Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İBADETLER.::. > İbadetler > Namaz-Abdest-Teyemmüm

Konu Kimliği: Konu Sahibi Yitiksevda,Açılış Tarihi:  16 Ocak 2008 (14:26), Konuya Son Cevap : 08 Mayıs 2012 (23:07). Konuya 3 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 16 Ocak 2008, 14:26   Mesaj No:1
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Teheccüd namazı için uyumak şart mı?

Teheccüd Namazı

Teheccüd namazı için uyumak şart mı?


Geceleyin yatsıdan sonra uyumayan bir kimse teheccüd kılabilir mi yoksa kesin bir miktar uyuması mı lazım?

Soru
Yatsı namazı gece yarısından sonra kılınabilir mi ve yatsi namazinin vakti nezaman cikar? ve teheccüd namazi: gece uyanip kilinan namazdir. eger gec saatlere kadar kaliyorsak yani (uyumamisiz) teheccüd kilabilirmiyiz? yoksa teheccüd namazini sadece gecenin bir vaktinde uyandigimiz zaman mi kilinir?

Yatsı vakti, Hanefîlerde fetvaya esas olan görüşe ve diğer mezheplere göre, batı ufkunda kırmızı şafağın kaybolduğu andan itibaren başlar ve fecr-i sadığın doğmasından biraz önceki zamana kadar devam eder. Delil Abdullah b. Ömer'den nakledilen şu hadistir: "Şafak kırmızılıktır. Şafak kaybolunca yatsı namazını kılmak farzolur" (es-San'ânî, I,114).

Diğer yandan yatsı namazı için Tercih edilen vakit, gecenin üçte biri veya yarısı geçinceye kadar devam eder. Çünkü Allah elçisi şöyle buyurmuştur: "Ümmetime zorluk vermesem, yatsı namazını gecenin üçte birine veya yarısına kadar geciktirmelerini onlara emrederdim"(eş-Şevkânî, II,11). Enes (r.a), Hz. Peygamber'in yatsı namazını gecenin yarısına kadar geciktirip, sonra kıldığını bildirmiştir (eş-Şevkânî, II,12). Hz. Aişe (r.anhâ)'den de şöyle dediği nakledilmiştir. " Hz. Peygamber bir gece yatsı namazını geciktirdi. O kadar ki mescidde bulununlar uyumuştu. Sonra çıkıp namaz kıldı ve şöyle buyurdu: Eğer ümmetime zorluk vermesem bu vakit yatsı namazının vaktidir" (Buhârî, Mevâkît, 24; eş-Şevkânî, I, 12).

Vitir namazının başlangıcı yatsı namazından sonradır, vaktinin sonu ise, sabah vakti girmeden hemen öncesine kadar olan zamandır (bk. Hamdi Döndüren, Delilleriyle İslâm İlmihali, İstanbul 1991, 313 vd.).

Geç vakitlere kadar oturuduktan sonra iki rekat namaz kılıp yatmak güzeldir. Ancak Teheccüt namazının aslı biraz uyuduktan sonra kalkıp kılmaktır.

Teheccüdnamazının vakti ile ilgili olarak gelen rivayetlerde gecenin ortası veya son kısmının namaz, dua ve istiğfarla ihya edilmesi tavsiye edilmiştir. Konuyla ilgili fiili sünneti anlatan çok sayıdaki rivayetlerde, Peygamberimizin (asm) yatsıyı kılıp vitri kılmadan uyuduktan sonra gecenin ortalarına doğru veya ortasından hemen sonra uyandığı, ondan sonra ibadete başladığı, bir süre namaz kıldıktan sonra vitir namazını ve daha sonrada sabah namazının sünnetini kıldığı ifade edilir.

Uyanmamaktan korkan kişi vitir namazını kılıp ondan sonra yatması daha uygundur. Teheccüd namazı kılındıktan sonra yatılıp tekrar sabah namazı için kalkılabilir. Bunda bir mahzur yoktur.

