|
Konu Kimliği: Konu Sahibi MERVE DEMİR,Açılış Tarihi: 24 Nisan 2008 (22:19), Konuya Son Cevap : 29 Eylül 2014 (14:00). Konuya 73 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
28 Temmuz 2012, 15:07 | Mesaj No:21 | |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Alıntı:
Abi bu 61 gün mevzusu hakkındaki delilleri paylaşa bilirmisiniz,
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... | |
31 Temmuz 2012, 02:57 | Mesaj No:23 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Yanlışlıkla Yapılan Katlin Kefareti... Bir müminin diğer bir mümini öldürmesi düşünülemez. Bu ancak yanlışlıkla olabilir. Kim yanlışlıkla bir mümini öldürürse mümin bir köle azad etmesi ve ölünün ailesine diyet ödemesi gerekir. Eğer ölenin ailesi diyeti bağışlarsa bu gereklilik ortadan kalkar. Eğer ölü size düşman bir kavme mensub bir mümin ise o zaman mümin bir köle azad etmek gerekir. Eğer anlaşmalı olduğunuz kavimden ise ailesine fidye ödemek ve mümin bir köle azad etmek gerekir. Bunları bulamayan kimse Allah'ın tevbesini kabul etmesi için aralıksız iki ay oruç tutar. Hiç şüphesiz Allah herşeyi bilir ve hikmet sahibidir. (Nisa-92) Bilerek Katlin kısası ... Ey iman edenler! Maktüller hakkında size kısas farz edildi. Hür hür ile, köle köle ile, dişi dişi ile, fakat kimin lehine maktulün kardeşi tarafından bir şey affedilirse, ma’ruf olan emre ittiba etmeli, ona güzellikle (diyet) ödemelidir. Bu Rabb’ınız tarafından bir hafifletme ve rahmettir. Artık bundan sonra kim haddi tecavüz ederse onun için pek acıklı bir azap vardır. Ey akıl sahipleri, sizin için kısasta hayat vardır. Bu sayede adam öldürmekten sakınırsınız (Bakara-178-279) Oruç hususunda belirlenen Kefaret.... Kur'an, insanoğluna bir rehber, bu rehberliğin apaçık bir delili ve doğruyu yanlıştan ayırt edici bir ölçü olarak (ilk defa) bu Ramazan Ayında indirilmiştir. Bundan dolayı, sizden kim bu aya erişirse onu baştan başa tutsun. Ancak hasta veya seyahatte olan, başka günlerde (aynı sayıda oruç tutsun). Allah sizin için kolaylık diler, zorluk çekmenizi istemez; ama (belirlenen günlerin) sayısını tamamlamanızı ve size doğru yolu gösterdiğinden dolayı Allah'ı yüceltmenizi ve (O'na) şükretmenizi (ister). (Bakara-185) Yemin Kefareti... Allah, düşünmeden ağzınızdan kaçırıverdiğiniz yeminlerden dolayı sizi sorumlu tutmaz, ama bilerek ve isteyerek yaptığınız yeminlerden sorumlu tutacaktır. Böylece, yemininizi bozma karşılığında, on yoksulu kendi ailenize yedirdiğinizin hemen hemen aynısı ile beslemeniz veya onları giydirmeniz veya bir insanı özgürlüğüne kavuşturmanız gerekir; buna imkanı olmayan ise (onun yerine) üç gün oruç tutacaktır. Her ne zaman yemin eder (ve onu bozar)sanız yeminlerinizin kefareti işte bu olacaktır. Öyleyse yeminlerinize sadık olun. Allah mesajlarını size böylece açıklar ki şükredici olasınız.