Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLAHİYAT-ÖNLİSANS -AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ.::. > 2.SINIF*Güz Dönemi* > İslam Düşünce Tarihi

Konu Kimliği: Konu Sahibi Ravza'm,Açılış Tarihi:  04 Kasım 2012 (00:10), Konuya Son Cevap : 25 Ağustos 2015 (01:36). Konuya 66 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı6Kez Beğenildi
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme: Değerlendirme: Toplam 2 oy almıştır,  ortalama Değerlendirmesi 5,00 puandır.
Alt 04 Ocak 2014, 01:55   Mesaj No:61
Medineweb Aktif Üyesi
güll - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:güll isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 22954
Üyelik T.: 14 Aralık 2012
Arkadaşları:11
Cinsiyet:Bayan
Yaş:37
Mesaj: 187
Konular: 0
Beğenildi:2
Beğendi:4
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız

10.ÜNİTE


1-İslam felsefesinin batı felsefesine katkıları arasında hangisi yoktur?

-İslam felsefesi yoluyla klasik yunan felsefesinin Batı ya geçmesi
-Batılıların çoğu Müslüman olmuştur
-Metafizik-psikoloji-ahlak felsefesi
-müslüman filozofların kendilerine has felsefi düşünceleri


2-Aşağıdakilerden hangisi İslam düşüncesinin batıya geçiş yollarından değildir?

-Hristiyanların Müslümanlarla fetihlerde doğrudan teması
-Diplomatik ilişkiler
-İslam eğitim kurumlarının taklit edilmesi
-Batılıların eğitim için İslam ülkelerine gitmeleri
-Akrabalık ilişkileri
-Haçlı savaşları
-Arapça dan yapılan tercüme hareketleri

3-İslam medereselerinin taklidi ile yapılan ilk mektep hangisidir?

Castille krallığı-saneto mektebi
Napoli krallığı-salerno mektebi

4-Aristonun eserlerini Arapça dan Latinceye tercüme ettiren kral kimdir?
-Scilya Kralı-II.Frederik
-Lyon Kralı –II.castille

5-İslam ilmi hangi ülkenin vasıtasıyla Fransa ve diğer Avrupa ülkelerine girmiştir?
Yunanistan
İtalya
İngiltere

6-İslam memleketlerin giderek ilk defa şahsi araştırma başlatan iki isim?
Afrikalı costantin-Adelard
Amerikalı Napoli-Adelaks

7-Batılılar ile ilk diplomatik ilişkiler kimler arasında gerçekleşmiştir?
Aristo-Frederik
Harun Reşid-Şarlman

8-Özellikle tercüme yoluyla,İslam felsefesi …………….yy. da batıya aktarılmaya başlandı.
X yy.
XII.yy
XX. yy


9-Aşağıdakilerden hangisi Arapça dan batı ya yapılan tercüme faaliyetlerinin olumlu etkilerinden biri değildir?

-Tecümelerle unutulmuş olan Aristo canlandırılması ve Müslüman filozofların felsefesinin öğrenilmesi.
-Özellikle 17. Yy da İbn Tufeyl in fikirlerinin batıya revaç bulmasıyla Batı da aydınlanma devrinin başlaması
-Bazı Hristiyanların ve Batı da yaşayan Yahudilerin çoğunun İbn Rüştçülüğe eğilmesi
-müslüman filozoflara hiçbir zaman ilgi duymamaları

10-Arap dilinin tedrisi ,İslam bilim ve felsefesinin daha geniş çapta öğretilmesi açısından yeni mekteplerde sürdürüldü.Bunların en önemlileri nelerdir?
I-Fransa daki-Montpellier
II-İngilteredeki –Oxford
III-İtalya daki-kolegne
I-II I-II-III II-III

11-Batı da bilim ve felsefe nin yeniden doğuşu tamamen İslam ın tesiri ile olmuştur?
Doğru
Yanlış

12-Batı felsefesine etki eden Müslüman filozoflar J
Farabi İbn Bacce
İbn Tufeyl Kindi
İbn Rüşd Gazzali
İbn sina

13-Kindi nin; kendi devrinde gelip geçen dünyanın en meşhur oniki harkasından biri olduğunu söyleyen kimdir?
G.Cardano
M.Dunlop

14-Kindi nin Latince ye çevrilen eserlerinden hangisi latinler arasında çok meşhurdur?
Risale fi mahiyetil akl
Risale fi icaz ve ihtisar fil burhanil mantıki
Kitabut tuffaha

15-aşağıdakilerden hangisi Farabi nin Latinler ve batılı Yahudiler arasında meşhur olan isimlerinden biridir?
Alkindus
Avennasar


16-Farabi nin latince ye üç kez çevrilen eseri hangisidir?

Kitabul mizaç
Kitabül ,ihsanil ulum
Kitab fil akl


17-Farabi nin ,İbranice y 3 kez çevrilen eseri?
Kitabu fil akl
Risale fis safsata

18-Hıristiyan filozoflar Farabi den özellikle …………..konusunda etkilenmişlerdir?
Akıl
Ontoloji
19-İbn sina nın Kitabüş şifa isimli eserinden hangi felsefi kısımların tercümeleri yapılmamıştır?

Metafizik
Fizik
Sosyoloji
Mantık
Psikoloji

20-Gazali ye akıl konusunda müracat eden batılı Hristiyan filozof kimdir?
Alexandre
Guillame

21-Gazali nin –Kalp gözü teorisi- sezgiciliği ve –bahse girme- yoluyla ALLAH ın ispatı görüşünden etkilenen kimdir?
Pascal
Leibniz


22-Batılı filozoflarca -ruhların ittisali teorisi- görüşü en çok tanınan filozof ?
Gazali
İbn bacce


23-Hayy b. Yekzan İngilizce ye kaç kez tercüme edilmiştir?
1 2 3


24-Hayy b. Yakzen i Türkçe ye kim tercüme etmiştir?
Babanzade reşid
Babanzade ahmed


25-Hayy b. Yakzen i İbranice ye ilk çeviren ve üzerine İbranice şerh yazan düşünür?

M.Meijer
Moise de Narbonne



26-Batı felsefesinin oluşumunda en çok payı olan İslam filozofu kimdir?
Gazali
İbn rüşd


27-İbn rüşd e göre iki ayrı hakikat vardır;birisi,din hakikati,diğeri akıl veya bilim hakikati.Bu iki hakikat de birbirinden ayrı diyen düşünürler?

Latin ibn Rüşdçüler
Yahudi ibn Rüşdçüler


28-Aşağıdaki filozof ve bilginlerden eserleri Ortaçağ da Latince ye hiç çevrilmeyenler?
Biruni
Suhreverdi
İbn sina
İbn miskeveyh
__________________
Güçlük kolaylıkla beraberdir, kendine gel, ümidi bırakma!
Akıllı insan bilir ki, ölümün arkasında bile daha güçlü bir hayat beklemektedir. (Hz. Mevlana)


Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Ağustos 2015, 01:26   Mesaj No:62
Medineweb Emekdarı
nurşen35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:nurşen35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38944
Üyelik T.: 09 Şubat 2014
Arkadaşları:60
Cinsiyet:Bayan
Mesaj: 9.475
Konular: 1144
Beğenildi:4422
Beğendi:3685
Takdirleri:14319
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız

Alıntı:
Medineweb Üyemizden Alıntı Mesajı göster
6. ÜNİTE SORULARI

cemaleddin afgani kiminle birlikte Müslümanları batı’nın sömürgeciliğine karşı harekete geçirmeyi hedefleyen El-Urvet’ul Vüska’yı çıkardı.

