Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM DİNİ KONULAR.::. > Muhtelif Dini Konular > Muhtelif Konular

Konu Kimliği: Konu Sahibi kawakeb31,Açılış Tarihi:  13 Ağustos 2010 (13:22), Konuya Son Cevap : 04Haziran 2012 (19:55). Konuya 39 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 13 Ağustos 2010, 13:22   Mesaj No:1
Medineweb Acemi Üyesi
kawakeb31 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kawakeb31 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12645
Üyelik T.: 19Haziran 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:urdun
Mesaj: 47
Konular: 4
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Sunneti reddin sonuclari

Sunneti reddin sonuclari

asagidaki yazilar farkli sitelerden alinti olup haluk gumustabaka aittir. sunneti reddetmek, peygamberi tarihin derinliklerine hapsolmus kisilik gormekle ayni seydir. sonrasi malum, kuraniyyun, hanif dostlar gibi sapkin ve allahin gazabina ducar olusumlar bu sekilde olusmaktadir.

RABBİM KURAN DA NE DİYORSA BİZ TERSİNİ YAPIYORUZ.

Rabbim haç görevinden bahsederken bakın ne demiş? Bakara suresinin 197. ayetinde "Hac (ayları) bilinen aylardır. Kim o aylarda hacca başlarsa, artık ona hacda cinsel ilişki, günaha sapmak, kavga etmek yoktur" buyrularak hac aylarına işaret edilmiş ve bu aylarda hacca niyet edilip, başlanılabileceği vurgulanmıştır. Bu kısmı diyanete sormuştum aynen yazdım ve son kısmını özet olarak veriyorum. ( Bu itibarla, arefe günü (Zilhiccenin 9. günü) vakfesi yapılmayan hac geçerli değildir. Hac Dolayısıyla hac ayları içinde ve fakat yukarıda belirtilen günler dışında hac ibadeti yerine getirilemez.) Bu yazdıklarımı dikkatli okuyalım bunları söyleyen Diyanet. Rabbim ayetinde Haccın bilinen aylarda derken diğer ayetlerinde bunların haram aylar olduğunu bu aylarda savaşmanın bile yasak olduğunu anlatır. İşte bu aylarda yani bu 4 ay içinde Hac görevini yapabilirsin demesine rağmen , bizler peygamberimiz in hayatında bir kez yaptığı haç günü haricinde haccın kabul olmayacağını söyleyebilmekteyiz.Tabi yüzlerce insanımız da heba olmaktadır.Hem bilinen aylarda diyeceğiz hem de söylediğimizi unutup yalnız Kurban bayramı ayından başka ayda yapılamaz diyeceğiz.Bunu Rabbime nasıl izah edecekler Huzuru mahşerde bilmiyorum.Bakara Suresi 203.Ayetinde;( Bir de sayılı günlerde Allah`ı zikredin (tekbir alın). Bunlardan kim iki gün içinde (Mina`dan) dönmek için acele ederse ona günah yoktur. Kim geri kalırsa ona da günah yoktur. Ama bu, takva sahipleri içindir. Allah`tan korkun ve bilin ki, siz ancak O`nun huzuruna varıp toplanacaksınız.)Bu ayette de görevin şimdiki gibi haftalarca uzatılmaması gerektiğini gösteriyor.


KADIN SAÇININ ÖRTÜLMESİ ALLAH EMRİ OLSAYDI.... .


Günümüzde başörtüsü konusu topluma bazı çevreler tarafından istedikleri doğrultuda o kadar dikta ettirilmiş ki özellikle kadınlarımıza, ya başörtüsü Allah emriyse kuşkusu ile karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu konu üzerinde değişik bir bakış açısından bakmak istiyorum bu sefer.

Kuranı anlayarak okuyan bir insan kuranın hiçbir yerinde Allah kadın saçını örtmelidir diye tek bir söz bulamaz. Ne yazık ki başörtüsünün Allah emri olduğunu söyleyenler kurandan delil bulabilmek için Nur suresi 31. ayette geçen hımar yani örtü sözcüğüne başörtüsü anlamını vererek delil bulma çabasına girmişlerdir. Bir kısım meal tefsirinde (Başörtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. ) (Başörtülerini (göğüs) yırtmaçlarının üstüne koysunlar. ) Bazılarında ise, (Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. ) diye çevirmektedirler. Doğrusu Allah herkesin kendisinden sorumlu olduğunu söylüyor da, bizleri düşünmeye akıl yürütmeye davet ediyorsa bizler de kimsenin etkisinde kalmadan bunu yapmalıyız. Aradığımız cevap, ya gerçekten Allah kadının başını örtmesini istiyorsa sorusuna cevap olduğuna göre, düşüncemizi ve araştırmalarımızı en kötü ihtimalden yola çıkarak yapmayı deneyelim. Aslında kuranda hımar sözcüğü ve ondan türetilen tüm kelimeler mecaz anlamları dâhil, örtü anlamında kullanılmasına rağmen biz korktuğumuz sorunun doğruluğundan yola çıkarak gerçek doğruyu bulmaya çalışalım.