(Maide-89) Zıhar kavramının Kefareti... O halde, "Sen bana annem kadar haramsın!" diyerek hanımlarından ayrılanlara ve sonra söylediklerinden geri dönenlere gelince, (onların keffareti) eşlerin tekrar birbirlerine dokunmalarından önce bir köleyi özgürlüğüne kavuşturmak olacaktır. Size (burada) tavsiye edilen budur; çünkü Allah yaptığınız her şeyden tamamiyle haberdardır. Ancak buna imkanı olmayan, (bunun yerine,) birbirlerine yeniden dokunmadan önce peşpeşe iki ay oruç tutacak ve buna gücü yetmeyen altmış yoksulu doyuracak. Bu, Allah'a ve Elçisi'ne inancınızı isbat etmeniz için (gerekli)dir. Bunlar Allah'ın koyduğu sınırlardır ve hakikati inkar edenleri (öteki dünyada) şiddetli bir azap beklemektedir. (Mücadile-4-5) Orucu kasten veya bilmeyerek bozan biri için Kur'anda 60 yada 61 oruç tutması hususunda herhangi bir emir yoktur. Allah kefaretler hususunda farklı farklı konularda ve ayetlerde kefaret miktarlarını açıkça belirlemiştir. Nisa 92 ayeti kerimeyi kıyas yolu ile Oruca hamletme çalışmalarında gözden kaçırılan esas nokta Kefaret hükümünün farklı anlaşılmasındandır.Yanlışlıkla yapılan Katil için açıkça beyan edilen Kefareti Oruç için delil almak Kur'ani metod ile uyuşmaz. Allah birçok hususta Kefaret hükümlerini açıkça izah etmiştir . Kur'ani kerimde cezalar ve kefaret kişilerin yapmış oldukları hatalar günahlar için zulme uğrayanlara bir nevi diyet ödetme ve bu hata ve günahlardan uzak tutmak içindir.Oruç ise kendi ile alakalı olan bir ibadet biçimidir ve kişinin bilerek veya bilmeyerek oruç tutmaması zaten kendi kendine zarar vermek olduğu vicdan sahibi ise bilmesi zaten kendisi için ceza olarak yeterli olup Kurânda hakkında herhangi bir hüküm olmayışı kefaret olarak 60-61 sayılarını zorunlu kılmak Allah'ın belirtmediği bir konu hakkında hüküm vermektir Ceza misli ile verilir Orucu tutmayanın cezası misli iledir bire birdir. Allah'ın vermediği bir hükmü Allah resulünün verdiğini düşünmek Kur'an'ın adaletine aykırı bir tutumdur...Allah bize kolaylık kılmaktadır bizler kendi kendimize zorluklar çıkarmaktan sakınmalıyız ... Allah için yapılan bir ibadeti yerine gereği gibi getirmemesi, insanın kendisine verdiği zarar yeterli gelmesi ayrıca bir cezaya yada kefarete gerek olmadığını Kuran'dan anlıyoruz. Zaten bunları yerine getirmemekle bizler alacağımız cezayı almış oluruz ibdetten mahrum kalmak ile.Namazın, orucun getireceği güzelliklerinden, faydasından, nefsi terbiyesinden gerekli yararları sağlayamamışız demektir. Yani bu durumda cezamızı kendi kendimizi bu ibadetlerden mahrum kalma sureti ile zaten vermiş oluruz.
