|
Konu Kimliği: Konu Sahibi neslihan,Açılış Tarihi: 23Haziran 2007 (22:25), Konuya Son Cevap : 11 Ocak 2022 (17:24). Konuya 34 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
01 Temmuz 2007, 03:20 | Mesaj No:11 |
Durumu: Medine No : 38 Üyelik T.:
30Haziran 2007 | RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
İnsan kişiliğinin, fert veya toplum olsun, mutlaka üç temel boyutu bulunmaktadır: Bilgi ve inanç boyutu, aksiyon ve ahlak boyutu; estetik, sanat ve güzellik boyutu. Bunların biriyle, yahut ikisiyle kurtuluş ve yükseliş olmaz. İlle de üçü birden gereken seviyede olacaktır. Tabiî ki, bu söylediğim idareci, yüksek tabaka, temsilci, çoban, rehber zümresi içindir, avam takımı için değildir. Temsilci bir Müslüman düşünelim, bilgisi ve tahsili yeterli, fakat ahlakı bozuk; bu adamdan bir hayır gelmez, o hizmet edemez. Diyelim ki, hem bilgisi var hem de ahlakı güzel, fakat estetik ve sanat boyutu güdük ve yetersiz. Bu ikinci adam da istenilen hizmeti veremez. Müslümanların bütün imkanlarını seferber ederek, her üç boyutta da güçlü ve yeterli olan temsilciler, hizmetkârlar,donanımlı olmalı ki donatabilsin. sözün özü; islamda insanlık için hangi ilim faydalı ise kabuludur.zaralı ise rededer.(sihir ilmi gibi)...İslam elbette bedevîlerin ve kırsal kesim mensuplarının da dinidir ama İslam bedevî dini, kırsal kesim dini değildir.bedevileşen alimler islamı bağlamaz. Syglr |
01 Temmuz 2007, 03:20 | Mesaj No:12 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
hocam kestirip atan ben değil Allah cc dur.kesin reel olan bir hususu neden dallanıp budaklıyalım.ayrıca haşa sizi darvinci falan saymadım.konuyu açmak babından.. diyelim ki 2*2=4 bu kesin kattidir.biri çıkıp 3 tür veya 5 tir dese şüphecimi olacağız? ayrıca islamın kaynağı ne demişse hepsi bir bir ispatlandı bilimle..islama kafa tutanların bile son durağı islam kaynağının dedikleri olmuştur. kaptan kusto gibi..(rahman süresinde 1400 yıl önce bildirilmişti)suyun dibinde eşhedü... başka örnek;güneşe gidilecek bilgisi verilmiş kuranın rahman süresinde..bilim hala ulaşmış değil.. örnekleri çoğaltabiliriz.. |
01 Temmuz 2007, 03:45 | Mesaj No:13 |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
Ben çok daha küçük boyutlu düşünüyorum kusura bakmayın. Sorum şuna yönelik bakınız. Bir insan düşünün ki belki tüm insanlık için büyük şeyler yapamıyor ama oturup kendi konusunda çalışmalar yapıyor yani bilimle uğraşıyor. Ama ibadet boyutu sizin deyiminizle güdük kalmış. Bu insan belki Allahı reddetmiyor ama ona olan vazifelerini de yerine getirmiyor. Şimdi sizce bu insan Allah katında değersiz midir? Ve yine bir insan düşünün ki alnı secdeden kalkmıyor ya da tümüyle ibadetine hassas. Gelgelelim ki bilimle alakası yok ve ibadeti sadece kendisi için. Şimdi bu insan mı yoksa diğeri mi daha değerlidir? Bana kısa ve öz olarak söyleyin. Arapça terimler bana gerçekten çok yabancı geliyor. islamiyetin bilime bakış açısından elbette eminim. Ancak bilime bakış açısı genelde çarpıtılmış ve diğer bilimleri dışlar hale getirilmiş. Birşeyler eksik ama ne bilmiyorum. Bir yerlerde bazı yanlışlar ama bunun sorumlusu kimler onu biliyorum ama açıkçası konumuz bu değil şu an. Kısa ve öz. Kimdir daha değerli olan? Ayrıca bir diğer soru: Kur an dinleme bölümünde diyelim ki kapandı, kaldığımız yerden devam etme şansı yok mu yoksa sure baştan mı dinlenmeli? Burası yeri değil ama admin bunu da belirtirseniz ayrı bir mesaj yazmam gerekmeden bunun yanıtını da almış olurum diye düşündüm. İyi geceler dilerim. Saygılar | |