Önce şöyle düşünelim acaba peygamberimiz bu ayetten ne anlamış ve bu ayeti nasıl tebliğ etmiş olabilir onu düşünelim. Güzel huylu, akıllı ve bizlere örnek olan peygamberimiz acaba kadınları toplayıp bu ayeti tebliğ ederken, Ey iman eden kadınlar, başörtülerinizin alt kısımlarını göğüs yırtmaçlarının üzerine salınız ki göğüs dekolteniz görünmesin bu Allahın sizlere bir ayeti bir emridir mi demiş olabilir sizce? Bir an, evet aynen böyle tebliğ etmiştir çünkü birçok mealde başörtülerinizle diye başlıyor ayet diyebiliriz. Önce şunu hatırlatmak isterim kuran ın anlatım biçimi, izahı ve kullandığı kelimeler o kadar özel ve özenle seçilmiştir ki, emri alan hiç kimse kendisine konuyu anlamakta zorlanmaz ve başka anlamlar asla çıkaramaz yeter ki insanlar kendisine öğretilenleri kurandan aramak adına sözcüklerin anlamları ile oynamasın. Şimdi yukarıda peygamberimizin kadınlarımıza özellikle tebliğ ettiğini kabul ettiğimiz şekli ile ayeti hatırlayalım. Eğer bu din özgür insan, köle ya da cariye diye ayırt etmeden tüm iman edenlere inmiş ise ki kuran böyle olduğunu söylüyor, bu ayeti peygamberimiz iman eden özgür, köle, cariye tüm iman edenlere bu şekliyle tebliğ ettiğini kabul etmemiz gerekir, ayrıca eğer böyle tebliğ etmiş ise, peygamberimizde bu ayetten başörtüsünün Allah emri olduğunu anlamış olmalı diye de düşünmeliyiz biran. Bu tebliği eğer bu şekilde yapmış olsaydı bakın cariyeler nasıl bir soru soracaktı o zaman peygamberimize? Ey Allahın resulü, siz başörtülerinizi göğüs yırtmaçlarının üzerine salınız diyor ve bunun Allah emri olduğunu söylüyorsunuz, ama biz köle ve cariyelere başın örtülmesi yasaktır bildiğiniz gibi. Özgür ve cariye kadınların ayırt edilebilmesi için bizlerin başını örtmemiz yasaklanmıştır, bu durumda bizler nasıl örtelim göğüs dekoltesini, bizim başörtümüz yok diyeceklerdi. Şimdi düşünmeye devam edelim. Sizce peygamberimiz bu ayetten kadın saçını örtmelidir emrini anlamış olup bu ayeti bu şekliyle iman edenlere tebliğ etmiş ise, cariyelerin hala başının açık gezmelerine izin verir miydi dersiniz? Bunu hatırlattığım bazı arkadaşlar yine beşerin öğretisini savunmak adına kuranı delil almaktan uzak, cariyelerin ve kölelerin hakları, kanunları ayrıdır deme yanlışlığını, hatasını gösterebiliyorlar. Hâlbuki Allah her şeyden nice örnekler verdim dediği kuranda, onların lehine elbette bazı ayrı kuralların uygulanmasını açıklamıştır. Örneğin aynı suçu işlemiş köle ya da cariyeye cezanın yarısını verin emrini vermiştir. Onların da evlendirilmesi, özgürleştirilmesi için kurallar koymuştur. Ama ne hikmetse başörtüsünden hiç ama hiç söz etmemiştir. Eğer peygamberimiz bu ayetten başın örtülmesi Allah emridir anlamını çıkarsaydı, asla ayrım yapmadan cariye, köle herkesin başının örtülmesini emrederdi. Bunun tersini düşünmek hem ayetin anlamını kendi düşüncene göre saptırmak, hem peygamberimize, İslam dinine saygısızlıktır. Allah eğer bu ayette kadın başının örtülmesini emretseydi bunu ayrım yapmadan emrederdi. Ayrıca Allah nice örnekleri değişik ifadelerle açıkladım anlayasınız ayrılığa düşmeyesiniz ayetlerine de uymaz. Allah kadının saçını örtmesini emretmiş olsaydı, açıkça kadın saçını örtmelidir derdi.

Bizler kuranı anlayarak okumadığımız ve Allahın emrettiği gibi özgür irademizle düşünmediğimiz sürece, bize öğretilenlerin etkisinden kurtulmamız mümkün olmayacaktır. Peygamberimiz devrini düşünün, o devirden gelen hadislerde bile, kadın erkek birlikte abdest aldıkları örnekleri verilir. Birlikte abdest alan kadın başını mesh ettiğinde saçını açacaktır, kadının erkeğe saçını göstermesi haram olsa bunu nasıl yapar lütfen düşünün. Yine o devri hatırlayın, kadınlar saçını uzatıp örgü yaparlar ve arkalarına atarlardı yani açıkta kalırdı saçlar. Eğer kadın saçının günümüzde söylendiği gibi bir telini göstermesi haram olsa peygamberimiz nasıl müsaade ederdi tüm bunlara, bunları hiç mi düşünen yok?

