|
Konu Kimliği: Konu Sahibi dua dilencisi,Açılış Tarihi: 23 Mart 2015 (23:00), Konuya Son Cevap : 01 Mart 2019 (16:26). Konuya 16 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
23 Mart 2015, 23:00 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 6969 Üyelik T.:
10 Şubat 2009 | Hacamat / Medineweb Hacamat / Medineweb Hacamatta Şifa Vardır Hacamat: Sağlığı korumak veya tedavi amacıyla vücudun belirli yerlerinden kan almaktır. Sözlükte; “Emmek” anlamına gelen “Hacm” kökünden gelir. Tıbbî tabir olarak “Kan aldırma” diye ifade edilir. Bu işi yapan kimseye, “Hacim” ya da “Haccâm” denir. Kan alma işinde kullanılan alete, “Mihcem” ya da “Mihceme” denir. 1) Enes bin Malik (Radiyallahu Anh) şöyle dedi: “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): ‘…Kuşkusuz ki sizin kendisi ile tedavi olduğunuz şeylerin en faziletlisi, hacamat olmaktır…’ buyurdu.” Müslim 1577/62 Tirmizi şu ziyadede bulunur:"(Resulullah aleyhisselatu vesselam ) ayın 17 de 19 da ve 21 de hacamat olurdu ." Tirmizi,Tıbb 12 (2052)
__________________ Doğru zamanda yapılan yanlış ,yanlış zamanda yapılan doğrudan evladır.. |
Konu Sahibi dua dilencisi 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Hacamat / Medineweb | Hadis-i Şerif | Esadullah | 16 | 7156 | 23 Mart 2015 23:00 |
Özlemek.../medineweb | Makale ve Köşe Yazıları | su damlası | 11 | 6740 | 15 Mayıs 2013 12:38 |
Geleceğin suçlusunu yetiştirmenin 8 basit... | Bilgi Dağarcığı | su damlası | 3 | 2897 | 21 Temmuz 2012 10:57 |
Kişisel Gelişim Kitaplarımdan Kesitler/Huzurun... | Kişisel Gelişim ve Psikoloji | Mihrinaz | 7 | 2595 | 04Haziran 2012 00:25 |
17 yaşında bir gencin karmakarışık duygularına... | Çocuk ve Aile Sağlığı | muallime | 1 | 2077 | 09 Nisan 2012 16:09 |
24 Mart 2015, 22:04 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 6969 Üyelik T.:
10 Şubat 2009 | Cevap: Hacamat
"Her hastalığın bir devası vardır.Hastalığın ilacına rastlanırsa Allahu Tealanın isni ile hastalıktan şifa bulur.Hadisi Şerif Hz Cabir anh Eski zamanlarda ,günümüzdeki standartlara uygun klinik sonuçlar tutulmuyordu . Bu tedavinin en çok çıbanlardan kanı ve irini çıkarmak için kullanıldığı kaydedilmiştir.. Ayrıca zehirlenmiş yaralardan kanı almak içinde kullanılırdı .Daha sonraları ,tedavinin kolay olması ve iyileştirici gücünün fazla olması sebebi ile uygulama alanları genişletildi ve artrit ,yumuşak doku romatizması ,baş ağrısı,yüksek tansiyon,soğuk algınlığı,sırt ağrısı,ağrılı adet,diyabet,kısırlık,kronik öksürük bronşyal astım gibi dahiliyenin kapsamındaki bazı hastalıklarında da kullanılmaya başladı Ayrıca kan bozukluklarında,ağrı kesmede,iltihaplı durumlarda,zihinsel ve fiziksel rahatlama,varisli damarlardave derin doku masajında endikedir..Araştırmalarda fiziksel rahatlama ( immünolojik,hemotolojik,romotolojik) ve psikolojik yararlarının olduğu ifade edilmektedir. Ayrıca Kupa Terapisinin kadın ve erkekte kısırlık vakalarında kullanımı hakkında yapılan araştırma sonucunda üretkenlik/doğurganlık artışında %50 ilerleme sağladığı ifade edilmektedir..
__________________ Doğru zamanda yapılan yanlış ,yanlış zamanda yapılan doğrudan evladır.. |
04 Nisan 2017, 21:00 | Mesaj No:3 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | HACAMAT NEDİR? Hacamat kısaca deri altında birikmiş, vücutta hastalıklara neden olan toksik kanın vakumlanarak dışarı alınması işlemidir. Hacamat, Rasulullah ( S.A.V. ) Efendimizin şiddetle tavsiye buyurduğu ve bizzat kendilerinin de uyguladığı sünnet olan çok önemli bir tedavi metodudur. Deri altında birikmiş olan kan, kan özelliğini yitirmiş koyu renkli pelte kıvamındadır ve bağışıklık sistemimizi olumsuz yönde etkileyerek birçok hastalığa kapı aralamaktadır. hacamat (1)Hacamat ağrısız, acısız, yatak istirahatsiz, iş gücü kaybı olmadan tatbik olunan bir tedavi metodu olup, hastalıklardan korunmanın ve sağlıklı yaşamanın en kolay yoludur. ‘Hacamat’ kelimesi Arapça ‘emmek, normal formuna getirmek’ anlamlarını taşır. Hacamat uygun zaman dilimlerinde belli aralıklarla usulüne uygun olarak yapılırsa, vücudun dışarıya atamadığı ağır metaller, toksinler, serbest radikaller, kullanılan ilaçların ve hormonlu gıdaların vücutta bıraktığı kalıntılar emilerek bedenimizin normal formuna gelmesi sağlanmış olur. Hacamat İslam ülkelerinde çok yaygın olmakla birlikte Avrupa ülkeleri dahil tüm dünyada uygulanan bir tedavi metodudur. Geleneksel olarak boynuzla yapılan hacamat, günümüzde cam kupalar veya vakum setleri yardımıyla yapılmaktadır. Çizme işlemi ise genelde jilet yardımı ile yapılırken kliniğimizde hijyenik olması açısından bistüri ile yapılmaktadır. Kullanılan tüm malzemenin, tek kullanımlık olmasına da çok dikkat edilmelidir.
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
04 Nisan 2017, 21:01 | Mesaj No:4 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | HACAMAT NE ZAMAN YAPILIR ? Herhangi bir rahatsızlık yoksa, sağlığı korumak, detoks yada sünnet maksadıyla yaptırılacaksa, hacamat tedavisinden maksimum fayda elde etmek açısından tavsiye edilen mevsim, ay ve hafta günlerine riayet etmek önemlidir. Hacamat ,mevsim olarak ilkbahar ve sonbaharda ,ay günleri olarak hicri ay’ ın 14 – 28 arasındaki tekli günlerde ( hicri 15, 17, 19, 21, 23, 25, 27 gibi..) yaptırılması uygun olur. Ancak, Hacamat tedavisi herhangi bir rahatsızlık için tedavi maksatlı yaptırılacak ise zaruret olması açısından mevsim veya ay günlerine bakılmaksızın en kısa zamanda yapılması gerekir. Bu konuda sadece hafta günlerine ( Pazartesi-Salı-Perşembe-Pazar )dikkat edilebilir. Yılda 2 ila 4 defa hacamat yaptırmak uygundur. Herhangi bir hastalık olmayan sağlıklı kişilerde en azından mevsim değişikliklerinde 2 defa yaptırılmalıdır.
