|
Konu Kimliği: Konu Sahibi KARAKÖSE,Açılış Tarihi: 03Haziran 2010 (23:10), Konuya Son Cevap : 11 Ağustos 2010 (12:46). Konuya 59 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
05 Ağustos 2010, 00:06 | Mesaj No:31 |
Durumu: Medine No : 458 Üyelik T.:
23 Ekim 2007 |
Hoşbulduk Ecrin kardeşim. Kusura bakma Ecrin kardeşim senin sorunu bölüyorum ama bunu söylemeden edemeyeceğim. Soru sormak ve cevaplamanın bir adabı vardır o da şudur: Kişi sorusunu sorar ve cevap gelmesini bekler, cevabı veren kardeş soruyu araştırır derler toplar ve yazsını yayınlar, sonra ilk kardeş cevabı okur doğruluğunu araştırır varsa kafasına takılan bir nokta iyice araştırdıktan sonra tekrar sorar. Bizler insanız makine değiliz aynı anda birkaç soru sorup hani cevabı hemen beklemek insafsızlıktır. Verilen yazıyı okumadan hemen ikinci bir soru sormak bence doğru değildir.. YitikSevda kardeşimiz ile Abduhamit 1 tam olarak bunu yaptılar. YitikSevda kardeşimiz RECM cezasının Tevrat'a dayandığını söyledi delil olarak ta [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]yazıyı önerdiler. Yazıyı okuduk ve genel kanaatimizi yukarıda bildirdik fakat görüyoruz ki yazıyı okumak yerine yeni bir soru sordular. Halbuki verilen yazıda sordukları sorunun cevabı da vardı ayrıca bu yazının temelini RECM cezalarının Nur süresindeki ilgili ayetin indirilmesinden önce olduğu iddiası oluşturmaktadır. İddianın gerçek olmadığını yazımızda belirttim öncelikle yazının okunması gereklidir. Madem iddia yanlıştır o zaman Allah Resulu (AS) Kuran'da açıkça ifade edildiği gibi zina hakkında hüküm ortaya koymuş ve Kuran'da olmadığı halde bu cezayı tatbik etmiştir. Selametle.. |
05 Ağustos 2010, 00:21 | Mesaj No:32 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
Ebda kardeşim edepsiz kelimesini keşke biraz düşünerek kullansa idiniz beni es geç önemli değil yaşım 34 ama Abdulahmit abiye o kelimeyi kullanmamanız gerekirdi kendisi yaşça 50-52 yaşına saygı duymanız ve ondan özür dilemeniz gerekir benim için önemli değil biz kardeşiz fikirlerimizi sunarız kimseyede dayatmayız biz Kuran'da açık hükümler var iken hadislerede itibar edemeyiz buyrun siz istediğiniz hususta hadisler ile yol alabilirsiniz bizim için bir sıkıntı yok Allah'a emanet olunuz.
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
05 Ağustos 2010, 00:28 | Mesaj No:33 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | efendimizin hüküm koyma ytkisi var mı yok mu? bu recm konusu şeriat hukukuna nasıl girmiştir? Allah Resulü Hz Muhammedin Kuran ile hüküm koyma yetkisi vardır Helal ve Haram hususunda Kuran ile birlikte bir çok hususta hükümler koymuştur.Recm hususunda Şeriat hukukuna nasıl girdiği çok önemli değil bana esas temel kaynak Kur'an'da var olan bir hüküm üzere hüküm koyulamaz.İtikadi hususlarda Kuran esastır muamelat vb hususlarda edilei şerriye ile esaslar belirlenebilir.
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
05 Ağustos 2010, 00:31 | Mesaj No:34 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 |
edilei şeriyede kuran esastır.ana kaynaktır. kuranda olmayan bir konuda sünnete muracaat edilir. sünnette yoksa icmaya gidillir.. icma yoksa kıyasa gidilir.. buna göre kalan üç şeri delil kuranda olmayan bir konuda hüküm koyma yetkisi var demektir. o zaman sizin dediğiniz çürür arkadaşım... değil mi? |
05 Ağustos 2010, 00:34 | Mesaj No:35 |
Durumu: Medine No : 458 Üyelik T.:
23 Ekim 2007 |
Edepsiz kalimesinden kastın soru sorma adabına uymamayı kastettim yoksa günlük hayatta kulanılan ile asla söylemem ne size ne de benden yaşça küçüklere. Şayet kelimeyi o manada algıladıysanız bu konu hakkında özür dilerim daha uygun kelime kullanmalıydım. |
05 Ağustos 2010, 00:36 | Mesaj No:36 | |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Alıntı:
Abi zaten Zina hususunda Kuran ile açıkça hüküm belirlenmiştir bu hüküm sabit iken bunun üzerine hüküm konulamaz değilmi.İtikadi husus değil ama hükmü açıktır.