Peygamberimiz eğer Nur suresi 31. ayette geçen hımar sözcüğünden başörtüsü anlasa ve bu ayetten kadının saçını örtmesi Allah emri olduğunu çıkarmış olsa, bunu tüm iman edenlere uygulatırdı. Allah ta kadının saçını örtmesini isteseydi açıkça kadın saçını örtmelidir derdi, çünkü Allah ayetlerini bakın nasıl gönderdiğini söylüyor?

Kehf Sur54. ayet; Yemin olsun, biz, bu Kuran`da, insanlar için her türlü örneği değişik ifadelerle gözler önüne koyduk. İnsan ise varlığın, tartışmaya en çok tutkun olanıdır.

İsra suresi 89. ayet; Yemin olsun, biz bu Kuran`da, insanlar için her benzetmeden nice örnekler sıraladık. Ama insanların çoğu inkâr ve nankörlükten başka bir şeyde diretmediler.

Sizlere sormak istiyorum bırakın onlarca ayeti, yukarıdaki iki ayete de uyuyor mu Nur suresi 31. ayette geçen sözlerden kadın başını örtmelidir emrini nasıl çıkarabiliriz? Hani Rabbim insan için her türlü örneği değişik ifadelerle vermişti? Hani her benzetmeden nice örnekleri sıraladım diyordu? Doğrusu Rahman da böyle yapacaklarını bildiğinden bakın bu sözlerin sonunda ne diyor? Ama insanların çoğu inkâr ve nankörlükten başka bir şeyde diretmediler. Evet Rabbim senin asla söylemediğin sözleri senin sözün diye ortaya sürdüler, elbette bunun hesabı çetin olacaktır. Doğruyu gerçek doğruyu Rabbim bilir, bizlere düşen peygamberimizin bizlere tebliğ ettiği kuranı, bir insan olarak diğer canlılardan farklı oluşumuzun tek özelliği olan, Rahmanın bizlere bahşettiği aklımızı kullanmaktır. Onu kullanmıyorsak bakın onlar için neler söylüyor Rabbim?

Enfal sur. 22. Çünkü yeryüzünde debelenenlerin Allah katında en kötüsü, akıllarını işletmeyen sağır-dilsizlerdir.

Kuran kadının saçını örtmesini emretmez, ama örtmek isteyene de kimse aç diyemez. Başın örtülmesi tıpkı Araplarda olduğu gibi bir gelenektir ve iklimin gerekliliğidir. Bakın bu konuda sorduğum bir soruya Diyanetin cevabından bir alıntı vermek istiyorum. (İslâm dini tesettüre böyle önem vermekle birlikte, örtünmenin şekli konusunda ayrıntıya girmemiş, bunu örf ve âdete bırakmıştır. Böylece her çağda ve her bölgede bu emrin yerine getirilmesine imkân verilmiştir. Sonuç olarak tesettür evrensel, sürekli bir hüküm; örtünmenin şekli ise yereldir. ) Allah örtünmeyi emreder hatta açıklamaya çalıştığımız ayette dikkat edin göğüs kısmının bile örtülmesi ayrıntısına girer kuran. Namus ve iffetli yaşamamızı emreder erkek ya da kadın olarak. Dikkat edin Diyanetin açıklamasında olduğu gibi örtünme hem örf ve adet, hemde bölgeye iklime göre değişen bir olgudur. Amaç iffetli ve namuslu yaşamaktır. Namus ve iffet kuranın bahsetmediği saçta değil, cinsel organlarımızı ve özellikle kuranın zikrettiği göğüs dekoltesini korumak ve kollamakla cinsel cazibeli dolaşmamakla namusumuzu koruyabileceğimizi ve Allahın emrettiği iffetli insanın bu şekilde olacağını bilmeliyiz. Başı örtenin iffetli sayıldığı zihniyetin tezahürünü günümüzde çok iyi görmekteyiz. Başını örtüp tüm cazibelerini sergileyenler yanlış zihniyetin bir ürünüdür. Daha 20 sene öncesine kadar analarımızın ve nenelerimizin başını nasıl örttüklerini hatırlayınız lütfen. Birde şimdiki halini düşünün, ne oldu da bir tek saç telinin görünmesi cehennemlik yaptı insanları, yoksa hâşâ birisine vahiy mi indi dersiniz? İşte güzel Kuran işte güzel İslam dini. Onu anlayarak okursan sana rehber ve bir güneş olur. Eğer anlamadan okursan, Rahmanın ne söylediğini ilk elden almıyorsan, beşerin sözlerine kanıyorsan, asla doğru yolda olduğunu bilemez ve kuranın rehberliğinden ve ışığından faydalanamazsın. Allah onun rehberliğinde ruhumuzu teslim eden kulları arasına alması dileklerimle.

SAYGILARIMLA
Haluk GÜMÜŞTABAK



Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi kawakeb31 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Sunneti reddin sonuclari Muhtelif Konular KürtOğlu 39 15805 13 Ağustos 2010 13:22
cocuklugumun istanbulu Şiirler ve Şairler Esma_Nur 1 1713 20Haziran 2010 21:03
Gazze Şiirler ve Şairler Mahru 3 1862 20Haziran 2010 21:00
36.haftanın konusu demokratik açılım ve nebevi... Hafta'nın Konusu Yitiksevda 15 6621 19Haziran 2010 22:03

Alt 18 Ağustos 2010, 00:36   Mesaj No:2
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart

Kawakeb kardeşim Allah resulünün uygulamalarını yaşamını devre dışı bırakarak kendi akıllarınca biz Kurandan şunu anlamaktayız diyenler kendilerine yazık etmektedirler. Akli selim olan İnsanlar bu verilen Peygambersiz alimsiz edile-i şeriyye gözetilmeden bakışlar her daim sakat anlayıştır ve kimseyi etkilemez Rabbimiz bizleri Kuran ve Açıklayıcısı Allah resulünün yolundan ayırmasın...

