|
Konu Kimliği: Konu Sahibi toyber,Açılış Tarihi: 20 Mayıs 2015 (17:10), Konuya Son Cevap : 20 Mayıs 2015 (17:10). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
20 Mayıs 2015, 17:10 | Mesaj No:1 |
DiN SOSYOLOJiSi 1-4 ÜNiTE KODLAMALARI DiN SOSYOLOJiSi 1-4 ÜNiTE KODLAMALARI DiN SOSYOLOJiSi KODLAMALARIM --Sosyolojinin 3 klasik kuramcilari: K.Marks-E.Durkheim-M.Weber (Kuramini HEiMda, WEB sitesinden MARK karsiliginda indirip DRUCKEN etti.) --*´Devlet*´ ve *´Kanunlar*´ Eflatunun eserleridir. (DEVLETin EFLATUN kanunlari) --Din sosyolojisi açısından en orjinal görüşlere sahip olan EFLATUNdur. (Sosyal projesini heryeri EFLATUNa boyayarak süsledi) --Sosyologlar masa basi sosyoloji yapmamali, halkin icine karismali diyen ve sosyolojide arastirma teknigi olan "Monografi "yi ilk kullanan bilim adami Le Play`dir. ( Le play monopoly oynamayi cok seviyor)(Bilge) (Masa basinda PLAY e basip videoyu oynatmak kolay ama asil marifet HALKin icine girip videoyu kendin cekebilmendedir) --Din, insanin kendi düsüncesinin insanlar üstü bir plana aktarilisidir. (Feuerbach) (Feuer=ates, Bach=dere, ates deresinden gecmek insan ustu bir plan gerektirir....) --Jean-Paul Charnay = Islamin dini sosyolojisi (Jean pantolon giyen Paula islam Dini Sosyolojisi karnesi verilmedi.) --Farabi, Eflatundan etkilenmistir.(EFLATUN FAR toplumda ilgiyle karsilandi.) --Farabi, Eflatun ve Aristo dan etkilenmistir. (Ariston markasi beyaz esayalarini eflatuna boyayinca halkin gözünde cok etkileyici oldu. Adeta Far gibi parliyorlar Abi) --Farabiye göre toplumsal yasam bir ihtiyactir. (Toplumda ve trafikte Far olmazsa olmaz bir ihtiyactir hele gece karanliginda...) --Asil sistematik din sosyolojisi Max Weberin ogrencisi J.Wach tarafindan kurulmustur. (Aslan Max sistematikti ama ogrencisine, ileride Wach Wach dememek icin daha sistematik olmayi ogretti...) --En cok sosyolojik anlatim uzerinde duran J.Wach (Joah yoh Wah Wah diyerek topluma sosyoloji anlatimi yapti durdu,) --Onceden kitabinin adi *´Din sosyolojisine giris*´ iken Wach Wach bu olmadi diye genisletip *´Din sosyolojisi*´ yapan J. Wach tir. --St. Agustin: "tanrı sitesi" adlı eserinde ortaçağ hristiyan dünyasındaki mistik görüşün esaslarını anlatmaktadır. (Agustos sicaginda TANRIma sükreder SiTEmde, sitemsizce otururum.) --Akinasli St. Thomas:"ilahiyat mecmuası" adlı eserinde ortaçağ hristiyan dünyasındaki skolastik görüşün esaslarını anlatmaktadır. (Aksi Thomas Ilahiyat kitaplarini degil sadece MECMUALARIni okudu.) --"intihar" ve "dini hayatın başlangıç şekilleri" adlı eserler, Emile Durkheim a aittir. (Emine, HEiMda tam iNTiHAR edecekken, DRUCKERdan cikan *´Dini hayatin baslangic sekilleri*´adli yaziyla hayata yeni bir baslangic yapti.) --"hristiyan kilise gruplarının toplumsal doktrini" Ernest Troeltsch eseridir. (Everest tepesinde Hristiyan Kilisesi...) --Thomas Luckmann ,dinin kilise ile özdeşleştirilmesini eleştirerek din sosyolojisinin tüm anlam sistemleri ile ilgilenmesi gerektiğini vurgulayan sosyologdur. (Thomas Lukmalarini iyice özdeslestirerek yer.)