckman, Peter L.Berger, Robert N.Bellah b)Maurice Duvarger,Aron Raymond,J.Fichter,Z.Bauman azranur NİSAREYYAN tuba_ fathaeytal Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. | |
18 Mart 2014, 21:04 | Mesaj No:18 |
Durumu: Medine No : 20781 Üyelik T.:
10 Ekim 2012 | Cevap: din sosyolojisi notlarımız 3. ünite soruları 1-din sozcugunun kokeniyle ilgili hangisi yanlistir? a-bati dillerinde din sozcugu koken itibariyle latince religio dan gelmektedir. b-din arapca da etimolojik duzlemde d-y-n fiil kokunden gelmekte olup borclu olma yonetme bas egdirme veya buyruk altina almak amaciyla guc kullanma zora basvurma itaat altina alma kolelestirme... anlamlarina gelmektedir c-ibranicede din karsiligi dath din seriat anlamina gelmekte 2-din bütün insan toplumlarında karşılaşılan evrensel sosyal bir fenomendir diyen düşünür kimdir? a-weber b-berger c-durkheim 3-arapcadaki din ile bati dillerindeki dinin (religio) ne farki vardir? a-arapcada islam batida hristiyanlik anlamina gelir b-arapcada butun inanma sekilleri batida da hristiyanligi ifade etmektedir 4-hangi ifade ibn halduna aittir? a-insan tabiati geregi sosyal.bir varliktir b-din toplumsal gercekligin bir urunudur 5-"din toplumda öyle evrensel,devamli ve her seye nüfuz eden bir olgudur ki eğer onu hakkıyla anlayamazsak toplumu da doğru kavrayamayiz" diyen düsünur kimdir? a- durkheim b-k. Davis 6-norbeck'in din konusundaki görüşü nedir? a-din kültürelolarak evrenseldir b- din millete özgudur 7- "pozitif felsefe dersleri"ve "pozitif politik.sistem" adli eserlerinde ilk once sosyal fizik diye adlandirdigi sosyolojiyi sadece bilimlerin kraliçesi olarak degilayni zamanda giderek tüm var olan dinleri görüş mesafesinin dışına iten yeni pozitivizm dinininde temeli olarak tasavvur eden kimdir? a-comte b-ibn haldun 8-sosyoloji ile.ilgilo verilen ifadelerden hangisi yanlıştır? a-sosyoloji bilgi gövdesi olarak insan ilişkileri gerçeğini alır. b-insan birlikteliğine ilişkin hemen herşey sosyolojik alana girer c-bilinmedik şeyleri bilindik hale getirir 9-sosyolojik bakişla ilgili hangisi söylenemez? a-Çok boyutlu bir bakiştır b-çoklu ya da karmaşık nedensellik ilkesi en önemli esaslardandir c-dine çok boyutlu yaklaşmayı oğretir d-dine tek bir acçidan yaklaşmayı gerektirir 10-hangisi dine sosyolojik yaklaşımın üzerine odaklandığı noktalardan değildir? a-sosyal ilişki, süreç, oluşum grup ve kurumlarda dinin etkisi b-gruplardaki bireylerin dinsel davranıslari c-dini grup icindeki birlik ve çatısma durumlari d-grup bireylerinin sosyal yasantilari 11-"sosyolojik bakış ezberleri bozan bir bakış olup ..................... de işaret ettiği gibi insanları, çoğu şeyin göründüğü gibi olmadığı gerçeğiyle yüzlestirir" bosluga hangisi gelmeli? a-p. Berger b-bauman 12-Sosyolojik düşünme insana hangisini kazandırmaz? a-duyarlılık b-empatik bakış c-ilerigorusluluk d-sorumlu yaklaşim 13-din sosyolojisi hangi yüzyılda ortaya çıkmıstır? a-20. Yy. Baslari b-20.yy. sonlari 14-ilk sistematik din sosyoloji eserinin yazarı kimdir a-peter