|
Konu Kimliği: Konu Sahibi EyMeN&TaLhA,Açılış Tarihi: 20 Mayıs 2015 (09:11), Konuya Son Cevap : 20 Mayıs 2015 (09:48). Konuya 3 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
20 Mayıs 2015, 09:11 | Mesaj No:1 |
Atauzem 3. Sınıf Bahar Dönemi 2015 Final Soru ve cevapları Atauzem 3. Sınıf Bahar Dönemi 2015 Final Soru ve cevapları FELSEFE TARİHİ 1. Sayıların gizemli anlamları olduğunu kabul eden ve ‘güzellikle matematik’ arasında bir uyum olduğundan söz eden filozof aşağıdakilerden hangisidir? A) Anaximenes B) Thales C) Pythagoras D) Ksenophanes E) Herakleitos 2. ‘Dinin menşei’ hakkında görüş ileri sürerek yüksek kuvvetlere tapmanın, ödüllendiren ve cezalandıran tanrıların varlığını savunmanın tamamen insan zihninin ürünü olduğunu savunan sofist aşağıdakilerden hangisidir? A) Kritias B) Kallikles C) Protagoras D) Thales E) Gorgias 3. Platon’un sanat anlayışına göre ressam,hangisiyle isimlendirilebilir? A) Yaratıcı B) İşçi C) Yapıcı D) Benzetmeci E) Kullanıcı 4. Politica isimli eserinde insanın sosyal bir varlık olduğundan söz eden filozof, aşağıdakilerden hangisidir? A) Platon B) Aristoteles C) Protagoras D) Sokrates E) Gorgias 5. Stoa felsefesinde görülen ‘hegemonikon’ tabiri, aşağıdakilerden hangisini anlatmaktadır? A) Maddenin ezeliliği B) Tabiata uygun yaşamak C) Tanrı D) Ölümlülük E) Ruhun düşünen ve hüküm veren yönü 6. Platon’un görüşleri ile Yahudi inançlarını uzlaştırmayı deneyerek Tevrat’ı ve Yahudi ilahiyatını Platon felsefesine göre yorumlamaya çalışan İlkçağ’ın son dönem filozofu, aşağıdakilerden hangisidir? A) Philon B) Timon C) Karneades D) Pyrrhon E) Empricus 7. St. Augustinus’un “anlamak ve bilmek için inanıyorum” anlayışı yerine “inanayım diye biliyorum” ilkesini getiren Ortaçağ filozofu,aşağıdakilerden hangisidir? A) St. Anselmus B) M. Aurelius C) Thomas Aquinas D) Duns Scotus E) Ockhamlı William 8. Stoa felsefesini örnek alarak en yüksek değerin, ruhun bağımsızlığı ve hürriyeti olduğunu savunan, dolayısıyla da mutluluğun, ruhun özgürlük ve dinginliğine ulaşmak olduğu sonucuna ulaşan Rönesans filozofu, aşağıdakilerden hangisidir? A) Machiavelli B) Petrarca C) J. Bodin D) Montaigne E) Gassendi 9. Protestanlığın doğduğu reform hareketinin başlamasına neden olan Alman mistiği, aşağıdakilerden hangisidir? A) Malenchton B) Martin Luther C) Duns Scot D) Meister Eckhart E) Wittenberg 10. Felsefe tarihinde milli devlet idesinden ilk defa söz ederek bunu kuvvet teorisine dayandıran filozof, aşağıdakilerden hangisidir? A) Montaigne B) Bodin C) H. Grotious D) F. Bacon E) Machiavelli 11. Deizmin temelinde bulunan anlayış aşağıdakilerden hangisidir? A) Dinin akıldan soyutlanması B) Dinin akla dayanması C) Vahiy D) Hıristiyanlığın doğruluğu E) Tanrıtanımazlık 12. Ortaçağ’ın tüm sistemlerinin merkezinde hangi kavram bulunmaktaydı? A) Ahlak B) Tanrı C) İnsan D) Bilim E) Felsefe 13. Batlamyus, ay üstü alemde bulunan kürelerin (feleklerin-yörünge) iç içe bulunduklarını kabul ederek Aristoteles fiziğindeki hangi anlayışı reddetmektedir? A) Yörünge anlayışı B) Dört unsur anlayışı C) Ay üstü anlayışı D) Tek küre anlayışı E) Ay altı anlayışı 14. Pascal, aşağıda verilen hangi bilim veya yöntemden hareketle hangi sonuca ulaşmıştır? A) Fizikten - tecrübeye B) Matematikten - mistisizme C) İnductiondan - duyumculuğa D) Dinden - imana E) Deneyden – bilgiye 15. Spinoza’nın psikoloji, ahlak ve devlet anlayışlarının temelinde bulunan duygu hangisidir? A) Toplumu koruma B) Ahlakı koruma