(Bilgenin kodu) --SSSSofistler, herseyin ölcüsü inSSSSSandir. --eflaTTTTTTun, herseyin ölcüsü TTTTTTanridir. --Auguste Comte : *Sosyolojinin isim babasıdır. *pozitivist felsefenin de en önde gelen isimlerindendir. *O, pozitivist yöntemin bilimler için zorunlu olduğunu, gözleme, deneye ve yasaların tespitine dayanan bu yöntemin, teolojik ve fizik alanlara da yayılması gerektiğini söyler.(Pozitivizm görünce A.Comte gelsin akliniza..) (Agustosta ayri bir Pozitif oluyor insan, sosyal ortamdan hic ayrilmak istemiyor) --Dinin Sosyal Gerekliliği adlı eserinde, insanı merkeze oturtan antropolojik ve fenomenolojik bir din sosyolojisinin yöntemlerini geliştirmeye çalışan sosyolog Peter Berger dir. (PETER; BERGde *´Dinin sosyal gercekleri*´ adli vaazini , Merkezde oturanlara anlattigindan farkli bir yöntem gelistirerek tekrarladi.) --Almanyadaki Anlayıcı Sosyoloji geleneğine bağlı olan Din Sosyolojisine Giriş adlı eseriyle ilk defa bu alana ayrılmış sistematik çalışmanın yazarı J.Wach tir. (WACH WACH seni kimse anlamadi degil mi? Olsun bu sayede kendini anlatmak icin ANLAYICI SOSYOLOJi gelenegini kurdun kötü mü?. ) --G.Le Bras : Yaptığı çalışmaları Dini Sosyoloji Araştırmaları adlı eserinde toplamıştır.genel din sosyolojisi değil de Katoliklik Sosyolojisi yapmış olup, özel din sosyolojisinin de öncüsü olmuştur.onun başlattığı ve ardından hemen hemen bütün ülkelerde farklı bilim alanlarında da kullanılan betimleme tekniği: sosyografiktir. (LE BRAKIN genel sosyolojiyi ,özele gecin .... Bakin ben Katoliklerin sosyolojisini yaptim hristiyanlik disi beni ilgilendirmez siz de kendi dininizin sosyolojisini yapin grafigini cizin.) --Robert N.Bellah in : Sistemleştirdiği teori: Sivil Din teorisidir. (BELLAH , sivil polis oldugunu hic BELLA etmedi...) --Karl Marks: Din, halkin afyonudur. (Karda kista Mark alacagim diye halki Afyona götürdü.) --Ziya Gökalp , E. Durkheim in sosyolojisinin Türkiye deki temsilcisi olup,din anlayışında da Durkheim in etkisinden kendini kurtaramıştir. (DURma Kalk HEidi ALP lere gidip GÖKyüzünü orada seyredelim ZiYAAA) --Prens Sabahattin , Le Play dan etkilenmistir. (kücük PRENS Sabahattin PLAYstation oynuyormus...) --Ziya Gökalp ın 1919 da Daülfünundan ayrılması üzerine ,onun yerine Necmettin Sadık içtimaiyat müderrisi olarak atanmıştir.Eserinin adi:Dini İctimaiyat notları... (Ziya Gökalp Darülfunundan ayrilinca, Sadik Necmettin Dini ictimaiyyat notlarini topladi gitti ders verdi ve sadakatini bir kere daha gosterdi) --Türk sosyoloji tarihinin 2. Önemli ismi Prens Sabahattin dir. Türkiye nin sosyal yapı değişikliğiyle yeniden eski günlerine dönebileceğini savunup *´Türkiye nasıl kurtarılabilir?*´ adli esrini yazmistir. (kücük Prens Sabahattin; büyüyünce sosyal yapiyi degistirrip Türkiyeyi kurtaracakmis... smile ifade simgesi ) --Weber'in ülkemizdeki temsilcisi sayılan ve asıl ilgi alanı ekonomi olan Sabri Ülgener "iktisat zihniyeti" adını verdiği bir tutum ahlakından söz etmektedir. (WEBEEEEERRRRR ÜLGENEEEEEERRRR) --"islamın bugünkü meseleleri" ve "islam tasavvuf meseleleri" eserleri , Erol Güngör e aittir. (Islamin bukunku meselelerini GÜNGÖRmus Erol yillar önce tespit etmisti, hatta yeni iddiasi