Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM DİNİ KONULAR.::. > Muhtelif Dini Konular > Muhtelif Konular

Konu Kimliği: Konu Sahibi FECR,Açılış Tarihi:  10 Nisan 2023 (21:38), Konuya Son Cevap : 09 Şubat 2025 (20:53). Konuya 12 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı21Kez Beğenildi
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 09 Şubat 2025, 19:41   Mesaj No:11
Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:57
Mesaj : 6.136
Konular: 555
Beğenildi:1098
Beğendi:252
Takdirleri:10820
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Alıntı:
Vasat Üyemizden Alıntı Mesajı göster

Eğer bu kelime "kesmek" anlamında ise, "boyunlarını kesti" olarak kullanımı yeterli olurdu. Ancak ayette Allah-u Teala hem "boyunlarını" hem de "bacaklarını" ayrı ayrı zikretmiş. Kesmek için boynu tamam, peki neden bir de bacaklarını?



[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Kurban kesilirken önce boynu kesilir , sonra bacakları
kesilir, sonra derisi soyulur. Burada bir gariplik yok.
Kara Kartal ve Vasat beğendiler.
__________________
Selam Hidayete Tabi Olanlara
Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir
(Müslim)
Alıntı ile Cevapla
Alt 09 Şubat 2025, 20:29   Mesaj No:12
Medineweb EDİTÖRÜ
Vasat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Vasat isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 62825
Üyelik T.: 12 Ekim 2023
Arkadaşları:0
Cinsiyet:Kadın
Memleket:Ankara
Mesaj : 326
Konular: 6
Beğenildi:547
Beğendi:845
Takdirleri:7490
Takdir Et:
Standart

Alıntı:
FECR Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Kurban kesilirken önce boynu kesilir , sonra bacakları
kesilir, sonra derisi soyulur. Burada bir gariplik yok.
Doğru, ancak kurban kesmeyi kastettiğimizde tüm aşamalarını zikretmeyiz; boynun kesilmesi zaten yeterlidir ve maksadı yerine getirir. Ayrıca ayetteki "ve" bağlacı, sıralama bildirmekten çok, aynı anda yapılan iki eylemi veya "biri ya da ötekini ifade eden" bir bağlam yansıtıyor.

Ek olarak, eğer gerçekten "kesmek" kastedilseydi, Allah-u Teala neden doğrudan bu anlama gelen bir kelimeyi kullanmadı?

Kısacası, Rabbimizin bu ayetinde kelimeyi bilinen manasında okuduğumuzda ortaya çıkan mantık gayet tutarlı iken, bazı zayıf rivayetlere bakarak "bu da olabilir" diyerek zorlama yaptığımızda ayet birçok yönden tutarsız hale geliyor.

Ve genel olarak baktığımda, üzerinde en çok durduğum detay: Süleyman (aleyhisselam)'ın, kendisine ait olduğu söylenen bir gaflet hali sebebiyle, iyi bir cihad atının -ki yetiştirilmesi oldukça zordur- "tercih edilen bir gıda olmadığı hâlde" kesilmesi. Böyle bir zararı insan normalde kendine yapmaz. Ancak düşmanının sevineceği bir şey olur bu, haliyle ancak düşmandan beklenir.
Kara Kartal beğendi.
__________________


Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla

"Andolsun biz bu Kur’an’ı, iyice anlaşılıp öğüt alınabilmesi için kolaylaştırdık. O halde düşünüp öğüt alacak kimse yok mu?"

[Kamer Suresi 17, 22, 32 ve 40. Ayetler]

Alıntı ile Cevapla
Alt 09 Şubat 2025, 20:53   Mesaj No:13
Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:8
Cinsiyet:Erkek
Yaş:50
Mesaj : 3.059
Konular: 340
Beğenildi:1476
Beğendi:489
Takdirleri:11166
Takdir Et:
Standart

