Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > .::MEDİNEWEB DİN HİZMETLERİ ALAN BİLGİSİ SINAVLARI-(DHBT).::. > DHBT-(Din Hizmetleri Alan Bilgisi Testi) > DHBT-Hazırlık/Notlar/Özetler

Konu Kimliği: Konu Sahibi f_kryln,Açılış Tarihi:  01 Mart 2012 (22:25), Konuya Son Cevap : 28 Kasım 2020 (13:18). Konuya 1 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı1Kez Beğenildi
  • 1 Beğenilen f_kryln
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 01 Mart 2012, 22:25   Mesaj No:1
Medineweb Kıdemli Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:f_kryln isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 14040
Üyelik T.: 01 Ağustos 2011
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Byn
Memleket:Ağrı
Yaş:35
Mesaj: 300
Konular: 103
Beğenildi:23
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Yeterlilik(bayanlara özel haller) çalışmaları

Yeterlilik(bayanlara özel haller) çalışmaları

ÇEŞİTLİ MESELELER
ÂDET İLE İLGİLİ MESELELER
Temiz bir kadın tutunduğu bezde kan görse ne vakitten İtibaren adetli olduğuna hükmedilir?
Bez tutunduğu andan itibaren adetli olduğuna hukmedılır(el-Fetava'l-Hındıyye, 1/36)

Adetli olan kadın tutunduğu bez üzerinde kan eseri görmezse ne vakitten İtibaren kanın kesilmiş olduğuna
hükmedilir?
Bezin tutunduğu andan itibaren kesilmiş olduğuna hukmedılır(Aynı yer)

Altı renk kandan herhangi birinin gelmesiyle âdet başlamış sayılır mı?
Evet, başlamış sayılır"(Menhelu'l-Varıdın, s 84 İmam Ebu Yusuf'a göre adet bulanık
akıntıyla başlamaz)

Kadının gördüğü halis bir beyaz akıntı kuruduğu zaman sararırsa veya gördüğü sarı akıntı kuruduğu zaman
beyazlaşırsa hangi haline İtibar edilir?
Kadının ilk gorduğu haline itibar edılır(el-Fetava'l-Hındıyye 1/36)

Temiz olduğu halde uyuyup da uyandığı zaman âdet görmeye başlamlş olduğunu anlayan bir kadın hangi zamandan
İtibaren âdet görmeye başlamlş sayılır?
Uyandığı zamandan itibaren âdet görmeye başlamış sayılır(Reddu'l-Muhtar", 1/291)

Adetli olarak uyuyup da uyandığı zaman temizlenmiş olduğunu anlayan bir kadın ne vakitten İtibaren temizlenmiş
sayılırmı?
İhtiyaten uyandığı zamandan itibaren temizlenmiş sayılır

Bu ıkı durumda da eğer yatsı namazını kılmadan yatmış ve uykuda iken namaz vakti geçmişse bu namazı kaza etmesi gerekır(Aynı yer)

Âdet halinde haram olan şeylerden hangileri kanamanın kesilmesinden sonra ve gusülden önce helâl olur?
Bu durumda şunlar helâl olur,
1)Oruç tutmak,
2)Kanaması on günden sonra kesilen kadını boşamak
3)Kanaması on günden sonra kesilen kadınla cinsel ilişkide bulunmak
4)Kanaması on günden önce kesilip de üzerinden bir namaz vakti geçen kadınla cinsel ilişkide bulunmak(Şafıı mezhebine göre kanama on günden sonra da kesilmiş olsa kadın boy ab d esti almadıkça cinsel ilişki helal olmaz)

Âdet görmeyen bir kız ne vakit ergin sayılır?
On beş yaşını bitirmeliyle ergin sayılır(Bu, İmam Ebu Yusuf, İmam Muhammed'ın görüşüdür Imam-ı Azam'a göre ise, adet görmeyen bir hız on yedi yaşını bitirmeliyle ergin sayılır Şafii mezhebine göre de on beş yaşını bitirmeliyle ergin sayılır )

Âdet bir cünüplük müdür?
Hayır, âdet bir cunupluk değil, hükmen cunupluktur

Âdetin ortalama süresi kaç gündür?
Âdetin ortalama suresi beş gundur(Tahtavı, s 111, el-Fıkhu'l-lslamı, 1/459) (Şafii mezhebine göre adetin ortalama suresi 6-7 gundur)

Fıkıh terimi olarak âdet gören kadına ne denir?
Hayız veya hâyıze denır(Menhelu'l-Vandın, s 73)

