|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medineweb,Açılış Tarihi: 23 Aralık 2013 (13:05), Konuya Son Cevap : 06 Temmuz 2020 (20:32). Konuya 5 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme: |
23 Aralık 2013, 13:05 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | sakarya ilitam İslam Felsefesi Sınav Soruları sakarya ilitam İslam Felsefesi Sınav Soruları 1.)Zekeriyya Razi Aristo’ya hangi konuda eleştiri yöneltmektedir? Vahyin imkanı Zamanın, başlangıcı ve sonu olmayan bir süreç olup evrendeki hareketin sayacı olduğu hususunda Hiçbiri Tanrı’nın ilk muharrikliği konusunda Evrenin atomlardan oluştuğu ve de boşluğun bulunduğu konusunda --- 2-) İbn Ravendi ve Zekeriyya Razi’nin eleştirilerinin felsefe geleneği üzerinde etkisi olmuş mudur? Nasıl? Evet olmuştur. Müslüman filozoflar bu iki filozofun eleştirilerine rasyonel cevap vermeye çalışmıştır. --- Hayır hiçbir etkisi olmamıştır. Çünkü eserleri ve fikirleri hiç yayılmamıştır. Hiçbiri Evet olmuştur. Fakat filozoflar değil de sadece kelamcılar cevap vermeye çalışmışlardır. Hayır hiçbir etkisi olmamıştır. 3.) Farabi’ye göre düşüncenin kurallarını belirleyen disiplin hangisidir? Matematik Hiçbiri Kelam Mantık --- Gramer 4.) Farabi’nin ilimler tasnifine dair eseri aşağıdakilerden hangisidir? Medinetu’l-Fazıla Kitabu’l-mille El-Cem beyne re’yeyi’l-hakimeyn Hiçbiri İhsau’l-ulum--- 5 )Kindi’ye göre en şerefli ilim hangisidir? Siyer Metafizik --- Tarih Fizik Matematik 6)Kindi din-felsefe ilişkisini çözümlemesine dair aşağıdaki önermelerden hangisi doğrudur? I) Felsefe ile dinin her ikisi de hakikati ifade eder. II) Din ile felsefenin konuları benzerdir. III) Din ile felsefenin ikisinin de amacı aynıdır. IV) Din ile felsefe arasında uzlaşım vardır. I, II I, III I, II, III, IV --- II, III I, II, III 1-Aşağıdaki hangisi Abbasi dönemi tercüme hareketinin sebeplerinden bir tanesi değildir? Abbasi hükümdarlarının Bağdat’ta bir dünya imparatorluğunun yöneticileri olmayı hedeflemeleri Bir imparatorluğun başşehri olan Bağdat toplumunun ihtiyaçları *Kuran metninin lafzının daha iyi anlaşılması için aklî ilimlere olan ihtiyaç Abbasi imparatorluk devletinin ihtiyaçları Hiçbiri 2-Yunan felsefesinin İslam dünyasına ulaşma yolları hangisidir? Arap bilim adamlarının Bizansa eğitim için gönderilmeleri İskenderiye’de tercüme bürosu kurulması Hiçbiri *Beraber yaşama ve tercüme yolu Bizanstan gelen bilim adamlarının eğitim kurumları kurması 3-İslam Kelamının (Mutezile Eşari ve Maturidi) fizik tasavvurunda kullanmış olduğu model aşağıdakilerden hangisidir? Pythogarasçı fizik model *Atomcu fizik modeli Hiçbiri Empedoklesçi fizik modeli Aristo fizik modeli 4-Aşağıdakilerden hangisi tercümeler döneminin mütercimlerinden değildir? Abdullah ibn Mukaffa Huneyn b. İshak Hiçbiri İshak b. Huneyn *Farabi 5-Emeviler döneminde tercüme hareketlerini destekleyen emir kimdir? Amr b. As Memun *Halid b. Yezid Hiçbiri Muaviye 6-Kelamî fırkaların ortaya çıkışında etkili olan ilk sebep hangisidir? Hiçbiri Peygamberliğin zorunlu oluşu Ganimetlerin paylaşılması *Hilafet meselesi ALLAH’ın birliği 7- Aşağıdakilerden hangisi ilk dönemlerde İslam dünyasında kabul edilen felsefe tanımlarından biri değildir? İnsanın kendini bilmesidir. İnsanın gücü ölçüsünde ebedî ve küllî olan varlıkların hakikatini, mahiyet ve sebeplerini bilmesidir. İnsanın gücü yettiği ölçüde yüce ALLAH'ın fiillerine benzemesidir. Felsefe hikmet sevgisidir. *Özgür bir şekilde eleştirme sanatıdır. 8-İlk dönem fetihleriyle beraber Müslümanların akli ilimlerden istifade etmek için irtibata geçmediği kültür aşağıdakilerden hangisidir? Hint kültürü İran kültürü Yunan kültürü *Türk kültürü Hellenistik kültür 9-Aşağıdakilerden hangisi İslam felsefesinin teşekkül döneminde etkili olmamıştır? *Aquinasçılık Dehrilik Mecusilik Batınılik Tabiatçılık 10-Aşağıdakilerden hangisi İlk dönem sufilerinden biri sayılamaz? Haris el-Muhasibi Kuşeyri * İbn Arabi Hiçbiri Hasan el-Basri 11-Abbasi devletinin katip sınıfı tercüme hareketlerine niçin ihtiyaç duymaktadır? Kâtip sınıfı varlıklı sınıf olduğundan dolayı metafizik meselelere ilgi duyduklarından tercüme hareketlerine ihtiyaç duymuşlardır. Kâtip sınıfı genelde iranlı ve yunanlı oldukları için ailelerinden gelen ilgilerini devam ettirmek istemişlerdir Katip sınıfı sahip oldukları öte dünya anlayışından dolayı, sevap kazanmak amacıyla tercüme hareketlerini desteklemişlerdir. Hiçbiri * Katipler muhasabe, tahrir, mühendislik, süre kaydı gibi, pratik ihtiyaçtan dolayı matematik geometri, cebir bilimlerine ihtiyaçları vardı Aşağıdakilerden hangisi İslam Felsefesinin özelliklerinden değildir? Süreklilik Birikimsellik Hiçbiri Evrensellik Ortaçağ bilimlerinden bağımsız olma ---- 1 ) Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? İslam düşünce geleneği Mecusiliğin evrenin oluş-bozuluş ve yönetiminde iki ilkenin zorunlu olduğu şeklindeki tezine cevap vermek zorunda kalmıştır. İslam düşünce geleneği tabiatçıların evrenin bir var edicisinin olmadığı tezlerine cevap vermiştir. İslam düşünce geleneği Dehriyye olarak anılan grupların evrenin zamanın eseri olduğu şeklindeki görüş ve eleştirilerine cevap vermiştir. ---------İslam düşünce geleneği Hristiyanların teslis inancına cevap vermiştir. İslam düşünce geleneği Brahmanların Mutlak