a-muhammed abduh
b-muhammed ikbal




“Yaşayanlara Çağrı“ isimli eser kimindir

a-muhammed abduh
b-roger garaudy




kimin En önemli eseri materyalistlere karşı yazdığı er-Redd ala’d Dehriyyun adlı kitabıdır.


a-babanzade ahmet naim
b-cemaleddin afgani




Muhammed İkbal’e şiir, mistisizm alanlarında en büyük etkiyi ................’nin yaptığı görülür.

a-mevlana Celaleddin-i Rumi
b-ahmet fakih
c-sultan veled




Sorbanne’de felsefe alanında doktora çalışması yapan ilk Türk öğrenci olan kimdir

a-mehmet akif
b-nurettin topçu




*................'nin dini fikirleri akılcı ve bilimseldir.
Açıklamalarında akli ve nakli delilleri birlikte kullanır.
*Rumca, Arapça, Fransızca, Rusça bilmesi sayesinde hem Yunan felsefesini ve İslam felsefesini hem de Batı felsefesini kaynaklarından tetkik etmiştir.

a-nurettin topçu
b-ismail hakkı İzmirli




kimin İslamcı düşünceye geçişi Muallim Naci vasıtasıyla olmuştur

a-mehmet akif ersoy
b-nurettin topçu
c-ismail hakkı izmirli




*İslam Milletinin içine düştüğü problemleri şöyle sıralar;
teknik yetersizlik,
ilerlemeye ayak uydurmama,
gevşeklik ve tembellik,
ilme gereken önemin verilmemesi,
kardeşlik ve dayanışmanın bozulması,
idarecilerin yetersizliği,
iktidar ihtirası,
batı taklitçiliği.
Bütün bunlara çözüm ise İslam ilkelerine sarılmaktır.

yukarıda kimden bahsedilmiştir?

a-ismail hakkı izmirli
b-muhammed abduh
c-babanzade ahmed naim




................, fakirlere maddi-manevi yardım yapmak ve

eğitim seviyelerini yükseltmek amacıyla ‘Müslüman Hayır Severler’ cemiyetinin kurucularındandır.

‘Arapça Eserleri Canlandırma Cemiyeti’ isimli bir de dernek kurmuştur.

a-nurettin topçu
b-muhammed abduh




kimin manevi mürşitliği sosyolog ve islahatçı Muhammed Abduh’un aktif bir insan olmasını sağlamıştır

a-cemaleddin afgani
b-mehmet akif





kim akli delillerin imanı zayıflatmayıp aksine güçlendireceğine ve düşünme sanatı ve bilimi olan mantığın değerini tam olarak kavramanın İslam kelamı için zorunlu olduğuna dikkat çekmiştir.

a-muhammed abduh
b-elmalılı hamdi yazır






.............'a göre en önemli mesele Kuran’ın lafzî anlamında takılıp kalmayıp, özünü ve genel anlamını açıklamak olduğundan,

Kuran’ı tamamıyla filoloji ve gramer açısından ele alan pek çok Kur’an tefsirinin bomboş şeyler olduklarını başından itibaren ortaya koymaya çalışmıştır.

a-cemaleddin afgani
b-muhammed abduh





aşağıdakilerden hangisi mehmet Akif’in Düşünsel manada etkilendiği şahıslardan değildir

a-ismail hakkı izmirli
b-Cemaleddin Afgani,
c-Abdurreşid İbrahim
d-Muhammed Abduh





kim musikiye de aşinadır. Sanatçı kişiliği daha çok hattatlığında ortaya çıkar.

a-nurettin topçu
b-elmalılı hamdi yazır





1922 yılında ''tulu-i islam ''adlı eserinde türklerin kurtuluş mücadelesini islamın şahlanışı olarak ele alan islam düşünürü kimdir?
a-cemaleddin afgani
b-muhammed abduh
c- muhammed ikbal





"İslam’da Dava-yı Kavmiyyet" adlı eser kimindir

a-babanzade ahmed naim
b-roger garaudy






ingilizlerin sömürgesi altındaki müslüman topraklara girmesini yasakladığı islam düşünürü kimdir?
a-muhammed abduh
b-muhammed ikbal
c-cemaleddin afgani







sırat-ı müstakım dergisinde yazdığı yazılarla afganiyi savunan islam düşünürü kimdir?
a-babanzada ahmed naim
b-mehmet Akif
c-izmirli ismail hakkı






celaleddin afganinin çıkardığı, ingilizlerin mısır-hindistan da yasakladığı derginin adı nedir?
a-sırat-ı müstakım
b-el urvet el vusga
c-sebilür Reşad






batılıların 'politik pan islamizm kahramanı ilan ettikleri islam düşünürü kimdir?
a-muhammed ikbal
b-cemaleddin afgani






müslüman hayırseverleer cemiyeti-arabca eserleri canlandırma cemiyetinin kurucusu mısırlı islam düşünürü?
a-muhammed ikbal
b-muhammed abduh






doğrudan doğruya iletişimin insanları harekete geçireceğini düşünen batılı ve doğulu filozoflar hangi s-şıkta doğru olarak verilmiştir*
a-aristo-ibn rüşd
b-aristo-kindi
c-eflatun-muhammed abduh
d-aristo-muhammed ikbal
e-eflatun-muhammed ikbal





dinin çağrı yolunu akıl olarak gören;ilim ile dini bir bütün olarak gören çağdaş islam düşünürü kimdir*
a-elmalılı hamdi yazır
b-mehmet akif
c-izmirli ismail hakkı
d-bursalı ismail hakkı





TBMMNİN kararı ile hadis tercumesi ile vazifelendirilen islam düşünurüm
a-elmalılı hamdi
b-babanzade ahmed
c-iimail hallı izmiri





aşağıdaki islam düşünürlerinden hangisi 1. dönem TBMM milletvekilliği yapmamıştır?
a-mehmet akif ersoy
b-izmirli ismail hakkı
c-elmalılı hamdi yazır





görevi olmadığı halde II.Abdülhamid'in tahttan indirilmesi için hall fetvasını yazan islam düşünürü kimdir?
a-ismail hakkı bursevi
b-elmalılı hamdi yazır
c-ismail hakkı İzmirli




kim çalışmalarını daha verimli hale getirebilmek için UNESCO’ya bağlı Medeniyetlerin Diyalogu için Milletlerarası Enstitü’yü kurdu.

a-nurettin topçu
b-babanzade ahmed naim
c-roger garaudy




"esra-hodi" kimin eseridir

a-muhammed ikbal
b-muhammed abduh




6. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR


*Nurettin Topçu’nun düşüncelerinin başlıca boyutlarından biri,

Kodlama: (on-son-no)

Blondel,

Bergson ve

Massigno’nun yorumlarıyla değerlendirdiği ve

esas olarak

Kodlama: (a-h-me-y)

Abdülaziz Bekkine,

Hallacı Mansur,

Mevlana

Yunus Emre

tefsiri etrafında şekillenmiş olan tasavvufi birikimdir.


-------------------------------------


NURETTİN TOPÇU’NUNESERLERİ;

Kodlama: (i-d-d-i-a- yar-a-m-berg- büyük-isyan)

İslam ve İnsan,

Düşünen Adam Aranızda,

Devlet ve Demokrasi,

İradenin Davası,

Ahlak Nizamı,

Yarınki Türkiye,

Amerikan Mektupları,

Mehmet Akif,

Bergson,

Büyük Fetih,

İsyan Ahlakı,


-------------------------------

ELMALILI HAMDİ YAZIR’IN ESERLERİ;

Kodlama: (h-i-m-met-i)


Hak Dini Kuran Dili,

İrşadu’l Ahlaf fi Ahkami’l Evkaf,

Hz. Muhammed’in Dini İslam,

Meta lib ve Mezahib,

İstintaci ve İstikrai Mantık.

