|
Konu Kimliği: Konu Sahibi kamer34,Açılış Tarihi: 07 Ocak 2011 (15:11), Konuya Son Cevap : 12 Kasım 2013 (19:25). Konuya 50 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
07 Ocak 2011, 15:11 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | İslam Da Bilmemek Mazeretmi / Tebliği Edilmeden Tekfir Edilir mi? İslam Da Bilmemek Mazeretmi / Tebliği Edilmeden Tekfir Edilir mi? İslam Da Bilmemek Mazeret mi? / Tebliğ Edilmeden Tekfir Edilir mi? MAZERET : Burada konu etmek istediğim mevzu kişinin hayatın da ""ŞİRK"" ve ""KÜFÜR"" fiili olduğu halde bu kişiye tebliğ edilmeden İslam ın hükmü uygulanır mı? Uygulanmaz mı? Çünkü İslam ""ŞİRK"" ve ""KÜFÜR"" fiillerinin karşılığı olarak ""MÜŞRİK VE KAFİR"" terimlerini kullanmıştır. Bazı arkadaşlarımız kişinin hayatında bu fiiller (şirk ve küfür) olmasına rağmen, kişiye tebliğ edilmeden hüküm verilemeyeceğini iddia etmekteler. Bu iddia üzerine bu konuyu tüm arkadaşlarımın görüşlerine sunmayı arzuladım. Şahsi kanaatim şudur ki eğer kişinin hayatında şirk ya da küfür var ise bu kişiye İslam hükmünü uygulamak gerekir. Çünkü iman etmek İslam’a girmek demektir.[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]başlıklı yazımda bunu uzun uzun izah etmiştim. İslam’a girmek ise ancak şirkten, küfürden uzak bir anlayış ve bir yaşam gerektirir. Hele atalarından aldıkları hurafe bidatlara, Yahudilik, Hıristiyanlık içine birazcıkta İslam katarak oluşturdukları ve yaşam biçimi haline getirdikleri din anlayışlarını İSLAM olarak görmek büyük bir cesaret gerektirir. Nebi Aleyhi selatü vesselam Efendimiz zamanından önce Mekke de yaşayan putperestler Efendimize Nübüvvet geldikten sonra müşrik olarak kabul edildiler. Çünkü bu putperestler İslam dini üzere değil,atalarının dini üzereydiler.Bunlara Müslüman demek onların üzerinde bulundukları dine İslam demek manasına gelirdi.Bu sebeple Kur’an nübüvvetten evvel yaşamış Mekke putperestlerinin atalarını bilmeyen cahil ve İslam’dan bihaber bir millet olarak nitelendirmiştir. Bu kaide günümüz insanları içinde böyledir. Eğer ki bir kişiye Müslüman dersek bu kişinin üzerinde bulunmuş olduğu Dinin İslam olduğuna hüküm etmiş oluruz. Ya da bir kişiye Kafir dersek bu kişinin üzerin de bulunduğu dine İslam dışı bir din olarak hüküm etmiş oluruz. Bu sebeple diyorum ki bu hükmü verirken çok dikkatli olmak gerekir. Her önümüze gelene Müslüman yada,her önümüze gelene kafir dememek lazım .Kişinin din anlayışı (ideolojisi) üzerinde bulunduğu dine bakarak zahirine hüküm etmek gerekir. Bu gibi kişiler ister bilmediklerinden,isterse kendilerine tebliğ ulaşmadığından olsun, İslam’ın emir ve yasaklarını (İtikad-i Kaidlerini) tam olarak yerine getirmedikleri müddetçe veya zahiren ibadette Allah’a şirk koştukları müddetçe, Allah’ın bu gibi kimseler hakkındaki hükmü Müslüman değil, Müşrik yada Kafirdir. Şimdi bu konu ilgili ayetlere bir göz atalım. ""Hani Rabbin Ademoğulları’nın sırtlarından zürriyetlerini almış ve onları kendi nefislerine şahitler kılmıştı. Ben sizin Rabbiniz değimliyim? Demiş ti. Onlar evet (sen bizim rabbimizin) şahit olduk demişlerdi kıyamet günü biz bundan habersizdik dememeniz içindi"" Araf/172 Bu ayet açık bir şekilde insanların ahrette mazeretlerini ortadan kaldırmak ve yüce yaratıcının kullarına olan adaletini ortaya koymaktadır. Şimdi bazı arkadaşlarımız şu iki hususu birbirlerine karıştırmaktalar, buda şu hususlardır, kişiye müşrik demekle o kişinin ahrette de azap göreceği anlamı çıkmaz.Kişinin ahrette azap görmesi ayrı bir şey dünyada müşrik olması da ayrı bir şeydir,bunları birbirlerine karıştırmamak lazım. Biz Müslümanlar kişiye müşrik dediğimizde o kişinin ahrette de azap göreceği anlaşılmamalıdır.Bu husus Allah ile kulu arasındadır.Bizim tekelimizde değildir.Biz Müslümanlar ancak zahire hüküm ederiz. Kişi Tevhit inancını bozan büyük şirk (zulüm) amelini işlerse biz ona Müslüman diyemeyeceğimiz gibi ona müşriklere davrandığımız gibi davranmak zorundayız. Onlar öldüklerinde cenaze namazlarının kılmamalıyız, Müslümanların mezarına göm memeliyiz, onlar için Allah’tan istiğfar (Allah rahmet eylesin demek gibi) dilememeliyiz, kadınları ile evlenmemeliyiz, kestiklerilerini yememeleyiz,onları dost edinmemeliyiz kısacası İslam’ın tüm hükümlerini (müşriklere olan hükümlerini) uygulamalıyız. Dünya ve ahiret azabını hak eden herkes İslam’a göre kafirdir müşriktir .lakin her müşrik kafir azap görecek anlamına gelmez. bu iki düşünce arasın da kesin net özel şartlar vardır.Buna çok dikkat etmek gerekir.ayetleri okuyalım. "Biz elçi (Resul) göndermedikçe azap etmeyiz" (İsra: 15) "O halde gücünüzün yettiği kadar Allah’tan korkun…" (Tegabun: 16) İsra suresi/15.ayetine dikkat edersek kendilerine elçi gelmeyen kişilere azap edilmeyeceği vurgulanmaktır. Kendilerine Elçi gelmemiş kişilere azap edilmeyeceği anlamı, onların şirk üzere olmadığı anlamına gelmez. Kendilerine Elçi gelmediği için mazeretleri geçerlidir anlamı çıkar.