islam tasavvufunda da meseleler olacakmis) --Durkheim ; Eğitimi toplumsal tedavi olarak görmüstür. (DURmaK yok! HEidi egitiMe devaammmm) --Ahmet Cevdet Paşa önemli eserlerinden biri olan TEZAKiR ekonomik buhran ile ahlaki çöküş arasında paralellik kurmaktadır. (Ahmet Cevdet pasanin TEZAKiRi ekonomik buhran ile ahlaki cokus arasinda tezatlik olusturmaz aksine parelellik kurar...) (Ahmed Cevdet tez bu fakiri ekonomik buhrandan ve ahlakki cöküsten kurtar.) --Türkiye de batılı anlamda sosyoloji PRENS SABAHATTiN vasıtasıyla girmiştir. (Prens Sabahattin tam bir bati hayraniydi, onlarin sosyolojisini bile bize getirendi.. Adindan belli PRENS.... Var mi biz de prens unvani?) --İbn Haldun un İlm İ Umran biliminin konusunu -insan toplumu ve insan medeniyeti- olusturur. (Ümran TOPLUMdaki her turlu iNSANla iyi gecinir.Ayrica da cok MEDENidir...) --İbn Haldun un sosyolojiyi ilgilendiren en önemli eseri Mukaddimedir ve 6 bölümden olusur. (MU KADDEMEleri gecebilmek icin 6 asamadan gecti ve tabiri caizse HALDEN hale girdi...) --İbn Haldun un Osmanlı bilginlerinden *´Katip Çelebi,Naima ve Ahmet Cevdet Paşa*´ üzerinde ciddi etkileri olmuştur. (Halimi derdimi Pasa ya anlatmak benim NAiMA (neyime) KATiPe yazdirip HALDEN haber verdim.) --Musatafa Suphi Marksist sosyolojisi (Mustafa Yuppi Mark Buldum Sister dedi)(Bilgenin) --Ahmet Suayp organist sosyolojisi (Ahmet SU Organlarini gösterme AYiPtir.)(Bilgenin) --Ahmet Rıza pozivist sosyolojisi (Ahmet kendi Rizasiyla poz verdi)(Bilgenin) --Cumhuriyet döneminin ilk müstakil eseri olan "din sosyolojisi" eseri Hilmi Ziya Ülken e aittir. (ÜLKEsine ilk mustakil din sosyolojisi eserini Hilmi Kazandirdi.) --Ziya Gökalp , ilk din sosyolojisi ders kitabinin sahibidir. (Ziyaa Alplerde uzun sure sosyal hayattan uzak kalinca sosyoloji dersini bile özledi... diyelim bakin sosyoloji dersi alplere gidince özleniyormus unutmayin...) --Cumhuriyet Dönemi ilk din sosyolojisi öğretimi Mehmet Karasan tarafından başlatıldı. (Cumhuriyet doneminde din sosyolojisini KARA tahtada anlatan ogretmen KARASAN dir.) (Mehmed Cumhuriyet döneminde ilk din sosyolojisi ögrenimine kara tahtada basladi.)(Bilgenin kodu) --1940 yilinda yayimlanan ´ibn Haldun´ adli monografik eserlerin yazari *´Hilmi Ziya Ülken-F.Findikoglu*´dur (HALDEN anlayan ÜLKEM insanini FINDIKla besleyesim var.) --J:Wacha göre: Din ile toplum arasindaki karsilikli iliski sistematik ve yakindan incelenirse, dinin toplum uzerindeki etkisi birinci dereceden olur. (Wah Wah yarimin aski bana birinci derecedenmis.) ---"DİN"NEDİR TANIMLARI--- 1-Ruhsal varlıklara inanç:E.B.Tylor (Ruhsal varliklara inandigindan beri kendisini Tay gibi genc ve dinamik hissediyor) 2-Kutsalın tecrübesi:R.Otto (Hemende OTTOgdugu(oturdugu) yerden Tecrübe etmis)(Yadigar) 3-İnsanın kutsalla hayati ilişkisi ve kutsalla cevrilmis insanin cevabi davranislaridir:G.Mensching (Mesing top kafana gelince hayati iliskin son bulabilir ve kutsala cevap asamasi baslayabilir) 4-Insanlarda,genel bir varlik düzenine iliskin kavramlar formule edilerek ve kavranilanlar GERCEKLiK atmosferiyle kaplayarak,o GERCEKLIK atmosferi icinde