Mantık ile bakılan hususlarda tevile gerek olmayan Muhkem ayetler üzerinde hangi mantığın yürütüldüğünü soracak olursak sakat bir anlayışın mantığı olduğunu söylerim ...

1400 yıllık bir süreç içerisinde hiç bir Alimin başka bir fikir beyan etmediği ve yaşayan sünnetler olarak bizlere ulaşan hususlarda hiç bir fikre değer vermediğimi açıklamak istiyorum bunlar boş ve faidesiz mantık ile bakılan anlayışlardır ...
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 18 Ağustos 2010, 00:53   Mesaj No:3
Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:8
Cinsiyet:Erkek
Yaş:50
Mesaj: 3.036
Konular: 340
Beğenildi:1437
Beğendi:478
Takdirleri:10498
Takdir Et:
Standart

B u tür kafa karıştırıcı görüşleri sık sık okuyoruz.elimizden geldiği kadarıyla,cumhur islam alimlerine,asrı saadet uygulamalarına,Resululahın tatbikatlarına ters düştüğüne dair karşı delillerimizle mucadele ediyoruz.
lakin bu gurup hadisleri red ettiklerinden ,islam peygamberinden bir basamak ileri parlak fikirli olduklarından ,düşünceleri komik çarpık ve merdut olduğu aşikardır.
hacc ayları malum belirli aylar derken,ayların ismi söz konusu olduğunun idrakine varamıyorlar yada bilinçsizce sayıklamaktadırlar.hacc aylarının isimleri belli olması başkadır,hangi mevsime rast geldikleri bambaşkadır.
neyse...

kadının tesettürü konusunda ise tek kelime ile cahilane bir saçmalık...

Allahım;
Resulunu devre dışı bırakanlar,
Cumhur islam alimlerini devre dışı bırakanlar,
cahilane kurana tefsire girişenler(onlara bi ayetin irabını sorsanız renkten renge girerler),

ile aynı dinden değilim...
Alıntı ile Cevapla
Alt 18 Ağustos 2010, 01:02   Mesaj No:4
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart

Yazımın eklendiğini yeni gördüm. Burada yazdıklarım benim yazılarımdır ve hiç birisi sünneti inkar değil tam tersine kur'anın emirleridir. Peygamberimiz de kur'anın uygulayıcısı olduğuna göre onun tersine hiç bir şey yapmayacağına göre, onun adına uydurulan ve kur'ana uymayan sözleri, asla peygamberimizin sözüdür demekle, yaptığımız yanlışın farkına varmalıyız diye düşünüyorum. Sünneti inkar kur'anın emirlerine ters düşen sözleri kabul etmek değildir, tam tersini yapan gerçek sünnetini aramayan ayırt etmeyenlerdir. Bundanda sorumludur. Lütfen düşünün tüm Dünyada hacca gidecek insanlar, bahsedilen o gün yani zilhiccenin 9 günü, bayramın arefe günü orada değilse hac kabul olmuyor diyenlere hiç itiraz etmeden kabul ediyoruz. Allah böyle bir arefe günü emretmediği halde yanlız peygamberimizin gelenekleri arasında olan bu günü nasıl olurda kutsallaştırıp, bizler bu gün orada olamayanın haccı kabul olmaz diyebiliriz? Bu nasıl bir mantık? Peygamberimiz hayatında bir kez hac yapmıştır oda bahsedilen o günde olmuştur. Bunu yanlış değerlendirip bunun dışında hac yapamazsın demek ne kur'ana nede akla, mantığa uymaz. 1400 yıl öncesinde yaşayanlar nasıl olurda bu bölgeye at sırtında yada at arabalarıyla bahsedilen o günde gelir ve buluşurlar, bunu hiçmi düşünemiyoruz? Neden bunu sorgulayan dahi yok? Allah haram aylardan bahsederken, kim bu ayda haccı kendisine uygun görürse dediği sözler, niçin dikkate alınmaz bunu anlamış değilim.

Hac konusunda apaçık verdiğim ayet örnekleri bir kenara bırakıllarak Kur'ana uymayan sözleri öne çıkarmak ve iman etmek eğer size daha doğru geliyorsa bu sizin seçiminizdir, buna sözüm olamaz. Ben verdiğim bilgiyi Rabbin koruması altındaki KUR'AN DAN alıyorum. Eğer siz verdiğiniz rivayetleri kur'an gibi koruma altında ve doğru diyorsanız tekrar söylüyorum bu sizin seçiminizdir.

