|
Konu Kimliği: Konu Sahibi seydanur,Açılış Tarihi: 23 Ekim 2008 (00:20), Konuya Son Cevap : 05 Eylül 2011 (21:54). Konuya 39 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
21 Eylül 2010, 19:58 | Mesaj No:21 | |
Alıntı:
Şirk-i esbab: Yaratıcıyı inkar eden şirk çeşididir. Bu çeşit şirkte, her şeyin Yaratıcının yaratmasıyla oluşmadığı, maddenin kendi kendisinin sebebi ve yaratıcısı olduğuna inanılır. Naturalist ve Materyalist inanışlar bu türden bir şirke girerler. BU tanıma göre ateistlerde Şirk mensupları olmaktadır.. O HALDE tüm inkar edenler Şirk mesupları mı olmaktadır ? Tüm inkar edenler Şirk mesuplarıdır diyebilir miyiz ? Bilhassa ateistler tanımadıkları Allaha ortak mı koşmaktadırlar ? Tanımadıkları ve inkar ettikleri ALLAHA nasıl ortak koşarlar anlayamadım ?
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | ||
22 Eylül 2010, 00:06 | Mesaj No:22 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Bu tanıma göre ateistlerde Şirk mensupları olmaktadır.. O HALDE tüm inkar edenler Şirk mesupları mı olmaktadır ? Tüm inkar edenler Şirk mesuplarıdır diyebilir miyiz ? Bilhassa ateistler tanımadıkları Allaha ortak mı koşmaktadırlar ? Tanımadıkları ve inkar ettikleri ALLAHA nasıl ortak koşarlar anlayamadım ? Küfr-ü İnadi:Tanımını verdiğimiz kavram dahilinde düşünecek olursak,Aklın ve Vahyin getirdiği delillere rağmen inkar etmek, Herşeyin maddeden geldiğini varsayma,Yaradanı inkar edip kabul etmeme,Ateistler Allah'ı tanımadıklarını iddia ederek Maddeyi yaradan görme anlayışları ile ''ŞİRK'e düşmektedirler.Yani Allah ortak koşma noktaları madde üzerinden düştükleri hata iledir. Hakikati inkara sartlanmış olan İnkarcılar ''İnkar'' Kelimesi köken itibari ile ''K-F-R'' den gelir.Küfür kavramını iki bazda ele almıştık anlaşılabilmesi adına yalnız bu kavram bir araştırma konusu olup bir iki cümle ile tarif edilmemeli bu hususta daha sağlam sonuçlara ulaşmak adına Kur'anda geçen İnkar kavramını tüm boyutları ile ele almamız gerektiği kanısındayım... Esbab kelime anlamı olarak "sebep" kelimesinin çoğuludur, yani sebepler demektir. Dikkat edersek Kur'an'ı anlama yöntemleri içerisinde ''ESBAB'I NÜZUL'' (Nüzul) iniş,inme (Esbab'ı) sebebi, kavramı ayetler, sureler hangi sebeplerle, hangi olaylar üzerine, niçin inmiştir,Bu ayetler kimi zaman olaylar üzerine vuku buluyor(hükmünü açıklamak amacıyla), kimi zaman da uyarı mahiyeti taşıyor ve tüm müminlerin sorularına cevap niteliğinde iniyordu. Şirke götüren sebeplerin aşında Ataistlerin yapmış olduğu haddini aşarak sorgulama,yaradılışını aciz olduğunu unutarak yaradanı sorgulama,teslimiyetsiz bir anlama arayışı şirke götüren sebeplerdendir. İnsan yaradılışı gereği belli bir kapasite ve biligiye sahiptir bu kapasitenin üzerinde davranmaya çalışmak ile sapkınlığa düşebiliyor...
