|
Konu Kimliği: Konu Sahibi BEDİİ HAMİT,Açılış Tarihi: 03 Ekim 2010 (19:00), Konuya Son Cevap : 26 Ekim 2010 (15:12). Konuya 46 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
05 Ekim 2010, 00:09 | Mesaj No:21 | |
Durumu: Medine No : 5446 Üyelik T.:
30 Kasım 2008 | Alıntı:
başka türlü anlatılmazdı hocam ağzına yüreğine sağlık
__________________ DÜNYA mü,minin (ahiretteki ebedi nimetlere göre)zindanı Kafirin de (ahiretteki azabına göre) cennetidir. hadis | |
05 Ekim 2010, 00:21 | Mesaj No:22 | |||
Alıntı:
Eleştri dozumuzu nasıl ayarlıyamıyoruz ? Bu söz direk bana hitap eder. Benim muteber kaynak dediğim en başta Allah kelamı , peygamberin sünnet ve hadislerdir. Başkası varsa siz söyleyin. Sizin kaynak gösterip peygamberler tarihi, ibni kesir kıssasına göre söylediğiniz olayı, Kurtubi bir başka kaynakla kurana uygun nakletmiştir. Alıntı:
Alıntı:
Ya Yakup ( as ) iki kız kardeşle aynı anda evli olduğunu anlayamam ve anlayamadım da ( Bunun neresinde var böyle bir zaruret)
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | ||||
05 Ekim 2010, 00:39 | Mesaj No:23 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 |
ben kaynakları kutsamadım ki.elbette insan mahsulu onlar.hatasız tek kaynak kurandır... tarih konusunda islamda en muteber olarak,en hatasız olarak,kabul edilen kaynakları saydım.elbetteki sıfır hata mümkün değildir. sizin o cümleniz kaynakları kaale almamanın dozunu ayarlıyamamaktır diye algıladım ve eleştirdim.tamam eksik yalan uydurma yanları mümkündür,bu hadisler için bile geçerlidir.ama bu hanifler gibi tüm hadisleri red anlamına gelemez diye sizinle aynı fikirde buluşmuştuk. kaynaklarda sorun var diye toptan red edilemez ti'ye alınmamalı. ha keza kurtubide öyle... gerek islam kaynakları olsun,gerek sonradan yazılanlar tercümeler olsun gerekse batı kaynaklarında olsun,yeterince kolaçan ettiğimde,hz yakubun dayısı kızları ile 7 yıl ara ile evlendiğidir. israil oğulları teyze çocuklarıdır diye ikna oldum. kızkardeşlerin aynı anda bir kocada kurana göre evliliği elbette merduttur,haramdır. ama hz yakuba kadar bu neden helal olmasın ? olamaz mı ? hz adem çocukları neden evlenemezsin ? olamaz mı ? yahudilerde cumartesi haram iken bizde neden helal olmasın ? olamaz mı ? resulullaha 4 tten fazla evlilik neden helal olmasın? olamaz mı ? hz meryem babasız çocuk neden yapamasın ? olamaz mı ? vs vs vs .... peygamberlerin şeriati farklılık arzetmiştir islam ile kemale ermiştir diye inanıyorum. |
05 Ekim 2010, 00:54 | Mesaj No:24 | ||||
Alıntı:
Alıntı:
Olamaz. Açıklamaya devam edeceğim Alıntı:
Alıntı:
İşte bende bu konuya açıklık getiriyordum. Yazım devam edecek ayetler ışığında
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |||||
05 Ekim 2010, 03:07 | Mesaj No:25 | |||