----------------------------


Mehmet Akif’inDüşünsel manada etkilendiği şahıslar;

kodlama: (c-a-m)

Cemaleddin Afgani,

Abdurreşid İbrahim

Muhammed Abduh

6. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR

* Cemaleddin Afgani Olumsuzlukları gidermek,

ümmete yeni ufuklar açmak için;

kodlama: (ke-fe- us-ta- fizik)

kelam ve

felsefeden bahsediyor,

usul-i fıkıh,

tasavvuf ve

fizik dersleri veriyordu.

-------------------------


Giderek gelenekçiliği terk edenMuhammed Abduhhepsi Ezher programının dışında kalan

Kodlama: (fel-ah-si-ma)

felsefe,

ahlak,

siyaset ve

matematik üzerinde çalıştı.

------------------------

İsmail Hakkı İzmirli;

Kodlama: (ha-k-kuran-fe-ma-fıkıh)

hadis,

kelam,

Kuran ilimleri,

felsefe

mantık ve

fıkıh alanlarında birçok eser yazmıştır.
6. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR



* Babanzade Ahmet Naim İslam Milletinin içine düştüğü problemleri şöyle sıralar;

Kodlama: (t-i-k- gevşek-batı- ik-i-il)

teknik yetersizlik,

ilerlemeye ayak uydurmama,

kardeşlik ve dayanışmanın bozulması,

gevşeklik ve tembellik,

batı taklitçiliği.

iktidar ihtirası,

idarecilerin yetersizliği,

ilme gereken önemin verilmemesi,

Bütün bunlara çözüm ise İslam ilkelerine sarılmaktır.

--------------------------

BABANZADE AHMET NAİM’İN ESERLERİ:

Kodlama: (s-ah-i)

Sahih-i Buhari Muhtasarı Tecrid-i Sarih Terceme ve Şerhi,

Ahlak-ı İslamiyye Esasları,

İslam’da Dava-yı Kavmiyyet,

TBMM kararı ile Babanzade Ahmet Naim’e hadis tercüme ve şerhi yapması için görev verildi

12 cilt olarak DİB tarafından yayımlandı,

Kodlama: (kırk-f-il)

kırk hadis,

felsefe dersleri,

ilm-i mantık.
İnsanlık tarihinin bilinenen eski düşüncegeleneği?
a-Hermes
b-Yunan-hellenestik



İslam düşüncesinin en önemli yabancı kaynağını hangi düşünce teşkil eder?
a-iskenderiye
b-yunan-hellenistik


makbergülündena lıntı Allah razı olsun
*
__________________
O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Ağustos 2015, 01:30   Mesaj No:63
Medineweb Emekdarı
nurşen35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:nurşen35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38944
Üyelik T.: 09 Şubat 2014
Arkadaşları:60
Cinsiyet:Bayan
Mesaj: 9.475
Konular: 1144
Beğenildi:4422
Beğendi:3685
Takdirleri:14319
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız

Alıntı:
Medineweb Üyemizden Alıntı Mesajı göster
islam düşünce tarihi

1.ünite soru cevap...sabah /akşam grubu tüm soruları



1.-‘’Dinin Doğal tarihi’’ adlı eserinde ‘’Tek Tanrı inancı insanlık düşüncesini fakirleştirmiştir’’ diyen filozof kimdir?

a-david humme
b-aristo
c-sokrates





2.İslam Düşüncesinin kaynaklarından biri değildir?

-İslami kaynaklar
– Yabancı kaynaklar
– Müslüman milletlerin eski kültürleri
– Yabancı eserlerin tercümesi
– Hermes geleneği
– Yunan Helenistik düşüncesi
– Sasani düşüncesi
-bizans düşüncesi
–Hint düşüncesi





3.ortaçağın bitmesine sebep olan,müslüman filozof ve aydınların etkisinin büyük olsuğu hareketlerin adı nedir

a.tanzimat,ıslahat fermanı
b.rönasans ve reform




4.is.düşüncesini diğer,yunan çin,hind gibi düşüncelerden ayıran özelliği nedir ?

kuran ve sünnetin islam düşüncesi oluşumuna doğrudan ve dolaylı etkide bulunması,diğer düşüncelerden ayıran özelliği




5.Yabancı eserlerin Arapçaya ilk tercüme girişimi hangi halife zamanı olmuştur?

a- hz. ebu bekir
b-hz. ali
c-hz. ömer




6.hz ömerin tercume ettirdiği ilk eser olarak kabul edilen kitabın adı-dili?

hüdayi name pehlevce




7.ilk sistematik tercüme faaliyeti kimin zamanında başladı
a-hz ömer
b-halid b velid
c-mansur
d-memun




8.Genelde yabancı eserlerin Arapça ya tercümesi ne zaman kabul edilir?

a-halid b. yezid
b-hz. ömer





9.İlk sistematik tercüme faaliyetleri ne zaman başlamıştır?

a-halife mütevekkil
b-darul hadisin açılması
c-beytul hikme okulunun açılması





10.insanlık tarihinin bilinen en eski düşünce geleneği?

hermes geleneği,saf felsefenin gelişmesine en çok etki eden düşüncedir





11.hangisi mütercimlerden değildir

a.sabitibn kurra
b.kura ibn sabit
c.sinan ibn sabit
d.zeyd bin sabit





12.Hermes geleneğinin tesirlerini özelde cerayan ettiği akımlardan değildir
a-batınılık
b-meşşailik
c-durzilik
d-ihvanu safa
e-ismaililik






13.Sabi ve Süryani Mütercimler ilk dönem hangi dilin tercüme faaliyetlerinde bulunmuştur

a-almanca
b-arapça






14.Bugün bazı yazarlar, babilli, mısırlı ve yunanlı olmak üzere 3 ayrı hermesten bahsediyorlarsa da tek bir hermes vardır hangisidir

a-babilli
b-yunanlı
c-mısırlı





15.hermesin hangi peygamber olduğu düşünülür?

hz. idris





16.Aristonun hermenötik kitabı, Arapçaya hangi isimlerle çevrilmiştir?

a-kitabül ibare
b-kitabül ibre





17.İslam düşüncesinin en önemli yabancı kaynağı?

a-hermes geleneği
b-yunan helenistik düşünce




18.hangisi sokrat öncesi filozoflardan değildir?
a-aristo
b-tales
c-fisagor
d-empedokles




19.Tahkik ma li l hind eseri kimindir?

a-biruni
b-sokrates





20.İslam düşünce eserlerine doğrudan kaynaklık eden filozoflardan değildir?
a-Spinoza
b-eflatun
c-Plotinus
d-Galen





21.sokrat öncesi felsefecilerine ne ad verilir?
Fizikçiler



22.Burada iki mektep kuruldu.

Birincisi, Hristiyan kelamcısı Orijen in kurduğu ilahiyat mektebiydi.