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
22 Eylül 2010, 00:25 | Mesaj No:23 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
Birde şu hususu belirtmem gerekiyor. Allah'ın isimleri ile olaylara bakmak gerekiyor. Kahhar ismi ile bakılabildiği gibi Rahman Rahim isimleri vb tüm isimlerinin anlamları ve tecellilerini idrak ederek olayları ve konuları ele almak lazım ...Toptancı olmak ve bir kavram üzerinden konuyu ele almak düşünce ufkumuzun dar olmasına sebep olur ...
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
22 Eylül 2010, 02:02 | Mesaj No:24 |
Bu tanıma göre ateistlerde Şirk mensupları olmaktadır.. O HALDE tüm inkar edenler Şirk mesupları mı olmaktadır ? Tüm inkar edenler Şirk mesuplarıdır diyebilir miyiz ? Bilhassa ateistler tanımadıkları Allaha ortak mı koşmaktadırlar ? Tanımadıkları ve inkar ettikleri ALLAHA nasıl ortak koşarlar anlayamadım ? DEMİŞTİM CEVABINIZ ŞÖYLE OLDU Küfr-ü İnadi:Tanımını verdiğimiz kavram dahilinde düşünecek olursak,Aklın ve Vahyin getirdiği delillere rağmen inkar etmek, Herşeyin maddeden geldiğini varsayma,Yaradanı inkar edip kabul etmeme,Ateistler Allah'ı tanımadıklarını iddia ederek Maddeyi yaradan görme anlayışları ile ''ŞİRK'e düşmektedirler.Yani Allah ortak koşma noktaları madde üzerinden düştükleri hata iledir. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Benim Bildiğim şirk kavramı Allahı tanıyorken , Allahı inkar etmiyorken ona eş veya ortaklar koşulmasıdır..Allahı inkar edenin ilahı bir başka ilah ise o şirk üzerine değil, küfür üzerinedir. Hem Allahı tanımayıp inkar edeceksin,yaratan , yaratıcı olan bir zat yok diyeceksin . Sadece Yaratan ve yaratıcı maddedir diyeceksin. ve ateistlerin tanrısı Allah değil maddedir diyeceksin , Bir hakikat ki ateistler maddeye de yaratıcı sıfatı yüklemezler. Onlara göre herşey tesadüftür. Madde bile tesadüfen ortaya çıkmıştır. Yaratıcı olan maddedeki TESADÜFLERDİR. VE BU TESADÜFLERE DE TAPMAZLAR. YANİ TANRISIZDIRLAR. ALLAHI İNKAR EDİP, ALLAHTAN başka bir başka tanrıyı edinenler Şirk mi ilişliyor acaba ? Emin değilim. Benim bildiğim şirk kavramı şudur: Allahı inkar etmeksizin,( Allahın varlığını kabul ettikleri halde ) Allahın yanında başka ilahlar edinenler ,yaratana eş ve ortak koştukları için şirk kavramı üzerinedir. Allahı inkar edenin ilahı bir başka ilah ise o şirk değil apaçık küfür üzerinedir. Belki yanlış biliyorum . Belki düşündüklerim veya bildiklerim yanlıştır.
