|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Arın,Açılış Tarihi: 21 Ekim 2008 (18:39), Konuya Son Cevap : 19 Kasım 2008 (12:04). Konuya 1 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
21 Ekim 2008, 18:39 | Mesaj No:1 |
DİKKAT!..Genç Girişimciler Kulübü Arapça Dersleri !... DİKKAT!..Genç Girişimciler Kulübü Arapça Dersleri !... Yer : Genç Girişimciler Kulübü Eğitim : Arapça Eğitimci : Ali Çağlar Deniz Tarih : Pazartesi ve Perşembe günleri Saat : 19.00 - 22.00 Org. : Kişisel ve Gelişim Komisyonu I. Kur 1. Hafta………………Alfabenin tanıtılması 2. Hafta………………İşaret İsimleri 3. Hafta………………İsimlerde tekillik, ikillik, çoğulluk, marifelik, nekralık 4. Hafta………………Soru ve soru edatları 5. Hafta………………Kişi Zamirleri 6. Hafta………………Tanışma Kalıpları 7. Hafta………………Mekan Zarfları 8. Hafta………………İsim Tamlaması 9. Hafta………………Sıfat Tamlaması 10. Hafta………………İsim Cümlesi 11. Hafta………………Sayılar 12. Hafta………………Haftanın Günleri 13. Hafta………………Fiil Cümlesi II. Kur 14. Hafta………………Mazi Fiil Çekimi 15. Hafta………………Muzari Fiil Çekimi 16. Hafta………………Emir Fiil Çekimi 17. Hafta………………Muzari Fiili Nasbeden Edatlar 18. Hafta………………İnne ve Benzerleri 19. Hafta………………Muzari Fiili Cezmeden edatlar 20. Hafta………………Kane ve Benzerleri 21. Hafta………………Sülasi ve Mezid Fiil Kalıpları 22. Hafta………………Genel Tekrar Ali Çağlar Deniz Özgeçmiş: 1980 yılında Antep’te doğan Ali Çağlar Deniz, ilk ve orta öğrenimini doğduğu şehirde tamamladı. 1998 yılından beri ailesiyle beraber İstanbul’da yaşamaktadır. 1997 yılında ilk tercihi olan Selçuk Ü. İlahiyat Fakültesini kazanan Ali Çağlar Deniz, bu fakülteden 2002 yılında mezun oldu. İlahiyat eğitimi yıllarında yaz tatillerini Suriye ve Ürdün gibi ülkelerde özel olarak Modern ve Basın Arapçası eğitimleri alarak geçirdi. Mezuniyetini müteakip Kastamonu Kültür Sanat ve Diyalogu Geliştirme Derneği (KÜSAD)’nin koordinatörlüğünü yürüttü. Deniz, İngilizce ve Arapça bilmektedir. Kastamonu’da kaldığı yıllar içerisinde ayrıca Kur’an Arapçası dersleri vermiştir. Vatansız Aşk adlı şiir kitabı Yakamoz Yayınları’ndan 2002 yılında çıkmıştır. 2004 yılında öğretmenliğe başlayan Ali Çağlar Deniz, İstanbul'un Zeytinburnu ve Fatih ilçelerinde görev yapmıştır. 2005 yılında askerlik görevini müteakip İsmek’de açılan Arapça öğretmenliği sınavını başarılı bir şekilde geçerek bu kurumda Modern Arapça dersleri vermeye başladı. İsmek bünyesinde GOP ve Bahçelievler ilçelerinde görev yapmaktadır. Aynı dönem içerisinde, Fatih Üniversitesi CAC (Civil Academy Club- Sivil Akademi Kulübü) ‘nde Uluslararası Arası İlişkiler Bölümü Araştırma görevlisi ve son sınıfı öğrencilerinden oluşan bir gruba Modern Arapça dersleri verdi. 2006 yılında Sosyoloji alanındaki Türk Modernleşmesi uzmanlık alanlındaki master tezini Gazi Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü'nce hazırlanan jüriye başarıyla savundu. Halen makale, şiir ve gezi çalışmalarına devam etmektedir. Ayrıca Satranç öğretmenliği de yapan Deniz, özel olarak dil dersleri de vermektedir. Arap Dili’nin Kısa Tanıtımı ARAPÇA Arap dili, Sami dil ailesindendir. Yemen’de bulunan ve tarih itibariyle en eski yazılı metinlerin Arapça olması bize bu dilin ne kadar köklü bir dil olduğunu ispat ediyor. Sami dil ailesinden olan diğer Aramca, Kenanice, Keldanice, Süryanice, Asurca ölmesine rağmen Arap dili yaşamaya devam etmiştir. Araplar, edebiyatta, şiirde çok ileri seviyede idiler. Arapça’yı ustalıkla kullanıyorlardı. Kabe duvarlarına astıkları şiirler hala meşhurdur. Kur’an nazil olunca onun edebi güzelliği karşısında kendi maharetlerine, şairliklerine rağmen söyleyecek söz bulmaktan aciz kalmışlardı. Arap dili, türetme dilidir, bir kökten farklı birçok kelime türetilebilmektedir. Bu durum dildeki mantığın bir