|
Konu Kimliği: Konu Sahibi MERVE DEMİR,Açılış Tarihi: 05 Şubat 2008 (12:02), Konuya Son Cevap : 16 Mart 2021 (06:56). Konuya 719 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme: |
20 Nisan 2011, 17:21 | Mesaj No:71 |
Durumu: Medine No : 4458 Üyelik T.:
19 Ekim 2008 | Cevap: Mevlanadan Sözler
Çekemeyenlerden birisi; Mevlana Hazretleri'ne : " Sen ne biçim Müslümansın, dinin... de bi izzeti şerefi var...!! Müslümana gel, Yahudi'ye gel, Mecusi'ye gel... tövbeni bozsan yine gel..olur mu öyle şeyy..!!" mealinde uzunca bir mektup yazmış.. Mevlana Hazretleri mektubu sabırla okumuş ve arkasına şu cümleyi yazarak sahibine geri göndermiş : Sen de Gel...
__________________ Birbirimize Fikirlerimiz uyuşmasa bile İNSAN olduğumuz için SAYGI duymamız lazım... Ne MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE.... |
20 Nisan 2011, 17:31 | Mesaj No:72 | |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: Mevlanadan Sözler Alıntı:
benim alıntı yaptığım sözünde “Sen canımın içindesin, canımsa senden habersiz Dünya seninle dolu, dünya senden habersiz Gönlüm, canım nasıl bulsun seni? Çünkü sen Tümüyle gönüldesin, gönülse senden habersiz Senin izin hayalde,hayalin senden nasibi yok Senin adın dildedir, dilse senden habersiz İnsanların senden haberi isimledir, izledir İsme, ize karşılık, hepsi senden habersiz Künhünün denizinde inci arayanlar, yakin ve zan vadisinde senden habersiz Seni nasıl şerh edip anlatayım? Çünkü sonsuza dek şerh senden âcizdir, anlatım senden habersiz Cebrail kanadından sinek nasıl habersizse senden haber veren de senden öyle habersiz Atar, Divan, gazel:366, s 310 ~~MEVLANA CELÂLEDDİN-İ RUMİ~~ sen canımın içindesin canımsa senden habersiz diyo,can canandan naıl habersiz oluyoki..eğer bahs edilen Allah sevgisi Allah sa canının Allah dan habersiz olduğunu söylüyo..eğer kul içinse canımın içindesin canının içine beşer sevgiyi yerleştirmeyi alıyo..dünya seninle dolu dünya senden habersiz aynı şekilde..Allah yada kul sevgisi aynen diğerinde olduğu gibi dünya yaradanından habersiz olamaz..yada içinde olandan cebrail kanadındaki sinek..burda cebrail hep çizgi filmlerde olan melek görüntüsüyle yani kanatlı melek görüntüsüyle tabir edilmiş oluyo..sineğin ne haddine meleğin kanadına konmak..nacizane fikirlerim abi okuyunca bunlar gelmişti aklıma sizlerinde ilgisini çekermi diye paylaştım.. sizin paylaştığınız sözü Ey akıllı kişi ! iyi düşün... Put, varlık bakımından bâtıl değildir ki,Bil ki putu yaratan da Ulu Tanrı.. İyinin yaptığı her şey iyidir herşeyi olduğu gibi put u yaradanında Allah olduğunu söylemiş..yani yaradılana değilde yaradan a tapmak açısından söylenmiş olabilir..iyinin yaptığı herşey iyidir...buna o iyiyi iyi kullanmak eklenseydi anlamı daha iyi çıkardı bence..burda put iyiymiş gibi olmuş..tapıla bilir gibi..(haşa).. | |
20 Nisan 2011, 17:32 | Mesaj No:73 | |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Mevlanadan Sözler Alıntı:
Mevlanayı biz zaten çekemeyiz onu ancak zebbaniler çeker. Allah ayağını sıratel müstakim üzere eylesin inşallah.
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. | |
21 Nisan 2011, 09:18 | Mesaj No:74 |
Durumu: Medine No : 6969 Üyelik T.:
10 Şubat 2009 | Cevap: Mevlanadan Sözler
Bu bölüm benim kafamı karıştırmaya başladı hüsnü zan etmek istiyorum ama emin olmak istiyorum önce Mevlanaki aşkı yüreğinde Yaradanla ikisi arasında burda yazılanlar insanın kafasını karıştırmaya el verişli hayatta olmayan bir zatı muhterem için bu yazılanlar ki emin deyiliz hayatta değil,sormadık,tam yüreğinden geçenleri bilmiyoruz neden bu tahlil anlamış değilim !