Alıntı:
FECR Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Yazı bana ait değil. Ama Murat Padak Hoca Kuran arastırmaları konusunda epey çalışmaları mevcuttur.
Sad süresi 32.ve 34. ayetin meali ve tefsirlerde iki türlü anlatım/ yorum var. 1. si sizin dedigiz gibi : "Boyunlarını ve bacaklarını sıvazladı " 2.si de :" Boyunlarını ve bacaklarını kesti" şeklindedir.
Ben de merak ettim Arapça sözlüklerde nasıl kullanılmış ona baktım. Gördüm ki Meani sözlükte Murat Hocanın dediği gibi kullanılmış.
مسح عنقه = قطعه
"onun boynunu kesti"
Ayrıca bu görüşü destekleyen bazı hadis rivayetleri de vardır.
Seleften yani Sahabe ve Tabiinden ve müfessirlerin beyanına göre; Süleyman a.s. atlarla meşgul iken namazın vakti geçmiş. Kasten değil unutarak geçmişti. Nakledildiğine göre; Süleyman a.s. namazdan kendini alıkoyduğu için bu atları kesmiş ve etlerini pay ederek fakirlere dağıtmıştır.
Meal ve tefsirler Kuran'ın bir yorumudur. Yorumlar mutlakiyet ifade etmez ama ufuk açıcıdır. Ne tümden red ne de tümden kabul gerektirmez. Kuranın muhkem ayetlerine ya da Kuran ve Sünnete aykırı olmadıkça anlam zenginliği olarak kabul edilebilir.

İrfan hocam,

Konu Kuranı Kerim ise Allah Hz peygamberine bile ekleme ya da iskonto yetkisi verilmemiştir.karşılaştırmalı mealler konusunda uzun bir çalışma sürecimiz olmuştu.yukarıdaki zorlayıcı yorumu fikri yavuz dışında bir müffesir hatırlamıyorum.biraz gramer sarf nahiv bilgisi olan,kuranın hiç bir ilminden habersiz bir arap bile mesehan kelimesini katean olarak anlaması mümkün olmaz. oraya kateanı anlamlandırmak ya cehalettir ya da artniyettir.

ayetin kelime luğatına bakalım;

ruddû-hâ aleyya : red, terk, bırakmak, aslına dönüş, o, yüce olan
Fe tafika meshen : böylece temizlenmeye başladı, değişme, mesh
bi el sûkı : çarşı, yön, taraf, bacak, döndü, gitti, yürüdü,
ve el anak : boyun, gerdan, döndüğü taraf, yön,

ayetin cümle toparlanmasına bakalım;

(Sonra) “Onları (atları) tekrar bana getirin!” demiş ve ayaklarını ve boyunlarını sıvazlamaya(meshetmeye) başlamıştı.

mealcıların genel anlamlandırması böyle.

eğer mesehan kelimesini ketaan olarak anlamlandırırsak ki mümkün değil.kuranın teyemmüm kısmındaki muhkem ayetlerdeki " el ve ayaklarınızı meshedin" ibaresini el ve ayaklarınızı kesin olarak mı anlamamız gerekir?

tefsir konusunda yorum ve hüsnüzan mümkün.ancak meal konusunda böyle bir lüks yoktur.ayetlere takla attırmak laztikleştirmek kitaba değil kitabına uydurmak dahası Allaha din öğretmek daha dahası değişmez şaşmaz eksiksiz ve dokunulmaz olan kuran orjinalinden sapmak olarak...burda iyi niyet hüsnü zan kabul edilemez.

Allahu alem..
Esma_Nur, Kara Kartal ve Vasat beğendi.
__________________

Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 2 Kişi okuyor. (0 Üye ve 2 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Allah her şeyi işiten ve bilendir. Yitiksevda Kur'ân-ı Kerim Genel 4 04Haziran 2018 13:09
Allah bizi çok seviyor YaŞuHa Allah(c.c) 1 25 Aralık 2013 15:14
Allah'ım, kanadı kırık kuşlar gibiyiz! Bizi sensiz bırakma Allah'ım! enderhafızım Videolar/Slaytlar 0 25 Aralık 2013 14:42
Allah aynı anda her şeyi nasıl bilir ve yapar? Belgin Soru Cevap Arşivi 0 14 Nisan 2009 11:30
allah bizi affeder akgün Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler 0 17 Şubat 2008 14:23

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.