|
Konu Kimliği: Konu Sahibi HALUK GÜMÜŞTABAK,Açılış Tarihi: 20 Nisan 2010 (13:42), Konuya Son Cevap : 25 Nisan 2010 (11:22). Konuya 31 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
21 Nisan 2010, 13:23 | Mesaj No:11 |
Re: Miraç olayına kur'an onay veriyormu? Değerli arkadaşlarım önce şunu belirtmek isterim ki benim amacım kimsenin inancına saygısızlık yapmak değil, gerçekleri öğrenmeye çalışmak olduğunu bilmenizi isterim. Bu konuyu yazdığımda bu şekilde tepkiler alacağımı biliyordum ama bu konuyu gündeme getirmemizin önemini de biliyordum. Sizlere vereceğim cevapları lütfen hiçbir etki altında kalmadan, kur’an merkezli düşünelim. Önce Esracık rumuzlu kardeşimin bana göre de mantıklı bir örneğinden yola çıkalım ve bu sözleri düşünelim. (Yahudiler, hamile kalan Meryem 'i zina ile suçlarken, aslında olaya akılcı ve determinist bir yaklaşımla yaklaşıyorlardı, yani salt kuru mantıkla bakarsanız, bu olayın da başka bi açıklamasını bulamazsınız tabi.) Yukarıdaki sözler üzerine düşünelim. Bizler Meryem anamızın nasıl hamile kaldığını, olayın detaylarını nereden öğreniyoruz? İnandığımız, iman ettiğimiz ve hiç kuşku duymadan güvendiğimiz KURANDAN. Şimdi sizlere desem ki bu bilgiler yani Meryem anamızın Hz. İsa ya hamile kalış bilgileri, detayları Kur’anda olmasaydı yani bizlere bu bilgiler Rabbim tarafından nakledilmeseydi, hepimiz hiç kuşku duymadan babasız dünyaya gelişine inanacak mıydık? Ya da bir komşu kızını düşünün evli değil ama bir bakıyorsunuz karnı şişiyor doktora gidiyor ve sen hamilesin diyor doktor. Bu kızın hamile oluşuna bizler ne diyebiliriz? Nasıl yaklaşırız? Sanırım hepimizde aynı şeyi düşünüyoruz. İşte benim söylediğim ve izah etmeye çalıştığımda buradan yola çıkarak gerçekci olmalıyız diyorum. Rabbim apaçık benim açıklamadığım ve hüküm vermediğim hiçbir konuya inanmayın diyor. Eğer Yahudiler indirilen İncil e iman etmiş olsaydı, zaten bu yanlışı yapmaları da mümkün olmazdı. Örneğin Allah sivrisineği bile örnek verir bizlere çünkü onda mucizeler gizlidir de ondan. Rabbim her konuda en ince detayı vermiş ve açıklamıştır. Buradan da yola çıkarak, sivrisineği örnek veren Rabbim Miraç olayı olmuş olsaydı bizlere apaçık anlatırdı. Mescidi haramdan mescidi aksaya götürdüğünü anlatan Rabbim neden bu olayı da açıkça söylemesin? Abdulhamit kardeşimin örneğine gelince. Siz yazınızda Rabbim kur’anı Rabbim yine kendi ayetleriyle açıklar ve izah eder bizlere demiştiniz. Bende aynı düşünceye katılıyorum. Şimdi Diyanetin mealini alıntı yaptım onu hatırlayalım. 10. Böylece Allah kuluna vah yedeceğini vah yetti. 11. Kalp, (gözün) gördüğünü yalanlamadı. 12. (Şimdi siz) gördüğü şey hakkında onunla tartışıyor musunuz? 13. Andolsun ki, o, Cebrail’i bir başka inişte daha (aslî suretiyle) görmüştü. 14. Sidretü’l-Müntehâ’nın yanında. 