|
Konu Kimliği: Konu Sahibi EyMeN&TaLhA,Açılış Tarihi: 30 Mayıs 2013 (20:45), Konuya Son Cevap : 31 Mayıs 2013 (10:02). Konuya 2 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
30 Mayıs 2013, 20:45 | Mesaj No:1 |
Hadis deneme testi-2- Hadis deneme testi-2- HADİS DENEME TESTİ-2- 1- Aşağıdakilerden hangisi Peygamberlerde bulunması zorunlu olan özelliklerden birideğildir? A) Sıdk B) Seçkinlik C) Fetanet D) İsmet E) Emanet Doğru Cevap:B Açıklama : Peygamberlerde bulunması zorunlu olan özellikler şunlardır: Sıdk, fetanet, ismet, emanet. 2- Hadislerin yazılması hangi dönemde başlamıştır? A) Tasnif dönemi B) Tedvin dönemi C) Tesbit dönemi D) Tebvîb dönemi E) TeHz.îb dönemi Doğru Cevap:C Açıklama : Hadislerin yazılmasına tesbit döneminde başlanmıştır. 3- Aşağıdakilerden hangisi Hz. Peygamberin hadislerin yayılması için yaptığı işlerden birisi değildir? A) Bazı önemli açıklamalarını savaş zamanında yapmak B) İlim öğrenme ve öğretmeye teşvik etmek C) Özel bir kâtip tutarak bütün sözlerini yazdırıp dağıtmak D) Kalabalık mekânlara giderek konuşmalar yapmak E) Bazı kimselere mektuplar göndermek Doğru Cevap:C Açıklama : Hz. Peygamber hiçbir zaman özel bir kâtip tutarak bütün sözlerini yazdırıp dağıtmak gibi bir girişimde bulunmamıştır. 4- Aşağıdakilerden hangisi tasnifin öncelikli amaçlarından birisi değildir? A) Hadislerin korunması B) Hadislerin düzenli bir hale getirilmek istenmesi C) Hadislerin sistemli ve kolay kullanılır hale getirilmek istenmesi D) Fıkıh kitaplarının yazılmasına yardımcı olmak E) Hz. Peygamberin sünnetinin Müslüman toplumunda yaşayan bir gelenek olarak devamının sağlanması Doğru Cevap:D Açıklama : Tasnifin öncelikli amaçları şunlardır: -Hadislerin korunması -Hadislerin düzenli bir hale getirilmek istenmesi -Hadislerin sistemli ve kolay kullanılır hale getirilmek istenmesi -Hz. Peygamberin sünnetinin Müslüman toplumunda yaşayan bir gelenek olarak devamının sağlanması 5- Aşağıdakilerden hangisi, hadisleri konularına göre gruplandıran sınıflardan birideğildir? A) Müsned B) Muvatta C) Sünen D) Câmî E) Musannef Doğru Cevap:A Açıklama : Hadisleri bir araya getiren hadis kitapları yazılış yöntemlerine göre iki ana gruba ayrılır. Bunlar Ale’l ebvâb (konularına göre) ve Ale’r-ricâl (râvilerine göre) diye isimlendirilir. Muvatta, sünen, câmi ve musannef türü eserler konularına göre düzenlenmiş olan hadis kitaplarıdır. Müsnedler ise râvîlerine göre düzenlenmiş hadis kitaplarına örnektir. 6- Hâkim en-Nîsabûrî el-Müstedrek’te hadisleri hangi şartlara göre zikretmemiştir? A) Hadisçilere göre sahih olan hadisler B) Buhari ve Müslim’nin şartlarına uygun olup da kitaplarında zikretmedikleri hadisler C) Buhari ve Müslim’in sadece birinin şartına uygun olup da kitaplarında zikretmedikleri hadisler D) Buhari ve Müslim’in ikisinin veya yalnızca birinin şartına uygun olmasa da Hâkim en-Nîsabûrî’ye göre sahih olan hadisler E) Hâkim en-Nîsabûrî’ye göre sahih olmayıp bu duruma işaret etmek amacıyla zikrettiği hadisler Doğru Cevap:A Açıklama : Hâkim en-Nisabûrî el-Müstedrek’te hadisleri şu şartlara