__________________ Doğru zamanda yapılan yanlış ,yanlış zamanda yapılan doğrudan evladır.. |
21 Nisan 2011, 16:14 | Mesaj No:75 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Mevlanadan Sözler Arkadaşlar Mevlanın sözlerini birçok kere tercüme ettim. Şimdi Mevlanayı anlamak için öncelikle vahdeti-vucut görüşünü bilmek gerekir. Eğer vahdeti-vucut görüşünü bilmezsek o takdirde böylesine şirk dolu sözleri tevil etmeye kalkışarak kendi imanımızı tehlikeye sokarız Allah korusun. Bakın arkadaşlar basit bir tarifle vahdeti-vucut görüşüne açacak olursak. Tüm varlık aleminde “bir” vardır bunun dışında hiç birşey yoktur. Peki bunun anlamı nedir. “bir”demek şudur. Yaratılan ile yaratan aynı şeydir. Yani domuz maymun solucan yılan taş ağaç her nevarsa bunlar bize öyle gözükmektedir. Bunları gerçek mahiteleri ile insan olarak algılama yetisine sahip değiliz. Peki insan bunu nasıl algılayabilir. İşte bundan sonra bazı insanlarda (şeyh) bu algı yetisi fazlasıyla gelişir ve süreç işlemeye başlar. Kul öncelikle bu dünyadan elini eteğini çeker ve merhaleler başlar. Bu süreç tasavvuf kitaplarında özelikle de ibn-i arabinin kitaplarında detaylıca anlatılır. Kişi bu süreçleri atladıkça manevi alemde arş kademelerini geçmeye başlar. İbn-i arabi bu arşlarda geçtiğini ve hz.Musa hz.İbrahim ve bazı peygamberlere imamlık yaparak namaz kıldırdığını iddia eder. Neyse derken son arşa gelir. Cenabbi Allah herşeyi yarattım ve arşa istiva ettim ayetinin kast edilen onlara göre son arşa gelir bakarki orada Allah yok haşa sümme haşa işte o zaman anlarki meğer asıl Allah kendisi imiş. İşte buna enelhak derler. Yani o kişi“hak”mış fakat bunu dünyada anlayamamış. İşte bu son aşama fena hallerinin en son mertebesi olan “fenafillah” derecesedir.Yani Allah ile bir olmak onun içinde erimek. Buna örnek olarak tasavvuf alimleri şöyle misal verirler. Derlerki okyanusa bir bardak su döktüğünüz ne olur o bir bardak su okyanusun içinde yok olur yani artık o bir bardak su okyanusun suyu olur böylece bizlerde yedi arşı aştığımızda haşa sümme haşa “Enelhak” allah oluruz yarabbim sana sığınıyorum. İşte tasavvufun temel inanç felsefesi bu. Derlerki sakın bu durumu müritlere anlatmayın çünkü onlar bu yolu kat edemezler ve bu durumu anlayamazlar. İşte bu sözümün doğruluğunu Said-i kurdi kendi kitaplarında açıklamaktadır. Said Nursi derki sakın olaki bunu müritlere anlatmayın. Geçenlerde bir vidyo bandını arkadaşlardan biri bu siteye koymuştu sanırım MERVE DEMİR bacım idi. Orada Cübbeli Ahmet hoca müritlerine sakın ha sizler okumayın sizler sadece bizi dinleyin siz ne anlarsınız okumaktan hocalar size neyi veriyorsa onu alın o kadar. İşte bu zihniyeler bütün peygamberlerin getirdiklerine ve kuranın tamamına aykırıdır. Hiçbir mezhep alimimiz ve selef alimlerimiz böyle düşüncelere girmemiş bizatihi ibni arabiyi tekfir etmişlerdir. İbn-i arabiye adamın biri soruyor peki senin karın ile senin bacın arasında bir fark yok mudur. İbn-i arabi ey ahmak o fark size göre vardır aslında herşey “bir”dir der. Ve yine ibn-i arabiye galiba suriyede soruyorlar “size göre tanrı nerededir ibni- arabi tanrı benim ayağımın altındadır der. Bunun üzerine oradaki bir bedevi dayanımıyor yerde aldığı taş ile ibn-i arabinin kafasını ezerek bu dünyayı bir fitneden temizliyor yani öldürüyor. Mesela mevlana yine bir