|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medineweb,Açılış Tarihi: 18 Temmuz 2011 (16:35), Konuya Son Cevap : 21 Temmuz 2011 (21:35). Konuya 6 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
18 Temmuz 2011, 16:35 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Kur'ân'a dokunalım mı dokunmayalım mı? Kur'ân'a dokunalım mı dokunmayalım mı? Bu ayeti, Mushaf'a abdestsiz el sürülmez pratiğine indirgersek, asıl mesajı kaçırıyor olabiliriz. "Temiz olmayanlar ona dokunamaz" mealindeki ayet, vahyin kaynağına dairdir; yani onun gelişinde aklı karışıkların, kalbi kirlilerin bir müdahalesi yoktur, duru ve berraktır demektir. Kaynağından geldiği gibi insanların, cinlerin, hatta Elçi'nin aklı değmeden, el değmeden size ulaşmıştır demeye gelir. Zaten Vakıa Suresi'nin bağlamı da "abdest" ve Mushaf'a dair bir fıkıh sorununu gündeme almaya müsait değildir. Üstelik ayette "temiz olanlar"ı "abdestli" olanlar diye yorumlarsak, Allah'ın zaman zaman zarureten abdestsiz olan müminlere "pis" ya da "kirli" dediği gibi bir anlayışa da imza atarız. Fıtrat görevi gereği,abdestsiz olan adetli bir hanım kuluna 10 gün boyunca "pis" der mi Rabb-i Rahim? Buna hangi vicdan razı olur da Allah razı olsun? Helal dairede yaşadığı cinsellik icabı bir süre bile bile "gusülsüz" olabilen mümin kullarını "kirli" diye isimlendirir mi Allah? Aklı başında hangi insan helal olan bir nimeti tattı diye "kirli" görür bir mümini? Aklı başa veren Allah niye böyle görsün! Kaldı ki adetli kadını "kirli" görmek tam İsrailiyyat ilavesidir geleneğe... Cinsellik sonrası insanın Allah nazarında "pis" olacağını varsaymak da, cinselliği Hıristiyanlıktaki gibi kirli ve pis bir iş saymanın göstergesidir. İlle de "kirli" ve "pis" birileri aranacaksa, "aklını kullanmayanlar"dır onlar. Yunus Suresi 100. ayete göre, aklını kullanmayanları pisliğe mahkum eder Allah.. Hal icabı abdestsiz olanları değil... Abdestsizim diye aklına vahyin dokunmasına izin vermeyerek Kur'an'dan uzak düşenler kirlenebilir. Abdestli olduğu halde, Kur'an'ı anlamayı bir tarafa bırakıp sadece yüzünden okumayı iş zannedenler aklını vahyin etki alanına sokmaktan esirgiyor olabilir ki asıl kirlenme böyle başlar. Bu kadar cümleyi, abdestsiz Kur'an okunmalı demek için söylemiyorum; Kur'an okunmalı, anlaşılmalı ve yaşanmalı diye söylüyorum. Kur'ân'ı abdestsiz okumak için can atıyor değilim. Kur'ân'ı abdestsiz okuyanlardan da değilim. Sormak isterim: bizim davamız Mushafa dokunmak/dokunmamak davası mı? Yoksa Kur'ân'la düşünmek mi, aklını Kur'ân'la dokumak davası mı? Tüm davamız dokunmak olsaydı, dokunmaktan öte bir borcumuz olmasaydı Göklü Söz'e, elbette ki ne edip yapıp abdest almalıyız. Çünkü şu yeryüzünde Mushaf'a dokunmaktan daha yüce bir işimiz yoktur bu düşünceye göre. İyi ama, dokunmak okumak için değil mi? Okumak anlamak için değil mi? Anlamak yaşamak için değil mi? Kur'ân'ı anlamayı Kur'ân'a dokunmaktan daha büyük bir iş olarak bilen her akıl sahibi sormaz mı? Kur'ân'ı abdestli olmadığım zamanlarda anlayıverirsem, birden kafamda bir keşif yaşarsam, durdurup zihnimi abdest mi almalıyım? Kur'ân'ı yaşadığımız her yerde abdestli mi olmalıyız? Dokunması için abdest şartı koşanlar, yaşanması için de