|
Konu Kimliği: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi: 04 Aralık 2017 (22:11), Konuya Son Cevap : 14 Ocak 2020 (23:19). Konuya 39 Mesaj yazıldı |
![]() ![]() |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
![]() | Mesaj No:1 |
Durumu: ![]() Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | ![]() MEDİNEWEB "EĞİTİM BİLİMLERİ" ÖNEMLİ BİLGİLER BEYİN FIRTINASI Kısa sürede çok sayıda fikir üretmek. Yargılamadan, eleştirmeden fikir üretmek. Problem çözme ve hayal gücünü geliştirmek. Orjinallik, yaratıcılık, farklı fikir üretmek en temel amaçtır. Bir Sorun + Kısa Sürede + Çok Fikir + Sıfır Eleştiri + Özgün Çözüm Yolu (Sınıfa sorunla geleceksin, sorunu sınıfa açıklayacaksın, düşünceleri içi çok kısa süreleri olduğunu söyleyeceksin.Fikirlerini kağıtlara yazmalarını isteyeceksin.Kağıttaki bilgileri tahtaya yazacaksın ama eleştirmeyeceksin.Bu sayede özgün çözüm yolu bulacaksın.) |
![]() |
![]() | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
![]() | Serbest Kürsü | gün ışığı | 3 | 1575 | 15 Şubat 2019 09:19 |
![]() | Kur'an Kıssaları | mehmet akif2 | 0 | 1582 | 06 Ekim 2018 20:18 |
![]() | Ashab-Kiram(r.a) | mehmet akif2 | 0 | 1522 | 05 Ekim 2018 19:42 |
![]() | Taziye-İlan-Selamlaşma | nurşen35 | 28 | 10776 | 05 Ekim 2018 17:00 |
![]() | Akaid | mehmet akif2 | 5 | 1886 | 01 Ekim 2018 11:18 |
![]() | Mesaj No:2 |
Durumu: ![]() Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | ![]() BEYİN ESERİ Beyin fırtınasına benzeyen bir tekniktir.Arasındaki farklar şunlardır. Beyin fırtınası kısadır. Beyin eseri uzun sürer. Beyin fırtınasında çok sayıda fikir, beyin eserinde ise her öğrenciden 3 fikir alınır. Beyin fırtınasında fikirler yorumlanmazken, beyin eserinde fikirler yorumlanıp, sınıflandırılır. Öğretmen üzerinde çelişkili düşünceler olan konuyu sınıfa açıklar. Öğrencilere 3 farklı renkte kağıt dağıtır.Her öğrenci konuyu düşünür ve 3 kartın hepsine farklı farklı bakış açılarını yazar. Kartlar toplanıp rastgele öğretmen masasının üzerine serilir. Öğrenciler sırayla masaya gelir kar çeker, okur ve yorumlar. Birbirine benzeyen görüşleri içeren kartlar sınıflandırılır. |
![]() |
![]() | Mesaj No:3 |
Durumu: ![]() Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | ![]() FİKİR TARAMASI Derste ara dikkat çekici olarak kullanılan tekniktir. Öğrencilerin sıkıldığını fark eden öğretmen 4-5 kişiyi 5-10 dakika konu hakkında tartıştırır. Yani öğrencinin sıkıldığını fark edince kullanılır. Dersin her anında devreye sokulabilir. |
![]() |
![]() | Mesaj No:4 |
Durumu: ![]() Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | ![]() BİLİŞSEL ÇIRAKLIK Öğrenci kademe kademe işin içine sokulur. Öğrenci sürece uzmanı gözetleyerek başlar. Uzman bir süre sonra desteğini azar azar keser ve öğrenci işi kendi başına yapar duruma gelir. |
![]() |
![]() | Mesaj No:5 |
Durumu: ![]() Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | ![]() Piaget, bilişsel kuramı; Duygusal Devinim dönemi, Duygusal Ben-merkezcil dönem, Başlangıç halinde işbirliği dönemi ve Gerçek işbirliği dönemi olarak dört evrede incelemiştir. 1- Duygusal Devinim dönemi (0-2 yaş grubu) (Duyusal motor dönemi) 2- Duygusal Ben-merkezcil dönem (2-5 / 6 yaş) (İşlem öncesi dönem) 3- Başlangıç halinde işbirliği dönemi(6/7-11/12 yaşlar) (Somut işlemler dönemi) 4- Gerçek işbirliği dönemi(11/12 yaş ve üzeri) (Soyut/formel işlemler dönemi) |
