|
Konu Kimliği: Konu Sahibi HALUK GÜMÜŞTABAK,Açılış Tarihi: 23 Şubat 2010 (13:39), Konuya Son Cevap : 07 Mayıs 2015 (22:33). Konuya 39 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
26 Şubat 2010, 01:30 | Mesaj No:31 | |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | RE: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ? Alıntı:
bakın kendinizi kendiniz ele veriyorsunuz.Hz Resulullah islamin ikinci kaynağı ve ayağıdır.onun 23 yılllık nubuvet hayatı sünnettir.kuranın uygulanmasıdır.canlı kurandır.kavli ve fiili sünnetleri bağlayıcıdır. namaz,oruç,hacc,zekat gibi tüm ibadet ve muamelatta kuranın açılımını yapmıştır.ve ilk tartışılmaz kuran müfesiri HZ MUHAMMED SAV dır.onun bize öğrettiklerini 1400 yıldır uygulanagelen açılımlar nasıl gelenek olur ? gelenekler toplumların kendilerine uydurdukları benimsedikleridir. kan davası gelenektir. töre cinayetleri gelenektir. cahilliye devrindeki kız çocuğunu diri diri gömmek gelenektir. dinsizlikte gelenektir. ibadetlerimizdeki sünnetten aldığımız kural ve uslupları geleneğe bağlamanız üzücü cidden. ben diyeyim gelenek değil SÜNNETİ SENİYEDİR. saygılar... | |
26 Şubat 2010, 02:37 | Mesaj No:32 |
RE: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ?
yav Haluk Babacan Ağam Kurban olayım dinle şu cahil Aliyi. şimdi hadiS zayıf ihtimalı var.BOŞ VER sünnet gelenektir BOŞ VER fıkıh neymiş alim uydurması BOŞ VER tefsir neymiş ben daha iyisini yapArım BOŞ VER PEYGAMBER görevini yaptı kuran'ın nuzulu bitti işi bitti BOŞ VER ağam geriye ne kaldı elimizde. KURANI KERİM amenna. peki KURANI KERİME islamın yaşanmasını pratikleşmesini tasavufunu fıkhını hiç bir kaynağa ihtiyaç duymadan nasıl yapacağız ağam ? hanifler,sadece kuran,kuran bize yeter gibi süslü sloğanlarınızla kafa bulandırmayın. biz müslümanların kaynağı başta kuran olmak üzere SÜNNET İCMA KİYAS. çabanıza hayranım ağam . | |
26 Şubat 2010, 11:53 | Mesaj No:33 |
Re: Nur suresi 31. Ayette geçen süslerini/ziynetlerini sözlerinden ne anlamalıyız? Sayın Abdulmelik Bey Rabbin kur’anda emrettikleri farz yani hiç şüphe duymadan yapmamız gerekenler, gelenek dediğim ise mezheplerin İslam ı anlayış şekillerine göre ilaveleridir. Gelenek derken bundan kastendim. Mezhepleri hatırlayın kur’anın emirlerine ilave edilenler hepsinde farklı farklıdır. Daha açıkçası hepside iddia ediyor ki peygamberimiz böyle yaparmış. Peki, hangisi gerçekten peygamberimizin yaptığıdır dersek kim doğrusunu söyleyebilir? İşte bende bunu anlatmaya çalışıyorum. Yeter ki rabbin kelamında olanları yapalım, ama kur’anı yetersiz görmeden yapalım. Çünkü eğer kur’an yetmez dediğimizde onlarca hatta yüzlerce ayetin hükmüne inanmamış oluyoruz. Tüm mezheplerin yaptıkları da yanlıştır kimse diyemez, çünkü hepsinin içinde Rabbin istedikleri var ama beşeri ilavelerle. Bunda bir sakınca yok, yeter ki kur’ana ters düşen bir şey olmasın. Örneğin hac konusunda yine her mezhep kendisince bir şeylere inanıyor ve hepsi de bu peygamberimizin yaptığı deniyor. Hacca geldiklerinde kendilerince birisini uyguluyorlar. Hac konusunda kur’ana baktığınızda o kadar çok detaylar vardır ki. Burada cinsel ilişkinin yasak olduğu, avlanma yasağı, tavaf etme şekli, traş olma konusu, bu görevi ne kadar zamanda en az yapabileceğimiz, istersek safa Merve tepelerini de ziyaret edebileceğimiz detayına kadar her şey vardır. Düşünün ziyaretinde sakınca olmadığı yerleri bile söyleyen Rabbim şeytan taşlama ya da Hacerül Esved taşının ziyareti Allah emri olsa söylemezmiydi? İşte bende diyorum ki, mezhepler ilave ettiyse bunların Allah emri olduğunu söylemeden, yapmanın zararı yoktur diyorum. Değerli Ali kardeşim ben hiç bir şeye boş ver demiyorum ki bana böyle bir ithamda bulunuyorsun. Benim söylediklerim kur’an dışından bizlere iletilenleri iyice araştıralım öyle alalım bunun