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
04 Nisan 2017, 21:03 | Mesaj No:5 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | HACAMATIN GENEL FAYDALARI : Hacamat her şeyden önce bir kan verme eylemi olduğundan, kan vermenin tıbbi faydaları başlığında bütün faydalara haizdir. Ayrıca, Hacamatın, hastalıklardan korunmak anlamında önemli bir katkısı olması sebebiyle sağlıklı insanların ( her yaş grubu için ) da yılda iki sefer yaptırması şiddetle tavsiye edilmiştir.hacamat (2) Hacamatın faydalarından başlıcaları şunlardır; ► Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir, vücuda direnç kazandırır. ► Kanda birikmiş ağır metal ve toksinlerin atılmasını sağlar. ► Ödemleri çözer. ► Kan üretimi ile görevli organları uyarır. ► Beyin fonksiyonlarını canlandırır. ► Ağrıları giderir. ► İleride oluşabilecek muhtemel hastalıkların önlenmesinde etkilidir. ► Bel, boyun fıtığı, eklem ağrıları, karaciğer, kalp hastalıkları, psikolojik hastalıkların ve bunun gibi tüm kronik hastalıkların tedavisinde faydalıdır. ► Göze canlılık verir, gözün görme kabiliyetini artırır. Başından hacamat olan bir insan bunu hemen fark eder. ► Unutkanlık ve dikkat eksikliği olanlar; okuduğunu zor anlayanlar ve baş ağrısı şikayeti olanlar için kafadan hacamat çok faydalıdır. Ezber kuvvetini artırır, hızlı karar alma yeteneğini geliştirir. ► Hacamat, çocukların gelişiminde, gençlerde ise daha dengeli bir ergenlik geçirmelerine yardımcıdır. ► Hacamat metabolizmayı düzenleyerek bağışıklığı güçlendirdiğinden düzenli yaptıranlar, çok sık grip ve soğuk algınlığına yakalanmaz, daha sağlıklı ve daha dinç görünüme sahip olurlar. HACAMAT KİMLERE YAPILMAZ : Çok ihtiyar ve zayıf kişilerde, Kalp yetmezliği olanlarda, Müzmin ishalde, Kanı durmayan kişilerde, Hamilelerde Aşırı kansız kişilerde, (Anemia, Lukemia, Thalassemia) Tansiyonu çok düşük kişilerde, Kemoterapi görenlerde, Çok hassas ve korkan kişilerde yapılmaması tavsiye olunur. HACAMAT ÖNCESİ ve SONRASI DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER : ÖNEMLİ HUSUSLAR ; Hacamat olacak kişi ne çok aç, ne de çok tok olmalıdır. 2-3 saat öncesinde çok hafif bir şeyler yenilmesi tansiyon düşmemesi için tavsiye olunur. Kan sulandırıcı ilaç kullanılıyorsa ( comadin dışında ) ilacınızı hacamat yaptırılan günde hacamattan 4- 5 saat sonrasında alınması gerekir. Bu durum kişinin rahatsızlığıyla alakalı değişkenlik gösterebileceğinden doktorumuza mutlaka danışınız. Comadin kullananları doktorumuza danışmadan hacamata almıyoruz. TAVSİYE NİTELİĞİNDE YAPILMASI GEREKEN HUSUSLAR ; Hacamat tedavisinden bir gün önce ve sonra hayvansal gıdaların alınmaması Cimadan (Cinsel ilişki) bir gün önce ve sonra uzak durmak Sigara kullananlar hacamattan en az bir saat önce ve sonra sigara kullanmamalıdır. Hacamat sonrası 6 saat kadar uyunmaz. Yarım saat kadar yürüyüş yapılması tavsiye edilir. Hacamattan sonra en az iki saat kadar bir şey yenilip içilmemeli, iki saat sonra ise sirkeli su veya bal şerbeti içmek faydalıdır. Tavsiye niteliğinde olan hususlara riayet edilmemesi, hacamat tedavisine engel bir durum teşkil etmez …
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
04 Nisan 2017, 21:04 | Mesaj No:6 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | ÇOCUKLARDA HACAMAT : İran’da Kermen şah tıp fakültesinde 1 yaş üzeri 10 yaş altı 4 bin denekten 3 bin çocuğa hacamat yapılmış, diğer bin çocuğa hacamat yapılmamıştır. Hacamat yapılan çocuklarda; fiziksel gelişmelerinde, iştahlarında, derse olan konsantrasyon ve ezber güçlerinde, davranış bozuklukları, huysuzluk ve hiperaktivitelerindeki azalma, alt ıslatma sorunlarının ortadan kalkması gibi olumlu sonuçlar gözlemlenmiştir. HACAMAT İLE İLGİLİ BAZI HADİS-İ ŞERİFLER : Peygamberimiz (S.A.V)’in yaptığı ve yapılmasını tavsiye ettiği işlerin şüphesiz bir anlamı ve hikmeti vardır. Onun hayatı bizim için örnektir: “Andolsun, Allah’ın Rasûlü’nde sizin için; Allah’a ve ahiret gününe kavuşmayı uman, Allah’ı çok zikreden kimseler için güzel bir örnek vardır. / Muhammed Esed (33/AHZÂB-21 ) ( Allah’ı ve Ahiret Günü’nü (korku ve umutla bekleyen) ve O’nu her daim anan kimseler için Allah’ın Elçisi güzel bir örnek teşkil eder.) İlaçların en hayırlısı, hacamat, müshil ve sülüktür.” (Kenzu’l-Ummal, h.no: 28167-Beyhakî’den naklen) Peygamberimiz ( S.A.V ) , ‘’ Üç şeyde şifa vardır, bal şerbeti içmekte, kan aldırmakta ve dağlama yaptırmakta. Fakat ben dağlama yaptırmayı sevmem.” (8) buyurmuşlardır. Hz. Peygamber (S.A.V) bizzat kendisi Ebû Taybe adında bir Haccâm’a hacamat yaptırmış ve başından kan aldırıp haccâma ücretini ödemiş ve şöyle buyurmuştur: “Kan aldırma yollarının en güzeli hacamattır.” (Buhâri, Tıb 13; Müslim, Musakat 62, 63; Ebû Dâvûd Nikâh 26, Tıb 3). Hz. Peygamber (S.A.V) ihramlı iken hacamat yaptırmıştır .(Buhârî, Savm, 22; Müslim, Hac 87, 88; Ebû Dâvûd Menâsik 35). İhramlı iken saç kestirmemek şartıyla hacamatın caiz olduğu hususunda âlimler arasında görüş birliği vardır. Aynı şekilde Hz. Peygamber (S.A.V) oruçlu iken de hacamat yaptırmıştır. (Buhârî, Tıb II; Ebû Davûd, Siyâm 29). Resulallah ( S.A.V ) buyurdular ki: “Miraç gecesi hangi melek topluluğuna rastladıysam bana ,’’ Ey Muhammed , kan aldırmaya devam et , ümmetine de bunu emret ‘’ dediler. ‘’ buyurmuştur. ( Tirmizi , İbni Mace , Ahmed bin Hanbel )
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
04 Nisan 2017, 21:53 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 15399 Üyelik T.:
24 Aralık 2011 | MİGREN, BAŞAĞRISI VE SİNÜZİT Özellikle kadınların en büyük sorunlarından biri migren ve baş ağrılarıdır. Ben eşimde en azından migrenin ne demek olduğunu biliyorum. İnsanı çıldırtan bir baş ağrısı, ışığa karşı çok şiddetli bir duyarlılık ve akabinde mide bulantıları. Dalgalı ve zonklayan ağrılar. Kullanılan ilaçlar ise anlık çözüm. Belki ağrıyı geçiriyor ya da yavaşlatıyor ama bir sonraki migren atağı tetiklenmek üzere sizi bekliyor. Ama baş bölgesinden yapılan 3 seanslık bir hacamat migreni tamamen ortadan kaldırıyor. BEL VE BOYUN FITIĞI Bel fıtığı ve boyun fıtığı tedavisinde genellikle ağrıyan yere hacamat yapılır. Fıtıklaşan bölgede tortular ve oradaki pis kan vakumlanarak alınır. Hacamatın en başarılı ve sık uygulandığı hastalıkların başında gelir bel fıtığı tedavisi gelir. Düzenli aralıklarla 6-7 seanslık hacamat uygulamaları ile biiznillah tamamen geçer. KİREÇLENME, ROMATİZMA, İLTİHAPLI EKLEM ROMATİZMASI: Karaciğer arkası, kahil ve ağrıyan bölgelere özellikle diz kapağı ve baldırın dış kısımlarına yapılan uygulamaları çok