|
Konu Kimliği: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi: 16Haziran 2017 (19:51), Konuya Son Cevap : 04 Temmuz 2017 (18:50). Konuya 23 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
16Haziran 2017, 19:51 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "FELSEFİ AKIMLAR" MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "FELSEFİ AKIMLAR" Teizm: Akıla ve doğaya. Evrene bakınca bir düzen görürüz ve bu düzen bizi bir tanrı ya da tasarımcı inancına götürür Doğa-üstü, dünya-dışı bir kişiye, evrenin yaratıcısı ve evrensel sürecin yönelticisi olduğu varsayılan tek bir tanrıya –tek tanrıcılık- yada birden fazla tanrıya -çoktanrıcılık- ilişkin tanrı bilimsel-felsefi öğretilere verilen ad. Teizm, deizm’ den farklı olarak, tanrının evrendeki oluşumun tümüne karıştığını ileri sürer. Teizm, insanın, insan denen varlığın, düşsel, yanılsatıcı ve aynı zamanda yabancılaşmış bir yansısıdır |
Konu Sahibi mehmet akif2 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Sevgililer Günü | Serbest Kürsü | gün ışığı | 3 | 1535 | 15 Şubat 2019 09:19 |
Azılı bir müşrik "Nadr bin Hâris" | Kur'an Kıssaları | mehmet akif2 | 0 | 1529 | 06 Ekim 2018 21:18 |
EBU FÜKEYHE (R.A.) KİMDİR? | Ashab-Kiram(r.a) | mehmet akif2 | 0 | 1489 | 05 Ekim 2018 20:42 |
Sayın Mustafa Cilasun için yapılacak hatim :(((((( | Taziye-İlan-Selamlaşma | nurşen35 | 28 | 10301 | 05 Ekim 2018 18:00 |
TEVHİDİN DELİLLERİ | Akaid | mehmet akif2 | 5 | 1836 | 01 Ekim 2018 12:18 |
16Haziran 2017, 19:54 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Deizm: Varlığı akılla bilinebilen ve aleme müdahale etmeyen Tanrı anlayışıdır. Temel gayelerinden biri hatta belki de birincisi; Akla, mantığa sığmasına rağmen “İnanıyorum” fikrinin yerine “Makul olduğu için inanıyorum” fikrini getirmek ve inancını mümkün olduğu olduğu ölçüde aklileştirmektedir. – Katı bir akılcılığa dayanır. - Dinin esrarengiz yönünü tenkit ederken ifrada kaçar. - Vahiy dahil din için önemli bir çok konuyu kenara iter. - Dini hayatın mahiyet ve fonksiyonuna ters düşen bazı anlayışları içerisinde barındırır. - Dinin kendisi değil, olsa olsa solgun ve ölgün bir yorumudur. Semavi dinlerde yani Musevilik, Hıristiyanlık, islam gibi dinlerde insanın, önceden evrim geçirmeksizin yaratıldığına inanılır. Bu inanış deizmde yoktur |
16Haziran 2017, 19:56 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | DEİZM; kendi tarifimle kısaca şudur: tanrı alemi yaratmıştır yorulup bir kenara çekilmiş artık hiçbir şeye müdahele etmemiştir. |
16Haziran 2017, 19:58 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Deizm'in kabul ettiği öğeler nelerdir? 1- Tanrı vardır ve kainatı yaratmıştır. 2- Tanrı insanların mantıksal davranmasını ister. 3- İnsanların ruhları ölümden sonra hala vardır, bu doğrultuda ölümden sonra yaşam da vardır. 4- Yaşam sonrasında, Tanrı iyi davranışlarımızı ödüllendirecek, kötü davranışlarımızı cezalandıracaktır. |
16Haziran 2017, 19:59 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Deizm'in kabul etmediği öğeler nelerdir? 1- tanrı tarafından ilan edilmiş veyahut da yazıldığı iddia edilen kitaplara sahip olan dinlerin reddi. 2- İncil'in Tanrı'nın sözü olduğunun reddi. 3- Mucizelerin ve kehanetlerin reddi. 4- Dini bilinmez öğelerin reddi. 5- İncil'deki yaratılış hikayesinin ve insanların doğuşta günahkar olduklarının reddi. 6- Hristiyanlığın reddi. |