essiz derecede GERCEKCI görünen güclü,genis , uzun süreli ruhsal durum ve motivasyonlar tesis etmeye calisan semboller sistemi :C.Geertz (Essiz derecede GEEERCEKCI GEEERTZ) 5-Duygular ve aklın nufuz edemediği seylerle ilgili bir takim inanc ve uygulamalardan meydana gelen bir sistem:M Müller (NÜÜÜFUS---MÜÜÜLLER)(Oya) 6-Kutsal şeylerle ilgili kilise de manevi topluluk:E.Durkheim (Emine Durdugun yerde Heim de ibadet olmaz, Kal bir kiliseye git manevi topluma karis...)(Hristiyan genel görüsü) -Kutsal olan son tahlilde toplumsal olanin ifadesinden baska birsey degildir: Durkheim (Eminee Dur Heidi bir tahlil daha yapalim ne olacak?) 7-Üstün güçlerin insan için elverişli hale getirilmesi:J.Frazer (Lazerle üstün güc kullanimi) 8-Nihai problemle mücadele aracı:M Yinger (Hayatindaki Nihai problemleri cözmek icin yalniz mücadele etme gel YiNGENe danis bütün halk grubu öyle yapiyor) 9-Ampirik olmayan değer koyucu inanç sistemi:T.Parsons (Panasonik Ampul) 10-İnsanı aşan güce inanıp bağlanma:M.Jastovs (Gercek bir guce inanip baglanirsan hayatta hicbir olumsuzluga (jas)TOSlamadan mutlu olursun) 11-Varlığının nihai şartlarına bağlayan sembolik form:R.Bellah (Vallah Billah sembolik olarak degi nihai sartlarda Form tutmaya calisiyorum.) 12-Manevi ve ahlaki güce karşı bağlılık:R.Brown (manevi ve ahlaki güce bagli olan herkese benden BROWNi) 13-Umutsuzluk sahiline inşa edilmiş ümit kalesi:R.Niebuhr (Ümit kalesi ÜmitBUHRNU)(Süreyya) 14-Kültürel olarak kalıplaşmış etkileşimden oluşan kurum:M.Spiro (Kaliplasmis kurum fikrini kafamdan SPiROP(süpürüp) atiyorum) 15-Toplumsal ve herşeye nufuz eden olgu:K.Davis (Her DAVASinda toplumsal ve herseye nufus eden bir sekilde savunma yaparak basarili oluyor.) 16-Kültürel olarak evrenseldir:E.Norbeck (NORvecte bile Kültürümüzün izlerini görünce gercekten Evrensel anlamda birseyler yapildigina sahit oldum.) 17-Din kendisi ile kutsal kozmozun inşa edildiği beşeri girişimdir:P.Berger (Beseri bir girisimle bir BERBER dukkani insaa edecegim) (Herbir Düya girisimin bir öncekinden PETER!)(Vatan) 18-Din Zev´il ukuli, hüsni ihtiyarlariyla bizzat hayirlara sevkeden bir vaazi ilahidir: E.Hamdi Yazir (Bizzat hayirlara sevkedenleri Hamdi Yazar...)(Oya) 19-Din,insan organizmasinin bir yetenegi oldugundan dolayi insani olan ayni zamanda dinidir. 20-Bireyin kendisini ilahi olarak kabul ettigi seyle mülahaza ettigi durumdaki duygulari, hal , hareket ve tecrübelerinden ibarettir: W.James (JAMES bondla karsilasinca duygu karmasasi yasadim , hal ve hareketlermden bu tecrübenin bana ne kadar heyecan verdigi farkediliyordu.) --Ibn Haldun :insan tabiati geregi sosyal bir varliktir.....Dinin bütünlestirici,kaynastirici, güc ve islevi üzerinde önemle durmustur. (Haline bakmadan benimle kaynasmak ve güclerini birlestirmek istiyor.) --Ibn Haldun a göre:Degisim kacinilmazdir ve insanin yasadigi heryerde herzaman varolan sosyal bir fenomendir. (Sosyal Fenomen olmak icin HALDEN hale girip bircok degisiklik yasadi ve basardi.) --Subsantif tanim yapan sosyologlar:Peter.L.Berger,R.Otto,Melford Spiro. (BERBER dükkaninin önündeki OTTlari SPiRdüm ve bunu özsel