|
Konu Kimliği: Konu Sahibi EyMeN&TaLhA,Açılış Tarihi: 20 Mayıs 2015 (15:28), Konuya Son Cevap : 25 Mayıs 2015 (12:05). Konuya 2 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
20 Mayıs 2015, 15:28 | Mesaj No:1 |
Atauzem 4.sinif 2015 bahar donemi final cikmis sorular ve cevaplari Atauzem 4.sinif 2015 bahar donemi final cikmis sorular ve cevaplari DİN FELSEFESİ 1. İrenaeus’un görüşlerinden hareket eden Tanrı’nın, insanı baştan bilgisel ya da ruhsal olarak mükemmel bir biçimde yaratmayıp, onu kendini özgür iradesiyle geliştirebilecek bir biçimde yarattığını ileri süren düşünür aşağıdakilerden hangisidir? A) Leibniz B) John Hick C) David Hume D) Alvin Plantinga E) Hiçbiri 2. Kötülük problemini “Sınırlı Tanrı” anlayışıyla çözümlemeye çalışan düşünür aşağıdakilerden hangisidir? A) Whitehead B) Hume C) Descartes D) Gazali E) Locke 3. Kitab-ı Mukaddes’in aklın ve tecrübenin ışığında eleştirel olarak değerlendirildiği vahiy görüşü aşağıdakilerden hangisidir? A) Önerme merkezli vahiy B) Liberal vahiy C) Tabii vahiy D) Küçük vahiy E) Genel vahiy 4. Aşağıdakilerden hangisi fiili ateizmin felsefedeki temsilcilerinden biri değildir? A) L. A. Feuerbach B) F. Nietzsche C) L. Wittgenstein D) S. Freud E) Karl Marx 5. “Evrendeki bütün varlıklar yaratılmıştır ve yaratılmış her şeyin bir yaratıcıya ihtiyacı vardır” şeklinde formüle edilmiş olan ihtira delilin, en ünlü savunucusu olan düşünür aşağıdakilerden hangisidir? A) Alvin Plantinga B) David Hume C) John Locke D) Aziz Anselmus E) William Paley 6. Aşağıdakilerden hangisi Din Felsefesinin epistemolojik problemlerinden biridir? A) Allah - Alem ilişkisi B) Dini tecrübenin bir bilgi kaynağı olup olmaması C) Allah’ın varlığı ve sıfatları D) Din - Ahlak ilişkisi E) Dini Çoğulculuk 7. Aşağıdakilerden hangisi determinizm ve fatalizm arasındaki farklardan biridir? A) Fatalizm, evrendeki her şeyin nedenini, evrenden ayrı birtakım metafiziksel güçlere bağlarken; determinizm, her şeyin nedenini bizzat evrende var olan mekanik olgu ve olaylarla açıklamaktadır. B) Fatalizm’de mutlak anlamda bir zorunluluk söz konusu değilken, determinizm de aksinin olmasına imkan vermeyecek derecede mutlak bir zorunluluk vardır. C) Fatalizm, bilimsel çalışmaların gelişmesine olanak sağlarken Determinizmin, bilimsel verilere herhangi bir katkısı yoktur. D) Fatalizme göre gelecek bu kadar net ve keskin değilken determinizme göre, gelecekte ortaya çıkacak olan olgu ve olaylar, geçmişteki olgu ve olaylar kadar belirgin ve değişmez. E) Fatalizme göre her olay bir sonrakini zorunlu olarak meydana getirerek geleceği belirlerken, determinizmde geleceği belirlemek söz konusu değildir. Sadece tahmin yürütmeye yardımcı olur 8. I. Dinin esrarengiz yönünü akli verilerle ve olması gerektiği kadar eleştirmiştir. II. Hıristiyanlık ve Yahudiliğin dışında kalan dinlere karşı daha makul bir tavrın yerleşmesinde olumlu etkisi