Tanrı’nın birden fazla olduğu tezine cevap vermek zorunda kalmıştır 3 ) İhvan-ı Safa aşağıdaki şehirlerden hangisinde ortaya çıkmıştır? Buhara Kahire Kufe -----Basra Bağdat 4 ) Aşağıdakilerden hangisi Zekeriyya Razi’nin eserlerinden biridir? Medinetül Fazıla Enneadlar --------------Filozofça Yaşam Devlet Hiçbiri 5 ) Aşağıdaki sebeplerden hangileri Farabi’nin sudur teorisine başvurmasının bir sebebi olarak sayılabilir. I) Birden ancak bir çıkar ilkesinden taviz vermeden çokluğun ortaya çıkışını açıklama, II) Varlığın zamansal açıdan sonra olmadığını temellendirme, III) Şer kavramına makul bir yorum getirme ve varlıktaki kötülüğün Tanrı ile bir ilgisinin bulunmadığını ispat etme II III, I I -------I, II, III II, III 6 ) İhvan’a göre felsefenin amacı nedir? Ailenin refahı ve esenliği -----------Doğru bilgiye ulaştırma Toplumu mutluluğa kavuşturma Ruhu arındırma Akli birliği sağlama 7 ) Aşağıdakilerden hangisi İbn Sina’ya göre akıl çeşitleri arasında yer almaz? Bilmeleke akıl --------Beyani Akıl Hiçbiri Müstefad Akıl Bil kuvve akıl 8 ) Kindî aşağıdakilerden hangi ifadeyi nefs tanımında kullanmamıştır? ------Canlılık yeteneği bulunan ve organı olan doğal bir cismin tamamlanmış halidir. Evren duyular ve akledilirler iki varlık alanına ayrılır. İlki oluş bozuluşa tabi iken ikincisi tabi değildir Hiçbiri Evren duyular ve akledilirler iki varlık alanına ayrılır. İlki oluş bozuluşa tabi değil iken ikincisi tabidir Evren ay üstü ve ay altı olmak üzere iki varlık alanına ayrılır. İlki oluş ve bozuluşa tabi olup ikincisi oluş ve bozuluşa tabi değildir 9 ) “İnsan sanatlarının değer ve mertebe bakımından en üstünü felsefedir. Felsefenin tarifi İnsanın gücü ölçüsünde varlığın hakikatini bilmesidir. Çünkü filozofun bilgiden amacı gerçeğin bilgisini yakalama, davranışının amacı ise sürekli fiil değil, gerçeğe uygun davranmaktır. Çünkü biz gerçeğe ulaşınca o yöndeki fiilimiz sona erer.” diyen Kindi hangi anlamı kast etmemiştir. ----Felsefe gerçekliğin bilgisine ulaşmada başka bir kaynağa muhtaç değildir Felsefe aklı kullanarak gerçekliğin bilgisine ulaşmaya çalışır Gerçekliğin bilgisine sadece en şerefli sanat olan felsefe ile ulaşabiliriz Felsefe insani sanatlardan bir tanesi olup en şereflisidir Filozof gerçekliğin bilgisini elde ettikten sonra buna uygun davranmaya çalışır. 10 ) Aşağıdakilerden hangisi İhvan-ı Safa’nın kaynakları arasında yer almaz? Pisagor Plotinus Aristo Platon -----Zenon 11)İslam Felsefesi hakkında aşağıdakilerden hangisi söylenemez? İslam Felsefesi evrensel özellikleri bünyesinde taşır Hepsi İslam felsefesi kendisinden önceki felsefi birikimlerle çok sıkı ilişkisi vardır. İslam Felsefesi sadece Kuran ve sünnetin müslüman filozoflarca yorumlanmasından oluşmuştur.--- İslam felsefesi Orta Çağ bilim geleneklerini de bünyesinde ihtiva eder 12)Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? İslam düşünce geleneği Hristiyanların teslis inancına cevap vermiştir. İslam düşünce geleneği Dehriyye olarak anılan grupların evrenin zamanın eseri olduğu şeklindeki görüş ve eleştirilerine cevap vermiştir. İslam düşünce geleneği tabiatçıların evrenin bir var edicisinin olmadığı tezlerine cevap vermiştir.--- İslam düşünce geleneği Mecusiliğin evrenin oluş-bozuluş ve yönetiminde iki ilkenin zorunlu olduğu şeklindeki tezine cevap vermek zorunda kalmıştır. İslam düşünce geleneği Brahmanların Mutlak Tanrı’nın birden fazla olduğu tezine cevap vermek zorunda kalmıştır 13)İhvan’a göre iyi ahlak nasıl ortaya çıkar? Kötülükten Kaçınmayla İyi insanlarla birlikte olmak suretiyle Tanrı’nın lutfuna mazhariyetle Nazari Yetkinlikle Erdemlerin meleke haline gelmesiyle--- 15)Hristiyanlıkla ve Yahudilikle mukayeseli olarak düşünüldüğünde İslam dünyasında felsefi ilim geleneklerinin kısa zamanda oluşmasının sebeplerinden bir tanesi aşağıdakilerden hangisidir? I.)İslam dinin devletle beraber yayılması II.)Kur’an ve hadislerin genel anlamda ilim öğrenmeyi teşvik etmesi III.) İslamın ortaya çıktığı yüzyılda Arap toplumunun güçlü ilmi geleneklere sahip olması I, II, III I,II--- II III I 16)Kindî aşağıdakilerden hangi ifadeyi nefs tanımında kullanmamıştır? Canlılık yeteneği bulunan ve organı olan doğal bir cismin tamamlanmış halidir. Evren duyular ve akledilirler iki varlık alanına ayrılır. İlki oluş bozuluşa tabi değil iken ikincisi tabidir Hiçbir Evren duyular ve akledilirler iki varlık alanına ayrılır. İlki oluş bozuluşa tabi iken ikincisi tabi değildir-- Evren ay üstü ve ay altı olmak üzere iki varlık alanına ayrılır. İlki oluş ve bozuluşa tabi olup ikincisi oluş ve bozuluşa tabi değildir. 17)Farabi hakkında aşağıdakilerden hangisi söylenemez? Aristo’nun mantık külliyatının her eseri üzerine şerh yazmıştır. Mantık külliyatının bölümleri ile ilgili müstakil eserler yazmıştır. Mantıktaki başarısı dolayısıyla muallim-i sani ünvanını almıştır. Tasavvurat-Tasdikat ayrımını getirmiştir. İslam mantık geleneği daha sonra bu ayrımı takip etmiştir. İslam dünyasında ilk defa mantık hakkında eser yazan filozoftur. --- 18)İslam Felsefesinin doğup geliştiği dönemde siyasi yönetim ölçeği aşağıdakilerden hangisidir? Hiçbiri Şehir Devleti Ulus Devlet Din temelli aşiret devleti İmparatorluk Devleti--- İbn Sina’nın kavramsal sisteminde varlığı başkasından olmayıp kendisinden gelen mevcuda ne ad verilir? Mümkinu’l-vücud bi-gayrihi Hiçbiri Vacibu’l-vücud bi-gayrihi Mümkinu’l-vücud bi-zatihi Vacibu’l-vücud bi-zatihi --- 1)Kindi’nin metafiziğinde çelişkiye sebep olduğundan dolayı eleştirdiği temel kavram hangisidir? Sınırlılık Sonsuzluk --- İlk Muharrik Gök Akılları Hiçbiri 2)Kindi ilimleri nasıl tasnif etmektedir? 