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) | |
05 Ağustos 2010, 00:38 | Mesaj No:37 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
Ebda kardeşim ben yanlış anlamış olabilirim teşekkür ederim sizde hakkınızı helal edin beşeriz arada yanlış algılama olabilir sorun değil...
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
05 Ağustos 2010, 00:39 | Mesaj No:38 |
Durumu: Medine No : 458 Üyelik T.:
23 Ekim 2007 |
Allah bir ayeti ayet ile nesh ettiği gibi hadis yada sünnet ile de nesh eder işte RECM ile ilgili Peygamberimizin (AS) uygulamalarıda buna örnektir. Nur süresindeki ayetin indirilmesinden sonra bu hüküm kısmen sünnet ile nesh edilmiştir. Ayrıca zeynebim kardeşim bu RECM cezasının uygulanması için bazı şartlar vardır bunlar sağlanmazsa RECM uygulanamaz örneğin ŞERİAT devletinin varlığı gibi. Selametle.. |
05 Ağustos 2010, 00:44 | Mesaj No:39 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
Kur'an'da yer almayan ve sadece hadis rivayetlerine dayandırılan recm cezasıyla, mürted için öngörülen ölüm cezasına dair rivayetlerin isnad ve metin açısından arz ettikleri problemler konusunda M. Hayri Kırbaşoğlu, "İslam'a Yamanan Sanal Şiddet: Recm ve İrtidat Meselesi", İslamiyat V (2002), sayı: 1, s. 125-132.
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
05 Ağustos 2010, 01:32 | Mesaj No:40 | |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Alıntı:
mesela ; bakara 240 ta "İçinizden hanımlarını geride bırakarak vefat edecek olanlar, eşleri için senesine kadar evlerinden çıkarılmaksızın kendilerine yetecek bir malı vasiyet ederler. Bununla birlikte eğer kendileri çıkarlarsa, kendi haklarında yaptıkları meşru bir hareketten dolayı size bir sorumluluk yoktur. Allah çok güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir." Kocası ölen kadınlar bir yıl, kocalarının evinde kalıp, onların malından istifade ederler, ardından da çıkıp giderler. Görüldüğü gibi bu ayette ne iddet konusu, ne de miras meselesi gündeme gelmemiştir deniliyor..... ama iddet nerde miras nerde ve 4 ay 10 gün nerde? bu ayette bir yıl diyor.ama bakara 230 ve nisa 12 ayetleriyle miras iddet evlenme süresi vs açıklanmıştır. bakara 240 1 yıl diyor..evlenmek yasak.. bakara 230 ve nisa 12 ise 4 ay 10 gün sonra evlenir ve miras konusu açıklanmış... bu ikisinde çelişki gibi gözükse de,hadisler sayesinde çözüme kavuşuyor... Oysa İslam ümmetinden şu ana kadar şii olsun sünni olsun bakara 240 ı uygulayan hiçbir alim ve fakihe rastlanmamıştır! Neden? Çünkü mütevatir hadisler gereği İslam âlimleri ittifakla daha sonra inen iddet ve miras ayetleriyle, Bakara 240. ayetin hükmünün ortadan kalktığını söylemişlerdir. al sana mutevatir bir hadis ayeti neshetmiştir. değil mi ? konulara teknik olarak vakıf olmamız lazım... | |
Konuyu Toplam 4 Kişi okuyor. (0 Üye ve 4 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Müslümanlarda Sahabe Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 6 | 04 Ocak 2012 14:20 |
Müslümanlarda Tarafsızlık Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 1 | 29 Aralık 2010 22:52 |
Müslümanlarda Garibanlık Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 2 | 25 Kasım 2010 00:04 |
Müslümanlarda İbadet Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 1 | 18 Eylül 2010 22:29 |
Müslümanlarda Kurban Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 0 | 03Haziran 2010 23:08 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|