faydalıdır. Ağrılar hacamatın sonunda hemen geçer. Ancak ilerlemiş vakalarda uzman bir haccam tarafından 4-5 seans kadar tekrar edilmesi gerekebilir. Özellikle boyun ve omuzlardaki kulunçvari ağrılarda sonuç yüzde yüz görülmektedir. Bayanlarda erkeklere oranla 3 veya 4 kez daha fazla görülen nedeni tam olarak bilinmeyen iltihaplı eklem romatizmasıdır. Bu eklem rahatsızlıkları ileri safhada diğer organları da etkilemeye başlar. Özellikle beyne, kalbe ve damarları etkilemesi çok tehlikelidir. Kişinin şikayetine göre aşağıdaki noktalardan uygun olan yerlere hacamat yapılır. HİPERTANSİYON, ŞEKER Hacamat hangi noktadan yapılırsa yapılsın yüksek tansiyona son derece iyi gelir. Tansiyon düşer, normal seyre gelmeye başlar yani dengelenir. En uygun bölge kalp, kahil karaciğer bölgesi ve baştan yapılan hacamattır. Tansiyon için her zaman ilk başlangıç noktası yukarı nokta olmalıdır. Malum; şeker hastalarının yaraları biraz geç iyileşir. Onun için şeker hastalarında mümkün olduğu kadar dikkat edilmeli, şekeri çok yüksekken hasta hacamattan kaçınmalıdır. Ancak şekeri belirli bir seviyeye indirildiğinde (kullandığı ilaçlarla veya perhizle) hacamat yapılmalıdır. Düşük şekerde de durum böyledir. Önce şeker dengelenmelidir ve aşağıdaki noktalardan uygun olan yerlere hacamat yapılmalıdır. UNUTKANLIK, HAFIZA ZAYIFLIĞI, ALZHEİMER VE DEPRESYON, KONSANTRASYON GÜÇLÜĞÜ Algılamada zorluk, kitap veya gazete okurken konsantre olunamadığından dolayı anlayamama, Yakın geçmişi hatırlamada zorluk, aşırı unutkanlık, karşısındaki insanın sorduklarını bir anda algılayamama gibi belirtiler bazen depresyonun bazen de Alzheimer ın belirtisi olabiliyor. Bu gibi durumlarda başın tepe noktasından, kürek kemiklerinden ve iki kulak arkasından hacamat yapılır. KRONİK YORGUNLUK, UYKU İSTEĞİ, HALSİZLİK Kronik yorgunluk ve halsizlik bazen immün sisteminin zayıfladığından, bazen de depresyon gibi sinirsel rahatsızlıklardan kaynaklanabilir. Bu durumda metabolizmanın hızlanması gerekmektedir. Bunun için sırttan, karaciğer arkası, kahil ve kalp arkasından hacamat uygulanır. Daha ilk tedavide gözle görülür bir ilerleme ve rahatlama hissedilir. Vücuda enerji gelir. BÖBREK RAHATSIZLIKLARI Sırttan böbrek hizası, sağ ayak topuğu, sağ ve sol ayak üstü böbrek hastalıkları için en uygun noktalardır. SEDEF, EGZEMA ,SİVİLCE VE DERİ HASTALIKLARI Genelde zayıf bağışıklık sistemi olanlarda var olan deri hastalıklarıdır. Özellikle sedef hastalığının sinirsel boyutunun yanı sıra karaciğerle ve bağışıklık sisteminin zayıflığıyla alakası olduğu bilinmektedir. Ancak bilinmelidir ki; sedef hastalığında hacamat kesin çözümdür demek yanlıştır. Sırttan karaciğer arkasından Kahilden ve Omuz başlarından yapılan seans uygulamaları çok iyi sonuçlar vermektedir. KALP HASTALIKLARI VE KAN DOLAŞIMI PROBLEMLERİ Kalpteki tıkanıklıklar, çarpıntı, katle sıkışma hissi ve göğüs kafesinde ağrı hissi şikayetlerinde hacamatın önemi büyüktür. Kan dolaşımı ve damar problemlerinde de hacamatın önemi çok büyüktür. Hacamatla pis kan vücuttan çıkacak ve yeni kan hücreleri üretilerek temiz kan sağlanacak ve dolaşım rahatlayacaktır Allah’ ın izniyle… KARACİĞER HASTALIKLARI, YÜKSEK KOLESTROL Sırttan karaciğer arkasından , kahil ve omuz yanlarından hacamat yüksek kolestrole ve karaciğer hastalıklarına iyi gelmektedir. Ehil bir haccama bu bölgelerden hacamat yaptırtmak gerekir. GÖRME BOZUKLUKLARI Kesin olarak bilinmesi gereken bir şey vardır ki hacamat gözün ferini artırır. Hacamat bittikten sonra kişi kendini loş bir ortamdan aydınlığa çıkmış gibi hisseder. Gözün görme kabiliyeti artar. Kataraktın başlangıcında bu hastalığa iyi gelir. Ancak katarakt ilerlediyse hacamat yapılmamalıdır. Bu da çok önemli bir noktadır. Miyop veya hipermetrop rahatsızlıklarına faydası olur. En azından birçok kimsede gözlük numarası büyümesi durmaktadır. HORMONAL HASTALIKLAR Kalp, karaciğer arkası ve sırttan mide ile bağırsak arkasına gelen noktalardan yapılır. Ancak aşırı yemek yeyip şişmanlayanlar hacamattan yardım beklememelidirler. Onlar önce kendilerine yardım etmeli ve sağlıklı beslenmeye çalışmalıdırlar. Zira hacamatla zayıflama olmaz. Sadece yardımcı olur. VARİS Varis için yapılan uygulama da tedavi başarısı değişkendir. Hiç bir garanti yok ama kalp ve karaciğer arkası hacamattan sonra varis olan noktadaki biriken pıhtılar temizlenerek en yakın sinir ve kaslar uyarılmak suretiyle yapılır. Direk olarak varisli bölgeye veya çok yakın bölgeye hacamat uygulanmaz. Varisli bölgenin üzerine değil de, varisli bölgenin başlangıç merkezine yapılan hacamat çok başarılı olmaktadır. CİLT KIRIŞIKLIĞI YAŞLANMA BELİRTİLERİ Bilindiği üzere yeryüzünde tedavisi olmayan tek şey yaşlanma ve ölümdür. Çünkü ayette belirtildiği üzere ‘‘Her nefis ölümü tadacaktır.’’ Ömrü olan her birey de mutlak yaşlanacaktır. Ancak yaşlanma belirtileri yavaşlatılabilir, cilt berraklaştırılabilir. Yaşlanma belirtileri yavaş metabolizmada bir takım yavaşlamaların ve bozulmaların olmasıyla meydana gelir. Çok uyumak, çok yemek, zararlı alışkanlıklar bu hızlanmayı artırır. Vücudun dinç kalmasının en önemli nedeni sabah uykusunun terkidir. Zira çok eski dönemde insanlar akşam (yatsı namazından sonra) erken yatarlar, sabah erken kalkarlarmış. İslam alimlerinin seher vakitlerinde uyanık oldukları, öğlenleri de sünneti seniyye gereği kaylule (öğlen uykusu veya gün arası şekerlemesi) yaptıkları bilinmektedir. Böylelikle eski zaman insanları hem daha çok yaşamakta, hem de dinç kalmaktaydılar. Baştan yapılan hacamatta cilt bölgesinin toksinlerden arınmasını ve dolayısıyla cildin parlaklaşmasını ve tazeliğini sağlamaktadır. KARPAL TÜNEL SENDROMU El bileğinin bir hastalığıdır. Bilekteki karpal tünelden geçen median sinirin sıkışması sonucu ortaya çıkar. Bu hastalık genellikle el bileklerini zorlayıcı işlerde çalışanlarda daha çok görülmektedir. Geceleri elde ve kolda uyuşma, tutma da güç kaybı, eli sallayınca ağrının hafiflemesi şeklinde belirtisi vardır. Omuz ve pazı kaslarına yapılan hacamatla iyileşebilir. ANALİTİK DÜŞÜNME YETENEĞİ Analitik düşünme yeteneği derken burada anlattıklarımızdan zihinsel engelli bireyler için çıkarımlar yapılmamalıdır. Bizim kastımız normal zekada olup, gerek depresyon, gerek büyü vs gibi olumsuz etkenlerden dolayı dikkatini verememe, ani kararlar alamama, konsantre olamama gibi durumlarda geçerlidir. ALTINI ISLATMA Özellikle küçük çocuklarda söz konusu olan gece altını ıslatma ve gündüz istemsiz kaçırma durumlarında hacamat inanılmaz faydalıdır. Büyük özellikle 50 yaşını aşmış, küçük