berger b-j. Wach c-max weber 15-j. Wach'a göre din sosyolojisinin gerçek konusu nedir? a-dini olguları incelemek b-dini tecrübenin inanç ibadet ve cemaat boyutlarını incelemek 16-"din soayolojisi, dini fenomenler dünyasına ait sosyolojik gelişim ve oluşumları kendisine konu olarak seçmekte ve bunlar içindeki yapı ve kanunları incelemektir" düşüncesi kime aittir? a-wach b-G. Mensching 17-"dini sosyolojik zaviyeden ele almayı; anlamayi, tasvir etmeyi, yorumlamayi; dinin toplumsal gerçekliğini; sosyal bir fenomen olarak dini, din ile toplumun karşılıklı ilişkilerini, oldugu veya gerceklestigi gibi, sosyolojik perspektiften, ampirik verilere dayanarak, ama onu büsbütün sosyal ve sosyolojik olana indirgemeden anlama ve yorumlama çabalarını ihtiva etmektedir" neyin tanımıdır? a-dinin b-dinin sosyolojik tanimi 18-aşağidaki düsünür ve din tanimi eslestirmwlwrindej hangisi yanlistir? a-Taylor-ruhsal varlıklara inanç b-otto-insanin kutsalla iliskisi C-müller-duygular ve aklin nüfuz edemedigi seylerle ilgili birtakim inanc ve uygulamalardan meydana gelen bir sistem c-mensching-insanin kutsalla hayati iliskisi d-geertz-insanlarda genel bir varlik duzenine iliskin kavramlar formule ederek ve bu kavramlari bir gerceklik atmisferi icinde essiz derecede gercekci gorunen guclu, genis kapsamli ve uzun sureli ruhsal durum ve motivasyonlar tesis etmeye calisan semboller sistemi e-durkheim-tabiatin ve beser hayatinin akisina yon verdigine ve onu idare ettigine inanilan ustun guclerin insan icin elverisli hale getirilmesi 19-Dini "bir grup insanin insan hayatinin nihai problemleriyle mücadele vasitasi olarak kullandigi inanc ve uygulamalar sistemidir" diye tanimlayan kindir? a-durkheim b-yinger 20- Dini "kutsal şeylerle ilgili ve kendilerini kabul edenleri kilise denen manevi bir topluluk halinde bir yere toplayan inanc ve eylemlerden meydana gelen dayanismalibir sistemdir" diye tanimlayan kimdir? a-yinger b-durkheim 21-dini icerik olarak sahip olduğu kutsal, aşkın, ilahi, sır, tanrı, hakikat, tabiat üstü veya fizik ötesi anlam ve deger muhtevalarina bagli olarak tarif eden din tanimi hangisidir? a-öze dönüş b-diyalektik c-substanif 22-hangisi otto'nun din tarifidir? a- din halkin afyonudur b-din kolektif bilinc urunudur c-askin varliklara ikan etmektir d-din kutsalin tecrubesidir 23-din sosyolojisinin gorevi nedir? a-insanin kutsalla iliskisinin ifadeai olan somut sosyal fenomenleri tespit ve tasvir etmek b-dinin gereklerini aciklamak 24-"din kulturel olarak talep edilen insanustu varliklarla kulturel olarak kaliplasmis etkilesimden olusan bir kurumdur" tanimi kime aittir? a-berger b-spiro 25-"din, kendisiyle kutsal bir kozmosun tesis edildigi beseri girisimdir" tanimi kime aittir? a-otto b-M. Eliade c-berger 26-"din bir halk grubunun, onun vasitasiyla insan hayatinin nihai problemlerini çözmek icin ugrasip mucafele ettigi bir inanc ve pratikler sistemidir" dinin islevsel tanimi kime aittir? a-parsons b-yinger 27-her insan toplulugunun bir dunya kurma girisimi