Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM GENEL.::. > Üyelerimize Ait Kişisel Alan > Esadullah

Konu Kimliği: Konu Sahibi Esadullah,Açılış Tarihi:  14 Eylül 2022 (11:09), Konuya Son Cevap : 14 Eylül 2022 (11:09). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı2Kez Beğenildi
  • 2 Beğenilen Esadullah
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 14 Eylül 2022, 11:09   Mesaj No:1
Medineweb Sadık Üyesi
Esadullah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Esadullah isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 15316
Üyelik T.: 18 Aralık 2011
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:Kayıp bir Kentten
Yaş:44
Mesaj: 745
Konular: 146
Beğenildi:312
Beğendi:100
Takdirleri:3844
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart 2- Kuranda Alemlerin ve Göklerin Yaratılışı

Kuranda Alemlerin ve Göklerin Yaratılışı

2- Alemlerin ve Göklerin Yaratılışı

Alemler içerisinden bizleri ıstıfa sırrıyla insan olarak seçip şerefli kılan, akıl gibi büyük bir nimeti vererek vahiyle- kendiyle muhatap kılan, Yüceler yücesi Zata Azameti ve Kibriyasınca ve razı olacağı şekilde hamdolsun. Sonsuz Salat ve selam Rahmet Nebisi, Ümmetin Şefaatçisi, dalalet ve zulmet karanlıklarında kalmış olanları, nuruyla kurtuluşa, doğruya çıkartan, ferdiyet makamının gerçek sahibi, tüm ins ve cinin gerçek imamı Efendimiz Ahmet’e onun aline ve ashabına olsun.

Allaha c.c hamd rasulüne salat ve selamdan sonra Bil ki; her hayrın başı besmele olduğu gibi, Âlemlerin yaratılması dahi besmele sırrınca olmuştur.

Azamet ve Kibriya sahibi zatı mutlak zatındaki güzellikleri seyredip kendinden kendine muhabbet duyunca. Zatının Arşının nurundan bir kıvılcımı (zerre) arşından uzaklaştırmıştır. Bu zerre yokluk diye tanımlayacağımız (yokluk ifade için kullanılmıştır zira Zatından başka hiçbir şeyin olmadığı, zamanın, mekanın, yokluğun olmadığı bir durum) duruma gelince bu yokluğa kün emrine uygun şekilde zat ve sıfat tecellileriyle tecelli edip, batın ve zahir isimlerine uygun şekilde bir cevher yaratmış ve bu cevhere muhabbet nazarıyla nazar etmiştir.

Kâinat Yoktan, örneksiz Yaratılmıştır

Ayetlerde: (Allah) Gökleri ve yeri (başka bir örnekten ve projeden öğrenmeksizin, hiç yoktan) yaratıp var edendir. O, bir işin olmasına karar verirse, ona yalnızca “OL!” der, o da hemen oluverir. Bakara 117,

(Allah C.C) Gökleri ve yeri bir örnek edinmeksizin (hiç yoktan) yaratandır. O’nun nasıl bir çocuğu olabilir? O’nun bir eşi (zevcesi) de yoktur. O, her şeyi yaratmıştır. O, her şeyi Bilen (Allah’tır). (Enam, 101)

Ben onları göklerin ve yerin yaratılışına şahit kılmadığım gibi, kendi yaratılışlarına da şahit kılmadım. Ben insanları saptıran kimseleri hiçbir zaman yardımcı edinmiş değilim.”(Kehf, 51)

Bu ayetlerde de görüleceği üzere bedi, ibda, halk fiilleri kullanılarak her şeyi bizim yukarda yokluk diye tanımladığımız durumdan örneksiz, benzersiz bir şekilde Rabbimiz yaratmıştır. Lakin kehf, 51 ayetindeki “göklerin ve yerlerin yaratılışına şahit tutmadım” ifadesindeki incelikten dolayı, baştan belirtelim ki, yukarda bizim anlattığımız Zatının arşından zerrenin uzaklaştırılması kısımları bilimin asla bulamayacağı ve ulaşamayacağı bir bilgidir. Bilime açık olan kısım aşağıda anlatacağımız bin bang (büyük patlama) içinde barındıran ayetlerin incelikleridir. Yani büyük patlama kısımlarıdır ki nitekim bilim şuan bu bilgiye ulaşmıştır. Ama bu vakıanın ötesi bilimin asla ulaşacağı bir bilgi değildir. Büyük patlamadan önceki girişte bizim yazdığımız kısımlar ilgili ayetlerin tefekkür, müşahede ve mukaşefe gibi kalbi ve batini ilimlerle ancak öğrenilecek hususlardır. Ayetlerde geçen kelimelerin izahına gelince:

Bedi kelimesi: Be-De-A” fiil kökünden gelen “icat etmek, örneksiz yapmak” demektir. Aynı zamanda, Allah ile ilgili olarak “aletsiz, zamansız ve mekânsız icat etmek anlamı da verilmiştir. Bu kelime kuranda çok az yerde geçen bir kelimedir. Yukarda ki ayette geçtiği ayetlerdendir. Allah’ın “bedî” ismi, kâinatı önünde örnek edindiği hiçbir model olmadan benzersiz ve eşsiz yarattığını ifade etmek için kullanılmıştır. Yani zahir ve batın, evvel ve ahir olan Allah Teâlâ kâinatı yokken “ol” emriyle en güzel biçimde ortaya çıkarmıştır.

