|
Konu Kimliği: Konu Sahibi EyMeN&TaLhA,Açılış Tarihi: 06Haziran 2015 (16:13), Konuya Son Cevap : 06Haziran 2015 (16:23). Konuya 2 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
06Haziran 2015, 16:13 | Mesaj No:1 |
Atauzem felsefe tarihi 12-13-14.ünite değerlendirme soruları Atauzem felsefe tarihi 12-13-14.ünite değerlendirme soruları DEĞERLENDiRME SORULARI 1-Her şey zihne sonradan yazılsa bile, bunun için zihnin kendisinin varlığı bütün kavramların oluşmasından önce var olmalıdır‟ diyerek epistemoloji noktasında J. Locke‟dan ayrılan filozof kimdir? A) Leibniz B) Spinoza C) Kant D) Berkeley E) Descartes 2- Leibniz‟in felsefesi göz önüne alındığında aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Mantığın ilkeleri, zihnin sonradan kazandığı ilkelerdir B) Matematiğin ilkeleri a priori değildir C) Tanrı ve ruh gibi metafizik kavramlar zorunlu değil tesadüfidir D) Olgu hakikatleri zorunlu değil, mümkün ve tesadüfidir E) Hiçbiri 3- Leibniz‟e göre en yüksek değere sahip olan bilgi hangi seçenekte verilmiştir? A) Adi bilgi B) Duyuların bilgisi C) Olguların bilgisi D) Sonradan kazanılan bilgi E) matematik bir seçiklikle kavradığımız ve son unsurlarına kadar çözümlediğimiz tam (upuygun) bilgi 4- „Monad‟ adını verdiği sonsuz cevher kabul eden filozof aşağıdakilerden hangisidir? A) Berkeley B) Spinoza C) Kant D) Leibniz E) Descartes 5- Leibniz‟e göre cevherin temel özelliği aşağıdakilerden hangisidir? A) Cevher maddedir B) Cevher akıldır C) Cevher zihindir D) Cevher başlangıçtır E) Cevher ruhtur 6- Leibniz‟in cevher teorisine göre, piramidin en üstünde açıklık ve seçiklikle tasavvur eden ve saf aktiflik olan ………….en altında ise karışık ve bulanık tasavvurla……………….bulunur. 7- Leibniz‟in cevher teorisine göre birbirine eşit iki ………………………..yoktur. 8- “Mekan „bir arada bulunuş‟, zaman da „ard arda gelişin‟ formudur” şeklindeki zaman ve mekan anlayışı kime aittir? A) Berkeley B) Leibniz C) Kant D) Spinoza E) Descartes 9- Leibniz‟in ruhla ilgili söylediği bir görüşü aşağıdakilerden hangi seçenekte verilmiştir? A) Ruh ölümlüdür B) Ruh hem ebedi hem de ezelidir C) Ruh insanla birlikte var olur, insan öldükten sonra yok olur D) Ruh yoktur E) Ruhun da beden gibi bir ömrü vardır 10- Leibniz‟e göre, ahlaki bir amaç olarak, ruhun açık ve seçik tasavvurlarla aydınlanması ne tür bir sonuç doğurur? A) Bencilliği azalır ve diğer ruhların da iyiliğini ister B) Doğru bilgiye ulaşır, kendini savunmayı öğrenir C) „Ben‟inin farkına varır ve kendi için iyi olanı ayırt eder D) Diğer ruhlarla iletişime geçer ve onları nasıl kendi lehine değerlendireceğini öğrenir E) Hepsi 11- Leibniz‟e göre hukukun temelinde olan nedir? A) Güç B) Akıl C) Ahlak D) Eşitlik E) Sezgi 12- Leibniz‟e göre akıl dini …………………………..dinden üstündür. 13- Leibniz‟in kötülüğü …………………….., ……………………….,……………………. diye üçe ayırır. 14- Leibniz‟e göre ahlak bakımdan „doğru olan‟ ile „doğru olmayan‟ın ölçüsü, …………………………………..dır. 15- Leibniz‟e göre ruh bedenin……………………dır ve cevher olduğu için de ………………………dür. CEVAP ANAHTARI 1 A, 2 D, 3 E, 4 D, 5 E, 6 Tanrı, madde , 7 Monad, 8 B, 9 B, 10 A 11 C, 12 Pozitif, 13 Fizik kötülük, ahlaki kötülük ve metafizik kötülük, 14 Doğru ve yanlış tasavvurlardır, 15 merkezi monadı, ölümsüz alıntıdır | |
