|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Yitiksevda,Açılış Tarihi: 29 Kasım 2009 (18:49), Konuya Son Cevap : 06 Aralık 2009 (12:23). Konuya 31 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
02 Aralık 2009, 22:50 | Mesaj No:21 |
RE: 48.Haftanın Misafiri Haluk Gümüştabak Değerli arkadaşım ben aslında sizin Maide 1. ayetten bahsettiğinizi anladım ama özellikle söylemek istediğim sizin söz ettiğiniz kelime orada hiç geçmiyor.( belirtilecek olanlar dışında ot ile beslenen hayvanlar(ın eti) sizin için helaldir.) benim çekincem ot ile beslenen hayvanların helal olduğunu söylemenize idi | |
02 Aralık 2009, 22:59 | Mesaj No:22 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: 48.Haftanın Misafiri Haluk Gümüştabak
Siz ey iman edenler ! sözleşmelerinize sadakat gösterin!Size belirtilenler dışında,sığır cinsi hayvanlar size helal kılındı ne ki ihramlıyken avlanmanız helal değildir.Şüphesiz Allah razı olduğu şeyleri emreder. (Maide 1) Bu meal Mustafa islamoğluna ait Bir önceki Meal Muhammede esed'e ait 7. behimetu :dört ayaklı hayvanlar 8. el en'ami :deve, sığır veya davar gibi hayvanlar Bunlar Ot yiyen Hayvanlar abim bunda hata yok? |
02 Aralık 2009, 23:17 | Mesaj No:23 |
RE: 48.Haftanın Misafiri Haluk Gümüştabak Değerli arkadaşım benim en çok korktuğum şey ayetleri araştırırken onu gerçekten Rabbin söylediği gibi mi bizlere aktarıyorlar ondan çok korkuyor ve dikkatle en az beş altı meale bakıyorum. Bende sizin gibi bu ayeti anlamaya çalışırken sizin söylediğiniz gibi açıklanan, Sayın Ali Ünal Beyin mealinde de gördüm bu açıklamayı fakat diğer birçok meale baktığımda kesinlikle böyle bir ayrım yok. Burada ne yazık ki etki altında kalınarak ilaveler yapılmış bakın bazı meallerden örnek alalım. Maide 1: Ali Bulaç: Ey iman edenler, akitleri yerine getirin. İhramlı iken avlanmayı helal saymaksızın ve size okunacaklar dışta tutulmak üzere, hayvanlar size helal kılındı. Şüphesiz Allah, dilediği hükmü verir. Diyanet Vakfı: Ey iman edenler! Akitleri(n gereğini) yerine getiriniz. İhramlı iken avlanmayı helal saymamak üzere (aşağıda) size okunacaklar dışında kalan hayvanlar, sizin için helâl kılındı. Allah dilediğine hükmeder. Elmalı Hamdı Yazır: Ey iman edenler, sözleşmelerinizi yerine getiriniz! İhrama girdiğinizde avlanmayı helal saymamanız şartıyla size, şu okunacak olanların dışındaki hayvanlar helal kılındı. Şüphesiz ki, Allah istediği hükmü koyar. Süleyman Ateş: Ey inananlar, akitleri(zi) yerine getirin. Size oku(nup açıkla)nacak olanların dışında kalan hayvanlar sizin için helal kılındı. Yalnız ihramda iken avı helal saymamak şartıyla. Allah, istediği hükmü verir. Tehlikenin vahameti o kadar büyük ki düşündükçe ürperiyorum. Rabbim yardımcımız olsun | |
03 Aralık 2009, 10:20 | Mesaj No:24 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | RE: 48.Haftanın Misafiri Haluk Gümüştabak