İkincisi de ammonius sacca sın kurduğu felsefe mektebiydi

bu bilgiler hangi mektebe aittir

a-harran mektebi
b-antakya mektebi
c-iskendiriye mektebi






23.sokrat felsefesinde doğa felsefesi neye dönüşür?
a-insan felsefesi
b-toplum felsefesi





24.sofistler grubunun temel felsefe konusu?
a-tabiat
b-insan
c- tanrı





25.hermes geleneğinin tesirleri nerelerde görülmez

a-batinilikismaillik
b-dürzilik
c ihvan sefa
d- helenistik





26.yunan helenestik düşünce nezaman başlamış ve sona ermiştir?

yunan helenistik düşüncesi mö6.yy dan taleslebaşalr ,aristonun ölüm yılı olan mö.324 yılına kadar süren devrtedir




27.enusivon ne demektir?
hastane cingasapur mektebinde okutuldu



28.nusaybin dini mektebinin farsçadan arapçayaçevrilen en önemli eseri nedir?
kelile ve dimnemi







29.hind düşüncesini geliştiren kimdir ve eseri nedir?
biruni-tahkik malil hind





30.iskenderiye mektebinde yetiişen flozoflar?
plotin,porphyry,proclus





31.iskenderiyye mektebinde olan hristiyan kelamcıs kimdir?

a- soscois
b-orijen





32.eflatunculuk aristoculuk nasıl çıkmıştır ?
a- soscisin felsef mektebi kurmasıyla
b-amonoius felsefe mektebi kurmasıyla





33.iskenderiye mektebi ne zamana kadar ayakta kalmıştır ?

a-hz ömer devrinde murn fethiyle
b -sıffın savaşına kadar






34.hristyanlığı ögretmek amaçlıiranda kurulan okul nedir?

a urfa nusaybin mektebi
b-cündişapur mektebi





35.cindişapur mektebinin dili neydi ?
a- yunanca
b-süryanice
c-hindçe







36.bahteyşu ailesinden hekim yetiştiren okul hangisidir ?
a-urfa nusaybin mektebi
b- cündişapur medresesi





37.antakya mektebinin hocası kimdir ?
a-yuhann b muasuye
b süryani prabos






38.Peygamber ilk müslümanların sağlık ihtiyaçlarını bilimsel olarak çözmek için , Müslüman olmamış yakınlarından teyzesinin kocası Harise’yi ........................ medresesine tıp öğrenmesi için göndermişir
a.harran mektebi
b.iskenderiye
c.cündişapur






39.1-iranlılar için hristiyanlığı öğretmek amaçlı açılmıştır
2-Son idarecisi Nersidir
3-Aristo mantığı ve Porfyyrıous un İSAGOJİ kitabı okutulmuştu
Yukarıda bilgilerini verdiğim mekteb
a-cundişapur
b-antakya
c-Urfa Nusaybin
d-İskenderiye




40.müslümanlar iç savaşlar ve karışıklıklar sebebiyle siyaseten kaç partiye ayrıldılar seçenek yok hepsini istiyorum?

4 fırka
hz ali
muaviye
hariciler
sufiyye






41.Harran Mektebi en ünlü temsilcisi?
a-Süryani Probus
b-Sabit b Kurra
c-Bahteyşu







42.hermenötik geleneğinin son temsilcisi hangi mekteptir?

a-harran
b-antakya






43.cündişapur mektebinde ağırlıklı okutulan ilim nedir ve orda yetişen meşhur tabib ailenin ismi...
seçenek yoook...

Tıp ve felsefe Bahteyşu Ailesi
44.eflatuncu aristo mantığının ortaya çıktığı mektep?
a-antakya
b-harran
c-iskenderiye






45.temsilcileri sabit ibn kurra dır.hermenotik öğretinin sontemsilcisidir hangi mekteptir
a.harran mektebi
b.urfa mektebi
c.antakya mek
d.iskenderiye






46.Meşhur tabip bahteyşu ailesi hangi mektepte yetişmiştir.?

a-antakya
b-cündişapur
c-harran





47.tıp eğitimi veren mektep?
a-urfa
b-cündişapur





48.nasturilik eğitimi için açıldı,en önemli bilgin süryani probustur..?
a.harran mek
b.antakya mek
c.urfa mek






49.islam felsefesi müslümanlar ne zaman kullandı?
a.12yy
b.14yy
c.18yy
c.19yy





50.nebi(sas) hangi sahabeyi tıp eğitimi için nereye gönderdi?
a-mus'ab b umeyr-medine
b-muaz b cebelyemen
c-harise-iran







51.şeriat aklın zahiridir akıl şeriatın batınıdır diyen düşünür?
a.gazali
b.razi
c.aristo







52.düşünce hareketleri kimin zamanında ilim dalları haline gelmiş

a.abbasiler
b.emeviler
c.dört halife






53.saf felsefe hangi YY İslam dünyasına girdi?
a-H2-M8
b-H3-M9







54.filosofia kelimesini iilk kim kullandı?
aristo
eflatun
fisagor




55.Felsefe insanın kapasitesi ölçüsünde sahip olduğu ve ebedi külli şeylerin hakikatlerinin mahiyetlerinin ve sebeplerinin bilgisidir.

bu felsefe tanımını kim yapmıştır

a-kindi
b-farabi








56.hangisi yanlış bilgidir...
hepsi doğru

a.is.felsefesi müs.arasında kıblenin ve namaz vakitlerinin ayarlanması gibi sebeplerden
b.tıp ilmine duyulan ihtiyaç
c.fethedilen ülkelerin ilimlerininöğrenilmesi ve
d.tercüme faliyetleri,

is.felsefesinin doğuşuna zemin hazırlamıştır







57.Felsefe ‘’ Sanat eseri olarak varlıklar üzerine düşünme ve Yapıcı (es-sani)yı tanımaktır.

bu felsefe tanımını kim yapmıştır

a-ibn rüşd
b-farabi







58.Felsefe ‘’ Sanat eseri olarak varlıklar üzerine düşünme ve Yapıcı (es-sani)yı tanımaktır.
a.ibn hındu
b.ibn haldun
c.ibn rüşd








59.Felsefe ruhun ilim ve amelle terbiye edilmesidir.

bu felsefe tanımını kim yaptı
a-ibn rüşd
b-farabi
c-ibn hindu






60.indiye,inadiye,laedriye gibi alt kolları olan akım?
a-Tabiyyun
b-Reybiye
c-Sofizm






61.eserlerinde,felsefe yerine hikmet kavramını kullanmayı tercih eden düşünür?
a-kindi
b-ibn sina






62.a-Deist düşünürlerdir
b-Bilimi deney ve tecrübeye dayandırır
c-Naturalistdirler
yukarıda ki bilgileri verilen akım
a-Meşşaiye
b-işrakiye
c-sofizm
d-tabiyyun






63.Felsefe (hikmet) , Bizatihi vacibi vücud olan Hakk ın vücudunun, Vücud olarak bilinmesidir.


bu kimin felsefe tanımıdır

a-kindi
b-ibn rüşd
c-farabi







64.kimin tarifinde feylesof ilimde amacı gerçeği bulmak isteyen ve fiilde amacı ise gerçeği yaşayan kimse demektir.

a-kindi
b-farabi
c-ibn rüşd








65.hikmeti bir fazilet iyi olanın tatbiki olarak görür..kimdir

kindi
ibni sina







66.Yunanlı şüpheci filozoflardan etkilenen Müslüman düşünürlerdir. Doğru ve hakikat hakkında insanın sabit bir bilgisi yoktur


reybiyye
sofizm
işrakıyye







67.feylozofu Allahı en iyi bilen kişi diye tanımlayan?
a-kindi
b-farabi







68.eserinde felsefe kelimesini ve hikmet kelimesini kullanan düşünür ve esrlerinin ismi nedir

kindi-risale fifelsefetil ulave ibni sina uyunul hikmemiyoksa

kindi uyunul felsefe-ibni sina risaleyi hikmemi






69.Kuranı Kerimde kime hakim denilmiş ve hikmet verilmiştir?
a-Zekeriye
b-Lokman





70.antik çağda filozafa ne denirdi ?

a-hakim
b-filoz







71.Hiçbir şeyin doğrulanamayacağını savunanlardır.

Onlara göre bir şeyin doğruluğu veya yanlışlığı hakkındaki deliller ve karşıt deliller eşit derecede geçerliliğe sahiptir.

