|
Konu Kimliği: Konu Sahibi MERVE DEMİR,Açılış Tarihi: 26 Temmuz 2009 (21:19), Konuya Son Cevap : 01 Ağustos 2009 (21:59). Konuya 43 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
28 Temmuz 2009, 22:41 | Mesaj No:31 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: 33.Haftanın misafiri YitikSevda... FECR. Haftanın misafirliğin hayırlı olsun Yitik Sevda kardeşim Allah razı olsun değerli abim Aşağıdaki ifadeler senin için ne ifade ediyor? -Kitabı tahrif Yahudi ve hristiyanlar Ama zulmedenler kendilerine söylenen sözü bir başkasıyla değiştirdiler. Biz de o zalimlerin yaptıkları bozgunculuğa karşılık, üzerlerine gökten iğrenç bir azab indirdik. (Bakara 59) -Kitabı arkaya atmak Başka kitapları Kuranın önüne alma Artık vay hallerine kitabı kendi elleriyle yazıp sonra az bir değer karşılığında satmak için Bu Allah katındandır diyenlere. Artık vay,elleriyle yazdıklarından dolayı onlara vay kazanmakta olduklarına. (Bakara 79) -Kur'anı mehcur bırakmak Kuranı terk edilmiş bir halde bırakmak Ve elçi dedi ki Rabbim gerçekten benim kavmim bu Kuran'ı terkedilmiş (bir kitap) olarak bıraktılar. (Furkan 30) -Kur'an'ı ölülere mi dirilere mi okumalı? Kuran ölü olan dirileri uyandırmak içindir (Kur'an) Diri olanları uyarıp korkutmak ve kafirlerin üzerine sözün hak olması için (indirilmiştir) (Yasin 70) -Kur'an "tek kaynak" mı yoksa "temel kaynak" mı? Temel başvuru kaynağıdır. Andolsun, onların kıssalarında temiz akıl sahipleri için ibretler vardır.(Bu Kuran) düzüp uydurulacak bir söz değildir ancak kendinden öncekilerin doğrulayıcısı, her şeyin 'çeşitli biçimlerde açıklaması' ve iman edecek bir topluluk için bir hidayet ve rahmettir. (Yusuf 111) -Mezhepli mi yoksa mezhepçi olmak mı? Mezhepli olmak vardır Mezhepçi olmak yanlıştır. -Peygamberi anmak mı anlamak mı? Peygamberi anlamak ve uymak anmaktan üstündür Ey müminler Allah'a peygamberine, peygamberine indirmiş olduğu kitaba ve daha önce indirilmiş kitaba inanmaya devam ediniz. Kim Allah'ı meleklerini kitaplarını peygamberlerini ve ahiret gününü inkar ederse koyu bir sapıklığa düşmüş olur (Nisa 136) -İnsanların şefaat beklentisi Şefaat yalnızca Allahın indindedir. Allahı bırakıp kendilerine zarar vermeyecek ve yararları dokunmayacak şeylere kulluk ederler ve Bunlar Allah katında bizim şefaatçilerimizdir derler. De ki Siz Allah'a göklerde ve yerde bilmediği bir şey mi haber veriyorsunuz? O sizin şirk koştuklarınızdan uzak ve yücedir. (Yunus 18) -İnsanların Mehdi beklentisi Mehdi bekleyeceklerine kendileri birer mehdi olabilseler bu beklentiden kurtulurlar (İsrailiyat) -Kur'an'la insanlar arasındaki mesafeyi kimler koyuyor? İnsanlar cehaletleri sebebi ile mesafe bırakıyorlar Onlar hala cahiliye hükmünü mü arıyorlar? Kesin bilgiyle inanan bir topluluk için hükmü, Allah'tan daha güzel olan kimdir? (Maide 50) -İman-amel ilişkisi nasıl olmalıdır? İman tam bir teslimiyet ile inanmak amel eyleme dökebilmektir. (Ey Muhammed) iman edip salih amellerde bulunanları müjdele. Gerçekten onlar için altlarından ırmaklar akan cennetler vardır.Kendilerine rızık olarak bu ürünlerden her yedirildiğinde Bu daha önce de rızıklandığımızdır derler. Bu, onlara, (dünyadakine) benzer olarak sunulmuştur. Orada, onlar için tertemiz eşler vardır ve onlar orada süresiz kalacaklardır. (Bakara 25) - Müslümanların ahlaki,ameli zaafiyetinin