1) Vahyi ilimler, 2) Kültürel ilimler: a) Tarih, sosyal bilimler, 3) Akli ilimler: Fizik, Metafizik,b) Pratik ilimler: Ekonomi ve siyaset Felsefi ilimler: Fizik, Metafizik, Mitoloji, 1) Dini ilimler, 2) İnsani ilimler: a) Teorik ilimler: Fizik, Metafizik, İlmün nefs (Psikoloji), b) Pratik ilimler: ahlak ve siyaset --- Hiçbiri 1) Tarih ilimleri, 2) Doğrudan ilimler: Fizik, Metafizik, b) Pratik ilimler: Ekonomi ve siyaset 3)Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? I) Akli ilimlere dair birikim zirveye çıktığından dolayı 11 yy.dan sonra tercüme hareketine rastlamayız II) Me’mun’u felsefe eserlerini tercümeye sevk eden şey akli kıyasa eğilimi ve mutezile ekolünün etkisinde kalmış olmasıdır. III)Tercüme çalışmalarının İslamın evrenselleşme süreçleriyle de yakından alakalıdır. olduğu gözükmektedir. IV) İlk dönemlerde Beytülhikme bir tercüme bürosu ve bir kütüphane idi daha sonra özellikle pozitif bilimlerin araştırıldığı ve astronomik gözlemlerin yapıldığı bir merkez ve bir eğitim kurumu haline gelmiştir. II, IV I, V I --- IV II 4)Farabi’ye göre ortak duyunun işlevi nedir? Vehim ve hafızanın ortak olarak kullandığı güçtür --- Hayal ve düşünmenin ortak olarak kullandığı güçtür. Hayal ve vehmin ortak olarak kullandıkları güçtür Hafıza ve düşünmenin ortak olarak kullandığı güçtür Dış duyuların tamamına verilen addır 5)Bir cevherin, yeni bir cismin ortaya çıkışını sağlayan hareket çeşidine ne ad verilir? Hiçbiri Oluş bozuluş Hareketi Niceliksel Hareket Mekansal Hareket Niteliksel Hareket --- 6)İbn Sina psikolojisinde tikel yargıların kaynağı aşağıdakilerden hangisidir? Ortak Duyu Hayal--- Hiçbiri Hafıza Vehim 8)Zekeriyya Razi’nin ahlaki yaşamda model aldığı kişi kimdir? Hiçbiri Hermes Sokrat--- Aristo Hz. Muhammed 9)Aşağıdakilerden hangisi İbn Sina’ya göre akıl çeşitleri arasında yer almaz? Hiçbiri Beyani Akıl --- Bilmeleke akıl Bil kuvve akıl Müstefad Akıl İbn Ravendi’nin Kuranı Kerim hakkındaki ilhadi görüşü aşağıdakilerden hangisidir? Kuranda çelişkiler bulunmaktadır. |
Konu Sahibi Medineweb 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Medinewebli önlisans İlahiyat 1.sınıf öğrencileri... | İlahiyat Öğrencileri İçin Genel Paylaşımlar | nurşen35 | 87 | 33953 | 23 Mayıs 2015 21:53 |
Gülmek isteyenler tıklasın :))) | Videolar/Slaytlar | Kara Kartal | 3 | 4091 | 10 Mayıs 2015 16:16 |
Cumartesi Anneleri’nin ahı/Can Dündar | İslami Haberler | Medineweb | 0 | 2745 | 10 Mayıs 2015 16:13 |
Ayın Üyesi ''zeynepnm'' | Ayın Üyesi | 9Esra | 13 | 9033 | 30 Nisan 2015 14:29 |
Müzemmil suresi bize ne anlatıyor | Tefsir Çalışmaları | Medineweb | 0 | 3353 | 19 Nisan 2015 15:45 |
23 Aralık 2013, 13:06 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: sakarya ilitam İslam Felsefesi Sınav Soruları 1) Aşağıdaki hangisi Abbasi dönemi tercüme hareketinin sebeplerinden bir tanesi değildir? Abbasi hükümdarlarının Bağdat’ta bir dünya imparatorluğunun yöneticileri olmayı hedeflemeleri Bir imparatorluğun başşehri olan Bağdat toplumunun ihtiyaçları Kuran metninin lafzının daha iyi anlaşılması için aklî ilimlere olan ihtiyaç Abbasi imparatorluk devletinin ihtiyaçları Hiçbiri 2 ) Yunan felsefesinin İslam dünyasına ulaşma yolları hangisidir? Arap bilim adamlarının Bizansa eğitim için gönderilmeleri İskenderiye’de tercüme bürosu kurulması Hiçbiri Beraber yaşama ve tercüme yolu Bizanstan gelen bilim adamlarının eğitim kurumları kurması 3 ) Aşağıdakilerden hangisi ilk dönemlerde İslam dünyasında kabul edilen felsefe tanımlarından biri değildir? İnsanın gücü ölçüsünde ebedî ve küllî olan varlıkların hakikatini mahiyet ve sebeplerini bilmesidir. Felsefe hikmet sevgisidir. İnsanın kendini bilmesidir. Özgür bir şekilde eleştirme sanatıdır. İnsanın gücü yettiği ölçüde yüce ALLAH'ın fiillerine benzemesidir. 4 ) İslam Kelamının (Mutezile Eşari ve Maturidi) fizik tasavvurunda kullanmış olduğu model aşağıdakilerden hangisidir? Pythogarasçı fizik modeli Atomcu fizik modeli Hiçbiri Empedoklesçi fizik modeli Aristo fizik modeli 5) Aşağıdakilerden hangisi tercümeler döneminin mütercimlerinden değildir? Abdullah ibn Mukaffa Huneyn b. İshak Hiçbiri Farabi İshak b. Huneyn 6 ) Emeviler döneminde tercüme hareketlerini destekleyen emir kimdir? Amr b. As Memun Halid b. Yezid Hiçbiri Muaviye 7)Kelamî fırkaların ortaya çıkışında etkili olan ilk sebep hangisidir? Hiçbiri Peygamberliğin zorunlu oluşu Ganimetlerin paylaşılması Hilafet meselesi ALLAH’ın birliği İlk dönem fetihleriyle beraber müslümanların akli ilimlerden istifade etmek için irtibata geçmediği kültür aşağıdakilerden hangisidir? Hint kültürü İran kültürü Yunan kültürü Türk kültürü Hellenistik kültür 9 ) Aşağıdakilerden hangisi İslam felsefesinin teşekkül döneminde etkili olmamıştır? Dehrilik Mecusilik Aquinasçılık Batınılik Tabiatçılık |