Batı felsefi kavramıyla ifade edilecek olursa bu akıma agnotisizm denebilir.

bu akımın adı nedir

a-bilinmezcilik(tekalüfi edile)
b-sofizm






72.aşağıdakilerden hangisi hem filozof,hem doktordur?
a-lokman hekim
b-ibn sina
c-farabi








73.sistematik olmayan akımlar hangileridir?

a.dehriyye,maddiyye,muattıla

b.rebiyye,tabiyyun,sofizm





74.yürüyücülük anlamına gelen felsefi ekol ve hangi felsefeyi benimsemişler,is.dünyasındaki tem kimdir?
Meşşaiyye
75.Meşşai filozoflar kimi takip etmişlerdir?

a-farabi
b-aristo
c-kindi





75.sistematik ekolleri yazın?
Meşşaiyye
İşrakiyye
Rivakiyye


makbergülünden alıntı Allah razı olsun
*
__________________
O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Ağustos 2015, 01:32   Mesaj No:64
Medineweb Emekdarı
nurşen35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:nurşen35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38944
Üyelik T.: 09 Şubat 2014
Arkadaşları:60
Cinsiyet:Bayan
Mesaj: 9.475
Konular: 1144
Beğenildi:4422
Beğendi:3685
Takdirleri:14319
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız

Alıntı:
Medineweb Üyemizden Alıntı Mesajı göster
islam düşünce tarihi

2.ÜNİTE SORULARI


1.kuranda düşünme etkinliği hangi kelimeyie anlatılmamıştır
a.nazar,rey
b.tefekkür ,tedebbür
c.akıl,itibar
d.fikir,beyin


2.kuranda ilim kelimesi kaç yerde geçer
a. 700
b.750


3.Meşşai filozoflar insanda tümel bilgini oluşması ve aklın gelişmesini 4 evre ile açılklar hangisi bunlardan değildir?
a-Kuvve halinde akıl
b-Fiil halinde akıl
c-Zorunlu akıl
d-Meleke halinde akıl
e--Müstefad akıl


4.mesela kuran yüce allah hakkında o göğe yükseldi,allahın eli gibi benzer ifadeler kullanılmış,bunlar,
a.diğer kültür din ve medeniyetlerle karşılaşma
b.dini metinlerin mahiyetinden kaynaklanan sebeplerdir


5.Aşağıdakilerden hangisi tabiatçı filozoflardandır?
a-cabir b hayyan ve Ebubekir razi
b-Kindi ve Ebubekir razi
c-İbn haldun ve kindi
d-Cabir b Hayyan ve Hay b yakzan
e-Kindi ve Hay b yakzan


6.Aşağıdakilerden hangisi işraki okul kurucusudur?
a-Şehabettin suhreverdi
b-İbn Rüşd
c-Farabi
d-Fahreddin Razi
e-Cabir b Hayyan


???7.hangisi is.yönelik saldırı ve eleştiride bulunan düşünce hareketi değildir
a.dehriyye
b.brahmanizm
c.mecusilik
d.batınilik
e.maturidilik


8.Hangisi meşşai filozoflara göre tevili zorunlu kılan sebeblerdendir?
a-Dinimetinlerde kapalı ifadeler
b-Dini metinlerde müteşabihifadeler
c-Dini metinlerde muhkem ifadeler
d-İnsanların anlama kabiliyetlerin farklı olması
e-Dini metinlerin zahiri ile çelişkili gibi duran ifadeler


9. işraki okul kimi kendilerine model almışlardır
a-eflatun
b-aristo
1

0.evrenin zamanın eseri olduğu şeklinde görüşleri vardır
a.batınilik
b.dehriyye


??11. islam düşünce sisteminde sosyal bilimler kavramı ne zaman ortaya çıkmıştır?
a-klasik dönem,
b-modern dönem


12..........ana eseri Hikmetül işrakrasyonel bilgi kanalıyla gerçeğe ulaşmanın imkansız olduğunu savunur

a-suhreverdi
b-farabi


13.........insanın dış dünyadan başlayıp duyu, hayal, müfekkire güçlerinin kullanılmasıyla heyulanı aklın faal akılla ilişkiye geçerek en yetkin külli bilgiye ulaşmasıdır.
a-iktibas
b-ittisal


14.Evren en dışta sabit yıldızlar feleğinin ve merkezde ise dünyanın bulunduğu, iç içe geçmiş eş merkezli feleklerden oluşmuştur.
hangi filozofların evren anlayışıdır
a-meşşai
b-dehriyye


15.tasavvufun ortaya çıkış sebebi nedir
a.iç karışıklıklar
b.fetihlerden sonra gelen zenginleşme ve dünyevilik


16.kindi,farabi,ibn sina,bacce hangi okulun temsilcileridir
a. meşşai
b.işrak


17.Molla Sadra hangi okulun temsilcisidir?
a-İşraki
b-Dehriyyun
c-Tabiatçı
d-Meşşai
e-Haşeviye


18.is.düş. tarihinde,dehriiyye akımının temsilcisi kimdir
a.bacce
b.ibnu ravendi
c.ibni sina


19.kelam ilminin cevap verdiği ekollerden değildir
a-mecusilik
b-brahmanizm
c-zeydiyye


20.Varlığın meydana gelişini beş ezeli ilke ile açıklamaktadır.
Bunlar;
-yaratıcı,
-Tanrı,
-Ruh,
-madde,
-mekan ve zamandır.
kimler böyle açıklamıştır
a-dehriyye
b-tabiatçılık


21.peygamberliği Allahın adalet sıfatına aykırı bulan grup
a-dehriler
b- brahmaniler


22. alemin ezeliliğini ve maddi evrenin ötesinde akıl, ruh ve Tanrı gibi manevi hiçbir varlığın bulunmadığını ileri sürmüştür.Evrende ayrı bilinçli ve irade sahibi Tanrı fikrini reddetmiştir.yukarıda bahsedilen hangi okuldur
a-işrakiyye
b-dehriyye


23.hangisi meşşailere göre nazari ilim değildir
a. matematik
b.siyaset
c.fizik
d.****fizik


24.meşşai filozoflar vahyin gerçekleşme sürecini ne ile açıklarlar
a.ittisal teori
b.içgüdüsel teori
c.hiçbiri


25.meşşai filozoflar;
peygamberlik kurumunu kabul ederler ve felsefi olarak savunurlar.
a-doğru
b-yanlış


26.islamın diğer inançlar yaşadığı tartışma konularının en derini
a-tabiatçılık
b-teslis inancı


27.meşşailer tanrıyı hangi şekilde anmazlar?
a.zorunlu varlık
b.ilk muharrik
c.sonsuz nur
d.akil ve makul


28. Nurlar hiyerarşisi hangi okulda vardır?
a-İşraki
b-Meşşai


29. Hangisi İslam felsefe okullarından bir değildir?
a-Dehrilik
b-Tabiatçılık
c-İşrakilik
d-Meşşailik
e-Rivayetçilik


30.hangi konu meşşailerle kelamcılar arsında sürekli tartışma konusu olmuştur
a.evren anlayışı
b.insan anlayışı
c.akıl anlayışı


31. Hangisi İslam Düşünce okulları arasında sayılmaz ?
a-Felsefe
b-Tasavvuf
c-Hiçbiri
d-Hadis
e-Kelam


32. mistik düşünce,deruni sezgi hangisine ait
a.işraki (işraki =tasavvuf=mistizm)
b.dehriyye


33.Düşünmeye ve araştırmaya muhtaç olmayan keşf yoluylahakikatin bilgisine ulaşma düzeyine yükselmiş olan kişiye ne denir
a-müteellih
b-müktesip


34. işraki okul varlığın ortaya çıkışını hangi teoriyle açıklamışlar
a.sudur teorisi
b.akıl teorisi
c.hiçbiri


35. sudur teorisi kime aitti...
a.farabi,ibni sina
b.razi,ibni sina


36. kelam okullarının ortaya çıkışında siyasio olaylar etkilidir doğrumu yanlışmı


37.Yıldızlar ve ateş gibi varlığı başkasından olanlar ise ..... nurdiye adlandırılır
a-gök
b-arazi


38. Yüce Allah, Melekler, idealer ve insani nefisler saf nuru temsil eder.
a-doğru
b-yanlış


39. hakikatin hakikatle çelişmeyeceği ilkesi hangi düşünce okulunun ilkesi
a-meşşai
b-işraki


40. esfarul erbaa kimin eseridir ve ne kitabıdır
a.molla sadra-biyografi
b.molla sadra-eleştiri


41. is.düşüncesinde felsefenin yemel vurgusu.,tasavvufun temel vurgusuakıl ve aşktır.