olmuştur. III. Hıristiyan aleminde taassubun ve baskının artmasına neden olmuştur. IV. Peşin hükümlerin, batıl inanışların yıkılmasında etkili olmuştur. V. Dinî konularda aklî metotları uygulamıştır. Yukarıdaki ifadelerden hangisi ya da hangileri deizm için söylenemez? A) I ve II B) I ve III C) II ve V D) III ve IV E) IV ve V 9. Augustinus’un, kötülük problemiyle ilgili olarak ortaya koyduğu “irade özgürlüğü” anlayışını çağımızda yeniden gündeme getirerek sistematize eden düşünür aşağıdakilerden hangisidir? A) J. Caird B) Flew C) J. Rosse D) Alvin Plantinga E) J. Hick 10. Tek dinin kurtuluş ve özgürlüğü sağladığını ve ona götürdüğünü savunan dışlayıcılık ne türü aşağıdakilerden hangisidir? A) Pratik dışlayıcılık B) Öğretisel dışlayıcılık C) Soteriolojik dışlayıcılık D) Tecrübeye dayalı dışlayıcılık E) Hiçbiri 11. “Ele aldığı konuyu, konuyla ilgili tarihi, ilmî ve mantıkî bütün verileri dikkate alarak incelemek” şeklinde tarif edilen ve din felsefesi tarafından da kullanılan yöntem aşağıdakilerden hangisidir? A) Objektiflik B) Şümullülük C) Tutarlılık D) Normatiflik E) Rasyonellik 12. Bütün dinleri hakikat değeri açısından eşit gören yaklaşıma ne ad verilmektedir? A) Dinsel kapsayıcılık B) Dinsel çoğulculuk C) Dinsel dışlayıcılık D) Dinsel çeşitlilik E) Kültürel çoğulculuk 13. Dinin kaynağını insan psikolojisinden kaynaklanan birtakım korkulara ve arzulara bağlayan düşünür aşağıdakilerden hangisidir? A) Marx B) Freud C) Nietzsche D) Durkheim E) Sartre 14. Mantıkçı pozitivizmin katı doğrulamacı yaklaşımlarından gelen eleştirilere cevap verebileceği kabul edilen din dili aşağıdakilerden hangisidir? A) Tenzihi Dil B) Sembolik Dil C) Temsili Dil D) Teşbihi Dil E) Mecazi Dil 15. Batı dünyasında temsili dili savunan en önemli filozof aşağıdakilerden hangisidir? A) Aziz Anselmus B) İbn-i Meymun C) Thomas Aquinas D) David Hume E) John Locke 16. Aşağıdakilerden hangisi klasik felsefe ve ilahiyat literatüründe ateist ve ateizm anlamında kullanılan ifadelerden biri değildir? A) Mülhid B) Dehri C) Kafir D) Zındık E) Dürzi 17. Aşağıdakilerden hangisi Kur’an-ı Kerim’de ve hadislerde mucize kavramı yerine kullanılan terimlerden biri değildir? A) Ayet B) Burhan C) Alamet D) Keramet E) İbret 18. İlahiyat Fakültelerinde “Din Felsefesi” adı ile bağımsız bir ders ilk olarak hangi eğitim öğretim yılında okutulmaya başlanmıştır? A) 1976 - 1977 B) 1973 - 1974 C) 1977 - 1978 D) 1975 - 1976 E) 1974 - 1975 19. Tanrı’dan ilâhî bir kıvılcım alan insanın, ancak Tanrı’nın öngördüğü tarzda bir yaşantı süreceğini, bu yaşantı sırasında onun istekleri doğrultusunda hareket ettiğinde, Tanrı’ya ulaşabileceğini ileri süren düşünür aşağıdakilerden hangisidir? A) Farabî B) İbn-i Rüşd C) John Stuart Mill D) Seneca E) John Calvin 20. “İmana yer açabilmek için bilgimi inkâr ettim” sözü aşağıdaki düşünürlerden hangisine aittir? A) Descartes B) Hume C) Locke D) W.James E) Kant Cevap anahtari= 1. B 2. A 3. B 4. C 5. E 6. B 7. A 8. B 9. D 10.C 11.B 12.B 13.B 14.E 15.C 16.E 17.D 18.A 19.D 20.E Alintidir | |