C) Hukuku koruma D) Dini koruma E) İnsanın kendisini koruması 16. Leibniz’in kullandığı “Theodice” terimi, Tanrı’nın hangi vasfını belirtmektedir? A) Sonsuzluk B) Mükemmellik C) Gereklilik D) Adaleti ve haklılık E) Güç 17. Hume’a göre nedensellik ilkesinin temelinde aşağıdakilerden hangisi vardır? A) Alışkanlık B) Düşünce C) Algı D) Uygunluk E) Numen 18. Aşağıdakilerden hangisi F. Bacon’ın, doğru düşünmeye engel olduğunu düşündüğü idollerinden biri değildir? A) Mağara idolleri B) Çarşı idolleri C) Soy ve kabile idolleri D) Tiyatro idolleri E) Rahip ve filozof idolleri 19. “Düşünüyorum o halde varım” diyen filozof aşağıdakilerden hangisidir? A) Platon B) F. Bacon C) Machiavelli D) Bodin E) Descartes 20. Kant, ‘tecrübe öncesi bilgi’yi aşağıdakilerden hangisiyle isimlendirmiştir? A) Sezgi B) A priori C) Septisizm D) A posteriori E) Ateizm cevap anahtarı= 1. C 2. A 3. D 4. B 5. E 6. A 7. C 8. B 9. D 10.E 11.B 12.B 13.D 14.B 15.E 16.D 17.A 18.E 19.E 20.B alıntıdır | |
Konu Sahibi EyMeN&TaLhA 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... | Erzurum Atatürk İlitam | EyMeN&TaLhA | 0 | 6358 | 14 Temmuz 2015 13:14 |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... | Erzurum Atatürk İlitam | EyMeN&TaLhA | 0 | 4215 | 14 Temmuz 2015 13:06 |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme DİN... | Erzurum Atatürk İlitam | EyMeN&TaLhA | 0 | 5100 | 14 Temmuz 2015 13:00 |
Ramazan-oruç ve çocuğa kazandırdıkları | Çocuk ve Aile Sağlığı | Mihrinaz | 2 | 2844 | 14 Temmuz 2015 12:23 |
çocuk eğitiminde ceza hiç mi olmamalı? | Çocuk ve Aile Sağlığı | EyMeN&TaLhA | 0 | 2540 | 14 Temmuz 2015 12:03 |
20 Mayıs 2015, 09:27 | Mesaj No:2 |
Cevap: Atauzem 3. Sınıf Bahar Dönemi 2015 Final Soru ve cevapları islam ahlak felsefesi 1. I. Davranışın ruhta yerleşmiş olması II. Davranışta seçme özgürlüğü ve iradenin olması III. Davranışın bir amaca yönelik olması IV. Davranışın düşünme ve zorlama olmadan kolaylıkla meydana gelebilmesi Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri bir davranışın ahlaki olabilmesine engeldir? A) Yalnız I B) Yalnız III C) I ve III D) II ve IV E) Yalnız IV 2. Öznel yönüyle bireyin niyet, anlayış ve tutumunu, nesnel yönüyle de ahlak, töre ve alışkanlıkları niteleyen terim aşağıdakilerden hangisidir? A) Vicdan B) Moral C) Sağduyu D) Gelenek E) Etik 3. Ahlak tarihinde her türlü ahlakî eylemin, salt ödev duygusundan kaynaklandığını ileri süren düşünür aşağıdakilerden hangisidir? A) Karl Jaspers B) David Hume C) Immanuel Kant D) Saint Augustine E) William James 4. Aşağıdaki düşüncelerden hangisi Sokrates’e ait olamaz? A) Ahlaki değerlerin kaynağı bilgidir. B) Hiç kimse kötüyü isteyerek yapmaz. C) Erdemlilik mutluluk demektir. D) Mutluluk hazlardadır. E) Erdem ile bilgi aynıdır. 5. Ahlakın din tarafından belirlendiği dönem hangisidir? A) İlkçağ B) Orta çağ C) Yeni çağ D) Yakın çağ E) Altın çağ 6. I. Tabiatın kanunlarıyla ahlak ilkeleri çelişmez. II. Erdemle, kendimizi koruma isteği arasında bir bağ vardır. III. İrade hazları takip ettiğinde en yetkin erdem oluşur. IV. Erdeme ulaşmış ruh yetkin olduğu için en açık seçik tasavvurlara sahiptir. V. Ahlaklı yaşamın yolu, aklın ışığında zararlı tutkularla savaşarak özgür düşünüşün gereğini yerine getirmektir. Spinoza’nın etikle ilgili görüşleri dikkate alındığında yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri ona ait olamaz? A) Yalnız I B) Yalnız II C) Yalnız III D) III ve IV E) I ve II 7. I. “Can çıkar