oldugunu belirten kimdir? a-marx b-wach c-berger 28-din ile toplum arasindaki iliski yakindan ve sistematik.bir sekilde.incelenirse dinin toplum uzerindeki etkisinin birinci derecede oldugunun gorulecegini ileri suren din sosyologu hangisidir? a-wach b-weber 29-dinin tiplum uzerinde etkili olmasinda onun ozellikle hangi ozelligi rol oynar? a-butunlestirici b-mesrulastirici 30-dinin toplumsal.islevleri arasinda hangisi yer almaz? a-butunlestirme b-sosyalizasyon c-ruhsal rehabilite 31-dinin catisma cikarici devrim yapici ve parcalayici islevleri baglaminda karizmatik lider ve hareketlerini ele alan din sosyologu kimdir? a-weber b-durkheim 32-hangisi dinin sosyolojik manasinin iceriginde yer almaz? a-din, inanc, ibadet, bilgi, tevrube, etki, organizasyon, ahlak gibi boyutlariyla toplumsal bir gercekliktir b-din ile toplum birbirini karsilikli olarak etkiler c-kutsala, rltanrilara, askin varliklara, tanriya veya allaha inamc ve baglilik olarak din, toplumda toplumsal iliskiler temelinde, toplumsal olarak yasanir d-din salt sosyolojik bir yan urun azranur NİSAREYYAN tuba_ fathaeytal Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
19 Mart 2014, 02:48 | Mesaj No:19 |
Durumu: Medine No : 22593 Üyelik T.:
07 Aralık 2012 | Cevap: din sosyolojisi notlarımız
4.ÜNİTE 1.Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A.Din sosyolojisinin asıl konusu din ile toplum arasındaki karşılıklı ilişki ve etkileşimlerdir B.Din ve sosyal değişimi ele alırken sadece dinin sosyal değişim üzerindeki etkilerini incelemek yeterlidir C.Din toplum tarafından benimsenen ve yaşanan bir fenomendir D.Din sosyolojisi, sosyal değişimin din üzerindeki etkilerini inceler 2.Aşağıdaki ifadelerden hangisi Yunan filozof Herakleitos un tarifidir? A.Mevcut evrendeki başkalaşma kanunu B.Mevcut durumda meydana gelen başkalaşma C.Bir kişinin aynı nehire iki kez giremiyeceği herşeyin herzaman değişime uğradığı 3.Aşağıdakilerden hangisi toplumsal değişime örnektir? A.Okullarda ingilizce dersi verilmesi B.Harf inkılabının getirilmesi 4.Hangisi toplumsal değişimde rol oynayan etkenlerden değildir? A.Demografya B.Muhalefet iktidar ilişkileri C.Göç ve şehirleşme D.Karizmatik şahsiyetler E.Moda 5.Hangisi ekonominin toplumsal değişimdeki yeri konusunda görüş ortaya koymamıştır? A.Karl Marks B.İbn Haldun C.William F. Ogburn D.Max Weber 6.Hangisi icat ve keşifin önemli iradi sosyal değişim etkeni olduğunu ifade etmiştir? A.Franks Baker B.Max Weber C.William Ogburn 7.Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? A.Sosyolojide üzerinde uzlaşılan genel bir toplum değişim kuramının olduğu söylenemez B.Sosyolojide üzerinde uzlaşılan genel bir toplum değişim kuramı vardır C.Büyük boy orta boy ve küçük boy olmak üzere 3 ana toplumsal değişim kuramı vardır 8.Toplumların yükseliş ve çöküşlerinin sürekli dairevbi bir hareket izlediğini ileri süren kuram hangisidir? A.Evrimci Kuram B.Organizmacı Kuramlar C.