|
Konu Kimliği: Konu Sahibi MERVE DEMİR,Açılış Tarihi: 26 Temmuz 2009 (21:19), Konuya Son Cevap : 01 Ağustos 2009 (21:59). Konuya 43 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
01 Ağustos 2009, 14:51 | Mesaj No:41 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: 33.Haftanın misafiri YitikSevda... namzet davadar 1.kuran'ın ilah tanımı toplumumuzun ilah anlayışı? Tevhid kelimesi LailaheillAllah Kuran'daki İlah anlayışıdır Zıddı ise Şirk'tir İbadet edilen Kanun koyan Rızası gözetilen İyiliği beklenen Yalnız Allahtır Bu kurandaki İlah anlayışının tanımıdır. İlahın anlamı Allah'tan başka ibadet edilecek yoktur Başka din mensuplarının yaptığı gibi ineklere,putlara,heykellere dünyaya, paraya değil sadece Allah'a kul olunur ona ibadet edilir. Allah’tan başka kanun koyucu yoktur İman sahibi Müslümanlar Allah’ın kanunları dışındaki beşeri kanunlara uyamaz Allah’ın kanunları Namaz oruç cihad infak vs gibi emirler Beşeri kanunlar içki içme rüşvet yeme şirk koşma gıybet etme Allah’ın farzlarını yasaklama vs kanunlardır. Allah'tan başka rızası gözetilecek yoktur İyilik sadaka merhamet tatlı söz Allah’ın emir ve yasakları yalnız Allah'ın rızasını kazanmak içindir Allahtan başkalarının rızasına kazanmak için çalışmak ise tam tersi bir uygulamadır. Allah'tan başka iyiliği beklenecek yoktur yapılan tüm iyiliklerin karşılığı yalnız Allah’tan beklenmeli Beşeri sistemlerde vasıtalardan iyiliklerin karşılıkları beklenir ve umulur.. Kısaca Kurandaki İlah Kelimesi Kelimei Tevhiddir zıddı ise Şirktir. |
01 Ağustos 2009, 15:05 | Mesaj No:42 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: 33.Haftanın misafiri YitikSevda... namzet davadar 2.kuran'ın din tanımı toplumumuzun din anlayışı? Kurandaki din İslamdır anlayacağımız dilde Tevhid’dir Kuran Sünnet ve sahih Hadisler ölçüdür bunu örnek alanların yolu Kuran İslamıdır.Kuran islamından uzak yaşam ise inanç sitemlerinde Kurana yer vermekle beraber beşeri görüşerin tümünü doğru alarak geleneksel inançların bidat ve hurafelerin birbiriyle karıştığı kültürel etkilerin sonucuyla oluşmuş dini inaçlardır.Bizlere ölçü Kuran Sünnet ve Sahih Hadis anlayışı olan Kuran İslamıdır bunun dışında kalan inanç sistemleri yokolmaya mahkumdur |
01 Ağustos 2009, 15:23 | Mesaj No:43 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: 33.Haftanın misafiri YitikSevda... namzet davadar 3.kuran'ın ibadet tanımı toplumumuzun ibadet anlayışı? İbadet düşünce ve inancın pratiğe dönüştürülmesidir.Kurandaki ibadet ölçüleri Peygamber efendimizin uygulamaları ile bizlere öğretilmiştir ölçümüz Sahih sünnet ve hadisler kapsamında yapılan ibadetlerdir.Kuran ve Sünnet ölçüsünde olmayan zikirler tespihler yakarışlar vs uygulamalar bidattir yapılan ibadetler Allaha yönelme adına olsa dahi geleneksel inanç sistemlerinin uygulamalarıdır İslamın emir ve yasaklarına uymak İbadettir. İbadetlerimiz Yalnızca Allah'a has kılınmalıdır Allah'a has kılmak ise yalnız ve yalnız Onun emir ve yasaklarını pratiğe dökmektir. De ki: Bana dini yalnız Allah'a halis kılarak O'na kutluk etmem emredildi (Zümer 11) |