Başörtüsü konusuna gelince, bu konuda çok uzun tartışmalarım olmuştur, bu sitedede bu konudaki düşüncemi açıkca söyledim. Allah herşeyden nice örnekleri değişik ifadelerle verdim diyorsa kadının saçının örtülmesi Allah emri olsaydı, bunu apaçık söylerdi hemde birkaç yerde demiştim, yani benim savunmam kur'anın ayetleri ile idi. Buna karşı çıkanların delili günümüze kadar gelen hadisler, rivayetler. Bu konuda tekrar konuşmak istemiyorum, çünkü daha önce söyleyeceklerimi söyledim. Rabbim ben sizleri sorumlu tutacağım dediği apaçık ve nice örneklerle dolu kitabın önderliğinde gidiyor ve onun apaçık emirlerine iman ediyorum. Eğer bu yanlış ve yetersiz ise bu sorun benim sorunumdur, buda kimseyi ilgilendirmez. Nasıl benim gibi düşünmeyenlere benim hiç bir sözüm olamaz ise, benim gibi düşünenlerede kimsenin sözü olmamalıdır.

Arkadaşlarımdan bir ricam olacak, benim ile ilgili bir yazı ekler iseler, lütfen banada haber versinlerki cevap verebileyim. Çünkü işlerimden dolayı her zaman siteyi geniş inceleyemiyorum her konuyu okuyamıyorum. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK
Alıntı ile Cevapla
Alt 18 Ağustos 2010, 01:07   Mesaj No:5
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart

Haluk abim emin olun bu tür konuları ben artık tartışma ihtiyacı dahi hissetmiyorum Çünkü Görüşlerim em emin olan Kuran ve Allah resulünün tebliği ile bire bir aynıdır hiç bir zamanda değişikliğe uğrayacak değildir .

Allah yardımcınız olsun sizin görüşleriniz sizi bağlar benim kilerde beni benim savunmuş olduğum görüşler 1400 yıldır hiç değişikliğe uğramadan tüm islam alemince onay alan görüşlerdir mantık ile bakmaktansa Teslimiyet ile bakmayı tercih ederim teşekkürler.
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 18 Ağustos 2010, 17:14   Mesaj No:6
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart

Değerli arkadaşlarım ben eğer fitne ve fesat çıkarmak adına burada bulunuyorsam, dilerim Rabbimden benim tez günde belamı versin. Ama ya bana iftira atılıyorsa, ya ben Yüceler yücesi rabbin apaçık ayetlerini hatırlatmak ve hurafelerden kurtulmamız için çaba gösteriyorsam. İşte bunun hükmünü Yüce Rabbim verecektir, hem bu Dünyada hemde huzuru mahşerde.

Zeynebim rumuzlu arkadaşımızda benim orucu 10 güne düşürdüğümü söylemiş. Bunuda Rabbim e havale ediyorum, hiç bir yerde böyle mantıksız bir söz söylemediğim halde, nasıl iftira atılır bilmiyorum. Siz benim bazı sitelerde orucu bir elin parmakları kadar tutulması gerektiğini söyleyen ve inanan zihniyetle nasıl mücadele ettiğimi elbette görmüyorsunuz. Sizin görüp görmemeniz elbette önemli değil, Rabbim görüyor bu bana yeter, çabalarımın tümü onun rızasını kazanmak adınadır, kimseye hoş görünmek adına değildir.

Bazı arkadaşlarım böyle insanların bu sitede yeri yok ve atılması gerektiğini söylüyorlar ve neler söylüyorlar. Ben daha öncede söyledim fikrinden, zikrinden ve imanından emin olmayan Rabbin gerçeklerinden herzaman korkar. Emin olan asla böyle bir söz söylemez. Yine her yazımda bende bir beşerim hata yaparım düşüncesi ile yaklaştım olaylara. Bu sitenin yöneticisi kardeşim eğer isterse bir daha yazı yazmam ve giderim ona kırılmam ve kızmam, yeterki bana bunu açık yüreklilikle söylesin bu bana yeter. Allah yardımcımız olsun, hatırlayınız benim yaptığım Rabbin ayetlerini hatırlatmak ve bize öğretilenleri karşılaştırmaktır amacım, sanırım peygamberimizin o hesap günü söyleyeceği gerçekleşti. ( benim ümmetim kur'anı devre dışı bıraktılar.) Rabbim affetsin bizleri.

Rabbim gönül gözleri açık gözlerinde perde olmayan, kur'an gerçeklerini görebilen kulları arasına bizleri alması dileklerimle. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK
Alıntı ile Cevapla
Alt 18 Ağustos 2010, 20:05   Mesaj No:7
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:2
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Haluk Bey kardeşimizin FİTNE VE FESAT çıkarmak için aramızda bulunduğuna inanmıyorum. Yazdıkları yazılara saygı göstermek lazım ki, doğruları olduğu gibi yanlışları da vardır.

Fakat kanımca Haluk beyin düştüğü en bariz hata, Hep ben bilirim düşüncesi. Kurana hep kendi mantığı ile bakar. Karşı yazıları okuduğunda ise belki olabilir belki ben hatalıyım diyememesi. Bunca yazılanlara hep karşı tavır alması ve bu tavrı da kendi mantığı ile kurana bağlaması.

Bakın size şöyle örnek vereyim ve Haluk Beyin metodu ile size şöyle soru sorayım.

