|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medineweb,Açılış Tarihi: 10Haziran 2013 (21:36), Konuya Son Cevap : 22 Mayıs 2015 (23:04). Konuya 229 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
19 Mart 2014, 15:47 | Mesaj No:211 |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü 5.ünite (105-106-107-108-109.sayfalar) 1)Modernleşmenin önemli bir sonucu ve etkisi nedir? a)sosyal proje b)laiklik 2) Laikliğin kurumsallaşması, eğitim, öğretim ve kamu hizmetlerinin devlet eliyle yürütülmesi ……… ……… …………… … ………… ..……. neden olmuştur. Yukarıdaki noktalı yere hangi madde getirilmelidir? a) kilisenin güç, etkinlik ve rol kaybına b) kilisenin güç, etkinlik ve rol kazanmasına 3) Laiklik (laïcisme) teriminin kökenlerine bakıldığında ilk kez kaçıncı yüzyılda ve nerede kullanıldığı görülmektedir? a)16.yy ingiltere b)15.yy Fransa 4) Laiklik teriminin kökenlerine bakıldığında ilk kez hangi düşünce akımını ifade etmek üzere kullanılmıştır? a)papazların kendi aralarında, halka karşı savunabilecekleri bir düşünce akımını savunmak amacıyla b)papaz olmayanların da, kiliselerin yönetiminde rol alabileceklerini savunan düşünce akımını 5) Fransa'da kaç yıllarından itibaren laiklik kavramı kullanılmaya başlanmış? a)1870 b)1879 6) Laliklik Yunancadaki hangi kelimeden türetilmiş olup halktan olan yani ruhban sınıfına mensup olmayan anlamına gelir? a)laikise b)laikos 7) Laiklik kavramı Türkçeye hangi dilden geçmiştir? a)Fransızca b)İngilizce 8) Siyasi anlamda laiklik tanımı nedir? a) insanların istediği her şeyi özgürce yapabilmesi b) devletin dinler karşısında mutlak tarafsızlığı 9) "devletin siyasî varlığı üzerinde dinsel inançların söz konusu olmaması; onun bütün din ve mezhepler karşısında tarafsız tavır alması, vicdan ve inanç özgürlüğüne saygı göstermesi" tanımını karşılayan kavram hangisidir? a)laiklik b)özgürlük 10) I)Laiklik, devlet yönetiminin dini esaslara göre yönetilmemesi II)Yasaların dini kaynaklar esas alınarak çıkarılmaması III) Devletin dinler ve dini gruplar arasında ayırım yapmaması, IV) Bütün inanç gruplarına eşit mesafede bulunması, din ve vicdan özgürlüğünü koruması ilkelerini içerir. Yukarıdaki maddelerden hangileri Din ve devlet ilişkilerini düzenleyen siyasi bir anlayış ve hukuki bir ilke olarak yorumlandığında, laikliliğin, yaygın ve belirgin özellikleri arasındadır? a)I-II-III-IV b)I-III 11) Sekülerleşme Teorileri düşünürler tarafından kaçıncı yüzyılda, sanayi toplumunun gelişimine paralel olarak dinin önem kaybedeceği görüşünü savunuyordu? a)18.yy b)19.yy 12) Toplumbilimsel Düşün başlığıyla Türkçeye de çevrilen Sociological Imagination adlı eserin yazarı kimdir? a) Wright Mills b) A. Comte 13) "Dünya bir zamanlar düşünce,pratik ve kurumsal form alanlarında kutsal ile doluydu.Reformasyon ve Rönesans'tan sonra modernleşme güçleri bütün dünyayı sardı ve modernleşme ile eşzamanlı tarihsel süreç olan sekülarizasyon kutsalın baskınlığını gevşetti. Özel alan hariç, kutsal, zamanla bütünüyle yok olacaktır." Görüşü kime aittir? a) M.Weber b) Wright Mills 14) Dinin Zayıflaması ve Çöküşü Yaklaşımları Sekülerleşme kuramlarına bakıldığında hangi yaklaşımların baskın olduğu görülmektedir? a)"Rasyonalizm ve inanç kaybı" "İşlevsel evrim ve amaç kaybı" b)’’Pozitifizm ve inanma ihtiyacı’’ ‘’Donanımsal kuram ve sosyal amaç’’ 15) "Sekülerleşme dinin