42. müs.filozoflar felsefenin hangi boyutlarını önemsemişlerdir
a.birikimsellik
b.evrensellik
c.süreklilik
d.hepsi
e.hiçbiri


43. a.islam felsefesi
b.kelam
c.tasavvuf
d.hadis
hangisi islam düşünce disiplinlerinden değildir
a.yalnız d
b.a ve b
c.a,b,c
d.b,c,d


44.dehriliği en çok eleştiren felsefe akımlarından DEĞİLDİR
a-kelamcılar
b-meşşailik
c-işrakilik


makbergülünden alıntı Allah razı olsun
*
__________________
O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Ağustos 2015, 01:34   Mesaj No:65
Medineweb Emekdarı
nurşen35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:nurşen35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38944
Üyelik T.: 09 Şubat 2014
Arkadaşları:60
Cinsiyet:Bayan
Mesaj: 9.475
Konular: 1144
Beğenildi:4422
Beğendi:3685
Takdirleri:14319
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız

Alıntı:
Medineweb Üyemizden Alıntı Mesajı göster
3.ÜNİTE SORU-CEVAPLARI

1.inanma eylemi dini metinlerin.......bağlı iken,düşünme eylemisebep sonuç ilişkilerini dikkate alarak olayları.........amaçlar

a.itaat-bireysel algı
b.anlaşılması-açıklama

2.hangisi inanma eyleminin amacıdır

a.olup biten
b.yatay algı
c.açıklama
d.soru sorma
e.dikey algı

3.hangisi düşünme eylemi içindedir
a.anlama
b.değer ve semboller
c.mutlak ve tarihsel nedenler
d.metin

4.kainattaa olan biten herşeyi allah ezelde yaratmıştır,insan rüzgarın önündeki yaprak gibidir

bu hangi eylemdir

a.değer semboller-yorum
b.inanma-açıklama

5.bilinçli itaate genelde ne denmiştir?

a.taklidi iman
b.taassup
c.ilmel yakin.

6.dilleri dünyaya ve varlığa yönelik perspektifler olarak ele almak

a.w.humbolt
b.w.jung

7.İslam düşüncesi kültürel gelenklerin aracılığı ile varlık kazanmıştır Bunların en başında ....gelmektedir?
a-Glenekgörenek
b-Dil
c-Yabancı kültürler


8.kuranın arapçanın söyleme imkan ve gücünü en üst seviyeye çıkarması hangi özelliğinden kaynaklanır
a.nass olması
b.tarihi olması
c.edebi bir mucize olması

9.birşeyi bizim görüş alanımıza getiren şeye işaret eder?

a. ön yargı
b.ön sezgi
c.islam düşüncesi

10.Aşağıdakilerden hangisi dillerin önyargılarından değildir?
a-Mitolojiler
b-Tarihsel tecrübeler
c-Tercümeler
d-Entellektüel bilimsel birikimler
e-Kıssalar

11.eski kültürler içinde yeralan ön yargılardan hangisi doğrudur

a.kıssalar
b.mitolojiler
c.entellektüel birikimler
d.bilimsel birikimler
e.tarihsel tecrübeler
f.hepsi

12.dini düşünce din diline göre varlık ve şekil kazanır diyerek nassların zahiriyle ilgilenmiştir

a.ibn hazm
b.farabi
c.mutezili

13.Hanefimaliki ve şafi gib mezheplerin kıyas fikrine tepki veren Zahiri mezhebin mensubu?
a-İbn Hazm
b-Gazali
c-İmam Maturidi

14.ibn hazm ve gazzalinin düşünceleri nasıl bir düşünme eylemini doğurmuş

a.dinden düşünceye eylemi
b.düşünceden dine eylemi

15.hüküm yalnızca allahındır

a.zahiriler
b.hariciler
c.batıniler

16.kuranın insan aklına uygunluğu ve rasyonaliteyi savunmuşlardır

a.mutezili-maturidi-maliki
b.maturidi-mutezili-eşari


17.Farabi ve İbn Sinaya yönelttiği eleştirilerde Gazalinin düşüncesi?
a-Yabancı dillerden çevrilen metinler ile dini metinler arasındaki fark
b-Zahiri anlama göre düşünmeleri
c-Düşünceden Dine yönelimleri

18.İslamın hristiyanlıktan ayrıldığı en önemli nokta?
a-Fıtrat
b-Vahiy

19.ludwing witgwnstein geliştirmiştir

a.akıl oyunları
b.dil oyunları

20.Hayy b. Yakzan kimin eseridir?

a-ibn tufeyl
b-farabi

21.Sokrat ve Platon a göre Şehir Diyolojik bir ortamdır

a-doğru
b-yanlış

22.hakikat hakikate zıt olamaz,hakikatler yabancı kültür etrafında keşfedilmiş olsa bile alınmalıdır

a. ibn hazm
b.ibn rüşd

23......kavramı daha çok Kur an metnini dilsel ve tarihsel boyutlarıyla anlamayı ifade eder

a-tefsir
b-yorum

24.Gazzalinin el-Munkiz mined dalal adlı eserinde yazdığına göre Kuran ı anlamak nasıl olur ?


Tefsirden ziyade yorumlamakla..

25.bazı ayetleri felsefi kavramlarla tefsir etmişlerdir

a.gazali-inb sina
b.farabi-ibn rüşd

26.......gelişim bir bakıma ormana üstten bakıştır.Basiret sezgi ince düşünce öngörüile yaklaşım önerilir..tanımı hangisine aittir
a-Kuramsal gelişim
b-Pratik gelişim

27.kimin Şifa adlı eserinin “Peygamberliğin kanıtlanması’’ kısmında kutsal metinlerin ancak felsefi düşünmeye meyilli insanların fark edebileceği bir takım işaretler sunduğunu belirtir.
a-farabi
b-ibn tufeyl
c-ibn sina

28.Kuran vahyinin insanlığa gönderilme amacı...düzeyinde cerayan eden haksızlıkların giderilerek ....tecelli etmesidir?
a-hak-hakikat
b-Hakikat-hak

makbergülünden alıntı Allah razı olsun
*
__________________
O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Ağustos 2015, 01:35   Mesaj No:66
Medineweb Emekdarı
nurşen35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:nurşen35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38944
Üyelik T.: 09 Şubat 2014
Arkadaşları:60
Cinsiyet:Bayan
Mesaj: 9.475
Konular: 1144
Beğenildi:4422
Beğendi:3685
Takdirleri:14319
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız

Alıntı:
Medineweb Üyemizden Alıntı Mesajı göster
İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 4. ÜNİTE SORULARI


Süleymaniye kütüphanesinde bulunan yazma mecmuasındaki kindinin eserleri ilk defa bütün halinde