Adem (as ) çocuklarının birbirleriyle evlenmelerini ve nesillerin bu şekilde sürdürmelerini zaruretten olduğunu bir derece anlarım da İbrahim dininde erkeğin aynı kız kardeşle aynı anda evlenmesini anlayamam ,anlayamıyorum . İslam göre haram olan o zaman Neden haram değildi. Böyle bir zaruret mi vardı. Diye de sorusunu sormak icab eder. İslamda haram olan bir eylem o zamanlar neden haram değildi. Şimdi ise neden haram ? Bir izahı olabilir mi. Ne zaman haram kılındı ? Son din ve ve son kitap kuran gelene kadar helal miydi ? Hz İbrahimden Hz Musa ve Hz İsa kadar gelen nesil için de helal miydi ? Son din ve son kitap kuran mı yasakladı iki kız kardeşle aynı anda evlenemeyi ? Bir şeyin helal veya haram olması, Allah'ın emrine tabidir. Allah bir şeye "helal" derse helal, "haram" derse haram olur. Yani din bir imtihandır, insanlara yapılan bir tekliftir. Cenab-ı Hak, cennete layık bir duruma getirmek için, insanları imtihana tabi tutuyor. Bu sebeple, bazı emir ve yasaklar koymuştur. Esas olan da bu emir ve yasaklara uymaktır. Bu prensiplerin gerek insanın şahsi hayatına, gerekse cemiyet hayatına pek çok faydaları vardır. "O, pis olan bütün Şeyleri insanlara haram kılar" (el-Â'râf, 7/157) O temiz olmayan, murdar olan her davranışı da insanlara haram kılar. İslam erkeklere iki kız kardeşle aynı anda evli olmayı haram kılmıştır. Deniliyor ki, bu haram kılma önceden yoktu, ibrahim şeriatinde yoktu ve bundan dolayı hz yakup iki kız kardeşle de aynı nikah altında evlenmiştir. Alıntı:
İslam dininde farklı şeriatler var mıdır ? Evet vardır . Bu şeriatler birbirine zıt olabilir mi ? Yani önceden haram kılınan bir şey helal veya helal olan bir şey haram olabilir mi ? Bence olamaz . Neye göre konuşuyorum. Ali İmran 3: O, sana Kitab’ı hak ve kendisinden öncekileri doğrulayıcı olarak indirdi..............(Benzer ayetler Bakınız Yusuf 111, Fatır 31, Yunus 37 ) ALLAHIN SON KİTABI OLAN KURAN ÖNCEKİ KİTAPLARI TASDİK EDİYOR. YASAKLARI VE HELALLERİYLE BİRLİKTE TASDİK EDİYOR . O kitap veya sahifelerde çirkin ve günah olarak ne var ise kuranda da aynısı vardır. İşte ayeti Şura 13: Dîne âit hükümlerden, Nûh'a tavsiye ettiğini ve sana vahyettiklerimizi ve İbrâhîm'e, Mûsâ ve İsâ'ya tavsiye ettiklerimizi, size de gidilecek yol (ŞERİAT ) olarak bildirdi, açıkladı; dîne yapışın ve o hususta hiçbir ayrılığa düşmeyin.... ... Çünkü Allahın kitabına göre murdar ve çirkin olan herşey ,her eylem insanlara Allahın Nuha, İbrahime , Musaya ve İsaya tavsiye ettikleriyle Yasaklanmış ve bize de haram edilmiştir. (ŞERİAT OLARAK Öncekilere de, hem öncekileriyle ve hem de sonrakileriyle ) Şeriatın farklılığından söz edilerek şöyle örnekler veriliyor. Alıntı:
Yahudilikte hayvanların iç yağ haram iken islamda helal. Yahudilikte deve deve kuşu tavşan haram iken islamda NEDEN helal ? Yahudilikte hayvanların iç yağ haram iken islamda NEDEN helal ? Yahudilik de bir islam dinidir. Böyle bir örnek islam dinindeki şeriatlerin birbirinden farklı , zıt olduğunu göstermez ki ! Yahudilik'te bu konuda getirilen yasakların gerekçesi farklıdır. Kur'an'da taşkınlıkları ve zulümleri sebebiyle İsrâiloğulları'na bazı hayvanların tamamen, bazı hayvanların da belirli kısımlarının haram kılındığı bildirilir. Konuyla ilgili olarak Kur'ân-ı Kerîm'de şöyle buyurulur: "Yahudilere tırnaklı bütün hayvanları haram kıldık. Sırtlarında yahut bağırsaklarında taşıdıkları ya da kemiğe karışan yağlar hariç olmak üzere sığır ve koyunun iç yağlarını da onlara haram kıldık. Bu, zulümleri yüzünden onlara verdiğimiz cezadır. Biz elbette doğru söyleyeniz" (el-En`âm 6/146). Ayete dikkat ki, bu haram kılma, cezadır , Onlara verilmiş bir cezadır. Şeriaatla ilgisi yoktur. Bir kavme münhasır bir durumdur bu . Taşkınlıkları sebebiyle ...... Dikkat ki müslümanlara böyle bir ceza verilmemiştir. Elbette müslümanlara böyle bir ceza verilmezdi ve bu yiyecekler helal olacaktı. Cumartesi yasağı da bunlardan bir tanesidir. Bu yasakları veya haramları şeriatın farklılığı ile izah etmek mümkün değildir. İşte size bir başka örnek, bir kavme münhasır haram bir olayı açıklayan Şüphesiz Allah sizi bir ırmakla imtihan edecektir 2/249. Tâlût ordu ile hareket edince, "Şüphesiz Allah sizi bir ırmakla imtihan edecektir. Kim ondan içerse benden değildir. Kim onu tatmazsa işte o bendendir. Ancak eliyle bir avuç alan başka." dedi. İçlerinden pek azı hariç, hepsi ırmaktan içtiler. Tâlût ve onunla beraber iman edenler ırmağı geçince, (geride kalanlar) "Bugün bizim Câlût'a ve askerlerine karşı koyacak gücümüz yok." dediler. Allah'a kavuşacaklarını kesin olarak bilenler (ırmağı geçenler) ise şu cevabı verdiler: "Allah'ın izniyle büyük bir topluluğa galip gelen nice küçük topluluklar vardır. Allah sabredenlerle beraberdir". Bir kavme münhasır haram bir olaydı bu. Bir kavme münhasır geçiçi bir durumdu. İslamiyette veya günümüzde böyle bir yasak var mıdır ? Bütün bunlar O günkü şartlar gereği Allahın imtihanı idi. Alıntı:
Dikkat ! Ceza şeklinin farklı olması haram olan bir şeyin haramlığını hiçbir şekilde ortadan kaldırmıyor. Ancak ceza şekli değişiyor. Önceden Allahın kanununda zinaya recm cezası var iken bu kaldırılmıştır. Dikkat ki, Konu ile İlgisi yoktur. Yani Haram ve helallikle ilgisi yok ( Haram kılanan daha önce helal kılınmamış- Haram veya helal olma ile ilgili bir durum değil ) Her iki şeriattede zina haramdır. Ancak ceza şekli değişmiştir. Ceza şekli şeriatlerde farklı olabilir. Ve farklı olmuştur. Ceza şekli farklı olabilir, ancak ceza şekillerinin farklı olması haram olan bir olguyu ortadan kaldırmaz. İslama göre Aynı kardeşle aynı anda evlenmenin ceza hükmü nedir diye sorup önceki şeriatleri kıyaslarsanız belki bu ceza şekillerinde farklılıklar görürsünüz .Ancak Neticede her ikisi de haramdır. Şöyle bir örnek verilmesi uygun olur kanatindeyim. İslam dininde Hz muhammed ( as ) şeriatinde içki içmenin cezası 40 sopa iken, Musa şeriatinde belki daha farklı olabilir. Sonuç: Şeriatlerde Ceza şekli farklı olmakla birlikte esas ve asıl olan günahın kendisinin ( haramlığın ) ortadan kalkmayacağıdır.