toplumsal öneminin azalmasını ifade eden" bir süreçtir düşüncesi kime aittir? a) David Martin b) Brian Wilson 16) Rasyonalizm ve İnanç Kaybı Yaklaşımı Max Weber'in çalışmalarından etkilenen sosyologlar kimlerdir? a)David Martin,Brian Wilson ve Peter L. Berger b) Steve Bruce, Thomas Luckmann ve Karel Dobbelaere 17) İşlevsel Evrim ve Amaç Kaybı Yaklaşımı Durkheim'in görüşlerinden etkilenen "İşlevsel evrim ve amaç kaybı" yaklaşımını savunan sosyologlar kimlerdir? a)Steve Bruce, Thomas Luckmann ve Karel Dobbelaere b) David Martin,Brian Wilson ve Peter L. Berger 18) sekülarizasyonun tek boyutlu olmadığını, farklı alanları kapsadığını savunarak bir sekülerleşme biçiminden veya sekülerleşme alanından bahseden sosyolog kimdir? a)M.Weber b)L. E. Shiner 20) Shiner'e göre sekülarizasyonun son noktası ne olacaktır? a)dinsiz bir toplum b)inançlı bi topluluk 21)SHİNER’E GÖRE Sekülarizasyonun üçüncü biçimi nedir? a) bu dünyanın kutsal karakterini aşamalı biçimde kaybedeceği b)toplumun dinle olan bağlantısının kesilmesi 22) Modern dünyadaki din algısını köklü biçimde değiştiren bireysellik ve rasyonel düşüncenin Reformasyon'la başladığını ve modernitenin geleneksel dini hayatı zayıflattığını savunmaktadır. Ona göre bireysellik veya bireycilik dini inanç ve hayatın cemaat/grup temelini zedelemiş rasyonalite ise dinin kutsal amaç ve öğretilerine inanmayı ortadan kaldırmıştır. Bu düşünce hangi sosyoloğa aittir? a)Steve Bruce b)Brian Wilson 23) T. Luckmann, toplumsal alandaki sekülarizasyonu nasıl tanımlar? a) modern ve güncel olayların çözüme kavuşması b) geleneksel ve kutsal kozmosun çözülüşü olarak 24) toplumsal düzlemdeki sekülarizasyonu "modern Batı tarihinde toplumsal ve kültürel sektörlerin dini kurum ve sembollerin baskısından kurtuluşu'' olarak tanımlayan sosyolog kimdir? a)P. Berger b)Jeffry Hadden 25) Dünyeviliğin sosyolojik bir süreç olarak hayata geçmesini ve dinin toplum üzerindeki etkisinin giderek azalmasını aşağıdaki kavramlardan hangisi en, ifade eder?(çıkmış soru) a)Radikalizm b)Sekülerleşme 26) Laikliğin, din ve devlet ilişkilerini düzenleyen siyasi bir davranış ve hukuki bir ilke olarak yorumu aşağıdakilerden hangisini içermez?(çıkmış soru) a)Devletin dini esaslara göre yönetilmemesi b)Dinin toplumdan dışlanması 27) Sekülerleşmenin altı aşaması olduğunu ve sekülerleşme sürecinin son noktasının dinsiz bir toplum olacağını savunan sosyal bilimci aşağıdakilerden hangisidir?(çıkmış soru) a)Steve Bruce b)Lary Shiner 28) Sekülerleşmeyi, cemaat etkisinin çözülüşü ve cemaatten toplum olmaya geçiş olarak gören, sosyal kontrolün artık ahlaki ve dini aktörlerin tekelinden, teknik ve bürokratik aktörlere geçtiğini savunan sosyolog kimdir? a) Karl Marx b) Brian Wilson 29) Batı dünyasında laikliğin gelişimi ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? a) Laiklik birden değil aşamalı olarak gelişmiş ve yerleşmiştir. b)Laiklik dış dinamiklerin ve güçlerin etkisiyle gelişmiştir kolay gelsin arkadaşlarım | |
19 Mart 2014, 18:44 | Mesaj No:212 | |
Durumu: Medine No : 22593 Üyelik T.:
07 Aralık 2012 | Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü Alıntı:
bu arada 5 sayfadan bu kadar soru
__________________ Allah’ım! Senden; Seni sevmeyi, Seni sevenleri sevmeyi ve Senin sevgine ulaştıracak amelleri sevmeyi dilerim. Allah’ım! Senin sevgini bana canımdan, ailemden ve soğuk sudan daha sevimli kıl! | |
19 Mart 2014, 20:16 | Mesaj No:213 | |