abdestini kaçıran tutamayan insanları da duyuyoruz çevremizde. Her iki durumda da yani hem yetişkin hem çocukta idrar kaçırma durumlarında kulak arkası, kahil, sırt ve kuyruk sokumunun üstünden kişiye hacamat yapılır. Şafi Hakiki yalnızca ALLAH’tır HORMON BOZUKLUKLARI, AŞIRI KİLO ALMA Bu tür kişilere hacamat tedavisi çok faydalıdır. Çünkü Özellikle genç yaşta yapılırsa çok daha faydalıdır. Bu tip hastalıklarda temel prensip hormon salgılama görevini sağlayan hipofiz bezinin görevini yapmamasından, veya tıkanması sonucu oluşur. Çözüm ilgili sinirleri uyarmakla başlanır. Aşağıda yazdığımız kilitlenmişlik sorunu ile paralellik gösterir. DİŞ ETİ HASTALIKLARI VE DİŞ ÇÜRÜMELERİ İlk hacamat yaptırmaya başladığı anda diş eti hastalıkları ve diş çürümesi olan kişilerde bu şikayetlerin nerdeyse çoğunda azalma bulgularına rastlandı. Bu konuda yine bilimsel araştırma mevcut değil. Zira diş ve diş eti hastalıklarında Allah Rasulü (S.A.V) misvakı önermektedir. Misvakın yapılan araştırmalarda diş çürümesini önlediği, diş etlerini koruduğu, ağız kokusunu önlediği ve diş minelerini kuvvetlendirdiği bilinmektedir. Ancak baştan yapılan hacamatın da diş eti iltihaplanmasını önlediği, iltihap varsa da giderdiği bilinmelidir. BOYUN VE SIRT AĞRILARI Masa başında çalışmak durumunda olan bireylerde, öğrencilerde vs görülen boyun ve sırt ağrılarının yüzde yüz çözümüdür hacamat. Yüzde yüz diyorum çünkü bizzat kendim bir çok vaka ile karşılaştım. Omuz ve sırttan alınan pis kan o bölgedeki tıkanıklığı açmakta ve oradaki dolaşımı rahatlatmaktadır. Halk dilinde kulunç olarak bilinen ağrıyı ve sırtta oluşan fibromiyajları hemen dağıtmakta ve etkisini yaklaşık 3-4 dk içerisinde göstermektedir. Ağrının şiddetine ve rahatsızlığın kronikleşmesi durumuna göre hacamat bu bölgede üç seans tekrar edilir. MANEVİ HASTALIKLAR İnsanoğlunda bedeni hastalıklar haricinde manevi bir takım hastalıklar da zuhur edebilmektedir. Mesela; Peygamber Efendimiz (S.A.V) e zamanında büyü yapılmış ve Efendimiz (S.A.V) bundan çok muzdarip olmuşlardı. Felak ve Nas sureleri nazil olduktan sonra Efendimiz (S.A.V) büyünün etkilerini izale etmek adına Ebu Taybe isimli bir zattan kendilerine hacamat yapılmasını istemiştir. Yine baştan yapılan hacamatın kökleşmiş 50 yıllık büyüyü kaldırdığı kaynak kitaplarda yazmaktadır. Bunun yanında kalp arkasından yapılan hacamat vesveseye şifadır. Manevi yönden istidata sebeptir . Manevi hastalıklarda sırt, kalp hizası, karaciğer noktalarına yapılan hacamat iyi gelir. |
04 Nisan 2017, 21:57 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 15399 Üyelik T.:
24 Aralık 2011 | DAMAR TIKANIKLIĞI Damar Tıkanıklığı 3′e ayrılır. Bunlar Atardamar tıkanıklığı , Kronik tıkanıklıklar ve Toplar damar tıkanıklıklarıdır. Atardamar tıkanıklıkları kendi içinde Akut ya da Kronik tıkanıklıklar olarak sınıflandırılır. Akut damar tıkanıklığı bozuk organlarda sıklıkla bozuk kese kapakçıklarında meydana gelen pıhtıların kopup bölgedeki damarı tıkamasıdır. Bu nedenden dolayı tıkanan bölgede dolaşım aksar. Daha sonrasında ise şiddetli ağrı morarma gibi belirtiler ortaya çıkar. Kronik tıkanıklıklar ise damar sertliği olarak bilinir. Bu hastalığın yan etkileri ise bacakta ağrı , uyuşukluk ve güçsüzlük gibi belirtiler meydana gelir. Bunlar arasında halk dilinde inme denilen ve genelde yüksek tansiyon ve Şeker hastalarında olan Beyin damarları ile ilgili hastalıklar, beyin damarlarındaki lezyonlar sonucunda, sinir dokularında meydana hasarlar sonucu meydana gelir. Toplar damar tıkanıklıkları ise uzun süreli olarak yatak istirahatı yapan insanlarda meydana gelir. Toplar damarların tıkanmasına DVT(Derin Ven Trombozu) adı verilir.DVT oluşturabilecek nedenler ise şunlardır; Uzun süreli yolculuklar, )Misal uzun yol şoförlerinde olu) Kanser ve kanser tedavisi , Kan pıhtılaşma hastalıkları DVT’yi oluşturabilecek nedenlerdendir. Bacaklara giden damarların ateroskleroza (damar sertliği) bağlı tıkanması sonucunda ortaya çıkan tabloya periferik arter hastalığı adı verilir. DAMAR TIKANIKLIĞI hastalığı tedavisinde en etkin ve kalıcı yöntem Hacamat (Kupa Terapisi ) dir. Hacamat ile atıl durumda bulunan pis kan dışarı alınınca sanki arabanın yağ değişimi gibi damarlarda dolaşan kan hızla temizlenir. Bunun sonucu kan dolaşımı düzene girer. Hacamat harici hiç tedavi şekli aynı sonucu vermez. Damar tıkanıklığı tedavsinde hacamat yaptırmak mutlak gerekli lüzümlü ve mecburidir. Damarların tıkanmasında çok etkin rol oynayan toksik maddeler, ağır metaller kimyasla ilaçların veya GDO lu domatesin bıraktığı kalıntıları sadece HACAMATtemizler. Damar tıkanıklığı tedavisinde ikinci etkin yöntem ise Sülük ile Tedavidir. Sülük Hem pis kanı emer. %100 pis emmez, pis ve temiz karışık oranda emer. Emdiği noktadaki, iğnesinin ulaştığı noktadaki pis kanı emer. Fakat Sülük de asıl tedavi Sülüğün kendi içerisinde muhafaza ettiği enzimleri hasta damarlarına serum gibi salgılaması ile olur. Buda tıkalı damarların açılmasına yardımcı olur. Damar tıkanıklığı için kişi, konusunda uzman eğitim almış haccamdan destek alırsa bu iki tedavi ile tamamen kurtulması mümkündür 3 ila 9 ay sürebilecek düzenli Hacamat seanslarından sonra Damar Tıkanıklığı ve Damar Sertliğinden sonra Hastada risk en asgari seviyeye iner. Bu tedavi sonrasında yılda asgari 2 veya 3 kez HACAMAT yaptıran kişide asla Damar tıkanıklığı veya damar sertliği belirtileri oluşmaz |
04 Nisan 2017, 21:58 | Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 15399 Üyelik T.:
24 Aralık 2011 | Hacamat Nedir, Nasıl Yapılır, Ne Zaman Yapılır Hacamat Nedir, Nasıl Yapılır, Ne Zaman Yapılır, Faydaları Nelerdir? HACAMAT TEDAVİSİ BİZE KİMDEN KALMIŞTIR? Hacamat tedavisi bize kimden kalmıştır öncelikle bundan bahsedelim. Peygamber Efendimiz(s.a.v) Sizin tedavi olmak için başvuracağınız en iyi çare Hacamattır (Nesei) Cabir(r.a)dan Peygamber Efendimiz(s.a.v) Şöyle buyurmuştur: Eğer kullandığınız ilaçlarda bir hayır varsa veya hayır olacaksa bu kan aldırmakta bal şerbetinde ve ateşle dağlanmakta olur.Fakat ben dağlanma ile tedaviyi yasaklıyorum. Abdullah b.Abbas(r.a) Şöyle demiştir: Peygamber Efendimiz(s.a.v) Miraç gecesinde meleklerden hangi topluluğa uğradımsa bana ümmetine kan aldırmayı emret diye tavsiye ettiler. Tirmizi bir Yahudi Peygamber Efendimize(s.a.v) sihir yaptı hastalık mukaddes zatına ulaşınca mübarek başının tepesinden hacamat yaptırdı ve yine Peygamber Efendimiz(s.a.v)’e Yahudi bir kadının zehirli koyun etinden ikram edip yedirmesi sonucunda zehir mübarek vucuduna yayılınca