01 Temmuz 2007, 03:55 | Mesaj No:14 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
hocam, islamda alimin uykusu cahilin ibadetinden üstün görülmesi manidardır. hiç bilenlerle bilmiyenler bir olurmu? alimlerin mürekkebi şehitlerin kanıyla eşdeğerdir.. vb. eğer kastettiğiniz ; inançlı ama ibadetlerinde tenbellik vs ile geri kalmış bir insan profili çizmekse bu alim için değil belki tüm müslümanların zaafı olabiliyor.biz buna günahkar diyoruz.tevbe kapısı açıktır.. eğer inançsız ama insanlığa faydalı bir profil ise;islam imansız bir insanın hiç bir amelini işini ibadetini kabul etmez.öncellikle iman ister. imanlı bir insan her zaman imansızdan üstündür ..imansızın güzel yanları buluşları elbette takdir edilir,lakin islam profilinde yeri yoktur. [align=left]mantığım şahsi düşüncem insanlığa faydalı olan,ahlaklı,çalışkan,üretken ama ibadetlerinde pasif bir müslümanın,ibadetlerini yapan,aylak,tüketen,faydasız,cahil,ahlaki sorunlu bir müslümandan milyon kez değerli olsa gerektir.[/align] not:kuran dinleme konusunda çalışmam devam ediyor,inşaallah en kısa zamanda halledeceğim.şu an kaldığınız yerden devam mümkün değildir.başarırsam yapacağım. hayırlı gecelermi diyelim sabah namazı vakti zaten.. saygı bizden. |
01 Temmuz 2007, 15:33 | Mesaj No:15 |
Durumu: Medine No : 38 Üyelik T.:
30Haziran 2007 | RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
Sorum şuna yönelik bakınız. Bir insan düşünün ki belki tüm insanlık için büyük şeyler yapamıyor ama oturup kendi konusunda çalışmalar yapıyor yani bilimle uğraşıyor. Ama ibadet boyutu sizin deyiminizle güdük kalmış. Bu insan belki Allahı reddetmiyor ama ona olan vazifelerini de yerine getirmiyor. Şimdi sizce bu insan Allah katında değersiz midir Ve yine bir insan düşünün ki alnı secdeden kalkmıyor ya da tümüyle ibadetine hassas. Gelgelelim ki bilimle alakası yok ve ibadeti sadece kendisi için. Şimdi bu insan mı yoksa diğeri mi daha değerlidir Sayın Zeynepekim; Bu iki portreyi kuran haritasındaki yerlerine yerleştirdiğimizde ortaya iki tür insan çıkar ; evvela alnı secdeden kalkmayan, islamiyeti TESLİMİYET bazında yaşayan insan, artık Allah cc.'e tam anlamı ile kul olmuştur. İbadetinde hassas, Allah cc. yolunda ''Kuran ne derse o'' cümlesini düstur edinmiştir. Şimdi burada bir parantez açalım; Allah cc. Kuran_ı Kerim'de her canlının kendisine has özellikler ile yaratıldıgını belirtmiş; Öyle ki, hiç bir insan Allah cc.in kendisi için yazdıgı, hazırladıgından başka bir görev ile sorumlu tutulmamıştır. Şu ayetler konuyu açıklayıcı olur diye düşünüyorum buyrun birlikte göz atalım : HAREKETTE OLAN HİÇ BİR MAHLÛK HÂRİÇ OLMAMAK ÜZERE HEPSİNİ ALNINDA (BEYNİNDE) ÇEKİP YÜRÜTEN O'DUR!.. (Hûd: 56) DE Kİ: HEPSİ DE KENDİ PROGRAMLARI DOĞRULTUSUNDA (şakûllerinde) FİİLLER ORTAYA KOYARLAR. (İsrâ: 84) Bir de hadislere göz atalım; 1_İmran İbn Husayn (radıya’llâhu anh) şöyle dedi _Herkes niçin yaratıldı ise, onun yolları kendisine kolaylaştırılmıştır!.. 2_Tâvûs şöyle dedi: Ben Rasûlullah’ın sahabîlerinden birçok insanlara eriştim. Onlar "HER ŞEY KADER İLEDİR" diyorlardı. Ben Abdullah ibn Ömer radıyallâhu anh’dan şöyle işittim: "Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem buyurdu ki: – HER ŞEY KADER İLEDİR!.. HATTA ÂCİZLİK İLE ZEKÂ VE BECERİKLİLİK BİLE!.. YAHUT BECERİKLİLİK VE ZEKÂ İLE ÂCİZLİK BİLE. Veee son olarak; Ebû Hureyre (radıya’llâhu anh), Rasûlullah (salla’llâhu aleyhi vesellem) şöyle buyurdu, dedi: – Her birinde hayır olmakla beraber, Allah’a göre kuvvetli mü’min zâif mü’minden daha hayırlı ve sevimlidir. Sana yararlı şeyler üzerinde hırs ile çalış, Allah’dan yardım iste acze düşme. Bu durumda;Bu ayet ve hadisler ışığında Allah katında bu iki insanı değerlendirdiğimizde; 1_ İnsanoğlu Allah.cc'in kendisine kolaylaştırdıklarını yaşar. 