|
Konu Kimliği: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi: 07 Nisan 2017 (13:01), Konuya Son Cevap : 14 Temmuz 2017 (19:50). Konuya 116 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
08Haziran 2017, 14:55 | Mesaj No:31 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | İnikâs’ı-edille Bâkıllânî’ye nispet edilen bir istidlâl şeklidir. Bu delile göre bir meseleyi ispat eden delilin çürüklüğü ortaya konuldu mu ispat ettiği mesele de gerçek olmaktan çıkmaktadır. Yaygın ifadeyle “Delilin butlanından medlûlün de butlanı lâzım gelir. ” “Ma lâ Delîle aleyhi Yecibu Nefyühu” tarzında da bilinir. başka bir tanımı şöyle: İnikas'ı-edille; Bir şeyi isbat eden delil batıl ve çürük olursa, isbat ettiği hususun (medlul, netice) da batıl olacağı düşüncesi.Yani delil bâtıl olursa, medlul (dava) da bâtıl olur. |
08Haziran 2017, 15:14 | Mesaj No:32 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | MUCİZE ÇEŞİTLERİ 1) Hissî Mûcizeler: Bu tür mucizelere kevnî veya maddî mucizeler de denilmektedir. Bunlar doğrudan duyulara hitap eden, tabiat kanunlarının normal seyrinin dışında ve üstünde meydana gelen mucizelerdir. Hissî mucizelerin diğer özellikleri ise şunlardır: hissî mucizeler peygamberin yaşadığı dönemdeki insanlara hitap eder. Belli zamanla (geçici bir süre) ve mekânla sınırlıdırlar. Sonraki nesillerin bunları tasdik edip inanması ancak sadık-doğru haberle mümkündür. Bunların bir kısmı insanların hidayetlerine bir kısmı ise helâklerine vesile olmuştur. Kur’an’daki geçmiş peygamberlerin kıssalarındaki mucizeler, bu tür mucizelerin en güzel örnekleridir. 2) Haberî Mûcizeler: Peygamberlerin herhangi bir yönteme ve bilimsel metoda başvurmaksızın doğrudan Allah'tan veya melek aracılığıyla aldıkları vahiylere dayanarak verdikleri geçmiş, gelecek ve şimdiki durumla ilgili haberlerden oluşur. Hz. Îsa’nın insanlann evlerinde ne yediklerini ve ne sakladıklarını haber vermesi (5/110) şimdiki hale ait haberî mucize; Hz. Peygamber'in geçmiş peygamberlerle kavimleri arasında geçen olayları ve bu olaylarda cereyan eden konuşmaları ayrıntılı olarak bilip bunları Ehl-i kitap âlimlerinin yanında anlatması geçmişe ait haberî mucizelere örnektir. 3) Aklî Mûcizeler: Bu mucizelere manevî mucizeler veya bilgi mucizeleri de denilmektedir. Peygamberliğin doğruluğunu ispatlayan en güçlü ve etkili delil bu tür mucizelerdir. İnsanların özellikle akıl ve vicdanlarına hitap eden, onları düşünmeye ve gerçekleri kavramaya yönelten, bu şekilde peygamberliğin ve getirdiklerinin hak olduğunu ispatlayan en güçlü delillerdir. Bu mucizeler, hissi mucizeler gibi belli bir mekân ve zamana hitap etmez; aksine her asırdaki insanın akıl ve vicdanına hitap ederler. not: kuranı kerim; manevi mucizedir. |
09Haziran 2017, 12:24 | Mesaj No:33 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | İSTİDRAC: Kafir ve günahkar kişilerin olağanüstü halleri. İHANET: Kafir günahkar kişilerden, arzu isteklerine aykırı olarak meydana gelen olaydır. Misal, peygamberlik taslayan inkarcılardan Müseylime, tek gözü kör olan adama, iyi olsun diye dua etmiş, bunun üzerine adamın diğer gözü de kör olmuştur. MEUNET : Veli olmayan müslüman bir insanın gösterdiği olağanüstü haller. KERAMET : Veli olan insanların gösterdiği olağanüstü haller. İRHAS : Peygamber olacak şahsın, peygamber olmadan önce gösterdiği olaganüstü haller.(HZ. iSA’ın beşikte iken konuşması) MUCİZE: yüce Allah'ın, peygamberlik iddiasında bulunan peygamberini doğrulamak ve desteklemek için yarattığı, insanların benzerini getirmekten âciz kaldığı olağanüstü olay |