Cebrail(a.s) gelerek Hacamat olmasını tavsiye etmiş ve Peygamber Efendimiz(s.a.v) Hacamat olarak bu zehirden kurtulmuşlardır. Peygamber Efendimiz(s.a.v): Her kimin Dinden ve İmandan payı olmaz ise Hacamat yaptırmak ona güç gelir. Peygamber Efendimiz(s.a.v)’in yaptığı ve yapılmasını istediği her işlerin şüphesiz bir anlamı ve hikmeti vardır. Onun hayatı bizim için örnektir. Ameller niyetlere göre değer kazanır. Sünnete uymak niyetiyle ve bize emanet olan vücudumuzun sağlığına kavuşması için yaptırdığımız hacamat bir ibadet değeri taşır. Faydaları Hacamat bünyedeki kirli kanı atarak rahatlama sağlar. Peygamber Efendimiz (Sallallahü aleyhi ve sellem) Hadis-i Şerif'de "Mirac'dan inerken hangi Melek cemaatine rastlasam. Ey Muhammed (Sallallahü aleyhi ve sellem)! Ümmetine hacamat olmalarını emret! dediler." buyurmuştur. Peygamber Efendimiz (Sallallahü aleyhi ve sellem) hayber'de zehirli koyun buduyla zehirlenildiği zaman, Cebrail Aleyhisselâm kendisine hemen kafasının arkasından hacamat yaptırmasını söylemiştir. "Hacamat her hastalığa faydalıdır,uyanık olun hacamat olun." Kafadan hacamat olmak; delilik, cüzzam, gece körlüğü, alaca, başağrısı, diş, göz, kulak gibi hastalıklara ve daha birçok hastalığa şifadır. "Kafadan hacamat olmak her hastalığın ilacıdır"Hadis-i Şerif Hacamat 70 hastalığa şifadır. Bunlardan bazıları; Kanser, cüzzam, delilik, alaca hastalığı,kısırlık ve daha bir çok hastalık. Kanser olup ameliyat olması gereken bir kişide, hacamattan sonra kanser kütlesinin yok olduğu görülmüştür. Hacamatta kanser'den kısırlığa kadar birçok hastalığa şifa vardır. Hacamat iki türlü amaç için olur bunlar; 1-Korunma 2-Tedavi (Tedavi amaçlı olduğu zaman,mevsim ve ayın günleri gözetilmez, ancak haftanın günleri gözetilmeye çalışılır.) Hacamatın faydası akılla bilinebilecek bir şey değildir, nakille bilinir. Hacamatın faydalı olduğu yaşlar, 2 yaş ile 60 yaş arasıdır. Kadınların adet nedeniyle hacamata ihtiyacı yoktur görüşü yanlıştır. Adet şifayı gerektirmez, şifa için hacamat olmaları gerekmektedir. Efendimiz'in (Sallallahü aleyhi ve sellem) hanımları hacamat olmuşlardır. Kendilerine cin musallat olan kadınlara hacamat yapıldığı takdirde 6 ay cinler yaklaşamıyor. Ayın 17 sinde hacamat olmanın 1 senelik şifası. Hacamatta derinin altındaki uyuşuk kan alınıyor. Damardan kan vermekte faydalıdır ancak Efendimiz(Sallallahü aleyhi ve sellem) ve Selef bunu yapmamışlardır. Büyük alimler 3 ayda bir hacamat olurlardı. Hacamat 1 inden 14 üne kadar mekruh olur(faydasız). Hacamat yapılmadan önce kiraz yenilmemelidir.(Mümkünse bir ay evvelden itibaren) Hacamat açken yapılacak. Hacamattan evvel en az 8 saat bir şey yenmeyecek… Ayın 17 nci günü Salı gününe denk gelirse hacamat olunabilir bu da çok faydalıdır.(Alimler yapılabileceğini uygun görmüşler) Hacamat esnasında Ayet-el Kûrsi'nin olunması, hacamatın faydasını iki katına çıkarır.(7 kere okunması gerektiğini söyleyenler vardır.) Şeytanın vesveselerine karşı kalbin arkasından yapılan hacamat çok faydalıdır. 50 senelik kökleşmiş büyünün, hacamatla kaldırıldığı rivayeti vardır. Çift uzuvlarda hacamat faydalıdır.(İki diz, iki ayak gibi…) Kansızlık, şeker ve kan hastalıklarından birisi bulunan kişiler doktorun izniyle ve usta bir hacamatçıya en uygun yerden en fazla 1 kere hacamat olmalı… Bir insan bünyesine, dayanıklılığına ve vücudunun kan oranının azlığına yada çokluğuna göre 1 yerinden, 8 yerine kadar aynı anda hacamat olabilir. Bir kere hacamat olan bir kişi bir daha hacamat olması için en az 1 ay, ortalama 3 ay geçmesi gerekir. Hacamattan sonra tuzlu, süt ürünleri ve hayvani şeyler yememeli, 1 gün önce 3 gün sonrasına kadar cimâ yapılmamalıdır. Hacamat gününe ve şartlarına uyulmazsa şifa değil hastalığa sebep olur… Hacamatçı işini ehli olmalı ve Hacamat yapılacak yerleri çok iyi bilmelidir.Hangi hastalık için nereden hacamat olunacağını hacamatçı bilmeyebilir. Bunu açıklayan kitaplar vardır, o kitaplara bakarak öğrenilmeli ve oralardan hacamat olunmalıdır. Hacamat yaptırırken başta Sünneti Seniyye sonra da mesela şifasını istediğiniz hastalığa şifa yada zahiri ve Batıni hastalıklardan korunma niyetiyle yapılırsa daha iyi olur. EN FAYDALI YERLER-En faydalı yer Kâhildir (İki kürek arasının 10 cm üstü).-Sonra Ehdeayn (2 kulak arkası). Sonra kalbin arkasıdır MEVSİM OLARAK ZAMANI Hacamat sıcaklar bastırdığı zaman yapılır. Sıcaklar bastırdığı zaman ilkbaharın sonu,kiraz çıktığı zaman Mayıs-Haziran aylarıdır."Sıcak şiddetlendiği zaman hacamat ile yardım isteyin" Hadis-i Şerif AYIN HANGİ GÜNLERİNDE YAPILMALI(Hacamat Hicri ayın günlerine göre yapılır) Her ayda hacamat olabileceğin 4 gün vardır o geçti mi, diğer ay beklenecek. Hacamat gökteki ayın (HİCRİ)17-19-21-15 nci günlerinde yapılmalıdır. En faydalısı 17 nci gündür. Hacamat ayın ilk günlerinden 14'üne kadar(gökteki ayın büyüme günlerinde) faydalı değildir. 15 inden 21 ine kadar(Hicri ve tek günlerde) günlerde faydalıdır. 22 sinden 30 una kadar ay küçük olduğu için bedenler zayıf olur ve çıkan kan az olacağından faydası az olur(Bunun içindir ki ameliyatlar mümkünse ayın 14 ünden sonra yapılmalıdır.Bunun için denilmiştir ki; Kesilmesi istenen bir iş, ay küçülürken, yani 14 ünden 30 una kadar yapılmalı-Devam etmesi istenen bir iş de ay büyürken yani 1 inden 14 üne kadar yapılmalı.Mümkünse devam etmesi istenen bir işe ayın ilk çarşambası başlanmalı.-Bununla beraber ayın 1 inde ortasından ve sonunda bir işe başlama-Marifetname). Hadis-i Şeriflerde, tekli günler tavsiye edilmiştir. Bu günler içinde en çok faydalı olduğu gün ayın (Hicri)17 nci günüdür. Ondan sonra (Hicri)19, ondan sonra (Hicri)21, ondan sonra (Hicri)15 nci gündür. HAFTANIN HANGİ GÜNLERİNDE YAPILMALI Hacamat PAZARTESİ günü yapılmalıdır.Hakkında teşvik olup yasak olmayan tek gün pazartesidir. Haftanın üç günü hakkında hem teşvik edici, hem de yasaklayıcı Hadis-i Şerifler vardır. Eğer Pazartesi günü mümkün olmazsa, bu üç günde hacamat olunabilir. Bu günler; PAZAR, SALI, PERŞEMBE (Salı günü ayın, hicri 17'nci gününe gelirse hacamat için çok uygundur.) HANGİ GÜNLERDE YAPILMAMALI Haftanın üç günü hakkında teşvik olmayıp sadece yasaklayıcı Hadis-i Şerifler vardır. Bu üç günde yasak günlerdir; ÇARŞAMBA, CUMA, CUMARTESİ (Bu günlerde ameliyat, mümkünse yapılmamalıdır.) BU GÜNLERDE KESİNLİKLE HACAMAT OLMAMALIDIR. Hadis-i Şerif'te "Kim Çarşamba veya Cumartesi günü hacamat olurda bedeninde alaca hastalığı görürse, sadece kendini kınasın.","Cuma günü bir saat vardır, kim o saatte hacamat olursa mutlaka ölür.", "Cuma, Cumartesi, Pazar