Adetli kadının saç boyaması caiz midir?
Evet, saç boyaması tabaka oluşturmadığı için caizdir

Âdet mi daha ağırdır yoksa hades (manevi kirlilik) mi daha ağırdır?
Âdet daha ağırdır(el-Fıkhu'l-lslamı, 1/475)

Dokuz yaşını doldurmayan kızdan gelen akıntı âdet kanı sayılır mi?
Sahih olan goruşe göre sayılmaz(Menhelu'l-Varıdın, s 73)

Elli bes yasindan sonra kadindan gelen kan adet kani sayilirmi
Akıntının siyah veya koyu kırmızı renkte gelmesi ve âdet şartlarına uygun olması durumunda âdet kanı sayılır(a g e , s 35)

Bir kadın âdet kanını cinsel organının İç tarafında cereyan ettiğini hisseder de cinsel organının dışına çıkmasını bir
pamuk veya bez parçasıyla engellerse bu durumda âdet başlamış olur mu?
Imam-ı Azam ile İmam Ebu Yusuf'a göre âdet başlamış olmaz İmam Muhammed'e göre ise başlamış olur(Reddu'L-Muhtar, 1/284 Şafii mezhebine göre de başlamış olmaz)
İlk olarak kanama gören bir kız kanama gördüğü andan İtibaren mi yoksa kanama üç gün devam ettikten sonra mı
namazlarını bırakır?
Sahih olan goruşe göre kanama gorduğu andan itibaren namazlarını bırakır(Aynı yer)

İki âdet arasındaki temizliğin en az süresi ne kadardır?
On beş gundur

Âdet kanı İlâç vb bir şeyle kesilirse âdet hükmü kalkar mi?
Hayır, kalkmaz(Menhelu'l-Vandın, s 81)

Kadının âdetinden önce kan görmesi durumunda namazlarını terk eder mi?
Evet, terk eder Çunku bu durumda âdetin değişme ihtimali vardır(a g e , s 111)

Kızların âdet görme yaşının alt sınırı dokuz yaşının başı mı, ortası mı, yoksa sonu mudur?
Sahih olan goruşe göre dokuz yaşının snudur

Kadının âdetten kesilmesinin son yaşı hususunda kesin bir hüküm var mıdır?
Hayır, yoktur Genellikle elli beş yaş olarak kabul edilmiştir Ancak kırk beş yaşından itibaren kesilmesi de mümkündür

Âdet kelimesi hangi anlamlarda kullanılır?
Âdet kelimesi hayız anlamında kullanıldığı gibi kanamanın suresi anlamında da kullanılır

Âdet kaç defa İle değişir?
Imam-ı Azam ile İmam Muhammed'e göre ıkı defa ile İmam Ebu Yusuf'a göre ise, bir defa ile değişir

Kanama kesildikten sonra gusül zamanı âdetten mi, yoksa temizlikten mi sayılır?
Kanama on günden önce kesilirse gusul zamanı âdetten, on günden sonra kesilirse temizlikten sayılır

Adetli kadının kanamasının kesilmesi İçin beyaz akıntının gelmiş olması şart mıdır?
Hayır, şart değildir

İki âdet peş peşe gelebilir mi?
Hayır, ıkı âdet peş peşe gelmez Çunku ıkı âdet arası en az on beş gundur

Adetli kadının hükmi cünüplüğü ne zamandan İtibaren başlar?
İlk kanama gorduğu andan itibaren başlar

Adetli kadının kestiği yenir mi?
Evet, adetli kadının kestiği yenir



Her defasında üç gün üç geceden az kan gören kadın âdet görmüş sayılır mi?
Hayır, âdet gormuş s ayı I m az (Şafii mezhebine göre de her defasında bir gun bir geceden az kan gören kadın adet gormeş sayılmaz El-Muğnı, 1/109)

Cünüp olan bir kadın boy abdestl almadan âdet görse veya adetli bir kadın Ihtllâm olsa gusül yapması gerekir mi?
Hayır, gerekmez

Adetli kadının kabir ziyaretinde bulunmasında bir sakınca var mıdır?
Hayır, yoktur(Durru'l-Muhtar, 1/293, el-Fetava'l-Hındıyye 1/38)

Adetli bir kadının cenaze yıkamasının hükmü nedir?
Tenzihi kerahetle caizdir
Hünsa-I müşkll (Hem erkek he de dişilik organına sahip olan) âdet görür mü?