01 Ağustos 2009, 21:59 | Mesaj No:44 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: 33.Haftanın misafiri YitikSevda... kıyameri selam kardeşim bende acizane bir kaç soru sorayım inşaallah. Aleyküm selam *günümüz islami hareketlerinin bazı noktalarda kendilerini aşamadıklarını görüyoruz bunun temel sebebi ne olabilir sizce. Günümüz İslami hareketleri olarak görebildiğim Lübnan hizbullahı Hamas müslüman kardeşler bunlar bir çok konuda kendilerini aşmıştırlar görevlerinin bilincinde genel itibari ile hareket etmektedirler.El fetih ve el kaide gibi örgütlenmeler İslamın davet metodu dışı uygulamalar yapmaktadırlar.Kendilerini aşamayan yapılanmaların ana sebebi dünya heva ve heveslerini yenememiş olmalıdır. *tasavvuf tarikat cemaat hizip grup mezhep meşrep din tüm bu tanımlamalara baktığımız zaman günümüz toplumun da kur'an ile çok aşırı derecede çarpıklık ve çelişme bulunmaktadır bunun temel sebebi nedir sizce. Mezhep yoldur bunu belirteyim din değildir olmazsa olmazlardan değildir. Diğer kesimlere gelince Kuran İslamından besleniyorsalar doğrudur eğer Kurran islamı dışında efendi ve beylerden besleniliyor ise bidat ve hurafelerden arınamazlar Temel sebebi Kuranın emrettiği öz islamdan uzaklaşmadır. *günümüz sünnilerde olduğu gibi şia ekolündede çok çeşitli hurafe ve bidatler ve aşırılıklar bulunmaktadır ümmetin bu tür hurafe ve bidatlere sürüklenmesinin sebebi nedir ve kimlerdir sizce. Atalar yolunu sürdürmek geleneksel kültürler Alimleri şüphe olmayacak şekilde ölçü olarak görmeler Hadis anlayışlarının Sahih değilde hepsini kabul etmeleri en büyük etkenlerdir. *ebu süfyan muaviye mervan yezid ibni ebi mülcem abdurrahman bin as gibi şahıslar hakkında neler dersiniz. İsmi verilmiş olan sahışlarla ilgili tarihi bilgilelere baktığımızda entrikaların,hilafetin saltanata dönüşü vs bu kimseler yaptıklarıyla hatalarıyla sevaplarıyla tarihte kalmıştır biz kendimize bakalım tarih ibret almak içindir. Onlar gelip geçmiş bir ümmettir. Onların kazandıkları kendilerine, sizin kazandığınız da sizedir. Siz onların yaptıklarından sorumlu tutulmazsınız. (Bakara 134) *tasavvufta 3 ler 7 ler 40 lar gibi terimler kullanılır galiba bunlar nedir nelerdir açıklarmısın islam da böyle bir sınıflandırma varmıdır. İslamda Ruhban din sınıfı anlayışı yoktur bu tür yaklaşımlar bu kişileri peygamber üstü tutma fikrinden başka bir şey değildir hurafedir Peygamber efendimiz Fatıma annemize dahi ben sana yardımcı olamam demiş ise bu tür şeylere değer vermemek lazım.Çarpık işlerdir bunlar Kuran İslamında olmayıp sonradan eklenen şeylerdir sadece tasavvuf görüşünde mevcuttur bizi bağlayan ana kaynak Kurandır. *peygamberi Allah tan daha çok övmeye kalkışanlar Allah'a karşı büyüklenmiş olmazlar mı sizce Allah zaten habibini övmüştür bunu az görmek değilmidir müslümanın görevi onu övmek mi ona uymak mıdır sizce. Müslümanın görevi onun rehberliğini iyice anlayıp uygulamaktır zaten Allah onu öveceği kadar övmüştür.Peygamber efendimiz yerinde oturup tesbih çekme zikir yapma vs ile uğraşmadı bire bir Harp meydanlarında Allahın dinini yaymaya çalıştı bize örnek olacak yönleri Sünnetidir övülmesi değildir bu konuda Salavat kavramı dahi çarpıtılmıştır araştırabilirsiniz. Kardeşim Allah razı olsun cevapları kısa kısa verdim zaten anlamak isteyen anlar. |
Konuyu Toplam 2 Kişi okuyor. (0 Üye ve 2 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Haftanın misafiri | Gül âsası | Hafta'nın Misafiri | 5 | 07 Şubat 2013 17:53 |
18.Haftanın Misafiri Yitiksevda ^^ | İnceSızı | Hafta'nın Misafiri | 135 | 13 Mayıs 2012 10:05 |
75.Haftanın Misafiri Araz | Yitiksevda | Hafta'nın Misafiri | 10 | 06 Temmuz 2010 22:47 |
58.Haftanın Misafiri YitikSevda | Hazan Mevsimi | Hafta'nın Misafiri | 53 | 21 Şubat 2010 17:33 |
26.Haftanın Misafiri Nas | Yitiksevda | Hafta'nın Misafiri | 37 | 11Haziran 2009 11:27 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|