İsra/15. ayetten açıkça anlaşıldığı üzere,günümüz insanlarına Resul gönderilmiştir.Günümüz insanlarının bu konuda hiç bir mazeretleri olamaz. Aklını her türlü şeytani bidat ve hurafelere çalıştıran Yahudi ve Hıristiyanlara benzemek onların raziliğini (rızasını) kazanmak için çalıştıran bu insanlar asla ve asla mazeretli sayılmazlar. Çünkü Hz. Muhammed (sav) onlara Resul olarak gelmiştir. Onların geçmişteki ve gelecekte ki zürriyetlerine olduğu gibi. Allah kimseye gücünün yetmediği bir şeyi yüklemez biz Müslümanlar buna iman etmişiz ayeti okuyalım. "Allah’u Teala bir kimseye gücünün üzerinde bir yükümlülük yüklememiştir. Bu Allah’ın kullarına karşı büyük bir lütfü ve ihsanıdır." Bu ayette Yüce Allah kimseye haksızlık yapılmadığını gücünün üzerinde bir şeyle hesaba çekilmeyeceğini açıklmaktadır.Biz insanların Allah,ın bize göndermiş olduğu bu ilahi mesajı kavrayabilmemiz,bu mesaja ulaşabilmemiz için bizi hayvanlardan ayırt eden akıl bahşetmiştir.Fakat kişinin bu ilahi mesaja ulaşma imkanı varken aklını bu doğrultuda kullanmıyorsa ve gayret gösterip yeterince araştırma yapmıyorsa bu cahilliği mazeret olmaz,olamaz da. Alimlerin icma ettikleri bir husus fardır. Eğer kişi ister kendisine Resul gelsin,ister gelmesin yaşamış olduğu evreni inceleyerek bu evrenin yaratcısını algılaması ve onu birlemesi gerekmektedir demişlerdir. Kuran,ı kerimde kendisine İslam tebliği ulaşmadığı kimselerin azap edilmeyceğini gösteren ayetler mevcuttur örneğin "Ve biz, bir Resul gönderinceye kadar (asla) azab edecek değiliz." (İsra: 15) Burada bizim konumuz Allah,ın ahrette kimlere azab edeceği değildir.Bizim asıl üzerin de durduğumuz konu,şirk olan bir amele hüküm verilip verilmediğidir. Küfür amelini şöyle özetleyebiliriz. 1-- Kişiye İslam tebliği ulaştığında bunu reddetmesi ilahi mesajı bulmak için gayret sarf etmemesi , ve onunla amel etmemesi. 2-- Kendisine İslam tebliğ edildiğinde isnat etmesi , üzerinde bulunduğu atalarının dininin Allah,ın kabul edeceğine inanması,ki atalarının dininin İslam olup olmadığını araştırma zahmetinde bulunmaması ayeti okuyalım "Allah (c.c) ancak; insanlara Allah’ın azabıyla uyarıp korkutan bir Resul gönderdikten sonra insanlar bu Resul’e karşı gelip, küfür ve günahlarında ısrar ederlerse, onlara dünyada ve ahrette azab eder." Özetle: Peygamber efendimizden naklen kendisine tebliğ edilmeden kişiye yada toplumlara yada milletlere İslamı tebliği ettikten sonra onlara kafir yada müşrik deyin diye bir rivayete rastlamadım. Eğer bu konuda bir rivayet bilen arkadaşlar var ise lütfen onu nakletsinler. İman eden kişinin zahirine bakarak Müslüman a Müslüman kafire de kafir denmesi kanımca bir zorunluluktur. Bunda hiç bir vebal de yoktur. Müslümanlardan arkadaşım İngiltere de yaşayan ; Hıristiyanlara gidip tebliğ ettik mi ki onlara çok rahat kafir diyebiliyoruz.Yada İsrail,deki Yahudilere. Bence şirk ve küfür amelleri kendi insanımız yapınca, bu küfre hüküm etmek hiçte kolay olmuyor maalesef. Bizim babalarımız, kardeşlerimiz, hısım akrabalarımız,eğer ki bu şirk ve küfür ameller üzerine iseler,öncelikle onlara İslam hükmünü koyarak hiç vakit kaybetmeden onları oyalamadan bu hakikati onlara söylemeliyiz. Son söz: Kişi İslam olabilir ama her İslam olan cennete girmez. O yüzden Yüce Allah mealen şöyle buyurmuştur biz iman ettik demeyin, biz ancak İslam olduk deyin diye buyurmuştur. Yaşamış olduğumuz toplum bu İslam terimi sıfatını hak etmemektedir.Çünkü zahiren hayatında şirk ve küfür ameller var olan insanlar İslam sıfatını almazlar. ""ALLAHA EMANET OLUNUZ"" |
Konu Sahibi kamer34 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
“..Allah’ın velileri kimlerdir..?” | Allah(c.c) | Kara Kartal | 14 | 6653 | 17 Mart 2012 02:37 |
“İbn-i Teymiyye/ve/vahdeti-vücut “ | Tevhid Ve Şirk Konuları | Esadullah | 6 | 3354 | 16 Mart 2012 20:24 |
""Velayet..Şirki"" | Tevhid Ve Şirk Konuları | kamer34 | 0 | 1893 | 06 Mart 2012 19:05 |
"Seyyid Kutub kimidir...?" | Alimler(Rh) | bilinmez | 42 | 16394 | 20 Şubat 2012 23:31 |
""Tasavvuf/Büyüklerinin/Şirkleri""... | Tasavvuf-Tarikat | hiranur86 | 52 | 21058 | 08 Şubat 2012 21:11 |
07 Ocak 2011, 17:22 | Mesaj No:2 |
Kamer 34 kardeşimizin sorusuna cevap olabilecek ayetlerden bir kaçı şöyledir. CİNN 14: “Kuşkusuz içimizde müslüman olanlar da var, hak yoldan sapanlar da var. Kim müslüman olursa, işte onlar doğruyu arayıp bulmuşlardır.” O halde her insana ( İster tebliğ edilmiş olsun veya olmasın ) Doğru yolu araştırıp bulmak da insana farz edilmiş. Kendilerini Allah'a teslim edenler doğru ile eğriyi ayırd etme bilincine ulaşanlardır. Bununla birlikte, insanların hiç bir mazereti olmaması için ALLAH RESULLER de gönderir. NİSA 165: Müjdeleyiciler ve uyarıcılar olarak peygamberler gönderdik ki, peygamberlerden sonra insanların Allah’a karşı bir mazeretleri, bir bahaneleri olmasın. Allah, mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir. Enam 130- Ey cin ve insan topluluğu, içinizden size ayetlerimi aktarıp-okuyan ve bu karşı karşıya geldiğiniz gününüzle sizi uyarıp-korkutan elçiler gelmedi mi? Onlar: "Nefislerimize karşı şehadet ederiz" derler. Dünya hayatı onları aldattı ve gerçekten kafir olduklarına dair kendi nefislerine karşı şehadet ettiler.
