|
Konu Kimliği: Konu Sahibi BEDİİ HAMİT,Açılış Tarihi: 23 Kasım 2010 (00:01), Konuya Son Cevap : 22 Şubat 2012 (01:19). Konuya 15 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
28 Kasım 2010, 15:29 | Mesaj No:11 | |
Alıntı:
OL kelimesi luzumludur . Çünkü Allahın OL kelimesi bir Komuttur. Bir emirdir. Yaratacağı ve yapacağı şey hakkında Allahın bir emridir. Nesnenin Oluşması için ona verilen bir müsadedir. OL diye Emir veriyor Allah. OL diye emir verdiğinde OL kelimesi Allahın bir sıfatı ile tecelli ediyor. Allahın bir sıfatını tecelli ettiriyor. Peki OL kelimesi Allahın hangi sıfatı ile tecelli ediyor veya Hangi sıfatını ortaya çıkartıp tecelli ettiriyor ? Allah Meliktir. Sultandır. İşte OL emri Allahın bir hükümdar, bir Sultan sıfatını ortaya çıkartıp tecelli ettiriyor. Bu kelime Allahın MELİK sıfatı ile tecelli ediyor. Allah Bir Sultan ve bir hükümdar olarak verdiği OL emri olacak olan birşeye bir komuttur. Allah her şeye Emir veriyor. Bir Sultan ve bir hükümdar olarak. Allah gücünden bir kısmını veya kudretinden bir cüz olarak yarattıklarına da vermiştir. (Meleklere de ve insanlara da vermiştir.) OL kelimesi Allahın Görev yüklediği meleklere o işin yapmasına Allahın izin vermesidir. Luta gelen görevlendirilmiş melekler Allahın gücünü kullandılar. Allahın OL emri ile Allahın sevk ve idaresinde kendilerine verilen görevi ifa ettiler.. Üçbin , beşbin melek de öyle. Ali İmran 124: O zaman mü'minlere (şöyle) diyordun: "Rabbinizin, indirilen meleklerden üç bini ile size yardım etmesi, size kâfi gelmiyor mu?" Ali İmran 125:......onlar ansızın üzerinize gelseler bile Rabbiniz nişanlı beş bin melekle size yardım eder. Allahın OL emri , Allahın Kendi iradesiyle veya Kendi iradesi dışında (rızası olmadığı ) durumlarda olacak olaylara da müsaade etmesidir. Kainatta Kendiliğinden hiç birşey olmaz. Ancak Allahtan bir emir ve müsaade ile oluşur. O emir ve müsade OL Kelimesidedir. Devamı var
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | ||
28 Kasım 2010, 18:02 | Mesaj No:12 |
Allahın OL emri , Allahın Kendi iradesiyle veya Kendi iradesi dışında (rızası olmadığı ) durumlarda olacak olaylara da müsade etmesidir. Kainatta Kendiliğinden hiç birşey olmaz. Ancak Allahtan bir emir ve müsaade ile olur. O emir ve müsade OL sözündedir. Allahın Kendi iradesi dışında (rızası olmadığı ) durumlarda olacak olaylara da müsaade etmesidir. Sözünü bir örnekle açıklayayım. Allah kullarını iyi ve kötü amelleriyle imtihan etmektedir ki, her iki amelin işlenmesine OL sözüyle müsade etmektedir.. Mesela asansör örneği. Siz asansöre bindiğinizde yukarı çıkmak veya aşağı inmek isterseniz ne yaparsınız ? Yukarı veya aşağı düğmesine basarsınız değil mi? Sizi yukarı veya aşağı götüren ,hareket ettiren güç nedir ? Kendi gücünüz müdür ? Elektrik gücü olmazsa veya Elektrik kesilirse asansör hareket eder mi ? Ve siz hedefinize ulaşır mısınız ? İşte böyle. İnsan kötü amel işlemek istediğinde asansör örneği gibi ( asansörü aşağıya indirmek istediğinde ) Allah o ameli OL sözüyle gerçekleştirir. Asansörü yukarı çıkarmak