yazısında diyorki firavun ile Musanın mücadelesinde musa haksızdı peki neden Musa haksızdı o Allahın rasulu idi mevlanaya göre Musa fenafillahı anlayamamış tağut ile tağut olmayan put ile put olmayan şirk ile şirk olmayan cennet ile cehennemin bir farkı olmadığını kavrayamamış firavunla dünyalık için mücadele etmiştir bu yüzden haksızdır. İşte bu sapkın anlayış yunus emrenin şiirlerindede vardır. Örneğin yunus emre ne diyor “cennet cennet dediğin nedirki bir kaç huri birkaç bilmem ney bana seni gerek seni” bakın sadece bu söz insanın kafir olması için yeterlidir. Kim Allah’ın cennetini cehennemini basite indirgerse kafir olur. Şüphesi olan arkadaşlara bunu ayetlerle delillendiririm inşallah. İşte tasavvufun temel düşüncesi budur. Halbuki imam Malik imam Şafi-i imam Azam imam Ahmet bin hambelin akidalerine bakın kitaplarını okuyun hep ayetlerle hadislerle doludur. Bir görüş beyan ederken Allah şu ayette şöyle buyurmuş peygamber şu ayeti şöyle uygulamış fakat bu sapkınların kitaplarına bakın ne Allah’ın ayetlerinden ne birşey bulabilirsin nede peygamberin sünnetinden. Kul doğrudan tevbe edemez ancak şeyhe gider güyya merhaleler atlatmış ya şeyh onun tevbesini şeyh kabul eder bunlar yoldan çıkmaktır bunlar Allahın kitabı ile badaşmaz bu sapkın fikirlerin sahipleri üstüne üstlük kalkıp güyya peygamberi sevdiklerini iddia ederek onun doğum gününü kutlarlar. Dinde zorlama yoktur dileyen dilediği dini tercih etmekte serbesttir. İşin aslı bu. Mevlananın şu sözleri ile konuyu bitirelim inşallah. Mızrak, kalkandan nasıl geçerse ben de gündüzlerden, gecelerden öyle geçtim (onlar, beni tutamadıkları gibi onlardan bana bir şeyde bulaşmadı )” “Ondan dolayı bence bütün şeriatler, bütün dinler birdir. Bence yüz binlerce yılla bir saat aynı.” (Şark İslâm Klasikleri, Mesnevi, Cilt I Mevlâna, sayfa 280 - , beyitler 3503-3504.) Mevlanaya söylüyorum Allah’ın laneti yalancıların üzerine olsunmu. Allah hak din sadace islamdır dediği halde nasıl bütün şeriatler bütün dinler bir oluyor. işte bu haddi aşmaktır yani TAĞUT olmaktır kim tağutu red etmezse iman iddiası boştur. bakar/256 Allaha emanet olunuz.
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
21 Nisan 2011, 22:39 | Mesaj No:77 |
Durumu: Medine No : 6969 Üyelik T.:
10 Şubat 2009 | Cevap: Mevlanadan Sözler “cennet cennet dediğin nedirki bir kaç huri birkaç bilmem ney bana seni gerek seni” Burdaki sözde ne cennet beklentisi nede cehennem korkusu bana Sen gerekli Allahım diyemezmi bazen gönüldeki sözler farklı yansır kelimelere , duyguların yogunluğundan olamazmı yani hocam ? ilk defa böyle bir konuya rast geldim şahsım fazla bilgim yok sizler gibi ama yine aynı şeyleri yazacağım hayatta olmayan bir kişinin ardından bu denli keskin konuşmak bir mümine yakışmaz diye düşünüyorum ve ithamlarınızı hiç yakıştıramadım değerli hocam hakkınızı helal edin böyle devam edeceğine bu konu tamamen kaldırılmasını rica ediyorum site görevlilerimizden vede Muhsin hocamdan konu konu olmaktan çoktan çıktı gıybet bu başka adı yok !!!... Hasbin Allah ve nimel vekil”. Rasulullah Efendimiz (Aleyhis’salatu ve’s selam) “Allah bize kâfidir, o ne güzel vekîldir!” buyurdu. (Buhari Allah c.c. hüküm sahibiyken vekilken bizlerin düşünmesi lazım diye düşünüyorum affınıza sığınarak bu konu kalmasını rica ediyorum tekrar tekrar tekrar....