__________________ Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok. | |
07 Ocak 2011, 21:29 | Mesaj No:3 |
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] Kardeşim! Zaman kötü, yaşın küçük, yol uzun, Kur’an olsun her daim kılavuzun, Küfür musluğundan dolan havuzun, Kirli sularına dalma KARDEŞİM! Her DOSTUM diyeni dostundur sanıp, Her dilden dökülen sözlere kanıp, Gün gelip girdigin yollar tıkanıp, Hayrete düşersen yılma KARDEŞİM! HAKK dedikçe sana düşman olurlar, Belki bir gün zincirlere vururlar, Dostlar arar, zindanlarda bulurlar, Yine de kin ile dolma KARDEŞİM! Haykır! Gürle! Yılma! Acı çeksende, Gözlerinden kanlı yaşlar döksende, Omuzların dayanmayıp, çöksende, Ayaklar altında kalma KARDEŞİM! Nefsinin elinde oyuncak olup, Üç günlük dünyada gaflete dalıp, Mürşid-i Küfürden icazet alıp, Seytanın esiri olma KARDEŞİM! Henüz bir fidansın, farkın yok nurdan, Emanet bu BAYRAK, düşmesin surdan, Hatırla ölümü, mahşeri her an, Mazlumun haline gülme KARDEŞİM! Resule ümmet ol, Halıkına kul, Alimi gördünmü yanına sokul, Sen bir öğrencisin, dünya bir okul, Çok çalış kırık not alma KARDEŞİM! .. Mecit Aktürk | |
07 Ocak 2011, 23:21 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | mehmet alagaşa cevap
SELAM: araf süresi...172- Hani Rabbin, Ademoğullarının sırtlarından zürriyetlerini almış ve onları kendi nefislerine karşı şahidler kılmıştı: "Ben sizin Rabbiniz değil miyim?" (demişti de) Onlar: "Evet (Rabbimiz'sin), şahid olduk" demişlerdi. (Bu,) Kıyamet günü: "Biz bundan habersizdik" dememeniz içindir. bakın kamer bey sizinle bu ayeti tefekkür edelim ve bakalım ki BİLMEMMEK TEBLİĞ MUHTAÇ Bİ MAZERETMİ DEĞİL Mİ GÖRELİM , şimdi bu ayete göre her insan FITRAT olarak yaratıcısının ALLAH olduğunu yakin Bİ ŞAHİDLİKLE şahid olmuştur ve bi insan deli[akıl melaikesi gelişmemiş olsa] dahi allahın RAB[AYETİNDE VERDİĞİ YARATICI] olduğunu bilmekle mükeleftir VE BUNDA MAZAERET KABUL EDİLMEZ,çÜNKÜ DÜNYAYA GELMEDEN ÖNCEKİ HAYATINDA buna Allah ın bu sorusuna şahid olmuş ve YARATICI OLDUĞUNU TASDİK ETMİŞTİR, Fıtrataen bu tanışıklık olduğu için buda daha önceki hayatta yaşandığı için BUNA HER HANGİ Bİ TEBLİĞ GEREKMEDEN KİŞİ ETRAFINA BAKARAK yaratılan lar üzerinde kısa bi tefekkürle HERŞEYİN YARATICI SININ OLDUĞU VE BU YARATICININ ALLAH OLDUĞUNU rahatça bula bilir velevki akıl melikesi gelişmiş olmasın, MÜSLAMANLRDAN ALINTI ARAF SURESİ 172. ayete dayanarak yazmış olduğuğunuz bu cümlelerden inanın birşey anlamadığım için hiçbirşey yazmıyorum. Örneğin son peygamber hz muhammed ve hz isa arasında bi fetret [tebliğci gelmemiş] ama İNSANLAR ÇOCUKLARINA ABDULLAH[Allahın kulu] manasına gelen isimler koymuşlardır... yani insanlar hiç bi dönemde YARATICI YOKTUR diyememişler böyle bi idda edenlerde hep gülünç duruma düşmüşlerdir ve zaten yaratıcının olduğu FITRATİ Bİ TANIŞLIKTIR DÜNYAYA GELMEDEN ÖNCE..... Şimdi yaşadığımız coğrafyada insanların ameli şirk olsada,müşrik olmuşlardır dememiz için ONLRA TEBLĞ ŞARTTIR... ayrıca yaşadığımız coğrafyada ,ibadetler tebliğe muhtaç değil çünkü bunu her kes biliyor,beş vakit,ezan,yılda bi defa oruç vs,ve bunlarda mazaret kabul olunmaz,ama ŞİRK MÜŞRİK,durumları tebliğe muhtaç ve ben üç dört yıl önceuye kadarda bilmiyordum,ama müslümandım... burdaki cümleleriniz hayret vericidir.şimdi bu cümlelerinizi teker teker incleyelim.insanların hiç bir dönem de yaratıcı yoktur demişlerdir de ki cümlenizi ben daha önce kendim zikr etmiştim bu doğru.her ne kadar fert bazında allahı inkar olmuşsada toplumsal bazda bu inkar olmamışıtır.Mesele RUBİBİYET DEĞİL ULUHİYET tevhidi olduğunu bende zikr etmiştim. Şimdi yaşadığımız coğrafyada insanların ameli şirk olsada,müşrik olmuşlardır dememiz için ONLRA TEBLĞ ŞARTTIR MÜSLAMANLRDAN ALINTI hayret olan cümlelrinizden biri bu.bu cümlenize bir tek ayet bir hadis hatta (mehmet alagaş hariç)dört imamdan birinin görüşünü delil getirin üzerine konuşalım. Amel şirk olsada buna müslüman dememiz gerekir,taki ona tebliğ edene kadar demek kuran ve sünnete uygun bir yorum değildir kanımca. ayrıca yaşadığımız coğrafyada ,ibadetler tebliğe muhtaç değil çünkü bunu her kes biliyor,beş vakit,ezan,yılda bi defa oruç vs,ve bunlarda mazaret kabul olunmaz,ama ŞİRK MÜŞRİK,durumları tebliğe muhtaç ve ben üç dört yıl önceuye kadarda bilmiyordum,ama müslümandım... MÜSLAMANLRDAN ALINTI Namaz ezan oruç zekat gibi ibetler kişi iman ettikten sonra farziyet kazanır.şunu unutuyorsunuz kuran mekkede 13 yıl insanların ideolijisini değiştirmekle uğraşmıştır.mekki ayetlere dikkat edecek olursa putperestelerin allah inancı melek inancı kitap inancı ölmüş salih insanlar inancı sorgulanmakta ve bu inanışların kafirlik müşriklik olduğu vurgulanmakta. arkadaşım siz mekkede zekatla oruçla haç ile ilgili ayetler biliyormusunuz.ideolojisi kurana sünnete uygun olmayan insanların namazlarını oruçlarını zekatlarını allah katında geçerli olabileceğini düşünmek buda apayrı bir yanılgı. ben üç dört yıl önceye kadar bilmiyorum ama müslmandım demek.hiçte kuarani bir nalayış değil kanımca. islam bilmeyi gerektir silam kalp ile tasdik gerektirir buda yetmez islam amel gerektirir buda yetmez islam önce bilmek dil ile ikrar amel ile uygulama ve bunları bozucu bütün hal ve harketlerden düşüncelerden uzak durmayı gerektirir.bilmeden müslümanmı olunurmuş hayret. ingiltere vs KAFİR ÖRNEĞİNİZEDE ŞU cevabım olacak ama geniş olarak YAYINLAYACAĞIM YAZIDA BAKARSINIZ, Ehli imanın şifalı beyanı ve yüce metodu karşısında kafirlerde kendilerine verilen akıldan sorumludur,evet allah elçi göndermeden azap göndermez,Ama Allahın FITRATA YERLEŞTİRTİĞİ BİNLERCE delille beşer fıtratına,bazılarını TEBLİĞ ETTİRİRKEN,Bazılarına dinlettirdiği,bir kısmınada icabet etmeyi nasip kıldığı,değişik hususlar vardır,örneğin batılılar bu gün islamı