Konu Sahibi EyMeN&TaLhA 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... | Erzurum Atatürk İlitam | EyMeN&TaLhA | 0 | 6358 | 14 Temmuz 2015 13:14 |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... | Erzurum Atatürk İlitam | EyMeN&TaLhA | 0 | 4216 | 14 Temmuz 2015 13:06 |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme DİN... | Erzurum Atatürk İlitam | EyMeN&TaLhA | 0 | 5100 | 14 Temmuz 2015 13:00 |
Ramazan-oruç ve çocuğa kazandırdıkları | Çocuk ve Aile Sağlığı | Mihrinaz | 2 | 2844 | 14 Temmuz 2015 12:23 |
çocuk eğitiminde ceza hiç mi olmamalı? | Çocuk ve Aile Sağlığı | EyMeN&TaLhA | 0 | 2541 | 14 Temmuz 2015 12:03 |
06Haziran 2015, 16:19 | Mesaj No:2 |
Cevap: Atauzem felsefe tarihi 12-13-14.ünite değerlendirme soruları 13.ünite DEĞERLENDiRME SORULARI 1- Locke, „dış duyumdan bağımsız düşünme sözkonusu olamaz. En yüce düşünceler bile duyumun alanını aşamaz‟ düşüncesi ile hangi bilgi ekolünün en önemli temsilcisidir? A) Rasyonalizm B) Empirizm C) Sensüalizm D) İntuisyonizm E) Hiçbiri 2- 18. Yüzyılda Avrapa‟da yapılan felsefeye genel olarak ne ad verilir? A) Rasyonalist felsefe B) Empirist felsefe C) Aydınlanma felsefesi D) Karanlık çağlar felsefesi E) İdealist felsefe 3- İnsan zihninin doğuştan „boş bir levha-tabula rasa‟ olduğunu savunan filozof aşağıdakilerden hangisidir? A) Leibniz B) Spinoza C) Descartes D) Locke E) Bayle 4- „Cevher, bir tek şeyde birleşmiş gibi gözüken bir takım basit fikirlerin bir araya gelmesidir‟. Bu cevher tanımı aşağıdaki filozoflardan hangisine aittir? A) Spinoza B) Descartes C) Locke D) Malebranche E) Leibniz 5- Berkeley‟in ulaşmış olduğu felsefi akım aşağıdakilerden hangisidir? A) Rasyonalizm B) Spiritüalizm C) Sensüalizm D) İntuisyonizm E) Empirizm 6- Varlığın maddi olmadığını ileri sürerek, felsefesini bu ana çizgi üzerine oturtan filozof aşağıdakilerden hangisidir? A) Spinoza B) Descartes C) Locke D) Berkeley E) Leibniz 7- „Duyumsal şeyler benim düşünceme bağlı değillerse ve benim algıladığım niteliklerin başka bir varlıkları söz konusuysa, onların var olduklarını algılayan bir manevi varlığın bulunması gerekir‟ düşüncesiyle Berkeley neyin varlığına ulaşmayı amaçlamaktadır? A) Ruhun B) Metafizik evrenin varlığına C) Nesnelerin varlığına D) Monadların varlığına E) Tanrı‟nın varlığına 8- Hume‟un çağrışım yasaları hangi seçenekte tam olarak verilmiştir? A) Benzerlik, aykırılık, zaman ve mekanda yakınlık ve sebeplilik (sebep-sonuç) B) Benzerlik, güçlülük, ahlaklılık, sebeplilik C) Sebeplilik, yakınlık, düzenlilik, dikkat D) Uzlaşımcılık, aykırılık, dikkatsizlik, hayal E) Bilinçlilik, aşırılık, nefret, suçluluk 9- Hume‟a göre bizdeki sebep-sonuç ilişkisinin kaynağı nedir? A) Akılcılık B) Uzlaşımcılık C) Alışkanlık D) Düşünce E) Tümel kavramlar 10 – Aşağıdaki felsefi akımlardan hangisinde ruhun maddi olduğu iddiası vardır? A) Rasyonalizm B) Spiritüalizm C) Hilozoizm D) İntuisyonizm E) Materyalizm 11- Aşağıdaki filozoflardan hangisi materyalist değildir? A) John Toland B) David Hartley C) Joseph Priestley D) Berkeley E) Julien De Lamettrie 12- „Tarih Felsefesi‟ deyimini ilk kez kullanan filozof aşağıdakilerden hangisidir? A) Henri Baron d‟Holbach B) David Hartley C) Joseph Priestley D) François Marie Voltaire E) Julien De Lamettrie 13- “Eğer Tanrı olmasaydı biz onu icat etmek zorunda kalacaktık. Fakat tabiat bize O‟nun varlığını haykırmaktadır” diyen filozof aşağıdakilerden hangisidir? A) Spinoza B) Voltaire C) Locke D) Berkeley E) Leibniz 14- Aşağıdakilerden hangisi aydınlanmanın bir sonucu değildir? A) Genellikle akıl öne çıkmıştır B) Dini anlayışlar gelişmiş, din, ahlaki anlamda hayatın bir parçası olmuştur C) Hazcı bir ahlak ve hayat felsefesi gelişmiştir D) Teizmin yerine deizm geçmiştir E) Birey öne çıkmış, devlet ve toplum suni birer kurum olarak algılanmaya başlanmıştır 15- Lamettrie‟nin ahlak anlayışı aşağıdaki seçeneklerden hangisinde verilmiştir? A) Hedonizm B) Altruizm C) Konsekualizm D) Eudaimonizm E) Utilitarizm CEVAP ANAHTARI 1 B, 2 C, 3 D, 4 C, 5 B, 6 D, 7 E, 8 A, 9 C, 10 E, 11 D, 12 D, 13 B, 14 B, 15 A alıntıdır | |
06Haziran 2015, 16:23 | Mesaj No:3 |
Cevap: Atauzem felsefe tarihi 12-13-14.ünite değerlendirme soruları 14.ünite DEĞERLENDiRME SORULARI 1- Kant‟ın fiziki coğrafya çalışmaları sırasında evrenin oluşumunu bütünüyle mekanik kanunlara bağladığı “Genel Doğa Tarihi ve Gökyüzü Teorisi” adındaki kitabından yola çıkıp bu sistemi geliştirdikten sonra anılan sistemin adı nedir? A) Kant-Leibniz teorisi B) Kant-Locke teorisi C) Kant-Laplace teorisi D) Kant-Berkeley teorisi E) Kant-Hume teorisi 2- Kant‟a göre bilginin kaynağında, aklın deneyden gelmeyen bir bakıma a priori formları vardır. Bunlar dış dünya tarafından meydana getirilmedikleri, zihin tarafından oluşturuldukları için Kant bunlara ne demektedir? A) Kritisizm B) Rasyonalizm C) İdealizm D) Transcendental idealizm E) Septik empirizm 3- Kant‟a göre bir önermenin bilimsel olabilmesi için gerekli şartlar hangileridir? A) Genel geçer olması, konu ile yüklem arasında tesadüfi bir bağın olması B) Genel geçer olması, konu ile yüklem arasında rastlantısal değil, zorunlu bir bağın bulunması C) Geçerli olması, konu ile yüklem arasında bir bağ bulunmaması D) İdeal bir yapısının bulunması E) Deney ve tecrübelere değil, akla