olarak yalniz ben yaptim.) --Fonksiyonel tanim yapan sosyologlar:J.M.Yinger, T.Parkinson, T.Luckmann, C.Geertz, E.Durkheim. (YiNGEN, PARkinSON hastasi oldugu icin bir yandan titreyerek LUKMAlarini yerken bir yandan da kendini GEERmemeye calisiyor. Hayatla alakali hic bir Fonksiyonu kalmadi öylece durupDURuyor.) --Dine islevci tanim getiren sosyologlar: M.Yinger, K.Marks, T.Parsons, G.Lenski. (YiNGEN kac MARKa aldi bilmiyorum? Ama bir LENS almis onu takinca PARkinSONu kalmadi oldukca Islevsel geldi.) (ah yenge ah smile ifade simgesi ) --Dinin catisma cikarici, devrim yapici ve parcalayici islevleri baglaminda karizmatik lider ve hareketlerini ele alan din sosyologu MAX WEBERdir. (Karizmatik LiDEEEEERRRR M.WEBEEEEEEEERRRRRRRR) --Yunan filozofu Herakleitos*´bir kişinin aynı nehre iki kez giremeyeceğini*´ ifade ederek her şeyin her zaman değişime uğradığını ileri sürmüştür. (HER AKLEÌ (akli) olan kisi ayni nehre iki kez girilemeyecegini bilir.) --Toplumsal degisim kacinilmazdir ve evrensel bir fenomendir : Ibn Haldun (Evrensel Fenomen olmak icin HALDEN hale girip büyük degisimler yasadin, ama degdi sonunda basardin...) --Toplumsal degisim: Bir toplumda zaman icinde gözlemlenebilen,TOPLUMUN YAPISINI gecici degil,sürekli ve köklü bir bicimde etkileyen fenomendir. --SSSosyal yapi: Toplumdaki bütün kurum ve degerler sistemiyle toplumsal eylem ve iliski kaliplarini kapsayan göreceli SSSStatik durumu ifade eden kavramdir. --Max Weber: Batida modern kapitalizmin dinden kaynagini aldigini ortaya koymakla, dinin önemli bir degisim etkeni oldugunu ileri surmustur. (Aslan Max ta artik KAPiTALiSTlerle berwEBER...) --William Ogburn: icat ve keşiflerin sosyal değişime sebep olduğunu vurgulamistir. (William OGlunun BURNundaki sivilceyi kesfedince ,ona iyi gelecek ilaci da icat etmis...) --Yükselis-Cöküs,Organizmaci Kuram: insan ORGANIZMASINA benzettikleri toplumun,canlilar gibi dogduklari büyüdükleri ve öldüklerini yani büyüme,gerileme,Cöküs yasadiklarini savunurlar. --Evrimci Kuram: insanlik tarihini,kendi icinde meydana gelen birikimler sonucunda ortaya koydugu bir gelismenin sonucu olarak görürler. (Yani insanlik tarihi kendi icinde EVRiM gecirmis) --MMMMModernlesmeci Kuram: Toplumsal degismenin belli bir ideolojik bakis acisina göre ele alan MMMMODELleri ifade eden kuramdir: --Diyalektik Kuram: Toplumsal alanda her varligin bünyesinde zitlari barindirdigini, zitlarin catismasiyla yeni bir durumun bicimlendigini ileri sürerler. (DiYArumki toplumda ne kadar ELEKTriK alamadigim ZITlari bir ELEKTEN gecireyim....) (DiyalektiKarl marks) --Kücük Boy Kuramlari grupsal yaklasim ve bireysel yaklasim olarak iki tipte incelemek mümkündür.Grupsal yaklasima örnek J.L.Moreno nu sosyometririsi.. (O NE bizim grubu MOR renge mi boyamislar?) (Grubumuzu mor renge boyadik altimiza bir Reno araba cektik.)