huy çıkmaz” II. “Yedisinde ne ise yetmişinde de odur.” III. “Ben güzel ahlâkı tamamlamak için gönderildim.” IV. “…Bir toplum kendilerindeki iyi özellikleri değiştirinceye kadar Allah, onlarda bulunanı değiştirmez...” V. “Dağın yerinden oynadığını işittiğiniz zaman (belki) tasdik edebilirsiniz; fakat bir insanın ahlâkının değiştiğini duyarsanız tasdik etmeyiniz; çünkü o, yine tabiatında olan alıştığı şeye döner” Yukarıdaki hangisi ya da hangileri ahlakın değişebileceğine dair delillerdendir? A) Yalnız I B) II ve IV C) Yalnız V D) III ve IV E) I, III, IV 8. İslam Peygamber’inin “Sevdiğin kimseye karşı duyduğun sevgide aşırılığa kaçma, belki bir gün o kimseyle bozuşabilirsin. Sevmediğin kişiye karşı da aşırıya gitme, belki onunla bir gün dost olursun.” sözleri hangi erdemli davranışın bir delili olarak benimsenmiştir? A) Sabırlı olma B) Adalet C) Hoşgörü D) Ölçülü olma E) Hayâ 9. I. Ahlâk kendi ilkelerine uyulmasını benimseterek yapmaya çalışır. II. Hukuk da ahlâk da toplumun düzenini sağlamak için bazı ilkeler belirlemişlerdir. III. Hukuk kendine uyulmasını emreder ve uyulmaması durumunda ceza-i müeyyide uygulayacağını vaat eder. IV. Hukukun emrederek yaptırdığını ahlâk benimsettirerek yaptırdığı için hukuk, ahlaktan daha etkindir. Hukuk- ahlak ilişkisi için yukarıda ifade edilenlerden hangisi ya da hangileri yanlıştır? A) Yalnız II B) Yalınız III C) Yalnız IV D) I ve IV E) II ve III 10. I. “Yaşlılara bakmak iyidir” evrensel bir değerdir. II. Değerler evrensel ve genel, değer yargıları yerel ve tikeldir. III. Değer yargıları evrensel ve genel, değerler yerel ve tikeldir. V. Değerler olgular üzerinde anlam kazanarak değer yargılarına dönüşürler. Değer ve değer yargıları ile ilgili verilen bilgilerden hangisi ya da hangileri doğru değildir? A) Yalnız I B) Yalnız II C) Yalnız III D) I ve IV E) II ve III 11. I. Husun amaca uygun olmak, kubuh da amaca aykırı olmaktır. II. Husun kendi başına, özü gereği iyi; kubuh da yine özü gereği kötüye işaret eder. III. Husun sonuç itibariyle değil sadece başlangıç anında iyi olandır. Kubuh da ancak başkası nedeniyle kötü olandır. IV. Husun, iyiye yaptığı katkı nedeniyle dünyada övülmeye; kubuh ise, kötüye verdiği katkı sebebiyle dünyada yerilmeye sebep olan şeydir. Husun (iyi) ve kubuh (kötü) ile ilgili yukarıdaki bilgilerden hangisi ya da hangileri yanlıştır? A) Yalnız I B) Yalnız III C) Yalnız IV D) I ve III E) III ve IV 12. Aşağıdaki yazar- eser eşleştirmesinden hangisi ya da hangileri yanlıştır? I. Farabi/ “es-Siyasetü’l-Medeniyye” II. İbn Hazm/ “et-Tenbih ala Sebili’s-Saade” III. İhvan-ı Safa/ “er-Risale” IV. İbn Miskeveyh/ “Tehzibu’l-Ahlâk” A) Yalnız I B) Yalnız II C) Yalnız IV D) I ve IV E) II ve IV 13. I. Bu anlayışta ahlakın konuları ve problemleri öncelikle Kur’an ve sünnetle çözülmelidir. II. Bu anlayışa göre, temel naslarda yer alan ahlak ilkelerinin tartışmaya açılmadan benimsenmesi gerekir. III. Bu anlayışta erdeme ulaşabilmek için, nefsin kötü duygularına ve eğilimlerine egemen olma amaçlanır. IV. Bu anlayışta ahlak konularındaki fikirler daha çok dini nasların yorumu niteliğindedir. Yukarıdaki önermelerden hangisi gelenekçi ahlak anlayışını tanımlamaz? A) Yalnız II B) Yalnız III C) Yalnız IV D) I ve III E) II ve IV 14. “Eşyalaşmanın hâkim olduğu seküler dünya, katı, insan dışı değerleri ve kişileri yok eden bir dünya” ifadeleriyle sekülerizmi eleştiren çağdaş düşünür aşağıdakilerden hangisidir? A) Necip Fazıl Kısakürek B) Cemil Meriç C) Nazım Hikmet D) Ziya Gökalp E) Nurettin Topçu 15. I. Dinler dogma olduklarından dolayı eleştiriye kapalıdırlar. Bu kapalılık ahlak alanında tartışmayı, sorgulamayı engellemez mi? II. Tanrı’nın isteklerini doğru olarak nasıl bileceğiz de onları ahlak esası yapacağız? III. Tanrı’ya atfen belki de binlerce farlı din ve ahlak yorumu vardır. Bunların hangisini esas almalıyız? IV. Ahlak ilkeleri oluşturmada ibadetler mi yoksa mistik öğretiler mi esas alınmalıdır? Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri ahlak alanında dine olumsuz yaklaşımı desteklemek için öne sürülen argümanlardan biri değildir? A) Yalnız I B) Yalnız III C) Yalnız IV D) I ve II E) II ve IV 16. “Kamuoyu” ya da “efkar-ı umumiye” terimleri hangi yaptırım çeşidi ile ilgilidir? A) Sosyal yaptırım B) Tabii yaptırım C) Dini yaptırım D) Vicdani yaptırım E) Hukuki yaptırım 17. …………………………… ahlâkî yaptırımların içsel boyutunu oluşturur ve kişinin eylemler karşısındaki manevi tatmini ya da vicdanî rahatsızlığıyla kendini gösterir. Yukarıdaki boşluğa uygun ifadeyi yerleştiriniz. A) Sosyal yaptırımlar B) Tabii yaptırımlar C) Vicdanî yaptırımlar D) Dini yaptırımlar E) Hukuki yaptırımlar 18. I. Bütün insanlar mutluluğu arzu ederler. II. Haz ve acı faydalı ve zararlı olanın ölçüsüdür. III. Adalet, erdemli bir yaşam için zorunludur. IV. En yüksek hayat ilkesini hazdır. Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri Demokritos’un ahlak anlayışında yer almaz? A) Yalnız II B) Yalnız III C) I ve III D) II ve IV E) I ve IV 19. I. Nefsini temizlemesi II. Ruh ve beden sağlığını koruması III. Mesleki becerilerini geliştirmesi IV. Hevâsının çirkin niteliklerini kontrol altına alması Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri insanın hem kendisine hem de başkalarına karşı saygıdeğer olması için yapması gereken eylemler arasında yer almaz? A) Yalnız II B) Yalnız III C) I ve II D) II ve III E) III ve IV 20. İlk Çağın ünlü filozofu ………………., iyiyi, bilgi, haz, ölçülülük, güzellik ve doğruluğun bir bileşeni olarak ele almıştır. Yukarıda boş bırakılan yere uygun ifadeyi yerleştiriniz. A) Demokritos B) Platon C) Epiküros D) Sokrates E) Aristoteles cevap anahtarı= 1. C 2. E 3. C 4. D 5. B 6. C 7. D 8. D 9. C 10.C 11.B 12.B 13.B 14.B 15.C 16.A 17.C 18.B 19.B 20.B alıntıdır | |
20 Mayıs 2015, 09:40 | Mesaj No:3 |
Cevap: Atauzem 3. Sınıf Bahar Dönemi 2015 Final Soru ve cevapları islam hukuku 1 1. İslam hukukunda delil olması bakımından sünnetle ilgili olarak verilen aşağıdaki ifadelerden hangileri doğrudur? I- Sünnet Kur’an’dan ayrı olarak tek başına müstakil hüküm koyma kaynağıdır. II- Haberi vahidler İslam hukukunda asla hüküm kaynağı olamazlar. III- Ramazan orucunun kasten bozulması sonucunda kefaret gerektirmesi Kur’an ile değil sünnetle sabittir. IV- Sünnetin kitaplaştırılması hicri 1. Asır ile başlamaktadır. V- Fıkıh hükümlerine esas teşkil eden hadislerin sayısı İbn Teymiyye’ye göre beşyüz civarındadır. A) I ve III B) III ve IV C) II ve V D) I ve V E) I, IV ve V 2. “El kesme cezasından sonra mesruk mal helak edilmediği müddetçe, malik onu geriye talep edebilir. El kesme cezasından sonra helak edilirse, mal sahibinin ayrıca tazminat talep hakkı yoktur.” görüşü hangi imama ait olabilir? A) Malik B) Ebu Hanife C) Şafiî D) İbn Teymiye E) Sevri 3. “Sadece yol kesen, yolun emniyetini ortadan kaldıran fakat soygun yapmamış ve adam öldürmemiş kimse sürgün ile cezalandırılır.” görüşü aşağıdaki imamlardan hangisine