23 Aralık 2013, 13:06 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: sakarya ilitam İslam Felsefesi Sınav Soruları 1.)Zekeriyya Razi Aristo’ya hangi konuda eleştiri yöneltmektedir? Vahyin imkanı Zamanın, başlangıcı ve sonu olmayan bir süreç olup evrendeki hareketin sayacı olduğu hususunda Hiçbiri Tanrı’nın ilk muharrikliği konusunda Evrenin atomlardan oluştuğu ve de boşluğun bulunduğu konusunda ----------------+ 2-) İbn Ravendi ve Zekeriyya Razi’nin eleştirilerinin felsefe geleneği üzerinde etkisi olmuş mudur? Nasıl? Evet olmuştur. Müslüman filozoflar bu iki filozofun eleştirilerine rasyonel cevap vermeye çalışmıştır. --------------+ Hayır hiçbir etkisi olmamıştır. Çünkü eserleri ve fikirleri hiç yayılmamıştır. Hiçbiri Evet olmuştur. Fakat filozoflar değil de sadece kelamcılar cevap vermeye çalışmışlardır. Hayır hiçbir etkisi olmamıştır. 3.) Farabi’ye göre düşüncenin kurallarını belirleyen disiplin hangisidir? Matematik Hiçbiri Kelam Mantık--------------+ Gramer 4.) Farabi’nin ilimler tasnifine dair eseri aşağıdakilerden hangisidir? Medinetu’l-Fazıla Kitabu’l-mille El-Cem beyne re’yeyi’l-hakimeyn Hiçbiri İhsau’l-ulum---------------+ 5 )Kindi’ye göre en şerefli ilim hangisidir? Siyer Metafizik----------------+ Tarih Fizik Matematik 6)Kindi din-felsefe ilişkisini çözümlemesine dair aşağıdaki önermelerden hangisi doğrudur? I) Felsefe ile dinin her ikisi de hakikati ifade eder. II) Din ile felsefenin konuları benzerdir. III) Din ile felsefenin ikisinin de amacı aynıdır. IV) Din ile felsefe arasında uzlaşım vardır. I, II I, III I, II, III, IV--------------+ II, III I, II, III 7-Aşağıdaki hangisi Abbasi dönemi tercüme hareketinin sebeplerinden bir tanesi değildir? Abbasi hükümdarlarının Bağdat’ta bir dünya imparatorluğunun yöneticileri olmayı hedeflemeleri Bir imparatorluğun başşehri olan Bağdat toplumunun ihtiyaçları Kuran metninin lafzının daha iyi anlaşılması için aklî ilimlere olan ihtiyaç----------------+ Abbasi imparatorluk devletinin ihtiyaçları Hiçbiri 8-Yunan felsefesinin İslam dünyasına ulaşma yolları hangisidir? Arap bilim adamlarının Bizansa eğitim için gönderilmeleri İskenderiye’de tercüme bürosu kurulması Hiçbiri Beraber yaşama ve tercüme yolu---------------------+ Bizanstan gelen bilim adamlarının eğitim kurumları kurması 9-İslam Kelamının (Mutezile Eşari ve Maturidi) fizik tasavvurunda kullanmış olduğu model aşağıdakilerden hangisidir? Pythogarasçı fizik model Atomcu fizik modeli----------------+ Hiçbiri Empedoklesçi fizik modeli Aristo fizik modeli 10-Aşağıdakilerden hangisi tercümeler döneminin mütercimlerinden değildir? Abdullah ibn Mukaffa Huneyn b. İshak Hiçbiri İshak b. Huneyn Farabi----------------+ 5-Emeviler döneminde tercüme hareketlerini destekleyen emir kimdir? Amr b. As Memun Halid b. Yezid-------------------+ Hiçbiri Muaviye 6-Kelamî fırkaların ortaya çıkışında etkili olan ilk sebep hangisidir? Hiçbiri Peygamberliğin zorunlu oluşu Ganimetlerin paylaşılması Hilafet meselesi-----------------+ ALLAH’ın birliği 7- Aşağıdakilerden hangisi ilk dönemlerde İslam dünyasında kabul edilen felsefe tanımlarından biri değildir? İnsanın kendini bilmesidir. İnsanın gücü ölçüsünde ebedî ve küllî olan varlıkların hakikatini, mahiyet ve sebeplerini bilmesidir. İnsanın gücü yettiği ölçüde yüce ALLAH'ın fiillerine benzemesidir. Felsefe hikmet sevgisidir. Özgür bir şekilde eleştirme sanatıdır.---------------+ 8-İlk dönem fetihleriyle beraber Müslümanların akli ilimlerden istifade etmek için irtibata geçmediği kültür aşağıdakilerden hangisidir? Hint kültürü İran kültürü Yunan kültürü Türk kültürü------------------+ Hellenistik kültür 9-Aşağıdakilerden hangisi İslam felsefesinin teşekkül döneminde etkili olmamıştır? Aquinasçılık-------------+ Dehrilik Mecusilik Batınılik Tabiatçılık 10-Aşağıdakilerden hangisi İlk dönem sufilerinden biri sayılamaz? Haris el-Muhasibi Kuşeyri İbn Arabi--------------+ Hiçbiri Hasan el-Basri 11-Abbasi devletinin katip sınıfı tercüme hareketlerine niçin ihtiyaç duymaktadır? Kâtip sınıfı varlıklı sınıf olduğundan dolayı metafizik meselelere ilgi duyduklarından tercüme hareketlerine ihtiyaç duymuşlardır. Kâtip sınıfı genelde iranlı ve yunanlı oldukları için ailelerinden gelen ilgilerini devam ettirmek istemişlerdir Katip sınıfı sahip oldukları öte dünya anlayışından dolayı, sevap kazanmak amacıyla tercüme hareketlerini desteklemişlerdir. Hiçbiri Katipler muhasabe, tahrir, mühendislik, süre kaydı gibi, pratik ihtiyaçtan dolayı matematik geometri, cebir bilimlerine ihtiyaçları vardı--------------+ 12-Aşağıdakilerden hangisi İslam Felsefesinin özelliklerinden değildir? Süreklilik Birikimsellik Hiçbiri Evrensellik Ortaçağ bilimlerinden bağımsız olma---------------+ 13) Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? İslam düşünce geleneği Mecusiliğin evrenin oluş-bozuluş ve yönetiminde iki ilkenin zorunlu olduğu şeklindeki tezine cevap vermek zorunda kalmıştır. İslam düşünce geleneği tabiatçıların evrenin bir var edicisinin olmadığı tezlerine cevap vermiştir. İslam düşünce geleneği Dehriyye olarak anılan grupların evrenin zamanın eseri olduğu şeklindeki görüş ve eleştirilerine cevap vermiştir. İslam düşünce geleneği Hristiyanların teslis inancına cevap vermiştir. İslam düşünce geleneği Brahmanların Mutlak Tanrı’nın birden fazla olduğu tezine cevap vermek zorunda kalmıştır-----------+ brahmanlarla alakalı peygamberliğin imkan ve gerekliliği,ahiret hayatına yönelik tenasüh inançları ve