Konu Sahibi EyMeN&TaLhA 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... | Erzurum Atatürk İlitam | EyMeN&TaLhA | 0 | 6328 | 14 Temmuz 2015 13:14 |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... | Erzurum Atatürk İlitam | EyMeN&TaLhA | 0 | 4203 | 14 Temmuz 2015 13:06 |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme DİN... | Erzurum Atatürk İlitam | EyMeN&TaLhA | 0 | 5080 | 14 Temmuz 2015 13:00 |
Ramazan-oruç ve çocuğa kazandırdıkları | Çocuk ve Aile Sağlığı | Mihrinaz | 2 | 2828 | 14 Temmuz 2015 12:23 |
çocuk eğitiminde ceza hiç mi olmamalı? | Çocuk ve Aile Sağlığı | EyMeN&TaLhA | 0 | 2517 | 14 Temmuz 2015 12:03 |
25 Mayıs 2015, 11:59 | Mesaj No:2 |
Cevap: Atauzem 4.sinif 2015 bahar donemi final cikmis sorular ve cevaplari DİNLER TARİHİ 1. “Fenomenlerin yapısını anlayıp yorumlama” olarak tanımlanan ve Dinler Tarihi’nde, metot olarak kullanılan kavrama ne ad verilmektedir? A) Karşılaştırma B) Filoloji C) Fenomenoloji D) Hermenötik E) Tarihî 2. “Yeşu'dan sonra İsrailoğulları bir süre “…………..” denilen hâkimler tarafından idare edildi.” Yukarıdaki boşluğa gelebilecek uygun ifade aşağıdakilerden hangisidir? A) Haham B) Havari C) Keşiş D) Rahip E) Şoftim 3. I. Seçilmişlik II. Ahit III. Misyonerlik IV. Mehdicilik Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri Yahudiliğin temel özellikleri arasında sayılamaz? A) Yalnız II B) Yalnız I C) Yalnız III D) III ve IV E) I ve III 4. “……….. , piskoposlarla Kilise temsilcilerinin din ve disiplin konularını tartışmak üzere yaptıkları resmi toplantılara denir.” Yukarıdaki boşluğa gelebilecek uygun kelime aşağıdakilerden hangisidir? A) Sinod B) Konsil C) Konferans D) Kongre E) Ayin 5. Teslis inancı, hangi konsil ve tarihten itibaren Hıristiyanların müşterek inancı haline gelmiştir? A) 325 - İznik Konsili B) 431 - Efes Konsili C) 381 - İstanbul Konsili D) 451 - Kadıköy Konsili E) 1965 - II. Vatikan Konsili 6. Hinduizm’deki Tanrı inancıyla ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) Her insan ve toplum, kendi şahsiyetine ve geleneğine uygun bir şekilde Tanrı’ya yönelebilir. B) Hinduizm çok tanrıcı putperest bir din olarak tanımlanmaktadır. C) Tanrı anlayışı 'trimurti' denilen üçlü sistemden oluşmaktadır. D) Hinduizm tanrının tek olduğu monoteist bir dindir. E) Tanrıların en üst tabakasını, Brahma, Vişnu ve Şiva oluşturmaktadır. 