ait olabilir? A) Ebu Yusuf B) Evzaî C) Muhammed D) Malik E) Taberî 4. Kasten adam öldürmelerde diyet kime göre taksitle ödenebilir? A) İmam Ebu Hanife B) İmam Şafii C) İmam Malik D) İmam Ahmed b. Hanbel E) İmam Şafii ve İmam Malik 5. İslam aile hukuku ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) İslam aile hukuku kural olarak tek eşliliği esas almıştır. B) Aile hukuku konularıyla ilgili Kur’an-ı Kerim’de yüzden fazla ayet bulunmaktadır. C) Ebu Yusuf devrinden itibaren her mezhebin fıkıh kitaplarındaki ilgili bölümler kanun mesabesinde tutulmuştur. D) Nikah akdinde mehir bir sıhhat şartı değil, akdin bir neticesidir. E) Neslin devamını sağlamak üzere toplum olarak evlenmenin hükmü farz-ı ayndır. 6. Nişanlanma ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Kocasının ölümü yüzünden iddet beklemekte olan kadına sarih-açık bir şekilde evlilik teklifi yapılabilir. B) Ric’î talakla boşanmış olan kadına iddet süresi içinde üstü kapalı bir şekilde evlenme teklifi yapılabilir. C) Ebu Zehra’ya göre nişanın bozulması durumunda zarar gören taraf tazminat talebinde bulunabilir. D) Başkasının nişanlısı olan bir kadına evlilik teklifi yapmak caizdir. E) Nişanın bozulması durumunda erkek kadına önceden mehir olarak birşeyler verdiyse bunları geri alamaz. 7. Evlenme ehliyeti ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) İmam Şafii’ye göre akıl hastası kadını babası veya dedesi evlendirebilir. B) Fukahanın çoğunluğuna göre mümeyyiz olmayan küçükler velileri tarafından evlendirilemezler. C) Mümeyyiz olmayan küçüklerin nikah akdi yapma ehliyetleri yoktur. D) Mümeyyiz küçükler Hanefi mezhebine göre nikah akdine bizzat iştirak edebilirler. E) Hukuk-ı Aile Kararnamesi’ne göre kız çocuğunun evlendirilebilmesi için dokuz yaşını tamamlaması gerekir. 8. Evlenme engelleri ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Müslüman bir kadın ehli kitap bir erkekle evlenebilir. B) Din farkı geçici bir evlenme engelidir. C) Evlenmeden doğan hısımlık geçici bir evlenme engelidir. D) Kadının başkası ile evli olması devamlı evlenme engellerindendir. E) Karısını üç kez boşayan erkek artık onunla ebediyyen evlenemez. 9. Evlendirme velayeti ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) İcbar velayeti veliye, velayeti altındaki kişiyi rızasını almaksızın evlendirme yetkisi veren velayet çeşididir. B) Şafiilere göre baba veya dede küçük veya büyük bakire kızı rızasını almaksızın evlendirebilir. C) Hanefilere göre nikah akdinde velinin bulunması sıhhat şartı değildir. D) Hukuk-ı Aile Kararnamesi’ne göre on yedi yaşını tamamlamış olan kız, velisi itiraz etmediği takdirde kendi başına evlenebilir. E) İmam Muhammed’e göre akıllı ve ergin bir kız velisinin rızası olmaksızın kendi başına evlenebilir. 10. Süt hısımlığı ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) Fakihlerin çoğunluğuna göre, süt hısımlığının oluşmasında çocuğun emdiği süt miktarının bir önemi yoktur. B) İmam Şafii’ye göre süt hısımlığının oluşmasında esas alınacak olan miktar, beş kez doyuracak kadar emmekle oluşur. C) Süt hısımlığının oluşması için Ebu Hanife’ye göre çocuğun ilk 30 ayı içerisinde iken emmesi gerekir. D) Süt emmekle meydana gelen akrabalık, nafaka ve miras gibi mükellefiyetler de doğurur. E) Süt hısımlığı devamlı bir evlenme engelidir. 