__________________ Doğru zamanda yapılan yanlış ,yanlış zamanda yapılan doğrudan evladır.. |
22 Nisan 2011, 17:22 | Mesaj No:78 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Mevlanadan Sözler Çok güzel güzel bir konuyua değenmişsiniz dua dilencesi üyemiz. Bakın iman korku ile ümit arasıdır bunlardan biri eksik olunca iman gerçekleşmiş olmaz. Peki bu ne anlama geliyor. Mümin Allah’ın azabını haifife almaz ondan gereği gibi korkar bu öylesine bir korki onun kadar azab görücü hesap sorucu bir merci daha tanımaz. Eğer bu korkuyu en ufak bir şekilde gevşetirse şirke düşer müşrik olur. İşte bu sebeple Allah (c.c) onlardan korkmayın benden korkun diye buyurmaktadır. Yada onlar bazı şeylerden Allah’tan korkar gibi korkuyorlar diye buyurur. Bu manada çok sayıda ayetler vadır. O halde korku nedir ona bakalım. 1- Fıtri korku bu şirk değildir. Örneğin gecenin karanlığı yada bir Aslandan korkmak yada uçurumdan aşağıya düşmekten korkmak vs bunlar fitri korkular şirk kapsamına girmez. 2-Şirk olan korku. Örneğin ölmüş bir kişinin ruhunun kendisine zarar verebileceğine inanarak ondan korkma. Yada ben hakkı söylersen maaş alamam (Rızık korkusu yada ben islamı anlatırsam bana zarar verirler korkusu şimdi ayetlere bakalım. 2:197 “...”Şüphesiz ki azıkların en hayırlısı Allah korkusudur. Ey akıl sahipleri! Benden korkun!” 2:40 –“Ey İsrailoğulları, size verdiğim nimetimi hatırlayın, bana verdiğiniz sözü tutun ki, ben de size verdiğim sözü tutayım ve sadece benden korkun!” 2:41 –“Yanınızdakini (Tevrat'ı) tasdik edici olarak indirdiğim (Kur'ân)a iman edin, O'nu, inkar edenlerin ilki siz olmayın, benim âyetlerimi birkaç paraya değişmeyin. Ancak benden korkun” 3:102 –“Ey iman edenler! Allah'tan, O'na yaraşır şekilde korkun ve ancak müslümanlar olarak can verin.” 5:57 –“Ey iman edenler! Sizden önce kendilerine kitap verilmiş olanlardan ve kâfirlerden, dininizi alay ve eğlence konusu yapanları dost edinmeyin. Eğer (gerçekten) iman ediyorsanız, Allah'dan gereğince korkun” Kur'an da bu manada çok sayıda ayetler vardır. Peki cenabbi Allah insanları ve cinleri neyle korkutuyor cehennem ile. O halde cehennem cehennem dediğin nedirki dediğin zaman Allah’ın onca ayetlerinde cehennemin dehşetini tasvir ettiği halde kişi o azabı hafife alarak onca ayetlerin hükümünü boşa çıkarmış olurki bundan yüce Allah’a sığınmak lazım. İşte Allah’a imanın bir çeşidi bu... Mümin cenabbi Allah artık beni af etmez ben nasıl olsa çok büyük günah işledim diye düşünerek Allah'tan ümidini kesmez buda Allah'a olan imanı bozar. Çünkü cenabbi Allah Allah'tan ümidinizi kesmeyin ona karşı haddinizi bilin ve tevbekar olun diye kuranın bir çok yerinde buyurmaktadır. Kim Allah’a karşı haddini bilir iyi bir kul olursa ona altlarından ırmaklar akan cennnetlerde güzel mekanlara yerleştireceğim diye buyurmaktadır. 2:25 “İnanıp yararlı işler yapanlara, altlarından ırmaklar akan cennetlerin kendilerine ait olduğunu müjdele! Onlardaki herhangi bir meyveden rızıklandırıldıklarında: "Bu daha önce de rızıklandığımız şeydir" derler ve o rızık birbirinin benzeri olmak üzere, kendilerine sunulacak. Orada çok temiz zevceler de onların. Hem onlar orada ebedî kalacaklar. 3:136”İşte onların mükafatı (ödülleri) Rableri tarafından bağışlanma ve altından ırmaklar akan, ebedî kalacakları cennetlerdir. Çalışanların mükafatı ne güzeldir! 