Teheccüd namazı, yatsı namazından sonra bir miktar uyuyup kalkınca kılınan bir gece namazıdır. İslâmın ilk devirlerinde henüz beş vakit namaz farz kılınmadan önce teheccüd namazı bütün mü’minlerin üzerine farzdı. Miraç’la birlikte beş vakit namazın farziyeti sâbit olunca, teheccüd namazı ümmet için nâfile bir namaz olarak kalırken, bir Peygamber hassası olması cihetiyle sadece Peygamberimiz (a.s.m.) için farziyeti devam etti. Bu da İsrâ Sûresinin 79. âyetinde beyan edilmiştir. Çünkü sadaka ve zekât almaması ve nikâh gibi mazı meselelerde sadece Peygamberimize has, onun zatına mahsus ibadetler vardır. Teheccüd namazı da bunların içine dahildir.

Bu namaz iki rekâttan sekiz rekâta kadar kılınabilir. Yani, imkân nisbetinde iki, dört, altı ve sekiz rekât olarak kılınabilir. Mutlaka sekiz rekât kılınacak diye bir mecburiyet yoktur. Bu namazı insan kendi evinde kılabildiği gibi, gece çalıştığı iş yeri, fabrika gibi yerlerde uygun bir vakitte de kılabilir.

Teheccüd namazının fazileti hakkında pekçok hadis rivayet edilmektedir. Bu hadislerden birisinin meâli şöyledir:

“Gecenin üçte birisi kalınca her gece Rabbimiz Tebâreke ve Teâlâ şafak sökünceye kadar şöyle buyurur:

‘Kim Benden birşey isterse ona vereyim. Kim Bana duâ ederse onun duâsına icabet edeyim. Kim istiğfar ederse, ona mağfiret edeyim.”

Hadisin râvisi Ebû Hüreyre Hazretleri şu cümleyi eklemektedir:

“Bunun içindir ki, Sahabiler gece sonunda namaz kılmayı gecenin evvelinden daha çok severdi.” (İbni Mâce, İkametü’s-Salât: 182)

Teheccüd namazını bir miktar uyuduktan sonra kalkıp kılmak daha faziletli ise de, yatağa girmeden önce teheccüd niyetiyle namaz kılmak da mümkündür.

Bununla birlikte İbni Mâce’de ve Halebî-i Sagîr’de kaydedildiğine göre, Peygamberimiz (a.s.m.) vitir namazından sonra oturarak iki rekât nafile namaz kılardı. Birinci rekâtta İzâ zülzileti’l-ardu Sûresini, ikinci rekâtta ise Kul yâ eyyühe’l kâfirûne Sûresini okurdu. Bu hadisin izahında muhaddisler, bu namazı Peygamberimizin her zaman kılmayıp birkaç kere kıldığını söylemektedirler. “Geceleyin kıldığınız namazın sonunu vitir yapın,” mealindeki hadisinden de anlıyoruz ki, vitir namazıyla geceleyin kılınacak namaz tamamlanmış olmaktadır. Fakat teheccüd namazı müstesnadır. Çünkü, teheccüd namazı uyuduktan sonra kalkarak kılınan husûsî bir namazdır.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet


Teheccüdnamazının vakti ile ilgili olarak gelen rivayetlerde gecenin ortası veya son kısmının namaz, dua ve istiğfarla ihya edilmesi tavsiye edilmiştir. Konuyla ilgili fiili sünneti anlatan çok sayıdaki rivayetlerde, Peygamberimizin (asm) yatsıyı kılıp vitri kılmadan uyuduktan sonra gecenin ortalarına doğru veya ortasından hemen sonra uyandığı, ondan sonra ibadete başladığı, bir süre namaz kıldıktan sonra vitir namazını ve daha sonrada sabah namazının sünnetini kıldığı ifade edilir.

Uyanmamaktan korkan kişi vitir namazını kılıp ondan sonra yatması daha uygundur. Teheccüd namazı kılındıktan sonra yatılıp tekrar sabah namazı için kalkılabilir. Bunda bir mahzur yoktur.