Durumu: Medine No : 20781 Üyelik T.:
10 Ekim 2012 | Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü Alıntı:
böyle karışık oldu hocam soruların yanına yazamadım kusura bakma misafir geliyo sorularımda biraz gecikicek hakkınızı helal edinuzgn | |
19 Mart 2014, 20:17 | Mesaj No:214 |
Durumu: Medine No : 20781 Üyelik T.:
10 Ekim 2012 | Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü
fatma hocam sen geleneksel sekülerleşme başlığının tamamından soru çıkardınmı
|
19 Mart 2014, 21:55 | Mesaj No:215 |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü | |
19 Mart 2014, 22:05 | Mesaj No:216 |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü NİSAREYYAN IN SINAV KAĞIDI 100/5 PEKİYİ 5.ünite (105-106-107-108-109.sayfalar) 1)Modernleşmenin önemli bir sonucu ve etkisi nedir? a)sosyal proje b)laiklik b 2) Laikliğin kurumsallaşması, eğitim, öğretim ve kamu hizmetlerinin devlet eliyle yürütülmesi ……… ……… …………… … ………… ..……. neden olmuştur. Yukarıdaki noktalı yere hangi madde getirilmelidir? a) kilisenin güç, etkinlik ve rol kaybına b) kilisenin güç, etkinlik ve rol kazanmasına a 3) Laiklik (laïcisme) teriminin kökenlerine bakıldığında ilk kez kaçıncı yüzyılda ve nerede kullanıldığı görülmektedir? a)16.yy ingiltere b)15.yy Fransa a 4) Laiklik teriminin kökenlerine bakıldığında ilk kez hangi düşünce akımını ifade etmek üzere kullanılmıştır? a)papazların kendi aralarında, halka karşı savunabilecekleri bir düşünce akımını savunmak amacıyla b)papaz olmayanların da, kiliselerin yönetiminde rol alabileceklerini savunan düşünce akımını b 5) Fransa'da kaç yıllarından itibaren laiklik kavramı kullanılmaya başlanmış? a)1870 b)1879 a 6) Laliklik Yunancadaki hangi kelimeden türetilmiş olup halktan olan yani ruhban sınıfına mensup olmayan anlamına gelir? a)laikise b)laikos b 7) Laiklik kavramı Türkçeye hangi dilden geçmiştir? a)Fransızca b)İngilizce a 8) Siyasi anlamda laiklik tanımı nedir? a) insanların istediği her şeyi özgürce yapabilmesi b) devletin dinler karşısında mutlak tarafsızlığı b 9) "devletin siyasî varlığı üzerinde dinsel inançların söz konusu olmaması; onun bütün din ve mezhepler karşısında tarafsız tavır alması, vicdan ve inanç özgürlüğüne saygı göstermesi" tanımını karşılayan kavram hangisidir? a)laiklik b)özgürlük a 10) I)Laiklik, devlet yönetiminin dini esaslara göre yönetilmemesi II)Yasaların dini kaynaklar esas alınarak çıkarılmaması III) Devletin dinler ve dini gruplar arasında ayırım yapmaması, IV) Bütün inanç gruplarına eşit mesafede bulunması, din ve vicdan özgürlüğünü koruması ilkelerini içerir. Yukarıdaki maddelerden hangileri Din ve devlet ilişkilerini düzenleyen siyasi bir anlayış ve hukuki bir ilke olarak yorumlandığında, laikliliğin, yaygın ve belirgin özellikleri arasındadır? a)I-II-III-IV b)I-III a 11) Sekülerleşme Teorileri düşünürler tarafından kaçıncı yüzyılda, sanayi toplumunun gelişimine paralel olarak dinin önem kaybedeceği görüşünü savunuyordu? a)18.yy b)19.yy b 12) Toplumbilimsel Düşün başlığıyla Türkçeye de çevrilen Sociological Imagination adlı eserin yazarı kimdir? a) Wright Mills b) A. Comte a 13) "Dünya bir zamanlar düşünce,pratik ve kurumsal form alanlarında kutsal ile doluydu.Reformasyon ve Rönesans'tan sonra modernleşme güçleri bütün dünyayı