sıradan insanların da mucize gösterebilir iddialarına cvp verilmiştir 14) İhvan-ı Safa aşağıdaki şehirlerden hangisinde ortaya çıkmıştır? Buhara Kahire Kufe Basra---------------+ Bağdat 15) Aşağıdakilerden hangisi Zekeriyya Razi’nin eserlerinden biridir? Medinetül Fazıla Enneadlar Filozofça Yaşam---------------+ Devlet Hiçbiri 16) Aşağıdaki sebeplerden hangileri Farabi’nin sudur teorisine başvurmasının bir sebebi olarak sayılabilir. I) Birden ancak bir çıkar ilkesinden taviz vermeden çokluğun ortaya çıkışını açıklama, II) Varlığın zamansal açıdan sonra olmadığını temellendirme, III) Şer kavramına makul bir yorum getirme ve varlıktaki kötülüğün Tanrı ile bir ilgisinin bulunmadığını ispat etme II III, I I I, II, III-----------------+ II, III ?17) İhvan’a göre felsefenin amacı nedir? Ailenin refahı ve esenliği Doğru bilgiye ulaştırma------------------+ Toplumu mutluluğa kavuşturma Ruhu arındırma---------------+ Akli birliği sağlama 18) Aşağıdakilerden hangisi İbn Sina’ya göre akıl çeşitleri arasında yer almaz? Bilmeleke akıl Beyani Akıl---------------+ Hiçbiri Müstefad Akıl Bil kuvve akıl 19) “İnsan sanatlarının değer ve mertebe bakımından en üstünü felsefedir. Felsefenin tarifi İnsanın gücü ölçüsünde varlığın hakikatini bilmesidir. Çünkü filozofun bilgiden amacı gerçeğin bilgisini yakalama, davranışının amacı ise sürekli fiil değil, gerçeğe uygun davranmaktır. Çünkü biz gerçeğe ulaşınca o yöndeki fiilimiz sona erer.” diyen Kindi hangi anlamı kast etmemiştir? Felsefe gerçekliğin bilgisine ulaşmada başka bir kaynağa muhtaç değildir--------------+ Felsefe aklı kullanarak gerçekliğin bilgisine ulaşmaya çalışır Gerçekliğin bilgisine sadece en şerefli sanat olan felsefe ile ulaşabiliriz Felsefe insani sanatlardan bir tanesi olup en şereflisidir Filozof gerçekliğin bilgisini elde ettikten sonra buna uygun davranmaya çalışır. 20) Aşağıdakilerden hangisi İhvan-ı Safa’nın kaynakları arasında yer almaz? Pisagor Plotinus Aristo Platon Zenon-------------+ 21)İslam Felsefesi hakkında aşağıdakilerden hangisi söylenemez? İslam Felsefesi evrensel özellikleri bünyesinde taşır Hepsi İslam felsefesi kendisinden önceki felsefi birikimlerle çok sıkı ilişkisi vardır. İslam Felsefesi sadece Kuran ve sünnetin müslüman filozoflarca yorumlanmasından oluşmuştur.----------+ İslam felsefesi Orta Çağ bilim geleneklerini de bünyesinde ihtiva eder 22)Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? İslam düşünce geleneği Hristiyanların teslis inancına cevap vermiştir. İslam düşünce geleneği Dehriyye olarak anılan grupların evrenin zamanın eseri olduğu şeklindeki görüş ve eleştirilerine cevap vermiştir. İslam düşünce geleneği tabiatçıların evrenin bir var edicisinin olmadığı tezlerine cevap vermiştir.-----------------+ İslam düşünce geleneği Mecusiliğin evrenin oluş-bozuluş ve yönetiminde iki ilkenin zorunlu olduğu şeklindeki tezine cevap vermek zorunda kalmıştır. İslam düşünce geleneği Brahmanların Mutlak Tanrı’nın birden fazla olduğu tezine cevap vermek zorunda kalmıştır 23)İhvan’a göre iyi ahlak nasıl ortaya çıkar? Kötülükten Kaçınmayla İyi insanlarla birlikte olmak suretiyle Tanrı’nın lutfuna mazhariyetle Nazari Yetkinlikle Erdemlerin meleke haline gelmesiyle----------+ 24)Hristiyanlıkla ve Yahudilikle mukayeseli olarak düşünüldüğünde İslam dünyasında felsefi ilim geleneklerinin kısa zamanda oluşmasının sebeplerinden bir tanesi aşağıdakilerden hangisidir? I.)İslam dinin devletle beraber yayılması II.)Kur’an ve hadislerin genel anlamda ilim öğrenmeyi teşvik etmesi III.) İslamın ortaya çıktığı yüzyılda Arap toplumunun güçlü ilmi geleneklere sahip olması I, II, III I,II II III I 25)Kindî aşağıdakilerden hangi ifadeyi nefs tanımında kullanmıştır? Canlılık yeteneği bulunan ve organı olan doğal bir cismin tamamlanmış halidir.-------------+ Evren duyular ve akledilirler iki varlık alanına ayrılır. İlki oluş bozuluşa tabi değil iken ikincisi tabidir Hiçbir Evren duyular ve akledilirler iki varlık alanına ayrılır. İlki oluş bozuluşa tabi iken ikincisi tabi değildir Evren ay üstü ve ay altı olmak üzere iki varlık alanına ayrılır. İlki oluş ve bozuluşa tabi olup ikincisi oluş ve bozuluşa tabi değildir. 26)Farabi hakkında aşağıdakilerden hangisi söylenemez? Aristo’nun mantık külliyatının her eseri üzerine şerh yazmıştır. Mantık külliyatının bölümleri ile ilgili müstakil eserler yazmıştır. Mantıktaki başarısı dolayısıyla muallim-i sani ünvanını almıştır. Tasavvurat-Tasdikat ayrımını getirmiştir. İslam mantık geleneği daha sonra bu ayrımı takip etmiştir. İslam dünyasında ilk defa mantık hakkında eser yazan filozoftur.--------+ 27)İslam Felsefesinin doğup geliştiği dönemde siyasi yönetim ölçeği aşağıdakilerden hangisidir? Hiçbiri Şehir Devleti Ulus Devlet Din temelli aşiret devleti İmparatorluk Devleti---------------+ 28-İbn Sina’nın kavramsal sisteminde varlığı başkasından olmayıp kendisinden gelen mevcuda ne ad verilir? Mümkinu’l-vücud bi-gayrihi Hiçbiri Vacibu’l-vücud bi-gayrihi Mümkinu’l-vücud bi-zatihi Vacibu’l-vücud bi-zatihi--------+ 29)Kindi’nin metafiziğinde çelişkiye sebep olduğundan dolayı eleştirdiği temel kavram hangisidir? Sınırlılık Sonsuzluk ------------+ İlk Muharrik Gök Akılları Hiçbiri 30)Kindi ilimleri nasıl tasnif etmektedir? 