günleri hacamat olmaktan kaçının." ŞÜPHELİ GÜNLER Haftanın üç günü ise hem yasaklanmış, hem teşvik edilmiştir. Bunlar; PAZAR, SALI, PERŞEMBE günleridir. Eğer Pazartesi(Pazartesi en faydalı gündür) hacamat olmak mümkün olmaz ise bu günlerde olunabilir. Hadis-i Şerifler;"Kim Perşembe günü Hacamat olurda o gün hastalanırsa,o hastalıkta ölür.", "Salı günü kan günüdür,o günde bir saat vardır ki o saatte kanama kesilmez." GÜNÜN HANGİ SAATİNDE YAPILMALI En faydalısı güneş doğduktan 1 saat geçtikten sonraki 2 saattir(bu 2 saatten sonrada öğlen kerahet vaktine kadarda hacamat yapılabilir), bu mümkün olmazsa öğlen ikindi arası. Bazı bilim adamlarına göre Ay ‘ın çekim kuvveti sadece med ve cezir (gel-git) hadisesi ile sulara değil ; aynı zamanda insanlara , hayvanlara , meyvelere ,ağaçlara topraklara , hatta madenlere dahi tesir etmektedir. “‘Güneşin tesiri harareti ile , ayın tesiri ise rutubeti iledir.” (13) (11) K. Ummal 10/28126 (Benzar ve E. Nuaym’dan naklen) (12) Tıbbı Kanun 1/212 (13) Ali Rıza Karabulut Tıbb-ı Nebevi sh. 377 Ayın ilk yarısında vücutta kan miktarı artmaktadır. Kan miktarının artmış olduğu bu dönemde insanlar kendilerini güçlü ve sağlıkl ı hissederler. İkinci yarısında ise kan miktarı azalır. Bu dönemde ise zayıflık hisseden insanların ağrıları artar. Daha geç iyileşirler. Kan dolaşımları ve bağışıklık sistemleri zayıflamıştır. “ Ayın ilk yarısında (Dolunay halinde ) hararetle , rutubetin artmasından dolayı , damarlardaki kan çoğalır. Ayrıca dolaşımdaki kanın hızında da artma meydana gelir. Cinsel istekte kuvvetlenme olur. Yapılan araştırmalara göre bu dönemde ayın 11-21. günlerinde işlenen suçlar ve cinayetlerde belirgin artışlar olduğu tespit edilmiştir. Bu günlerde ayın cazibesi vücuttaki kanın hareketlenmesine ve vücudun dinç olmasına tesir ettiğinden dolayı kişiyi suç işlemeye müsait bir hale getirdiği gibi , sinir sistemine de tesir etmektedir “.(14) Eğer insan vücudundaki kan hücreleri yanyana dizilecek olsaydı, 96.500 km'lik bir şerit oluşturacaklardı, yani dünyanın çevresini 2 kez dolaşmaya yeterli bir uzunlukta olacaklardı. Minik bir kan damlasının %50'sinde, 5 milyon alyuvar, 10 bin akyuvar ve 250 bin trombosit vardır. Diğer yarısını ise plazma teşkil eder. Bir akyuvarın kalbinizden başınıza gidip gelmesi yaklaşık 10 sn, ayak baş parmağınıza gidip gelmesi ise yaklaşık 1 dakika sürer. Bir gün içinde bu akyuvar vücutta binden fazla tur yapar. Akyuvarlak saniyede 1.2 milyon tane olmak üzere kemik iliğinde yaratılır. Bir ömür boyunca buralarda yaklaşık yarım ton akyuvar yaratılır. Eskiden beri hacamatın her türlü rahatsızlığa iyi geldiği düşünülmektedir. Frederick, savaşlarda sinirlerini yumuşatmak için hacamat yaptırırdı. XIII. Louis ise 6 ay içinde 47 hacamat yaptırmıştı. HACAMAT NE ZAMAN YAPTIRILIR? Hacamat hastalık için her mevsimde yaptırılır. Sünnet ilkbahar ve sonbaharda yaptırılandır. Hacamat günlerinin en hayırlısı Pazartesi,Salı ve Perşembe günleridir Pazar günüde hacamat yaptırılır. Acil durum söz konusu değil ise Cuma,Cumartesi ve Çarşamba günleri kan aldırmak tavsiye edilmemiştir. Ancak kan o kimse geldiğinde müstesnadır. Sağlıklı olup sırf sünnet için kan aldıranlar bugünlere uymaları gerekir hasta kimseler için gün ve mevsim söz konusu değildir. Hasta kimseler ihtiyaç duyduğu her zaman kan aldırabilirler çünkü bunda zaruret vardır. Hacamat zamanlarının en hayırlısı Arabi aylarının 17,19,21,23,25. tekli günleridir. HACAMAT YAPTIRMAK İSTEYENLER NE YAPMALI? 1- Aç karnına gelmeleri gerekir. 2- Eşiyle bir gün önceden ilişkide bulunmaması gerekir hacamattan bir gün sonrada ilişkide bulunmaması gerekir. 3- Hacamat olan kimse o gün fazla su içmez. 4- Acılı,tuzlu,ekşi yemekten çekinmek gerekir. 5- 48 saat hayvansal gıdalar yememesi gerekir. HACAMAT NASIL YAPILIR? Mihcam Aleti ile veya Jiletle yapılır.Şişeler ağrıyan bölgelere tutturulur.Şişeler yarım saat ağrıyan bölgede pis kanı toplar şişelerin yarım saat beklemesi sonucunda orası iyice uyuşur sonra şişeler çıkarılır ince ince jiletle kesikler atılır sonra şişeler tekrar çizik atılan yerlere takılır böylece vücuda zarar veren fazla ve pis kanlar o şişede toplanır.Jiletle atılan bu çizikler o kadar ince atılır ki yaraların üzerinde kabuk dahi oluşmaz yaralar bir günde iyileşir atardamar veya kılcal damarlara asla zarar vermez. Kanın Alınma Şekilleri Deri hafifçe bir neşter ile çizilir ve üzerine ağzı geniş bir cam kavanoz (eskiden bu işlem için boynuz kullanılırmış) kapatılarak emici gücün etkisi oluşturulur ve kirli kan vücuttan çıkarılır. Bu yöntem vücudun değişik yerlerine uygulanılmakta ve hasta organa yakın yerler özellikle tercih edilmektedir. Örneğin peygamberimiz baş ağrısından dolayı alnının her iki yanından ,zehirlenmeden dolayı her iki omuz başı arasından ,topuğundaki bir incinmeden dolayı da ayağının üzerinden kan aldırmıştır.(6) İkinci kan aldırma yöntemi ise ön kolun üst kısmından girilerek direkt damardan alınmasıdır. Genel kan dolaşımından alınan bu kan derin vücut dokularındaki kirlenmiş kanın dışarıya çıkmasını sağlamaktadır. (6) E. Davud Tıp H. 3859. 3860, Tirmizi Tıp H. 2052, İ. Mace Tıp H. 3484. 3484 Hadisler Ameller niyetlere göre değer kazanır. Sünnete uymak niyetiyle ve bize emanet olan vücudumuzun sağlığına kavuşması için yaptırdığımız hacamat bir ibadet değeri taşır. Çünkü ibadetlerimizi ve diğer görevlerimizi ancak sağlıklı bir bedenle tam olarak yerine getirebiliriz. Peygamberimiz (s.a.s)'in yaptığı ve yapılmasını tavsiye ettiği işlerin şüphesiz bir anlamı ve hikmeti vardır. Onun hayatı bizim için örnektir: "Andolsun Allah'ın Resulu'nde sizin için Allah'ı ve ahireti arzu eden ve Allah'ı çok anan kimseler için (uyulacak) en güzel bir örnek vardır" (el-Ahzâb, 33/21). Mirac gecesinde yanından geçtiği bir melek grubunun Peygamberimize: "ümmetine hacamatı emret!" diye söylediğini Abdullah b. Abbâs (r.a) rivayet etmektedir (Ali Nâsıf, et-Tâc, III, 203). Hz. Peygamber (s.a.s) bizzat kendisi Ebû Taybe adında bir Haccâm'a hacamat yaptırmış ve başından kan aldırıp haccâma ücretini ödemiş ve şöyle buyurmuştur: "Kan aldırma yollarının en güzeli hacamattır. (yahut hacamat sizin en iyi tedavi yollarınızdır)"(Buhâri, Tıb 13; Müslim, Musakat 62, 63; Ebû Dâvûd Nikâh 26, Tıb 3). Hz. Peygamber (s.a.s) ihramlı iken hacamat yaptırmıştır (Buhârî, Savm, 22; Müslim, Hac 87, 88; Ebû Dâvûd Menâsik 35). İhramlı iken saç kestirmemek şartıyla hacamatın caiz olduğu hususunda âlimler arasında görüş birliği vardır. Aynı şekilde Hz. Peygamber (s.a.s) oruçlu iken de