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |
22 Eylül 2010, 02:14 | Mesaj No:25 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | KUR’AN’DA ŞİRKİN TANIMI: Şirk kelimesi, ortaklık sözcüğünden gelme, edebi anlamı, ortağı, şeriki olmadır ki, eşi ve dengi manasına gelmektedir. Şirk'in şeriattaki anlamı putperest olmadır. Eğer insan, yüce yaratıcıya diğer yaratıkları eş koşarsa, şirk ehli, yani müşrik olur. Şirk, Allah'a karşı her çeşit ortaklığı reddeden tevhidin zıddıdır. Mukaddes Kur'an bunu şöylece doğrulamaktadır: “... O ancak tek bir ilâhtır. Doğrusu ben O'na ortak koşmanızdan masumum, de.”(39) Büyük Günah: Şirk, Kur'an'da en büyük günah olarak belirtilmiştir. “...Allah'a ortak koşan kimse şüphesiz büyük bir günahla iftira etmiş olur.”[40] Büyük Adaletsizlik (Haksızlık): “Lokman oğluna öğüt vererek: 'Ey oğulcuğum, Allah'a eş koşma. Doğrusu O'na eş koşmak büyük haksızlıktır”, demişti.”[41] Büyük Cehalet: “İsrail oğullarının denizden geçmelerini sağladık. Puta gönülden tapan bir millete rastladılar. “Ey Mûsâ! Onların tanrıları gibi bize de bir tanrı yap” dediler. Mûsâ: “ Doğrusu siz bilgisiz bir milletsiniz,” dedi.”[42] “O'nu bırakıp tanrılar mı edindiler? De ki, “kesin delilinizi getirin. İşte benim ve ümmetimin kitabı ve benden Öncekilerin kitabı.” Hayır onların çoğu gerçeği bilmez de yüz çevirirler.”[43] Apaçık Sapıklık: “Allah, kendisine ortak koşulmasını elbette bağışlamaz, bundan başkasını dilediğine bağışlar. Allah'a ortak koşan kimse derin bir sapıklığa sapmış olur.” [44] “Allah'ı bırakıp da, kıyamet gününe kadar cevap veremeyecek şeylere yalvarandan daha sapık kimdir? Çünkü, yalvardıkları şeyler yalvarışlarından habersizdir.”[45] Büyük Alçaklık: “Allah'a ortak koşmaksızın O'na yönelerek pis putlardan kaçının, yalan sözden de çekinin. Allah'a ortak koşan kimse, gökten düşüp de kuşların kaptığı veya rüzgarın bir uçuruma attığı şeye benzer.”[46] “Buzağıyı tanrı olarak benimseyenler, Rablerinin öfkesine ve dünya hayatında alçaklığa uğrayacaklardır. İftira edenleri böylece cezalandırırız.” [47] Ahlâk Bozukluğu: “İbrahim şöyle demişti: “Rabbim! Bu şehri güvenli kıl; beni ve oğullarımı putlara tapmaktan uzak tut.” [48] Zatına Göre Hareket: “Yeryüzündekilerin çoğunluğuna itaat edersen seni Allah yolundan saptırırlar. Onlar ancak zanna uyarlar, sadece tahminde bulunurlar.” [49] Hakkı Batılla Karıştırma: “Ey kitap ehli! Niçin hakkı bâtıla karış tırıyor ve bile bile hakkı gizliyorsunuz?”[50] Dünya Hayatına Düşkünlük: “And olsun ki, onların hayata, diğer insanlardan ve hatta Allah'a eş koşanlardan da daha düşkün olduklarını görürsün. Her biri ömrünün bin yıl olmasını ister. Oysa uzun ömürlü olması onu azaptan uzaklaştırmaz. Allah onların yaptıklarını görür.”[51] Halkı, Sağlam Temellerden Uzak Tutma: “Allah'tan başka dostlar edinenlerin durumu, kendine yuva yapan örümceğin durumu gibidir. Evlerin en dayanıksızı ise şüphesiz örümceğin yuvasıdır. Keski bilseler.”[52] Beyhude Arzuların Kölesi Olmak: “Ey kitap ehli! Haksız olarak dininizde taşkınlık etmeyin. Daha önce sapıtan, çoğunu saptıran ve doğru yoldan ayrılan bir milletin heveslerine uymayın, de.”