Haluk abi,sorularıma vermiş olduğun cevaplar geniş olmasına rağmen,yuvarlak cevaplar vermişsiniz.Kısa ve net cevap verirseniz daha anlaşılır olur diye düşünüyorum. -Bugünkü örtünme(adına ister başörtüsü diyelim isterse başka bir şey) yani kadının saçlarının örtünmesine nasıl bakıyorsunuz?yani Kur'an'ın bir emri olarak mı yoksa gelenek olarak mı? -Günümüzdeki hacc ritüellerini yani Kabeyi tavaf,ihram,şeytan taşlama gibi hareketleri şirk olarak mı yoksa yapılması gereken vecibe olarak mı görüyorsunuz? -Peyggamberin insanlara bazı şeyleri yasaklaması,men etmesi (baba olarak çocuklarına,aile reisi olarak hanımlarına,devlet reisi olarak tabiyeti altındakilere,peygamber olarak müminlere bazı yasakler getirmesi) Kur'an'a aykırı mıdır?.Allah Rasulunun bazı şeyleri haram kılması ile Allahın haram kılması arasında fark yok mudur?.Bazı şeyleri haram-yasak kılması Peygamberin Allah'ın yetki alanına girmesi olarak mı görülmeli?. -Kur'anı anlamaya çalışırken meallere bakara mı anlamaya çalışıyorsunuz yoksa Arapça'nın inceliklerini,Allah Rasulu zamanındaki Arap dili ve edebiyatını kavramaya ya da bilerek mi anlamaya çalışıyorsunuz? |
03 Aralık 2009, 11:13 | Mesaj No:25 |
RE: 48.Haftanın Misafiri Haluk Gümüştabak Sorularınıza kısa cevap vereceğim ama bunların anlatılması ve izahı şarttır yoksa yüzeysel kalacaktır. Bugünkü örtünme şekli Kuranın emrettiği örtünme değildir. Beşerin topluma Bu Allah emridir diye direttikleridir. Çünkü aradan 5-10 yıl geçince söyledikleride değişmektedir. Örneğin bugünkü başın örtülmesi şekli bundan yaklaşık 25 sene önce yoktu. Zaten bu şekli lanse edenlerde kendilerinin çıkardıklarını söylemektedirler. Kadının başının örtülmesi Allah emri değil gelenektir. Sanırım bunu fethullah Gülen 1995 yılında nasıl olduysa söylemiş ama daha sonra başka sözlerle kamufle etmiştir. Nur suresi 31. ayette geçen hımar kelimesi kuranın tümünde bu kelimeden türetilmiş sözcüklerde dahi örtü anlamında kullanılmıştır. örneğin şarap aklı örten anlamındadır. Bu konuyu ayrıca geniş bir şekilde konuşmamız gerekir eğer konuyu açarsanız başka bir başlık altında konuşuruz nasip olursa. Çok ilginç bir soru sormuşsunuz kabeyi tavaf etmeyi nasıl olurda şirk olarak düşündüğümü adlandırırsınız, bu kuranın apaçık emridir. Şeytan taşlama ve hacerül esvet taşına el yüz sürme ve o taşın bizlere şefaat edeceğini söylemek Kurandan çok uzak olmak demektir. Allah sefa ve merve tepelerinin ziyaret etmemizde sakınca olmadığını bile açıklıyorsa kusura bakmayın bu saydıklarımı yapmanın dinde yeri olabileceğini hiç düşünmüyorum, olsaydı rabbim onlarıda söylerdi. Bu konuda da nasip olursa konuşuruz. Hele hele bu taşın cennetten geldiğini söyleyip cennete açılan bir kapı olduğuna inanmak bence kuran ile hiç meşkul olmamak demektir. Herhalde peygamberimizin mahşerde söyleyeceği( Benim ümmetim kuranı devre dışı bıraktılar) sözü bunlar olsa gerek. Peygamberimiz eğer o devirde şartların gereği o anda bir şeyin yapılmasını istememiş olabilir. Bu zamana ve şartlara göre değişebilir. Bu konu ayrıdır. Örneğin orucu yolcu ve seferi iseniz tutmayın der kuran gelenek eskiden gelen bir düşünceyle 90 