Hayır, gormez(Menhelu'l-VaNdın, s 73)
Âdetle İlgili "nlsab" neye denir?
Âdetin asgari müddetine denir

Adetli kadının diş dolgusu veya kaplama yaptırması caiz midir?
Sağlık açısından bir zorunluluk bulunması durumunda sargı hükmünde olacağı için caızdır(Şafıı mezhebine göre gusulde ağız yıkamak farz olmadığı için caizdir )

Âdetten temizlendikten sonra henüz on beş gün geçmeden gelen kan âdet kanı sayılır mi?
Hayır, sayılmaz Çunku ıkı âdet arasındaki temizlik suresi on beş günden az olmaz
Adetli kadının dua okumasında, zikir ve teşbih çekmesinde bir sakınca var mıdır?
Hayır, bir sakınca yoktur(Durru'l-Muhtar, 1/293, Menhelu'l-v'arıclın, s 112)

Âdetle İlgili "nika" neye denir?
Bir âdet suresi içinde ıkı kanama arasındaki temizliğe denir

Âdetten kesilip de henüz yıkanmamış olan kadın diş dolgusu yaptırabilir mi?
Ağzını yıkaması durumunda yaptırabilir
Adetli kadının yemek yapmasında, hamur yoğurmasında, ekmek pişirmesinde ve benzeri İşler yapmasında bir
kerahet var mıdır?
Hayır, bir kerahet yoktur

Adetli bir kadının kocasıyla bir yatakta yatmasında bir sakınca var mıdır?
Hayır, bir sakınca yoktur Hatta kocanın hanımını bu yüzden yatağından uzaklaştırması caiz değildir

Adetli bir kadının çocuğunu emzirmesinde bir sakınca var mıdır?
Hayır, bir sakınca yoktur

Âdet kanı nereden geliyor?
Âdet kanı rahimden geliyor

Âdetinden fazla olup da on günü aşan kanın ne kadarı hayız ne kadarı Istlhaze sayılır?
Âdeti kadar hayız, fazlası ıstıhaze sayılır

Bir kadın ömeğin Perşembe günü oruç tutmayı veya o gün bir miktar nafile namaz kılmayı nezrederse ve aynı gün
de âdet olursa ne yapması gerekir?
Adadığı şeyi başka bir günde kaza etmesi gerekir
Adetli kadının cenaze namazı kılınan yerde bulunmasında bir sakınca var mıdır?
Hayır, bir sakınca yoktur

Âdet hemen lohusalıktan sonra başlayabilir mi?
Hayır, başlamaz Çunku lohusalık ile âdet arasında en az on beş gun geçmesi gerekir

Niçin âdet kanına sahih, Istlhaze kanına da fasit kan denir?
Kadınlara âdet yasaklarına uymayı gerektirdiği için âdet kanına sahih, âdet yasaklarına uymayı gerektirmediği için ıstıhaze kanına da fasit kan denilmiştir

Kürsüf neye denir?
Kadının cinsel organının ağzına konan beze denir

Adetli kadının saç ve tımak kesmesinde bir sakınca var mıdır?
Hayır, bir sakınca yoktur Ancak kanamanın kesilmesinden sonra yıkanmadan saç ve tımak kesmesi tenzıhen mekruhtur

Kanaması sona eren kadının yıkanmadan yiyip İçmesinde bir sakınca var mıdır?
Elini ve ağzını yıkaması durumunda bir sakınca yoktur
İmam Ebu Yusuf'a göre âdetin bir defa İle değişmesi bakımından kanamanın bir önceki aydan evvel veya sonra

kesilmesi arasında fark var mıdır?
Hayır, yoktur

Bilindiği gibi âdeti altı gün olan kadının kanaması yedinci günde de devam ederse İsterse yıkanır İbadetini yapar İsterse yi kan m ayıp kanın kesilmesini bekler Âdet bir defa İle değişir görüşünde olan İmam
Ebu Yusuf'a göre de bu durumda
olan bir kadın yıkanıp yıkanmaması hususunda serbest midir?
Evet, serbesttir Çunku âdetin değişip değişmeyeceği ancak kanın kesilmesiyle anlaşılır
Âdet kanaması devam ederken kadının aldığı abdest ve gusül sahih midir?
Hayır, sahih değildir

Âdet süresi İçinde halis beyaz akıntıdan sonra altı renk kandan birisi gelebilir mi?
Evet, gelebilir

Âdet günü gelip de İlâç kullanmaktan dolayı âdet kanı gelmeyen kadının âdeti başlamış sayılır mı?
Hayır, sayılmaz

Âdet kanaması başlamış olan bir kadının İlâç kullanmasından dolayı kanaması kesilen kadının âdeti başlamış sayılır
mı?
Evet, başlamış sayılır