Çizgisel Kuramlar 9.Evrimci kuramla ilgili hangisi doğrudur? A.Toplumların zorunlu olarak yükselip zorunlu olarak çöktüğünü kabul eder B.Sürekli değişim ve ilerleme gösteren toplumsal değişimde geriye dönüş görülmektedir C.İnsanlık tarihi kendi içinden meydana gelen birikimler sonunda ortaya koyduğu gelişmenin sonucudur 10.Toplumsal değişimfenomeninde Evrimci Kuramı savunanlar hangisinde yanlış verilmiştir? A.GORDON CHILDE B.AUGUSTE COMTE C.HERBERT SPENSER D. EMILE DURKHEIM E.ARNOLD TOYNBER 11.Hangisi diyalektik kuramı savunan Karl Marks ın savunduklarından değildir? A.Mark a göre çatışma olmadan ilerleme olmaz B.Şimdiye kadar ki bütün cemiyet tarihi bir sınıf mücadelesi tarihinden ibarettir C.Üretim güçlerini belirlemede makine, alet, iş konularının belirleyiciliği yoktur D.Benzer hayat tarzını paylaşan insanlar dayanışma içerisine girerek ortak bilinci geliştirir 12.''Grup içindeki insan ilişkilerini canlı iken ölçüye vurmaya çalışan yani, insan ilişkilerini belli gruplar içinde meydana gelişleri esnasında inceleyen birbilim dalıdır'' Bu ifade neyin tanımıdır? A.Sosyo değişim B.Sosyometre 13.Dini insanoğlunun reel acı ve sıkıntıya karşı protesto, ıstırabı hafifletme çabası ve halkın afyonu olarak gören kimdir? A.DURKHEIM B.R.K. METRON C.KARL MARKS 14.Büyük boy kuramların arasında hangisi yoktur? A.Modernleşmeci kuram B.Organizmacı kuram C.Diyalektik kuram D.Evrimci kuram E.Epik kuram 15.Protestanlığın demokrasi ile pozitif ilişkiler kurduğunu söyleyerek dinin ''toplumsal değişimi takviye edici'' rolu olduğunu düşünen sosyolog? A.S. MARTIN LIPSET B.KARL MARKS C.FEVERBACH 16.İnanç için yapılan savaşlar gibi dinin yıkıcı güçlerine işaret eden kimdir? A.FREUD B.R.K.METRON 17.karl marksa göre din alinasyondur alinasyonun kelime anlamı nedir a-yabancılaşma b-bütünleştirme 18..............a göre inançlar insanlık tarihinin en güçlü etkenlerinden biri olup toplumun inançalrında meydana gelen her değişmeyi büyük toplumsal değişim izler. Boşluğa gelecek sosyolog kimdir? A.GUSTAVE LE BON B.THEODOR HERLZ 19.kimin düşüncesinde din cari sosyal düzenlemeleri haklılaştıran, üst sınıfların bir aracı olarak hizmet gören ve istikrarı korumaya çalışan ideolojidir a-max weber b-karl marks 20.karl marksa göre bütün tarih, diyalektik ilişkiye dayalı üç dönem ayrılır *insanın özgür olduğu ...... dönemi *teknolojinin etkili olduğu ve insanın yabancılaştığı ........ dönemi *sınıfsız toplumun ortaya çıkacağı ..... dönemi boşluklara sırasıyla ne gelmelidir a-tez-antitez-sentez b-antiez-sentez-tez 21.büyük boy kuramların arasında hangi kuram yoktur a-organizmacı kuramlar b-evrimci kuramlar c-modernleşmeci kuram d-diyaletik kuram e-sekülerleşme kuramı 22.Dini olumsuz yönde etkileyen bir etken olarak toplumsal değişime örnek olamaz? A.Hz. Osman dönemlerinden itibaren meydana gelen değişimler sonucu çeşitli fırkaların , siyasal hareketlerin, isyanların ve mezhepleşmenin görülmesi B.Rönesans ile birlikte gelen değişimle protestanlığın doğması ve hristiyanlığın farklılaşması ile savaş ve çatışmalar C.Mezhep imamlarının yetiştirdiği talebeler D.Bir toplumda yeni bir dinin