islami harekete ne gibi engelleri olabilir? Müslümanlar birbirlerinin gözü kulağı dili dudağı eli ve ayağı gibi olabilmelidirler Ahlaki ve Ameli yönden zayıf olan müminler islami hareketlerde cehaletleri ile başarıya doğru atılabilecek adımlara engel olabilirler örnek İslami hareketlerde Allahın emir ve yasakları tam anlaşılmadığı vakit din adına yaptıklarını zannettikleri bazı hareketler zulme dönüşebilir Haksız yere cana mal olur. -İman mı önce yoksa ahlak mı? İman ve ahlak birbirinin tamamlayıcılarıdırlar tam bir teslimiyet olmadan (İman) Kurani bir ahlaka sahip olunamaz Ahlak sahabi olupta İman sahibi olamıyan kesimler çoktur.Allah bir çok ayeti kerimede bizlere hitabında Ey iman edenler diye buyurmuştur. Ey iman edenler Allah'tan nasıl korkup sakınmak gerekiyorsa öylece korkup sakının ve siz, ancak müslüman olmaktan başka (bir din ve tutum üzerinde) ölmeyin. (Ali imran102) Ve şüphesiz sen, pek büyük bir ahlak üzerindesin. (Kalem 4) [/quote] Fecr abim Allah sizden razı olsun . |
29 Temmuz 2009, 23:09 | Mesaj No:32 |
Durumu: Medine No : 5998 Üyelik T.:
02 Ocak 2009 | RE: 33.Haftanın misafiri YitikSevda...
tarikatler hakkındaki düşüncelerinizi az çok biliyoruz yorumlarınızdan anlaşılıyor... Tasavvufa ve tarikatlara bakış açınız nedir?? |
30 Temmuz 2009, 14:41 | Mesaj No:33 |
RE: 33.Haftanın misafiri YitikSevda...
1. kuranın eğitim metodu nasıldır? 2.islamda toplum ve toplumsal ilişkiler nasıl olmalidir? 3.nefsi bilmek araç"midır amaçmidir? 4.neden bazı ayetler muhkem bazı ayetler müteşabihtir? | |
30 Temmuz 2009, 23:20 | Mesaj No:34 | |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: 33.Haftanın misafiri YitikSevda... Alıntı:
Allahın emir ve yasaklarını ihlaslı ve samimi bir şekilde yapmak peygamber efendimizi örnek almak sünnetine sımsıkı sarılmak Allah'ın yeryüzü halifesi olmak,Kuranı hayat biçimi yapmak gibi maddelerde toplayabileceğimiz bir başlık altında gayret sarfeden müslümanları eleştirmek ve opnlara cephe almak akliselim olan Müslümanın yapacağı bir iş değildir. Tasavvufu dellilendirmeye çalışanların geneli takva ayetlerini delil olarak almaya çalışır.Yalnız takvalı bir yaşam sürdürmek isteyenler belirttiğim maddeler üzere inanç sistemlerini şekillendiriyor iseler amenna. Karşı durduğumuz uygulamalar Allahın İslamından çok batıl inançlardan ve hurafelerden felsefi etkilerden yaşanmaya çalışılan bir tasavvuftur. Kuran sünnet Akle ve mantığa dayalı olmayan yoğun mistik üzere yaşanan keşf, ilham, rüya ,aşk, hal, iç deneyim,marifet, cezbe (Cezbe örnek akli melekeleri alan herşey uygun görülmemiştir.)vs ameli noktada ilim olarak dayanılırsa hurafe ve bidatlerden arındırılamaz. Kısaca şöyle belirteyim İlahi vahye Sünnete uygun olmayan ve Peygamber efendimiz döneminde yapılmayan kuran anlayışına ters olan tüm davranışlar hatadır yanlıştır İman ve inkar insanın iradesine bırakılmıştır.Allaha hakkıyla dost olabilmek adına Uyacağımız ve bizlere emanet olarak bırakılmış olan Kuran Sünnet ve Sahih hadisdir ölçü bunlar alınarak yapılan her uygulama doğrudur ölçü bunların dışında kişilere vs bağlanırsa hata olur yanlışa sevkeder. | |