kilometreyi aşan seferidir der. Halbuki bu yol eskiden belkide birkaç günde ulaşılacak bir yolken şimdi bir saatlik bir yol neden orucumu tutmayayım? Kuranda birçok ayet açık dururken peygamberimizin helal ve haram koyma yetkiside vardır diyemeyiz, Eğer kabul edersek kuranın o ayetlerine iman etmemiş sayılırız. Kuran hükümleri evrenseldir her zamana hükmeder. Fakat toplumun yaşadığı devirler gereği ayetleri doğru anlamalı ve ona göre değerlendirmeliyiz. Kuranı hatırlayın, peygamberimiz aile içinde eşlerinin hoşnutluğunu kazanmak isterken Allah ın helal dediği bir şeye haram demesi ile Rabbim elçisini nasıl uyarıyor. Yine hatırlayın Rabbim bir ayetinde sizlere helal dediğim bir şeyi kim haram diyor ve Allah a iftira atıyor diyerek bunu yapmanın ve söylemenin Allaha iftira olduğundan bahsediyor Rabbim. Peygamberimizin devrindeki arapçayı günümüzde ilahiyat profesörleri bile çoğu bilmez. Kuran öyle bir anlatımla bizlere seslenmiştirki her toplum anlayabilsin. Söyledikleri gibi kuranı özel insanlar anlayabilseydi Rabbim yemin ederek bu kitabı sizler için kolaylaştırdım demezdi. Bir konu emredilmişse kuranın diğer yerlerinde de onların izahı yapıldığını yani nice örnekleri değişik ifadelerle verdikki anlayasınız demezdi bizlere. Arapçayı kuran okuma anlamında bilirim yoksa bir Arap gibi değil elbette. Kuranı anlayabilmek için birçok meali kullanıyorum çünkü bu konuda çok büyük zaaf var. Onun içindirki İslam alemi bir araya gelip daha doğru bir çeviri yapmak zorundalar. Bunu ben çok hissediyor ve bu konuda samimi söyleyeyim bazen korkuyorum. Allah yardımcımız olsun. Biliyorum başın örtülmesi konusunda aynı fikirde değiliz ama ben kurandan anladığımı söylemek zorundayım. Eğer Peygamberimiz bahsetiğimiz ayeti özellikle kadınlarımıza tebliğ ettiğinde eğer kadının saçının örtülmesi hele hele bir telinin bile görünmesi günahtır diye anlatmış olsaydı, o devirde hep birlikte abdest aldıklarını söyledikleri bilgileri düşünmemiz gerekir. Çok daha ilginci yine o devirde müslüman olsa dahi cariyelerin başlarını örtmeleri yasaktı çünkü özgür kadınla ayırt edilmeleri için. Bu durumda Allah köle ayrımı yapmadan bu dini iman edenlere gönderdiğine göre demekki peygamberimiz bu ayetten kadın saçını örtmelidir emrini almamış demektir. Yoksa cariyelerinde başlarını örtmesini emrederdi. O devrin kadınlarını hatırlayın saçları uzatılır ve örülür bu şekilde anlatılır. Ayrıca saçlarını arkaya atarlarmış yani açıkta. Bu durumda nasıl olurda kadın saçının görünmesi haram diyebiliriz. Bu konuları daha geniş konuşuruz Allah izin verirse. Selametle. | |
03 Aralık 2009, 11:35 | Mesaj No:26 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | RE: 48.Haftanın Misafiri Haluk Gümüştabak
Tesettür konusunda aynı fikirde değiliz.Başörtüsünü ya da saçı örtmeyi bir gelenek olarak mümineliğin bir şiarı olarak görüyorum.Hacc konusunda da Allah Rasulunun uygulamaları benim için kıstasdır.Eğer Kur'an'a aykırı olsaydı ,Allah ayetleriyle uyarırdı ki bunun örnekleri vardır.