göre zikretmiştir: -Buhari ve Müslim’nin şartlarına uygun olup da kitaplarında zikretmedikleri hadisler -Buhari ve Müslim’in sadece birinin şartına uygun olup da kitaplarında zikretmedikleri hadisler -Buhari ve Müslim’in ikisinin veya yalnızca birinin şartına uygun olmasa da Hâkim en-Nîsabûrî’ye göre sahih olan hadisler<br<-hâkim en-nîsabûrî’ye="" göre="" sahih="" olmayıp="" bu="" duruma="" işaret="" etmek="" amacıyla="" zikrettiği="" hadisler </br<-hâkim> 7- Gümüşhanevî’nin hadis alanında yazdığı önemli eseri Râmûzü’l-ehâdîs isimli kitabı hakkında söylenenlerden hangisi yanlıştır? A) Son dönemin en çok okunan hadis kitaplarından birisi olmuştur. B) Eserde 7103 hadis vardır. C) Genellikle muhtasar ve vecîz hadisler tercih edilmiştir. D) Hadisler sadece birkaç kaynaktan derlenmiştir. E) Kitabın baş tarafında hadis tarihi ve usûlü konularından bazıları hakkında özet bilgi verilmiştir. Doğru Cevap:D Açıklama : Eser yaklaşık 125 kaynaktan derlenmiştir. 8- Hem Mehmet Sofuoğlu hem de Ahmed Davutoğlu tarafından Türkçeye tercüme edilen hadis kitabı aşağıdakilerden hangisidir? A) Sahih-i Buhari B) Sahih-i Müslim C) Sünen-i Ebû Davud D) Sünen-i Darimi E) Sünen-i İbn Mace Doğru Cevap:B Açıklama : Hem Mehmet Sofuoğlu hem de Ahmed Davutoğlu tarafından Türkçeye tercüme edilen hadis kitabı Sahih-i Müslim’tir. Hatta Ahmet Davutoğlu bu eseri geniş bir şekilde şerhetmiştir. 9- Türkiye’de akademik hadisçiliğin başlatıcısı kimdir? A) Mehmet Sait Hatiboğlu B) Talat Koçyiğit C) Mücteba Uğur D) M. Tayyip Okiç E) M. Yaşar Kandemir Doğru Cevap:D Açıklama : Türkiye’de akademik hadisçiliğin başlatıcısı, aslen Bosnalı olup uzun yıllar başta Ankara İlahiyat Fakültesi ve Erzurum İslami İlimler fakültesinde dersler veren M. Tayyip Okiç’tir. Mehmet Sait Hatiboğlu ve Talat Koçyiğit Ankara İlahiyat Fakültesinde onun yetiştirdiği iki hadis profesörüdür. 10- İslam toplumunda ortaya çıkan bir takım itikâdî, siyasî, sosyal ve kültürel değişme ve gelişmeler, hadis rivayeti için yeni kurallar konulmasını gerekli kılmıştır. Bu kuralları koyup uygulama öncülüğünü aşağıdakilerden hangisi yapmıştır? A) Buhari B) Yahya b. Main C) Ahmed b. Hanbel D) İbn Şihab ez-Zühri E) Tirmizi Doğru Cevap:D Açıklama : Tâbiûn ve Etbâu’t-Tâbiûn dönemi başlarında sahabedan devralınan hadis öğrenme ve öğretme anlayışı büyük bir titizlikle korunup sürdürülmeye çalışılmışsa da, yıllar geçtikçe İslâm toplumunda ortaya çıkan bir takım itikadi, siyasi, sosyal ve kültürel değişme ve gelişmeler hadis rivayeti için yeni kurallar konulmasını gerekli kılmıştır. Bu amaçla muhaddisler, ravilerin cerh-ta’diline ağırlık vermiş, rivayetlerin illetini tesbite yönelik çalışmaları yoğunlaştırmış, bu illetlere göre hadisleri kısımlara ayırmış ve her kısmın hükmünü açıklayan kurallar ortaya koymuşlardır. Tedvin işinde olduğu gibi bu kuralların koyup uygulama öncülüğünü yine İbn Şihab ez-Zühri yapmıştır. 