neresi kötü. Bakın diyanet İşleri başkanlığı da bunu yapıyor ve zaman zaman kurullarını toplayıp Yüzlerce hadisin hurafe olduğunu açıklıyor ve hatta kitaplarda yayınlıyor. Yine böyle bir çalışma içinde olduğunu bir görevli açıklamıştı, tabi zaman alan bir konu. Şimdi soruyorum, hiç şüphelenmeden inandığımız binlerce hadis hurafe diye iptal olduğunda, bizlerde bunlara gerçek Rabbin emri gibi bakarsak halimiz nice olur? Tüm bunları anlayamadan rabbimden af dilemeden ruhumuzu teslim etmiş isek, nasıl kurtuluruz bu vebalden? Değerli kardeşim tekrar ediyorum ben hiçbir şeye boş ver demiyorum ama çok dikkatli olmalıyız diyorum. Daha önce söyledim yine hatırlatıyorum ki işin vahametinin çok ürkütücü olduğu anlaşılsın. Mezheplerin kuruluşunda yani yaklaşık peygamberimizin ölümünden yüz - yüzeli yıl sonra toplanan hadislerin hepsinin 500 ya da 600 civarlarında olduğu söylenir. Günümüzde ise ürkütücü boyuttadır. Hadislerin sayısının beş altı milyonu bulduğu söyleniyor. Sizce bu normal mi. Sizce bunları gördükten sonra hiç şüphe duymadan onlara inanırsak hata payımız yanılma riskimiz sizce ne kadar büyük olur. Herşeyin doğrusunu rabbin huzurunda göreceğiz, bizlere düşen rehbere uyup ayetleri aklımızla düşünüp onu anlamaya çalışarak iman etmek olmalıdır.Karar ve yorum sizlerin. Selametle kalın. Halukgta | |
26 Şubat 2010, 21:07 | Mesaj No:34 |
Durumu: Medine No : 5446 Üyelik T.:
30 Kasım 2008 | RE: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ?
Bakın diyanet İşleri başkanlığı da bunu yapıyor ve zaman zaman kurullarını toplayıp Yüzlerce hadisin hurafe olduğunu açıklıyor ve hatta kitaplarda yayınlıyor. Yine böyle bir çalışma içinde olduğunu bir görevli açıklamıştı, tabi zaman alan bir konu. SAYIN HALUK HOCAM bahsettiğiniz calışma bumu Türkiye İslam`ı temelden yeniden yorumlayan ve radikal olduğu kadar da tartışmalı bir şekilde modernize eden bir yayının hazırlığında. Ülkenin güçlü Diyanet İşleri Başkanlığı Ankara Üniversitesi`nden bir grup ilahiyatçıyı, Kuran`dan sonra İslam`ın en mukaddes ikinci metni olan hadîsleri kökten revize etmek üzere görevlendirdi. Hadîsler Peygamber`in söylediği farz olunan binlerce deyişin derlemesinden oluşuyor. Bu metinler Kur`an`ın tefsirinde en önemli yol gösterici olduğu gibi, İslam hukukunun (Şeri`at) büyük bir bölümüne de kaynaklık etmektedir. Fakat devlet, modernize etme sıkıntısı çektiği bir toplumda hadîslerin çoğu zaman olumsuz etkileri olduğunu fark etti ve İslam`ın gerçek değerlerinin gizli kalmasından hadîsleri sorumlu tutmaya başladı. Şimdi bu deyişlerin önemli bir kısmını Muhammed`in söylemediği, bir kısmının da yeniden yorumlanması gerektiği iddia ediliyor. `Bir şekilde Hıristiyan reformasyonuna benziyor. Tam olarak aynısı değil, ama... İslam ilahiyatının temellerini değiştiriyor http://www.milligazete.com.tr/makale/bbcnin-diyanetin-hadîs-calismasi-hakkindaki-makalesi-127559.htm |
26 Şubat 2010, 21:15 | Mesaj No:35 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ? Bakın sorduğunuz bütün sorular geleneğin günümüze kadar uyguladıklarıdır. Şimdi size soruyorum o namazları evinizde kıldığınızda nasıl okuyorsunuz? Yada tersini düşünelim camide kılarken sesli okursa yanlış olur diyecek birisi varmı? Derse neye göre diyecek? İşte kendi yarattığımız bir konuyu kur'anda bulamadığımızda yaptıklarımızı adeta dinselleştirip kur'anda bulamadığımızda onu yeterli göremememizin etkisi. Haluk abi gelenek olarak nitelediğiniz uygulamalar İslam rehberi Muhammed (s.a.a) efendimizin bizzatihi uygulamalarıdır ve bizlere kadar yaşanarak gelmiştir Alimlerin tümünün görüş birliği ile sabitlenmiştir .Kendi yarattığımız bir mevzu değildir Allah resulünün uygulamasıdır... |
26 Şubat 2010, 21:33 | Mesaj No:36 |
Re: Nur suresi 31. Ayette geçen süslerini/ziynetlerini sözlerinden ne anlamalıyız?
