Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.KUR'ÂN-I KERİM.::. > Kurân-ı Kerîm > Kur'ân-ı Kerim Genel

Konu Kimliği: Konu Sahibi HALUK GÜMÜŞTABAK,Açılış Tarihi:  23 Şubat 2010 (13:39), Konuya Son Cevap : 07 Mayıs 2015 (22:33). Konuya 39 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı1Kez Beğenildi
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 26 Şubat 2010, 01:30   Mesaj No:31
Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:8
Cinsiyet:Erkek
Yaş:50
Mesaj: 3.036
Konular: 340
Beğenildi:1437
Beğendi:478
Takdirleri:10498
Takdir Et:
Standart RE: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ?

Alıntı:
HALUK GÜMÜŞTABAK Üyemizden Alıntı
Bakın sorduğunuz bütün sorular geleneğin günümüze kadar uyguladıklarıdır.
sayın gümüştabak,
bakın kendinizi kendiniz ele veriyorsunuz.Hz Resulullah islamin ikinci kaynağı ve ayağıdır.onun 23 yılllık nubuvet hayatı sünnettir.kuranın uygulanmasıdır.canlı kurandır.kavli ve fiili sünnetleri bağlayıcıdır.
namaz,oruç,hacc,zekat gibi tüm ibadet ve muamelatta kuranın açılımını yapmıştır.ve ilk tartışılmaz kuran müfesiri HZ MUHAMMED SAV dır.onun bize öğrettiklerini 1400 yıldır uygulanagelen açılımlar nasıl gelenek olur ?
gelenekler toplumların kendilerine uydurdukları benimsedikleridir.
kan davası gelenektir.
töre cinayetleri gelenektir.
cahilliye devrindeki kız çocuğunu diri diri gömmek gelenektir.
dinsizlikte gelenektir.
ibadetlerimizdeki sünnetten aldığımız kural ve uslupları geleneğe bağlamanız üzücü cidden.
ben diyeyim gelenek değil SÜNNETİ SENİYEDİR.
saygılar...
Alıntı ile Cevapla
Alt 26 Şubat 2010, 02:37   Mesaj No:32

ali

Medineweb Aktif Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:ali isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 18
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:38
Mesaj: 164
Konular: 4
Beğenildi:2
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart RE: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ?

yav Haluk Babacan Ağam Kurban olayım dinle şu cahil Aliyi.
şimdi hadiS zayıf ihtimalı var.BOŞ VER
sünnet gelenektir BOŞ VER
fıkıh neymiş alim uydurması BOŞ VER
tefsir neymiş ben daha iyisini yapArım BOŞ VER
PEYGAMBER görevini yaptı kuran'ın nuzulu bitti işi bitti BOŞ VER
ağam geriye ne kaldı elimizde.
KURANI KERİM
amenna.
peki KURANI KERİME islamın yaşanmasını pratikleşmesini tasavufunu fıkhını hiç bir kaynağa ihtiyaç duymadan nasıl yapacağız ağam ?
hanifler,sadece kuran,kuran bize yeter gibi süslü sloğanlarınızla kafa bulandırmayın.
biz müslümanların kaynağı başta kuran olmak üzere SÜNNET İCMA KİYAS.
çabanıza hayranım ağam .
Alıntı ile Cevapla
Alt 26 Şubat 2010, 11:53   Mesaj No:33
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Nur suresi 31. Ayette geçen süslerini/ziynetlerini sözlerinden ne anlamalıyız?

Sayın Abdulmelik Bey Rabbin kur’anda emrettikleri farz yani hiç şüphe duymadan yapmamız gerekenler, gelenek dediğim ise mezheplerin İslam ı anlayış şekillerine göre ilaveleridir. Gelenek derken bundan kastendim. Mezhepleri hatırlayın kur’anın emirlerine ilave edilenler hepsinde farklı farklıdır. Daha açıkçası hepside iddia ediyor ki peygamberimiz böyle yaparmış. Peki, hangisi gerçekten peygamberimizin yaptığıdır dersek kim doğrusunu söyleyebilir? İşte bende bunu anlatmaya çalışıyorum. Yeter ki rabbin kelamında olanları yapalım, ama kur’anı yetersiz görmeden yapalım. Çünkü eğer kur’an yetmez dediğimizde onlarca hatta yüzlerce ayetin hükmüne inanmamış oluyoruz. Tüm mezheplerin yaptıkları da yanlıştır kimse diyemez, çünkü hepsinin içinde Rabbin istedikleri var ama beşeri ilavelerle. Bunda bir sakınca yok, yeter ki kur’ana ters düşen bir şey olmasın.