hacamat yaptırmıştır. Yani kan aldırmıştır (Buhârî, Tıb II; Ebû Davûd, Siyâm 29). Ebu Kesbe el-Enmari radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam basindan ve iki omuzu arasindan hacamat olur ve: "Kim bu kandan akitirsa, herhangi bir hastalik için, bir baska ilacla tedavi olmasa da zarar gormez!" buyururdu." Ebu Davud, Tibb 4, (3859); Ibnu Mace, Tibb 21, (3484). Nâfi (r.a)'den rivayet edildiğine göre İbn Ömer (r.a) (Kendisine): Nâfi, kan (fazlalaşmak suretiyle) beni yedi. Bunun için sen bana bir hacamatçı getir ve genç bir hacamatçı seç. Ne yaşlı ne de çocuk hacamatçı seçme demiştir. Nâfi der ki; İbn Ömer (r.a) şöyle dedi: Ben, Resulullah (s.a.s)'den şu buyruğu işittim: "Hacamat olmak aç karnına daha faydalıdır. Hacamat olmak aklı ve hıfzetme (ezberleme) gücünü arttırır. Hâfız olanın da hıfzetmek kabiliyetini kuvvetlendirir. Artık kim hacamat olmak isterse Allah'ın ismini anarak perşembe günü hacamat olsun " (İbn Mâce, Kitâbu't-Tıb, 22). İbn Hacer Buhârî şerhindeki Hacamat bölümünde özetle şu bilgiyi verir: Buhârı, Sahîhinde "Hangi saat hacamat olur" başlığı altında bir bâb açmış ve burada Ebû Mûsa'nın geceleyin hacamat olduğuna dair bir eseri ile Hz. Peygamber (s.a.s)'in oruçlu iken hacamat olduğuna dair İbn Abbâs (r.a)'ın bir hadîsini rivayet etmiştir. İbn Hacer bununla ilgili olarak şöyle der: Hacamat olmak için uygun vakitler hakkında birkaç hadis vârid olmuş ise de hiçbiri Buhârî'nin sözkonusu ettiği şarta uygun değildi. Bana öyle geliyor ki: Buhârî hacamat işinin ihtiyaç olduğu zaman yapılabileceğine ve bunun belirli bir vakte bağlı olmadığına işaret etmek istemiştir. Çünkü hacamat işinin geceleyin yapıldığını ve Hz. Peygamber (s.a.s)'in oruçlu iken hacamat olduğuna dair hadîsi rivayet etmiştir. Hz. Enes radiyallahu anh anlatiyor: Resulullah aleyhissalatu vesselam, boynunun iki tarafindaki damarlari ile iki omuzun arasindaki damardan hacamat olurdu." Ebu Davud, Tibb 4, (3860); Tirmizi, Tibb 12, (2052); Ibnu Mace, Tibb 21, (3483). Hz. Ali radiyallahu anh anlatiyor: "(Bir gun) Cebrail Resulullah aleyhissalatu vesselam'a, Ahdaayn (boynun iki tarafindaki damar) hizasindan ve kahilden (iki omuzun arasi) hacamat olma emrini getirdi." Tirmizi su ziyadede bulunur: "(Resulullah aleyhissalatu vesselam) ayin onyedisinde, ondokuzunda ve yirmi birinde hacamat olurdu." Tirmizi, Tibb 12, (2052). Hz. Enes radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Kim hacamat olmak isterse, ayin 17 veya 19 veya 2l'ini arasin. Sakin, kan fazlalasmak suretiyle birinize galebe calip onu oldurmesin." Diger 'hacamat' kan verme Hadis'leri; Sahiheyn'de gelen bir rivayette şöyle denir: "Resulullah aleyhissalatu vesselam hacamat olur, kimseye ucretinde zulmetmezdi." Buhari, Icare 18; Muslim, Selam 77, (1577). Ibnu Abbas radiyallahu anhuma anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Haccm ne iyi kuldur; (fazla) kani giderir, beli hafifletir, gozu parlatir." Ibnu Abbas der ki: "Resulullah aleyhissalatu vesselam Mirac gecesinde, meleklerden murekkeb bir cemaate her ugrayisinda: "Hacamat olmaya devam et! Ummetine de hacamat olmalarini emret!" derlerdi." Tirmizi, Tibb 12, (2054). Ebu Bekre radiyallahu anh'tan anlatildigina gore, bu muhterem sahabi, ailesini sali gunu hacamat olmaktan men ederdi. Derdi ki: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Sali gunu kan gunudur. O gunde bir saat vardir, kan durmaz." Ebu Davud, Tibb 5, (3862). Hz. Enes radiyallahu anh anlatýyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Mirac sirasinda yanlarindan gectigim her cemaat bana mutlaka "Ey Muhammed! Ummetine hacamat olmalarini emret!" demistir." Hz. Cabir radiyallahu anh anlatýyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam (bir keresinde) atindan bir hurma kutugu uzerine dusmus ve ayagi cikmisti." Ravi Veki' der ki: "Yani Resulullah aleyhissalatu vesselam, bir incinmeden dolayi ayaginin ustunden hacamat ettirmistir." ''İbn-i Abbas , Peygamber efendimizin şöyle dediğini nak leder:''Kan alan kişi ne iyidir.Kan almak fazla kanı dışarı atıyor , Sulvün yükünü hafifletiyor ve gözleri kuvvetlendiriyor.'' Ibnu Omer radiyallahu anhuma (azadlisina): "Ey Nafi bana kan galebe caldi, benim icin bir haccam getir, getirecegin haccam genc olsun, yasli veya cocuk olmasin" dedi. Devamla Ibnu Omer dedi ki: "Ben Resulullah aleyhissalatu vesselam'in: "Ac karnina hacamat olma idealdir, (onda sifa ve bereket vardir) akli artirir. Hafizayi guclendirir. Hafiz olmak isteyenlerin hifzetme kabiliyetini artirir. Hacamat olmak isteyen Allah'in adiyla persembe gunu hacamat olsun. Cuma, cumartesi, pazar gunlerinde hacamat olmaktan kacinin. Pazartesi ve Sali gunu de hacamat olunuz. Carsamba gunu hacamat olmaktan kacinin: Cunku o, Eyyub aleyhisselam'in belaya dustugu gundur. Cuzzam ve alaca hastaligi da sadece carsamba gunu veya carsamba gecesi zuhur eder" dedigini isittim." Peygamber Efendimiz (S.A.V.) 14 asır önceden ümmetine hacamatı (kan aldırmayı) tavsiye ediyor ve bunun çeşitli hastalıklara faydalı olduğunu şu şekilde bildiriyor: “Hacamat, bütün hastalıklara şifâdır. Aman hacamat olun.” “Tedavi olduğunuz şeylerin en hayırlısı hacamattır.” “Tedavi olduğunuz şeyler arasında, şunlarda şifâ vardır: Hacamat, bal şerbeti ve dağlama. Lâkin ben dağlamayı sevmem.” “Aç karnına hacamat daha iyidir. Bunda şifâ ve bereket vardır. Akıl ve hafızayı ziyade eder.” “Baştan hacamat olmak, eğer sahibi niyet ederse, yedi derde şifâdır: cinnet, baş ağrısı, cüzzam, baras, uyuklama, diş ağrısı, baş dönmesi.” “Sıcağın şiddetinden, hacamatla korununuz. Zira sıcakta kan yoğunlaşır da adamı hasta eder, hattâ öldürür.” (Râmûz el-Hadîs’ten) Son hadîs-i şerifte, sıcakta kanın yoğunlaşacağı bildirilmiştir ki, bu durum su kaybı ile gerçekleşir. Bugün tıp, kanın yoğun olduğu polisitemia vera hastalığında kan almayı, bir tedavi şekli olarak kabul eder. Bu hastalıkta, diğer hadîste geçen başağrısı, başdönmesi, halsizlik ve fenalık hissi gibi şikâyetler vardır. Peygamberimiz “damardan veya deriden kan aldırmak,tedavi olduğunuz şeylerin en faydalılarındandır.”(7) buyurmuştur. Daha öncede kısaca açıkladığımız üzere yaşamımızda sağlığımızın merkezi konumunda olan kanımız kendine has muhteşem özellikleri ile sağlığımızın kalitesi hakkında çok kısa bir zaman içinde önemli oranda fikir sahibi olmamızı sağlamaktadır. Yine peygamberimiz”üç şeyde şifa vardır .Bal şerbeti içmekte,kan aldırmakta ve kızgın bir aletle dağlama yaptırmakta. Fakat ben dağlama yaptırmayı sevmem.”