2_ Allah insana 2 yol vermiş ve seçim sizin demiştir. Bahsettiğiniz bilim ile uğraşan, Belki allaha inanıyor fakat ibadet boyutu güdük kalmış bir insana Allah cc.der ki, sen beni sana verdiğim ilim ile bilim ile bulup da neden bana teslim olmadın ? Olsa idin benim rızamı alır idin. Benim ahlakım ile ahlaklanır idin... Gerisi Allah Azze ve Celle'nin hükmüne kalmıştır ki, orası bizi aşar... 3_Alnı secdeden kalkmayan ya da tümüyle ibadetine hassas. Gelgelelim ki bilimle alakası yok ve ibadeti sadece kendisi için olan insan ise yine Allah cc.in kendisi için kolaylaştırdıgını yaşamaktadır. Efendimiz Aleyhisselatü veselam, der ki; ''Aslolan Niyetlerdir'' ve Yanılmıyorsam İmam_ı Gazzali olmalı der ki, bu hadis 5000'den fazla fıkhi sorunun çözümüdür. Yani tüm bunların özü; Allah cc.Kul'un halis niyetine bakar. Kalplerin içini gören, bize şah damarımızdan daha yakın olan Allah cc'in bu iki insana da niyetlerine göre nazarla baktıgını bilişimiz sanırım tüm soruların cevaplarını açıklamaktadır... Selametle efendim.. Saygılar... |
01 Temmuz 2007, 23:21 | Mesaj No:16 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
hocam sağolun elinize sağlık.ama sanırım zeynep hocamızın sorusuna cevap niteliğinde,onun öğrenmek istediği farklıdır... sorusu:ilimibilim ehli islam değilsede,yaşamasada,emekdar olduğundan,insanlığa faydası olduğundan,pısırık tüketen cahil bir müslümandan hayırlıdır diyor.. cevaplarımızda bunu işlesek daha anlamlı olur sorunun hedefi bakımından.. kolay gelsin |
02 Temmuz 2007, 00:15 | Mesaj No:17 |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
yanlış mı anlıyorum yoksa söylenenler mi bu şekilde bilemiyorum ancak benim edindiğim izlenim sanki müslüman olsun da çok da önemli değil üretmesi anlamı çıkıyor gibi.. hayır hemen karşı çıkmayın açıklayacağım. diyorsunuz ki herşeyden önce iman gerekir .tamam kabuldur. iman etmediyse dini profilde yeri yoktur. Allahın adına kimse değerlendirme yapamaz haşa. ancak ben diyorum ki örneğin penisilini bulan ve bugün onca insanın tedavisinde hayat kurtaran bir hıristiyan ya da başka dinden biri sadece kendi için ibadet edenden daha farklı değerlendirilir gibi geliyor bana..bilemiyorum. çünkü bana göre dinimizin özünde bilime ilme saygı ve büyük bir değer atfı var. siz demişsiniz ki alimin uykusu ibadettendir diye. bilime böyle bakan ve ilk emri oku olan bir din bence bunu farklı yorumlar.. bu benim fikrim ancak sizler belki dayanak gösterebilir ya da farklı yanıtlar verebilirisniz diye düşünüyorum. benim ilmi dayanağım yok açıkçası bilgiler sizde benim alanım değil..sadece islam mantığı bende neyi çağrıştırıyorsa onu söylüyorum şu an. davranışlarımda da islam ahlakı bende neyi çağrıştırıyorsa ona göre davranmaya çalıştığım gibi..el yordamıyla yani yine de sanki soruma tam yanıt alamadım gibi.. belki beklediğim yanıtı alamayışın verdiği hayal kırıklığı bu bilemem. bence devam edelim. saygılar | |
02 Temmuz 2007, 00:28 | Mesaj No:18 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
