|
Konu Kimliği: Konu Sahibi FECR,Açılış Tarihi: 10 Nisan 2023 (21:38), Konuya Son Cevap : 09 Şubat 2025 (20:53). Konuya 12 Mesaj yazıldı |
![]() ![]() |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
![]() | Mesaj No:11 | |
Durumu: ![]() Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | ![]() Alıntı:
kesilir, sonra derisi soyulur. Burada bir gariplik yok.
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim) | |
![]() |
![]() | Mesaj No:12 | |
Durumu: ![]() Medine No : 62825 Üyelik T.:
12 Ekim 2023 | ![]() Alıntı:
Ek olarak, eğer gerçekten "kesmek" kastedilseydi, Allah-u Teala neden doğrudan bu anlama gelen bir kelimeyi kullanmadı? Kısacası, Rabbimizin bu ayetinde kelimeyi bilinen manasında okuduğumuzda ortaya çıkan mantık gayet tutarlı iken, bazı zayıf rivayetlere bakarak "bu da olabilir" diyerek zorlama yaptığımızda ayet birçok yönden tutarsız hale geliyor. Ve genel olarak baktığımda, üzerinde en çok durduğum detay: Süleyman (aleyhisselam)'ın, kendisine ait olduğu söylenen bir gaflet hali sebebiyle, iyi bir cihad atının -ki yetiştirilmesi oldukça zordur- "tercih edilen bir gıda olmadığı hâlde" kesilmesi. Böyle bir zararı insan normalde kendine yapmaz. Ancak düşmanının sevineceği bir şey olur bu, haliyle ancak düşmandan beklenir.
__________________ Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla "Andolsun biz bu Kur’an’ı, iyice anlaşılıp öğüt alınabilmesi için kolaylaştırdık. O halde düşünüp öğüt alacak kimse yok mu?" [Kamer Suresi 17, 22, 32 ve 40. Ayetler] | |
![]() |
![]() | Mesaj No:13 | |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: ![]() Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | ![]() Alıntı:
İrfan hocam, Konu Kuranı Kerim ise Allah Hz peygamberine bile ekleme ya da iskonto yetkisi verilmemiştir.karşılaştırmalı mealler konusunda uzun bir çalışma sürecimiz olmuştu.yukarıdaki zorlayıcı yorumu fikri yavuz dışında bir müffesir hatırlamıyorum.biraz gramer sarf nahiv bilgisi olan,kuranın hiç bir ilminden habersiz bir arap bile mesehan kelimesini katean olarak anlaması mümkün olmaz. oraya kateanı anlamlandırmak ya cehalettir ya da artniyettir. ayetin kelime luğatına bakalım; ruddû-hâ aleyya : red, terk, bırakmak, aslına dönüş, o, yüce olan Fe tafika meshen : böylece temizlenmeye başladı, değişme, mesh bi el sûkı : çarşı, yön, taraf, bacak, döndü, gitti, yürüdü, ve el anak : boyun, gerdan, döndüğü taraf, yön, ayetin cümle toparlanmasına bakalım; (Sonra) “Onları (atları) tekrar bana getirin!” demiş ve ayaklarını ve boyunlarını sıvazlamaya(meshetmeye) başlamıştı. mealcıların genel anlamlandırması böyle. eğer mesehan kelimesini ketaan olarak anlamlandırırsak ki mümkün değil.kuranın teyemmüm kısmındaki muhkem ayetlerdeki " el ve ayaklarınızı meshedin" ibaresini el ve ayaklarınızı kesin olarak mı anlamamız gerekir? tefsir konusunda yorum ve hüsnüzan mümkün.ancak meal konusunda böyle bir lüks yoktur.ayetlere takla attırmak laztikleştirmek kitaba değil kitabına uydurmak dahası Allaha din öğretmek daha dahası değişmez şaşmaz eksiksiz ve dokunulmaz olan kuran orjinalinden sapmak olarak...burda iyi niyet hüsnü zan kabul edilemez. Allahu alem..
__________________ ![]() Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. | |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 3 Kişi okuyor. (0 Üye ve 3 Misafir) | |
![]() | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Allah her şeyi işiten ve bilendir. | Yitiksevda | Kur'ân-ı Kerim Genel | 4 | 04Haziran 2018 13:09 |
Allah bizi çok seviyor | YaŞuHa | Allah(c.c) | 1 | 25 Aralık 2013 15:14 |
Allah'ım, kanadı kırık kuşlar gibiyiz! Bizi sensiz bırakma Allah'ım! | enderhafızım | Videolar/Slaytlar | 0 | 25 Aralık 2013 14:42 |
Allah aynı anda her şeyi nasıl bilir ve yapar? | Belgin | Soru Cevap Arşivi | 0 | 14 Nisan 2009 11:30 |
allah bizi affeder | akgün | Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler | 0 | 17 Şubat 2008 14:23 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|