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
31 Temmuz 2012, 18:31 | Mesaj No:24 |
Durumu: Medine No : 17525 Üyelik T.:
23 Mart 2012 | Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Hz. Ebu Hüreyre : Resulullaha (a.s.m.) bir adam geldi : "Ey Allah'ın Resulü, mahvoldum" dedi. Peygamberimiz, "Seni mahveden şey nedir?" diye sorunca: "Oruçlu iken eşimle ilişkide bulundum" dedi. Bunun üzerine Resulullah (a.s.m.) ile aralarında şu konuşma geçti: "Azat edecek bir köle bulabilir misin?" "Hayır!" "Üst üste iki ay oruç tutabilir misin?" "Hayır!" "Altmış fakiri doyurabilir misin?" "Hayır!" "Öyleyse otur!" Biz bu halde üzere beklerken, Resulullaha (a.s.m.) içerisinde hurma bulunan bir büyük sepet getirildi. "Soru sahibi nerede?" diyerek adamı aradı. Adam, "Benim! Buradayım!" deyince, Resulullah (a.s.m.): "Şu sepeti al, fakirlere sadaka olarak ver" dedi. Adam, "Benden fakirine mi? Allah'a yemin ediyorum ki, Medine'nin şu iki kayalığı arasında benden daha fakiri yoktur" cevabını verdi. Bunu üzerine, "Öyleyse bunu ailene yedir!" buyurdu. (Buhari, Savm:29, 31; Müslim, Sıyâm:81; Muvatta, Sıyâm:28; Ebû Dâvud, Savm:37; Tirmizî, Savm:28.) |
31 Temmuz 2012, 19:34 | Mesaj No:25 |
Durumu: Medine No : 14876 Üyelik T.:
01 Aralık 2011 | Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Hacı kardeşim Allah razı olsun .Bende aynı hadisi şerifi yazacaktım sen yazmışsın. Yalnız ben burda soru soran ve cevap veren kardeşlerimle bazı endişelerimi paylaşmak istiyorum.Uzun zamandırda bunu düşünüyorum.Şimdi burda bilgili addettiğimiz insanlar var bir de soru soranlar..Dikkat ediyorum (Yada ben öyle sanıyorum),soru soranlar bir mezhebe bağlı kişiler..Ya hanefi (Türkiyenin büyük çoğunluğu gibi) ya (doğuda olduğu gibi) şafii mezhebine mensub.. Şimdi bir soru soruldu.Cevap neye göre veriliyor.???Bazen ne hanefide ne şafi mezhebine uymayan cevapları okuyoruz. Soruları cevaplayan kişilerin.Hanefiye göre böyledir.Şafiye göre böyledir.Veya Şu alim şöyle cevap vermiş.Şiaya göre böyledir demesi daha doğru değilmi.?Kim hangi mezhepteyse ona göre cevabını alır. Birde 14 asırdır cevabı olan meselere tekrar cevap bulmaya çalışmak ,yeniden yorumlamaya çalışmak ,Bunun sebebi nedir??.Ben bunları pek anlayamıyorum ....Mesela Ebu Hanefiyi okudunuzmu diyen kişi Yani mücadelesini cihadını örnek alan kişi onun neden hem itikatta hem amelde örnek almaz hata tam tersi hareke ederki???? .Ateşin yakıcı olduğunu anlamak için illa elini ateşe sokmak gerekmez...Geçmiş tecrübelerden ders almayı ,bu hususlarda rehberlik edenlere itibar etmeyi bilmek gerekmezmi? Ben bu yazılan çizilenlere bakarak bazı sonuçlara varmaya çalışıyorum...Anlamaya çalışıyorum...Ne yazıkki pek de iyi sonuçlara ulaşamadım...varamadım..Hatta bazen şu soruyu sormadan edemiyorum.. Bizimmi teslimiyetimiz fazla?? ,yoksa bu kardeşlermi yeterince iman etmemiş ..Teslim olmamış..Müslüman olmak teslim olmak değilmi zaten..