istediğinde ise yani iyi amel işlemek istediğinde ise yine Allah Ol sözüyle bu ameli gerçekleştirir. Unutmayalım ki, Allah istemedikten sonra insan tek bir adım dahi atamaz. Çünkü kullanılan güç Allahın gücüdür. O gücü kullanmasına müsade etmezse insan hiç birşey yapamaz. İnsanın o gücü kullanmasına verilen müsade ise Ol sözüdür. Şayet Allah bu gücü insana vermez ise yani istemediği birşeye Ol sözünü söylemezse, insana o işi yapması için ,o iş için müsade verilmiş olunmaz. OL kelimesi Allahın Görev yüklediği meleklere veya dilediği kullarına o işin yapılması için Allahın izin vermesidir. Yasin -82- Bir şey dilediği zaman. O'nun buyruğu sadece, o şeye "Ol" demektir, hemen olur. İŞTE OL SÖZÜNE BİR ÖRNEK MAİDE 110: O gün Allah, şöyle diyecek:"Ey Meryem oğlu Îsa! Senin ve annenin üzerindeki nimetimi hatırla. Seni Ruhûl Kudüs ile desteklemiştim de beşikte iken de yetişkin iken de insanlarla konuşuyordun. Sana Kitab'ı, Hikmet'i, Tevrat'ı ve İncil'i öğretmiştim. Ben'im iznimle nemli topraktan kuş şeklinde heykel (suret) yapmıştın, sonra onun içine üflemiştin, böylece Ben'im iznimle bir kuş olmuştu. Ve, doğuştan kör olanı ve alaca tenliyi yine Ben'im iznimle iyileştiriyordun. Ben'im iznimle ölüleri (diriltip, kabirden) çıkartıyordun. Ve onlara apaçık belgeler getirdiğin zaman İsrailoğullarının saldırısını senden savmıştım (seni kurtarmıştım). O zaman onlardan kâfir olanlar (küfürde olanlar); "Bu ancak, sadece apaçık bir sihirdir." demişlerdi. Hızır (a.s) bir yerleşim merkezinde rastladıkları bir çocuğu öldürdü. ( KEHF 74 ) Sonuçta OL sözüyle tüm olayları sevk ve idare eden, yapan ve yaptıran, izin veren Allahtır. Hızırın çocuğu öldürmesini Allah istedi, Hızır ( as ) onu Allahın izni ile Allahın sevk ve idaresinde ,Allahın emri ve gücüyle öldürdü. . Dolayısıyla Allah öldürdü. Hz hazır burada vasıtadır. Hz İsa çamurdan yaptığı kuşa üfledi . Kuş canlanıp yaratılmış oldu. Kuşu yaratan ve ona can veren Allah böylelikle hz isayı da vasıta olarak kullanmış oldu. OL sözüyle tüm olayları sevk ve idare eden , olayların oluşuna izin veren, bütün işleri yapan ve yaptıran Allahtır. O'nun buyruğu sadece, o şeye "Ol" demektir ki, o şey hemen olur. www. medineweb.net BEDİİ HAMİT
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |
28 Kasım 2010, 21:38 | Mesaj No:13 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 |
çok güzel bi şekilde toparlamışsnız.bu çalışmanızdan istifade ettik Allah razı olsun.ekliyecek bir konu bırakmamışsınız. ben sadece bi noktaya değinmek istiyorum. Allah (Muhdis), yani yaratan ile yaratılan( hadis) arasında topyekun farklılık vardır. örneğin ; Allahn yani Muhdis(yaratan) zati ve subuti sıfatlarının benzeri insan(hadis) da vardır.kuş bakışı baktığımızda aklımıza bize verilen sıfatların benzeri Allahta toplanmış sanıyoruz. hayır... çünkü bu yanılgıdır.muhalefetun lil havadis ile bize benzememesi söz konusu. Allahın semi(işitmesi),alim(bilmesi),basir(görmesi) bize verilen, görme işitme bilme ile ölçtüğümüzde yanılgılar yumağımız başlar.ve aklımızca çözmeye çalıştıkça batıyoruz. yine