|
Konu Kimliği: Konu Sahibi zekovicxyz,Açılış Tarihi: 04 Ocak 2015 (18:04), Konuya Son Cevap : 04 Ocak 2015 (21:51). Konuya 7 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
04 Ocak 2015, 18:04 | Mesaj No:1 |
Lütfen cevabı bilen yazsın Lütfen cevabı bilen yazsın değerli arkadaşlar bir sorum olacaktı.cevabını bilen varsa çok memnun olurum.mesela bir kadın evlenmeden önce evleneceği kişiye seninle evlenirim ancak beni başka yere götürmeyeceksin.burada yaşayacağız(yani kızın bulunduğu memleket)dese.erkekte bunu kabul etse.daha sonra evlendikten sonra bu sözünden dönse ne olur.yani kadın ne yapar. | |
Konu Sahibi zekovicxyz 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Lütfen cevabı bilen yazsın | Muhtelif Dini Konular | bilinmez | 7 | 2192 | 04 Ocak 2015 18:04 |
04 Ocak 2015, 18:18 | Mesaj No:2 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cevap: Lütfen cevabı bilen yazsın
Bir kadın evlenirken, müstakbel kocasına bir takım şartlar ileri sürebilir. kadın Bu şartlara uyulacağı şartı ile evlenirim, kocada bunu kabul ederse nikah sahihtir ve şartlarda yerine getirilmesi zorunludur. Mesela kadın şu şartları şart koşarsa ; 1-kadının kendi üzerine kuma getirilmemesini 2-evinden, ya da şehrinden çıkarılmamasını 3-çocuklarından ya da ebeveyninden ayrılmamasını şart koşarsa kocada kabul ederse sözünde durmak zorundadır. Erkek sözünde durmazsa kadın o evliliği bitirme hakkına sahiptir.
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
04 Ocak 2015, 18:25 | Mesaj No:3 | |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | Cevap: Lütfen cevabı bilen yazsın Alıntı:
Bu konuda şöyle bir hadis rivayeti vardır: Bir adam bir kadınla evlenir, nikah sırasında kadını kendi memleketinden dışarı çıkarmama şartını kabul ederse, bilahare kadın razı olmadıkça, onu dışarı çıkaramaz.(Tirmizi, Nikah 31) Hanefi mezhebine göre şartlı nikah şu şekildedir: a) Eğer şart sahih olup akdin gereğine uygun düşüyorsa ve şer'in hükümlerine ters değilse yerine getirilmesi vacib olur. Kadının, kocasına ailesiyle ya da kumasıyla beraber oturmak yerine yalnız başına oturmayı veya ailesinden izin almaksızın uzak bir yere götürmemeyi şart koşması gibi. Kocası kendisiyle mehr-i musemma ile evlenip başka bir şeyi şart koşarsa; örneğin memleketinden çıkarmamak veya üstüne evlenmemek kaydıyla onunla belli bir miktara (meselâ bin'e) evlenirse, şartı yerine getirmesi halinde kadın mehr-i musemmaya hak kazanır; çünkü mehir geçerlidir ve kadının rızası da buna uygundur. Şartı yerine getirmemesi halinde ise başka bir kadınla evlenip ya da memleketinden çıkardığı takdirde kadına mehr-i misil verilir, çünkü kendisine yararlı olacak bir şey kararlaştırılmıştı; bunun verilmemesi halinde kadının rızası gerçekleşmemiş olacağından mehr-i misil verilmesi vacibdir. b) Eğer şart fasit olursa, yani akdin gereğine uymuyor veya şer'in hükümleri ona cevaz vermiyorsa akit sahih, şart batıl olur. Bu da eşlerden biri veya her ikisine belli bir müddet içinde evlilikten vazgeçebilme hakkının verilmesi şartını koşmak gibidir. Oysa bu, "malî bedellerde fasit olan şart -alışverişte olduğu gibi- akdi ifsat eder" genel kaidesine aykırı düşmektedir. Kumasını boşamayı şart koşmak gibi şartın yasak olduğuna dair bir hüküm varsa "Kumasının boşanmasını isteyen kadına nikâh helâl değildir" hadîsinden dolayı şartı yerine getirmek mekruhtur. Maliki Mezhebi : Evlilik akdiyle ilgili şartlar iki çeşittir: Sahih olan şartlar, fasit şartlar. Sahih şartlarda mekruh olan ve olmayan şeklinde iki çeşittir: Mekruh olmayan sahih şartlar, akdin muktezasma uygun olan şartlardır. Kadının maddi ihtiyaçlarını gidermek, kadına iyi muamelede bulunmak, kadının erkeğe itaat etmesi veya izni olmadan evden çıkmaması gibi