__________________ |
01 Ağustos 2012, 00:04 | Mesaj No:26 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
şunu defalarca yazdık,yazmayada inş devam edeceğiz.Resulullaha kuran ve bir misli verilmiştir.yani kuran dışında da vahy almıştır.Resulullah sav in görevi muğlak olanları çözmek,açıklamak,yaşayarak öğretmek ve beyan etmektir. bakınız kuranda olmayıp ama tatbikatta Resulullaha ait yüzlerce örnekten bir kaçı ; 1-namazların edası şekli rekatlar vs. 2-Resulullah tatbikatı olmazsa,kurandaki" salat" kavramının "namaz" olduğunu hiç bir alim iddia edemez.çünkü "salat" dua demektir.ama Resulullahın tatbikatında namaz kılmak olduğunu bize bildirmiştir. 3-kabeden önce kıble mescidi aksa idi.mescidi aksanın kıble olduğunu kuranda bir ize rastlıyamazsınız.bu bize vahyi gayri metlufun varlığını kanıtlamaz mı ? 4-Resulullah hz zeynebin kendisinin eşi olacağını bile bile azatlısına nikah kıydı.bu bilgi nerden gelmeydi ? 5-ezan konusu kuranda geçmemekte ama evrensel tartışmasız bir islam şiarıdır.nerden geldi bu ezan ? 6-bedir savaşından bir önceki vaad neydi? 7-Resulullahın ailesi ile olan gizli bir olay/sır neydi ? Resululah neden 1 ay darıldı tüm eşlerine? kuran neden tehdit etti annelerimizi ? Allah ile Resulu arasında olan ama bizim bilmediklerimizin adı nedir ? 8-mekkenin fethi müjdelenmesi çok sonradan kurana geçmektedir.ama Resulullah bunu aylar önce müjdeledi ? kim söyledi nerden öğrendi ???? 9-kıyamet süresinin16-19 arasındaki ayetlerde,resulullaha uyarı vardır ve görev verilir? bu görev neydi ?kuran açık ise ayette geçen beyan'ın işi ne ? dilini kıpırdayıp durma biz sana öğreteceğiz ne demek idi ? bunun gibi onlarca örnek verilebilir...ve şu anlaşılır ki Resulullah hevasından konuşmaz,konuşması/yaşantısı vahy idi.ve bunlara inanmak peygamberlere imanın ta kendisidir.aksi takdirde Resulullahı ptt memuru sanmak,kurana aykırı olup, insanı dinden çıkarır. gelelim sorunun cevabına; 4 mezhep ittifakla evlilerin ramazanda oruçlu iken ciması haramdır ve 61 gün cezası vardır.hacı kardeşimiz hadisi şerifi vermiş zaten.bu hadisi hadis ilminin temelini atan 4 büyük muhadisin ittifakı mevcuttur.4 mezhep ve 4 muhadis ( ki bu 4 alim tartışmasız alimlerdir) bu hadisi onaylıyorsa ,bunları red etmek cehaletin ebu cehilcesi olmazmı?! kurand ayok diye yukarıda saydığım 9 madeyıde söküp atmanız lazım olmazmı islamda? kuranda ezan yok! susturalım öyle mi ? hanefi mezhebinde 61 güne bir olay daha ilave edilmektedir.bilerek özürsüz orucu bozmak da bu suçu yüklenmektir der. 1400 yıllık islam tarihi,alimleri,muhadisleri,mufesirleri böyle ittifak etmişse,aksini saçmalamak saçmalığın ebu cehilcesidir kusura bakmayın.bu tür saçmalıkları meslek edinenlere uyulursa,islam "Allah"a imandan ibarettir.Allaha imanı güneş ay davar öküz taş toprakda becermektedir. aklıma hep şu geliyor; bu guruh Allah'a dinini öğretmeye soyunmak ukalalığının ta kendisidir.Allahın peygamberinden daha yetkili olan bu ne idüğü belirsiz kişilere,Allah bela verecektir,bu gün mü yarın mı Allah bilir. dikkat edin muteşabih ayetlerle uğraşmak şeytanlaşmış insanların işidir.insanların kafasını bulandırmak ağır sorumluluktur. hz musa (as) :Allahım içimizdeki beyınsizler yüzünden bizi helak etme! saygılar...