[53] Kalblerin Korku ile Doldurulması: “Hakkında hiç bir delil indirmediği şeyi Allah'a ortak koşmalarından ötürü, inkâr edenlerin kalbine korku salacağız. Onların varacağı yer cehennemdir. Zalimlerin durağı ne kötüdür.” [54] Cennetin Kapılarının Onlara Kapanması: “...Kim Allah'a ortak koşarsa, muhakkak Allah ona cenneti haram eder, varacağı yer ateştir, zulmedenlerin yardımcıları yoktur.” [55] “Allah, kendisine ortak koşmayı elbette bağışlamaz. Bundan başkasını dilediğine bağışlar. Allah'a ortak koşan kimse şüphesiz büyük bir günahla iftira etmiş olur.”[56] Tevhid İnancında Olanlara Karşı Düşmanlık Yapanlar: “Ey Muhammed! İnananlara en şiddetli düşman olarak, insanlardan yahudileri ve Allah'a eş koşanları bulursun. Onlardan, inananlara sevgice en yakın “Biz Hristiyanız” diyenleri bulursun. Bu onların içinde bilginler ve rahipler bulunmasından ve büyüklük taslamamalarındandır.” [57] [39] En'âm: 6/19. [40] Nisa: 4/8. [41] Lokman: 31/13. [42] A'raf: 7/138. [43] Enbiya: 21/24. [44] Nisa: 4/116. [45] Ankebût: 29/5. [46] Hacc: 22/31. [47] A'raf: 7/152. [48] İbrahim: 14/35. [49] En'âm: 6/116. [50] Âl-i İmrân: 3/71. [51] Bakara: 2/96. [52] Ankebût: 29/41. [53] Mâide: 5/77. [54] Âl-i İmran: 151. [55] Mâide: 5/72. [56] Nisa: 4/48. [57] Mâide: 5/82. M. İ. Hafız İsmail Surti, Kur’an’da Şirk Kavramı, Akabe Yayınları: 21-25.
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
22 Eylül 2010, 02:33 | Mesaj No:26 |
Değerli kardeşim, Allah razı olsun Kurandaki şirkin tanımını ayetlerle yapmışsınız. Dikkat edin sizinle tartışmıyorum. Belki benim bildiklerim veya düşündüklerim yanlıştır diye de ifade ettiğim şirk kavramı doğru bir araştırma yöntemiyle en güvenilir bilgiyi elde etmenin yolunun Sadece sizinle bilgi münzarası yaparak soru sormuştum. Haydi bunu açıklığa kavuşturalım . İsrail oğullarının denizden geçmelerini sağladık. Puta gönülden tapan bir millete rastladılar. “Ey Mûsâ! Onların tanrıları gibi bize de bir tanrı yap” dediler. Mûsâ: “ Doğrusu siz bilgisiz bir milletsiniz,” dedi.”[42] “O'nu bırakıp tanrılar mı edindiler? Puta gönülden tapan bir millete rastladılar. Burada Allahtan başka tanrılar edinme sevdası var. Sorum şu idi . Benim Bildiğim şirk kavramı Allahı tanıyorken , Allahı inkar etmiyorken ona eş veya ortaklar koşulmasıdır..Allahı inkar edenin ilahı bir başka ilah ise o şirk üzerine değil, küfür üzerinedir. DOĞRU MUDUR DEĞİL MİDİR ? DEĞİLSE NEDEN DEĞİLDİR.
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |
22 Eylül 2010, 02:38 | Mesaj No:27 |
Durumu: Medine No : 10660 Üyelik T.:
16 Eylül 2009 |
bu kadar derli toplu,kaynaklarla desteklenen makaleleriniz için Rabbim ecrini zait etmesin.kendi adıma hazır sofra olarak görüyor faydalanıyorum.bu makaleler uzun emekler sonucu bir araya geldiğinden eminim.bu hevese imreniyorum gerçekten. konu o kadar detaylı ki,bu konuda yuksek lisans öğrencisine yetecek kadar geniş ve anlamlı olmuş. okumak yeter bize. tüm katılımcılara teşekkür ederim.hepsinde kalite fışkırıyor sağolsunlar. aslında medineweb böyle olmalı derim.alimler yazsınlar biz sessiz okurlar okuyalım derim.biz yorum değil konuyu batırıyoruz genelde. |
22 Eylül 2010, 02:54 | Mesaj No:28 |
DEĞERLİ YİTİK SEVDA KARDEŞİM, Sorumu Tekrar şöyle izah edeyim. Şirk yaratıcıya ortak ve eş tutma ise, Varlığını Tanımadığınız, kabullenmediğiniz ve reddettiğiniz kimselere nasıl eşler ve ortak edinirsiniz ? Varlığı Tanınmayan, kabullenmeyen ve reddedilen bir zata eşler ve ortaklar isnat edilebilir mi ? Tanınmayan bir kimseye Nasıl eş ve ortak koşulur ve bunun adı nasıl şirk olur. Bakın size çok basit örnek vereceğim.