ortaya çıkması 23.kim din ile toplumsal bütünleşmenin yan yana var olduklarını ileri sürmesinden ve dinde gevşemenin toplumdaki dayanışma bağlarını da çözerek anomiye(amaçsızlık) yol açtığını işaret etmiştir a-max weber b-e. durkheim 24.hangisi din ile toplumsal değişimi etkileyen faktörler arasında değildir a.ekonomik etken b.kültürel etken c.siyasal etken d.sosyal etken e.anarşik etken 25.toplumsal değişimde güdüsel kompleksin etken olduğunu söyleyen sosyolog hangisidir a.mcclelland b.macellan c.max weber d.freud 26Aşağıdaki din sosyologlarından hangisi modern batı kapitalizminin gelişiminde protestanlığın önemli bir etken olduğu tezini ortaya atmıştır? A.MAX WEBER B.KARL MARKS C.R.K. METRON azranur NİSAREYYAN tuba_ fathaeytal Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________ Allah’ım! Senden; Seni sevmeyi, Seni sevenleri sevmeyi ve Senin sevgine ulaştıracak amelleri sevmeyi dilerim. Allah’ım! Senin sevgini bana canımdan, ailemden ve soğuk sudan daha sevimli kıl! |
19 Mart 2014, 09:43 | Mesaj No:20 |
Durumu: Medine No : 36715 Üyelik T.:
22 Aralık 2013 | Cevap: din sosyolojisi notlarımız SOSYOLOJİ 2. ÜNİTE 1)Sosyoloji ve din sosyolojisinin kimilerine göre müjdecisi,kimilerine göre kurucusu olma ünvanına sahip dönemin zirve ismi kimdir? a-Farabi b-İbn Haldun* c-Gazali 2)Kitabul İlber Kimin eseridir ve ona yazdığı ve daha sonra genişlettiği girişi ismi nedir? a-İbn Haldun/ilm i umran b-Farabi/siyasetül medeni c-İbn Haldun/mukaddime * d-Farabi/medinetil fadıla 3)Uzun bir aradan sonra 1940’ta …………. Ve ……………….. hazırladıkları İbn Haldun adlı monografik eserle tekrar bilim dünyamızın gündemine düşmüştür. Boşluğu doldurunuz.. a-Ahmet Cevdet paşa ve katip çelebi b-Ali Suavi-Ziya Gökalp c-Hilmi Ziya Ülken ve Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu* 4)UNESCO’nun 2006 yılına adını verdiği İslam bilgini kimdir? a-İbn Haldun* b-Farabi c-Gazali 5)Farabi kimin etkisinde kalarak bir ideal toplum teorisi geliştirmiş ve dikkate değer toplum sınıflamaları yapmıştır? a-Aristo b-Aristo ve eflatun * c-İbn Haldun 6)’sosyolojinin babası’ünvanını almayı hakeden islam bilgini kimdir? a-İbn Haldun* b-Farabi c-Gazali 7)es-Siyasetü’l medeniyye(site yönetimi) ve Ehli’l Medineti’l Fadıla(erdemli şehir halkının görüşleri) isimli eserlerde toplum anlayışını toplayan ,din sosoyolojisinin öncülerinden olan kimdir? a-İbn Haldun b-Farabi* c-Gazali d-Aristo 8)Farbiye göre toplumlar kaça ayrılır? a-eksik toplumlar(köy-mahalle-sokak-hane)/tam toplumlar(büyük-orta-küçük)/yarım toplumlar(dünya-ülke-şehir) b-cahil toplum/günahkar toplum/değişmiş toplum/şaşkın toplum c-eksik toplum/tam toplum/yarım toplum/değişmiş toplum d- eksik toplumlar(köy-mahalle-sokak-hane)/tam toplumlar(büyük-orta-küçük)* 9)Farabi şehirleri kaça ayırır ve ‘halkın mutluluğa ulaşmak için birbiriyle yardımlaştığı şehir’olarak hangi şehri tanımlamaktadır? a-3 e ayırır/mutlu şehir b-2 ye ayırır/gelişmiş şehir c-3 e ayırır/gelişmiş şehir d-2 ye ayırır/erdemli şehir* 10)Farabiye göre erdemsiz toplumun kaç şekli vardır? a-3:cahil top./günahkar top./değişmiş top. b-4: cahil top./günahkar top./değişmiş top./şaşkın top.