abdest şartı koşacak mı? Öyleyse, Kur'ân'la düşünmeyi, Kur'ân'la yaşamayı sadece abdestli olduğumuz zamanlara mı bırakacağız. Adetli bir hanım Fatiha'ya dair bir nükteyi eşiyle paylaşamayacak mı sözüm ona "pis" olduğu için... Olur o sırada abdestli olmayan bir yolcu, içinde oturduğu muhteşem uçağın zikrine tercümanlık yapmak için "Subhanellezi sahhara lena haza..." diye tefekkür etmeyi kendine yasaklayacak mı? Mushaf'a dokunmak isteyen ne eder bilmem ama Kur'an'ı okumak isteyen abdest alır ve okur. Okumak istemeyen abdestli olsa da okumaz; sadece dokunmakla kalmayı iş sanabilir. Okumayı ve anlamayı Kur'an'ın hakkını vermek olarak bilenler, bir an önce dokunmak için can atarlarve hemen abdest alırlar. Meselemiz Kur'an'a dokunmaksa, dokunmadan da okumak mümkün artık.. Bakınız Iphone, Bilgisayar.. Dokunmadan okumak abdest almayı gerektirmeyecek kadar sıradan ise, okumadan dokunmayı niye bu kadar yüceltiyoruz? Kur'an'ı anlamak gibi bir davamız varken, dokunup dokunmamayı dava edinmek tuhaf değil mi? Kaldı ki, dokunmak için ille de abdestli olmak gerekiyorsa, üzerinde düşünmek için iyice abdestli olunmalı.. Bu durumda, abdestsiz iken hiç mi ayet düşünmemeli; hiç mi ayetler üzerinde tefekkür edilmemeli.. Abdestsiz de olsa üzerinde düşünülebilir diyenlere sormak gerek: dokunmayı anlamaktan daha büyük bir iş biliyorsunuz da, dokunmak için abdesti şart tutuyor ama anlamak ve anlatmak için niye şart tutmuyorsunuz? Yoksa dokunmayı anlamaktan ve anlatmaktan daha büyük bir iş mi görüyorsunuz? Kur'an'ın kâğıdına, cildine, kapağına dokunmayı Kur'an'ın anlamanın aklımıza dokunmasından daha büyük bir iş görüyorsanız, aklınıza da abdest aldırın derim... İşte bu gerçekten "pis" bir durum... Son not: Yukarıdaki yazıyı Kur'ân'a abdestsiz dokunmayan bir adam yazdı. Yukarıdaki yazıyı "Kur'ân'a abdestsiz dokunursanız çok sevinirim" demek için yazmadı o adam. Yukarıdaki yazıyı "Kur'ân okuyacaksanız abdestinizi bozun da öyle okuyun" demek için de yazmadı o adam. Yukarıdaki yazıyı Kur'ân'a abdestsiz dokunmayı dava eden bir adam yazmadı. Böyle bir davası hiç olmadı o adamın, olsa bile dokunma davasını kaybetmeye hazır. Yukarıdaki yazıyı Kur'ân'ı okumayı, yaşamayı dava edinen bir adam yazdı. Kur'ân'a dokunma davasını kaybetse bile akılların Kur'ân'a dokunması davasını kazanmak ister. Bu davayı o adamı mezhepsiz, edepsiz, ukala diye aşağılayan kardeşleri bile kazansa da o adam bayram eder. O adam Kur'ân'a aşkından abdestsiz dokunmanın -varsa-günahının Kur'ân'ı okumaya/anlamaya değer görmemenin günahından daha çok affedilebilir olduğuna iman eder. senai DEMİRCİ |
Konu Sahibi Medineweb 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Medinewebli önlisans İlahiyat 1.sınıf öğrencileri... | İlahiyat Öğrencileri İçin Genel Paylaşımlar | nurşen35 | 87 | 33960 | 23 Mayıs 2015 21:53 |
Gülmek isteyenler tıklasın :))) | Videolar/Slaytlar | Kara Kartal | 3 | 4092 | 10 Mayıs 2015 16:16 |
Cumartesi Anneleri’nin ahı/Can Dündar | İslami Haberler | Medineweb | 0 | 2746 | 10 Mayıs 2015 16:13 |
Ayın Üyesi ''zeynepnm'' | Ayın Üyesi | 9Esra | 13 | 9037 | 30 Nisan 2015 14:29 |
Müzemmil suresi bize ne anlatıyor | Tefsir Çalışmaları | Medineweb | 0 | 3354 | 19 Nisan 2015 15:45 |