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
01 Ağustos 2012, 00:48 | Mesaj No:27 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
Muallime bacım Müslüman olmak Emin olmaktır Bunun yoluda Tahkiki bir imanı elde etmek için Allah'ın dinini Allah'ın kelamından Resulünün mütevatir sünnetinden öğrenmekle olur...Mezhepler diniz yorumlarıdırlar Allah tüm mezhep imamlarından razı olsun kendi asırlarında ilmi hususlarda insanlara rehberlik yapmışlardır...Şu veya Bu mezhebe göre olaya bakmıyoruz Mezheplerin beslendiği ana kaynak Kur'an ve Sünnet ile bakıyoruz ve bu iki temel kaynağa uygun görüş kimden gelirse gelsin benimsiyor ve kabul ediyoruz kimsenin Mezheplere veya başka şeylere karşı çıktığı yok karşı çıktığımız nokta Mezhepçilik yada diğer adı ile Mezhep holiganlığıdır kimseye mezhepsiz olun demiyoruz ama Mezhepsizlikte dinsizlik değildir bunu iddia eden varsada buyursun bana ispatlasın ... Muhsin hocam sizden bu hususta delil istemiş idim ve delili Hacıysk kardeşimiz sundu ve vermiş olduğu rivayetin bu konuda delil olduğunu bir çok kaynaktan bakarak Oruç kefareti olarak 61 gün mevzuu cinsel ilişki ile alakalı olup yeme içmeyi içine almamaktadır ...Hatta Sahabenin orucun ilk günlerinde yaşadıkları hususlar ayetle sabittir ve Allah bu zoruluğu kaldıramayan Müminlere orucun başlangıç ve bitiş saatleri haricinde kolaylık sağlamıştır...Muhsin hocam 61 gün ardı ardına Oruç tutulması hususunda şimdi size şöyle bir sorum olacak. Aralıksız tutulması istenen bir oruç zamanında kadınların adet olması sözkonusu ve ister istemez ara verecekler Allah kolaylık diler emri gereği bu bayanların durumu nasıl olmalı yeniden 61 gün tutması icap etmezmi eğer sahih ise bu rivayet neden bu konuya çözüm bulmamış sizden cevap bekliyorum buyrun abim delillerinizi sununda ikna olalım... Bu hükme fıkıh usulündetenkihu'l-menat denilmiştir. Gelelim diğer eleştirilerinize Allah resulünden olduğu kesin olan bir söz veya hareket kabul etmeyecek kadar şuursuz değiliz ve böylesi bir hareketten Allah'a sığınırız...Eğer Allah'ın peygamberini hakkı ile anlamak ve hayatımıza aktarmak istiyor isek Kur'an'ın canlı örnekliği olarak bakmak zorundayız...Tasavvuf veya benzerlerinin Peygamber tasavvuru uçukluktur Kur'an ile alakalı değildir kendi uydurmalarından ibarettir kimisi Cebraili genel cerrahi uzmanı yaparken kimileri peygamberi insanlıktan çıkararak parmaklarından sular akıtmakta ve benzeri iftiralar ile Hristiyanların yapmış olduğu hatalara düşmektedirler... İslamın ve Kur'anın evrenselliğini nasıl anlamak gerekiyor ise öyle anlamak zorundayız İslam kimsenin tekelinde değildir açıktır anlaşılırdır kara kutu değildir. İmam Şafinin 1300 yıl öncesinde yaptığı içtihat fıtır miktarı eğer günümüze uyuyor diyorsanız buyrun sizinle fıkhı güncelleyelim derim...
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
01 Ağustos 2012, 00:56 | Mesaj No:28 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Vermiş olduğunuz rivayeti başka bir olay ile alakalı olduğu hususunda bir rivayet vereyim İşte hadis adı altında red veya kabul babında hangi konuda olursa olsun delil bulmak kadar kolay bir şey yoktur... Yani Zıhar dolayısıyla mı yoksa Orucu bozduğundan mı bu keffaret Orucu ? ”Ben, bir başkasında rastlanmayacak derecede kadın mevzuunda zaafı olan (ve şiddetli ihtiyaç duyan) bir kimseydim. Ramazan ayı girince (tahammül edemeyip oruçlu iken) hanıma temas ediveririm diye korktum. Ve Ramazan boyu devam edecek bir zıharda bulundum. Bir gece o bana hizmet ederken, onun bazı yerleri açıldı. Kendimi tutamayıp temasta bulundum. Sabah olunca yakınlarıma gidip durumu haber verdim. Ve: “Benimle Resûlullah’a gelin (durumumu sorayım)” dedim.” “Vallahi hayır! Gelmeyiz!” dediler. Resûlullah’a tek başıma gittim, durumu haber verdim. “Yani sen böyle mi yaptın ey seleme?” buyurdular. Ben: “Evet, ben öyle yaptım! Evet ben öyle yaptım. Ancak Allah’ın emri karşısında sabırlıyım, Allah size her ne göstermişse onu bana hükmedin!” “Bir köle azad et!” “Sizi hak peygamber olarak gönderen Zât-ı Zülcelâl’e yemin olsun şundan başka rakabem yok” “Öyleyse peş peşe iki ay oruç tutacaksın!” “Ama ben bu günahı oruç yüzünden işledim, (dayanamam)!” “Öyleyse buyurdular, altmış fakire bir vask kuru hurma taksim et!” “Seni hak peygamber gönderen Zât-ı Zülcelâl’e yemin olsun (ben ve hanım, her) ikimiz aç ve yiyeceksiz olarak geceyi geçirdik” “Beni Zureyk’in sadaka mallarına bakan memura git, o miktar (hurmay)ı sana versin, sen altmış fakire yedir. Geri kalan bakiyeyi de sen ve iyâliniz yeyin!” Ben kavmime döndüm. Onlara: “Sizden zorluk ve bed fikir gördüm. Resûlullah’da ise genişlik ve güzel fikir buldum. Bana sadakanızdan verilmesini emretti!” dedim.” Ebu Davud, Talak 17, (2213); Tirmizi, Talak 20, (1200), Tefsir, Mücadile 3295; İbnu Mace, talak 25, (2062).