11- Aşağıdakilerden hangisi Mekkeli sahabi raviler arasında sayılmaz? A) İbn Abbas B) İbn Mes’ud C) Abdulah b. Sâib D) İkrime b. Ebû Cehil E) Halid b. Esid Doğru Cevap:B Açıklama : Fetihten sonra ilim ve kültür faaliyetlerini organize etmek üzere vahyin beşiği olan Mekke’ye muallim olarak gönderilen Muaz b. Cebel, buradaki Müslümanlara gerekli dinî bilgileri öğretti. Daha sonra İbn Abbas, Hz. Ali’nin şehit edilmesinin akabinde Mekke’ye yerleşti ve ömrünün geri kalan kısmını burada öğrenci yetiştirerek geçirdi. Ayrıca Abdullah b. Sâib, Hâlid b. Esîd, İkrime b. Ebû Cehîl, el-Hakem b. el- ‘Âs, Osman b. Talha gibi birçokları Mekkeli sahâbî râvîler arasında sayılır. Mücâhid b. Cebr, Atâ b. Ebû Rabâh, Amr b. Dînâr ve İbrahim b. Meysere gibi şahıslar da sahâbîlerin yetiştirdiği önde gelen Mekkeli tâbiîler arasında yer alır. Mekke ve Medîne, aynı zamanda hac ve ziyaret mekânları olduğu için haccın farz kılınışından beri Müslümanlar için bir cazibe merkezidir. 12- Aşağıdakilerden hangisi Hz. Ali döneminde Medine yerine Kûfe hilafet merkezi yapılınca oraya yerleşmemiştir? A) Abdullah b. Mes’ud B) Abdullah b. Amr C) Ammar b. Yasir D) Selman el-Farisi E) Ebu Musa el-Eş’ari Doğru Cevap:B Açıklama : Abdullah b. Amr babasının Mısır’ı fethetmesiyle birlikte oraya yerleşen sahabiler arasındadır. 13- Hz. Peygamber’den sonra uzun süre yaşayıp Müslümanların çeşitli problemlerinin çözümü konusunda bilgi ve tecrübelerine başvurulan birer bilge konumuna geldikleri için Abdullahlar anlamına gelen Abadile diye anılan sahabiler arasında aşağıdakilerden hangisi yoktur? A) Abdullah b. Abbas B) Abdullah b. Haram C) Abdullah b. Ömer D) Abdullah b. Zübeyr E) Abdullah b. Amr Doğru Cevap:B Açıklama : Abadile diye anılan sahabiler şunlardır: Abdullah b. Abbas, Abdullah b. Ömer, Abdullah b. Zübeyr, Abdullah b. Amr. 14- Aşağıdakilerden hangisi en son vefat eden sahabiler arasında yer almaz? A) Ebu’t-Tufeyl B) Enes b. Malik C) Ebu Musa el-Eş’ari D) Cabir b. Abdullah E) Abdullah b. Büsr Doğru Cevap:C Açıklama : Sahâbe genelinde en son vefat eden kişi 110/728 yılında Mekke’de vefat eden Ebu’t-Tufeyl Âmir b. Vâsile el-Leysî’dir. Şehir veya bölgeler özelinde en son vefat eden sahâbîler konusunda farklı görüşler bulunmakla birlikte, Câbir b. Abdullah’ın Medîne’de, Enes b. Mâlik’in Basra’da, Abdullah b. Ebî Evfâ’nın Kûfe’de, Abdullah b. Büsr’ün Şamda, Ebû Übeyy Abdullah b. Harâm’ın Filistin’de, Ürs b. Amîra’nın Cezîre’de, Hirmâs b. Ziyâd’ın Yemâme’de ve Abdullah b. el-Hâris b. Cez’in Mısır’da en son vefat eden sahâbî oldukları kabul edilir. 15- Cahiliyye ve İslam dönemlerinde yetişip Hz. Peygamber zamanında Müslüman olduğu halde onu görememiş kimselere ne ad verilir? A) Muhadramun B) Sahabe C) Tabiun D) Etbeu’t-tabiin E) Ashab Doğru Cevap:A Açıklama : Cahiliyye ve İslâm dönemlerinde yetişip Hz. Peygamber zamanında Müslüman olduğu halde onu görememiş kimselere muhadramun denir. Tekili ise “muhadram”dır. Bunlar, Hz. Peygamber döneminde yaşamış olmaları bakımından sahabeye, onu değil de sahabeyi görmüş olmaları bakımından tabiine benzerler. 16- Aşağıdakilerden hangisi binden az hadis rivayet eden sahabiler için kullanılan bir terimdir? A) Muhaddis B) Mervi C) Ravi D) Müksirun E) Mukıllun Doğru Cevap:E Açıklama : Binden az hadis rivayet eden sahabilere mukıllun denmektedir. 