aynı konuda Allahın kün feyekünü ile bizim kün feyekünümüz(gel git otur uyu yat vur kır as kes) arasında benzerlik olmayacak şekilde aklımızın almıyacağı farklar vardır. Allahın kün feyekünü sünnetülahı(kanunu) çerçevesinde gelişir.gelişi güzel bir ol emri değildir.yazarımızın açıkladığı gibi. doğ dediğinde bunun için plan proje lazım.sağlıklı ana rahmi lazım.baba lazım.zaman lazım sancı lazım vs öl dediğinde hemen yatıp ölünmüyor.kalbin durması lazım.beynin parçalanması lazım.organların iflası lazım vs.. yağ dediğinde bulut lazım,buhar lazım,zaman lazım,sancı lazım vs... örnekleri çoğaltabiliriz. tüm bunlar welen tecide li sünnetilahi..(Allahın sünnetinden kanunundan değişiklik bulamazsın)ayetin tecellisidir. bir diğer husus ise muhdis ile hadis mefhumunda zaman yanılgısıdır.biz yarın bu hafta bu ay veya bi saat sonra gibi zaman mefhumuna bağlı iken ,Allah için zaman geçersizdir. olay kısaca muhalefetun lil havadiste(kendisi,fiili,hal hareketi yaratılana benzememesi) noktalanıyor. Yazarımıza Teşekkür ederiz..
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
29 Kasım 2010, 15:46 | Mesaj No:14 |
Durumu: Medine No : 6969 Üyelik T.:
10 Şubat 2009 |
Allah c.c. razı ve hoşnut olsun zengin bir çalışma olmuş ...
__________________ Doğru zamanda yapılan yanlış ,yanlış zamanda yapılan doğrudan evladır.. |
29 Kasım 2010, 17:16 | Mesaj No:15 | ||
Alıntı:
BEDİİ HAMİTTEN ALINTI Belki büyük patlamadan ( BİNG BANK ) hemen öncesi OL DEMİŞ, Tecelli eden vesile ve sebeblerle oluvermişiz. Ama unutmayalım ki Zaman mefhumu biz yaratılanlara göredir. Allaha göre zaman mefhumu yoktur ve olamaz da. O isteseydi herşeyi bir anda anlık yaratırdı. Yani oluşumuza maddeyi oluşturan sebeblerle beraber 3 milyon yıl değil, 5 milyar değil, bir saniye zaman aralığında bile yaratırdı. Belki bu kadar da sürmez idi. Allaha göre geçip giden, akan bir zaman söz konusu değildir. Akıp geçen zamana biz kullar içindir. ÇÜNKÜ Zaman da Allahın bir yaratmasıdır. Yani zamanı da Allah yoktan var etmiş ve yaratmıştır. Yaratılan birşeyin kendisi ( ALLAH ) için İşler olması söz konusu değilidir. Bundan dolayı O (ALLAH ) HEP DAİMA YEPYENİDİR. Alıntı:
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |||
22 Şubat 2012, 01:19 | Mesaj No:16 |
Cevap: Allahın Ol Kelimesi Ve Melekler Yasin -82- Bir şey dilediği zaman. O'nun buyruğu sadece, o şeye "Ol" demektir, hemen olur. | |
Konuyu Toplam 4 Kişi okuyor. (0 Üye ve 4 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Sahur Sofrasına İnen Melekler | KardelenGül | Oruç-Ramazan | 1 | 19Haziran 2015 03:50 |
Allahın Toplumları Yönetmesindeki İlahi Kanunlar, Allahın el-Vâlî İsmi/Muhsin İyi | muhsin iyi | Makale ve Köşe Yazıları | 0 | 10 Kasım 2011 19:18 |
Allahın Suçluları Cezalandırması, Allahın el-Muntekimu İsmi/Muhsin İyi | muhsin iyi | Makale ve Köşe Yazıları | 0 | 10 Kasım 2011 19:17 |
Hz.Ömer ve Melekler | KuM TaNeSi | Ashab-Kiram(r.a) | 0 | 23 Mart 2009 10:34 |
Büyük Melekler | Emekdar Üye | İslami Kavramlar | 0 | 29 Nisan 2008 12:37 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|