göstergesidir. Arapça’nın bir diğer özelliği, kelimenin anlamı ile sesi arasında uyum olmasıdır. Mesela “zelzele” dendiğinde anlamdaki sarsıntı sanki dilde hissedilmektedir. Ayrıca aynı manadaki farklı kelimelerin bol olması o dilin zenginliğinin ve ifade etme hürriyetinin delilidir. Araplarda mesela deve çöle en uygun vazgeçilmez bir binek olduğu için onunla ilgili binlerce kelime mevcuttur. Yüzlerce “deve” manasına gelen kelime bulunmaktadır. Ancak artık günümüzde farklı binekler olduğundan yeni kuşak gençler de “deve” manasına gelen bu kelimelerin çoğuna doğal olarak yabancıdırlar. Arap dili kelime açısından en zengin dillerdendir. Sadece bir ciltlik Larus sözlüğünde 53.500 Arapça kelime vardır. Cahiliye dönemi şairi Antere’nin 80.000 kelime kullanarak şiirlerini nazmettigi söylenir. Arapça’nın diğer dillerden ayrılan yönü de; birçok yöresel lehçesiyle halk arasında konuşmada farklılık göstermesidir. Lehçe farklılıkları Kur’an nazil olduğu sırada az da olsa mevcuttu. Kur’an’ın yedi kıraat üzerine nazil oluşu da bu sebeptendir. Ancak İslam’ın yayılması sebebiyle Arapça konuşan milletlerin sayısı arttıkça, lehçelerin (Ammice: dile kolay gelen şekilde gramer kurallarına uymadan konuşmak) de sayısı artmıştır. Ayrıca Arapça eski metinler ve modern metinler incelendiğinde; eski dönemlerde kullanılan bazı kelimelere günümüzde başka anlamlar yüklenmiş olduğu görülebilmektedir. Yani Arapça’nın klasik ve modern diye ayrımı söz konusudur. Yazı ve güzel konuşma dili olan Fasih Arapça (Doğru Arapça)’nın bozulmadan asırlarca canlı kalmasını Kur’an’a borçluyuz. Arap dilini günümüzde Cezayir, Fas, Tunus, Libya, Mısır, Moritanya, Somali, Suriye, Ürdün, Filistin, Uman, Yemen, Suudi Arabistan, Irak, Kuveyt, Dubai, Katar gibi ülkeler resmi dil olarak kullanmakta ve 250 milyona yakın insan Arapça konuşmaktadır. Arapça, günümüzde Birleşmiş Milletler’deki beş resmi dilden biri kabul edilmiştir. Stratejik dil olarak da son zamanlarda Arapça öğrenmeye dünya genelinde talep artmıştır. Türklerin İslam’ı kabulünden sonra Arap dilini eğitimde kullanmaları sebebiyle Türkçe’ye birçok Arapça kelime yerleşmiştir. Türkçe’nin yüzde kırkını Arapça kelimeler oluşturmaktadır. İslam’ı daha iyi anlamak ve kütüphaneleri dolduran yazma eserlerin bir çoğunun Arapça elyazması eserler olduğunun bilincinde olarak, bu dili öğrenmeye daha fazla önem verilmelidir. Dilimize yerleşmiş olan Arapça kelimeleri de yeni nesillere aktarmak gerekir. Dil, bir milletin fikirleri, manaları ve ruhi hakikatleriyle varoluş biçimidir. Dil, toplumu yansıtan ayna görevini üstlenir. Kelimelerdeki derinlik, duygu ve düşüncelerdeki derinliğe işaret eder. Dile yerleşmiş kelimelerin atılması dilde kısıtlama ve kısırlaşma olduğu gibi, kültüre yabancı kelimeleri dile yerleştirmeye çalışmakta o kadar zararlıdır. Zira diline yabancılaşanlar, kendi tarihine ve kültürüne de yabancılaşır. Duygularını ifade etmekte zorlanırlar. Gelişmekten de geri kalırlar. Nasıl Öğrenilir? Arapça'yı öğrenmek de diğer yabancı dilleri öğrenmek için olduğu gibi başta istekli sonra azimli olmak gereklidir. Arapça’nın zor olduğunu iddia etmek işin kolayına kaçıp havlu atmaktır. Arapça biz Türkler için biraz da kendi dilimizi anlamak gibidir. Zira Arapça kelime öğrendikçe kendi dilimizdeki Arapça kelimelerin sadece farkına varıyoruz ve çağrışım yaptığı için o kelimeleri unutmuyoruz Yabancı dil öğrenmek en çok çocuklar için kolaydır. Ancak belli bir yaşa gelmiş insanlar çocuklar gibi duyduklarını hemen hafızalarında tutamadıkları için yeni yabancı kelimeleri ezberlemekte zorlanırlar. Fakat onların avantajı dilin mantığını kavramak, anlatılan bir kuralı daha çabuk idrak etmekte kendini gösterir. Hele de başka bir yabancı dil