1) Vahyi ilimler, 2) Kültürel ilimler: a) Tarih, sosyal bilimler, 3) Akli ilimler: Fizik, Metafizik,b) Pratik ilimler: Ekonomi ve siyaset Felsefi ilimler: Fizik, Metafizik, Mitoloji, 1) Dini ilimler, 2) İnsani ilimler: a) Teorik ilimler: Fizik, Metafizik, İlmün nefs (Psikoloji), b) Pratik ilimler: ahlak ve siyaset--------------+ Hiçbiri 1) Tarih ilimleri, 2) Doğrudan ilimler: Fizik, Metafizik, b) Pratik ilimler: Ekonomi ve siyaset 31)Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? I) Akli ilimlere dair birikim zirveye çıktığından dolayı 11 yy.dan sonra tercüme hareketine rastlamayız II) Me’mun’u felsefe eserlerini tercümeye sevk eden şey akli kıyasa eğilimi ve mutezile ekolünün etkisinde kalmış olmasıdır. III)Tercüme çalışmalarının İslamın evrenselleşme süreçleriyle de yakından alakalıdır. olduğu gözükmektedir. IV) İlk dönemlerde Beytülhikme bir tercüme bürosu ve bir kütüphane idi daha sonra özellikle pozitif bilimlerin araştırıldığı ve astronomik gözlemlerin yapıldığı bir merkez ve bir eğitim kurumu haline gelmiştir. II, IV I, V I ---------------+ IV II 32)Farabi’ye göre ortak duyunun işlevi nedir? Vehim ve hafızanın ortak olarak kullandığı güçtür-------------+ Hayal ve düşünmenin ortak olarak kullandığı güçtür. Hayal ve vehmin ortak olarak kullandıkları güçtür Hafıza ve düşünmenin ortak olarak kullandığı güçtür Dış duyuların tamamına verilen addır 33)Bir cevherin, yeni bir cismin ortaya çıkışını sağlayan hareket çeşidine ne ad verilir? Hiçbiri Oluş bozuluş Hareketi Niceliksel Hareket Mekansal Hareket Niteliksel Hareket--------------+ 34)İbn Sina psikolojisinde tikel yargıların kaynağı aşağıdakilerden hangisidir? Ortak Duyu Hayal--------------+ Hiçbiri Hafıza Vehim 35)Zekeriyya Razi’nin ahlaki yaşamda model aldığı kişi kimdir? Hiçbiri Hermes Sokrat---------+ Aristo Hz. Muhammed 36-müldihlikle suçlanan filozof ----------+ibnür ravendi 37.Mantığa dair eserlerin çeviri sebepleri arasında hangisi sayılamaz? Müslümanların gerek kendi aralarında gerekse diğer din mensuplarıyla yaptıkları tartışmaların cedel yöntemini kullanmalarını gerektirmesi Devlet başkanının mantığa duyduğu ilgi Kelam ile mantık arasındaki yakın ilişki Farsların inançlarını doğrulamak için Yunan mantığını kullanmaları ve müslümanların da mantığa ihtiyaç duymaları Ehli Hadis’in mantık çalışmalarına duymuş olduğu ilgi---------------+ 38.İbn Sina’nın felsefesini en geniş bir şekilde ortaya koyan ansiklopedik eserin adı aşağıdakilerden hangisidir? Şifa--------------+ Mübahasat el-Kanun Necat İşarat vet Tenbihat 39.İbn Ravendinin Kuranı Kerim hakkındaki ilhadi görüşü aşağıdakileden hangisidir? Kuranda çelişkiler bulunmaktadır.---------------+ Kuran arapça dışında başka bir dilde de inebilirdi. Kuranın icazı ancak aklın desteği ile anlaşılabilir. Kuranın icazı kendisine inen kavim sebebiyle anlaşılamamaktadır. Hiçbiri 40) Yunan felsefesinin İslam dünyasına ulaşma yolları hangisidir? Arap bilim adamlarının Bizansa eğitim için gönderilmeleri İskenderiye’de tercüme bürosu kurulması Hiçbiri Beraber yaşama ve tercüme yolu Bizanstan gelen bilim adamlarının eğitim kurumları kurması |
23 Aralık 2013, 13:07 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: sakarya ilitam İslam Felsefesi Sınav Soruları FELSEFE TARİHİ VİZELER 1) Aşağıdaki hangisi Abbasi dönemi tercüme hareketlerinin sebeplerinden bir tanesi değildir? *** Kuran metninin lafzının daha iyi anlaşılması için aklî ilimlere olan ihtiyaç Abbasi hükümdarlarının Bağdat’ta bir dünya imparatorluğunun yöneticileri olmayı hedeflemeleri Bir imparatorluğun başşehri olan Bağdat toplumunun ihtiyaçları Abbasi imparatorluk devletinin ihtiyaçları Hiçbiri 2 ) Yunan felsefesinin İslam dünyasına ulaşma yolları hangisidir? *** Beraber yaşama ve tercüme yolu Arap bilim adamlarının Bizansa eğitim için gönderilmeleri İskenderiye’de tercüme bürosu kurulması Bizanstan gelen bilim adamlarının eğitim kurumları kurması Hiçbiri 3 ) Aşağıdakilerden hangisi ilk dönemlerde İslam dünyasında kabul edilen felsefe tanımlarından biri değildir? *** Özgür bir şekilde eleştirme sanatıdır. Felsefe hikmet sevgisidir. İnsanın kendini bilmesidir. İnsanın gücü ölçüsünde ebedî ve küllî olan varlıkların hakikatini mahiyet ve sebeplerini bilmesidir. İnsanın gücü yettiği ölçüde yüce ALLAH'ın fiillerine benzemesidir. 4 ) İslam Kelamının (Mutezile, Eşari ve Maturidi) fizik tasavvurunda kullanmış olduğu model aşağıdakilerden hangisidir? *** Atomcu fizik modeli Pythogarasçı fizik modeli Empedoklesçi fizik modeli Aristo fizik modeli Hiçbiri 5) Emeviler döneminde tercüme hareketlerini destekleyen emir kimdir? *** Halid b. Yezid Amr b. As Memun Hiçbiri Muaviye 1) Zekeriyya Razi’nin ahlaki yaşamda model aldığı kişi kimdir? *** Sokrat Hermes Aristo Hz. Muhammed Hiçbiri 2) Zekeriyya Razi Aristo’ya hangi konuda eleştiri yöneltmektedir? *** Evrenin atomlardan oluştuğu ve de boşluğun bulunduğu konusunda, Zamanın, başlangıcı ve sonu olmayan bir süreç olup evrendeki hareketin sayacı olduğu hususunda, Vahyin imkanı, Tanrı’nın ilk muharrikliği konusunda, Hiçbiri 3- Aşağıdakilerden hangisi Zekeriyya Razi’nin eserlerinden biridir? *** Filozofça Yaşam Medinetül Fazıla Enneadlar Devlet Hiçbiri 1) İbn Ravendi’nin Kuranı Kerim hakkındaki ilhadi görüşü aşağıdakilerden hangisidir? *** Kuranda çelişkiler bulunmaktadır. 