Teheccüd namazı, yatsı namazından sonra bir miktar uyuyup kalkınca kılınan bir gece namazıdır. İslâmın ilk devirlerinde henüz beş vakit namaz farz kılınmadan önce teheccüd namazı bütün mü’minlerin üzerine farzdı. Miraç’la birlikte beş vakit namazın farziyeti sâbit olunca, teheccüd namazı ümmet için nâfile bir namaz olarak kalırken, bir Peygamber hassası olması cihetiyle sadece Peygamberimiz (a.s.m.) için farziyeti devam etti. Bu da İsrâ Sûresinin 79. âyetinde beyan edilmiştir. Çünkü sadaka ve zekât almaması ve nikâh gibi mazı meselelerde sadece Peygamberimize has, onun zatına mahsus ibadetler vardır. Teheccüd namazı da bunların içine dahildir.

Bu namaz iki rekâttan sekiz rekâta kadar kılınabilir. Yani, imkân nisbetinde iki, dört, altı ve sekiz rekât olarak kılınabilir. Mutlaka sekiz rekât kılınacak diye bir mecburiyet yoktur. Bu namazı insan kendi evinde kılabildiği gibi, gece çalıştığı iş yeri, fabrika gibi yerlerde uygun bir vakitte de kılabilir.

Teheccüd namazının fazileti hakkında pekçok hadis rivayet edilmektedir. Bu hadislerden birisinin meâli şöyledir:

“Gecenin üçte birisi kalınca her gece Rabbimiz Tebâreke ve Teâlâ şafak sökünceye kadar şöyle buyurur:

‘Kim Benden birşey isterse ona vereyim. Kim Bana duâ ederse onun duâsına icabet edeyim. Kim istiğfar ederse, ona mağfiret edeyim.”

Hadisin râvisi Ebû Hüreyre Hazretleri şu cümleyi eklemektedir:

“Bunun içindir ki, Sahabiler gece sonunda namaz kılmayı gecenin evvelinden daha çok severdi.” (İbni Mâce, İkametü’s-Salât: 182)

Teheccüd namazını bir miktar uyuduktan sonra kalkıp kılmak daha faziletli ise de, yatağa girmeden önce teheccüd niyetiyle namaz kılmak da mümkündür.

Bununla birlikte İbni Mâce’de ve Halebî-i Sagîr’de kaydedildiğine göre, Peygamberimiz (a.s.m.) vitir namazından sonra oturarak iki rekât nafile namaz kılardı. Birinci rekâtta İzâ zülzileti’l-ardu Sûresini, ikinci rekâtta ise Kul yâ eyyühe’l kâfirûne Sûresini okurdu. Bu hadisin izahında muhaddisler, bu namazı Peygamberimizin her zaman kılmayıp birkaç kere kıldığını söylemektedirler. “Geceleyin kıldığınız namazın sonunu vitir yapın,” mealindeki hadisinden de anlıyoruz ki, vitir namazıyla geceleyin kılınacak namaz tamamlanmış olmaktadır. Fakat teheccüd namazı müstesnadır. Çünkü, teheccüd namazı uyuduktan sonra kalkarak kılınan husûsî bir namazdır.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Yitiksevda 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Akılsız Bedenler Makale ve Köşe Yazıları Medine-web 1 2268 20Haziran 2017 01:11
Kibir hastalığı / mevlüt hönül Makale ve Köşe Yazıları Yitiksevda 0 2195 24 Mayıs 2016 17:24
Hainler! – Dokuzlu Çete ve Karakter(siz)leri /... Makale ve Köşe Yazıları İslaminesil 1 1977 19 Mayıs 2016 23:06
Çocuk İstismarı ve Ensest – Modern Lût Toplumu /... Makale ve Köşe Yazıları İslaminesil 1 1992 19 Mayıs 2016 23:02
Vicdanla Cüzdan Arasında / MEVLÜT HÖNÜL Makale ve Köşe Yazıları Yitiksevda 0 1938 19 Mayıs 2016 22:59

Alt 16 Ocak 2008, 17:10   Mesaj No:2
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:maşuk isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 523
Üyelik T.: 04 Kasım 2007
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Yaş:35
Mesaj: 394
Konular: 1
Beğenildi:2
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cvp: Teheccüd namazı için uyumak şart mı?

te - hac - cud
teheccüddeki gaye
sımsıcak yatağı
tatlı uykuyu
Allah'a hicret edip terk edebilmektir zaten.