şartlardır. Kadının evliliğin bozulmasını gerektirmeyen ayıplardan arınmış (salim) olmasını şart koşmak da sahih şartlardandır. Bu da kadının iki veya tek gözünün kör, sağır, dilsiz olması; bakire veya beyaz olmaması gibi şunlardır. Mekruh olan sahih şartlar: Akde bağlı olmayan veya akidden kasdolunana aykırı düşmeyen ancak bu şartlarda erkeğe zorluk bulunan şartlardır. Bu da memleketinden başka yere götürmemesi, onu yolculuğa çıkarmaması, falanca yerden nakletmemesi, üzerine evlenmemesi şartı gibi şartlardır. Bu şartlar kocayı bağlamaz. Ancak boşanma ya da köle azad etme yemini olursa şart bağlayıcı olur. Hanbelî Mezhebi : Şartları Şafii'lerde olduğu gibi ya sahihtir, ya da fasittir ve üç çeşittir: a) Sahih olan şartlar: Bunlar akdin gerektirdiği veya gerektirmediği fakat akdi yapanlardan birine yaran olan ve akdin asıl amacına zarar vermediği müddetçe şer'an yasaklanmayan akillerdir. Hükmü: Yarar ve faydanın olması durumunda yerine getirilmesi gerekir. Mesela, kadının erkeğe ihtiyaçlarını gidermesini, kendisine iyi muamelede bulunmasını, başka bir kadınla evlenmemesini, memleketinden çıkarmamasını veya kendisiyle yolculuğa çıkmamasını şart koşması gibi. Ya da erkek, kadının bakire, güzel, eğitim görmüş olması veya körlük, dilsizlik, topallık ve benzeri evliliğin feshini isteyebilme hakkı sabit bulunmayan noksanlardan uzak bulunmasını şart koşması gibi. Bu şartların yerine getirilmesi zorunludur. Bunun delili ise Rasulullah (a.s.)'ın "Şartların en önde yerine getirilmesi gerekeni, kadınları o sebeple kendinize helal kıldıklarınız (şartlar) dır, " (Cemaat, Ahmed ve Kutub-i Sitte musannifleri ve Said b. Mansur, Ukbe b. Amir'den rivayet etmişlerdir. Neylu'l-Evtâr, VI, 142) hadîsi ile "Müslümanlar şartları üzeredirler." (Amr İbni Avf el-Meznî'den "sahihtir" diyerek Tirmizî rivayet etmiştir. Subulu's-Selâm, III, 59) hadîsidir. Bir de el-Esram'ın rivayeti vardır: "Adamın biri bir kadınla evlendi ve kadının memleketini değiştirmeme şartını kabul etti, sonra da onu bir başka yere götürmek istedi. Durum Ömer'e bildirilince o, "şartı yerine getirilecektir", deyince adam da, "O zaman bizi boşarsın" dedi. Bunun üzerine Ömer de, "Haklar şartlarla belirlenmiştir" dedi. Bu şartta kadına yarar olduğu ve evlilikten beklenen maksada mani olmadığı için şartın yerine getirilmesi gerekir. Kadının mehirle fazlalık veya memleketinin parasından başka bir parayı şart koşması durumu gibidir. Fakat Rasulullah (a.s.)'ın sözü; "Allah'ın kitabında olmayan her şart batıldır." yani Allah'ın şeriatınde ve hükmünde bulunmayan anlamındadır. Bu şart ise şer'îdir. b) Sahih olmayan şartlar: Şer'an yasaklanan veya akdin muktezasına ters düşen şartlardır. Sonuç olarak: Fakihler, akdin muktezasına uygun düşen şartların sahih, evliliğin amacına aykın düşen veya şeriatın hükümlerine muhalif olan şartların da batıl olduğu hususunda ittifak etmişlerdir. Hanefîler, Malikîler ve Hanbelîler, istenilen bir vasfın gerçekleşmesine sebep olan şartlar veya evliliğin feshedilebilmesi hakkının bulunmadığı noksanlardan kadının uzak olması gibi şartların sahih olduğu üzerine ittifak etmişlerdir. Ama akdin muktezasından olmayan, fakat evliliğin hükümlerinden herhangi birine aykın düşmediği gibi akdi yapanlardan birine yararı olan şartlar hakkında (başka bir kadınla evlenmemek, kendisiyle yolculuğa çıkmamak veya kendisini evinden ya da memleketinden çıkarmamak vb. gibi) ihtilâf etmişlerdir. Hanbelîler bunların sahih şartlar olup yerine getirilmesi gerektiğini söylerler. Hanefîler ise şartların geçersiz, akdin sahih olduğunu söylerler. Malikîlere göre ise şartlar mekruhtur, yerine getirilmesi gerekli olmayıp sadece muslehabdır. Şafiilerde, şartlar batıldır, evlilik onların dışında gerçekleşir.