15. Me’vâ cenneti onun (Sidre’nin) yanındadır. Necm suresi 13. ayeti dikkatlice düşünelim. Peygamberimiz Cebrail i ne zaman daha önce görmüş burası önemli, çünkü ondan sonra gelen bilgilerde o anlamda değerlendirmemiz gerekir. Bir başka inişte daha görmüş, demek ki bu sözlerden sonra tarif edilen yerin yeryüzü yani bizlerin yaşadığı yer ya da bu bölgesi olması gerekir. Burada eğer peygamberimiz miraca çıktığında görmüş olsaydı, bir başka inişinde değil, miraçta görmüştü demez miydi? Eğer amacımız bize öğretilenleri doğrulamaya çalışmak, onlara deliller aramak değilse lütfen bunları çok iyi düşünmeliyiz. Gelelim Necm 14. ve 15. ayetlerde belirtilen yerlerin neresi olduğuna. İşte sorun burada başlıyor ve her kez kendi düşüncesine göre anlamlar yüklüyor bu sözlere. Bizler ayetin gelişine baktığımızda unutmamamız gereken şeyin Cebrail i daha önce bir başka inişte gördüğüdür. Buradan yola çıkarak bize anlatılanları çok iyi analiz etmeliyiz diye düşünüyorum. Ben şöyle bir araştırdım ve çok farklı fikirlerle karşılaştım, bunları sizlerle de paylaşmak isterim. Bir düşünce şöyle açıklamış bu sözleri. (yapraklarının gölgesinden dolayı sidr veya sidra'nın (Arabistanın hurma ağacı) Kur’an'da ve mi‘râc ile ilgili Hadislerde cennetin “gölgesi”nin -yani, ruhî sükûnet ve esenliğinin- bir sembolü olarak kullanıldığını söyler.) Yine bir başka düşünce; (Sidre'nin, bir sınır olduğu, meleklerin, oradan ileriye geçemeyecekleri rivayet edilmiştir. Me'vâ, cennetlerden birinin adıdır. Oraya ancak peygamberlerle şehitler girer.) Yine bazı meallerde Sidretü'l-Münteha sözünden (en uzak noktadaki sidre ağacının yanında) şeklinde nakletmişlerdir. Bu bölgelerin neresi olduğu konusunda birçok rivayetler günümüze kadar gelmiş olup bir düşüncede şöyle anlatılıyor. (Hz. Peygamber’in Cibril’i ikinci defa görmesine işaret. Bu seferinde onu aslî suretindeki azametiyle görmüştü. Sidretu’l-Münteha, Hz. Peygamber’e miraç gecesinde gösterilen, hilkatin aldığı son şekli gösteren, emir âleminin sonundaki “şeceretu’l-kevn” yani yaratılış ağacı, kâinat ağacıdır. Başka izahlar arasında, en kuvvetlisi bu görünüyor.) Diye nakletmişler. Bir başka düşünceden de alıntı yapalım. (Yer ve Gökler Rabbinin katından gelen Kur’ân, bizim görmediğimiz, bilmediğimiz, büyüklüğünü ve güzelliğini hayal bile edemeyeceğimiz âlemleri, sanki bir mahallenin sokaklarını tarif edercesine anlatıyor, gayb âlemlerinin haritasını çıkarıyor. Bu ayetlerde adları geçen mevki ve varlıkların neler olduğu konusunda birbirinden çok farklı rivayetler gelmiş, farklı yorumlar yapılmıştır.) Şimdide yukarıdaki fikirleri düşünelim ama kur’anın temel anlatım şeklini göz ardı etmeden. Bizler Miracın anlatılış şeklini önce bir hatırlayın. Gerçekten bu çok özel bir olay acaba kur’anda açıkca izah edilmeden, günümüzde hala tam anlaşılmayan Sidretü’l-Müntehâ’nın yanı, son sınır ağacının yanında gördü Cebrail i sözlerinden yola çıkarak, bizler peygamberimizin Miraç ta görmüştür, bu sözlerde peygamberimizin Miraca çıkışının kanıtıdır dememiz ne kadar doğru bir yaklaşım olur? Yukarıda günümüze kadar gelen rivayetlerden örnekler verdim. Hala bir beraberlik dahi olmayan bir konuyu örnek göstermemiz kur’anın anlatım