2) İbn Ravendi ve Zekeriyya Razi’nin eleştirilerinin felsefe geleneği üzerinde etkisi olmuş mudur? Nasıl? *** Evet olmuştur. Müslüman filozoflar bu iki filozofun eleştirilerine rasyonel cevap vermeye çalışmıştır. Evet olmuştur. Fakat filozoflar değil de sadece kelamcılar cevap vermeye çalışmışlardır. Hayır hiçbir etkisi olmamıştır. Çünkü eserleri ve fikirleri hiç yayılmamıştır. Hayır hiçbir etkisi olmamıştır. Hiçbiri 1- İhvan’a göre iyi ahlak nasıl ortaya çıkar? *** Erdemlerin meleke haline gelmesiyle Kötülükten Kaçınmayla İyi insanlarla birlikte olmak suretiyle Tanrı’nın lutfuna mazhariyetle Nazari Yetkinlikle 2- İhvan-ı Safa aşağıdaki şehirlerden hangisinde ortaya çıkmıştır? *** Basra Bağdat Buhara Kufe Kahire 3- İhvan’a göre felsefenin amacı nedir? *** Ruhu arındırma Doğru bilgiye ulaştırma Ailenin refahı ve esenliği Toplumu mutluluğa kavuşturma Akli birliği sağlama 4) Aşağıdakilerden hangisi İhvan-ı Safa’nın kaynakları arasında yer almaz? *** Zenon Pisagor Plotinus Aristo Platon 1- Kindî aşağıdakilerden hangi ifadeyi nefs tanımında kullanmamıştır? *** Canlılık yeteneği bulunan ve organı olan doğal bir cismin tamamlanmış halidir. * Evren duyular ve akledilirler iki varlık alanına ayrılır. İlki oluş bozuluşa tabi iken ikincisi tabi değildir Evren duyular ve akledilirler iki varlık alanına ayrılır. İlki oluş bozuluşa tabi değil iken ikincisi tabidir. Hiçbiri Evren ay üstü ve ay altı olmak üzere iki varlık alanına ayrılır. İlki oluş ve bozuluşa tabi olup ikincisi oluş ve bozuluşa tabi değildir 2- Kindi’nin metafiziğinde çelişkiye sebep olduğundan dolayı eleştirdiği temel kavram hangisidir? *** Sonsuzluk Sınırlılık İlk Muharrik Gök Akılları Hiçbiri 3) Kindi ilimleri nasıl tasnif etmektedir? *** 1) Dini ilimler, 2) İnsani ilimler: a) Teorik ilimler: Fizik, Metafizik, İlmün nefs (Psikoloji), b) Pratik ilimler: ahlak ve siyaset 1) Vahyi ilimler, 2) Kültürel ilimler: a) Tarih, sosyal bilimler, 3) Akli ilimler: Fizik, Metafizik, b) Pratik ilimler: Ekonomi ve siyaset Felsefi ilimler: Fizik, Metafizik, Mitoloji, 1) Tarih ilimleri, 2) Doğrudan ilimler: Fizik, Metafizik, b) Pratik ilimler: Ekonomi ve siyaset Hiçbiri 4- Kindi din-felsefe ilişkisini çözümlemesine dair aşağıdaki önermelerden hangisi doğrudur? I) Felsefe ile dinin her ikisi de hakikati ifade eder. II) Din ile felsefenin konuları benzerdir. III) Din ile felsefenin ikisinin de amacı aynıdır. IV) Din ile felsefe arasında uzlaşım vardır. *** I, II, III, IV I, II I, III II, III I, II, III 5- Kindi’ye göre en şerefli ilim hangisidir? ** Metafizik Siyer Tarih Fizik Matematik 6-) “İnsan sanatlarının değer ve mertebe bakımından en üstünü felsefedir. Felsefenin tarifi İnsanın gücü ölçüsünde varlığın hakikatini bilmesidir. Çünkü filozofun bilgiden amacı gerçeğin bilgisini yakalama, davranışının amacı ise sürekli fiil değil, gerçeğe uygun davranmaktır. Çünkü biz gerçeğe ulaşınca o yöndeki fiilimiz sona erer.” diyen Kindi hangi anlamı kast etmemiştir. *** Felsefe gerçekliğin bilgisine ulaşmada başka bir kaynağa muhtaç değildir Felsefe aklı kullanarak gerçekliğin bilgisine ulaşmaya çalışır Gerçekliğin bilgisine sadece en şerefli sanat olan felsefe ile ulaşabiliriz Felsefe insani sanatlardan bir tanesi olup en şereflisidir Filozof gerçekliğin bilgisini elde ettikten sonra buna uygun davranmaya çalışır. 1) Aşağıdakilerden hangisi tercümeler döneminin mütercimlerinden değildir? *** Farabi Abdullah ibn Mukaffa Huneyn b. İshak İshak b. Huneyn Hiçbiri 2) Farabi’ye göre ortak duyunun işlevi nedir? *** Vehim ve hafızanın ortak olarak kullandığı güçtür Hayal ve düşünmenin ortak olarak kullandığı güçtür. Hayal ve vehmin ortak olarak kullandıkları güçtür Hafıza ve düşünmenin ortak olarak kullandığı güçtür Dış duyuların tamamına verilen addır 3) Aşağıdaki sebeplerden hangileri Farabi’nin sudur teorisine başvurmasının bir sebebi olarak sayılabilir. I) Birden ancak bir çıkar ilkesinden taviz vermeden çokluğun ortaya çıkışını açıklama, II) Varlığın zamansal açıdan sonra olmadığını temellendirme, III) Şer kavramına makul bir yorum getirme ve varlıktaki kötülüğün Tanrı ile bir ilgisinin bulunmadığını ispat etme *** I, II, III II III, I I II, III 4) Farabi hakkında aşağıdakilerden hangisi söylenemez? *** İslam dünyasında ilk defa mantık hakkında eser yazan filozoftur. Mantık külliyatının bölümleri ile ilgili müstakil eserler yazmıştır. Aristo’nun mantık külliyatının her eseri üzerine şerh yazmıştır. Tasavvurat-Tasdikat ayrımını getirmiştir. İslam mantık geleneği daha sonra bu ayrımı takip etmiştir. Mantıktaki başarısı dolayısıyla muallim-i sani ünvanını almıştır. 