Halk: “Ha-Le-Ka” fiil kökünden mastardır. Doğru takdir etmek, bir şeyi yokken ortaya koymak, bir şeyi bir şeyden meydana getirmek” demektir; Türkçede genellikle “yaratmak” sözcüğü ile karşılanır. Haleka kelimesi Kur`an-ı Kerim’de müştakları ile birlikte 261 defa geçmiştir. Bu da yaratma işinin sadece Allah`a mahsus bir durum olduğunu göstermek ve bunu vurgulamak içindir. Hem isim hem fiil şekliyle çokça geçer. Fiil şeklinde “yarattı”şekli 93 defa, “yarattım, yarattın” şeklinde 11 defa, “yarattık” şeklinde 41 defa geçmektedir.[1]

Birde kuranda 2 yerde geçen hallak esması vardır. Buda halık esması gibi yaratma manasında kullanılsa da, mübalağa içeren bir ifadedir. Halık esmasından bu Hallak esmasının en önemli farkı bize göre, yarattığı veya yaratacağı varlığı en uygun şekliyle yaratma demektir. Yani bir lalenin, gülün tohumunu o gülün tüm özelliklerine uygun yaratmasıdır ki, bu özellik olmamış olsaydı, o tohumdan o gül çıkmazdı. Bu incelik yerler ve göklerin tek bir noktayken büyük patlamayla safha safha inşasında da saklıdır. O ilk noktanın içinde tohumda olduğu gibi göklerin ve yerlerin ana maddeleri yerleştirilmemiş, yaratılmamış olsaydı içinden kainat çıkmayacaktı.

İşte hak Teala yarattığı cevhere muhabbet nazarıyla nazar etmiş cevher bu nazarın heybetinden bir sıvı (ma) bırakmıştır. Bu cevherin özünden Hakikati Ahmediyeyi, Kalemi, Levhi, Aklı, Alemi emri, Gayb alemlerini, Nurani ve Ruhani alemleri vs. yaratmıştır. Zahir ismine ve Hayy, İlim, Kudret, İrade, Tekvin vs. sıfatlarına uygun şekilde de bu kıvama gelmiş ma (sıvı) dan atom ve altı parçacıkları bir araya getirip toz bulutu (Ama makamı-Hakikati Muhammedi) yaratmıştır. Biz her şeyi sudan yarattık ayetinde ifade edildiği gibi, bu toz bulutuna (hidrojen-oksijen) irade buyurmuş, zahir ve batın isimlerinin iç içe geçmiş tecellisiyle mümkinatın ana maddesi olan suyu ve ondan da hava, ateş-enerji, toprağı, nuruna zıt düşen zulmeti (karanlığı) ve mümkinatın arşını, yerleri-gökleri 6 eyyamda (devir) yaratmıştır.

[1] (Neccar, Min Ayati`l- İ`cazi`l-İlmî es-Sema fi`l-Kur`an-i`l- Kerim, Daru`l-Mearif, Beyrut, 2004, s.78. Ulutürk, Kur’an-ı Kerim’de Yaratma Kavramı, İnsan yay., İstanbul, 1995 s.15.)
H.kerrar Kuranda Bilimsel Ayetler ve İlmi Mucizeler
su damlası ve Mihrinaz beğendiler.
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Esadullah 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Bu Zaman Manevi Fetrettir Esadullah Esadullah 2 107 09 Kasım 2024 12:40
Kuantum Belirsizlik (Heisenberg) İlkesi Kuranda... Esadullah Esadullah 0 102 08 Ekim 2024 16:38
Gayb Alemine Açılan Kapılar... Eserler/Yazarlar Kara Kartal 1 448 29 Ocak 2023 13:22
Hiperaktif ve Otizm Çocuklar İçin ... Tıbb-ı Nebevi ve Alternatif Tıp Bilgileri Mihrinaz 1 470 14 Ekim 2022 01:49
Tabiat ve Burçlara Göre Beslenme-Hangi Tabiat... Alternatif Tıp Esadullah 2 584 14 Ekim 2022 01:38

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Alemlerin Rabbi Allah enderhafızım Film Kutusu 0 11 Aralık 2012 16:54
Alemlerin Rabbi Allah Ahmet Yesilyurt Videolar/Slaytlar 0 21 Nisan 2012 21:18
Canlıların yaratılışı süreklimi? MERVE DEMİR Soru Cevap Arşivi 0 07 Nisan 2009 21:54
Alemin Yaratılışı Hakkında Aysima Hadis-i Şerif 0 22 Kasım 2008 15:12
Yer ve göklerin âyetleri SONSUZNUR Kur'ân-ı Kerim Genel 0 24 Ekim 2008 14:26

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.