Değerli kardeşim peygamberimizin uygulamaları dediğimiz şeyler acaba tüm mezheplerde neden farklıdır? Neden hepside inandıklarının Allah resulünün yaptığıdır diye idda ediyorlar? Acaba hangi mezhebinki doğru dersiniz? yada bu konuda kur'anın verdiği garanti gibi garanti veren varmı aramızda? Alimlerin görüş birliği mezheplere göre değişir, onlarda da bir ittifak yoktur. Daha önce hatırlattım binlerce hadis Diyanet tarafından hurafe diye iptal edildi, yanlız dikkat edin bu iptaller ülkemizde, diğer Müslüman ülkeler de değil. Hatta ülkemizde milyonlarca müslüman bizi Diyanet bağlamaz diyor inanmaya devam ediyor. İşte İslamın günümüzdeki hali. Bu şekilde emin olmadığımız bir karmaşanın sonu sizce Rabbe ulaşırmı? Allah bizleri bu şekilde bir inancamı yönlendiriyordu kur'anda? Şimdi lütfen düşünelim bize kur'an dışından aktarılan ve bunlar peygamberimizin sözü yada uygulamalarıdır dedikleri bilgilerin hepsi rivayetler yoluyla günümüze gelmiştir. Sizce RİVAYET kesin delilmidir? Eğer evet diyorsanız sözüm olamaz. Selametle. | |
26 Şubat 2010, 21:38 | Mesaj No:37 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ?
Haluk abim size sormuş olduğum öğlen namazının sessiz şekilde kıraatı bütün mezheplerde ittifak ile kabul edilmiş bir mevzudur ayrılık yoktur bu hususta mezheplerde farklı görüşler mevcut rivayetlerin gelişine göre benimsemişlerdir hangisi bana Allah resulünün yaptığı kanaatini ağırlakta tutuyorsa uyuyorum mezhepçi değilimdir ama mezhepli olunabilir Teferruat hususlarında ayrılıklar İslamdan bir şey eksiltemez Yeterki itikadi konularda Rehber Kuran olsun...
|
26 Şubat 2010, 21:56 | Mesaj No:38 |
Re: Nur suresi 31. Ayette geçen süslerini/ziynetlerini sözlerinden ne anlamalıyız? Söylediklerinize tamamen katılıyorum, yeterki rehber kur'an olsun, onun vermediği bir hükmü vermesin. Bende tüm mezheplerin ilavelerine karşı değilim yeterki kur'ana ters düşmesin. Fakat okadar çok yanılgılar varki insan üzülüyor. Bir örnek; Rabbim fuhuş yapanın cezasını apaçık yazmasına rağmen şiiler hala recm edilmenin aslında kur'anda olduğunu ama kur'ana geçmediğine inanıyor ve uyguluyorlar. Tüm bunlar ve buna benzer uygulamalar toplumu gerçek İslamdan uzaklaştırıyor. Nasip olursa nüzul sebebi konusunda bir yazı ekleyeceğim, o konu hakkında da karşılıkı yazışırsak konu daha iyi okunacak ve anlaşılacaktır. Rabbim yardımcımız olsun. Halukgta | |
26 Şubat 2010, 22:03 | Mesaj No:39 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ?
İnşaallah Abi amacımız ne kökten kabul etmek nede reddetmek İşin özünü yine Kuran ve Allah resulünün uygulamalarından Kuran penceresinden almak ama bunu yaparkende beşer olduğumuzu bilerek hata yaptığımızda hatayıda kabullenmek....
|
07 Mayıs 2015, 22:33 | Mesaj No:40 | ||||
Cevap: NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ? Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
| |||||
Konuyu Toplam 8 Kişi okuyor. (0 Üye ve 8 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
KURANI kerimde adı geçen hayvanlar hangi ayette geçtiği | MusabBinumeyr | Konular İle İlgili Ayetler | 0 | 09Haziran 2012 21:02 |
ARAF SURESİ 33. AYETTE RABBİM BİZLERİN NASIL DİKKATİNİ ÇEKİYOR? | HALUK GÜMÜŞTABAK | Makale ve Köşe Yazıları | 2 | 06 Nisan 2010 00:42 |
KUR'ANDA GEÇEN HİKMET SÖZÜNDEN NE ANLAMALIYIZ? | HALUK GÜMÜŞTABAK | Makale ve Köşe Yazıları | 17 | 01 Şubat 2010 12:55 |
KUR'ANDA GEÇEN VELİ SÖZLERİNDEN NELER ANLAMALIYIZ? | HALUK GÜMÜŞTABAK | Makale ve Köşe Yazıları | 29 | 23 Ocak 2010 20:38 |
NİSA SURESİ 3. AYETİ NASIL ANLAMALIYIZ? | HALUK GÜMÜŞTABAK | Makale ve Köşe Yazıları | 7 | 17 Ocak 2010 18:04 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|