sardı ve modernleşme ile eşzamanlı tarihsel süreç olan sekülarizasyon kutsalın baskınlığını gevşetti. Özel alan hariç, kutsal, zamanla bütünüyle yok olacaktır." Görüşü kime aittir? a) M.Weber b) Wright Mills b 14) Dinin Zayıflaması ve Çöküşü Yaklaşımları Sekülerleşme kuramlarına bakıldığında hangi yaklaşımların baskın olduğu görülmektedir? a)"Rasyonalizm ve inanç kaybı" "İşlevsel evrim ve amaç kaybı" b)’’Pozitifizm ve inanma ihtiyacı’’ ‘’Donanımsal kuram ve sosyal amaç’’ a 15) "Sekülerleşme dinin toplumsal öneminin azalmasını ifade eden" bir süreçtir düşüncesi kime aittir? a) David Martin b) Brian Wilson b 16) Rasyonalizm ve İnanç Kaybı Yaklaşımı Max Weber'in çalışmalarından etkilenen sosyologlar kimlerdir? a)David Martin,Brian Wilson ve Peter L. Berger b) Steve Bruce, Thomas Luckmann ve Karel Dobbelaere a 17) İşlevsel Evrim ve Amaç Kaybı Yaklaşımı Durkheim'in görüşlerinden etkilenen "İşlevsel evrim ve amaç kaybı" yaklaşımını savunan sosyologlar kimlerdir? a)Steve Bruce, Thomas Luckmann ve Karel Dobbelaere b) David Martin,Brian Wilson ve Peter L. Berger a 18) sekülarizasyonun tek boyutlu olmadığını, farklı alanları kapsadığını savunarak bir sekülerleşme biçiminden veya sekülerleşme alanından bahseden sosyolog kimdir? a)M.Weber b)L. E. Shiner b 20) Shiner'e göre sekülarizasyonun son noktası ne olacaktır? a)dinsiz bir toplum b)inançlı bi topluluk a 21)SHİNER’E GÖRE Sekülarizasyonun üçüncü biçimi nedir? a) bu dünyanın kutsal karakterini aşamalı biçimde kaybedeceği b)toplumun dinle olan bağlantısının kesilmesi b 22) Modern dünyadaki din algısını köklü biçimde değiştiren bireysellik ve rasyonel düşüncenin Reformasyon'la başladığını ve modernitenin geleneksel dini hayatı zayıflattığını savunmaktadır. Ona göre bireysellik veya bireycilik dini inanç ve hayatın cemaat/grup temelini zedelemiş rasyonalite ise dinin kutsal amaç ve öğretilerine inanmayı ortadan kaldırmıştır. Bu düşünce hangi sosyoloğa aittir? a)Steve Bruce b)Brian Wilson Bruce mu ki 23) T. Luckmann, toplumsal alandaki sekülarizasyonu nasıl tanımlar? a) modern ve güncel olayların çözüme kavuşması b) geleneksel ve kutsal kozmosun çözülüşü olarak b luckmann kosmoz k lerden belki akılda kalır 24) toplumsal düzlemdeki sekülarizasyonu "modern Batı tarihinde toplumsal ve kültürel sektörlerin dini kurum ve sembollerin baskısından kurtuluşu'' olarak tanımlayan sosyolog kimdir? a)P. Berger b)Jeffry Hadden A mı 25) Dünyeviliğin sosyolojik bir süreç olarak hayata geçmesini ve dinin toplum üzerindeki etkisinin giderek azalmasını aşağıdaki kavramlardan hangisi en, ifade eder?(çıkmış soru) a)Radikalizm b)Sekülerleşme b 26) Laikliğin, din ve devlet ilişkilerini düzenleyen siyasi bir davranış ve hukuki bir ilke olarak yorumu aşağıdakilerden hangisini içermez?(çıkmış soru) a)Devletin dini esaslara göre yönetilmemesi b)Dinin toplumdan dışlanması b 27) Sekülerleşmenin altı aşaması olduğunu ve sekülerleşme sürecinin son noktasının dinsiz bir toplum olacağını savunan sosyal bilimci aşağıdakilerden hangisidir?(çıkmış soru) a)Steve Bruce b)Lary Shiner b 28) Sekülerleşmeyi, cemaat etkisinin çözülüşü ve cemaatten toplum olmaya geçiş olarak gören, sosyal kontrolün artık ahlaki ve dini aktörlerin tekelinden, teknik ve bürokratik aktörlere geçtiğini savunan sosyolog kimdir? a) Karl Marx b) Brian Wilson Wilson 29) Batı dünyasında laikliğin gelişimi ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? a) Laiklik birden değil aşamalı olarak gelişmiş ve yerleşmiştir. b)Laiklik dış dinamiklerin ve güçlerin etkisiyle gelişmiştir B bence kolay gelsin arkadaşlarım Teşekkür ederim bu arada 5 sayfadan bu kadar soru ______ ___________ _ | |