biliniyorsa kuralları özümsemek daha kalıcı olmaktadır. Arapça, İngilizce, Fransızca v.b. diller gibi kendine has telaffuzu olan bir dildir. Arapça’daki bazı seslerin Türkçe’de karşılığı olmaması sebebiyle bazı harflerin çıkarılması özel çalışma gerektirir. Örneğin: peltek se, hırıltılı ha, dat harfi, Türk gırtlak yapısında yoktur. Ama taklit yeteneği olan kişiler kısa sürede bu sesleri çıkarabilir. Arapça’nın morfolojisini teşkil eden fiil çekimleri bu dilin temel direkleridir. Bu çekimlerin doğru kullanılması zamanla oturacak bir durumdur. Zira ‘Dil anlamak değil alışmaktır.’ Alışmak da zamanla olur. Teknikleri Her insanın öğrenme yeteneği farklıdır. Bazı insanlar yazarak, bazı insanlar duyarak, bazıları hem görüp, hem yazıp, hem duyarak daha rahat öğrenir. Öğrenmede yazı birinci etkili yöntemdir. İnsan bir şeyi on kere tekrar edeceği yerde bir kere yazarak çalışsa daha kalıcı öğrenir. Öğrenilen kelimeler ve cümle kalıpları, okunan her şey yüksek sesle tekrar edilmelidir. Çünkü duymak, dil öğrenmede çok önemlidir. Bu yüzden sınıfta ilk dersten itibaren kaset, CD v.b. dinletilmelidir. Öğrencinin evde de bu dinleme işini sürdürmesi Arapça TV ve radyo kanallarını her gün anlamadan da olsa dinlemesi dilini geliştirmede büyük katkı sağlar. Öğretilen kelimeler sınıfta beraberce yüksek sesle telaffuz edilmelidir. Kelimeler ve gramer kuralları mutlaka bir ders sonra tekrar edilmelidir. Tekrar etmek çok önemli bir kuraldır. Öğrencinin konularla ilgili ödev yapması zaruridir. Ders sırasında konu anlatıldıktan sonra öğrenciye örnek yaptırılmalı, anlaşılmayan yönler varsa tespit edilip, üzerinde durulmalıdır. Öğrencinin dikkati uyanık tutulmalı, öğrenci her an kendisine soru sorulabilir şeklinde hissetmelidir. Okunan metinler kısa, akılda kalıcı, eğlenceli, esprili metinler olmalı, ilgi çekmelidir. Konuları kasetten veya CD’den dinleyerek monoton anlatımın da önüne geçilmelidir. Sınıfta konuya herkesin iştiraki temin edilmeli, gramer kuralları en basit şekilde kolay örneklerle anlatılmalı, kolaylaştırıcı üslup kullanılmalıdır. Gramer kurallarına fazla girilmemelidir. Zira halk eğitiminde her yaş ve her zeka seviyesinde insana hitap edilmektedir. Pratik öğretime ağırlık verilmelidir. Konular hazmedilecek ölçüde anlatılmalıdır. Arada imtihan yapmak öğrenciyi çalışmaya sevk etmektedir. Türkçe’deki kelimelerle bağlantı kurarak anlatmak kalıcı anlamaya sebep olduğu için, bundan yararlanmayı göz ardı etmemek lazımdır. Öğrenciyi sıkmadan öğretmelidir. Çeşitli vesilelerle ödül Arapça hikaye kitapları hediye ortaya koymak öğrencinin şevkini, yarış hissini arttırmaya yarar ve motivasyonunu sağlar. | |
Konu Sahibi Arın 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Azerinin aşkı :) | Serbest Kürsü | Filistin | 6 | 2594 | 21 Mayıs 2009 18:27 |
Futbol dini !.. | Serbest Kürsü | NUR | 2 | 2071 | 21 Mayıs 2009 18:24 |
ZİMEN DEFTERİ NEDİR BİLİYOR MUSUNUZ ? | Serbest Kürsü | Arın | 0 | 1837 | 21 Mayıs 2009 17:08 |
DUALARINIZ KABUL OLMUYORSA.. | Serbest Kürsü | inzar | 1 | 1821 | 21 Mayıs 2009 12:03 |
MEŞHURLARIN OKUMA ALIŞKANLIKLARI | Serbest Kürsü | Arın | 0 | 1764 | 21 Mayıs 2009 11:56 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Arapça dersleri Görüntülü--1. Seviye Dersleri 1. Donem 1/15 Hafta | AlimOğlu | Genel Arapça | 15 | 20 Ocak 2022 09:59 |
Arapça 3 dersleri | Allahın kulu_ | Arapça 3 | 0 | 03 Ocak 2019 13:34 |
Arapça dersleri Görüntülü--1. Seviye Dersleri 2. Donem 16/28 Hafta | AlimOğlu | Genel Arapça | 12 | 11 Eylül 2017 10:28 |
Görüntülü ilitam arapça dersleri | hikmeti | Arapça I | 19 | 16 Ocak 2017 12:05 |
Arapça Dersleri(alıntıdır) | NUR | Genel Arapça | 1 | 23 Şubat 2012 21:04 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|