Örneğin hac konusunda yine her mezhep kendisince bir şeylere inanıyor ve hepsi de bu peygamberimizin yaptığı deniyor. Hacca geldiklerinde kendilerince birisini uyguluyorlar. Hac konusunda kur’ana baktığınızda o kadar çok detaylar vardır ki. Burada cinsel ilişkinin yasak olduğu, avlanma yasağı, tavaf etme şekli, traş olma konusu, bu görevi ne kadar zamanda en az yapabileceğimiz, istersek safa Merve tepelerini de ziyaret edebileceğimiz detayına kadar her şey vardır. Düşünün ziyaretinde sakınca olmadığı yerleri bile söyleyen Rabbim şeytan taşlama ya da Hacerül Esved taşının ziyareti Allah emri olsa söylemezmiydi? İşte bende diyorum ki, mezhepler ilave ettiyse bunların Allah emri olduğunu söylemeden, yapmanın zararı yoktur diyorum.

Değerli Ali kardeşim ben hiç bir şeye boş ver demiyorum ki bana böyle bir ithamda bulunuyorsun. Benim söylediklerim kur’an dışından bizlere iletilenleri iyice araştıralım öyle alalım bunun neresi kötü. Bakın diyanet İşleri başkanlığı da bunu yapıyor ve zaman zaman kurullarını toplayıp Yüzlerce hadisin hurafe olduğunu açıklıyor ve hatta kitaplarda yayınlıyor. Yine böyle bir çalışma içinde olduğunu bir görevli açıklamıştı, tabi zaman alan bir konu. Şimdi soruyorum, hiç şüphelenmeden inandığımız binlerce hadis hurafe diye iptal olduğunda, bizlerde bunlara gerçek Rabbin emri gibi bakarsak halimiz nice olur? Tüm bunları anlayamadan rabbimden af dilemeden ruhumuzu teslim etmiş isek, nasıl kurtuluruz bu vebalden? Değerli kardeşim tekrar ediyorum ben hiçbir şeye boş ver demiyorum ama çok dikkatli olmalıyız diyorum. Daha önce söyledim yine hatırlatıyorum ki işin vahametinin çok ürkütücü olduğu anlaşılsın. Mezheplerin kuruluşunda yani yaklaşık peygamberimizin ölümünden yüz - yüzeli yıl sonra toplanan hadislerin hepsinin 500 ya da 600 civarlarında olduğu söylenir. Günümüzde ise ürkütücü boyuttadır. Hadislerin sayısının beş altı milyonu bulduğu söyleniyor. Sizce bu normal mi. Sizce bunları gördükten sonra hiç şüphe duymadan onlara inanırsak hata payımız yanılma riskimiz sizce ne kadar büyük olur. Herşeyin doğrusunu rabbin huzurunda göreceğiz, bizlere düşen rehbere uyup ayetleri aklımızla düşünüp onu anlamaya çalışarak iman etmek olmalıdır.Karar ve yorum sizlerin. Selametle kalın. Halukgta
Alıntı ile Cevapla
Alt 26 Şubat 2010, 21:07   Mesaj No:34
Medineweb Sadık Üyesi
kurtmehmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kurtmehmet isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 5446
Üyelik T.: 30 Kasım 2008
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Yaş:64
Mesaj: 682
Konular: 73
Beğenildi:19
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart RE: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ?

Bakın diyanet İşleri başkanlığı da bunu yapıyor ve zaman zaman kurullarını toplayıp Yüzlerce hadisin hurafe olduğunu açıklıyor ve hatta kitaplarda yayınlıyor. Yine böyle bir çalışma içinde olduğunu bir görevli açıklamıştı, tabi zaman alan bir konu.

SAYIN HALUK HOCAM bahsettiğiniz calışma bumu

Türkiye İslam`ı temelden yeniden yorumlayan ve radikal olduğu kadar da tartışmalı bir şekilde modernize eden bir yayının hazırlığında.