![]() |
![]() | Mesaj No:6 |
Durumu: ![]() Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | ![]() KOLLEGYUM TEKNİĞİ KOLLEGYUM TEKNİĞİ Panelle benzerlik gösteren bir tekniktir. Ancak panelden farkı bu teknikte bir değil, iki panel grubu vardır. Birinci grup uzman grubu (kaynak kişiler), ikinci grup ise öğrenci grubudur (tartışmacı grup). Her iki gruptaki kişi sayısı 3-5 kişi arasındadır. Dinleyicileri temsil eden öğrenci grubu konuyu sunar ve daha sonra gerekirse uzman gruba sorular sorar. Sunumlar tamamlandıktan sonra dinleyici öğrenciler de sorularını sorarak yanıtları alır. Paneli yöneten lider, dinleyicileri soru sorma konusunda özendirir ve tartışmaları özetler. |
![]() |
![]() | Mesaj No:7 |
Durumu: ![]() Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | ![]() Çalıştay(WorkShop – Düşünme Atölyesi) Konusunda uzman bir grubun belirli bir yer ve zamanda çok kısa ya da 3 – 4 günlüğüne toplanarak belli bir konu üzerinde derinlemesine bilgi topladıkları, tartıştıkları, probleme çözüm üretip ortak karar aldıkları tekniktir. Uyarı Çalıştay genellikle güncel eğitim sorunlarına çözüm bulmak ve eğitime yeni uygulamalar katmak için konusunda uzman olan kişilerin yaptığı toplantıdır. Dikkat!!! Çalıştayda herkes o konuda uzman… Kararlar bağlayıcıdır. Konusunda uzmanlar bir araya gelir. Çalıştay Üç Aşamada Gerçekleşir. Tüm katılımcılar birlikte toplantının amaç ve alt amaçlarını saptayıp atölye çalışma gruplarını oluştururlar. Grup atölyelerine gidip konu hakkında tartışarak fikir üretilir.Sonra bu fikirleri uygulayarak denerler. Tüm katılımcılar yeniden bir araya gelirler. Atölyeden gelen öneriler hep birlikte değerlendirilip karara bağlanır ve sonuç raporu yazılır. |
![]() |
![]() | Mesaj No:9 |
Durumu: ![]() Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | ![]() FORUM TEKNİĞİ Demokratik katılımın en etkili olduğu tartışmadır.Dinleyiciler aktiftir. Yaş, sosyal konum, siyasal görüş gibi her açıdan çeşitlilik gösteren katılımcı kitleye gerçekleşir. Konuşmacıyla – dinleyici arasındaki ayrım ortadan kalkmıştır. Tüm katılımcılar fikirlerini ifade imkanına sahiptir. Ciddi bir atmosfer vardır. |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
![]() | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
2018 ÖABT DİKAB "ÖNEMLİ BİLGİLER" | mehmet akif2 | KPSS Lisans DİKAB Alan | 6 | 27 Temmuz 2018 16:42 |
KPSS 2018 "COĞRAFYA ÖNEMLİ BİLGİLER" | mehmet akif2 | Coğrafya | 56 | 19 Temmuz 2018 16:38 |
KPSS EĞİTİM BİLİMLERİ "Bağlanma Kuramları" | mehmet akif2 | KPSS Eğitim Bilimleri | 3 | 01 Mart 2018 19:21 |
MEDİNEWEB EĞİTİM BİLİMLERİ "DÜŞÜNME BİÇİMLERİ" | mehmet akif2 | KPSS Eğitim Bilimleri | 11 | 01 Mart 2018 11:05 |
2017 KPSS LİSANS EĞİTİM BİLİMLERİ "HATIRLANAN SORULAR" | mehmet akif2 | KPSS-Çıkmış Sorular-Cevaplar | 12 | 22 Mayıs 2017 12:49 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|