19 Mart 2014, 22:14 | Mesaj No:217 |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü TUBA_NIN SINAV KAĞIDI 100/5 PEKİYİ [QUOTE=Tuba_;323679]1laiklik 2a 3- 16 yy ingiltere 4-b 5- 1870 6-laikos 7-fransızca 8-b 9-a 10a 11 b 12- a 13-b 14a 15-b 16- a 17-a 18-b 19-yoktu SİLİNMİŞ20a 21-b 22-a 23-b 24-a 25b 26-b 27-b 28-b 29b | |
19 Mart 2014, 22:18 | Mesaj No:218 |
Durumu: Medine No : 20781 Üyelik T.:
10 Ekim 2012 | Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü
15. Soruyu anlamadim wilson demisim nisa da wilson demis cevap a mi b mi
|
19 Mart 2014, 22:24 | Mesaj No:219 | |
Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü Alıntı:
a) David Martin b) Brian Wilson nisareyyen da b demiş 15) "Sekülerleşme dinin toplumsal öneminin azalmasını ifade eden" bir süreçtir düşüncesi kime aittir? a) David Martin b) Brian Wilson b ikinizin de doğru düzelttim=)) | ||
20 Mart 2014, 03:36 | Mesaj No:220 |
Durumu: Medine No : 20781 Üyelik T.:
10 Ekim 2012 | Cevap: Din sosyolojisi soru-cevap bölümü 1-yaygın sekülerleşme kuramının, avrupa deneyimini yansıttığını dünyanın diğer bölgelerindeki din toplum ilişkilerini, dini davranış ve dindarlık düzeylerini açıklayamadığını düşünen sosyologlar hangileridir? a-peter l. berger grace davie b-t. luckman-wilson 2-aşağıdakilerden hangisi sekülarizasyon kuramının öngörülerinin doğru çıkmadığı coğrafyalardandır? a-rusya b-hint yarımadası 3-sekülarizasyon kuramının öne sürdüğü varsayımların iyi sınanmamış titiz önermelerden/kuramdan çok bir doktrin veya ideolojik bir dogmaya dönüştürüldüğünü savunan sosyolog kimdir? a-rodney stark b-jeffry hadden 4-sekülarizasyon kuramının tarihe gömülmesi gerektiğini iddia eden sosyologlar kimlerdir? a-jeffry hadden luckman b-rodney stark roger finke 5-hangi sosyolog 1967 yılında yayımladığı kitabında sekülerleşme kuramını ve varsayımlarını savunduğu fikirlerinden vazgeçip 1999 yılında yayımlanan makalesinde tam tersi görüşü savunmuştur? a-roger finke b-peter l. berger 6-ibadet yapılan kurumların insanlar arasındaki iletişimi arttırdığı ve bununda toplumsal sermayeye katkıda bulunduğunu savunan sosyolog kimdir? a-robert putnam b-daniele hervieu-leger 7-herveiu-leger e göre din konusunun merkezine neyi yerleştirmiştir? a-ibadeti b-geleneği 8-modern avrupa toplumlarında kolektif hafıza ile din arasındaki zincirin tekrar keşfedilmeye başlandığını savunan sosyolog kimdir? a-robert putnam b-hervieu-leger 9-dini kurum ve otoritelerin siyasi ve hukuki kararların alınmasında belirleyici oldğu, dinin başlıca yasama kaynağı olarak görüldüğü yönetim biçimi nedir a-teokrasi b-laiklik 10-din ve devletin kesin olarak ayrıldığı bu modeli benimseyen ülkeler anayasalarında açıkça laiklik ilkesini belirtir herhangi din ve mezhebi benimsemezbelli bir din ya da mezhebi koruma altına almaz aşağıdaikilerden hangisi bu modeli benimseyen ülkelerdendir? a-ispanya b-portekiz 11-ABD nin benimsediği model hangisidir? a-din karşıtı model b-anayasada laiklik ilkesi açıkça belirtilmeyen (laik) model 12-danimarka