31 Temmuz 2009, 01:51 | Mesaj No:35 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: 33.Haftanın misafiri YitikSevda... namzet davadar 1. kuranın eğitim metodu nasıldır? Öncelikli olarak Kurana Allahın adı ile başlamak okurken ve anlatırken şeytan ve şeytanlaşan insanların anlamamıza engel olacak fikirlerinden Allaha sığınmak gerekir. Böylece biz,her peygambere insan ve cin şeytanlarını düşman yaptık (Bunlar) aldatmak için birbirlerine yaldızlı sözler fısıldarlar…(Enam 112) Allaha sığınmamızdaki ana gaye insan ve cin şeytanların bizi aldatmasından kaçınmak içindir. Kuranın eğitim metodu İnsanları her yönüyle en güzel seviyeye ve Rabbe ulaştırmaya yöneliktir. Yüksekliği istedim, onu alçakgönüllülükte buldum.. (Hz.Ali) Kuranı anlama ve anlatma metodlarında özellikle alçak gönüllü olmayı heva ve heveslerden kaçınmayı gerektirir. Günümüzde Kuranı okumak ve yaşamak için kurallar sıralanmaktadır muhkem müteşabbih zahir batin vs kavramları bilmeyen kimselerin Kuranı anlıyamıyacağı kanaati ile Müslümanlar olarak uymamız ve anlamamız gereken Kuran din sınıfı kesimlerine bırakılmıştır buda kurandan uzak bir toplum meydana gelmesine sebep olmuştur haliyle başucu kitabımız olması gereken Kuran evlerin en güzel köşesinde yerini almış duyulara hitap eder hale getirlmiştir Ruhlarımıza hitap etmesi gerekir iken.Bizlere düşen görev Kuranı her yönüyle hayatımıza almak ve yaşamak gayesi olmalıdır. 1:Sevgi ve saygı ile insanlara anlatabilmek 2:Kişilerin psikolojik şartları göz önünde bulundurularak 3:Gelenksel kültürlerin hakimiyeti altında olan insanları rencide etmeden anlatabilmek 4:Yapmadığını söylememek öncelikle kendi hayatına aktarmak 5:İnsanların seviyelerine göre yaklaşabilmek 6:Kırıp dökmeden onarıcı bir uslup ile yaşayıp anlatabilmek Maddeler çoğaltılabilir en önemli husus Kavramları kurana göre anlamak ve anlatmak ile başlanmalı. |
31 Temmuz 2009, 02:17 | Mesaj No:36 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: 33.Haftanın misafiri YitikSevda... namzet davadar 2.islamda toplum ve toplumsal ilişkiler nasıl olmalıdır? İnsanların fıtratı (yaradılışı gereği) toplumsal bir yaşayışı gereklidir. İnsanların bu şekil yaşayış tarzını Kuran bizlere en güzel şekilde haber vermektedir. Allah'u teala şöyle buyurmaktadır: Ey insanlar! Doğrusu biz sizi bir erkek ile bir dişiden yarattık ve birbirinizle tanışmanız için sizi kavimlere ve kabilelere ayırdık" (Hucurat 13) Dünya hayatında onların geçimliklerini aralarında biz paylaştırdık ve bir kısmı, diğer bir kısmı çalıştırması için bir bölümünü bir bölümü üzere derecelerle yükselttik.(Zuhruf 32) Ve insanı sudan (meniden) yaratıp da ona,(ana baba tarafından) soy sop, (karı koca tarafından) akrabalık veren Odur. (Furkan 54) Burda sadece bir kaç ayeti sundum yalnız daha çok ayeti kerime vardır. İslam dini toplum hayatını hiç bir alanda gözardı etmeyen tek dindir Toplum hayatına verdiği değer bizzat Kurani kerimde en güzel örnekler ile açıklanmıştır.İslamın öngördüğü toplum hayatının yaşanabilmesi adına amaçlara ulaşma yolunda güçlü taraftarlar kesin kararlar ve Kuranın emrettiği güzel karakterler ile gayretlerin boşa gitmeyeceği bilinerek Allaha abd ve asker olduğumuzun bilinci ile refah seviyesi yüksek toplumlar oluşturulabilir. |