şekline uyuyor mu? Düşünün lütfen bu açıklamaların hepsi birbirinden farklı ve rivayetlerle açıklanıyor. Ama Rabbim bu kadar önemli bir olayı neden bizden gizlesin, neden bir bilinmeyen günümüzde dahi tam anlaşılmamış bir kelimenin, yerin, mekânın ardına saklasın miracı, bunu hiç düşünüyor muyuz? Lütfen miracın oluşunu düşünün ve Rabbin bizlere 50 vakit namaz emrettiği anlatımını, mantığınızdan ve kur’anın süzgecinden geçiriniz. Acaba Rabbim hiç uyumadan her 28 dakikada bir kalkıp namaz kılmamızı emreder mi bizlere? Hani Rahman sizlerin kaldıramayacağı yük yüklemem diyordu? Hani geceyi sizlere dinlenmeniz için yarattım dediği ayetlerini unuttuk mu? Nasıl olurda peygamberimizin Yüceler yücesi Yaratanla pazarlık yaptığını ve namaz vakitlerinin uzun bir pazarlık sonucu düşürüldüğünü söyleriz, bunu hiç mi düşünmüyoruz? Ben tam anlamını bilmediğim ve hala tam açıklanmayan Necm 14 ve 15. ayetlerdeki mekânın neresi olduğunu bilmediğim için fikirde yürütmem. Benim ayetten anladığım, Cebraili bir başka inişte tekrar gördüğüne göre, burasının yaşadığımız mekân ya da buna yakın bir yer olabileceğini söylerim ve ileriye de gitmem. Açıklanmayan izah edilmeyen, Rabbin hüküm vermediği konular için delil arama çabasına da girmem. Rabbim iyice anlayasınız diye her şeyden nice örnekleri değişik ifadelerle verdim ki anlayasınız diyorsa, ben bu yolla Kur’anı anlamaya çalışırım. Şunu hiçbir zaman unutmam, Rabbim kur’anda açıklamadığı, izah etmediği hiçbir konuda sorumlu turmayacağını söylüyorsa, bizlerin yapacağı Rabbinde söylediği gibi KURANIN İPİNE SARILMAK OLMALIDIR. Tartıştığımız konu ise Rahmanın kur'anda hiç bahsetmediği Miraç konusuna bilinmeyen sözleri delil gösterip kanıtlamaya çalışmamızdır. Tartışmamamız gereken ise peygamberimizin Cebrail ile çok yakından karşılaşması ve tebliğ almasıdır. İman etmeyenlerde bunu anlamak istememişler ve tartışmışlardır. Değerli arkadaşlarım bu sözlerimin eğer kur’an ile ters düştüğünü söylüyorsanız lütfen beni yine kur’an ile uyarınız. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK | |
21 Nisan 2010, 14:33 | Mesaj No:12 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: MİRAÇ OLAYINA KUR'AN ONAY VERİYORMU?
Haluk abi size soracağım sorudan sonra yorumun gelecek bu hususta... İsra-Miraç mucizesi Kuran'da şüphe getirmeyecek kadar açık ve nettir Allah resulünü Mescid-ül harama'dan Mescid-ül aksaya gitmesi ve ordan Allah katına yükselmesi ayetlerde açıktır. Şimdi sorum şu teferruatları çokmu önemli sizce bizim inanmamız gereken nokta gidiş gelişi değilmidir Siz bu mucizeye ne tür bir kanıt istiyorsunuz size onu sunmaya çalışalım ...... |
21 Nisan 2010, 15:13 | Mesaj No:13 | |
RE: MİRAÇ OLAYINA KUR'AN ONAY VERİYORMU? Alıntı:
Bakın daha da ileriye gidenler var ki, bunlar Haluk Beyi bile sollarlar. Bazı müffesirler hatta sahabeden nakledilen rivayetle söylenir ki, miraç ruhen gerçekleşmiştir. Bedenen değil. Yani beden yerinde kalmıştır. Ruh gece yolculuğuna, miraca çıkmıştır. Haydi buyrun bakalım !