* c-2:eksik top./tam top 11)Önceden erdemli bir toplum iken sonradan değişip dönüşerek erdemsizleşmiş topluma ne denir? a-değişmiş toplum * b-günahkar toplum c-şaşkın toplum 12)Hiçbir hedefi olmayan bozulmuş topluma ne denir? a-değişmiş toplum b-günahkar toplum c-şaşkın toplum* 13)Farabi el-Medinetül fadıla isimli eserinde,erdemli bir toplumun lideri olan erdemli bir devlet başkanında kaç özelliğin bulunması gerektiğini belirtir? a-10 b-12* c-15 d-18 14) Aşağıdakilerden hangisi üst soruda geçen özelliklerden biri değildir?(arkadaşlar 3 harf yanlış üçünüde bulmanızı isityorumJ) a-özürsüz bir beden b-anlayış ve kavrayış c-kuvvetli bir hafıza d-zekilik e-güzel hitabet f-bilim sevgisi g-islam ahlakı* h-yeme içme kadınlara düşkün olmama ı-doğruluk k-yücelik l-insanlara saygı * m-adalet n-ılımlılık o-edep* p- azim ve irade 15)Aşağıdakilerden hangisi gazalinin eserlerinden biri değildir? a-el-Munkız mine’d dalal(dalaletten kurtuluş) b-Faysalu’t-Tefrika beyne’l-İslam ve’z-Zenadika(islami ve gayri islami gruplar arasındaki ayrım ve farklar) c-İctimaiyyat ve Şeriat ı İslamiyye* d-el-İktisat fi’l-İtikat 16)Gazali ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A-Gazalinin temel hedefi din ve ekonomi ilişkileridir.* b-Gazali ye göre din,insan toplumunun temelini oluşturur;devlet ise dinin muhafızıdır. c-Gazali ye göre dinin,bir yandan tamamen sübjektif bir yönü olduğu gibi,diğer yandan da toplumu ilgilendiren objektif bir yönü bulunmaktadır. d-Gazalinin eserlerinde din sosyolojisinin en önemli çalışma alanlarının başında gelen ‘dini gruplar sosyolojisi’ hakkında ciddi veriler yer almaktadır. 17)Modern ve deneysel din sosyolojisinin gerçek bir öncüsü ve hatta kurucusu sayılması gereken kimdir? a-İbn Haldun * b-Gazali c-Ahmet Cevdet Paşa 18)İbn Haldun un konumuzu ilgilendiren en önemli eseri nedir,kaç bölümden oluşur? a-ilm i umran 2 b-ilm i umran 6 c-mukaddime 2 d-mukaddime 6* 19)İbn Haldun un İlm İ Umran biliminin kunusunu ne oluşturur? a-din sosoyolojisi b-toplum c-insan toplumu ve insan medeniyeti * d-insan toplumu 20)İbn Haldun un ‘tavır nazariyesi’ adını verdiği teoriye göre ,toplumların hayatında kaç tavır(dönem ) vardır ve nelerdir? a-3:zafer,refah,barış b-4:zafer,refah,barış,çöküş c-5:zafer,mutlakıyet,refah,barış,israf* d-6: zafer,mutlakıyet,refah,barış,israf,çöküş 21)İbn Haldun un hangi Osmanlı bilginleri üzerinde ciddi etkileri olmuştur? a-Katip Çelebi,Naima ve Ahmet Cevdet Paşa* b--Katip Çelebi,Gazali,Naima ve Ahmet Cevdet Paşa c- Katip Çelebi,Ziya Gökalp,Naima ve Ahmet Cevdet Paşa 22)İbn Haldun hangi batılı düşünür ve bilginleri etkilememiştir? a-G. Vico b-Weber * c-Montesquieu d-Malthus e-Nietsche 23)Ülkemizde Özellikle tarihi sosyolojik açıdan ele alan ilk tariçi kimdir? a-Ziya Gökalp b-Katip Çelebi c-Naima d-Ahmet Cevdet Paşa* 24)Türkiye ‘de batılı anlamda sosyoloji kimin vasıtasıyla girmiştir? a-Prens Sabahattin* b-Ziya