Ülkenin güçlü Diyanet İşleri Başkanlığı Ankara Üniversitesi`nden bir grup ilahiyatçıyı, Kuran`dan sonra İslam`ın en mukaddes ikinci metni olan hadîsleri kökten revize etmek üzere görevlendirdi. Hadîsler Peygamber`in söylediği farz olunan binlerce deyişin derlemesinden oluşuyor. Bu metinler Kur`an`ın tefsirinde en önemli yol gösterici olduğu gibi, İslam hukukunun (Şeri`at) büyük bir bölümüne de kaynaklık etmektedir.


Fakat devlet, modernize etme sıkıntısı çektiği bir toplumda hadîslerin çoğu zaman olumsuz etkileri olduğunu fark etti ve İslam`ın gerçek değerlerinin gizli kalmasından hadîsleri sorumlu tutmaya başladı. Şimdi bu deyişlerin önemli bir kısmını Muhammed`in söylemediği, bir kısmının da yeniden yorumlanması gerektiği iddia ediliyor.


`Bir şekilde Hıristiyan reformasyonuna benziyor. Tam olarak aynısı değil, ama... İslam ilahiyatının temellerini değiştiriyor



http://www.milligazete.com.tr/makale/bbcnin-diyanetin-hadîs-calismasi-hakkindaki-makalesi-127559.htm
Alıntı ile Cevapla
Alt 26 Şubat 2010, 21:15   Mesaj No:35
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart RE: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ?

Bakın sorduğunuz bütün sorular geleneğin günümüze kadar uyguladıklarıdır. Şimdi size soruyorum o namazları evinizde kıldığınızda nasıl okuyorsunuz? Yada tersini düşünelim camide kılarken sesli okursa yanlış olur diyecek birisi varmı? Derse neye göre diyecek? İşte kendi yarattığımız bir konuyu kur'anda bulamadığımızda yaptıklarımızı adeta dinselleştirip kur'anda bulamadığımızda onu yeterli göremememizin etkisi.

Haluk abi gelenek olarak nitelediğiniz uygulamalar İslam rehberi Muhammed (s.a.a) efendimizin bizzatihi uygulamalarıdır ve bizlere kadar yaşanarak gelmiştir Alimlerin tümünün görüş birliği ile sabitlenmiştir .Kendi yarattığımız bir mevzu değildir Allah resulünün uygulamasıdır...
Alıntı ile Cevapla
Alt 26 Şubat 2010, 21:33   Mesaj No:36
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Nur suresi 31. Ayette geçen süslerini/ziynetlerini sözlerinden ne anlamalıyız?

Değerli kardeşim peygamberimizin uygulamaları dediğimiz şeyler acaba tüm mezheplerde neden farklıdır? Neden hepside inandıklarının Allah resulünün yaptığıdır diye idda ediyorlar? Acaba hangi mezhebinki doğru dersiniz? yada bu konuda kur'anın verdiği garanti gibi garanti veren varmı aramızda? Alimlerin görüş birliği mezheplere göre değişir, onlarda da bir ittifak yoktur. Daha önce hatırlattım binlerce hadis Diyanet tarafından hurafe diye iptal edildi, yanlız dikkat edin bu iptaller ülkemizde, diğer Müslüman ülkeler de değil. Hatta ülkemizde milyonlarca müslüman bizi Diyanet bağlamaz diyor inanmaya devam ediyor. İşte İslamın günümüzdeki hali. Bu şekilde emin olmadığımız bir karmaşanın sonu sizce Rabbe ulaşırmı? Allah bizleri bu şekilde bir inancamı yönlendiriyordu kur'anda?

Şimdi lütfen düşünelim bize kur'an dışından aktarılan ve bunlar peygamberimizin sözü yada uygulamalarıdır dedikleri bilgilerin hepsi rivayetler yoluyla günümüze gelmiştir. Sizce RİVAYET kesin delilmidir? Eğer evet diyorsanız sözüm olamaz. Selametle.
Alıntı ile Cevapla
Alt 26 Şubat 2010, 21:38   Mesaj No:37
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart RE: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ?

Haluk abim size sormuş olduğum öğlen namazının sessiz şekilde kıraatı bütün mezheplerde ittifak ile kabul edilmiş bir mevzudur ayrılık yoktur bu hususta mezheplerde farklı görüşler mevcut rivayetlerin gelişine göre benimsemişlerdir hangisi bana Allah resulünün yaptığı kanaatini ağırlakta tutuyorsa uyuyorum mezhepçi değilimdir ama mezhepli olunabilir Teferruat hususlarında ayrılıklar İslamdan bir şey eksiltemez Yeterki itikadi konularda Rehber Kuran olsun...
Alıntı ile Cevapla
Alt 26 Şubat 2010, 21:56   Mesaj No:38
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Nur suresi 31. Ayette geçen süslerini/ziynetlerini sözlerinden ne anlamalıyız?