__________________ Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok. | ||
21 Nisan 2010, 15:54 | Mesaj No:14 | |
RE: MİRAÇ OLAYINA KUR'AN ONAY VERİYORMU? Alıntı:
ALLAH Necm 12. ayetinde Şöyle diyor ? Yine de siz gördüğü (şey) üzerinde onunla tartışacak mısınız? Peygamber gördüklerini anlattığında onlar peygamber ile bir tartışmaya girmişlerdi. Peki , Peygamber neyi anlatmıştı ? RÜYASINI MI , gördüğü rüyayı mı anlatmıştı ? Yoksa gözü ile gördüklerini ,gerçeği ile yaşadıklarını mı anlatmıştı ? Ruhen gece yolculuğuna çıkmış ise veya gördüğü bu rüyayı anlatmış ise bu tartışmanın manası olur mu ? GÖRDÜĞÜ RÜYAYI MI PEYGAMBERLE TARTIŞMIŞLAR ? Tartışmayı yapanlar işte bu bir rüyadır der geçer. Üzerinde durmaz, tartışmaz da DİKKAT ! AYET PEYGAMBERİN GÖRDÜKLERİ İLE YAPILAN TARTIŞMADAN SÖZ EDİYOR. Biri gelip size bir olayı ruhen gördüm dese, aklınıza ne gelir ? Gerçeği görmemiş ama hissetmiş olabilir, gelir. Yine de siz gördüğü (şey) üzerinde onunla tartışacak mısınız? Ayetinde ifade edilen mana net ve açık anlatımlı olup bizatihi gözleriyle yakınen gördüklerini açıklamıştır. Çünkü, Gören gözdür gördüklerini hisseden ise ruh. Gören göz olduğunda hisseden de ruh olacaktır. . Ruh görmez ancak hisseder. Halbuki ayet pek açık anlatımlı Yine de siz gördüğü (şey) üzerinde onunla tartışacak mısınız? demekte
__________________ Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok. | ||
21 Nisan 2010, 17:29 | Mesaj No:15 |
Durumu: Medine No : 10660 Üyelik T.:
16 Eylül 2009 | RE: MİRAÇ OLAYINA KUR'AN ONAY VERİYORMU?
Abdulhamid bey'e Teşekkürler. kaynaklarımızla barışık düşünceleriniz için. bana çok faydalı oldu. |
21 Nisan 2010, 18:28 | Mesaj No:16 | |
RE: MİRAÇ OLAYINA KUR'AN ONAY VERİYORMU? Alıntı:
İSRA 1 ayetini tefsir eden ayet NECM 18. AYETİDİR. İsterseniz hep beraber bakalım. İSRA 1- Kulu Muhammed'i bir gece Mescidi Haram'dan (Kabe'den) yola çıkararak, kendisine bazı AYETLERİMİZİ (mucizelerimizi), olağanüstülüklerimizi gösterelim diye, çevresini kutsal kıldığımız Mescidi Aksa'ya (Kudüs'e) ulaştıran Allah, her türlü noksanlıktan uzaktır. O her şeyi işiten ve her şeyi görendir. NECM 18- O gerçekten Rabb'inin bazı büyük AYETLERİNİ ( Mucizelerini ) gördü. Ayet veya ayetleri görme mucize ve mucizeleri görme anlamındadır. Gece yolculuğu miraç ile sonlanmıştır. Bir dikkat çekici nokta var ki Cenabı Allah bu olayı Necm ( Yıldız ) ayetinde zikretmiştir. Bu bile miraca bir işaret olabilir mi olamaz mı ? Necm nedir ? Yıldız AYETLERİN BÜYÜĞÜNÜ GÖRMESİ HANGİ SURENİN İSMİ İLE ÖZDEŞLEŞİYOR Yıldız veya yıldızlar nerede bulunur. Sema da değil mi ? Peki miraç nerede gerçekleşti ?