bilmemekte.yada benimsememekten nefret ettikleri,İTİCİ Bİ TARZLA,BİLMEKTELER,Adalet ve zulum,hayır ve şer,pislik ve iffet,mutlak iman ve sapkınlık konularında KİM ONLARI MAZUR göre bilir.Batılın etkenleri neredeyse HAKKA AİT bütün belirtileri SİLMİŞ,İNSANLARI ŞAŞKINLIK ,İÇİNDE YOKLUĞA doğru sürüklemektedir.Bu insanlar,Allah ın huzurunda,bu şaşkınlığın,cezasını çekerken,DİNE İHANET EDİP,alemi onun tatlı meyvelerinden yoksun bırakan,MÜSLÜMANLARDA TABİKİ bu cezadan nasipsiz olmayacak,eğer bu çağın örnek kuran nesli [kişi olarakta] sergilemeyip bilmekle yetinip örneklik sergilememişse,, MÜSLAMANLRDAN ALINTIbu konuyu uzatmadan geçecem bir iki cümle söyleyip geçecem. bazı arkadaşlarımla bu mevzuyu tartışırken onlara şunu söylüyorum sizin ingiliz ya yahudu akrabalrınız olsaydı siz illaki onları tekvir etmemek için bir bahane bulurdunuz. mehmet alagaş yazısına gelince.ben mehmet alagaş gibi bazı yazar arkadaşlarla bu konuyu yüzyüzede konuştum.bu tarz yazarların yazılarını dikkatli okursanız ne kadar çelişki ne kadar art niyetli ne kadar delisiz(atmasyon) ne kadar tağutların yahudilern hıristiyanların işine geldiğini çok rahat anlarsınız.önceki yazılarımda bu sahte din adamlarının maskelerini düşürmek gerektiğini vurgularken hep bu tarz insanları kast etmişimdir. çünki bunlar islam coğorafyasının bir ümmet olamayışlarıları önünde en büyük faktörlerdir.mehmet alagaş ve ona benzer yazarlar kalbur üstü kadıköy etiler sarıyer bebek üsküdara da ikamet eden sol görüşlü islamın i si ile alakası olmayan insanların kafir olabileceklerini söylerler.birde ancak kahr olsun şeriat kahrolsun çöl kanunları diyen üç beş zibidiye de kafir derler. alagaş gibi yazaraların kafir kavramı ancak bu tür insanlar için geçerlidir. namaz kılan oruç tutan hacca giden zekat veren fakat ya feodalizmin kölesi olmuş yada tağutların kölesi olmuş kendi varlığı bu feodalizmin bu tağutların hayat yaşamasını sağlayan birer unsur haline gelmiş insalara da allahtan korkamadan müslüman gibi ulvi bir sıfatı yakıştırmaktalar. şimdi mehmet alagaşın kendi cümlelerinden bir kaçının üzerinde sizi ve tüm arkadaşları düşünmeye davet ediyorum. Erinden paşasına, işçisinden patronuna, milletinden milletvekiline kadar herkes müslüman olduğunu iddia etmektedir!. Bu iddialan bir ganimet sanan ve çok kolay bir yoldan ve çok kısa bir zamanda kitleleşme hevesine kapılarak bu iddialan hiç sorgulamadan tasdik eden müslümanlar ise, bu bilinçsiz tasdik ile müslüman yandaşlar değil, müslüman sıfatı verdikleri düşmanlar kazanmışlardır!. MEHMET ALAGŞTAN ALINTI MEHMET ALAGAŞ sağ görüşe ait bir çevreye mensup bir insan.eğerki sol çevryelye yakın akrabalık bağı olsa idi yinede bu sözleri sarf edecekmiydi tartışılır.mehmet alagaş diyorki bu sağ görüşlü insanlar kalabalık kitleler olabilmek için bu sol görüşlü insanların inançlarını sorgulamadan müslüman sıfatı vermekteler diyor.peki sen sağ görüşlü insanlara bu sıfatı (müslüman)verirken onların insanlarının kuran ve sünnette uygun ideolojiye sahip olup olmadıklarını soruyormusun cevap tabiki hayır.çünki onlar bizdendir. birde şunu idda etmekte müslüman ile kafirlerin safları birbirine karşımış karmakarışık bir hal almıştır diyor.mehmet alagaş bey bu durum sana göre karmakarışıktır.eğer bir gün peygamberi bir düşünceye sahip olursan göreceksin ki hak ile batıl islam ile küfür müslüman ile kafir bir güneş gibi bir ay gibi birbirllerinden uzkatırlar.bunların sana karmakarışık gözükmesinin sebebi senin karmkarışık düşücelerindendir. Oysa “Ben de müslümanım” iddiası, İslam'a göre isbat gerektiren bir iddiadır. Bu iddiada bulunan herkes Kur'an-ı Kerimle ve Kur'an-ı Kerim'de çerçevesi çizilen kulluk fıkhıyla karşı karşıyadır. İslam hiç kuşkusuz id zorlayıcı bir din değildir. İslam'ın her insana verdiği bir muhayyerlik, bir tercih hakkı vardır. Fakat bu muhayyerlik ve tercih hakkı, İslam'ı kabul edip-etmeme noktasındadır. İslam'ı isteyen kabul eder, isteyen kabul etmez. İslam'ın bu konuda herhangi bir baskısı, herhangi bir zorlayıcılığı yoktur. Ancak İslam'ı kabul ettikten ya da kabul ettiğini söyledikten sonra bu muhayyerlik ortadan kalkar. Çünkü müslüman olduğunu iddia eden herkesin, müslüman gibi olma yani gücü nisbetince İslam fıkhını yaşamaya çalışma mükellefiyeti vardır. Altını çizerek tekrar etmek istiyorum. “Müslüman olduğunu iddia eden herkesin, müslüman gibi olma yani gücü nisbetince İslam fıkhını yaşamaya çalışma mükellefiyeti vardır” MEHMET ALAGŞTAN ALINTI İşte mesele alagaş beyin burdaki cümleleri.alagaşın burdaki cümleleri kendisine ben müslüman demesi islam göre ispat gerektirir diyor.doğru söze ne denir.msülman olduğunu söyleyen herkes islam şeriatını anlayıp uygulamakla yükümlüdür diyor. doğru söze ne demeli..alagaş bey bu ne perhiz bu ne lahana bu ne turşu bu ne karpuz (yaw galiba bu söz böyle değildi her neyse).daha TAĞUT,un ne olduğunu bilmeyen namaz kılan oruç tutan hacca giden sağ görüşlü insanlar müslüman ama kalburüstü insanlar kafir öylemi.kalburüstü sol görüşlü insanlar bilmedikleri zaman kafir ama senin sağ görüşlü insanların bilmedikleri zaman mustazaf bu yaman çelişki yaw. alagaş bey tağutu inkar edip allaha doğru bir bilgi üzerine iman etmemiş senin sağ görüşlü insanların hakkında bak allah ne diyor ""..Artık kim tağutu rededip(tanıyıp) Allah'a inanırsa o sapa sağlam bir kulpa yapışmıştır.bunun kopması yoktur.Allah işitendir bilendir.