alimin uykusu cahilin ibadetinden üstünder derken,alimin pısırık uykuda olanı değil,mecaz manada alimlerin uykusu bile değerli demek istedim sizin anladığınız anlamda değil.. iman olmak şartıyla profilini çizdiğiniz bir bilim adamı islamda alimler zümresindedir elbette bir farkla günahkar alim. ben insanlara faydalıyım diye,buluş icat buldum diye,ibadetlerden Allaha karşı sorumluluğum bu noktada çalışmalarımla halledilsin mantığı kuranla çelişir. kuranın çizdiği frofil:iman-ahlak-ibadet-muamelat(topluma karşı sorumluluğu yaşantısı faydası vs) bir insana benzetelim;tüm organları hazır mukemmel sağlıklı ama,ruhsuz cansız...neye yarar.veya ruhu canı yerinde ama midesi aklı beyni kalbi sakat...bu neye yarar.? islam hepsinin bir arada olmasıyla meydana gelen profili yeğler. saygılar:101: |
02 Temmuz 2007, 00:44 | Mesaj No:19 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
konuyu açarsak.. Fen ilimleri, ilâhî kudretle yaratılmış bulunan şu kâinattan bahsederler. Din ise, onun yaratıcısını tanıttırır. Fen, âlemde hiçbir varlığın vazifesiz olmadığını ispat ederken, din insanın da başıboş olmayacağını bildirir ve vazifesini de “ibadet” olarak tespit eder. Fen, bedeni bütün incelikleriyle ele alırken, din o hanede misafir olan ruha hitap eder. Meselâ, fen gözü incelerken, din nelere bakılıp nelere bakılmayacağını talim eder. |
02 Temmuz 2007, 00:49 | Mesaj No:20 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim
sizi cümlenizi tenzih ederek konuyu genişletmek amacıyla... Meselenin psikolojik yönü Gördüğümüz kadarıyla, “Din ile ilim çatışır mı, çatışmaz mı?” Münakaşalarını sürdürenlerin çoğu ölümü unutmak, ibadetten kaçmak, âhireti düşünmek istemeyen kimseler... Onlardan birisine soruyorsunuz: Her nimet bir teşekkür ister, değil mi? Evet, diye cevap veriyor. Devam ediyorsunuz: Bu şükrü yapmamak nankörlüktür, değil mi? Cevap yine aynı yolda: Elbette!.. “Pekalâ”, diye sürdürüyorsunuz konuşmanızı, “Saatteki hızı yüz bin kilometreyi aşan bu arz küresi üzerinde seni yıllardır gezdiren, her nefeste kanını temizlettiren, ruhunu akıl, hâfıza ve hissiyatla..., bedenini de el, ayak, mide, ciğer... gibi maddî organlarla donatan Allaha şükür ve ibadet etmen gerekmiyor mu?” Bu sorunuz karşısında ne diyeceğini şaşırıyor ve Söyle bakayım, dinimize göre tüp bebek yapılabilir mi?” gibi konuyla hiç alâkası olmayan bir soru atıyor ortaya. Böylece meseleyi saptırmak ve sahadan uzaklaşmak istiyor. Sanki, siz o soruya cevap veremeyince onun Allaha karşı teşekkür borcu ve ibadet mükellefiyeti kalkacakmış gibi... bilime hizmet etti diye ibadetlerden muaf olacakmış gibi.. “Din ilme ters düşer mi, düşmez mi?” tartışmalarının altında genellikle bu psikoloji yatar. Genellikle diyorum, çünkü sayıları az da olsa, bu gibi meseleleri öğrenmek için soranlar da yok değil... (sizi tenzih ediyorum) |
Konuyu Toplam 3 Kişi okuyor. (0 Üye ve 3 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
İlim Amel İhlas | İslaminesil | Bilgi Dağarcığı | 0 | 26 Mart 2014 23:45 |
neden islami ilimleri öğrenip öğretmek zorundayız? | aslıı | Soru Cevap Arşivi | 0 | 15 Mayıs 2012 03:54 |
İlim, Ancak Amel Etmek İçin Öğrenilmelidir | YaŞuHa | Muhtelif Konular | 0 | 14 Ağustos 2011 22:15 |
Hıristiyanların Hz.İsa A.S. hakkında "Allah'ın oğlu derken onunla aynı özden olduğun | _bülbül_ | Bilgi Dağarcığı | 0 | 10 Nisan 2009 15:29 |
Allah ı inkar edene saygı duyulur; Onunla dost olunur mu ? | cennet36 | Soru Cevap Arşivi | 0 | 26 Mart 2008 12:55 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|