__________________ Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok. | ||
21 Nisan 2010, 19:20 | Mesaj No:17 | |||||
RE: MİRAÇ OLAYINA KUR'AN ONAY VERİYORMU? Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Bakın dünyadan ayrı bir meva cennetinden bahsediliyor. Cennetin adı bile belli. Eğer bu yeryüzünde bağ bahçe olan olan cennet ise, böyle hitap edilir mi ? Kuranda Cennetin adları var. Firdevs cenneti meva cenneti vs gibi. Ve Cebrail meva cennetine indiğinde onu peygamber meva cennetinde iken ikinci defa da görmüş oluyor. Ve ayetin sonuna baktığımızda çok büyük ayetler gördüğü kesin anlatımlıdır. Yani pek büyük mucizeler gördüğü ifade ediliyor. Miraç olayı da büyük bir mucize ise bu ayetlerin pek büyüğünü gördüğü anlamına da gelir. Andolsun, o, Rabbinin en büyük ayetlerinden olanı gördü Alıntı:
Alıntı:
Necm 12. ayetinde Şöyle diyor ? Yine de siz gördüğü (şey) üzerinde onunla tartışacak mısınız? Peygamber gördüklerini anlattığında onlar peygamberle bir tartışmaya girmişlerdi. Hayır olamaz ! Nasıl olur bu ya ! Akıllara durgunluk ve şakınlık veren bu gibi şeyler nasıl olur. Şaşkınlık ifadeleriyle amansız bir tartışmadır bu. Demek ki o zamanlar bile peygamberimiizin gördükleri hakkında bu çeşit tartışmalar olmuş . Ve Gelecekte de olacak ki kuran böyle hitap ediyor biz kullarına Siz gördüğü (şey) üzerinde onunla hala tartışacak mısınız? Hadislerini yani görüp te söylediklerini tartışacak mısıınız ? BİZİM YAPTIĞIMIZ GİBİ
__________________ Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok. | ||||||
21 Nisan 2010, 21:47 | Mesaj No:18 |
Re: Miraç olayına kur'an onay veriyormu? Değerli arkadaşım rabbin ayette söylediği (Siz gördüğü (şey) üzerinde onunla hala tartışacak mısınız?) sözlerinden nasıl olurda miraç olayı ile bağdaştırırsınız, böyle bir açıklama ve detay yokken ayetlerde. Hadislerden öğreniyoruz diyorsanız o kadar çok değişik olanı var ki, bu konu ile ilgili, hangisi acaba peygamberimizin söyledikleri bu konuda emin olabilir misiniz? Ayetin başından itibaren anlatılan Cebrail’in ayetleri tebliğ etmesi ve Cebrail ile çok yakın olması konusu anlatılıyor. İşte Rabbin söylediği, gördüğü şey konusunda ona inanmıyor ve onunla tartşıyormusunuz sözlerini Allah bunun için kullanıyor. Peygamberimiz topluma bunları anlattığında inanmayanlara hitap ediyor bu sözler. Sizlere tebliğ ettiğim ayetleri getireni çok yakından gördüm dediğinde, inanmayanlara kızarak Rabbim, hala bu konuda tartışacak mısınız diyor. Ama siz tüm bunları söylemek yerine, Kur’anın hiç bahsetmediği Miraç ile bağlantı kurabiliyorsunuz. Peygamberimizin miracı anlattığını buna inanmadıklarını söylüyorsunuz. Ama böyle bir bilgi, sözlerin ayetlerin diziminden çıkmıyor. Eğer böyle yaparsak kur’anda olmadığı halde her istediğimizi buraya ilave eder, peygamberimiz aslında burada bunları da söylediği için karşısındakiler inanmamıştı diyebiliriz. Sizce bu mantıklımı? Ben ayette iniş diyor dediğimde siz, (Bu ayet ne ifade eder ki? Ne fark eder ki ha iniş ha çıkış…) Bu ayet, bu sözler o kadar çok şey fark eder ki, olayın merkezinin neresi olduğu açığa çıkar. Necm suresi 14 ve 15. ayetlerde geçen yerlerin hakkında bazı geleneğin düşünce ve görüşlerini de size