Kur anda orucun 30 gün tutulması gerektiğini söyleyen ayetler var mıdır. Yoksa hadisler de mi mevcuttur

KURANDA RAMAZANDA ORUÇ 30 GÜN TUTULACAK DENMİŞ MİDİR ?

EĞER ALLAH 30 GÜN DEMEMİŞ İSE, RAMAZANDA SADECE SAYILI GÜNLER DEMİŞ İSE BU SAYILI GÜNLER HAKKINDA DA AÇIKLIK YOKSA..............................

İŞTE BÖYLE SORABİLİR HALUK BEY KARDEŞİM BU VE BUNA BENZER OLARAK DİĞER SORDUKLARI
Alıntı ile Cevapla
Alt 18 Ağustos 2010, 20:55   Mesaj No:8
Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:8
Cinsiyet:Erkek
Yaş:50
Mesaj: 3.036
Konular: 340
Beğenildi:1437
Beğendi:478
Takdirleri:10498
Takdir Et:
Standart

Sayın Gümüştabak,
1-bizim çatışmamız kişilerle değil,yalnış bildiğimiz düşüncelerledir.saygı çerçevesinde olmak kaydıyla,her müslüman düşüncesini hür sansürsüz bi şekilde yazma hakkına sahiptir.sizin düşüncelerinizin çoğuna katılmamak mümkün değil,çünkü ayet servsine hiç bir müslüman itiraz edemez.size katılmadığımız kendi mantığınızı zorlayarak(abdulhamid kardeşimizin dediği gibi,)kuranı lastikleştirmeye adım adım....
2-ayrıldığımız nokta kuran değildir haşa...kuran bizim anayasamızdır ve tartışılmazımızdır.biz kuranı Resulullah himayesinde öğreniriz çözeriz diyoruz,siz hayır bizde çözeriz mantığını yürütüyorsunuz.kuran çözümsüz değildir elbette,ama klavuz eşliğinde olmazsa,yanılabileceğimiz riskini göze alamıyoruz.
3-ve diyorsunuz ki,hadislerin mutevatir olduğunu nasıl kanıtlıyabiliriz ki inanalım.biz diyoruz ki tüm hadisler mutevatir değildir,ama pire için yorganda yakmayız.sadece hadisler değil,4-5 yaşında hafız olup ömrünün sonuna kadar seccadede yaşayan,arapça ve islami ilimlerde uzmanlaşmış,alim muttaki müfesirlerimiz de rehberimizdir.siz ise bizim neyimiz eksik diyorsunuz.işte tıkantığımız nokta budur Muhterem..
4-sitede yazmaya gelince,size ilk gün söyledim ve tekrarlıyorum.site islam vakfıdır,hepimizindir.bunun özel mülkiyeti olamaz,amacımız Allah rızasıdır.görüşlerinize katılmıyorum diye ,burdan gidin nezaketsizliğini yapamam.burda değil başka yerde yazarsınız.burda olmanız bizi mutlu eder.çünkü en azından haberdar olmuş olur,müslümanların kafasının karışmaması için,islam alimlerince ortak doğruları savunuruz,yazarız.
düşüncelerimizin farklı oluşu bizlerin insan munasebetiyle bağlılığımızı koparmamız anlamına gelmez.düşüncelerimizin farklı oluşu,birbirimize hakaret lüksü veremez!.ferdi kardeşimizi şiddetle kınıyorum.
saygılar...
Alıntı ile Cevapla
Alt 18 Ağustos 2010, 23:06   Mesaj No:9
Medineweb Acemi Üyesi
kawakeb31 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kawakeb31 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12645
Üyelik T.: 19Haziran 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:urdun
Mesaj: 47
Konular: 4
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

hadislerin mutevatir olmasindan yola cikip sihhatini tartisirsak ki haluk boyle yapiyor, ama kendisinin bazi yazilarinda dikkat ettim, falanca alim filanca eserinde demis ki diyerek savundugu goruse o alimin eserinden alinti yaparaK destek cikiyor, bu da bir celiski degil mi zaten? hadislerin sihhatini tartisan, asirlar once falanca alimin yazdigi eserin ismini bile kullanmayi aklina getirmemeli.
Alıntı ile Cevapla
Alt 19 Ağustos 2010, 00:31   Mesaj No:10
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart

Değerli Abdulmelik kardeşim özgür düşüncenizden dolayı Allah sizden binlerce kez razı olsun. Her insan düşüncelerini ve inançlarını özgürce söylemelidir, bir şartla kur’ana ters düşmeden Rabbin verdiği hükmü inkâr etmemek şartıyla. Eğer ben Rahmanın verdiği bir hükmü inkâr ediyorsam, her türlü hakareti hak ediyorum demektir. Değerli arkadaşım bana şöyle söylemişsiniz.

(ve diyorsunuz ki, hadislerin mutevatir olduğunu nasıl kanıtlayabiliriz ki inanalım. Biz diyoruz ki tüm hadisler mutevatir değildir, ama pire için yorganda yakmayız, sadece hadisler değil,4–5 yaşında hafız olup ömrünün sonuna kadar seccadede yaşayan, Arapça ve İslami ilimlerde uzmanlaşmış, âlim muttaki müfessirlerimiz de rehberimizdir. Siz ise bizim neyimiz eksik diyorsunuz. İşte tıkandığımız nokta budur Muhterem.)