Söylediklerinize tamamen katılıyorum, yeterki rehber kur'an olsun, onun vermediği bir hükmü vermesin. Bende tüm mezheplerin ilavelerine karşı değilim yeterki kur'ana ters düşmesin. Fakat okadar çok yanılgılar varki insan üzülüyor. Bir örnek; Rabbim fuhuş yapanın cezasını apaçık yazmasına rağmen şiiler hala recm edilmenin aslında kur'anda olduğunu ama kur'ana geçmediğine inanıyor ve uyguluyorlar. Tüm bunlar ve buna benzer uygulamalar toplumu gerçek İslamdan uzaklaştırıyor.

Nasip olursa nüzul sebebi konusunda bir yazı ekleyeceğim, o konu hakkında da karşılıkı yazışırsak konu daha iyi okunacak ve anlaşılacaktır. Rabbim yardımcımız olsun. Halukgta
Alıntı ile Cevapla
Alt 26 Şubat 2010, 22:03   Mesaj No:39
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart RE: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ?

İnşaallah Abi amacımız ne kökten kabul etmek nede reddetmek İşin özünü yine Kuran ve Allah resulünün uygulamalarından Kuran penceresinden almak ama bunu yaparkende beşer olduğumuzu bilerek hata yaptığımızda hatayıda kabullenmek....
Alıntı ile Cevapla
Alt 07 Mayıs 2015, 22:33   Mesaj No:40
Medineweb Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:servetim isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 77
Üyelik T.: 12 Ağustos 2007
Arkadaşları:0
Cinsiyet:Erkek
Yaş:44
Mesaj: 53
Konular: 2
Beğenildi:8
Beğendi:5
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ?