aktarmıştım. Bunların bir sembol olarak anlatıldığı ve tam olarak neresi olduğu konusunda kesin birliktelik olmadığı da açıktır. Tüm bunları bir kenara bırakalım, çünkü açık olmayan bilgilere dayanarak bir olayı ya da düşünceyi savunmak ya da anlatmak istemem. Miracı kısaca yazımda anlatmıştım, bizlere anlatılan bu olayın anlatım şekli yani Rabbin bizlere 50 vakit namaz emretmesi ve peygamberimizin birçok kez gidip gelmesi ile pazarlık sonucu beşe indirilmesini nereye sığdıracağız, kur’anın süzgecinden geçirebilir miyiz? Sanırım yalnız bunu düşünsek her şey açığa çıkacaktır. Değerli arkadaşlarım ben kur’andan anladıklarımla bize anlatılan Miracı kur’an süzgecinden geçiremedim, bunu söylemek zorundayım. Eğer söylemezsem rabbin huzurunda sorumlu olacağımı hissettiğim için konuyu açtım. Günümüzde birçok İlahiyat profesörü Miracın oluşu kur’an hükümlerine ters düşer diyorlar. Hatta Sayın Süleyman Ateş ile de bu konuyu konuşmuştuk, sitesine bakarsanız Eski Diyanet İşleri Başkanı da aynen bu görüştedir. Yani Miracın oluşu kur’an ayetlerine ters düşer demektedir. Gerçi herkesin inancı kendisini bağlar, yaptıklarından bizzat kendisi sorumludur. Eğer anlatılan Miraç olayı sizin için Kur’an süzgecinden geçiyor da, evet olması normaldir diyorsanız, hiç kimsenin buna itirazı olamaz. Benim yapmak istediğim kimsenin inancı ile oynamak değil, bizlere öğretilenleri ortaya koyup, doğruların ortaya çıkmasını sağlamaktır amacım o kadar. Benim söyleyeceklerim bundan ibaret. Rabbim bir ayetinde şöyle söyler bizlere? Şura 10: Herhangi bir şeyde ihtilafa düştüğünüzde onun hükmü Allah'a bırakılır. İşte budur Rabbim olan Allah! Yalnız O'na güvenip dayadım; yalnız O'na yönelirim ben. Bu konuyu daha fazla konuşsak ta aynı sözlerin etrafında dolaşıp duracağımızı biliyorum. Onun içindir ki gelin Rabbim in söylediği gibi yapalım ve diyelim ki, Rabbim bizler Miraç konusunda söyleyeceklerimizi söyledik sen bizlerin ŞAHİDİSİN, aramızdaki bu konudaki ihtilafın hükmünü sana bırakıyoruz rabbim diyelim. En güzeli de bu olsa gerek. Her şeyin doğrusunu geri dönüşü olmayan yola girdiğimizde göreceğimizden eminim. Saygı ve sevgilerimle. Haluk GÜMÜŞTABAK | |
22 Nisan 2010, 15:44 | Mesaj No:19 | |||
RE: MİRAÇ OLAYINA KUR'AN ONAY VERİYORMU? Alıntı:
Alıntı:
Necm 12. ayetinde Şöyle diyor ? Yine de siz gördüğü (şey) üzerinde onunla tartışacak mısınız? Peygamber gördüklerini anlattığında onlar peygamberle bir tartışmaya girmişlerdi. Hayır olamaz ! Nasıl olur bu ya ! Akıllara durgunluk ve şakınlık veren bu gibi şeyler nasıl olur. Şaşkınlık ifadeleriyle amansız bir tartışmadır bu. Demek ki o zamanlar bile peygamberimiizin gördükleri hakkında bu çeşit tartışmalar olmuş . Ve Gelecekte de olacak ki kuran böyle hitap ediyor biz kullarına Siz gördüğü (şey) üzerinde onunla hala tartışacak mısınız? Hadislerini yani görüp te söylediklerini tartışacak mısıınız ? BİZİM YAPTIĞIMIZ GİBİ [size=large]Söyledikleri hadisler ortada. Eğer zıtlığı varsa ( Söylememiş olduğunu söylemiş gibi aktarılmışsa ) bunu da kuran ayıklar[/size]. Alıntı:
__________________ Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok. | ||||
22 Nisan 2010, 22:11 | Mesaj No:20 |