20Haziran 2017, 11:18 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Panteizm: Panteizm ya da tüm tanrıcılık, her şeyi kapsayan içkin bir Tanrı'nın, Evren'in ya da doğanın Tanrı ile aynı olduğu görüşüdür. Panteistler kişileştirilmiş ya da antropomorfik bir Tanrıya inanmazlar Panteizmde her şey Tanrı'nın bir parçası olarak kabul edilir, Tanrı her şeydir ve her şey Tanrı'dır. Tanrı doğada, nesnelerde, insan dünyasında vardır. - Tanrı-alem ikiliğini kaldırır - Tabiat ve insanın müstakil varlıklar gibi görülebileceğini söyler -Tanrının her şeyi ihtiva ettiğini hatta onun her şey olduğunu söyleyen yerine "içkinlik" tabiri kullanan ve en meşhur temsilcisi Spinoza olan dini ve felsefi doktrindir. |
20Haziran 2017, 11:23 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Aşkınlık kavramı, din ve felsefe alanında genellikle hiçbir şekilde duyularla algılanamayan gerçeklikler anlamındadır İçkinlik (tanrının doğada var olduğunun kanıtı) ahiret inancına paralel, gerçek dünya görüşüne zıt bir anlam niteliği taşır. |
20Haziran 2017, 11:26 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | PANTEİZME YÖNELTİLEN ELEŞTİRİLER: -AŞKINLIK FİKRİNİ REDDETTİĞİ İÇİN ATEİZME YARDIMCI OLMAKTADIR -"TANRI HER ŞEYDEDİR" DEMEKLE VARLIK MERTEBELERİ ARASINDAKİ AYRIMI KALDIRMAKTA SÖZGELİŞİ, TAŞLA İNSANI BİR TUTMAKTADIR -AŞKIN ULUHİYET ANLAYIŞI OLMADIĞI İÇİN "YARATMA" FİKRİ DE YOKTUR -DİNİ TECRÜBENİN ANLAŞILMASINI OLDUKÇA GÜÇ DURUMA SOKMUŞTUR |
20Haziran 2017, 11:30 | Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | PANENTEİZM Pan-enteizme göre Tanrı, hem değişmeyen (mutlak), hem de değişen (göreli) dir. Hem zamanın içinde, hem dışında, hem sonlu, hem de sonsuzdur. Aynı zamanda hem tikel hem tümel, hem neden hem sonuçtur. TANRI İLE ALEMİ BİR VE AYNI SAYMAYAN, HER ŞEY TANRIDADIR ANLAYIŞI VARDIR. panenteizmde PLOTINUS önemli PAN-ENTEİZMİ ONDOKUZUNCU YÜZYIL BAŞLARINDA İLK DEFA KULLANAN ALMAN İDEALİST GELENEĞİNE BAĞLI FİLOZOF: KRAUSE Süreç felsefesi olarak da ifade edilen ve White Head 'le başlayan bu akıma Pan-enteizm ya da Diyalektik teizm denir. Hartshorne Tanrı 'nın bir soyut bir de somut iki yüzü olduğunu söyler. Soyut niteliğiyle Tanrı, mutlak, etkilenmez, erişilmez ve değişmezdir. |
20Haziran 2017, 11:35 | Mesaj No:10 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Panteizm ile Pan-enteizm arasında önemli bir fark vardır. Panteizmde her şey tanrıdır. Pan-entezimde ise, her şey Tanrı 'dan sudur etmiştir (oluşmuştur). Ruhun tek amacı, oluştuğu Tanrı 'ya dönmektir. Bunun da yolu tek evrensel yasa olan evrim/tekamül den geçmektir. |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "SORU-CEVAP" DEVAMI | mehmet akif2 | KPSS Lisans DİKAB Alan | 33 | 24 Temmuz 2018 22:35 |
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "İSLAM TARİHİ SORU-CEVAP" | mehmet akif2 | KPSS Lisans DİKAB Alan | 8 | 24 Mart 2018 12:08 |
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "DUYURULAR" | mehmet akif2 | KPSS Lisans DİKAB Alan | 3 | 10 Ağustos 2017 16:07 |
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "İSLAM FELSEFESİ SORU-CEVAP" | mehmet akif2 | KPSS Lisans DİKAB Alan | 1 | 01 Temmuz 2017 22:23 |
MEDİNEWEB ÖABT DİKAB "SORU-CEVAP" | mehmet akif2 | KPSS Lisans DİKAB Alan | 94 | 22Haziran 2017 04:04 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|