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim) | |
04 Ocak 2015, 18:32 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 33478 Üyelik T.:
09 Kasım 2013 | Re: Lütfen cevabı bilen yazsın
Is icin gidiliyorsa es ikna edilir aile buyuklerini araya koyarak guzelce konusulur Fakat ayri sehirlerde ise erkekde ailesini birakamaz kadin kocasina uymak zorunda Koca nerde kadin orada olmali Bastan bu vaatlere inanmayacakti Zor bi durum Allah yardim etsin
__________________ Vakit namazinizi kildiniz mi? Ebu Hüreyre'den (r.a.) rivayetle: Mü'minin durumu yeşil ekin gibidir. Rüzgar ne taraftan gelse onu eğer. Rüzgar durduğunda doğrulur. Mü'min de böyledir. O da bela ve musibetlerle eğrilir. Kafirin durumu ise çam ağacı gibidir. Allah dilediği zaman sert ve dik durur. ][Bela ve musibetlere uğramaz. |
04 Ocak 2015, 18:39 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 33478 Üyelik T.:
09 Kasım 2013 | Re: Cevap: Lütfen cevabı bilen yazsın
[QUOTE=Abdulmelik;366576]Bir kadın evlenirken, müstakbel kocasına bir takım şartlar ileri sürebilir. kadın Bu şartlara uyulacağı şartı ile evlenirim, kocada bunu kabul ederse nikah sahihtir ve şartlarda yerine getirilmesi zorunludur. Mesela kadın şu şartları şart koşarsa ; 1-kadının kendi üzerine kuma getirilmemesini 2-evinden, ya da şehrinden çıkarılmamasını 3-çocuklarından ya da ebe*veyninden ayrılmamasını şart koşarsa kocada kabul ederse sözünde durmak zorundadır. Erkek sözünde durmazsa kadın o evliliği bitirme hakkına sahiptir.[/QUOTE Hocam evliligi bitirmek Allah in sevmedigi bi konu Adam kadinin yasadigi yere gitse ailesi ne olcak tek tarsfli olmaz
__________________ Vakit namazinizi kildiniz mi? Ebu Hüreyre'den (r.a.) rivayetle: Mü'minin durumu yeşil ekin gibidir. Rüzgar ne taraftan gelse onu eğer. Rüzgar durduğunda doğrulur. Mü'min de böyledir. O da bela ve musibetlerle eğrilir. Kafirin durumu ise çam ağacı gibidir. Allah dilediği zaman sert ve dik durur. ][Bela ve musibetlere uğramaz. |
04 Ocak 2015, 19:27 | Mesaj No:6 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cevap: Lütfen cevabı bilen yazsın
İslam kıyamete dek sorunlara çözüm üretmeye müsaittir. her zaman zeminde çözüm üretir ve bunu adalet ölçüsünde çözer. İslam Allah'ın dinidir evrenseldir her ırka her çağa her soruna muhataptır ve adalet ölçüsünde sorunları çözer. Fecr hocamız detaylı bilgi vermiş teknik anlamda. ben soru soran kardeşimizin durumuna en uygun görüşü Hanbeli mezhebinde görebildim. şöyle empati yapalım ve tefekkür edelim, kardeşimiz dese ki ben evlenirken bir takım şartlar ileri sürdüm. şartlarıma uyulursa nikaha razı olurum. şartlarıma uyulmayacaksa evlilikten vazgeçiyorum. karşı taraf da şartlarını kabul ederek seni nikahlıyorum derse...bu şartlar yerine getirilmezse o kadına adil davranmanız gerekmez mi? yoksa sus ne yapalım olmadı Allah boşamayı sevmiyor, katlan