Alıntı:
Abdulmelik Üyemizden Alıntı Mesajı göster
sayın gümüştabak,
nur 31 e yüklemeye çalıştığınız anlam,bazen zorladığınız,bazen düşüncenizi kendiniz beğenmiyerek geri adım attığınız bir manzara ile karşılaştım..
şöyle ki;
1-kadının cazibesinden kasıt sadece göğüs ise,sadece kalça ise veya sadece saç telleri ise bu evrensel olamaz.çünkü kadının çekiciliği her şeyidir,konuşmasıdır,kulak memesidir,saçlarının ahengidir veya bacaklarıdır vs değişik erkeklere göre.yüz el dışında tüm vucudunu konuşması kokusu makyajı vs kamufle etmesi gerekiyor.buna muhalif olacağını sanmıyorum.
2-erkeği tahrik edecek her hareket,giyim ve ya konuşma haramdır ve nur 31 rin ana temasıdır.
3-kadının giyimi konusu en çok aldanılan konudur.sanılır ki giyinmekle tenini kapamakla iş tamamdır.hayır vucut hatlarını belli edecek kadar dar giyim ÖRTÜLÜ ÇILPAKLIKTIR.dar kıyafetle gezmektense çırılçıplak gezmek daha medeni(!) olur bana göre.çünkü günümüzün uçuk kaçık bakımlı ve modern giyimi kadının cazibesini zirveye çıkarıyor.
4-yakalarını göğüslerine salsınlar dan kasıt giyilen kıyafetle örtülemeyen,göğüs iriliği ve cazibesini kapamayan bölümleri eşrapla kapamaktır.dar bluz yada kıyafetin bollaştırılması vazifesini görecek o SALSINLAR.
5-namahrem ortamlarda,erkeklerin dikkatini çekmesinler,ayaklarını vurmasınlar,kokularını sürmesinler,sallanmasınlar,cilveli konuşmasınlar,kısacası WELA TAKREBUZZİNA zinaya yaklaşmayınız ayetinin ruhuna uygundur.neden zina yapmayınız değilde yaklaşmayınız deniliyor sizce? zinaya götürecek her yolu tıkamak için değil mi gümüştabak ? kadının namahrem ortamda ezan yada kuranı kerim okuması neden mahzurludur sizce ?
6-kadın tam tesettürlü tepeden tırnağa kadar,ama etrafına yaydığı parfum ne kadar nur 31 re uygun sizce ? veya dudaklarını kıpkırmızı gözlerini simsiyah boya ile sokağa fırlaması tesettürlü olsa nedir olmazsa nedir ?
7-akıl var mantık var,ayetleri zorlamanın anlamı yoktur.erkeği tahrik edecek her hareket,giyim tipi,konuşma,süs veya etrafına parfumerik yayın,gözlere ziyafet haramdır vebaldır ve müslüman kadının işi olamaz.
8-son olarak,şahsen ailemce kullanılan çarşafı öneriyorum.ve nur 31 e en uygun bu kıyafettir.bide renkli güneş gözlüğü takıldımı tamamdır.bu kıyafette ne göğüz sorunu kalır ne kalça nede moda derdi..!
saygılar...
Alıntı:
Abdulmelik Üyemizden Alıntı Mesajı göster
sayın gümüştabak,
öncellikle şu konuda anlaşalım ve konumuza sonuna kadar devam edelim.konumuz ilmi münazaradır.ve zıt düşünceler olması doğaldır.bu konuda alınmak kızmak çocuk işi olsa gerek.düşüncelerinize saygı duyuyorum ve kısmen katılmıyorum.katılmıyorum derken sizi red ediyorum yallah bu nediyor fanatikliği yok tamamen amacımız Allah rızasıdır.takım tutmuyoruz ilmi münazara yapıyoruz.
VE RAHAT OLUN DÜŞÜNCENİZİ SONUNA KADAR YAZIN BENDE ÖYLE....
şimdi geçelim konuya ;
1-sizle anlaşamadığımız bir nokta şu.siz diyorsunuz ki kuranda her şey açık ve biz anlarız biliriz.bende diyorum ki evet haklısınız ayet öyle diyor amenna.lakin bu dinin birde İKİNCİ AYAĞI OLAN PEYGAMBERİ VAR.sahih hadis ve sünneti kaale almama lüksüm yok.ve asırlardır bir islam geleneği vardır.yüzlerce yetişmiş muttaki veli alim vardır.hepsini ezip ben anlarım diyemem.imam gazaliye ,imam rabbaniye veya seyyid kutuba rakip olma ukalalığım olamaz.ey gazali sen anlamadın ben anlarım diyemem.ey hz ali hz ömer sizden farklı düşünüyorum diyemem.siz nur 31 i ne biçim yorumladınız gel otur sana öğreteyım diyemem ! tıp okuyan bir öğrencinin prof olan hocasına ders öğretmesi konumuna düşmem düşemem haddimi bilirim.
2-kuranı elime aldığımda ki öyle yapıyorum,1400 yıllık ilim geleneğini başta RESULULLAH (A) SÜNNETİ OLMAK ÜZERE ,ASHABI KİRAMIN GÖRÜŞLERİNİ okumadan tefsir etmem.
3-ayetleri okurken aracın değil amacın peşinde olurum.ne istediği peşinde olurum nasıl istediği değil.hedef mekkeye gitmekse bu uçakla da olur deve ile de olur yaya da olur..hedefe odaklanırım.ama mekkeye gitmek için de coğrafya seyahat bilgim de olmalı diyorum.kuran mekkeye git dedi yallah mekkeye gidelim değil,kervan lazım,bilgi lazım,para lazım değilmi haluk bey ?