Âdet süresi İçinde halis beyaz akıntıdan sonra altı renk kandan herhangi birinin gelmesiyle âdet devam etmiş sayılırmı
Evet devam etmış sayılır



Kanama âdetin en kısa süresi olan üç günden önce kesilirse âdet sayılır mı?
Hayır, sayılmaz


Esma_Nur beğendi.
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi f_kryln 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Harflerin mahrecleri Kur'ân-ı Kerim Genel f_kryln 0 5076 10 Kasım 2013 00:57
Kuran eğitimi ve teknik bilgiler Kur'ân-ı Kerim Genel f_kryln 0 3937 10 Kasım 2013 00:54
pratik arapça - HAFTANIN GÜNLERİ- Genel Arapça f_kryln 0 2866 10 Kasım 2013 00:47
pratik arapça - POLİS KARAKOLUNDA- Genel Arapça f_kryln 0 3051 10 Kasım 2013 00:46
pratik arapça - BANKADA- Genel Arapça f_kryln 0 2873 10 Kasım 2013 00:45

Alt 28 Kasım 2020, 13:18   Mesaj No:2
Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Mihrinaz isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:15
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:44
Mesaj: 12.547
Konular: 1328
Beğenildi:12686
Beğendi:9315
Takdirleri:28874
Takdir Et:
Standart

ÂDET GÜNLERİNDE DEĞİŞME (INTİKAL)

Âdet günlerindeki değişme, yani "intikal", âdet meseleşinin en önemli noktasıni oluştuiur. Dolayısı ile bu konuda özellikle kadınların çok dikkatli olması gerektir.

Bazı kadınların âdet günleri düzenlidir. Her ayın belli gününde başlar ve belli gün kadar sürer. Böyle olan kadınlar için âdet hesapları konusunda bir zorluk yoktur. Böyle bir kadına, âdeti belli, anlamında "mu'tâde" denir.

Ancak yaş ve sağlık durumundaki değişmeler, iklim şartları ve doğum gibi bazı olaylar yüzünden çoğu kadınların âdet günlerinde oynama, artma, ya da eksilme olabilir. Bu olaya "intikal" denir.

Düzenli âdeti olan, meselâ her ayın belli gününden başlamak üzere belli gün âdet gören bir kadın, arada bir her nasılsa, yine âdet gününden başlamak üzere on günü aşkınken görse, âdetine itibar eder, sadece on günü aşan günlerde değil, âdet günlerini aşanlarda da temiz sayılır.

Âdetin hakikaten ya da hükmen sona ermesi durumuna kanın kesilmesi adı verilir. Hakikaten sona ermesi kanın artık akmamasıyla, hükmen sona ermesi de âdette on günü Lohusalıkta da kırk günü geçmeşiyle olur. Yani en çok sınırı geçince kan kesilmese de kesildiğine hükmedilir. Bu yüzden bu her iki duruma da "kanın kesilmesi" tabirini kullanacağız.

Kanın kesilmesi, yani âdetin hakikaten yada hükmen sona ermesiyle, kadınla, yıkanmadan bile cinsel ilişkide bulunmak caiz olur. Ancak cinsel ilişkiyi yıkanmasından sonraya ertelemek müstehap (dinen güzel)'dir.

Kan kesildiği anda içinde bulunduğu farz namazın vaktinden bir başlangıç tekbiri alacak, yani "Allah" diyecek kadar zaman kalmışsa o namazı kaza etmesi gerekir.
Meselâ Ramazan'da şafak sökmeden biraz önce kan kesilecek olsa: O geceki yatsı namazını kaza eder, o günün orucunu ise edâ (vaktinde) olarak tutar.
Bütün bu konularda zamanın sonuna itibar edilir. Meselâ, vaktin son anında temizse o vaktin ibâdetini kaza edecek, değilse etmeyecektir.
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Diyanet Yeterlilik Sınavına Hazırlık çalışmaları f_kryln Deneme Sınavlar/Paylaşımlar 2 23 Şubat 2019 22:39
Yeterlilik Sınavı soru cevap çalışmaları Medine-web DHBT-Hazırlık/Notlar/Özetler 6 30 Eylül 2014 16:19
Bayanlara özel (Mahrem Konular) MERVE DEMİR Kadın Mahrem Konular 73 29 Eylül 2014 14:00
Bayanlara İbretlik Kıssa MusabBinumeyr Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler 1 16 Aralık 2012 09:57
Yeterlilik Çalışmaları soru cevaplar f_kryln Deneme Sınavlar/Paylaşımlar 0 27 Ocak 2012 12:00

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.