(BAKARA /256 Sana indirilene ve senden önce indirilene gerçekten inandıklarını öne sürenleri görmedin mi? Bunlar, tağut'un önünde muhakeme olmayı istemektedirler; oysa onlar onu reddetmekle emrolunmuşlardır. Şeytan da onları uzak bir sapıklıkla sapıtmak ister. (NİSA SURESİ / 60) İman edenler Allah yolunda savaşırlar; inkar edenler ise tağut yolunda savaşırlar öyleyse şeytanın dostlarıyla savaşın. Hiç şüphesiz, şeytanın hileli-düzeni pek zayıftır. (NİSA SURESİ / 76) De ki: "Allah katında, 'kesinleşmiş bir ceza olarak' bundan daha kötüsünü haber vereyim mi? Allah'ın kendisine lanet ettiği, ona karşı gazablandığı ve onlardan maymunlar ve domuzlar kıldığı ile tağuta tapanlar; işte bunlar, yerleri daha kötü ve dümdüz yoldan daha çok sapmışlardır." (MAİDE SURESİ / 60) Andolsun, biz her ümmete: "Allah'a kulluk edin ve tağuttan kaçının" (diye tebliğ etmesi için) bir elçi gönderdik. Böylelikle, onlardan kimine Allah hidayet verdi, onlardan kiminin üzerine sapıklık hak oldu. Artık, yeryüzünde dolaşın da yalanlayanların uğradıkları sonucu görün. (NAHL SURESİ / 36) Tağut'a kulluk etmekten kaçınan ve Allah'a içten yönelenler ise; onlar için bir müjde vardır, öyleyse kullarıma müjde ver. (ZÜMER SURESİ / 17 ) ALAGAŞ BEY tağutu bilmeyen sadece demiş olduğun ibadetleri (namaz oruç zekat gibi) ibadetleri yerine getiren insanlar kendilerini bu ayetlerden nasıl kurtaracaklar.insan bilmedği bir şeyi nasıl red edecek bana bunu söylermisin alagaş bey.daha öncede yazmıştım islam önce red sonra kabul ile başlar.bakara 256. ayete dikkat edecek olursak ""lailaheillallah"" daki gibi önce red vardır. sonra kabul vardır.kim tağutu red ederse diye başlar ayet sonra kim allaha iman ederse diye devam eder. alagaş bey daha tauğutu bilmeyen tağutu nasıl redecek ki allaha iman edebilsin. İşte bu son yazdığım cümle, “Ben de müslümanım” diyen kitlenin daha ziyade kalburüstü kesiminden bazı hınltıların, bazı homurtulann çıkmasına neden olan bir cümledir. Çünkü bu hınitı ve homurtu sahipleri böyle bir müsltimanlık istemiyorlar. MEHMET ALAGŞTAN ALINTI alagaş beyi bu cümlelerinden güya bazı kesimlerin rahatsız olduğunu ifade etmektedir. sanırım abdülmelik arkadaşımız olması gerek. şöyle bir cümle kullanmıştı ve o cümle çok hoşuma gitmişti.o cümleyei yazayım alagaş beyin bu cümlesine karşılık. ""hadi ordan be"" Senden kim rahatsız olacak yaw. yazısının bir yerinde de sağ görüşlü olup ama allahı ve peygamberi allahın istediği şekilde bilmeyen insanların mustazaf olduklaraını söylemişti.alagaş bey nisa sueresi 97. ayeti insan gibi okuyasaydın,mekkeede kalıp hicret etmyenlerin kafir olduklarını görecektin.onlarda mustazaf olduklarını bu yüzden islam saflarına katılamadaıklarını beyan etmişlerdi.melekler onlara peki mademki mekkede dininizi yaşıyamıyırdunuz neden hicret etmediniz derler. neyse arkadaşlar böylesine tutarsız böylesine çelişkili bir insanın düşünceleri üzreinde vaktinizi aldığım için helallık diliyorum. msülümanlardan arkadaşım inan bana seni tanıdığım kadarı ile sen onlardan çooook çoook keliteli bir insan. müslümanlardan arkadaşım biz fikirlerimizi konuşacağız tartışcağız ve samimi olacağız ki allahta bize bir ümmet olmayı belki nasip eder. وعلى اصبع تشهد الله على وحدة توفير الطاغوت حتى كتابة حرف واحد يؤكد الشهيد سيد قط ""Allah'ın birliğine şehadet eden parmağım, bir tağut'un hükmünü onaylayan tek bir harf bile yazmayacaktır."" Şehid Seyyid Kutub MÜSLÜMANLRDAN ARKADAŞIM ALLAHA EMANET OL VE OLUN |
08 Ocak 2011, 02:56 | Mesaj No:5 | |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Alıntı:
SERENDİP ARKADAŞI yukardaki yazıma çok güzel bir örnek vermiş kendisine teşekkür ediyorum. İKRA oku demek kuranın ilk ayeti ve ilk emridir. insana okuymayı o (YÜCE ALLAH) öğretti. Bize oku diyor NEYİ BİLİYORMSUNUZ? Çünki sonraki ayetlerde kendsini nasıl bilmemiz gerekteğini bize öğretecek.nasıl bir ALLAH a iman etmemiz ibadetleri nasıl bir İLAHA sunacağımız bize öğretilecek.o yüzden oku diyor. öyle kendi kafamızdaki ALLAHa değil yada atalarmızdan öğrendiğimiz o ALLAH inancına değil. Müşrikler ne diyordu bu nasıl bir ilah konuşuyor mesaj gönderiyor elçi gönderiyor.halbuki bizim tanrılarmız ağaçtan taştan helvadan (karpuzdan peynirden zeytinden galiba biraz aparttım) yapılmıştır, bizim tanrılarımız konuşmaz derlerdi.ve kahkaha atarlardı. sonuç olarak diyorum ki insan öncelikle kafasında (ideolojisinde) müslüman olacak namaz oruç zekat vs vs ibadetler daha sonra ona farz olur.. münafıkların başı ibn selül namaz kılan oruç tutan ve malını harcayarak güya mescid yapan bir zat idi.ama aynı zamanda kafir idi. demekki her namaz kılan oruç tutan hacca giden müslüman değildir bu kesin bunun için maun suresi 12. ayete bakın وعلى اصبع تشهد الله على وحدة توفير الطاغوت حتى كتابة حرف واحد يؤكد الشهيد سيد قط Allah'ın birliğine şehadet eden parmağım bir tağut un hükmünü onaylayan tek bir harf bile yazmayacaktır. Şehid Seyyid Kutub | |
08 Ocak 2011, 05:23 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Bu dünyada terk edemeyceğiniz şeylere sahip olmayın.. Güzel abim kardeşim tamam bende bu ayetlerden haberdarım ki bn zaten Müslümanlığın GEREĞİ ARATIRMAK ,AMALE DÖKMEK VE BUNUNLADA ÖRNEKLİK TEŞKİL ETMEK ZORUNDA OLDUĞUMUN FARKINDAYIM, Benim açımdan eksik olsamda bu eksikliklerimi kuran ve peygamber pıratikliğinde araştırma yapıp bununlada devam ediyorum , Yalnız KURAN SADECE SİZİN VERDİĞİNİZ BU KAÇ AYATTEN İBARET DEĞİL, 1.