finlandiya norveç gibi ülkelerin benimsediği mdoel hangisidir? a-anayasad bir devlet dininin benimsendiği ama uygulamada laik model b-anayasada laiklik ilkesi açıkça belirtilmeyen (laik) model 13-aşağıdakilerden hangisi din karşıtı olan modeli benimseyen ülkelerden değildir? a-japonya b-vietnam 14-hangi yüzyılda seküler batı değerleri yönetici elit kesim tarafından daha üstün görülmüştür? a-19 b-20 15-batılıların açtığı okullarda okuyan yeni kuşak hangi yüzyılda kendi toplumları için seküler batı kültürünü modernleşme ve toplumsal dönüşüm projesi olarak benimsemiştir? a-19. yy. başları b-20. yy. başları 16-islam ülkelerinde laiklik neyin etkisiyle başlamıştır? a-dış dinamiklerin etkisi b-iç dinamiklerin etkisi 17-batıda gelişen laiklik nasıl bir yapıya bürünmüştür? a-ruhban sınıfı yasamaya el atmıştır b-dinin ve ruhban sınıfının siyaset ve devlet yönetimi üzerindeki baskı ve otoritesini ortadan kaldıran bir yapı doğurmuştur 18-laiklik kavramı türkçeye geçerken arapçada bu kavramın karşılığı olan hangi kelime kullanılmıştır? a-ilmaniyye b-dehri 19-günümüz arapçasında laiklik terimini karşılamak için dünya veya dünyevi işler konular manasına gelen hangi kelime kullanılmaktadır? a-dehri b-ilmaniyye 20-sistemsel yapısal ilkesel ve kurumsal bir anlam ifade eden kelime hangisidir? a-laiklik b-sekülerlik 21-dini hayattaki bir dönüşüme, dinin toplumsal alandaki rolündeki bir değişimeve bir tür dünyevileşmeye işaret eden kavram hangisidir? a-laiklik b-sekülerlik 22-daniele hervieu-leger e göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez? a-modernlik insan topluluğunun varlığının temelini oluşturur b-dini bir hafıza zinciri olarak değerlendirir c-din inanan bireyi gruba cemaate ve topluma bağlar 23-anayasal düzenlemeler açısından bakıldığında aşağıdakilerden hangisi başlıca devlet yapısı ve din-devlet ilişkisi modelleri arasında yer almaz? a-anayasa karşıtı model b-anayasada laiklik ilkesinin açıkça kabul edildiği model c-anayasada laiklik ilkesinin açıkça belirtilmediği (laik) model 24-aşağıdakilerden hangisi anayasada resmi bir devlet dini veya mezhebinin benimsendiği ve dinin kısmen veyatamamen yasama kaynağı olduğu modeli benimseyenülkeler arasında yer almaz? a-iran b-kuzey kore c-afganistan 25-1-laiklik kavramı türkçeye fransızcadan geçmiştir 2-arapçada bu kelimenin karşılığı olarak dehri kelimesi kulanılmıştır 3-günümüz arapçasında laiklik kavramının karşılığı olarak ilmaniyye kelimesi kullanılır yukarıdakilerden hangileri doğrudur a-1ve2 b-2ve3 c-1-2-3 aslında 3 sorum daha vardı ama bi talihsizlik yaşadım ve yazdığım bütün sorular siliniverdi sil baştan yazarkende hatırlayamadım.. gecikme için kusura bakmayın arkadaşlar.. kolay gelsin |
Konuyu Toplam 131 Kişi okuyor. (0 Üye ve 131 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Hadis soru-cevap bölümü | Medineweb | Hadis | 440 | 03 Mart 2019 14:25 |
DHBT soru-cevap bölümü | Medineweb | DHBT-Hazırlık/Notlar/Özetler | 451 | 20 Kasım 2016 14:45 |
DGS matematik soru-cevap bölümü | mehmet akif2 | DGS (Dikey Geçiş Sınavı) | 3 | 21 Ekim 2016 01:46 |
Din Sosyolojisi 1/4 Ünite Soru ve Cevap Medineweb Çalışmaları | nurşen35 | Din Sosyolojisi | 26 | 05 Nisan 2016 20:08 |
din sosyolojisi soru-cevap | makbergülü | Din Sosyolojisi | 0 | 17 Şubat 2013 18:01 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|