Re: Miraç olayına kur'an onay veriyormu? Değerli arkadaşım kur’anda açıklama var ama detay yok diyorsunuz. Şimdi düşünelim açıklama nedir detay nedir, önce onu düşünelim. Açıklama dediğimizde ben şunu beklerim; Allahın elçisi İsra suresi 1. ayetinden sonra miraca yükselmiştir. İşte bu açıklama tıpkı İsra 1. ayetinde anlatılanlar gibi. Orada da detay yoktur dikkat edin, yalnız açıklama vardır. Mescidi haramdan mescidi aksaya gitmiştir. Nasıl gitmiştir açıklama yok.Sizin kısmi açıklama dediğiniz necm suresinde ise miraç konusu asla söz edilmez ve sizin örnek verdiğiniz peygamberimizin gördüklerini halkına ümmetine anlattığında onların karşı çıkmalarını bana delil gösteriyorsunuz, ama anlatılanlar açıklanmıyor ki. Daha önce söylemiştim, hatta siz söylemiştiniz Kur’an kendisini açıklar, böyle söylemediniz mi? Eğer Rabbim bu kadar önemli bir konu vuku bulsaydı, her şeyden nice örnekleri değişik ifadelerle verdim diyen Rabbim, bunu da anlatmaz mıydı bizlere? Yazımı okuduysanız miracın oluşu konusunda anlattığım olayda, Yüceler yücesi Rabbim sizce elçisine 50 vakit namaz emreder mi? Daha sonrada yine elçisinin Rahmanla pazarlık sonucu beş vakte indirdiğine siz inanıyor musunuz, bunu kalben ve çok samimi olarak soruyorum size. Rabbim namaz vaktinin HÂŞÂ çok olduğunu düşünemedi mi? Kur’anı her gün okuyan insanlarız şükürler olsun. Bu sözleri, bu bilgileri ve Rabbin yemin billâh ederek kur’anı ve dini kolaylaştırdığını söylemesi ve sizlere asla kaldıramayacağınız bir yük yüklemem, teklifte bulunmam dediği halde bu sözleri Kur’anın neresine koyacağız hiç düşünüyor muyuz? Bu bilgiler sizce kur’anın süzgecinden geçiyor mu? Doğrusu ben kur’anın ipine sarılmış bir Müslüman olarak bunu kabullenmem ve rabbin bizleri bu kadar zor bir yük yükleyeceğini söyleyenlere uymam, inanmam, kabul etmem asla mümkün olamaz. Daha önce söylediğim gibi her şeyin gerçeğini, doğrusunu Rabbin huzurunda göreceğiz. Gördüğüm kadarıyla bu yazımı buraya asmam ve söylediklerim bu sitedeki arkadaşlarımı çok üzmüş, onların üzülmelerine yemin olsun ki bende üzüldüm. Fakat benim yapacağım bir şey yok. Ben şahsım adıma kur’an süzgecinden geçmeyen hiçbir sözü kabul edemem. Eğer ben hatalıysam kendi hatalarımın cezasını elbette çekeceğim, bundan kaçış yok biliyorum. Buna inansam burada bu sözlerimi söylemezdim, onun içindir ki tekrar söylüyorum. Bu konudaki hükmü Rabbim e bırakıyorum. Mutlaka gerçekleri Rabbin huzurunda göreceğiz, rabbim yardımcımız olsun. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK | |
Konuyu Toplam 9 Kişi okuyor. (0 Üye ve 9 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
MEDİNEWEB HAFTANIN HUTBESi:28.03.2019-MİRAÇ GECESİ | alperkara | Tebliğ-İrşad-Vaaz-Hutbe-Nasihat | 0 | 28 Mart 2019 14:45 |
Haftanın Hutbesi-29.04.2016: MİRAÇ KANDİLİ | alperkara | Tebliğ-İrşad-Vaaz-Hutbe-Nasihat | 0 | 28 Nisan 2016 20:00 |
Mısır'da 37 Kişinin İdamına Onay 491 Kişiye Müebbet | Tuba_ | İslami Haberler | 6 | 29 Nisan 2014 14:00 |
Bediüzzaman, talebesinin başkan adaylığına onay vermedi | EyMeN&TaLhA | Risale_i Nur (Said Nursi) | 1 | 15 Ocak 2014 04:11 |
GÖNÜL DOSTLARINA MİRAÇ DUASI.. | AŞK'ÜL İSLAM | Cuma-Bayram-Kandiller | 4 | 22 Ağustos 2007 21:56 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|