17- Hadis hocasının hadisleri ihtiva eden kitabını rivayet etmesi için talebesine elden vermesi veya kitabın kendisine ait olduğunu ifade etmesi hangi teknik terimle ifade edilmektedir? A) Vasıyyet B) Semâ C) Mükatebe D) Münavele E) Vicade Doğru Cevap:D Açıklama : Münavele, hadis hocasının hadisleri ihtiva eden kitabını rivayet etmesi için talebesine elden vermesi veya kitabın kendisine ait olduğunu ifade etmesi demektir. 18- İslâm âlimlerinin çoğu aşağıdaki icazet türlerinden hangisini kabul etmiştir? A) Doğmamış çocuğa verilen icazet B) Şarta bağlı icazet C) Umumi icazet D) Muayyen (belirli) icazet E) Mümeyyiz olmayan çocuğa verilen icazet Doğru Cevap:D Açıklama : Muayyen (belirli) icazet, hocanın, talebesine rivayetlerinin yazılı olduğu belli bir kitabı rivayet etmesi için izin vermesidir. İslam âlimlerinin büyük çoğunluğu bu tür icazeti kabul etmektedir. 19- Hadis hocasının rivayet hakkı bulunan hadislerinin tamamını veya bir kısmını yakında ya da uzakta bulunan bir kimseye yazıp göndermesine ne ad verilir? A) Kıraat B) Mükatebe C) Vicade D) İ’lam E) Münavele Doğru Cevap:B Açıklama : Hadis hocasının rivayet hakkı bulunan hadislerinin tamamını veya bir kısmını yakında ya da uzakta bulunan bir kimseye yazıp göndermesine mükatebe denir. Hoca göndermek istediği metni bizzat kendisi yazabileceği gibi başkasına da yazdırabilir. 20- Sahih hadisin bütün niteliklerini taşıdığı halde ravilerden birinin veya bir kaçının zabt sıfatı tam olmayan hadis çeşidi hangisidir? A) Merfu B) Sıhah C) Hasen D) Mürsel E) Mütevatir Doğru Cevap:C Açıklama : Hasen hadis, sahih hadisin bütün niteliklerini taşıdığı halde ravilerden birinin veya bir kaçının zabt sıfatı tam olmayan hadistir. 21- Sahihlik niteliğini, (sahihlik) özellikleri kendisinde bizzat bulunmadığı için, başka bir hadisin desteğiyle kazanan hadis çeşidi hangisidir? A) Hasen B) Hasen li-zatih C) Hasen li-gayrih D) Sahih li-zâtih E) Sahih li-gayrih Doğru Cevap:E Açıklama : Sahih li-gayrih, sahihlik niteliğini, (sahihlik) özellikleri kendisinde bizzat bulunmadığı için, başka bir hadisin desteğiyle kazanan hadistir. 22- Tabiînin -sahabeyi atlayarak- doğrudan Hz. Peygamber’den naklettiği hadise ne ad verilir? A) Mevzu B) Mürsel C) Mu’dal D) Munkatı E) Mu’allak Doğru Cevap:B Açıklama : Tabiînin -sahabeyi atlayarak- doğrudan Hz. Peygamber’den naklettiği hadise mürsel hadis denir. 23- Buhari’nin Sahih’inde zincir vermeden “Hz. Peygamber şöyle dedi” şeklindeki hadis hangi sınıfa girmektedir? A) Müdelles B) Mürsel C) Mu’dal D) Munkatı E) Mu’allak Doğru Cevap:E Açıklama : Senedinin müellif tarafı, bir veya birkaç râvîsi atlanmış gibi eksik olan hadistir. Bu eksik kısmında aslında, râvî bulunupda müellif onları zikretmemiş olabileceği gibi, bu kısım aslen de öyle olabilir. Birinci durumda müellif, kitabının hacmini büyütmemek veya hadisin kendi ölçülerine uymadığını göstermek gibi sebeple râvîleri zikretmemiştir. İkinci durumda ise hadisi muhtemelen bir kitaptan doğrudan almıştır. Her iki şeklide de senedin eksikliği (muttasıl olmaması) sebebiyle böyle bir hadis bu şekliyle zayıt sayılır. Örneğin Buharî’nin Sahih’inde zincir vermeden “Hz. Peygamber şöyle dedi.” şeklindeki hadis mu’allak sınıfta yer almaktadır. 