5- Farabi’ye göre düşüncenin kurallarını belirleyen disiplin hangisidir? *** Mantık Matematik Hiçbiri Kelam Gramer 6) Farabi’nin ilimler tasnifine dair eseri aşağıdakilerden hangisidir? *** İhsau’l-ulum Medinetu’l-Fazıla Kitabu’l-mille El-Cem beyne re’yeyi’l-hakimeyn Hiçbiri 1- İbn Sina psikolojisinde tikel yargıların kaynağı aşağıdakilerden hangisidir? *** Hayal Ortak Duyu Hafıza Vehim Hiçbiri 2) Aşağıdakilerden hangisi İbn Sina’ya göre akıl çeşitleri arasında yer almaz? *** Beyani Akıl Bilmeleke akıl Bil kuvve akıl Müstefad Akıl Hiçbiri 3- İbn Sina’nın kavramsal sisteminde varlığı başkasından olmayıp kendisinden gelen mevcuda ne ad verilir? *** Vacibu’l-vücud bi-zatihi Mümkinu’l-vücud bi-gayrihi Mümkinu’l-vücud bi-zatihi Vacibu’l-vücud bi-gayrihi Hiçbiri 4) Aşağıdakilerden hangisi İbn Sina’ya göre akıl çeşitleri arasında yer almaz? *** Beyani Akıl Bilmeleke akıl Bil kuvve akıl Müstefad Akıl Hiçbiri Hiçbiri 6- İlk dönem fetihleriyle beraber Müslümanların akli ilimlerden istifade etmek için irtibata geçmediği kültür aşağıdakilerden hangisidir? *** Türk kültürü Hint kültürü İran kültürü Yunan kültürü Hellenistik kültür 1- Aşağıdakilerden hangisi İslam felsefesinin teşekkül döneminde etkili olmamıştır? *** Aquinasçılık Dehrilik Mecusilik Batınılik Tabiatçılık 2- Aşağıdakilerden hangisi İlk dönem sufilerinden biri sayılamaz? *** İbn Arabi Haris el-Muhasibi Kuşeyri Hasan el-Basri Hiçbiri 3- Abbasi devletinin katip sınıfı tercüme hareketlerine niçin ihtiyaç duymaktadır? *** Katipler muhasabe, tahrir, mühendislik, süre kaydı gibi, pratik ihtiyaçtan dolayı matematik geometri, cebir bilimlerine ihtiyaçları vardı Kâtip sınıfı varlıklı sınıf olduğundan dolayı metafizik meselelere ilgi duyduklarından tercüme hareketlerine ihtiyaç duymuşlardır. Katip sınıfı sahip oldukları öte dünya anlayışından dolayı, sevap kazanmak amacıyla tercüme hareketlerini desteklemişlerdir. Kâtip sınıfı genelde iranlı ve yunanlı oldukları için ailelerinden gelen ilgilerini devam ettirmek istemişlerdir Hiçbiri 4- Aşağıdakilerden hangisi İslam Felsefesinin özelliklerinden değildir? *** Ortaçağ bilimlerinden bağımsız olma Süreklilik Birikimsellik Evrensellik Hiçbiri 5) Aşağıdakilerden hangisi İslam Felsefesi hakkında söylenemez? *** İslam Felsefesi sadece Kuran ve sünnetin müslüman filozoflarca yorumlanmasından oluşmuştur. İslam Felsefesi evrensel özellikleri bünyesinde taşır İslam felsefesi kendisinden önceki felsefi birikimlerle çok sıkı ilişkisi vardır. İslam felsefesi Orta Çağ bilim geleneklerini de bünyesinde ihtiva eder Hepsi 6) Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? *** İslam düşünce geleneği Brahmanların Mutlak Tanrı’nın birden fazla olduğu tezine cevap vermek zorunda kalmıştır. İslam düşünce geleneği tabiatçıların evrenin bir var edicisinin olmadığı tezlerine cevap vermiştir. İslam düşünce geleneği Hıristiyanların teslis inancına cevap vermiştir. İslam düşünce geleneği Mecusiliğin evrenin oluş-bozuluş ve yönetiminde iki ilkenin zorunlu olduğu şeklindeki tezine cevap vermek zorunda kalmıştır. İslam düşünce geleneği Dehriyye olarak anılan grupların evrenin zamanın eseri olduğu şeklindeki görüş ve eleştirilerine cevap vermiştir. 7) Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? I) Akli ilimlere dair birikim zirveye çıktığından dolayı 11 yy.dan sonra tercüme hareketine rastlamayız II) Me’mun’u felsefe eserlerini tercümeye sevk eden şey akli kıyasa eğilimi ve mutezile ekolünün etkisinde kalmış olmasıdır. III) Tercüme çalışmalarının İslamın evrenselleşme süreçleriyle de yakından alakalı olduğu gözükmektedir. IV) İlk dönemlerde Beytülhikme bir tercüme bürosu ve bir kütüphane idi daha sonra özellikle pozitif bilimlerin araştırıldığı ve astronomik gözlemlerin yapıldığı bir merkez ve bir eğitim kurumu haline gelmişti. *** I II, IV I, V IV II 1) Hıristiyanlıkla ve Yahudilikle mukayeseli olarak düşünüldüğünde İslam dünyasında felsefi ilim geleneklerinin kısa zamanda oluşmasının sebeplerinden bir tanesi aşağıdakilerden hangisidir? I.) İslam dinin devletle beraber yayılması II.) Kur’an ve hadislerin genel anlamda ilim öğrenmeyi teşvik etmesi III.) İslamın ortaya çıktığı yüzyılda Arap toplumunun güçlü ilmi geleneklere sahip olması *** I I, II, III II III I,II 2) İslam Felsefesinin doğup geliştiği dönemde siyasi yönetim ölçeği aşağıdakilerden hangisidir? *** İmparatorluk Devleti Şehir Devleti Ulus Devlet Din temelli aşiret devleti Hiçbiri 3- Mürteki kebire sorunu .................. sebebıyle ortaya çıkmıştır? a) büyuk günah sebebiyle b) cemel-sıffın savaşı *** 4- Bir cevherin, yeni bir cismin ortaya çıkışını sağlayan hareket çeşidine ne ad verilir? *** Niteliksel Hareket Oluş bozuluş Hareketi Niceliksel Hareket Mekansal Hareket Hiçbiri 5) Kelamî fırkaların ortaya çıkışında etkili olan ilk sebep hangisidir? *** Hilafet meselesi Peygamberliğin zorunlu oluşu Ganimetlerin paylaşılması ALLAH’ın birliği Hiçbiri 6- Mülhidlikle suçlanan filozof kimdir? *** İbni Ravendi ve Ebu Bekir (Zekeriya) er-Razi tekrarsız |
06 Temmuz 2020, 20:32 | Mesaj No:6 | |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Alıntı:
Telefondan resim formatı olarak çekip PDF, drive dosya halinde getirebilirsiniz Bunun için Google Store'de çok fazla program var. Onları indirerek formata çevirin
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR | |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Sakarya ilitam İlkçağ Felsefesi Tarihi Sınav Soruları | Medineweb | İslam Felsefesi | 11 | 11 Temmuz 2017 21:03 |
Sakarya ilitam İslam Fıkıh Usulü Sınav Soruları | Medineweb | Fıkıh Usülü | 3 | 28 Şubat 2015 16:42 |
Sakarya ilitam İslam Mezhepleri Tarihi I Sınav Soruları | Medineweb | SAKARYA İlitam | 4 | 01 Ocak 2015 16:15 |
sakarya ilitam islam ahlak felsefesi sınav soruları | Medineweb | SAKARYA İlitam | 0 | 24 Aralık 2013 14:20 |
İslam Tarihi Sınav Soruları(Sakarya ilitam ) | Medineweb | SAKARYA İlitam | 1 | 23 Aralık 2013 13:45 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|