Abdulhadi Ebu Ride

Resail el-Kindiel-Felsefiye adı altında yayınlamıştır.
a-doğru
b-yanlış



Risale fi hududi’l-eşya verusumiha
adlı eseri kindi hangi alanda yazmıştır
a-felsefe
b-fizik


kindinin tercüme anlayışı nasıldı ?
a.doğrudan tercüme yapardı
b.yapılmış tercümeleri düzenlerdi



kitabül ibane kindinin hangi alandaki eseridir
a-psikoloji
b-felsefe
c-fizik



Kindiye göre matematik 4 disiplin içerir hangisi bunlardan değildir?
a-Aritmetik
v-Geometri
c-Astronomi
d-Müzik
e-Fizik




kindiye göre en şerefli ilim?
a-kelam-
b-**** fizik



ikinci muallim ismi verilen kişi kimdir

a-farabi
b-kindi



farabinin müzik alanındaki eseri hangisidir

a-musik
b-musikal kebir


Dini bir telakkinin dışına çıkarak ahlakı bir felsefe problemiolarak tartışan ilk Meşşai filozofunun ....... olduğundan şüphe yoktur.

a-kindi
b-ibn sina



Kindi **** fiziğin en temel problemlerinden biri olan Allah-alem ilişkisinin yorumunda Aristocu doktrinden tamamen ayrılarak,

bu meseleyi ..........doğrultusunda temellendirmeye çalışmıştır.
a-fizik ilkeleri
b-islam ilkeleri





İbn Sina ya göre nefs her insanın.......sözüyle ifade ettiği şeydir.
a-ben
b-birlik




Hangisi türk kökenli filozoftur?
a-Farabi
b-İbn Sina
c-Kindi
d-İbn tufeyl
e-İbn Bacce




Nefsin mahiyeti işlevleri arınmasının yol ve yöntemlerini İLK olarak belirleyen filozof?
a-Aristo
b-İbn Rüşd
c-Farabi
d-Kindi
e-Platon




Farabinin ilim tasnifi arasında yer almaz?
a-Dil
b-Matematik
c-Mantık
d-Fizik ve m e t a f i zi k
e-Bedevi ilimler




Hangisi Farabinin nübüvvet ile ilgili görüşlerinden etkilenenler arasında yer almaz?
a-St Thomas
b-Spinoza
c-İbn Meymun
d-Kindi




Batıda 17.yy kadar etkili olan tıp fakültelerinde ders kitabı olarak okutulan el kanun fit -tıb kimin eseridir?
a-İbn Haldun
b-İbn Bacce
c-İbn Sina
d-Ebu bekir Razi
e-İbn Rüşd




El medinetul fazıla isimli eser kime aittir?
a-Farabi
b-İbn Rüşd
c-İbn Sina
d-Kindi
e-Platon




Farabi faziletleri 4 katagoriye ayırır hangisi bunlardan değildir?
a-İnsani
b-Fikri
c-Nazari
d-Ameli
e-Ahlaki




Kutsi akıl kavramı tanımı hangi filozofa aittir?
a-Spinoza
b-Descartes
c-İbn Sina
d-Farabi
e-Kindi





Sezgi ve düşünce özünde birdir.Peygamberlerin doğuştan getirdiğ bilgi ve yetenekleri sıradan insandan üstündür
Yukarıda görüşleri verilen filozof?
a-İbn Sina
b-İbn Rüşd
c-Farabi
d-İbn Haldun
e-Kindi





İbn Sinaya göre akıl çeşitleri arasında yer almaz?
a-Beyani
b-Meleke halinde
c müstefad akıl
d-Fiil halinde akıl
e-Bilkuvve akıl





Felsefenin temel konularında okuyucuya bilgi vermek için yazılmış ibn sinanın eseri hangisidir
a-hay b. yakzan
b-en necat





Uyunül’l – hikme kimin eseridir
a-farabi
b-ibn sina





İnsanın her çeşit bilgiye ulaşabileceğini söyleyen .......Bilmenin zihnin soyutlama yapmasıyla başladığını belirterek bunu idrak terimiyle ifade eder.
a-farabi
b-ibn sina





El- Hikmetü’l – merikıyye kimin eseridir
a-farabi
b-ibn sina
c-kindi





Farabiye göre her insanın nihai hedefi......olmaktır.
a-zengin
b-bilgili
c-mutlu





Felsefe alanında Farsça yazılmış ilk ansiklopedik eser ve yazarı kimdir
a-daniş name-i alai- ibn sina
b-daniş name-i alai- farabi





kime göre devlet iki şekildir ve( bunlar erdemli devlet ve erdemsiz devlet olarak ayrılır)
a-kindi
b-ibn sina
c-farabi





Farabi ve İbn Sinanın temsil ettiği sudur anlayışına tepkilerin zirvesinde .....bulunur?
a-Gazali
b-İbn Rüşd





Muallim sani(ikinci muallim) olarak tanınan filozof?
a-Farabi
b-Aristo
c-İbn Sina
d-Kindi



Kimin biyografisiniEbu Ubeyd el-Cüzcani yazmıştır.
a-ibn sina
b-farabi
c-kindi


makbergülünden alıntından Allah razı olsun
*
__________________
O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Ağustos 2015, 01:36   Mesaj No:67
Medineweb Emekdarı
nurşen35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:nurşen35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38944
Üyelik T.: 09 Şubat 2014
Arkadaşları:60
Cinsiyet:Bayan
Mesaj: 9.475
Konular: 1144
Beğenildi:4422
Beğendi:3685
Takdirleri:14319
Takdir Et:
Standart Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız

Alıntı:
Medineweb Üyemizden Alıntı Mesajı göster
5. ÜNİTE SORULARI




hangisinin endülüsün felsefe geleneğinin en özgün örneklerini sunmasının nedeni olduğu söylenemez?

a-felsefi çalışşmalarında fiziği öncelemeleri
b-astronomi çalışmalarında dünya merkezli taasarımı tartışmaya açmaları
c-coğrafi olarak avrupada bulunmaları
d-ahlak ve siyaset konularına önem vermeleri





hangisi baccenin nitelendirdiği akli yetkinliklerden değildir
a.nuzzar
b.cumhur
c.sueda
d.suradan insanlar
e.tasavvufçu
f.mutlu insanlar





tabiat ve matematiklsel bilimlerle uğraşan kimselerdir

a.sueda
b.cumhur
c.nuzzar
d.hiçbiri





ibni baccenin savunduğu teoridir

a.keşf ve müşahade yolu
b.teorik bilgilenme ve entellektüel yetkinleşme





hangisi endülüslü filozoflardan değildir
a-ibn rüşd
b-ibn haldun
c-ibn bacce
d-ibn tufeyl





endülüslü filozoflar hangi felsefi etkileri ayıklamaya çalışmışlardır?
a-aristocu
b-yeni eflatuncu





hangisi ibn baccenin eserlerinden değildir

a.risaletül veda
b.tedbirül mütevahhid
c.ittisalül akl
d.kitabünnefs
e.faslul makal






endülüslü filozoflarda hangi konular ön planda değildir

a.akıl
b.ittisal
c.mutluluk
d.eğlence
e.siyasal yaşamla ilgili konular






ibni baccenin felsefesinin temel konusu nedir
a.siyaset
b.akıl
c.insan ve insan mutluluğu






batı kültüründe avempace ismiyle tanınan filozof?
a-ibn rüşd
b-aristo
c-ibn bacce






devlet yönetiminde vezirlik yapmış, müzikte otorite kabul edilen ve kur'an hafızı olan endülüslü filozof kimdir?
a-ibn rüşd
b-ibn bacce





batı islam dünyasında ilk yetişen filozof kimdir?
a-kindi
b-farabi
c-ibn bacce
d-ibn rüşd






ibn bacce şerh yapma tarzında kimi model alır?