24- Bir kişinin diğer bir kişiden rivayet ettiği habere ne denir? A) Haber-i vahid B) Mütevatir C) Zayıf D) Mevzu E) Ma’nevi mütevâtir Doğru Cevap:A Açıklama : Bir kişinin diğer bir kişiden rivayet ettiği habere haber-i vahid denir. 25- Sahih ve hasen hadis için aranan şartlardan birini ya da bir kaçını taşımayan hadislere ne ad verilir? A) Zayıf hadis B) Mevzu hadis C) Hasen li-gayrihi D) Merfu hadis E) Hasen li-zatihi Doğru Cevap:A Açıklama : Sahih ve hasen hadis için aranan şartlardan birini ya da bir kaçını taşımayan hadislere zayıf hadis denir. 26- Hadis usulü eserlerinde anlatılan hadis çeşitlerine bakıldığında en fazla hadis çeşidinin hangi bölüme ait olduğu görülmektedir? A) Sahih hadisler B) Hasen hadisler C) Zayıf hadisler D) Mevkuf hadisler E) Mürsel hadisler Doğru Cevap:C Açıklama : Hadis usulü eserlerinde anlatılan hadis çeşitlerine bakıldığında en fazla hadis çeşidinin zayıf hadislere ait olduğu görülür. ALINTIDIR EGEM YAYINLARI | |
Konu Sahibi EyMeN&TaLhA 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... | Erzurum Atatürk İlitam | EyMeN&TaLhA | 0 | 6407 | 14 Temmuz 2015 13:14 |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... | Erzurum Atatürk İlitam | EyMeN&TaLhA | 0 | 4231 | 14 Temmuz 2015 13:06 |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme DİN... | Erzurum Atatürk İlitam | EyMeN&TaLhA | 0 | 5122 | 14 Temmuz 2015 13:00 |
Ramazan-oruç ve çocuğa kazandırdıkları | Çocuk ve Aile Sağlığı | Mihrinaz | 2 | 2860 | 14 Temmuz 2015 12:23 |
çocuk eğitiminde ceza hiç mi olmamalı? | Çocuk ve Aile Sağlığı | EyMeN&TaLhA | 0 | 2568 | 14 Temmuz 2015 12:03 |
30 Mayıs 2013, 22:53 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 14876 Üyelik T.:
01 Aralık 2011 | Cevap: Hadis deneme testi-2-
11- Aşağıdakilerden hangisi Mekkeli sahabi raviler arasında sayılmaz? A) İbn Abbas B) İbn Mes’ud C) Abdulah b. Sâib D) İkrime b. Ebû Cehil E) Halid b. Esid Doğru Cevap:B Açıklama : Fetihten sonra ilim ve kültür faaliyetlerini organize etmek üzere vahyin beşiği olan Mekke’ye muallim olarak gönderilen Muaz b. Cebel, buradaki Müslümanlara gerekli dinî bilgileri öğretti. Daha sonra İbn Abbas, Hz. Ali’nin şehit edilmesinin akabinde Mekke’ye yerleşti ve ömrünün geri kalan kısmını burada öğrenci yetiştirerek geçirdi. Ayrıca Abdullah b. Sâib, Hâlid b. Esîd, İkrime b. Ebû Cehîl, el-Hakem b. el- ‘Âs, Osman b. Talha gibi birçokları Mekkeli sahâbî râvîler arasında sayılır. Mücâhid b. Cebr, Atâ b. Ebû Rabâh, Amr b. Dînâr ve İbrahim b. Meysere gibi şahıslar da sahâbîlerin yetiştirdiği önde gelen Mekkeli tâbiîler arasında yer alır. Mekke ve Medîne, aynı zamanda hac ve ziyaret mekânları olduğu için haccın farz kılınışından beri Müslümanlar için bir cazibe merkezidir. Bu soruyu anlamadım,Abdullah ibnMesud Mekke doğumlu değil mi?Nasıl Mekkeli ravi olmuyor anlamadım!!!!