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
01 Ağustos 2012, 01:51 | Mesaj No:29 | |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Alıntı:
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... | |
01 Ağustos 2012, 02:20 | Mesaj No:30 | |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Alıntı:
sahih sünnet nedir yitik? mezhepleri değil tüm islam alimlerinin ittifakla kabul ettikleri küttübisitte değil mi? 6 meşhur muhaddis değil mi ? verilen hadis bu imamların ittifakından geçmiş değil mi ? cevabın evet ise hadise itiraz etmek nedir sence? yahut sahih sünnet bunların attığı temel değilse nerde bu sahih sünnet? çıkarda görelim sahih sünnetini ? bana öyle geliyor ki,laf olsun dolma olsun anlamındadır sizin savunduğunuz sahih sünnet.kütübisiteyı ortadan kaldırın bak bakalım elimizde tek sünnet kırıntısı kalır mı ? ee bunlarıda kabul etmiyorsan ne diyebilirim ki?? diğer soruya gelince ; 61 gün cezası cezadır ve farzdır cima için.aralıksız uygulanması içinse,ayete göre gücün yoksa yersin orucu.hadiste geçtiği gibi,sahabe hiç bir zecayı kabul edemiyeceğini söylüyor Resulullaha.Resulullah hiç bir gücü olmayan sahabeyı ceza yerine mukafatlandırdı .al götür bu meyve sepetini ailenle ye demedi mi ? neden işi yokuşa sürüyorsun ki? ramazan orucu kuranla sabit farz değil mi ? ee ramazanda adet olan kadın ara vermek zorunda? demekki 61 orucuda böyle..adet olsa lohusa olsa yada hasta olsa ara verir özrü kadar..iyleştiğinde devam eder kalan yerde.BU KADAR BASİT. delil hastası olmuşsunuz siz! muallimenin çayına bile kurandan delil arar oldunuz.
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. | |
Konuyu Toplam 9 Kişi okuyor. (0 Üye ve 9 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Yeterlilik(bayanlara özel haller) çalışmaları | f_kryln | DHBT-Hazırlık/Notlar/Özetler | 1 | 28 Kasım 2020 13:18 |
Kadının mahrem soruları erkeklere sorması | Şuara | Kadın Mahrem Konular | 1 | 15 Temmuz 2014 18:41 |
BaYanlaRa Direksiyon dErsleri.. | KuM TaNeSi | Fıkralar-Hikayeler | 1 | 01 Ekim 2009 14:53 |
mahrem: Cinsel İlişki Tavsiye Edilen ve Edilmeyen Vakitler | KuM TaNeSi | Evlilik-Nikah Konuları | 0 | 12 Nisan 2009 14:00 |
Mahrem Bölgelere İlaç Orucu Bozarmı? | İmamHüseyin | Oruç-Ramazan | 0 | 10 Nisan 2009 23:20 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|