31 Temmuz 2009, 02:40 | Mesaj No:37 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: 33.Haftanın misafiri YitikSevda... namzet davadar 3.nefsi bilmek araç"mıdır amaçmıdır? Nefsini ilahlaştıran Allaha değil de kendi nefsine heva ve hevesine uyanlar Haktan ve adaletten ayrılanlar Allaha dönmedikçe nefislerinin kölesi olurlar Şirki tanımlarken nefsini ilah edinenler bu kapsama girer zalimler kendi nefislerinin heva ve hevesleri için kendi ilkeleri üzere kurulu bir düzen isterler Şirk insanların nefislerinin heva ve heveslerinin kulluk ettikleri düzenlerin adıdır Kendi nefislerine ihanet edenlerden yana mücadeleye girişme Hiç şüphesiz Allah ihanette ilerlemiş günahkarı sevmez (Nisa 107) |
31 Temmuz 2009, 10:14 | Mesaj No:38 |
Durumu: Medine No : 5998 Üyelik T.:
02 Ocak 2009 | RE: 33.Haftanın misafiri YitikSevda... maşaallah abim makale tadındaki cevaplarından dolayı teşekkür ederim..faydalı bir konuk başlığı oldu bu... |
31 Temmuz 2009, 12:42 | Mesaj No:39 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: 33.Haftanın misafiri YitikSevda... namzet davadar 4.neden bazı ayetler muhkem bazı ayetler müteşabihtir? Kuran en büyük özelliği hem muhkem hemde müteşabbih ayetlerden oluşmasıdır başka bir benzerinin olmayacağının ispatıdır. Sana bu kitabı indiren O'dur Bunun ayetlerinden bir kısmı muhkemdir ki, bu ayetler, kitabın anası (aslı) demektir Diğer bir kısmı da müteşabbih ayetlerdir Kalblerinde kaypaklık olanlar sırf fitne çıkarmak için bir de kendi keyflerine göre te'vil yapmak için onun müteşabih olanlarının peşine düşerler Halbuki onun te'vilini Allah'dan başka kimse bilmez İlimde uzman olanlar Biz buna inandık, hepsi Rabbimiz katındandır derler Üstün akıllılardan başkası da derin düşünmez. (Ali İmran 7) Elif. Lam. Ra. (Bu sana indirilen) hikmet sahibi (ve) her şeyden haberdar olan (Allah) tarafından ayetleri sağlamlaştırılmış (Muhkem kılınmış) sonra da açıklanmış bir kitaptır. (Hud 1) Allah sözün en güzelini, birbirine benzer (müteşabih) ve bıkılmadan tekrar tekrar okunan bir kitap olarak indirdi. Rablerinden korkanların, bu Kitab'ın etkisinden tüyleri ürperir, derken hem bedenleri ve hem de gönülleri Allah'ın zikrine ısınıp yumuşar. İşte bu Kitap, Allah'ın, dilediğini kendisiyle doğru yola ilettiği hidayet rehberidir. Allah kimi de saptırırsa artık ona yol gösteren olmaz. (Zümer 23) Namzet kardeşim kurani kerimde ayetler hem muhkem hem müteşebbihtirler Gayb konulu ayetlerde önemli olan sorumluluğumuz bu konuları araştırmak değil iman edip biligimiz olmayan şeylerin peşine düşmemektir Gaybi olan ayetler allahın indindedir bize düşün bir bütün olarak hepsine iman etmektir. |
01 Ağustos 2009, 11:08 | Mesaj No:40 |
RE: 33.Haftanın misafiri YitikSevda...
verdiğin o güzel cevaplardan dolayı rabbim razı olsun abim. ben devam edeyim sorularıma 1.kuran'ın ilah tanımı toplumumuzun ilah anlayışı? 2.kuran'ın din tanımı toplumumuzun din anlayışı? 3.kuran'ın ibadet tanımı toplumumuzun ibadet anlayışı? biraz fazla soru sorduk galiba. | |
Konuyu Toplam 6 Kişi okuyor. (0 Üye ve 6 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Haftanın misafiri | Gül âsası | Hafta'nın Misafiri | 5 | 07 Şubat 2013 17:53 |
18.Haftanın Misafiri Yitiksevda ^^ | İnceSızı | Hafta'nın Misafiri | 135 | 13 Mayıs 2012 10:05 |
75.Haftanın Misafiri Araz | Yitiksevda | Hafta'nın Misafiri | 10 | 06 Temmuz 2010 22:47 |
58.Haftanın Misafiri YitikSevda | Hazan Mevsimi | Hafta'nın Misafiri | 53 | 21 Şubat 2010 17:33 |
26.Haftanın Misafiri Nas | Yitiksevda | Hafta'nın Misafiri | 37 | 11Haziran 2009 11:27 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|