__________________ |
31 Mayıs 2013, 10:02 | Mesaj No:3 |
Cevap: Hadis deneme testi-2-
[QUOTE=muallime;291911]11- Aşağıdakilerden hangisi Mekkeli sahabi raviler arasında sayılmaz? A) İbn Abbas B) İbn Mes’ud C) Abdulah b. Sâib D) İkrime b. Ebû Cehil E) Halid b. Esid Doğru Cevap:B Açıklama : Fetihten sonra ilim ve kültür faaliyetlerini organize etmek üzere vahyin beşiği olan Mekke’ye muallim olarak gönderilen Muaz b. Cebel, buradaki Müslümanlara gerekli dinî bilgileri öğretti. Daha sonra İbn Abbas, Hz. Ali’nin şehit edilmesinin akabinde Mekke’ye yerleşti ve ömrünün geri kalan kısmını burada öğrenci yetiştirerek geçirdi. Ayrıca Abdullah b. Sâib, Hâlid b. Esîd, İkrime b. Ebû Cehîl, el-Hakem b. el- ‘Âs, Osman b. Talha gibi birçokları Mekkeli sahâbî râvîler arasında sayılır. Mücâhid b. Cebr, Atâ b. Ebû Rabâh, Amr b. Dînâr ve İbrahim b. Meysere gibi şahıslar da sahâbîlerin yetiştirdiği önde gelen Mekkeli tâbiîler arasında yer alır. Mekke ve Medîne, aynı zamanda hac ve ziyaret mekânları olduğu için haccın farz kılınışından beri Müslümanlar için bir cazibe merkezidir. Bu soruyu anlamadım,Abdullah ibnMesud Mekke doğumlu değil mi?Nasıl Mekkeli ravi olmuyor anlamadım!!!![ tefsir den bildiğim kadarıyla Abdullah b.mesut müşriklerin eziyetleri ve işkenceleri nedeniyle habeşistan a hicret etmişti..ve kufe de tefsir mektebi kurmuştu... Hz Ömer döneminde fethedilen kufe birçok sahabenin yerleşip vatan edindiği yer olmuştur.hadis kitabımızın 154.sayfasında hadisin coğrafi merkezlerinden olan kufe ile bilgiler verilmiş ve abdullah b. mesut ta kufe li sahabi raviler arasına alınmış...selametle.. | |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Deneme Testi ( Ahlak ) | Ravza'm | çıkmış sınavlar/denemeler | 5 | 08 Kasım 2021 09:23 |
Hadis deneme testi-1- | EyMeN&TaLhA | Hadis Tarihi Ve Usulü | 1 | 27 Mart 2019 09:55 |
Din sosyolojisi arasınav deneme testi | EyMeN&TaLhA | Din Sosyolojisi | 1 | 25 Şubat 2019 20:56 |
hadis arasınav deneme testi | EyMeN&TaLhA | Hadis | 3 | 25 Şubat 2019 20:55 |
hacc deneme testi 1 | AlimOğlu | Diyanet Hacc Görevlileri Sınavı | 0 | 14 Temmuz 2016 22:09 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|