İnsanlardan saklanılan ve bunlarıda az bir paha karşılığı ile yapıldığı beyanları, 2.hakkı batılla gizleyenleri, ,ayrıca yaşadığımız coğrayada ve hatta dünya üzerinde bulunan milyarı aşan müslümanların kaçtanesi Kurana ulaşmadan önce[ ki evinde asılı tuttuğu],ilk başta meshepçilik,sonra tarikat,sonra parti,sonra,abiler,ablalar,sağcılar,solcular,vs vs..lerein fikirlerinden kurulup bunlardan bu badirelerdein ARASINA SAKLATILMIŞ VE O KADAR KİRLİ BİLGİNİN İÇİNDE bulunan VAHİY İSLAMINA ulaşsın.... ve abdulhait kardeşle,kamer34beyfendi sizler BİLGİLİ OLARAK RABBİM SİZDEN BU BİLGİYİ ULAŞTIRMASINI istemekteyken SÖYLEYİN SİZ NE KADAR bilinçsizce müşrik durmuna düşen insanları uyardınız BUNU YAPIYORSUNUZ DA KALKMIŞ İNSANLARDAN SAKLANILAN İSLAMIN FARKINDA OLMAYANLARA KARŞI bilinçsizlik insanı MÜŞRİK YAPARI SAVUNUYORSUNUZ. , ha sakın YAPIYORUZ HER KARŞILAŞTIĞIMIZ AMELİ MÜŞRİK OLAN VE BUNUDA BİLİNÇSİZCE YAPIYORLAR VE BENDE UYARIYORUM DEMEYİN Kİ SİZLER BUNU DEMESSNİZDE YAPMADIKLARINIZI DİYECEK KADARDA CESARETLİ DEĞİLSİNİZ EMİNİM... RABBİMİZ Bilenle bilmeyeni bile ayırıyor... ZÜMER 9......BİLENLE BİLMEYENİN BİR OLMADIĞINIDA BELİRTİRKEN, Ayrıca eli kitaptan bile aliimran 113,114,115 ayrımını yapıp SAMİMİ OLANLARI VE SALİH AMEL YAPANLARI AYIRIYOR, Tamam BİLİNÇLİ BİRİNİN ŞİRK KOŞMASI HALİNDE AMELİNİN KUŞ KAPIYOR GİBİ OLMASI BEYANLARIDA VAR ama bu bilince bağlı bir durumdur ve peygambere hitap olarak peygamberde bildikten sonra ŞİRK koşarsan amelin kuş kapıyor gibi olur diyor rabbimiz... Bununla birlikte, insanların hiç bir mazereti olmaması için ALLAH RESULLER de gönderir.[abdul hamitten alıntı] Tamamda müslüman peygamber hayattamı ki siz bu yaklaşımla bunu almışsınız,peygamber hayatta olsaydı ve tebliğ devam etseydi biz niye bu konuyu istişare ediyorduk ki,Allah ve resulune sunardık çıkan kararada razı olurduk ve amel ederdik.... saygılarımla müslümanlardan... MÜSLÜMANLARDAN ARKADŞIMDAN ALINTI Benim açımdan eksik olsamda bu eksikliklerimi kuran ve peygamber pıratikliğinde araştırma yapıp bununlada devam ediyorum , MÜSLÜMANLARDAN ARKADŞIMDAN ALINTI Müslümanlardan arkadaşım bir önceki yazımda Mehmet alagaşa cevap bölümünde demiştimki siz onun gibi yazarlardan çok daha samimisiniz benim gözüm de,neden bunu söyledim biliyormusunuz. İşte burda ki cümleniz ve buna benzer cümlelerinizden yola çıkarak sizin samami bir insan olduğunuz kanaatine vardım.İçiniz beni ilgilendirmez.bu cümleniz bana çok samimi çok dürüst bir ifadedir. Müslüman karakterinin bir özelliğidir bu.ALLAH ne buyuryor bilirmusunuz mealen"" siz bildiklerini ile amel edin bilmediklerinizi biz size öğreteceğiz" her şeyi biz biliyoruz kaprislerine,her şeyi biz biliyoruz havalarına girmek bizim işimiz değil.Biz bildiklerimiz ile amel edeceğiz gerisi yüce mevlamızın vaadinde. Yalnız KURAN SADECE SİZİN VERDİĞİNİZ BU KAÇ AYATTEN İBARET DEĞİL, 1.İnsanlardan saklanılan ve bunlarıda az bir paha karşılığı ile yapıldığı beyanları, 2.hakkı batılla gizleyenleri, ,ayrıca yaşadığımız coğrayada ve hatta dünya üzerinde bulunan milyarı aşan müslümanların kaçtanesi Kurana ulaşmadan önce[ ki evinde asılı tuttuğu],ilk başta meshepçilik,sonra tarikat,sonra parti,sonra,abiler,ablalar,sağcılar,solcular,vs vs..lerein fikirlerinden kurulup bunlardan bu badirelerdein ARASINA SAKLATILMIŞ VE O KADAR KİRLİ BİLGİNİN İÇİNDE bulunan VAHİY İSLAMINA ulaşsın.... ve abdulhait kardeşle,kamer34beyfendi sizler BİLGİLİ OLARAK RABBİM SİZDEN BU BİLGİYİ ULAŞTIRMASINI istemekteyken SÖYLEYİN SİZ NE KADAR bilinçsizce müşrik durmuna düşen insanları uyardınız BUNU YAPIYORSUNUZ DA KALKMIŞ İNSANLARDAN SAKLANILAN İSLAMIN FARKINDA OLMAYANLARA KARŞI bilinçsizlik insanı MÜŞRİK YAPARI SAVUNUYORSUNUZ. MÜSLÜMANLARDAN ARKADŞIMDAN ALINTI Bak arkadaşım,dünyada kaç kişi müslüman olmuş,kaç kişi olmamış bizim işimiz değil.Bunların sayısının çokluğu ve azlığı da bizi ilgilendirmez. Biz Mülsümanların aslı görevi Önce MÜSLÜMAN olmak,sonra kendi ailemizin müslüman olmasını sağlamak,sonra en yakın akrabalarımızın müslüman olduğunu sağlamak,sonra çevremiz sonrada ALLAH,ın arzın da müslüman bir toplum meydana getirmek.ayeti okuyalım. "" "Ey îmân edenler! Kendinizi ve ailenizi, yakıtı insanlar ve taşlar olan cehennemden koruyun..."(1) tahrim/6 Asl olan insan kalabalıkları değil,asl olan nerde ve hangi şartlar altında olursa olsun,insanın müsülüman kimliğini koruyabilmesidir.Yada asl olan müslüman olmaktır. Eğer müslüman kimliğini kaybederse insan yapmış olduğu bütün ibadetler boştur. ve abdulhait kardeşle,kamer34beyfendi sizler BİLGİLİ OLARAK RABBİM SİZDEN BU BİLGİYİ ULAŞTIRMASINI istemekteyken SÖYLEYİN SİZ NE KADAR bilinçsizce müşrik durmuna düşen insanları uyardınız BUNU YAPIYORSUNUZ DA KALKMIŞ İNSANLARDAN SAKLANILAN İSLAMIN FARKINDA OLMAYANLARA KARŞI bilinçsizlik insanı MÜŞRİK YAPARI SAVUNUYORSUNUZ. şu satırları bir kaç kezdir yazıyorsunuz,ben kendi adıma söylüyorum.Şuna inanın ben hayatımda çok bedeller ödedim,hem maddi hem manevi olarak,hem çevreme,he yakın akrabalarıma,hem de tağutlara.Ve bu bedeli canım dahi olsa yine inşallah vereceğim.Bu bedelleri ALLAH için inancım gereği yaptım onları burada anlatıp ecrimi zayi edecek değilim.Size sadece bir anektot anlatabilirim. Bundan yıllarca evvel,bir gün İstanbul Bağcılarda BEŞİR ERYARSUYUN bir sobetine katılmıştım.Onun sohbette söylediği bir söz vardı ki,o gün bügündür,o sözü hiç bir zaman unutamadım.BEŞİR ERYARSOY HOCA sohbetin bitimine doğru şöyle bir doğruldu dedi ki. ..ARKADAŞLAR BU DÜNYADA TERK EDEMEYCEĞİNİZ ŞEYLERE SAHİP OLMAYIN.. Evet bu söz çok anlamlı üzerinde her Müslümanın çok düşünüp durması lazım.Yarın bedir savaşı çıktığın da biz neleri terk edebiliriz neleri terk edemeyiz,bunun muhasebesini iyi yapmak gerekir. Müslümanlardan arkadaşım benim şuan ALLAHa çok şükür terk edemyeceğim hiçbir şeyim yok. RABBİMİZ Bilenle bilmeyeni bile ayırıyor... ZÜMER 9......BİLENLE BİLMEYENİN BİR OLMADIĞINIDA BELİRTİRKEN, Ayrıca eli kitaptan bile aliimran 113,114,115 ayrımını yapıp SAMİMİ OLANLARI VE SALİH AMEL YAPANLARI AYIRIYOR, Tamamda müslüman peygamber hayattamı ki siz bu yaklaşımla bunu almışsınız,peygamber hayatta olsaydı ve tebliğ devam etseydi biz niye bu konuyu istişare ediyorduk ki,Allah ve resulune sunardık çıkan kararada razı olurduk ve amel ederdik.... MÜSLÜMANLARDAN ARKADŞIMDAN ALINTI Müslümanlrdan arkadaşım bu iki cümleniz hakikaten ilimden uzak düşüncelerdir ama ben yinede bir kaç satırla cevap vermye çalışayım.bakın ehl-i kitap ile iligili örneğinizi ""dünyada insanın başına bela getiren KELİME. Başlıklı yazımda uzun uzun anlattım ki yitiksevda arkadaşımızda bu konuyu iyice andınlattı sağolsun Bak şimdi yahudi ve hıristyanların bu kadar pisliklerini hem günümüzde yaşayarak öğreniyruz hemde 1400 yıl evvel ALLAH kitabında bize bildiriyor.ALLAH onların bu pisliklerini bildiği halde onlara bir takım imtiyazlar tanıyor. Maide suresi/ beşinci ayeti okuyun lütfen.Başka ayetlerde de onların içerisinde bazı hahamların rahiblerin kendilerini dine adadıklarını ve ALLAHın ayetleri okununca onların gözlerinden yaşlar aktığını görürsün der. Bakın şunu biliyormusunuz bilmiyorum.Bir savaşa gideleceği zaman EFENDİMİZ (SAV) askerlerine şunları emir ederdi. 