11. Mehirle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) Ödenmesi sonraya bırakılan mehre mehr-i mu’accel denilir. B) Mehir tayin edilmeden evvel kadın cinsel ilişkiden sonra boşanırsa ona müt’a verilmesi gerekir. C) Nikâhtan sonra zifaf veya sahih halvetten önce ayrılık vuku bulur ve bu ayrılığa koca sebep olursa kadın mehrin yarısına hak kazanır. D) Akit esnasında mehir hiç zikredilmez veya usulüne uygun meşru bir şekilde takdir edilmezse mehir müeccel olur. E) Mehrin Lüzumu Nisa süresinde bahsedilmektedir. 12. Evlenme akdinin sonuçları ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Mehir, nikahın şartlarından biridir. B) Şafii ve Hanbelilere göre mehrin asgari bir miktarı yoktur. C) Hanefilere göre kadına verilen mehirle kadının çeyiz yapması istenebilir. D) İslam’da evli eşler arasında mal birliği esası benimsenmiştir. E) Evlilik süresince veya boşanma durumunda Ebu Hanife, İmam Şafii ve Hanbelilere göre, ev eşyasını ayırırken önce eşlerin delille ispat ettikleri eşya kendilerinin olur. 13. Evlilik akdinin sonuçlarıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) Kadın, kocasının hısımlarıyla birlikte oturmaya zorlanamaz B) Koca, bir başka evliliğinden olan ergenlik çağına ulaşmamış bulunan küçük çocuklarını karısı ile birlikte aynı evde oturtmak hakkına sahiptir. C) Kocanın karısına karşı nafaka borcunun doğması için kocanın zengin olması gerekmez. D) Hukuk-ı Aile Kararnamesi, kocasının izniyle bir işte çalışan kadının nafakasının koca tarafından karşılanması gerekmediğini ifade etmiştir. E) Nafakanın koca tarafından ödenmemesi durumunda Şafiilere göre kadın mahkemeye müracaat ederek boşanmayı isteyebilir. 14. I. Şafiilere göre, ölüm hastası olan kocanın eşini mirastan mahrum bırakma gayesiyle boşaması halinde eşi kendisine mirasçı olur. II. Muaccel olan mehir müeccel hale dönüşür. III. İddetin bitiminden sonra 3 ay 10 gün nafakaları kendilerini boşayan kocaları tarafından temin edilir. IV. Beynunet-i suğrada yeni bir mehir ve nikah akdiyle karı koca tekrar evlenebilir. Bain Talak ile ilgili olarak yukarıdakilerden hangisi yada hangileri yanlıştır? A) I ve II B) I, II ve III C) II ve III D) II, III ve IV E) I ve IV 15. Ric’i ve bain talak ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Bain talakta kocanın boşama niyeti aranmaz çünkü zaten lafızlar kinayidir. B) Ric’i talakta İmam Şafii ye göre kişi karısına döndüğünü gösteren herhangi bir fiilde bulunursa ric’i talak sona erer. C) Bain talâk nedeniyle beklenilen iddet süresi içinde eşlerden birinin vefat etmesi halinde diğeri ölene mirasçı olur. D) Bain talakın her çeşidinde koca karısıyla ancak başka hülle şartının gerçekleşmesiyle evlenebilir. E) Ric’i talakta ölüm veya talâk olayına bağlanan müeccel mehir, ric’i talâkla muacceliyet kesbetmez. 16. I. Kadının muhâlea yoluyla eşinden ayrılma talebi sebepsiz olabilir. II. Geçimsizlik kocadan kaynaklanıyor ve hanımını boşamıyor kadın da ondan muhâlea yoluyla ayrılma talebinde bulunuyorsa Malikilere göre kocanın bedel alması mekruhtur. III. Cumhur alimlere göre muhalaa bedeli olarak kocanın hanımına verdiği mehir miktarından fazla bedel alması caiz değildir. IV. Ahmed b. Hanbel’in bir görüşüne göre Muhala yoluyla ayrılma talak değil fesih olarak görülür. Muhalea ile ilgili olarak yukarıdakilerden hangisi yada hangileri yanlıştır? A) I ve II B) II ve III C) III ve IV D) I ve IV E) I, III ve IV 17. Tefrik hükmünün meşruiyeti hangi ayetle sabittir? A) Ahzab, 28-29 B) Nisa, 35 C) Bakara, 231 D) Nisa, 19 E) Bakara, 224 18. ”Gerek ric’at ve gerek fırkat vukuu zamanında iki mü’min, sözüne itimat edilen şahit bulunmalıdır ki: Bir inkara, bir münazaaya meydan kalmamış olsun.” Sözü hangi alime aittir? A) Ömer Nasuhi Bilmen B) Hamdi Yazır C) Muhammed Ebû Zehra D) Abdurrahman es-Sâbûnî E) M. Yûsuf Mûsâ 19. Osmanlı Aile Hukuk Kararnamesinin 106. maddesinde “ Talâkın şarta ta’liki sahihtir “ sözünden ne anlaşılır? A) Talâk şarta bağlanabilir. B) Talâk şarta bağlı olamaz. C) Talâkın şarta bağlı olması geçerlidir. D) Ta’lik talâka aittir. E) Ta’lik bağlı olma anlamınadır. 20. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Sıhhat şartı bakımından borçlar hukuku akitlerinde şeklilik ile birlikte rızailik de esastır. B) Aralarında evlilik engeli bulunmayan bir bay-bayanın toplumdan gizlenen bir nikâhla olan birliktelikleri meşrudur. C) Şirk, Müslümanlar açısından hem erkek hem de kadın için ebedi bir evlenme engelidir. D) Sıhhat şartı bakımından nikâh, şekli bir akittir. E) Kur’an-ı Kerim’de birçok hukuki konularda olduğu gibi aile hukuku konularında da temel ilkelerle yetinilmiştir cevap anahtarı= 1. A 2. B 3. iptal 4. A 5. E 6. C 7. B 8. B 9. E 10.D 11.iptal 12.B 13.D 14.B 15.E 16.B 17.C 18.A 19.C 20.D alıntıdır | |
20 Mayıs 2015, 09:48 | Mesaj No:4 |
Cevap: Atauzem 3. Sınıf Bahar Dönemi 2015 Final Soru ve cevapları iSLAM TARİHİ 1 1. Bağdat şehri aşağıdaki Abbasi halifelerinden hangisi döneminde kurulmuştur? A) Mutasım B) Memun C) Mansur D) Mütevekkil E) Harun Reşit 2. Aşağıdaki savaşlardan hangisi Hişam b. Abdulmelik döneminde yaşanmıştır? A) Harre savaşı B) Puvatya savaşı C) Deyrü’l-cesalik savaşı D) Sıffin savaşı E) Rebeze savaşı 3. I. Arapça resmi dil olmuştur. II. Halka eşit muamele edilmiştir. III. Süleyman b. Abdilmelik döneminde yükseliş dönemi yaşanmıştır. IV. İlk İslam parası bastırılmıştır. V. Kerbela Olayı yaşanmıştır. Emevî Devleti ile ilgili olarak yukarıdaki maddelerden hangileri yanlıştır? A) I, IV, V B) II ve III C) III ve IV D) Yalnız IV E) IV ve V 4. Askeri teşkilatla ilgili olarak Emevîler için aşağıdakilerden hangisi söylenemez? A) Mecburî askerlik sistemini getirdiler. B) Arap asıllı olmayan müslümanlar da askere alınmaya başlandı. C) Emevîler kara birlikleri kadar deniz birliklerine de önem vermişlerdir. D) Emevî ordusunun esasını, ‘mürtezika’ denilen nizamî ve daimî statüdeki muvazzaf askerler teşkil ediyordu. E) Mütetavvia denilen gönüllülere ise maaş ödenmezdi ve ganimetten pay alamazlardı. 5. Emevîler zamanında mevki ve nüfuz sahibi kimselerin haksızlık yapmalarına engel olmak için kurulan mahkemelere verilen isim aşağıdakilerden hangisidir? A) Kadılık B) Hisbe C) Mezâlim D) Cünd E) Berîd 6. Aşağıdakilerden hangisi İslam aleminin yönetim merkezlerinden biri olmamıştır? A) Medine B) Kûfe C) Bağdat D) Kurtuba E) Rakka 7. Avrupa İslam dünyasından kaç asır sonra kâğıt imalatına başlamıştır? A) Beş asır B) Üç asır C) Yedi asır D) Dokuz asır E) Altı asır 8. Aşağıdakilerden hangisi Abbasilere karşı olan isyanlardan biri değildir? A) Mukanna isyanı B) Bâbek isyanı C) Zencilerin isyanı D) Yezid b. Muhalleb isyanı E) Ebu Müslim taraftarlarının isyanı 9. Süleyman b. Abdülmelik zamanında gerçekleştirilen en önemli askeri harekât aşağıdakilerden hangisidir? A) İstanbul’un kuşatılması B) Mercirahit Savaşı C) Nehrevan Savaşı D) Puvatya Savaşı E) Türkistan’ın Fethi 10. Kadı’l-Kudat’lık müessesesi aşağıdaki devletlerden hangisi döneminde kurulmuştur? A) Abbasiler dönemi B) Emeviler dönemi C) Raşit Halifeler dönemi D) Endülüs Emevileri dönemi E) Memlukîler dönemi 11. Aşağıda Emeviler dönemindeki en önemli divanlar ve görevleri eşleştirilmiştir. Bu eşleştirmelerden hangisi yanlıştır? A) Divanü’l-cünd: Askeri işlere bakardı. B) Divanü’r-resail: Resmi yazışmaları yürütürdü. C) Divanü’l-hatem: Asayişi sağlardı. D) Divanü’l-berid: Posta ve istihbarat işlerini yürütürdü. E) Divanü’l-harac: Mali işleri düzenlerdi. 