Gökalp c-Ahmet Necdet Paşa 25)Gerçek bir sosyoloji ve din sosyolojisi malzemesi olan İbn Haldun un Mukaddimesini Türkçeye ilk kazandıran kişi kimdir? a-Prens Sabahattin b-Ziya Gökalp c-Ahmet Necdet Paşa * d-Katip Çelebi 26)Ahmet Cevdet Paşa önemli eserlerinden biri olan ……………….. ekonomik buhran ile ahlaki çöküş arasında paralellik kurmaktadır. a-tavırlar nazariyesi b-tezakir* c-din ve ideoloji 27)Aşağıdakilerden hangisi meşrutiyet döneminin en önemli makaleleri arasında değildir? a-İctimaiyyat ve şeriatı islamiyye b-İlm i İctimaa Nazaran İslamiyet c-İctimaiyyat ı Nazaran Şeriatı İslamiyye* 28)Aşşağıdakilerden hangisi 2. Meşrutiyet döneminde Osmanlı ya aktarılan sosyoloji ekolleri ve siyaset anlayışlarından biri değildir? a-Musatafa Suphi Marksist sosyolojisi b-Ahmet Suayp organist sosyolojisi c-Ahmet Rıza pozivist sosyolojisi d-Durkheim-Prens Sabahattin akımları* 29)E. Durkheim in sosyolojisinin Türkiye deki temsilcisi olup,din anlayışında da Durkheim in etkisinden kendini kurtaramış bulunan kimdir? a-Prens Sabahattin b-Ziya Gökalp* c-Ahmet Cevdet Paşa 30)Türkiye de ilk din sosyolojisi ders kitabı ve telif eser niteliğini taşıyan hangisidir? a-İlm-i İctima* b-Küçük Mecmua c-İlm-i İctimaa nazaran İslamiyyet 31)Ziya Gökalp ın 1919 da Daülfünundan ayrılması üzerine ,onun yerine kim içtimaiyat müderrisi olarak atanmış ve eseri nedir? a-Necmeddin İzzet-Dini İctimaiyat notları b- Necmeddin İzzet-İlm-i İctimaiyat notları c-Necmettin Sadık- Dini İctimaiyat notları* 32)Türk sosyoloji tarihinin 2. Önemli ismi olan kimdir ve Türkiye nin sosyal yapı değişikliğiyle yeniden eski günlerine dönebileceğini savunup bunun için yazdığı eser nedir? a-Hilmi Ziya Ülken/Küçük mecmua b-Prens Sabahattin/ Küçük mecmua c- Hilmi Ziya Ülken/türkiye nasıl kurtarılabilir? d- Prens Sabahattin/türkiye nasıl kurtarılabilir?* 33)Cumhuriyet döneminin en önemli sosyoloğu ve ideoloğu olup,Küçük Mecmuayı çıkartan,Türkçülüğün Esaslarını yazan kimdir? a-Ziya Gökalp* b-Hilmi Ziya Ülken c-Prens Sabahattin d-Mehmet Karasan 34)aşağıdaki eser yazar eşlemelerinden hangisi yanlıştır? a-Hüseyin Cahit/Dini Hayatın İbtidai Şekilleri b-Hilmi Ziya/Dini İCtimaiyat c-Hilmi Ziya Ülken/Din sosyolojisi d-Mehmet Karasan/Din sosyolojisinin öncüleri ve kurucuları e-Mehmet Karasan/Din ve toplum ilişkileri ve dini gruplar* azranur NİSAREYYAN tuba_ fathaeytal Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur |
Konuyu Toplam 2 Kişi okuyor. (0 Üye ve 2 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Din Psikolojisi Notlarımız | Ravza'm | Din psikolojisi | 25 | 05 Aralık 2019 19:56 |
arapça 2 notlarımız | mehmet akif2 | Arapça2 | 41 | 29 Nisan 2018 17:33 |
din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız | mehmet akif2 | Din Eğit. Ve Din Hiz. Rehberlik | 59 | 22 Nisan 2017 00:29 |
TBT 2 notlarımız | mehmet akif2 | Temel Bilgi Teknolojileri 2 | 20 | 28 Mayıs 2013 03:52 |
tefsir notlarımız | mehmet akif2 | Tefsir | 35 | 08 Şubat 2013 23:59 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|