gitsin. kadın da itiraz edip derse ki hani doğruluk, hani adalet, hani sözünde durmak? İslam benim hakkımı vermesi lazım. eğer sus katlan evliliğin bozulmasın ile kadına dayatma yaparsanız kadın da hakkını savunmakta ısrar ederse? cevabınız ne olur Allah'ın kulu ? Hanbeli mezhebi görüşü bu konuda açık kapı bırakmakta çözüm yolu tıkanmasını önlemektedir. Şöyle ki kadının talak şansı yok. Yani kocaya seni boşuyorum gidiyorum deme şansı yok. Bir ömür istemediğin adamla evlilikle tıkanır kalır. Bu mezhep burada çözüm öneriyor. O adam sözünde durmadı hakkına girdi. sana da nikahını dilersen bozma hakkı verilir. Bu durumda kadın korunmuş olur erkeğinde sözünde durmama dersi verilir. AÇIK KAPI BU...
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
04 Ocak 2015, 20:18 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 33478 Üyelik T.:
09 Kasım 2013 | Cevap: Lütfen cevabı bilen yazsın
ALLAH c.c razı olsun hocam çok ince ve hoşgörülü bir cevap vermişsin lakin kimse sizin gibi anlayışlı olmayacaktır eğer kızın yasadığı istanbul ise iş imkanlarınndan bahsedip kocasını razı edebilir istanbul dışında başka şehir ise kızın yaşadığı yerde kalmasına erkeğin ailesi izin vermeyecektir yada kız ailesine yakın yerde oturacaklar yaşama şartları zorsa erkek ailesini ikna edebilir her iki tarafda uyumlu olmalı çözüm üretmeli ALLAH yardımcısı olsun gerçekten çok zor bi durum
__________________ Vakit namazinizi kildiniz mi? Ebu Hüreyre'den (r.a.) rivayetle: Mü'minin durumu yeşil ekin gibidir. Rüzgar ne taraftan gelse onu eğer. Rüzgar durduğunda doğrulur. Mü'min de böyledir. O da bela ve musibetlerle eğrilir. Kafirin durumu ise çam ağacı gibidir. Allah dilediği zaman sert ve dik durur. ][Bela ve musibetlere uğramaz. |
04 Ocak 2015, 21:51 | Mesaj No:8 | |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: Lütfen cevabı bilen yazsın Alıntı:
Erkeğin aldığı bu kararda eğer haklılık payı varsa eşinize destek olun.Evllilik zor zamanda belli olur.Eğer eşiniz haklıysa bu kararında ve siz destek olmuyorsanız VİCDANINIZ sizi hep rahatsız edecektir.Evlilik burun sürtme,üstün gelme,benim dediğim olacak,yarışı değildir.Bu durumda ya destek olur,yada köstek olunur.Allah bu işinizi hidayet üzere kolaylaştırsın
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... | |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Aşk; Var mı tarifini bilen...? | enderhafızım | Serbest Kürsü | 7 | 24 Mart 2024 14:31 |
Sevgi'nin Mektubu ve Gül’ün Cevabı | AŞK'ÜL İSLAM | Serbest Kürsü | 1 | 10 Ağustos 2023 00:22 |
ARAPÇA Bu sorunun cevabı Lütfen | osmntnrkl87 | Arapça2 | 6 | 28 Nisan 2017 18:59 |
müşterinin ibretlik cevabı | Nesli_Nur | Makale ve Köşe Yazıları | 3 | 11Haziran 2014 16:01 |
Penguen kayarak isminizi yazsın:) | dua dilencisi | Komik Paylaşımlar | 6 | 27 Aralık 2012 14:40 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|