uykudan kalkınmıyorsa o gece namazı olur teheccüd değil...
Alıntı ile Cevapla
Alt 11 Nisan 2009, 00:18   Mesaj No:3

NUR

Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:NUR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 127
Üyelik T.: 10 Eylül 2007
Arkadaşları:4
Cinsiyet:
Memleket:ankara
Yaş:32
Mesaj: 1.805
Konular: 527
Beğenildi:30
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Teheccüd Namazı

Yatsı namazından sonra , daha uyumadan veya bir miktar uyuduktan sonra, kılınacak nafile namaza "gece namazı"denir Bir miktar uyuduktan sonra kalkılıp kılınırsa "Teheccüd" adını alır Teheccüd namazı iki rekettan on iki rekata kadardır İki rekatta bir selam verilmesi daha faziletlidir (Muhammed Bin Abdullah Hanî, Âdâb, s 264)
Teheccüd namazı, Rasul-i Ekrem -sallallahü aleyhi ve sellem- Efendimize vacip yani farz hükmündeydi Bu namaz O'nun ümmeti için sünnet-i müekkededir
"Gece namazına devam ediniz Zira bu sizden önceki salihlerin ibadetidir Çünkü gece ibadeti, Allah'a yakınlık günahlara kefaret olup insanı bedeni hastalıklardan korur ve günahlardan uzaklaştırır" (Tirmizi, Deavât, 101)
Allâh Teâlâ çok sevdiği ve kâinâtı hürmetine yarattığı Habîb-i Edîb'ne daha fazla lütuflarda bulunmak için teheccüd namazını ona farz kılmıştı

"Gecenin bir kısmında da sadece sana mahsus bir nafile olmak üzere uykudan kalk, Kur'ân ile teheccüd namazı kıl, Yakındır ki Rabbin seni bir makam-ı mahmuda eriştire" (el-İsrâ/17, 79)
Rasulullah -sallallâhu aleyhi ve selem- Efendimiz gece namazını hiç terk etmezdi Öyle ki hastalanacak veya ağırlık hissedecek olsa oturarak kılardı (Ebû Dâvûd, Tatavvu', 18) "Sabah namazından önce kılınan iki rek'at nâfile namaz dünyanın tamamından daha hayırlıdır" (Müslim, Salâtu'l-Müsâfirîn, 96) buyururdu Gözümün nûru diye tavsif ettiği namazı geceleri daha bir iştiyak ve arzû ile kılardı Ayakları şişecek kadar kendinde geçerek kıldığı teheccüd namazına olan iştihâsını şöyle dile getirmişti:
"Allâh her peygamberde belirli birşeye karşı aşırı bir istek yaratmıştır Benim en çok hoşlandığım şey de gece ibâdetidir" (Heysemî, Mecmau'z-zevâid, II, 271)
Allâh'a yaklaştıran en mühim ibâdet olması hasebiyle ümmetinin de bu nimetten nasiblenmelerini arzû ederlerdi Öncelikle yakın akrabasından tebliğe başlayan Efendimiz, bir gece Ali ile Fâtımâ -radıyallâhu anhümâ-'nın kapısını çalmış ve onlara: - "Namaz kılmayacak mısınız?" (Buhârî, Teheccüd, 5) buyurarak geceyi boş geçirmemelerini istemişti

Diğer ashâbına da:
"Aman gece kalkmaya gayret edin! Çünkü o sizden önceki sâlih kimselerin âdeti ve Allah'a yakınlıktır (Bu ibâdet) günahlardan alı kor, hatalara kefâret olur ve bedenden dertleri giderir" (Tirmizî, De'avât, 101) buyurarak onları huzûrun kaynağına yöneltmek istemişti
Âile içinde kadın ve erkeğin Allâh'a ibâdet ve sâlih ameller işleme husûsunda birbirlerine destek olmalarının önemine dikkat çeken Efendimiz -sallallâhu aleyhi ve sellem- bilhassa gece namazına kalkmada bu yardımlaşmanın daha da önemli neticeler hâsıl edeceğini şöyle ifâde etmiştir: "Geceleyin kalkıp namaz kılan, hanımını da kaldıran, kalkmazsa yüzüne su serperek uyandıran kimseye Allah rahmet etsin Aynı şekilde geceleyin kalkıp namaz kılan, kocasını da uyandıran, uyanmazsa yüzüne su serperek uykusunu kaçıran kadına da Allah rahmet etsin" (Ebû Dâvud, Tatavvu, 18, Vitir, 13)