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | ||||
06 Ekim 2010, 05:11 | Mesaj No:26 |
Ayrıca konu ile alakalı olduğu için Hazret-i Îsâ’nın Kur’an’da nakledilen “Benden önce gelen Tevrat’ı tasdik edici olarak ve size haram kılınan bazı şeyleri helâl etmek üzere gönderildim” sözünü de açmak isterim(Âl-i İmran: 50) Bilindiği gibi Hz İsa ( as ) israiloğullarına yani Yahudilere gönderilen son peygamberdi. Ayet açık ve net ,size haram kılınan bazı şeyleri helâl etmek üzere gönderildim ifadesi yer almaktadır. Onlara ( İsrailoğularına ) haram kılınan bazı şeyler ne idi ? Ne olabilir ? Ayete dikkat ! Bazı haramlardan söz ediliyor. Kendilerine haram edilen bazı haramların kendilerine helal edilmesinden. Tüm haramlardan değil sadece bazı haramlardan Ayette tüm haramlardan değil de sadece bazı haramların helal edilmesinden bahsedilmesi bu bazı haramların ne olabileceği hakkında aklımıza soru getirir. Kendilerine haram olup helal edilecek bazı şeyler ne olabilir ? Zina ,kumar, içki olabilir mi yoksa taşkınlıkları nedeniyle onlara önceden ceza olarak verilen iç yağı, deve haramını kaldırmak mı ? Enam 146 ayeti onlara haram kılınan bazı şeyleri sebebi ile şöyle açıklıyor. "Yahudilere tırnaklı bütün hayvanları haram kıldık. Sırtlarında yahut bağırsaklarında taşıdıkları ya da kemiğe karışan yağlar hariç olmak üzere sığır ve koyunun iç yağlarını da onlara haram kıldık.Bu, zulümleri yüzünden onlara verdiğimiz cezadır.Biz elbette doğru söyleyeniz" (el-En`âm 6/146). Soru: Enam 146 ayetinin açıklamasıyla Allah yahudilerin zulumleri ve yaptıkları taşkınlık sebebi ile onlara ceza olarak bazı yiyecekleri haram etmişti. O neslin çocukları ve torunları oldu. O neslin çocukları ve torunları da peşlerinden gelen yahudi nesli olarak bu haram kapsamı içindeydi. Bu haram kapsamı içinde olmak, Babalarının ,atalarının işlediği suç yüzünden onların da aynı ceza ile cezalandırılmış olması demektir.. Bu suçun cezası onlar içinde aynı haram yiyeceklerdi. Bu suçu işlememiş nesil olarak onlara bu ceza nasıl verilebilir ? Yani dedelerinin işlediği ( Zulum ) suçunun cezasını hem dedeleri , hem de onların torunları da mı çekmeliydi ? Atalarının işlediği suç yüzünden onların da bu ceza ile (Bazı yiyeceklere haram kılınarak) cezalandırılmasını Nasıl açıklayacağız ? Ki Hz İsa onlara haram kılınan bazı şeyleri size helâl etmek üzere gönderildim diyor. Devamı var
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |
07 Ekim 2010, 00:22 | Mesaj No:27 | |
Alıntı:
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | ||
07 Ekim 2010, 00:46 | Mesaj No:28 | |
Alıntı:
Atalarının işleyip ,Kendilerinin işlemediği suçtan dolayı atalarıyla aynı ceza ile cezalandırılması hak olmaz. İşte ayeti Ki, hiç kimse başkasının günah yükünü taşımaz. (Necm-38) De ki: "Öyleyse, O her şeyin Rabbi iken Allah'tan başka bir Rab mı arayacağım?" İnsanların işlediği (kötü) fiiller yalnızca kendilerini ilgilendirir; ve sorumluluk taşıyan hiç kimseye başkasının sorumluluğu yüklenmez. Zamanı geldiğinde hepiniz Rabbinize döneceksiniz: ve o zaman üzerinde ihtilafa düştüğünüz her şeyi size (gerçek haliyle) gösterecektir.(En'am-164) Yahudilerin haram yiyeceklerle cezaların devam etmesi, onların ve nesillerinin de hak ettikleri ceza iledir. HİÇ USLANMADILAR Kİ, Hiçbir zaman uslanmadılar ki, günümüze kadar gelen zamanla dahi.... Öyle taşkın, öyle zulümkar , öyle nankör bir millet,bir kavim ve bir nesildirler ki, İLLALLAH Ayetler hep onların taşkınlıklarını ve münafıklarını anlatır. Bakınız [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] İşte hz isa (as) Allahın emri ile onlara şu hitabı yapar.“Benden önce gelen Tevrat’ı tasdik edici olarak ve size haram kılınan bazı şeyleri helâl etmek üzere gönderildim” Doğru yola geliniz, allaha itaat ediniz ki, size haram kılanan bazı şeyler helal edilsin, size şefaat edilsin. tevrat ve incile uyunuz. Aslında bu haram kılınan şeyler, zamanında İsrailoğullarının günahları ve sapmaları sonucunda ceza olarak haram kılınmıştı. Allah onlara helâl olan birtakım şeyleri haram kılmakla onları uslandırmak istemişti. Sonra Allah'ın iradesi Mesih (as) ile onlara merhamet etmek istemiş, kendilerine haram kıldıklarından bir kısmını helal kılmıştır. ( Hz isaya uymak şartı ile tabii ) Bu ayete bir benzer ayeti de Araf 157 ve tefsiri ile birlikte görüyoruz.
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | ||
07 Ekim 2010, 01:01 | Mesaj No:29 | ||
Alıntı:
Alıntı:
Temiz şeyleri helâl kılacak, pis şeyleri haram sayacaktı. İsrailoğulları'ndan kendisine iman edenlerin omuzlarındaki ağır yükü ve zincirleri kaldıracaktı. Yüce Allah'ın İsrailoğulları'na günahları yüzünden yüklediği yükümlülükleri kendisine inandıkları zaman, bu ümmi peygamber iptal edecekti.
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |||
07 Ekim 2010, 01:14 | Mesaj No:30 |
Yazdıklarımla özetle SONUÇ: Yakup ( as ) mın iki kız kardeşle aynı anda nikah altında bulunması rivayetini kurana arzettiğimizde, rivayet kuranla uyuşmuyor. Ancak kesin yanlıştır hükmüde çıkarılamaz doğru da olabilir. Doğruluğu ancak şu şekilde olabilir. Bilindiği gibi pek önemli zaruretten kaynaklanan haramlar mubah olmaktadır. Yakub (as ) da zaruretten kaynaklanan bir durum ile başbaşa kalmış ve bu evliliği yapmış olabilir. ALLAHÜ ALEM
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |
Konuyu Toplam 9 Kişi okuyor. (0 Üye ve 9 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Evli İken Zina Eden Kadının Hükmü ve Nikahın Durumu | YaŞuHa | Evlilik-Nikah Konuları | 2 | 14 Mayıs 2014 02:16 |
Allah aynı anda her şeyi nasıl bilir ve yapar? | Belgin | Soru Cevap Arşivi | 0 | 14 Nisan 2009 11:30 |
Azrail aynı anda nasıl bir çok canı alıyor? | Belgin | Soru Cevap Arşivi | 0 | 08 Nisan 2009 10:04 |
İnsanın Tüm Organlarının Aynı Anda Büyümesinin Hikmeti Nedir? | MERVE DEMİR | Soru Cevap Arşivi | 0 | 07 Nisan 2009 22:36 |
İslamda cünüpken traş olmanın,tırnak kesmenin hükmü | Şuara | Soru Cevap Arşivi | 1 | 09 Ocak 2009 04:24 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|