(8) buyurmuşlardır. (7) Bağdadi s. 45; E. Nuaym vr. 35 b. (8) Buhari Tıp 7/12, İ. Mace Tıp H. 3491, Müsned 1/246 Şu anda da günümüzde burun kanamaları için kulak burun boğaz uzmanları ilaçlara cevap vermiyorsa burunun hemen ön kısmında kanamaya sebebiyet veren alanı koterle yakmaktadırlar .Cilt hastalıklarında ,kadın hastalıklarında da halen kullanılmakta olan koterle yakma işlemi günümüzde bir tedavi alternatifi olarak kullanılmaktadır. Peygamberimizin dağlamayı sevmem demesi ağrı yapmasına ve o dönemde dağlamanın gelişigüzel ve çok sıkça kullanılmaya başlanılmasından ileri gelmektedir. Peygamberimizin hizmetlilerinden Selma (r.a) demiştir ki: “Her kim peygamberimize başındaki bir ağrıdan şikayet etti ise Rasulullah ,ona:”kan aldır!” buyurmuştur. Her kim de ayaklarındaki bir ağrı veya yaradan şikayet etti ise ,ona da :”ayaklarına kına yak! “ (9) buyurmuşlardır. (9) E. Davud Tıp 3858, Tirmizi Tıp H. 3502 Peygamber efdendimizin bir çok yerde durumun gerektirdiği oranda başından kan aldırdığı , ihtiyaç duyduğu kadarda vücudunun diğer yerlerinden kan aldırdığı sabit olmuştur.Çene altından kan aldırmak diş , boğaz ağrılarına zamanında kullanıldığı taktirde fayda sağlar , başı ve el ayalarını fazla kandan arındırır.Ayağın üst kısmından kan aldırmak , topuğa yakın olan ana damarı keserek kana akıtmanın yerine geçer , uyluk ve baçaklardaki yaralara , kadınlarda görünen kaşıntı ve adet kesilmesine yarar sağlar.Göğüs altından kan aldırmak uyluktaki çıbanlara , uyuza , sivilcelere , nigris'e,basurlara , fil hastalığına ve sırttaki kaşıntılara faydalıdır. Amerika’lı bir profesör hastalıkların %90’ının kanın temizlenilmesi ile tedavi edilebileceğini iddia etmiştir .Kanın temizlenmesi ile bu denli hastalıklara karşı başarılı sonuç alınması konunun önemini ortaya çıkarmaktadır. Özellikle psikiyatrik rahatsızlıklarda önemi tahmin edilenin çok üzerindedir. Çağımızın hastalığı haline gelmiş ve son yıllarda çok fazla miktarda görülmeye başlanılmış depresyon tedavisinde kanın temizlenilmesi ile muhteşem derecede olumlu etki alınabilmektedir. Depresyonda beyin hücreleri olan nöronların birbirlerine bağlantı yaptıkları sinaptik aralıklarda seratonin, adrenalin ,noradrenalin ve dopamin gibi hormonların geçiş hızında bozulma olmaktadır. Bu bozulmaya bağlı olarak enerji kaybı,yorgunluk,umutsuzluk,karar vermede güçlük,unutkanlıkla seyreden ve daha ağırlaşmış safhalarında insanları intiharlara kadar götüren depresyon rahatsızlığı gelişmektedir. Burada kanın kirliliğinin büyük önemi vardır. Depresyon tedavisi uyguladığım hastalarımda gözlemlediğim çok önemli bir gerçek var. Bu hastalarımın kanlarını vermelerini sağladığımda ve kendilerine kan temizleyici sebze ve bitkiler,bazı baharatlar önerdiğimde ilaçlara ihtiyaçları bir süre sonra ortadan kalkmaktadır. Neşeleri yerine gelmekte ,vücutlarındaki yorgunluk,ruhlarındaki umutsuzluk yok olmaktadır. Bu bitki ve baharatlara uzun süre ve düzenli bir şekilde devam etmeleri olağanüstü sonuçlar elde etmelerini sağlamaktadır. Sağlığımızı etkileyen bir çok rahatsızlıklar aslında zihinseldir. Kanın temizlenilmesi ile belirgin bir değişim meydana gelir .İnsanın sağlıklı düşünebilme özelliği gelişir ve zihni muhteşem bir devrim yaşar. Süreklilik arz eden kronikleşmiş bir çok hastalıklarda;migren,romatizma,mide barsak rahatsızlıkları ,el ve ayaklarda üşüme,şeker hastalığı,karaciğer yetersizliği,zihinsel ve ruhsal bir çok hastalıklarda,böbrek hastalıklarında kan vermenin faydaları belirgindir. Kan seviyesi düşük anemik ve hemofilili hastaların kan vermelerinin uygun olmadığını da belirtmekte yarar var. Kan vermeye karar verildiğinde bir tahlil yaptırarak kişiler vücut kan seviyelerinin kan vermeye elverişli olup olmadığını kısa bir zaman içinde öğrenebilirler .En son kararın bir tıp doktorunun muayenesinden geçildikten sonra verilmesinin uygun olacağını özellikle belirtmekte yarar görüyorum. Peygamberimiz ‘ Her kim ayın on yedi on dokuz ve yirmi birinci günlerinde kan aldırırsa kan hücumundan dolayı meydana gelen bir çok hastalıklardan şifa bulur.’ (10)buyurmuşlardır. (10) E. Davud Tıp H. 3861; Tirmizi Tıp H. 2051 Ayrıca yine ‘Ayın on beş on yedi , on dokuz ve yirmi birinci günleri kan aldırınız ! Zira bu günlerde kan hücuma geçerek sizden birilerinizi öldürmesin.’(11) buyurmuşlardır. Tıbbın Kanunu isimli eserde bu hadislerle ilgili olarak şu şekilde görüş belirtilmektedir. “Arabi ayların başında kan aldırmak tavsiye edilmez. Çünkü vücuttaki sıvı maddeler ayın ilk günlerinde fevkalade çok ve hareketli değildir. Çünkü bu günlerde sıvı maddelerin seviyesi düşüktür. Dolunay günlerinde ise ayın çekim gücünün artması sebebiyle vücuttaki sıvı maddeler hem çoğalmış hem de hareketlenmiştir. Bu sebeple bu günlerde alınan kan kişiye zarar vermez”.(12) Zamanımızın tıp ve ilim adamları, hacamatın daha birçok yararlı ve tedavi edici tesirinin bulunduğunda ittifak halindedir. Bu konuda çıkan haberi üstte sunuyor ve binlerce delilden birini daha ilân ediyoruz. Hacamatın yani kan aldırmanın insan sağlığına birçok katkıda bulunduğu tıbbî bir gerçeğe dayanır. Özellikle bazı deri hastalıklarının tedavisinde hacamatın faydası görülmüştür. |
05 Nisan 2017, 09:16 | Mesaj No:10 |
Durumu: Medine No : 4458 Üyelik T.:
19 Ekim 2008 |
Şimdi tam zamani zamanlama müthiş ne hastaliginiz varsa dr'unuz teştis koydukdan sonra tedaviye yardimci olarak veya tek basina hacamati ben hep tek tedavi olarak kullanmisimdir şifayida Allahin izni ile bulmuşumdur..şimdi dewlet hastanelerindede yapildiğini duydum bu işde maneviyat çok önemli yani yapan kişinin bunu yaparken iş için degilde şifa için yapmiş olmasi lazim gelir..Rabbim tüm hastalara şifa wersin inşAllah
__________________ Birbirimize Fikirlerimiz uyuşmasa bile İNSAN olduğumuz için SAYGI duymamız lazım... Ne MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE.... |
Konuyu Toplam 6 Kişi okuyor. (0 Üye ve 6 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Medineweb 2.sınıf HADİS dersi 3. ünite özeti ve soru cevap Medineweb | nurşen35 | Hadis | 16 | 30 Mart 2021 10:36 |
Hacamat Yapacaklar Dikkat!! MEDİNEWEB | AlimOğlu | Tıbbı Nebevi ve Alternatif Tıp | 0 | 19 Ağustos 2017 23:30 |
Medineweb 2.sınıf HADİS dersi 4. Ünite Özeti soru cevap Medineweb | nurşen35 | Hadis | 16 | 20 Nisan 2017 21:59 |
Medineweb 2.Sınıf HADİS Dersi 5. Ünite Özeti Medineweb | nurşen35 | Hadis | 5 | 20 Nisan 2017 21:57 |
Hacamat ve Faydası (70 Hastalığın Şifasıdır). | Esma_Nur | Tıbbı Nebevi ve Alternatif Tıp | 0 | 26 Ocak 2011 09:20 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|