20 Temmuz 2011, 11:15 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: Kur'ân'a dokunalım mı dokunmayalım mı?
vahiy somut değil,soyut olduğu için VE LEVHİ MAFUZDAKİ KİTAPTAN ALINDIĞI VE BUNUDA MELEKLER TARAFINDAN YAPILDIĞI BİLİNMEKTEDİR KURANIN BEYANIDA BU YÖNDEDİR, ONUN İÇİN KURANA Muttahhar [temiz] olanlar dışında kiler dokunamaz ayetindeki LA EDATI KESİNLİK BİLDİREN Bİ EDATTIR VE TEMİZ OLANLAR DIŞINDAKİLERDE DOKUNANMAMIŞTIR,Günümüzde ise bu yanlış anlaşılıp kuranın abdestsiz dokunulamaz şartı getirilmesi ise başlı başına kuranın bu yöndeki beyanında değildir LA EDATI KESİNLİK BİLDİRİR VE DUKUNULMAZ DERKEN günümüğzde her keste dokunuyor,kafiri,müşriği,abdestlisi,abdestsizi vs.. Kısacası bu ayet ilk inen ayetlerdeki BU OLSA OLSA ŞEYTANDANDIR,BÜYÜCÜLERDENDİRE, cevaptır,KURAN LEVHİ MAFUZDA KORUNAN VE ANCAK TEMİZ[MUTTAHHAR] OLANLAR TARAFINDAN DOKUNULUR...Beyanında anlaşılması dahada doğru olur ve tabiki DOKUNAMAZ DİYENLER SADECE KURAN İLE İNSANLAR ARASINA Bİ ENGEL KOYMMAK GİBİ OLUR,örneğin bayanlar belirli günlerinde kurandan uzak durdurulur ve buda her müslüman için büyük bi engeldir,Ayrıca bunu şart koşmakta sakat bi anlayıştır.ABDEST NAMAZIN ŞARTIDIR SADECE... |
21 Temmuz 2011, 15:42 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: Kur'ân'a dokunalım mı dokunmayalım mı? |
21 Temmuz 2011, 16:44 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 13055 Üyelik T.:
18 Aralık 2010 | Cevap: Kur'ân'a dokunalım mı dokunmayalım mı?
Kur'an'ı anlayan anlayıpda uygulayan kullarından eylesin Rabbim... Emeğine saglık.. ALLAH (cc) Razı olsun kardeşim...
__________________ "Bir yαrım αklın kuyusundα öbür yαrım αşkın kuytusundα... Cennet ve cehennem αrαsındα.Ucu sırαttαn geçen bir uçurum kenαrındα... Â'râftα..... Ârâfın dα αrαsındα...Ar ve αf yαrαsındα..." |
21 Temmuz 2011, 21:16 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Kur'ân'a dokunalım mı dokunmayalım mı? SAYIN BİLİNMEZ KARDEŞİM sizin şu tespitinize katılıyorum. Kuran somut değil soyyut olarak indirilmiştir. İncil ve Tevrat somut olarak insanların dokunabileceği levhalara yazılı tamamı bir seferde yazılarak gönderilmiştir. Bunu bilen mekke putperestleri Allah'ın rasulunden kendisne Allah'tan neden bir kitap verilmediğine itiraz etmişlerdir. Bunun üzerine mealen "Biz onlara bir kitap indirsek elleri ile dokunmuş olsalarda yine onu inkar ederler "şeklinde cevap niteliğinde ayet inmiştir. Yani Kuranın abdestli yada abdestsiz okunabileceğine dair herhangi bir sahih bilgi söz konusu değildir. Ancak biz müslümanlar bu kuranın yüce rabbimizden indirildiğine iman ettiğimiz için ona saygımızdan dolayı onu genelde abdestli ve temiz elbislerimizle dokunur ve okuruz. Bunun dışında ki Kurana atf edilen kutsallık mantığı kuranın okunmaması baş ucunda güzel dantellerle örülmüş fakat içi tozlanmış olarak terk edilmesi anlayışlarına götürür bizleri. Melaen "Onlar yan yatarken kalkerken kuran okurlar. Ömer muhtar diye bir film izlemiştim. O filmde Ömer muhtar atın üzerinde iken yürürken otururken hep Kuran okuması çok hoşuma gitmişti. İşte müslümanın Kuran ile haşır neşir olması böyle birşeydir.
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
21 Temmuz 2011, 21:35 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: Kur'ân'a dokunalım mı dokunmayalım mı?
bende abdestliykende abdestsizkende okuyorum ve abdestsizkende SAYGISIZLIK olarak algılamıyorum.ve heleki ABDEST ŞART KOŞULMASINIDA İSLAMİ BULMUYORUM AMA ABDEST ALIP OKUYANDA ,ŞARTTIR DEMEDİĞİ MÜDDETÇE GÜZEL Bİ TAVIRDIR DİYORUM YALNIZ KURANA SAYGI ONU ANLAYIP BİR AN ÖNCE HAYATA TAŞIMAKLA OLUR KANAATİNDEYİM..
|
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Kur'an'a Dokunalım mı Dokunmayalım mı? | FECR | Kur'ân-ı Kerim Genel | 3 | 14 Nisan 2022 13:02 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|