(Bilge) --McCLELLAND: Sosyal degisimde güdüsel kompleksin önemli bir etken oldugunu ileri sürmüstür. ( CELLAD gibi adami görünce güdüsel komplekse girdim. ) (Gudusel kompleks yasayan CELLAnD olmus)(Yadigar) --David Riesman:Toplumsal degisim, sosyal yapi ile kisilik arasindaki iliskidir. (Sosyal yapiyi RiESMAttigim icin kisiligime DAViA acilmis.) --Zollschan: Topllumsal degisim, bireyin durumlara karsi durumlara karsi gösterdigi tepkilerin, belli surecten sonra kurumlastigini ileri sürer. (Kitaplarimiz ZOLLde kalinca bu durum her birey tarafindan tepliyle karsilandi.) --Everett E.Hagen: Kisilik degisimini, sosyaldegisimin temel unsuru kabul eder. (HAA GENE kisiligin bir degismis....) --Richard T.LaPiere:Toplumsal degisimi, yenilik yaratma fikrine dayandirir. (Yenilik yaratma falan nasil sözler? La kücücük bir PieREyi bile Allahtan baskasi yaratamaz...) --R. K. Metron:Toplumsal degisimde,inanç için yapılan savaşlar gibi, dinin yıkıcı güçlerine işaret etmiştir: (Metro yapilacak diye yikilmadik yer birakmadilar, heryer savas ortami gibi...) --Weber tarafından kuramsal olarak ortaya konulan ve E. Troeltsch tarafından yaygınlaştırılan Sekülerlesme Teorisi, gittikçe dinin sosyal hayattan uzaklaşacağı varsayamı üzerine kuruludur. (Insanlar SEKULEYE SEKULEYE (seke seke ) WE BERaberce TROleybusa binerek sosyal hayattan uzaklastilar.)(Yadigar) --K.Marks ve S.Freud a göre:Din açıklanıp rafa kaldırılacak bir şeydir. (Dini rafa kaldirmaktan da bahsettin ya artik bana kac MARK verirsen ver seninle FREunD olmaaamm.) --Karl Marks a göre: Din , Alinasyondur, yabancilasmadir. (ALi NASil oluYOsa, MARKla calismaya baslayinca bana cok yabancilasti...) --Karl Marks a göre: Din cari sosyal düzenlemeleri haklılaştıran, üst sınıfların bir aracı olarak hizmet gören ve istikrarı korumaya çalışan ideolojidir. (Cari hesaptaki MARKs ust siniflarin istikrarini korur.)(Yadigar) --E.Durkheim : Din ile toplumsal bütünleşmenin yan yana var olduklarını ileri sürmesinden ve dinde gevşemenin toplumdaki dayanışma bağlarını da çözerek anomiye(amaçsızlık) yol açtığını işaret etmiştir. (DURma Kalk dini HEiMinde yasama toplumla bütünles, dininde gevseyen tipki anemi (kansizlik) olmus gibi halsiz olur) | |
Konu Sahibi toyber 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
DiN SOSYOLOJiSi 7-8-9-10 ÜNiTELERiNiN KODLAMALAR | Din Sosyolojisi | toyber | 0 | 2977 | 18Haziran 2015 15:12 |
DiN SOSYOLOJiSi 5-6 ünIte kodlamari | Din Sosyolojisi | Allahın kulu_ | 1 | 2787 | 18Haziran 2015 15:02 |
DiN SOSYOLOJiSi 1-4 ÜNiTE KODLAMALARI | Din Sosyolojisi | toyber | 0 | 4267 | 20 Mayıs 2015 17:10 |
YASAYAN DÜNYA DiNLERi 3.-4.ÜNiTE KODLAMALARIM | Yaşayan Dünya Dinleri | toyber | 0 | 4873 | 14 Nisan 2015 21:57 |
Yasayan Dünya Dinleri ünite özetleri | Yaşayan Dünya Dinleri | Mihrinaz | 5 | 6155 | 12 Nisan 2015 14:01 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Din Sosyolojisi 1/5 Ünite Özetleri | nurşen35 | Din Sosyolojisi | 0 | 10 Nisan 2019 16:05 |
Din Sosyolojisi 1-10 Ünite Özeti | rahvan | Din Sosyolojisi | 3 | 28 Mayıs 2013 01:07 |
Din Sosyolojisi Ünite Özetleri | makbergülü | Din Sosyolojisi | 0 | 11 Mart 2013 17:40 |
Din Sosyolojisi 1-2-3 Ünite Özeti | makbergülü | Din Sosyolojisi | 0 | 11 Mart 2013 00:22 |
Din Sosyolojisi Ünite Özetleri | Medine-web | Din Sosyolojisi | 0 | 03 Nisan 2012 17:50 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|