4-eline aldığın kuranı anlıyacaksın elbette çünkü ayet öyle diyor.ama anlamak için de o seviyede olman lazım.ilmen fıkhen lüğaten vs..yoksa tıp öğrencisini ameliyata soksanız size turp gibi cenaze hediye eder.
devam edeceğim..
Alıntı:
Abdulmelik Üyemizden Alıntı Mesajı göster
5-ben nur 31 i tefsir ederken sadece meal ile değil,hafızamda olan sünnet eğitimi,ashabı kiram görüşü,mezhep imamları ve diğer alimlerinin geniş bir kapsaması olarak aldım.ayetleri kendi kafama göre yorumlamadım.bu yorumu bana mal ettiniz sorun değil.
6-sünette kadın sesi ,erkeği tahrik etmek ,kırıtarak sırıtarak konuşmak yürümek harammı değil mi ? kadın namaz kıldıramaz aleni ezan okuyamaz haram değil mi ?kadın ezan okuduğunda haramdır dedik sapık mı olduk ? varmı 1400 yıllık islam geleneğinde kadının minarede ezan okuduğu yada namaz kıldırdığı ? bunları nerden çıkardınız demişsin.cevap :SÜNNETİ MUHAMMEDİDEN.delil istersen tek tek veririm.
7-nur 31 in amacı kadının iffetini onurunu şerefini sokaktan namahremden sapık art niyetli bakışlardan korumak değil mi? bunun için siz manto dersiniz ben şarşaf derim başkası çuval der isim çokmu önemli ? o ayete göre kadının vucut hatlarını göstermiyecek tahrik edilecek davranış ve cazibelerden uzak kalacak bir kıyafet değil mi? çarşafa girermisin demişsin.EVET seve seve.amacım iffetimi nur 31 e ayarlamak ise şüphen olmasın.hanım terliyecekmişmiş..cehennem de terlemesinde sorun değil.iman bedel ister ve cennet ucuz değil.biz ailecek şikayetçi değiliz üstadım.buna erkek egemenliği demişsin.eşim kızım beni ilgilendirir.ve onlardan sorumluyum.kullukum rain ve kullukum mesulun an raiyetihi herkes çobandır ve herkes ailesinden sorumludur.(hş)
ne yani kızım terlemesin diye armine maymune bilmem ne zıkkım moda giyinsin daracık kıyafetlerle dolaşsın bende erkek egemenliği olmasın diye hapsama yakışır diyeyım öyle mi üstad ?
devam edeceğim...
Alıntı:
Abdulmelik Üyemizden Alıntı Mesajı göster
8-kadının vucudunu cazibesini yok edecek,vucut hatlarını sıfırlıyacak kıyafet aradım.çarşaf buna en uygun diye karar verdim.çünkü çarşaf giyen kadın adeta kıyafetin içinde yok oluyor.bol ve gösterişsiz.mantonun ne kadar bolunu alırsanız alın kadına çarşaf kadar rahat ettirmiyor.bırakın ayette geçen göğüs kapamayı,bırakın vucut hatlarını,17 aylık hamile kadının hamilelilğini bile saklıyor üstad.müslüman kadının dışarda süs moda derdi olamaz.onun amacı asıl hedeftir.boya kutusuna kazaen düşmüş tesettürlü(!) parizienli kotlu yüzü çarşamba pazarına dönüşmüş,etrafına parfüm kokusunu servis eden, müslüman kadınlara sadece acıyorum.
9-verdiğin hadisi şerifi ele alalım.haramı helal helalı haram yapmayalım amenna.size göre kuranda ne varsa yeterlidir.kuranın haram demediğini kimse haraam diyemez.bi derece doğrudur ama eksik üstad.
mesela kuranda cenin yemek haram değildir veya helaldir diye ayet yok.cenin yiyelim mi ?
10-Allah aşkına Resulullahı haşa ptt memuru konumuna sokmaktan kaçınalım.sünnet islamın ikinci ve vazgeçilmez ayağıdır.sünneti dışlarsak islam namına elimizde namaz dahil bir şey kalmıyacak.nur süresinin 31.ayetini bide Resulullahtan dinlemeyı deniyelim.kurana göre Resulullah vahyin ta kendisidir.
saygılar...
çok güzel doyurucu bir münazara. Allah gani Gani razı olsun. Konu çok zenginleştirilmiş aklımıza takılan soru bırakılmamıştır.

Esma_Nur beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 7 Kişi okuyor. (0 Üye ve 7 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
KURANI kerimde adı geçen hayvanlar hangi ayette geçtiği MusabBinumeyr Konular İle İlgili Ayetler 0 09Haziran 2012 21:02
ARAF SURESİ 33. AYETTE RABBİM BİZLERİN NASIL DİKKATİNİ ÇEKİYOR? HALUK GÜMÜŞTABAK Makale ve Köşe Yazıları 2 06 Nisan 2010 00:42
KUR'ANDA GEÇEN HİKMET SÖZÜNDEN NE ANLAMALIYIZ? HALUK GÜMÜŞTABAK Makale ve Köşe Yazıları 17 01 Şubat 2010 12:55
KUR'ANDA GEÇEN VELİ SÖZLERİNDEN NELER ANLAMALIYIZ? HALUK GÜMÜŞTABAK Makale ve Köşe Yazıları 29 23 Ocak 2010 20:38
NİSA SURESİ 3. AYETİ NASIL ANLAMALIYIZ? HALUK GÜMÜŞTABAK Makale ve Köşe Yazıları 7 17 Ocak 2010 18:04

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.