1-- savaşa katkıda bulubmyan kadınlara 2-- yaşlılara 3-- çocuklara 4-- ormanlık alanlara yada ağaçlara 5-- manastırlarda kendini ibatede adamış din adamlarına dokunmyacaksınız derdi.aklıma gelenler bunlar. şimdi ALLAH ehl-i kitap arasında ayırım yapmış öyle ise bizde bu insanların arasında bunu yapalım gibi bir mantık doğru bir mantık değildir. Ha şunu diyebiliriz,yaw namaz kılan,oruç tutan,samimi ama aldatılmış,aklınıda kullanamamış bu inslanlarla daha çok ilgilenmek gerekir,derseniz bunda bir sakınca yok.Ama kalkıp bile bile onların, üzerinde bulunduğu,sapık inanç ve amellere islam demek,çok büyük vebal.Hem şirk işleyecek hem müslüman olacak bu çook ağır bir vebaldir.Bu Amerikanın ırakı işgalinden daha ağırdır yada İsrailin filistine yaptıklarından daha büyük bir felakettir.Çünki yeryüzünde en büyük zulüm şirktir.Biz önce biz önce şirk,e şirk demesini bileceğiz ondan sonra da onlara en güzel çekil de tebliğimizi yapacağız. Öbür cümlenize gelince inanın o cümlenizin ilmen hiç bir değeri yoktur.Ama ben yinede bir kaç kelime ile özetleyeyim.Önceki yazımda ben şöyle demiştim EFENDİMİZ (SAV) bugünki insanlara onların geçmeişteki ve gelecekteki zürrüyetlerine elçi olarak gelmiştir.sanırım siz buna cevaben şöyle diyorsunuz. Tamamda müslüman peygamber hayattamı ki siz bu yaklaşımla bunu almışsınız,peygamber hayatta olsaydı ve tebliğ devam etseydi biz niye bu konuyu istişare ediyorduk ki,Allah ve resulune sunardık çıkan kararada razı olurduk ve amel ederdik Bakın müslümanlardan arkadaşım,biz Peygamber konusunu daha önce derinlemesine işlemiştik.Peygamberin helal haram koyma yetkisi varmı başlıklı konu tartışılırken Peygamberin nerdeyse tüm vasıfları işlenmiş idi o zaman. Ne demiştik Kuran evrensel olduğuna göre sünnet de evrenseldir.Peygamberin çağımızda yaşamaması onun bize (yani günümüze)elçi olarak gönderilmediği mantığı HALUK GÜMÜŞTABAK arkadaşımıza aittir.O mantığında kuran ile heç ama heç bir alakası yoktur وعلى اصبع تشهد الله على وحدة توفير الطاغوت حتى كتابة حرف واحد يؤكد الشهيد سيد قط Allah'ın birliğine şehadet eden parmağım bir tağut un hükmünü onaylayan tek bir harf bile yazmayacaktır. Şehid Seyyid Kutub NOT: Müslümanlardan arkadaşım ehl-i kitap hakkındaki yazınızı bekliyorum |
08 Ocak 2011, 17:50 | Mesaj No:7 | |
Alıntı:
SORU: UYARICI VE REHBERLİK GÖREVİNİ YAPANLAR SADECE PEYGAMBERLER Mİ OLMAKTADIR ? GÜNÜMÜZDE DE UYARICILIK VE REHBERLİK GÖREVİNİ YAPANLAR VAR MIDIR YOK MUDUR ? SORUYU CEVABLAMADAN ÖNCE ÇOK ÖNEMLİ GÖRDÜĞÜM BİR AYETİ YAZMAK İSTERİM ENAM-19 De ki; "En büyük şahitlik kiminkidir?" De ki; "Benimle sizin aranızda ALLAH şahittir. Bu Kur'an, gerek sizi gerekse ulaştığı herkesi uyarayım diye bana vahyedildi, sizler ALLAH ile birlikte başka ilâhlar olduğuna mı şahadet ediyorsunuz?" De ki; "Ben buna şahadet etmem; 'De ki; "O tek bir ilahtır ve ben sizin O'na koştuğunuz ortaklardan uzağım " Bu Kur'an, gerek sizi gerekse ulaştığı herkesi uyarayım diye bana vahyedildi ALLAH PEYGAMBERİ İÇİN DİYOR Kİ, BU KURANI SİZE VE ULAŞTIRDIĞI HERKESİ ONUNLA UYARMASI İÇİN ONA VAHYEDİLDİ. PEYGAMBER ULAŞTIRABİLECEĞİ KADAR ULAŞTIRDI MÜJDELEDİ , UYARDI VE TEBLİĞ GÖREVİNİ YAPTI. YA PEKİ ULAŞAMADIKLARINA ! PEKİ YA BUNDAN SONRASI Kimlere ulaştırılacak ? Kimlere ulaşacak ? Kim ulaştıracak ve Nasıl ulaşacak, günümüzde bu vazifeyi ( Uyarıcılık görevini ) yapacak olanlar var mıdır ? Varsa kimlerdir ? KURANDAN HABERSİZ, TEBLİĞ EDİLMEYEN KULLARA BU KURAN NASIL ULAŞACAK, NASIL ULAŞTIRILACAK ? YUSUF-108- Ey Muhammed, de ki; "İşte benim yolum budur, ben inandırıcı kanıtlar göstererek insanları Allah'a çağırırım. Bana uyanlar da öyle yaparlar.( Ben ve bana uyanlar böyleyiz ) (ÇOK ÖNEMLİ AYET; bana uyanlar nasıl yapar ? Cevab:( Allahın emrini tebliğ eder ve ettirir ) Allah'ı her türlü noksanlıktan uzak tutarım. Ben Allah'a ortak koşanlardan değilim. Ey resulüm! Seni bütün insanlara elçi gönderdik. Allah’ın buna şahit olması yeter de artar! [2,124; 7,113; 8,27; 42,30] Elçiler; müjdeciler ve uyarıcılar olarak (gönderildi). Öyle ki elçilerden sonra insanların Allah'a karşı (savunacak) delilleri olmasın. Allah, üstün ve güçlü olandır, hikmet ve hüküm sahibidir. (Nisa Suresi, 165) De ki: Ey insanlar, ben sizin hepinize, göklerin ve yerin sahibi Allah’ın elçisiyim." (A’ raf:158.) "Biz seni ancak bütün insanlara müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik." (Sebe: 28.) Dolayısıyla ayetin muhatabı sadece O topluluk değil tüm insanlık ve yeryüzündeki tüm topluluklara bir hitaptır ki, Babaları son kitap olan kuran hükümleri ile uyarılmamış ve bu yüzden tüm topluluklar gaflet halinde kalmış, Kurandan ve onun hükümlerinden habersiz yaşayan gerek bu toplumu ve gerek yeryüzündeki tüm toplulukları uyarman için bu kitap sana indirilmiştir. YUSUF-108- Ey Muhammed, de ki; "İşte benim yolum budur, ben inandırıcı kanıtlar göstererek insanları Allah'a çağırırım. Bana uyanlar da öyle yaparlar.( Ben ve bana uyanlar böyleyiz ) (ÇOK ÖNEMLİ AYET; bana uyanlar nasıl yapar ? Cevab:( Allahın emrini tebliğ eder ve ettirir ) Allah'ı her türlü noksanlıktan uzak tutarım. Ben Allah'a ortak koşanlardan değilim.