|
03 Aralık 2009, 12:07 | Mesaj No:27 |
RE: 48.Haftanın Misafiri Haluk Gümüştabak Değerli arkadaşım aynı fikirde olmadığımız bu konuları akıl ve kuran ile birlikte tartışmayacağımızı göstermez. Eğer isterseniz ben ayrı konu başlıkları ile ayrıldığımız konularda yazılar ekleyebilirim. Önemli olan kuranın gösterdiği yoldan giderek rabbe ulaşacak doğru yolu bulmak değilmi amacımız? Eğer ben yanılıyorsam yemin olsunki bunu açıkca söyler ve yanlışımı kabul ederim, yeterki kuranın emri olsun. Ama aynı hareketi karşımdan da beklerim en azından bana saygısızlık yapılmasın o bana yeter. Çünkü kimse kimseye düşüncelerini kabul ettirmek gibi bir zorunluluğu yok, herkez hesabı tek başına verecek. İnşallah hesabını verebilen kulları arasında oluruz. Selametle | |
03 Aralık 2009, 12:41 | Mesaj No:28 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | RE: 48.Haftanın Misafiri Haluk Gümüştabak
Misafirlik bölümünde tartışmaya girmeye gerek yoktur.Haftanın misafirliği bölümünün amacı misafirin düşüncelerini öğrenmektir.Sizin düşüncelerinizi bildiğimi sanıyorum,cevaplar ile netleşmiş olduğunu gördüm.Amacım tartışmak değildir.Çünkü forum sitelerinde bu tür konular rayting yapar ama faydası olmadığını müşahade ettim. Allah Kur'an ve Kur'an'ın pratiği olan Peygamberin örnekliğinden, sünnetinden ayırmasın bizleri. |
05 Aralık 2009, 14:16 | Mesaj No:29 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: 48.Haftanın Misafiri Haluk Gümüştabak
Haluk abim arapça ilminiz mevcutmu abi. Kuran'da Nuzül sırasına göre hangi konu Şirk olarak alınmıştır bu konuda bilgi verirseniz memnun oluruz. |
05 Aralık 2009, 23:48 | Mesaj No:30 |
Durumu: Medine No : 16627 Üyelik T.:
11 Şubat 2012 | RE: 48.Haftanın Misafiri Haluk Gümüştabak
hayırlı olsun abi merak ettiğim bir kaç husus vardı hac ve örtünme ile ilgili fecr abi sormuş bende diğerlerinin izahını alayım.. 1-namazı misal alalım, namazı sadece kurana göre nasıl kılıyorsunuz? 2-içtihata bakışınız? bir alimin içtihat yapması sizce doğrumudur? 3-mezheplerden etkileniyormusunuz?uyguluyormusunuz? 4-içkinin haramlılığı hakkındaki görüşünüz.? mümkünse kısa cevaplar olsun, uzun uzun okumaya zamanım olmuyor. fi emanillah.. |
Konuyu Toplam 7 Kişi okuyor. (0 Üye ve 7 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Haftanın misafiri | Gül âsası | Hafta'nın Misafiri | 5 | 07 Şubat 2013 17:53 |
75.Haftanın Misafiri Araz | Yitiksevda | Hafta'nın Misafiri | 10 | 06 Temmuz 2010 22:47 |
63.HAFTANIN MİSAFİRİ ''HALUK GÜMÜŞTABAK'' | Yitiksevda | Hafta'nın Misafiri | 12 | 23 Mart 2010 01:33 |
35.Haftanın Misafiri Elifzişan | NUR | Hafta'nın Misafiri | 11 | 17 Ağustos 2009 23:37 |
26.Haftanın Misafiri Nas | Yitiksevda | Hafta'nın Misafiri | 37 | 11Haziran 2009 11:27 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|