dayandırılabilmesi 4- Kant‟a göre matematik ve fiziğin hükümleri ne türden hükümlerdir? A) Sentetik a priori B) Analitik C) Sentetik a posteriori D) Diyalektik a priori E) Transcendental sentetik 5- Kant‟a göre a priori ne demektir? A) Deneyin bilgisi B) Gözlemin bilgisi C) Manevi bilgi D) Analitik bilgi E) Tecrübe öncesi bilgi 6- Kant‟a göre bilgide duyarlık safhasının iki a priori formu vardır. Bunlar nelerdir? A) Duyu-akıl B) sezgi-tecrübe C) Zaman-mekan D) Zaman-matematik E) Mekan-evren 7-Kant, kategori kavramını hangi filozoftan almıştır? A) Descartes B) Platon C) Leibniz D) Aristoteles E) J. Locke 8- Aşağıdakilerden hangisi Kant‟ın kategorilerinden biri değildir? A) Nicelik B) Nitelik C) Modalite-durum D) İlgi-nispet E) A priori 9- Aşağıdakilerden hangisi Kant‟ın bir kitabının adıdır? A) Metot Üzerine Konuşma B) Yargı Gücünün Eleştirisi C) Monadoloji D) İnsan Zihni Üzerine Bir Deneme E) Ahlak ile Dinin İki Kaynağı 10- Kant‟a göre teorik olarak ispat edilemese de ahlak alanı için geçerli olan en önemli ilke aşağıdakilerden hangisidir? A) Bilgi B) Zorunluluk C) Hürriyet D) A priori E) İdeal formlar 11- Kant‟a göre bir ilkenin bütün insanlık için genel geçer bir ahlaki maksim olabilmesi için hangi türden olması gerekir? A) Seçmeli B) Geçerli C) Hipotetik imperatif D) Kategorik a posteriori E) Kategorik imperatif 12- Kant‟ın Yargı Gücünün Eleştirisi isimli kitabının konusu nedir? A) Bilgi B)Estetik C) Ahlak D) Tanrı E) Varlık 13- Kant‟ın Pratik Aklın Eleştirisi isimli kitabının konusu nedir? A) Bilgi B) Varlık C) Ahlak D) Estetik E) Madde 14- Aşağıdakilerden hangisi Kant‟ın güzel kavramında bulunması zorunlu olan özelliklerinden biri değildir? A) Karşılık gözetmeme B) Hiçbir kavrama bağlanmadan evrensel olması C) Amaçsız bir ahenk oluşu D) Zorunlu olması E) Zorunlu olmaması 15- Kant‟ın kategorileri dikkate alınarak estetik açıdan güzelliğin nicelik kategorisine karşılık gelen tanımı ne olmalıdır? A) Evrensel olması B) Çıkarsız C) Gayesiz D) Zorunlu E) Hiçbiri CEVAP ANAHTARI 1 C, 2 D, 3 B, 4 A, 5 E, 6 C, 7 D, 8 E, 9 B, 10 C, 11 E, 12 B, 13 C, 14 E, 15 A alıntıdır | |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Atauzem felsefe tarihi 8-9-10-11.ünite değerlendirme soruları | EyMeN&TaLhA | Erzurum Atatürk İlitam | 3 | 04Haziran 2015 11:04 |
Atauzem felsefe tarihi 7.ünite değerlendirme soruları | EyMeN&TaLhA | Erzurum Atatürk İlitam | 0 | 28 Nisan 2015 11:39 |
Atauzem felsefe tarihi 4.ünite değerlendirme soruları | EyMeN&TaLhA | Erzurum Atatürk İlitam | 0 | 05 Mart 2015 09:42 |
Atauzem felsefe tarihi 3.ünite değerlendirme soruları | EyMeN&TaLhA | Erzurum Atatürk İlitam | 0 | 05 Mart 2015 09:19 |
Atauzem felsefe tarihi 2.ünite değerlendirme soruları | EyMeN&TaLhA | Erzurum Atatürk İlitam | 0 | 05 Mart 2015 09:07 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|