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | ||
08 Ocak 2011, 18:48 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | SELAM HİDAYETE TABİ OLANLARA Sorular... 1. Türkiyede oy kullanmak şirk midir kullananlar müşrik mi olur, 2.Varlığım türk-kürt vaya başka bi varlığa armağan olsun demek şirk midir bu fiili yapmak için çocuğunu okula gönderen mesul ve müşrik midir? 3.Tağuta askerlik yapmak şirk midir kişiyi müşrik yaparmı... 4.İslam dininden başka bi din arayıp onlarla Diyalog arayışında olmak şirk midir,kişiyi müşrik yapar mı, 5.Tarikatlardaki,yapılan zikir,dua,aracıkılmak,el tutma,tövbe verme,bu günkü yapılanlarla bunlar şirk midir kişiyi müşrik yapar mı... (MÜSLÜMANLARDAN ALINTI) Sormuş olduğunuz sorulara cevap vermek,kime ne kadar fayda sağlayacak onu bilemiyorum. Fakat sorular günlük hayatta karşılaştığımız bazı meselelerin ta kendisi.Ben elimden geldiğince az ve öz cümlerle bunlara cevap vermeye çalışacam İnşallah. Benim şahsen İslama bakış açım sadece bir mahallenin yada bir şehrin yada bir ülkenin sınırları içerisinde değil.Çünkü islam evrensel bir dindir.Türkiye coğorafyasına hitap ettiği gibi Amerika çin rusya almanya kısacası dünyanın bütün coğorafyalarıına hitap eder.Eğer islamı bir mezhep bir tarikat bir ekol bir parti yada bir ülkenin sınırları içine hapis ederseniz sizin din anlayışınız evrensel olmaktan çıkar. CEVAP_1__Sorularınıza gelince ALLAH'ın hükümleri ile hükmetmeyen yani anyasasını islam huku islam şeriatı üzerine kurmayan bütüm rejimler tağuttur.kişi Müslüman olabilmesi için tağutu red etmek zorundadır.Kim tağutu red etmeyip tam tersi malı ile canı ile varlığı reyi ile tağuta destek verir ise evet şirk işlemiş olur.Bu dünyanın neresinde olursa farketemz.Bu şirki işlyen kişide islama göre MÜŞRİK olur. CEVAP_2__Her fiil şirk değildir,şirkin tanımı kısaca şöyle özetlenebilir.ALLAH'ın zati sıfatlarının herhangi birini mahlukata vermek.Örneğin dua ibadet Kanun koyucu sığınmak yardım istemek(manevi)korkmak(fitri korku hariç) vs vs bunlardan birini yaratılmışa tanımak şirktir.ben her ne kadar fazla kürtçe bilmesem de doğu kökenli bir insanım kürtçede bu kelime şöyle kullanılır.ŞERİK denir.yani herhangi biri ile iş veya aş ortaklığı kurulduğu zaman ona yani ortağına ŞERİK-E MIN (benim ortağım) diye kullanılır. ALLAHA ortaklar türettiğin vakit şirk işlemiş olursun bu fiil İnsanı islam dininden çıkarır.Varlığım oraya yada buraya (isimler öenmli değil) armağan olsun olsa olsa büyük günahlardan olur.Ancak Müslüman varlığını ALLAH yoluna msülümanlara ve islamın hakim kılınması için armağan eder.aksini düşünmüyorum.Sanırım imam ŞAFİ-İ olmasın lazım şöyle bir fetvası vardır.Müslümanın malı kafirlein eline geçme tehlikesi var ise bu durum Müslüman için ikrah sebebidir demiştir. CEVAP_3__Tağutlara askerlik yapmak şirk değildir.Tağutlara askerlik yapmak KÜFÜRDÜR.Küfür şöyle tanımlanabilir.Peyganberleri inkar etmek onları dinlememek,onlara sövmek onlara sövmek (bu kaideler melekler içinde böyledir.)kafirlerin saflarında yer almak onları dost edinmek vs vs kısaca bu ve buna benzer filleri işlemek küfürdür,insanı islam dininden çıkarır kafir yapar.TAĞUTA askerlik yapmakta bu kapsamdadır.Fkat illaki bu fiillleri işmesi şart değildir bu fiillerin yapılabileceğine inanmakta aynı hükümdedir yani kafirliktir. Ama islamda şöyle bir kaidede vardır.eğer kişi gücünü aşan bir durum ile karşılaşır ise islamda haram olan şeyler helal kılınır.bunda islamda İKRAH terimi ile isimlendirilmiştir.tıbkı AMMAR bn YASİR in durumu gibi. CEVAP_4__İslam dininden başka bir dinin kabul edilmeyeceğini kuran okuyan herkes bilir.Bur daki sorunuz o malum kişiye dir sanırım.Ben zaten bütün yazılarımda o alim bozuntularının Müslüman olmadığını yazıyorum arif olan anlar.Dedim ya isimler çokta önemli değil.Önemli olan insanların düşünceleri ve yaptıklarıdır.Biz zahire bakar zahire hüküm ederiz.İçindekiler beni ilgilendirmez.Semavi dinleri birleştirmeye çalışmak şirk değil ancak küfür olur kanımca. CEVAP_5__İslam dışı partiler mezhepler fırkalar tarikatlar belki ileri ki zamanda bu terimlere başka terimlerde eklenecek onu bilemiyorum bunların hepsi red edilmesi gerekir.bu islam dışı fırkaların (ki bunlara din diyebilir) içine girmek onlar gibi düşünmek onlar gibi ibadet etmek evet insanı kafir yapar.Her ne kadar yapmış oldukları bazı ibadetlerinin islama uygun olsa bile.yinede onları kafir olmaktan kurtarmaz. zikir dua aracı kılmak el tutma tevbe kabul etme bu filler ALLAHIN zati sıfatları ile doğrudan bağlantılı olduğu evet ŞİRKTİR insanı islam dininden çıkarır MÜŞRİK yapar.Yalnız el tutmayı bunun dışında tutmak lazım El tutma islamda var buna biat denir. وعلى اصبع تشهد الله على وحدة توفير الطاغوت حتى كتابة حرف واحد يؤكد الشهيد سيد قط Allah'ın birliğine şehadet eden parmağım bir tağut un hükmünü onaylayan tek bir harf bile yazmayacaktır. Şehid Seyyid Kutub ALLAHA EMANET OL VE OLUN |
08 Ocak 2011, 18:59 | Mesaj No:9 |
Müslümanlardan kardeşim, sorduğunuz soruların her biri ayrı bir konu başlığıdır. Her birini izah edecek olursak bu sutunlar yetmez. Birinci soruya hayır diyorum. Hayır şirk değildir. Oy kullananlar da müşrik olmaz. Eğer müşrik olunuyor ise ben oldum demektir. Çünkü ben her seçimde oy kullanırım. Açıklayacağım Sebebleri ise ayrı bir konu başlığıdır. Diğer sorularınıza vereceğim cevap ise Kamer 34 kardeşimizin verdiği cevap gibidir. Bir farkla ki, Ancak küfür de şirk kavramı içinde değerlendirilir. [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |
08 Ocak 2011, 21:31 | Mesaj No:10 | |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Alıntı:
selam:bedii hamit arkadaşım küfür de şirk kavramı içinde değerlendirilir sözünüz doğrudur. ben sadece sözlük manasında açıklamaya çalışmıştım. tabi ki doğrudur küfür ve şirk terimleri kafirliği ifade eder. bu terimleri kısa cümlelerle açıklamaya çalışınca haliyle yanlış anlaşılmalara da sebebiyet verir. bedii hamit arkadaşım şu tağuti rejimlerde rey kullanmak şirk değil cümlenizi biraz aydınlatarsanız ve açarsanız sevinirim teşekkür ediyorum. | |
Konuyu Toplam 9 Kişi okuyor. (0 Üye ve 9 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Kurbanınızı buna göre kesin tebliği | EyMeN&TaLhA | İslami Haberler | 1 | 08 Ağustos 2014 13:27 |
Erdoğan ve oğlu derdest edilmeden bitmeyecek ! | JAZARİ | İslami Haberler | 2 | 28 Aralık 2013 07:48 |
İman İddiası, İtaat ile İspat Edilmeden İnsanı Kurtaramaz! | YASEMİN ATAMAN | Muhtelif Konular | 0 | 09 Şubat 2012 21:57 |
Günah işleyenler tekfir edilir mi? | MERVE DEMİR | Soru Cevap Arşivi | 0 | 08 Nisan 2009 12:29 |
Peygamberlerin Tebliği Sırasında Müşriklerin Direniş Psikolojisi | MERVE DEMİR | Kur'ân-ı Kerim Genel | 0 | 19 Mart 2009 11:31 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|