|
Konu Kimliği: Konu Sahibi EcelBekcisi,Açılış Tarihi: 01 Aralık 2008 (21:48), Konuya Son Cevap : 01 Aralık 2008 (21:48). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
01 Aralık 2008, 21:48 | Mesaj No:1 |
Efendimiz (s.a.v) 40 öğretim Usulü Efendimiz (s.a.v) 40 öğretim Usulü Hz.Muhammed, evrensel bir eğitim-öğretim sistemi getirmiş ve bütünkalpleri, bütün ruhları, bütün akılları, bütün nefisleri ideal ufkayükseltecek bir mesaj sunmuştur. Sadece O’nun getirdiği sistemdir kihem ruhu, hem aklı hem de nefsi, yükselebilecek en son noktayaulaştırmıştır. Efendimizin 1. Efendimiz, söylediği hakikatleri bizzat yaşayarak hayatıyla göstermiştir. 2. Dinî yükümlülükleri tedrîcî (yavaş yavaş, basamak basamak) bir sistemle öğretmiştir. 3. Öğretmede orta yolda durmaya ve insanları bıktırmaktan uzak durmaya riayet etmiştir. 4. Öğrenenler arasındaki kişisel farklılıkları göz önünde bulundurmuştur. 5. Karşılıklı konuşma ve soru-cevap şeklini kullanmıştır. 6. Yanlış düşünceyi söküp atmak ve gerçek doğru bilgiyi net bir şekildemuhatabın kafasına yerleştirmek için aklî ölçüleri kullanmıştır. 7. Muhataplarına soru yöneltmiş, böylece onların zeka ve bilgi seviyelerini ölçmüştür. 8. Mukayese ve örneklendirme metodunu kullanmıştır. 9. Benzetme ve halk arasında yaygın olarak kullanılan örnekleri kullanmıştır. 10.Anlattığı hususu, elinde herhangi bir şey ile yere ve toprağa çizerek bizzat göstermiştir. 11. Sözle beraber jest ve mimiklerini kullanmış ve el ile işaretlerde bulunmuştur. 12. Önemine binaen, halin mümkün kıldığı bir nesneyi bizzat elinealmış, eliyle kaldırmış ve arkasından söyleyeceği hususu söylemiştir. 13. Muhataplarından bir soru gelmeden söze önce kendileri başlamıştır. 14. Muhatabının sorusuna eksik ve fazla olmadan cevap vermiştir. 15. Muhatabının sorusuna, onun ihtiyacına binaen sorduğundan daha fazlasıyla cevap vermiştir. 16. Muhatabını, güzel bir hikmete binaen, sorduğu sorudan daha önemli bir hususa yönlendirdiği de olmuştur. 17. Soru soranın sorduğu soruyu tekrarlamasını istemiştir. 18. Muhatabın aldığı cevabı tekrar etmesini istemiştir. Böylece cevap unutulmayacaktır. 19. Bildiği bir husustan dolayı kişiyi imtihan etmiştir ki bununladoğru cevap vereceği için kişiyi sena etmek, övmek istemiştir. 20. Önünde olan bir olaya karşı susma yolunu tercih etmiştir. 21. Öğretme esnasında meydana gelebilecek imkan ve fırsatları değerlendirmiştir. 22. Latife ve şaka yoluyla öğretmeyi tercih etmiştir. 23. Öğrettiği hususu yeminle tekit etmiş perçinlemiştir. 24. Öğretilen hususun önemine binaen sözü üç kere tekrar etmiştir. 25. Konunun önemini oturuşunu ve duruşunu değiştirerek ve sözü tekrar ederek göstermiştir. 26. Cevabı geciktirerek muhatabın sorusunu tekrar etmesini sağlayarak onu uyarmıştır. 27. Muhatabı intibaha sevk etmek için, onu omzundan veya elinden tutmuştur. 28. Muhatabı teşvik için veya onu sıkıntıya sokacak bir durumdan dolayı, bazı hususların gizli kalmasını yeğlemiştir. 29. Söyleyeceği hususun hafızalarda daha iyi yer etmesi veyaezberlenmesi için, sözü kısa ve öz bir şekilde ifade etmiş, daha sonraise ayrıntılarına geçmiştir. 30. Cevabın birkaç madde ile verileceği durumlarda önce cevabın kaçmaddeden oluştuğunu bildirmek için sayıyı söylemiş daha sonra saymıştır. 31. Va’z etme, nasihat etme ve öğüt verme metodunu kullanmıştır. 32. İnsanların şevklerini kamçılama veya neticesi elem vericihususlardan şiddetle uzaklaştırma (Tergib ve terhib) metodunukullanmıştır. 33. Kıssa ve geçmiş ümmetlere ve insanlara dair haberlerle öğretme metodunu uygulamıştır. 34. Sorunun cevabının muhatabı utandırma ihtimali olan hususlarda öncenazik bir hazırlık süreci hazırlamış ve soruyu öyle cevaplandırmıştır. 35. Sorunun cevabının muhatabı utandırma ihtimali olan hususlarda üstükapalı olarak kinaye yoluyla ve işaret ederek yetinmiştir. 36. Kadınlara öğretmeyi ve nasihat etmeyi de asla ihmal etmemiştir. 37. Halin gerektirdiği durumlarda öğretme hususunda azarlayıp paylamayı(ta’nif) ve kızmayı (gadab) da ihmal etmemiştir. Ne var ki onunpaylaması ve kızması da merhamet yörüngesinde ve ümmetinin selametiiçin olmuştur. 38. Talim ve tebliğde, kitabeti (yazma metodunu) da kullanmıştır. 39. Yabancı dilleri (mesela Süryaniceyi) öğrenmesi için bazı sahabelerigörevlendirmiştir ki bu husus da günümüzde dünyanın dört bir tarafındaİslam’ın güzelliklerini öğrenmek isteyenlere karşı yapılacak vazifeninçok önemli bir basamağını teşkil etmektedir. 40. Bizzat kendi mübarek zatıyla talimde bulunmuştur. | |
Konu Sahibi EcelBekcisi 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
100 Sünnet | Hadis-i Şerif | dua dilencisi | 2 | 2115 | 11 Temmuz 2009 01:07 |
Efendimiz s.a.v Kimler Zehirlemişti | Hz.Muhammed(s.a.v) | EcelBekcisi | 0 | 2208 | 29 Aralık 2008 20:44 |
Ben Kim,Dünya Kim | Peygamberler(a.s) | su damlası | 2 | 2259 | 05 Aralık 2008 19:53 |
ZİNET BÖLÜMÜ | Hadis-i Şerif | EcelBekcisi | 0 | 2014 | 03 Aralık 2008 13:33 |
ZÜHD VE FAKR BÖLÜMÜ | Hadis-i Şerif | EcelBekcisi | 0 | 2034 | 03 Aralık 2008 13:29 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Yaz Kur'an Kursları Öğretim Programı | MERVE DEMİR | Kur'ân Kursları | 5 | 01 Eylül 2012 18:07 |
Bir Öğretim Tekniği:Drama | NUR | Kur'ân Kursları | 1 | 05 Temmuz 2009 13:15 |
Tecvid Öğretim Metodları | NUR | Kur'ân Kursları | 0 | 04Haziran 2009 13:09 |
Elif-Ba Öğretim Metodları | NUR | Kur'ân Kursları | 0 | 04Haziran 2009 13:05 |
Çocuklarda Eğitim Ve Öğretim | İmamHüseyin | Çocuk ve Aile Sağlığı | 1 | 09 Mayıs 2009 20:38 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|