|
Konu Kimliği: Konu Sahibi muallime,Açılış Tarihi: 08 Aralık 2012 (11:57), Konuya Son Cevap : 15 Mart 2014 (07:32). Konuya 26 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
09 Aralık 2012, 19:52 | Mesaj No:21 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: Kur'anı öğrenmek için hadis okuyun
Yukarda verdiğiniz hadisin sıhhat derecesini hiç araştırdınız mı...TAKVİM YAPRAĞI HADİSÇİLİĞİ İSLAMDA USUL DEĞİLDİR..
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |
09 Aralık 2012, 20:00 | Mesaj No:22 | |
Durumu: Medine No : 14876 Üyelik T.:
01 Aralık 2011 | Cevap: Kur'anı öğrenmek için hadis okuyun Alıntı:
__________________ | |
09 Aralık 2012, 20:07 | Mesaj No:23 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: Kur'anı öğrenmek için hadis okuyun Sahih olsaydı Rasulullah kendi döneminde kuranı yazdırdığı gibi,O na kuran gibi verileni de yazdırırdı...
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |
14 Mart 2014, 02:56 | Mesaj No:24 |
Cevap: Kur'anı öğrenmek için hadis okuyun Rasûlullah'tan (s.a.s) şöyle rivayet edilmiştir: "Bana kitap (Kur'ân) ve bir de onunla birlikte, onun gibisi (sünnet) verildi" (Ebû Dâvûd, Sünen, II, 505). Hassan İbn Atiyye, aynı konuda şu açıklamayı yapmıştır: "Cibrîl (a.s.) Rasûlullah (s.a.s)'e Kur'ân'ı getirdiği ve öğrettiği gibi, sünneti de öylece getirir ve öğretirdi" (İbn Abdilberr, Câmiu'l Beyâni'l-ilm, II, 191). | |
14 Mart 2014, 07:56 | Mesaj No:25 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: Kur'anı öğrenmek için hadis okuyun
sünnet kuranın hayata aktarıldığı şekildir,yani sünnet ile vahiy ilişkisi kopmaz bi bütünlüktür, yalnız hadis ve sünnet farklı şeylerdir.Bunuda ancak bu ilimin usulunu bilenler anlaya bilir ve fark edebilirler, ,takvim yaprağı hadisçiliği veya kopyala yapıştır yapanlar değil...
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |
15 Mart 2014, 03:37 | Mesaj No:26 |
Cevap: Kur'anı öğrenmek için hadis okuyun “sünnet kuranın hayata aktarıldığı şekildir,yani sünnet ile vahiy ilişkisi kopmaz bi bütünlüktür, yalnız hadis ve sünnet farklı şeylerdir.Bunuda ancak bu ilimin usulunu bilenler anlaya bilir ve fark edebilirler, ,takvim yaprağı hadisçiliği veya kopyala yapıştır yapanlar değil...” Alıntı-Bilinmez Bilinmez yanlış görüşten rücu etmek erdemlikTİR.Muallime hoca konuyu çok güzel delilleri ile birlikte ortaya koymuş.2012 ye ait yazılarını tekrardan gözden geçir ve yanlışlar varsa Allah için düzelt.aksi takdirde o yazılardan etkilenen birileri olursa bunun vebalinin hesabını Allah a veremezsin. Bakın daha evvel hangi ayeti meseleye delil getirmişsin. ENAM SÜRESİ..145. De ki: Bana vahyolunanda, leş veya akıtılmış kan yahut domuz eti -ki pisliğin kendisidir- ya da günah işlenerek Allah'tan başkası adına kesilmiş bir hayvandan başka, yiyecek kimseye haram kılınmış birşey bulamıyorum. Başkasına zarar vermemek ve sınırı aşmamak üzere kim (bunlardan) yemek zorunda kalırsa bilsin ki Rabbin bağışlayan ve esirgeyendir. Sizin daha evvelki anlayışınıza göre bu ayetin lafızlarından yani yalın şekliyle anlaşıldığına göre Kur’an da başka haramların olmaması gerekir.Oysaki başka ayetlerde başka haramlarda dahil edilmek üzere haramların kapsamı genişletilmiştir. Mesela şu ayete bakın “Ölmüş hayvan, kan, domuz eti, Allah’tan başkası adına boğazlanan, (henüz canı çıkmamış iken) kestikleriniz hariç; boğulmuş, darbe sonucu ölmüş, yüksekten düşerek ölmüş, boynuzlanarak ölmüş ve yırtıcı hayvan tarafından parçalanmış hayvanlar ile dikili taşlar üzerinde boğazlanan hayvanlar, bir de fal oklarıyla kısmet aramanız size haram kılındı. İşte bütün bunlar fısk (Allah’a itaatten kopmak)tır. Bugün kâfirler dininizden (onu yok etmekten) ümitlerini kestiler. Artık onlardan korkmayın, benden korkun. Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim. Size nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslâm’ı seçtim. Kim şiddetli açlık durumunda zorda kalır, günaha meyletmeksizin (haram etlerden) yerse, şüphesiz ki Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.”Maide/3 O zaman şunu kesinlikle bilmekte fayda vardır oda şudur.Sünnet yani peygamberin sözleri ve amelleri vahiyle örtüşmektedir.Ve vahyin anlaşılmayan bölümleri açıklamaktadır. Şimdi size sorsam bu ayette fal oklarıyla kısmet aramanız size haram kılındıdan kasıt nedir? Siz bana bunu nasıl açıklayacaksınız? Yada dikili taşlar üzerinde boğazlanan hayvanlar hangileridir? Bir başka örnekte şu olabilir Maide/3 şöyle buyurmaktadır. “Size temiz ve hoş olan şeyler, bir de Allah’ın size verdiği yeteneklerle eğitip alıştırdığınız avcı hayvanların tuttuğu (avlar) helâl kılındı” Şimdi bu avcı hayvanlar hangileridir.Kedi mi? köpek mi? Leopar mı? Aslan mı? Kaplan mı? çakal mı? hangisi? Namazsız,tesettürsüz,amelsiz,ibadetsiz,laik demokrat bu mealci taifesinin müslümanların aklını bulandırmak için ortaya attığı safsataları ve batıl düşüncelere reddiyeler yazmak her müslümanın vazifesidir. Muallime hoca İbni Kayyımdan aktarmış olduğu üzere 1-Her yönden Kurana uygundur.Kuran ile Hadis bir hüküm üzerinde birleşir. 2-Hadis Kuranı Tefsir eder,Mücmeli(kısa,öz,özet) tafsil eder(açıklar) 3-Hadis ,Kuran'ın suküt eylediği bir hükmü haram veya vacip kılar. Müslümanların inancı budur bunda da herhangi bir ihtilaf söz konusu değildir.Herhangi bir sözün hadis olup olmamasının araştırlması başka birşeydir şöyle demek ise“hadisi öğrenmek için,neyi okuyalım.Kuranı öğrenmek hadise mahkum ise,hadisi öğrenmek içinde başka bi mahkumiyet lazım” demektebaşka birşeydir. Hadis, hadistir eğer hadisin sıhhat derecesi sahih ise bunun takvimde olması ile başka bir yerde olması arasında bir fark yoktur.Muallime hoca verdiği hadisin sahih olduğunu söylüyor.O halde bunu araştırmak lazım.Eğer hadis sahih ise bunun inkarı küfürdür. Allah (c.c.) şöyle buyurmaktadır mealen; “Kim, kendisine hidayet (doğru yol) besbelli olduktan sonra peygambere karşı çıkar, mü’minlerin yolundan başkasına uyarsa, onu yöneldiği yolda bırakırız ve cehenneme sokarız. Orası ne kötü bir varış yeridir.”Nisa/115 Şüphesiz Allah doğruyu söylemiştir. | |
15 Mart 2014, 07:32 | Mesaj No:27 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: Kur'anı öğrenmek için hadis okuyun
Mavera ,takvim yaprağı hadisçliği şeklinde ki hadis doğru olsa bile,hadisi nakledemezsiniz.Bu hadis nakletme usuludur Ömer ra ile Ebu Hureyre ra arasında geçen lailahe illallah diyen cennete gider hadisini söyleme mevzusunda Ömer ra ,Ebu hureyre ra nın bu şekilde hadis nakletmesine kızıp yerdeki kemikle kafasına vurup uarıdada bulunmuştur. Hadis ilmini bilmeyenlerin sahih olan hadise,sahih olmayan bi mana verebilmeleride kaçınılmaz bi gerçektir. Sayın muallimenin konuya verdiği BAŞLIK dahi yanlıştır..Kuranı öğrenmede [anlamada] hadisin önemli bi yer tuttuğu kaçınılmaz bi gerçektir. Yalnız kuranı öğrenmeden,kurandaki dinin tanımını kavramadan hadis okuyarak tevhidi kavramakta imkansızdır. Ayrıca MAVERA, eğer sayın muallime haklı olmuş olsaydı,kendisi hadis okuduklarıyla kurandaki dini iyi kavrayıp tevhidi bi bakış ortaya koyarak bunuda insanlara iletmede böyle bi usul belirlerdi. not.Ayrıca sayın MEVERA,benim geçmişte hadis konusundaki cehaletim,yani usulunu bilmeyişimden kaynaklanan bazı durumlarda rucu ettiğim doğrudur. Bu şu anlama gelmesin ki siz bunu yapmıyorsunuzda,bu gün hadis ve sünet savunuculuğunu yapanların bu konu hakkında bilgisiz olmakla birlikte,bir çok batıl,hurafe ve şirklerinide hadis adı altında servis eder ve ediyorlarda buna karşıda çok uyanık olmak ve hadisi,sünnetin geçerliliğini ve önemini anlattığımız her yerde bu batıl karışımınıda anlatmamız hayati bi önem taşımaktadır... Ayrıca şu sorumuda yanıtlarmısınız,bu cehaletimi gidermek için inşa Allah.. sorum şu,tevhidi idrak etmiş ve hayatının her alanına taşımış bi insan,duyduğu hadisi sahih bulmayıp gerekçesinide heva ve hevesten beri olarak ortaya koyuyor,peki bu kişi halen sahih denilmiş bi hadisi böyle bi tevil mi dersiniz görüşüne,tevil ediyorsa sizce bu kişi kafir mi olmuş olur ,selam ve dua ile kalın...
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Siyeri bir de bu şekilde inceleyelim | Nebevi Sevda | Nebevi Sevda/Kişisel | 0 | 11 Ağustos 2024 22:30 |
Hadîsi anlamak için nelere dikkat etmeli | NUR | Hadis-i Şerif | 0 | 10 Ağustos 2009 21:09 |
Ölenin ameli iki şekilde kesilmez! | nuryuzlum | Ölüm-Ahiret-Sırat-Mizan-Kader | 0 | 14 Mayıs 2009 20:54 |
Hadislerden Hanımlara Mesajlar | NUR | Hadis-i Şerif | 1 | 20 Şubat 2009 16:59 |
Yoldan En Güzel Şekilde Geçebilmek | Huzurİslam | Hadis-i Şerif | 0 | 18 Temmuz 2008 02:02 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|