7:44-Cennet ehli, cehennem ehline: "Rabbimizin bize vaad ettiğini gerçek bulduk. Siz de Rabbinizin size vaad ettiğini gerçek buldunuz mu?" diye seslenirler. Onlar da "evet" derler. Bunun üzerine aralarında bir çağırıcı şöyle seslenir: "Allah'ın laneti zalimler üzerine olsun! Kur’an da cennet ile ilgili çok sayıda ayetler vardır. Bu sebeple cennet cennet dediğin nedirki dediğinde bu mantık Kur'an-a aykırı olur ve Allah'a imanı bozar. Halbuki cenabbi Allah'ın müminler için hazırlamış olduğu cennetin çok güzel olduğunu vurgulamaktadır. Müminler rablerine teşekkürlerini minnetlerini kulluk görevlerini yerine getirerek gerçekleştirirler. Allah’ın güzel dediği cenneti o nedirki ben onu istemem gibi bir anlayış Allah'a iman algısını bozar. Sonuç:Allah'a olan iman ümit ile korku arasında geçer. Bizler hem rabbimizi çok severiz hemde ondan gereği gibi korkarız. Onun adaletine tam olarak inanırız. Onun bizim için seçtiği beyendiği isimleri dini yaşam tarzını cenneti beyenmemezlik yapma lüksüne sahip değiliz. Selametle kalınız
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
22 Nisan 2011, 20:19 | Mesaj No:79 |
Durumu: Medine No : 458 Üyelik T.:
23 Ekim 2007 | Cevap: Mevlanadan Sözler Sesini değil, sözünü yükseltmeli insan. Çünkü gök gürültüleri değil, yağmurlardır yaprakları yaşartan. (Mevlana) |
23 Nisan 2011, 00:39 | Mesaj No:80 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Mevlanadan Sözler Sesini değil, sözünü yükseltmeli insan. Çünkü gök gürültüleri değil, yağmurlardır yaprakları yaşartan. (Mevlana) ALINTI Sözlerin en yükseği yüce Allah’ın sözüdür. Seslerin en çirkinide merkeplerin sesidir. وَاقْصِدْ فٖى مَشْيِكَ وَاغْضُضْ مِنْ صَوْتِكَ اِنَّ اَنْكَرَ الْاَصْوَاتِ لَصَوْتُ الْحَمٖيرِ Lokman /19 “Yürüyüşünde tabii ol, sesini alçalt, çünkü seslerin en çirkini elbette eşeklerin sesidir.” Onlar Allah’ın ayetlerini görünce buda ne ney bu nasıl etkili bir sözdür derler. Bu ayetlerin bir benzerini ortaya çıkarmaya çalışırlar beşerin sözlerini Allah’ın sözleri gibi sunarlar onları Allah’ı sver gibi severler fakat Allah’ın ayetlerini görüncede bakın ne yaparlar. كَاَنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفِرَةٌ Müddesir/(50-51) “Onlar sanki arslandan kaçan yaban eşekleridirler.“ Bazı insanlarda vardırki allahın kitabını okurlar onu ezberler onun hükümlerini bilirler fakat gereklerini yapmazlar elbetteki rabbimin onlarada bir cevabı vardır okuyalım inşallah. مَثَلُ الَّذٖينَ حُمِّلُوا التَّوْرٰیةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ اَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذٖينَ كَذَّبُوا بِاٰيَاتِ اللّٰهِ وَاللّٰهُ لَا يَهْدِى الْقَوْمَ الظَّالِمٖينَ Cuma/5 "Tevrat’la yükümlü tutulup da onunla amel etmeyenlerin durumu, ciltlerle kitap taşıyan eşeğin durumu gibidir. Allah’ın âyetlerini inkâr eden topluluğun hâli ne kötüdür! Allah, zalimler topluluğunu hidayete erdirmez.
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
Konuyu Toplam 6 Kişi okuyor. (0 Üye ve 6 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
:)))Tebessümlük SözLeR Medineweb | enderhafızım | Komik Paylaşımlar | 133 | 04 Eylül 2024 21:48 |
RESİMLİ SÖZLER SLAYT-medineweb.net | alperkara | Fon Müzikleri | 2 | 22 Eylül 2021 18:35 |
Ölüm ile ilgili sözler/medineweb | MERVE DEMİR | Güzel Sözler-Deyımler-Nükteler | 5 | 17 Eylül 2020 02:29 |
Yunus Emre'den Sözler /medineweb | MERVE DEMİR | Güzel Sözler-Deyımler-Nükteler | 26 | 07 Ekim 2018 22:45 |
Mevlanadan Yaşlılık Üzerine... | FERHAT37 | Makale ve Köşe Yazıları | 0 | 02 Aralık 2007 17:12 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|