Aslında üzerinde durduğunuz konuları çözmek yine peygamberimizin gösterdiği yolla olacaktır, bunu hiç kimse inkâr edemez. Kawakeb 31 rumuzlu arkadaşımız benim için işine geldiğinde âlimlerden hadislerden yararlandığımı ima etmiş. Evet, ben hiç inkâr etmedim ki zaten. Her zaman geçmişteki âlimlerimizin bilgilerinden faydalandım, bunu yapmayan aptaldır. Peygamberimizin o kadar güzel hadisleri var ki, bizlerin içimize soktukları hurafelerden nasıl kurtulacağımıza dair yol gösteriyor. Ben her zaman örnek vermişimdir bunlardan. Düşünün lütfen peygamberimiz öldükten sonra olacakları çok iyi tahmin ettiği için ne diyordu hadisinde; Benim adıma uydurulan sözlerin doğruluğunu anlamanız için, KURAN İLE KARŞILAŞTIRINIZ. Şimdi soruyorum sizlere bu ne demektir? İşte peygamberimizin yolunu takip etmek böyle olur. Ben geçmiş âlimlerin hangisi en doğruyu söyler elbette bunu bilemem, rabbim bile kimin takvaca üstün olduğunu yalnız ben bilirim dedikten sonra, din ve iman adına güvenilecek VELİNİZ YALNIZ BENİM diyorsa, bu konuda çok dikkatli olurum. Ben hiçbir zaman benim neyim eksik ben en doğruyu bilirim demedim, bunu söyleyen en çok hata yapan insandır. Yazılarımı hatırlayınız son kısmında ne diyor ve uyarıyorum okuyanları? Bu yazıdaki bilgiler benim kur’andan anladıklarımdır yalnız beni bağlar diyorum. Sizlere de düşen kur’anı anlayarak okumak ve doğruyu bulmaktır diyorsam, eğer siz buradan bu sözlerden benim neyim eksik, bende bilirim başkasına gerek yok anlamını mı çıkardınız? Bunu söylemekten rabbim e sığınırım.


Elbette tüm hadisler mutevatir değildir, bunu aklı başında hiç kimse de söylemiyor zaten. Kur’ana uyan onun hükümlerine ters düşmeyen, ayetlerinin anlaşılması için örnekler içeren hadisler, apaçık belli oluyor. PİRE İÇİN ELBETTE YORGAN YAKMAYIZ. FAKAT PİREYİDE YORGANDA ASLA BARINDIRMAYIZ. Çünkü o birkaç pire çoğalıp yorganı kullanılmaz hale getirir. Cevabınızın son sözleri için tekrar Allah sizden razı olsun. Gerçek kur’an ehlinin sözleridir bunlar.

(düşüncelerimizin farklı oluşu bizlerin insan münasebetiyle bağlılığımızı koparmamız anlamına gelmez. Düşüncelerimizin farklı oluşu, birbirimize hakaret lüksü veremez.)

Abdulhamit dostuma gelince, bana şöyle söylemişsin dostum;

(Fakat kanımca Haluk beyin düştüğü en bariz hata, Hep ben bilirim düşüncesi. Kurana hep kendi mantığı ile bakar. Karşı yazıları okuduğunda ise belki olabilir belki ben hatalıyım diyememesi. Bunca yazılanlara hep karşı tavır alması ve bu tavrı da kendi mantığı ile kurana bağlaması.)


Değerli arkadaşım insanoğlu hiçbir zaman kendisini yargılamasını sevmez burası çok doğru. Yine söylediğiniz mantıktan yola çıkarak, insanoğlu hata yaptığını da kabullenmesi zordur, burası da çok doğru. Bunu yapmaktan Yüce Rabbim e sığınırım. Din ve iman adına bu tür hatalar insanı cehennemlik yapar eğer farkına varılmazsa. Allah beni bu durumdan korusun. Hatırlarsanız ben yazdığım yazıların sonunda her zaman bu düşünce benim kur’andan anladıklarımdır der, bende bir beşerim hata her zaman yaparım diye de yazımı okuyanları uyarırım. Bunu neden yaparım arkadaşım biliyor musunuz? Eğer hata yapıyorsam kur’anı sizlerde okuyun, rabbin söylediği yöntemle düşünün ve aklınızı kullanın diyerek, başkalarını da yanıltmaktan korktuğum içindir. Bu sözlerin anlamı çok açık bende her zaman hata yaparım onun için sizler hemen sakın kabul etmeyin, araştırın anlamındadır. Şükürler olsun demek ki ben her zaman doğruyu bilirim demiyormuşum. Bunu söylemek aptallıkla eşdeğerdir bana göre.