12. Abbasiler döneminde tercüme faaliyetlerinin yürütüldüğü en önemli merkez olan Beytülhikme’yi aşağıdaki halifelerden hangisi kurmuştur? A) Me’mun B) Harunurreşid C) Mansur D) Mustansır E) Mütevekkil 13. Avrupa’da kendisine en fazla itibar edilen ve eserleri Avrupa üniversitelerinde uzun yıllar ders kitabı olarak okutulan Endülüslü İslam filozofu aşağıdakilerden hangisidir? A) Farabi B) Kindi C) İbn Sina D) İbn Rüşd E) Sühreverdi 14. Abbâsîler'le birlikte devlet teşkilâtında bazı yeni müesseseler ortaya çıkmıştır. Bunların başında Sâsânîler'den alınan bir müessese olarak ....... gelmektedir. Yukarıdaki boşluğa gelebilecek en doğru kelime hangisidir? A) Hilâfet B) Vezâret C) Kâtiplik D) Şurta E) Hisbe 15. Miladi 712 yılında fethedilen Endülüsteki İslam hâkimiyeti hangi yılda sona ermiştir? A) 1492 B) 1453 C) 1475 D) 1488 E) 1462 16. Aşağıdakilerden hangisi sarayda önemli bir yeri olan hâcibin vazifelerinden biri değildir? A) Halifenin güvenliğini sağlamak B) Halifenin halk tarafından gereksiz yere meşgul edilmesini önlemek C) Halife ile yapılacak görüşmeleri düzenlemek D) Halkın güvenliğini sağlamak E) Halifenin kapıcılığını yapmak 17. Endülüste İslâmiyeti kabul eden yerli halka aşağıdaki isimlerden hangisi verilmektedir? A) Marrano B) Müvelled C) Müdeccen D) Mevâli E) Morisko 18. Endülüs’te çok geçmeden dışa doğru inanılmaz hamleler yapan fetih ruh ve enerjisinin Puvatya yenilgisiyle birlikte, içeride baş gösteren kavga ve çekişmelerde hızını yitirdiğine tanık oluruz. Aşağıdaki gruplardan hangisi valiler dönemindeki söz konusu kavgalara katılmamıştır? A) Berberîler B) Belediyyun C) Şamiyyun D) Sakâlibe E) Kayslılar 19. Endülüs Emevilerinde Beytülmalin harcamalarını kaydeden kâtiplere ne ad verilirdi? A) Kâtibuz-Zimâm B) Kâtibur-Resail C) Hâzinu’l-Mâl D) Kâtibu’l- Küttap E) Kâtibu’l-Harâc 20. Abbasilerle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) En parlak devirlerini Harun Reşit zamanında yaşamışlardır. B) Yunanca ve Faşça çeviriler yapılmıştır. C) Avrupa’ya akınlar düzenleyen ilk İslam devletidir. D) Bağdat ve Samarra kentlerini kurmuşlardır. E) Emîrü’l-Ümerâ’lık müessesesi kurmuşlardır. cevap anahtarı= 1. C 2. B 3. B 4. E 5. C 6. E 7. A 8. D 9. A 10.A 11.C 12.A 13.D 14.B 15.A 16.D 17.B 18.D 19.A 20.C alıntıdır | |
Konuyu Toplam 2 Kişi okuyor. (0 Üye ve 2 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
İnuzem 2014-2015 güz dönemi final çıkmış soru ve cevapları | Medineweb | İlitam 3.Sınıf Dersleri | 16 | 20 Aralık 2016 21:29 |
AÖF İlahiyat 2. sınıf 2014 - 2015 Güz Dönemi Ara Sınav çıkmış soru ve cevapları | nurşen35 | çıkmış ve deneme sınavlar | 37 | 15 Ekim 2016 13:11 |
AÖF İlahiyat 2. Sınıf 2014/2015 Bahar Dönemi Ara Sınav Soru ve Cevapları | nurşen35 | Çıkan Ve Denemeler Sınavlar | 16 | 15 Ekim 2016 02:08 |
AÖF İlahiyat 1. Sınıf 2014 / 2015 Bahar Ara Dönemi Çıkmış Soru ve Cevaplar | nurşen35 | Dersin Deneme Sınavları | 7 | 14 Eylül 2016 17:09 |
Aöf İlahiyat 2. sınıf 2014 / 2015 Güz Dönemi Final Soru ve Cevapları | nurşen35 | çıkmış ve deneme sınavlar | 28 | 24 Ocak 2016 07:36 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|