09Haziran 2017, 12:37 | Mesaj No:34 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Burhanî delilleri ancak âlimler anlarlar. Bu sebeple, muhatabın anlayacağı bir şekilde ifade etmek gerekir. İnsanların daima büyük çoğunluğunu teşkil eden avam, burhânı anlayamaz. a) Burhan-ı Temânu': Allah Teâlâ'nın birliğini ispat eden aklî kesin bir delildir. Her sağduyu sahibi bilir ki ulûhiyet (ilahlık) sıfatıyla nitelenen ve vücûdu (varlığı) zatının gereği bulunan varlık, tam bir kudret, mutlak bir hüküm ve üstünlük sahibidir. Bu hal ilâh olan varlığın tabiatı icabıdır. Aksi halde o, tam bir ilâh sayılamaz. Bu sıfatlarla nitelenen, her bakımdan birbirine eşit iki ilâh bulunduğu farzedilirse, yaratmakta ve hükmetmekte "tek" ve "rakipsiz" olmaları tam bir ilâh olmanın tabiatı icabı olduğundan, bu iki ilâhın her zaman ittifak edip, anlaşmaları imkânsızdır. Buna rağmen, bu niteliklerde ve birbirine eşit iki ilâhın bulunduğunu farzetsek, aralarında ihtilaf ve arzularında çatışma olacağı muhakkaktır. |
09Haziran 2017, 12:39 | Mesaj No:35 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | b) Burhan-ı Tevârüd: Bu da Allah'ın birliğini ispat eden aklî kesin bir delildir. Eğer yerde ve gökte birden fazla ilâh olsaydı bu âlem: 1. Ya bütün ilâhların müşterek kuvvet ve kudretiyle vücuda gelmiştir. 2. Veya her biri tarafından müstakil olarak ayrı ayrı yaratılmıştır. 3. Yahut da ancak birinin irade ve kudretiyle var olmuştur. Fakat bu aklî ihtimallerin üçü de batıldır. |
09Haziran 2017, 21:14 | Mesaj No:36 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | EHVEN-İ ŞER" NE DEMEKTİR? Bu ifadenin aslı "ehven-i şerreyn" yani, iki kötünün hafif olanı, şeklindedir. Önemli bir fıkıh yani, Islâm hukuku kaidesidir. Islâm hukukuna göre hazırlanan "Mecelle" mize; "ehven-i şerreyn ihtiyar olunur" diye geçmiştir ki, başka ihtimal (alternatif) yoksa ve yapmak zorunda olduğumuz şeyler kötü şeylerse en hafifini seçmek mecburiyetindeyiz, demektir. |
11Haziran 2017, 01:03 | Mesaj No:38 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Maniheizm : Mani tarafından İran'da kurulan Musevilik dışın-daki bütün dinlerin pek çok özelliklerinin birleş-tirilmesiyle ortaya çıkan bir dindir. Öğretinin temeli iyilik kötülük karşıtlığına (Mazdaizm) da-yanmaktadır. İyilik; ışık ve ruhtur, kötülük de karanlık ve bedendir. Süryanice yazılmış ve Mani'ye dayandırılan yedi kutsal metin bu dinin temelini oluşturur. |
12Haziran 2017, 11:36 | Mesaj No:39 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Fıkıhta nevazil nedir? Nevâzil, Arapça nâzile kelimesinin çoğuludur. Sözlükte "sonradan meydana gelen, insanlar için zorluk veya sıkıntı doğuran durum" anlamına gelir. Bu kelime, bir fıkıh terimi olarak klasik fıkıhta ve günümüzde sözlük anlamıyla bağlantılı bir şekilde birbirine yakın fakat içerik ve kapsam olarak birbirinden kısmen farklı anlamlarda kullanılmıştır. |
12Haziran 2017, 11:39 | Mesaj No:40 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Behimetül enam, Maide suresinde geçen kurban olabilecek özellikte olan hayvanlar kastedilir. Deve, Dana, koyun ve keçi. |
Konuyu Toplam 2 Kişi okuyor. (0 Üye ve 2 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
2018 ÖABT DİKAB "ÖNEMLİ BİLGİLER" | mehmet akif2 | KPSS Lisans DİKAB Alan | 6 | 27 Temmuz 2018 17:42 |
MEDİNEWEB KPSS TARİH ÖNEMLİ BİLGİLER | mehmet akif2 | Tarih | 58 | 18 Temmuz 2018 23:38 |
MEDİNEWEB KPSS COĞRAFYA ÖNEMLİ BİLGİLER | mehmet akif2 | Coğrafya | 2 | 04 Aralık 2017 21:47 |
MEDİNEWEB KPSS TARİH KODLAMALARI VE ÖNEMLİ BİLGİLER | mehmet akif2 | Tarih | 76 | 20 Mayıs 2017 17:49 |
MEDİNEWEB KPSS COĞRAFYA KODLAMALAR VE ÖNEMLİ BİLGİLER | mehmet akif2 | Coğrafya | 72 | 20 Mayıs 2017 01:06 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|