a-aristo
b-farabi
c-ibn rüşd






ibn baccenin Aristocu plan üzerinde nefs ve güçlerini ele aldığı tamamlanmamış eseri aşağıdakilerden hangisidir?

a-fi'l gayreti'l insaniye
b-kitabünnefs







ibn bacce temel yapısı ile insanı neye benzetir?

a-tabiata
b-kainata






ibn bacceye göre ,maddilik ile hiçbir ilgisi olmayan -kendi idrakinin bilincinde olan idrak hangisidir?

a-duygusal idrak
b-mantıksal idrak
c-akli idrak






erdemsiz toplumda yalnız başına kalan filozofun mutluluğa nasıl ulaşacağı hangi filozofun konu alanıdır

a.bacce
b.tufeyl
c.ibn rüşd






aklın yetkinleşme sürecitemelini duyu verilerinde bulmaktadır
bu yönüyle baccenin bilgi kuramıkime benzemektedir

a.gazzali
b.aristocu
c.eflatuncu






ahlak siyerdemli veya bozuk yönetim konularında bacce kime benziyor

a.ibn rüşd
b.farabi
c.gazali







tabip ve fakihtir

a.ibn tufeyl
b.ibn bacce






hak b.yakzanda eleştirdiği fililozoflardan değildir

a.ibn rüşd
b.bacce
c.farabi
d.ibn sina






hak b.yakzanda salaman kimi temsil etmektedir

a.akledenleri
b.dinin zahirine bağlı geniş kitleleri






Aristo’nun felsefi doktrinine sadık kalarak eserlerini şerhettiğinden İslam aleminde ‘şarih’,

Latin dünyasında ‘commentator’ unvanıyla tanınmıştır.


a-farabi
b-ibn tufeyl
c-ibn rüşd







aşağıdakilerden hangisi hem tabib hem de fakih değildir?
a-ibn rüşd
b-ibn bacce
c-ibn tufeyl






ibn rüşdle ilgili hangisi yanlıştır

a.meşşai okulun son temsilcisi
b.filozof,fakih ve hekimdir
c.tasavvuf ehlidir
d.islam aleminde şarih olarak bilinir
e.fıkıhla ilgilenmiş
f.işbiliye ve kurtuba gibi ilim merkezlerinde kadılık yapmış







akli mutluluğa akıl olmadan ulaşmayı imkansız gören ve bu konuda gazzaliyi eleştiren endülüslü filozof?

a-ibn tufeyl
b-ibn bacce







hangisi ibn rüşdün mukayeseli fıkıh kitabıdır

a.faslul makal
b.el keşf
c.bidayetül müctehid







hangisi ibn rüşdün gazzalinin tehafütül felasifesine reddiye olarak yazdığı eserdir
a.elkeşf
b.faslul makal
c.tahafütü tehafütül felasife






ibn rüşdün küçük şerhlerinde görüşlerine daha yakın olduğu filozof

a-aristo
b-ibn bacce





küçük şerhlerle ,orta şerhler arasında...vardır?
a.benzerlik
b.farklılık







lafzi tefsir gibi olan şerh hangisidir?

a.küçük şerh
b.orta şerh
c.büyük şerh






hangisi ibn rüşdün,çağdaş diye atıfta bulunduğu felsefecilerden değildir?

a-farabi
b-ibn sina
c-ibn bacce
d-ibn tufeyl






ibn rüşd hangi aristo felsefesinin temel kavramlarını analiz eder

a.kuvve,nefs,ilk madde,suret
b.keşf,müşahade
c.yalnız adam ,mütavahhid






ibn rüşde göre nefsin akli kısmının kendisiyle özdeşleştirdiği erdem hangisidir?

a-şecaat
b-hikmet
c-iffet






din ve felsefe ilişkisini incelediği eser hangisidir

a.el keşf
b.faslul makal







insan için4 tür mükemmellik,erdem kategorisi vardır,hangisi zirveyi oluşturan yetkinliktir

a.ameli
b.ahlaki
c.nazari
d.teorik yetkinlik






ibn rüşde göre siyasi organizasyon ......ibn baccedende bu konuda ayrılır...

a.serbest olmalıdır.
b.mecburidir.






ibn rüşde göre felsefe ve din nasıl bir ikilidir?

a.zıt fikirli
b.süt kardeş gibi.






İbn Rüşd ün Kudema olarak adlandırdığı Aristo sonrası İki önemli kaynağı?

a-Themıstus-Aleksander
b-Thephrastus-Ebul ferec






İbn Rüşdün şerh tekniklerinden değildir?
a-Kavramsal analiz
b-Aristo sonrası tarihsel birikimin analizi
c-Sistematik eleştiri
d-Meşriki hikmeti elde etmede manevi tecrübe
e-Problemler ve kavramlar üzerinde sistem içi vurguların değiştirlmesi






İbn Bacce felsefi alanda takib ettiği ve model olduğu filozoflar sırasıyla hangisidir?
a-İbn Rüşd-Farabi
b-Farabi-İbn Rüşd
c-İbn Bacce-Farabi







İnsanın en yüksek ve yetkin boyutu..... en emel fiili....


a-Akıl-tümel kavramlar
b-Mutluluk-Duyusal kavramlar






Mutasavvıfların önerdiği mutluluk yollarından değildir?
a-Keşf
b-Müşahede
c-Zevk
d-Müstefad Akıl






Erdemsiz toplumda erdemli yaşamaya çalışan kişi İbn Bacce hangis isimlerle adlandırmamıştır?

a-Mütevahhid
b-Yalnız adam
c-Ayrık otu
d-Nevabıt
e-Mutasavvıf







Muvahhidlerin eylemleri nasıl isimlendirilir?

a-Tıbbun nufüs
b-Nefis Terbiyesi
c-Bencillik







İbn Tufeylin felsefe anlayışı?

a-Meşrikilik
b-Meşşailik
c-İşrakilik







Latin dünyasında Awempace lakabı ile tanınır, müzikte otoritedir,Hafızdır?

a-İbn Sina
b-İbn Bacce
c-İbn Rüşd







İbn Bacce e göre Yetkinlik bakımında en düşük seviyede olan akli yetkinlik?

a-Cumhur
b-Nüzzar
c-Süeda





Doğuda Şarih ünvanı,Batıda Commentator olarak tanınır

a-İbn Sina
b-İbn Rüşd
c-İbn Bacce







İbn Rüşd ün küçük şerhlerinden hazf ve asıl metni atlayarak hazırladığı örnek kitabı?

a-Kitabun nefs
b-es-Simaut -tabi







ibn rüşd fıkıhla felsefe arasında benzerlik olduğunu neye dayandırarak savunur


cevap: Kuranda Tevile teşvik olması


hem de ''ey basiret sahipleri ibret alın ''ayetini baz alır




ibn rüşdün açıkca eleştirdiklerinden değildir?

a.çağdaşlar
b.yunan filozoflar
c.aristo
d.ibn sina


makbergülünden alıntı Allah razı olsun
*
__________________
O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
İslam Düşünce Tarihi Final Soru ve Cevaplar nurşen35 çıkmış ve deneme sınavlar 0 16 Nisan 2018 10:55
İslam Düşünce Tarihi 7/8/9/10. ünite Özetleri nurşen35 İslam Düşünce Tarihi 2 15 Nisan 2018 15:55
İslam Düşünce Tarihi Erol71 4.5.6. Ünite Özetleri nurşen35 Erol 71 Hoca'nın Toplu Özetleri 7 17 Kasım 2016 00:04
2010 - 2011 İslam Düşünce Tarihi soruları Medineweb İslam Düşünce Tarihi 0 18 Aralık 2013 21:07
İslam Düşünce Tarihi Final Soruları makbergülü çıkmış ve deneme sınavlar 0 29 Ocak 2013 15:51

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.