7. Hinduizm’de putlar için düzenlenen tapınma törenlerine ne ad verilmektedir? A) Yoga B) Pagoda C) Karma D) Dhamma E) Puja 8. I. Buda : Aydınlanmış II. Bodhi Gaya : İncir Ağacı III. Mahayana : Küçük Araba IV. Nirvana : Işık Saçma Yukarıdaki “kavram-anlam” eşleştirmelerinden hangileri doğrudur? A) I ve IV B) I ve II C) III ve IV D) II ve III E) II ve IV 9. “Zerdüştiliğe, Tanrı Ahura Mazdah'a nispetle '…………….' de denilmektedir.” Yukarıdaki boşluğa gelebilecek uygun ifade aşağıdakilerden hangisidir? A) Mitraizm B) Mecusilik C) Mazdeizm D) Parsilik E) Maniheizm 10. I. Yapısalcılık II. Geleneksellik III. Taklitçilik IV. Dualizm Yukarıdakilerden hangileri geleneksel halk dindarlığının karakteristik özelliklerindendir? A) II ve IV B) I, III ve IV C) II ve III D) I, II ve III E) I ve II 11. Aşağıdakilerden hangisi Halk İnanışları araştırmalarında incelenen konular arasında sayılamaz? A) Rüyalar B) Peygamber C) Efsaneler D) Evlenme E) Türbeler 12. Hıristiyanlığın bugünkü halini almasında önemli rolü bulunan Pavlus, günümüzde Türkiye sınırlarında bulunan bir şehirde doğmuş ve yaşamıştır. Söz konusu şehir aşağıdakilerden hangisidir? A) Tarsus B) Efes C) Antakya D) İskenderun E) Trabzon 13. Aşağıdakilerden hangisi Kapadokya bölgesinde yer alan tarihi kiliselerden değildir? A) Karanlık kilise B) Çarıklı kilise C) Barbara kilise D) Kanlı kilise E) Kılıçlar kilisesi 14. “Katolik Kilisesi’nin inclusivist teorisinin kurucusu aşağıdakilerden hangisidir? B) Papa II. John Paul C) Francisco D) Papa XVI. Benedict E) Thomas Michle 15. Hıristiyanların İslam’a ve Müslümanlara bakışı konusunda aşağıdakilerden hangisi söylenemez? A) II. Vatikan Konsiline kadar hiçbir Konsil dokümanında İslam'dan ve Müslümanlardan söz edilmemiştir. B) Hıristiyanların Yahudiliğe ve Yahudilere bakışından farklılık gösterir. C) Müslümanlardan, onların inanç ve ibadetlerinden ilk defa II. VatikanKonsili’nde söz edilmiştir. D) Hıristiyanların İslam'a ve Müslümanlara bakışları pluralist karakterlidir. E) Yunanca konuşan Doğulu Hıristiyan ilahiyatçılar İslam'la ilk karşılaştıklarında, onu Hıristiyanlığa ait ayrılıkçı (heretik) bir hareket olarak görmüşlerdir. 16. Hıristiyanlıkta, dini yayma faaliyetinin bir tebliğ ve irşat faaliyeti olmaktan çıkıp misyonerlik karakteri kazanması aşağıdakilerden hangisiyle olmuştur? A) Petrus B) Yuhanna C) Yahuda D) Konstantin E) Pavlus 17. Aşağıdakilerden hangisi Hıristiyanların başvurdukları “dolaylı misyonerlik” metotlarından biri değildir? A) Diyalog B) Halk hareketlerini desteklemek C) İnkültürasyon D) Yabancı dil öğretimi E) İnancı açıklama 18. I. Budist rahip teşkilatına pagoda adı verilmektedir. II. Budist dilenci rahiplere “bihiksku” denilmektedir. III. Budist rahibelere “bihukshuni” denilir. Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri doğrudur? A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve III D) II ve III E) I, II ve III 19. Mecusiliğin diğer adı aşağıdakilerden hangisidir? A) Mitraizm B) Parsilik C) Mazdeizm D) Maniheizm E) Zurvanizm 20. “…………………., halkın dünya hayatında doğaüstü ya da doğa dışı dünyaya ilişkin şeyleri gerçekmiş veya doğruymuşçasına kabul etmesidir.” Yukarıdaki boşluğa gelebilecek uygun kelime aşağıdakilerden hangisidir? A) İnanç B) İnanış C) Halk İnancı D) Batıl İnanç E) Dinsel İnanç cevap anahtarı= 1. D 2. E 3. D 4. B 5. C 6. D 7. E 8. B 9. C 10.C 11.B 12.A 13.D 14.A 15.D 16.E 17.E 18.D 19.E 20.C | |