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |
22 Eylül 2010, 03:21 | Mesaj No:29 | |
Alıntı:
Eş aklıma gelmiş iken, siz evlisiniz . Tek eşlisiniz. Adı A olan Eşinizi seviyor ve sayıyorsunuz ve kalbinizde onun sevgisinden başka kimseye yer açmıyorsunuz. Ve açmıyor iken Fikrinizi değiştirip kalbinizde adı B olan ikinci bir sevgiliye yer vermek istiyorsunuz . Ve evli olduğunuz kişinin yanına bir eş daha alıyorsunuz. Bu nedir ? Kalbinizde iki sevgiliye veya iki sevgiye yer açma değil midir ? Hem A ya ve hem B ye Bir de şöyle düşünün, Bekarsınız Adı A olan kişiyi tanımıyorsunuz, onu kabullenmiyorsunuz , üstelik redediyorsunuz bu durumda benim sevdiğim ancak B olur diyorsunuz. Şimdi bu duruma göre A şahsına ortak koşulmuş olunur mu ? Bu çok basit bir örnekti. Daha güzel ve çarpıcı örnekleri de var. aynı şeklilde bir ülkeyi yöneten bir sultan veya kral düşünün. Sen benim sultanımsın ama ben başka bir sultanı da sana denk görürür ve ona bağlanırım dediğinizde ona eş ve ortak koşmuş olurken, Ben bu ülkenin sultanını tanımıyorum, o benim sultanım ve kralım değidir ve olamaz da . Benim sultanım ve kralım ondan ayrı kişidir dediğinizde tanımadığınız redettiğiniz sultana eş koşmuş olmazsınız ancak küfür ve hakarette bulunmuş olursunuz.
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | ||
22 Eylül 2010, 09:47 | Mesaj No:30 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
Çok güzel bir soru abi inşaallah tüm detayları ile izah etmeye çalışacam. Allah razı olsun banada çok faydası olacak soruları sormanız onur verir abi. KürtMücahide kardeşim Allah razı olsun inşaallah faydalı olabiliyoruzdur...Yorumlarınız bizlere fikir verir...
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
MEDİNEWEB HAFTANIN HUTBESi-27.07.2018-İMAN-AMEL İLİŞKİSİ | alperkara | Tebliğ-İrşad-Vaaz-Hutbe-Nasihat | 0 | 26 Temmuz 2018 11:54 |
Iman-salih amel-ibadet | alperkara | Tebliğ-İrşad-Vaaz-Hutbe-Nasihat | 0 | 09 Mayıs 2015 23:37 |
Salih Amel İşlemeye ve Günahtan Kaçınmaya Teşvik Eden Ayetler | YASEMİN ATAMAN | Konular İle İlgili Ayetler | 4 | 27 Nisan 2014 14:32 |
Ey İman Edenler! İman Edilmesi Gerektiği Gibi İman Edin! | Yitiksevda | Şiirler ve Şairler | 7 | 03 Ocak 2013 02:14 |
Vaaz: Günahlardan sakınma, Salih amel işlemek | Belgin | Tebliğ-İrşad-Vaaz-Hutbe-Nasihat | 0 | 23 Mayıs 2008 08:48 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|