Yazdığım yazılara verdiğim örneklere lütfen dikkat ediniz, hepsi kur’andan ve bir yerden değil, mutlaka birkaç ayetin birleşmesi ile çıkan apaçık hükümlerdendir. Yoksa bir kelimenin ardı sıra gidiyor da onda gizli anlamlar arıyorsam ve Rabbin apaçık vermediği bir hükmü, aslında burada Allah bunu anlatmak istiyor dersem, işte o zaman bana ne söylerseniz söyleyin haklısınız derim. Ben hiçbir yazımda böyle bir hükümden bahsetmedim. Allah sizlere yemin olsun ki kolaylaştırdım dediği kitapta, her şeyden nice örnekler verdim ki anlayasınız diyorsa, bende bu sözlerden yola çıkarak kur’anı anlamaya çalıştım. Allah sizleri bu kitaptan hesaba çekeceğim diyorsa, bende Rabbim e inandım, güvendim ve bu kitabın dışından hükümlerden de sorumluyuz, bu hükümleri de peygamberimiz daha sonra vermiştir diyenlere inanmadım, inanırsam onlarca ayette ter düşer, böylece dinde çelişki yaratmış olurum. İşte tüm buna benzer örnekleri ne yazık ki Hıristiyanlar sitelerinde o kadar güzel kullanıyorlar ki bir görseniz. O sitelere girmek istiyorum ama sokmuyor, yazı yazdırmıyorlar. İşte inancından emin olmayanlar, kendilerine karşı olanlara asla müsaade etmezler.

Allah onlarca ayetinde bizleri kur’ana sarılmamızı, yalnız hüküm veren Allah benim dediği ayetleri gördükten sonra, bunlara inanmanın şirk olacağını anlattım insanlara. Bunu yaparken elbette hatalarım olmuştur ama Rabbin vermediği bir hükme inanıp kur’ana müracaat etmeden inananlardan daha küçük bir hata yapmış olabileceğime inanıyorum. Yaptığım hatalarımı rabbim affetsin. İnşallah affedilecek küçük hatalar yaparımda, rabbin şefaatine nail olurum. Bizler insanız, nefisleri ile her an savaşan beşer olarak, şeytan bizim yan komşumuz gibidir. Öyle bir yan komşu ki, nefsimizin fısıltılarını hemen duyan ve onu vesveselerle şahlandıran, daha sonrada bizlerin hesabını veremeyeceğimiz sözler sarf etmemizi sağlayan bir komşudur.

Bizler bu Dünyada gelip geçiciyiz, belki de emaneti teslim çok yakınımızdadır. Allah elçisine; Sen onlara güzel sözlerle yaklaşmasaydın, seni kimse dinlemezdi sözlerinden çok dersler çıkarmalıyız. Peygamberimiz yoldan çıkmış, sapkın bir inanç toplumuna güzel sözlerle anlattığı Rabbin dinini, bugün birbirimize hakaretlerle anlatmaya çalışıyoruz. Eğer peygamberimizin sünnetinden bahsediyorsak, onun hayatını ve yaşam biçimini önce kendimize rehber edinelim. Allah, sizler için peygamberiniz de güzel örnekler vardır diyorsa, bu sözlerin ne anlama geldiğini iyi düşünelim.

Değerli Abdulhamit kardeşim gelelim oruç konusunda verdiğiniz örneğe. Önce şunu söylemeliyim, hiç kimse oruç 30 gündür diyemez dikkat edin bu sene ve bazı seneler 29 gün tutuyoruz, peki neden? Çünkü Allah o aya ulaştığınızda o ayı oruçlu geçirin diyor. Ay ve yıl hesabı bildiğiniz gibi güneş ve ayın hareketlerine göre hesaplanır. Hatırlayınız dolunayı görmek, takip etmek işte tüm bunlar orucun başlama ve bitiş olaylarıdır. Bunlar hakında çok güzel anılar bile vardır. İlk hilali, dolunayı görene ödül verilmesi vesaire İslam tarihimizin güzel örnek ve gelenek lerimizdendir. Bazen de farklı çeker bu aylar. Allah işte bunu bildiği için özellikle günden bahsetmemiştir kuranda. Günümüzde hatırlayınız Arap din adamlarıyla bizim bilim adamlarımız anlaşamaz. Araplar illaki bunu 30 güne tamamlamamız gerekir derler. Hâlbuki Allah özellikle günden bahsetmemiş ve o devrin takvimine göre ayetlerini indirdiği için, bazı yıllarda farklılık arz ettiği çok açıktır Ramazan ayının. Allahın emri o aya ulaştığımızda o ayı oruçlu geçirmemizi emretmesidir. Burada bile bir adalet, bir yücelik söz konusudur düşünüldüğünde. Demek ki arkadaşım, Allah neden 30 gün tutun demiyor da O aya ulaşınca o ayı oruçlu geçirin diyor, sanırım daha iyi anlaşılmıştır.

Sayın arkadaşım böylece aramızdaki kur’ana bakış farklılığı da böyle çıkıyor ortaya. Elbette gerçek doğruyu Rabbim bilir bizlere düşen Rabbin doğrularını yine rehbere bakarak anlamaya çalışmak olmalıdır. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 19 Kişi okuyor. (0 Üye ve 19 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
2017 KPSS LİSANS SONUÇLARI AÇIKLANDI mehmet akif2 KPSS İstişare/Sohbet 12 17Haziran 2017 14:18
sinav sonuclari MERVE DEMİR Fıkralar-Hikayeler 4 06 Eylül 2008 02:59

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.