25 Mayıs 2015, 12:05 | Mesaj No:3 |
Cevap: Atauzem 4.sinif 2015 bahar donemi final cikmis sorular ve cevaplari TASAVVUF 1. Tasavvufi yaşayışın temeli olarak kabul edilen ve dünyaya karşı tavır almak, Hakk’ın dışındaki her şeyden yüz çevirip Allah’a yönelmek anlamına gelen tasavvuf terimi aşağıdakilerden hangisidir? A) Celvet B) Tevekkül C) Zühd D) Kanaat E) Recâ 2. Aşağıdaki tarikatlardan hangisi Bayramiyye’nin bir kolu olarak Aziz Mahmud Hüdâyî tarafından kurulmuştur? A) Kâdiriyye B) Halvetiyye C) Desûkiyye D) Nakşibendiyye E) Celvetiyye 3. Tarîkatta pîrin veya şeyhin irşadla görevlendirdiği kişiye ne ad verilir? A) Elçi B) Velî C) Halife D) Selef E) Pîr-i Muğan 4. Tarikatlarla ilgili müşterek unsurlar dikkate alındığında aşağıdaki seçeneklerin hangisinde bir uyumsuzluk vardır? A) Pîr, pîr-i sânî, şeyh, halife B) Zikir, halvet, rabıta, seyr-u sülük C) Şiîlik, batınîlik, işrakîlik, hurufîlik D) Hırka, tâc, kemer, şedd E) Haydariye, tennure, post, fütüvvet 5. Tasavvufta tâlib denilen mürid adayının şeyhe ve onun vereceği emirlere bağlı kalacağına, mal satan insanların elele tutuşması gibi bir musâfaha ile şeyhe söz vermesine ne ad verilir? A) Akide B) Beyat C) Neseb D) Silsile E) Tevbe 6. Halvetîlerin zikrine verilen isim aşağıdakilerden hangisidir? A) Zikr-i kıyam B) Zikr-i erre C) Deverân D) Darb-ı esmâ E) Hatm-i hâcegân 7. Halvet kavramıyla ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? A) Günahtan korunmak ve daha iyi ibadet etmek için ıssız yerlerde yaşamayı tercih etmek anlamına gelen terimdir. B) Halvet sadece Kadiriyye tarikatına has bir uygulamadır. C) Halvet yerine erbâin kavramı da kullanılabilir. D) Tasavvufta halvet kadar sohbet ve hizmet de önemlidir. E) Halvet yapılan yere halvethâne, çilehâne gibi isimler verilir. 8. Füsûsu’l-Hikem ve Fütûhât-ı Mekkiyye gibi eserlerinin yanı sıra vahdet-i vücûd görüşü ile de meşhur olan sufi aşağıdakilerden hangisidir? A) Mevlana B) İmam Rabbani C) Abdurrahman Cami D) Muhyiddin İbnü’l-Arabî E) Hallâc-ı Mansûr 9. Tenezzülât-ı Seb’a/Yedi Ruhsal İniş mertebesinin ilki olan ve ehadiyyet mertebesi de denen mertebe aşağıdakilerden hangisidir? A) Taayyün-i evvel B) Taayyün-i sânî C) Lâ taayyün D) Mertebe-i ervâh E) Mertebe-i misâl 10. “Eşyanın hakîkatleri/hakâiku’l-eşyâ”, “isim ve sıfatların eserleri”, “Hakk’ın ma’lûmâtı” ve “yüce harfler/hurûf-ı âliyât” olarak isimlendirilen tasavvufî terim aşağıdakilerden hangisidir? A) Araz B) Letaif-i ruhaniyye C) A’yân-ı sâbite D) Cevher E) Hazarat-ı hamse 11. Cezbeye tutulduktan sonra sülûke başlayan, cezbe tarafı ağır basan sâlike ne ad verilir? A) Mücerred sâlik B) Mücerred meczûb C) Sâlik-i meczûb D) Meczûb-i sâlik E) Âbid-i sâlik 12. Hâtemü’l-Evliyâ meselesini sufilerden ilk defa gündeme getiren ve bu konuda Hatmü’l-Evliyâ isimli bir eser telif eden sufi aşağıdakilerden hangisidir? A) Mahmud Şebüsterî B) Ebu Süleyman Dârânî C) Hakîm-i Tirmizî D) Niyâzî-i Mısrî E) Abdullah Tüsterî 13. Tasavvufî anlayışa göre ricâlü’l-gayb hiyerarşisinin başı aşağıdakilerden hangisidir? A) Evtad B) Nücebâ C) Nükebâ D) Kutub E) Abdal 14. Kâdiriyye tarikatını XV. yüzyılda Anadolu’ya getirerek yaygınlaşmasını sağlayan mutasavvıf aşağıdakilerden hangisidir? A) Azîz Mahmud Hüdayi B) Yahya Şirvani C) Eşrefoğlu Rûmî D) Abdullah İlâhî E) Şeyh Bedreddin 15. Nefsin yedi mertebesinden ilki aşağıdakilerden hangisidir? A) Levvâme B) Emmâre C) Mülheme D) Râziye E) Marziyye 16. Hâce Abdülhalik-ı Gucdevânî tarafından tespit edilen on bir kelimeden (kelimât-ı kudsiyeden) biri olan ve manası, her nefes alış verişte uyanık bulunmak, gaflette olmamak olan kelime aşağıdakilerden hangisidir? A) Nazar ber kadem B) Hûş der dem C) Sefer der vatan D) Nefes der kelâm E) Nigâh dâşt 17. Aziz Mahmud Hüdâyî’nin şeyhinin ismi aşağıdakilerden hangisidir? A) İmâm Rabbânî B) Bahaeddin Nakşibend C) Hâce Muhammed Pârsâ D) Niyazî-i Mısrî E) Üftâde 18. Aşağıda tasavvuf kaynaklarına ait müellifeser eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır? A) Gazzâlî ↔ el-Munkız mine’d-Dalâl B) Ebû Bekir Kelâbâzî ↔ Keşfü’l-Mahcûb C) İbnü’l-Arabî ↔ Tedbîrât-ı İlâhiyye D) Ebu Hafs Şihabeddin Sühreverdî, ↔ Avârifü’l-Me‘ârif E) Ebû Tâlib el-Mekkî ↔ Kûtu’l-Kulûb 19. Mi’yar-ı Tarikât, Âdâb-ı Tarikât, Hurde-i Tarikât, Usul-i Tarikât isimli kitaplar tasavvuf kaynakları arasında daha çok hangi konuları içeren eserlerdir? A) Tasavvufa ait fikrî konuların ele alındığı eserler B) Haller ve makamların ele alındığı eserler C) Sufilerin biyografilerine yer veren eserler D) Tasavvufa dair adab ve erkânın ele alındığı eserler E) Tasavvufî hadis şerhlerinin ele alındığı eserler 20. İslam düşünce ekollerinden hangisi akıl, istidlâl ve kıyasa karşı daha çok keşif ve ilhamı önemli görmektedir? A) Selefiyye B) Sûfiyye C) Kelâmiyye D) Felâsife E) Bâtıniyye cevap anahtarı= 1. C 2. E 3. C 4. E 5. B 6. D 7. B 8. D 9. C 10.C 11.D 12.C 13.D 14.C 15.B 16.B 17.E 18.B 19.D 20.B | |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme TASAVVUF ÇIKMIŞ SORU VE CEVAPLARI | EyMeN&TaLhA | Erzurum Atatürk İlitam | 0 | 14 Temmuz 2015 13:14 |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme DİNLER TARİHİ ÇIKMIŞ SORU VE CEVAPLARI | EyMeN&TaLhA | Erzurum Atatürk İlitam | 0 | 14 Temmuz 2015 13:06 |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme DİN FELSEFESİ ÇIKMIŞ SORU VE CEVAPLARI | EyMeN&TaLhA | Erzurum Atatürk İlitam | 0 | 14 Temmuz 2015 13:00 |
Atauzem 3. Sınıf Bahar Dönemi 2015 Final Soru ve cevapları | EyMeN&TaLhA | Erzurum Atatürk İlitam | 3 | 20 Mayıs 2015 09:48 |
Atauzem 2014-2015 final çıkmış soruları | EyMeN&TaLhA | Erzurum Atatürk İlitam | 2 | 15 Ocak 2015 09:47 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|