KALBİN GECE UYANIŞI: TEHECCÜD

Gecenin karanlığında, arzın ve arşın taşıyamadığı yaratılmış olmanın sorumluluğunu, insanın üzerine almasıdır teheccüd Gecenin doruğunda, aniden ve sebepsiz yere uyandığı olur insanın Uykusunun bir yerindeki açıktan başka alemleri görmüştür Uyku, uykuda tutamaz artık insanı İlk düğüm çözülmüştür Sonraki düğümleri çözmek yiğitlerin işi
Kapı çalınıyor
Gecenin yarısı Kim olabilir?
Hz Ali ra ile Hz Fatıma ra'yı bu geç vakitte uyandıran kim?
Bir şey mi oldu? Önemli bir haber mi var? Herkesin uykuda olduğu şu vakitte kapı neden çalınıyor?
İkisi birden uyanıyor Bakıyorlar, kapıyı çalanın Rasul-i Ekrem sav olduğunu anlıyorlar Gelen O Alemlerin övüncü, Allah'ın son elçisi Gece ibadetine kalkmaları için geldiğini biliyorlar
Efendimiz sav onları uyandırdıktan sonra kendi evine dönüyor Namaza duruyor, Aişe ra Validemiz'in her zaman güzelliğinden ve uzunluğundan sitayişle bahsettiği teheccüd namazına (Buharî, Teheccüd 16)
Namaz uzun sürüyor Efendimiz sav selam verip namazından ayrıldıktan sonra, tekrar Hz Ali ra ile Hz Fatıma ra'nın evine gidiyor Onları uyandırmıştı, ama kalktıklarına dair bir emare göremedi Tekrar uyandırmaya gidiyor ve bu sefer sesleniyor:
- Kalkın İkiniz de… Namaz kılın!
İkisi de uyanıyor Hz Ali ra gözlerini ovalıyor Uykulu halde belki de iyice düşünmeden ağzından bir söz çıkıyor:
- Vallahi Allah'ın bize farz kıldığından başka namaz kılamayız Canlarımız Allah Tealâ'nın elindedir Bizi uyandırmayı dilerse, uyandırır
Rasul-i Ekrem sav hemen geri dönüyor, bir taraftan da “Allah'ın bize farz kıldığından başka namaz kılamayız” sözünü iki kere tekrar ediyor ve şu ayeti okuyor:
“Zaten insan tartışmaya pek düşkündür” (Kehf, 54) (Buharî, Teheccüd 5)

Uykusunu bölen o bahtiyar kullar
Uykunun en tatlı yerinde uyanmak, abdest alıp namaza durmak çok özel, çok güzel bir şey… Ama kolay değil Buna teheccüd denir Efendimiz sav biricik kızını ve çocukluğundan beri yanından ayırmadığı damadı Hz Ali ra'ı teheccüde kaldırıyor Farzlardan sonra Allah'a en sevimli olan namaza çağırıyor (Müslim, Sıyam 202)
Yüce Mevlâ, gecenin bir kısmında namaza kalkmasını Rasulullah sav Efendimiz'e zaten emretmişti:
“Gecenin bir kısmında da uyanıp kalk ve sana mahsus olmak üzere nafile namaz kıl; ola ki bu sayede Rabbin seni övgüye değer bir makama ulaştırır” (İsra, 79)
Efendimiz sav de her gece kalkar, Rabbi'nin emrine uyarak namaz kılar, secdelere kapanır ve uzun uzun O'na yalvarırdı Secdede iken yaptığı dualardan biri şöyleydi:
- “Allahım! Sadece sana secde ettim Yalnız sana iman ettim Sana teslim oldum Benim yüzüm, kendini yaratıp ona şekil veren, kulağını ve gözünü var eden Rabbi'ne secde etti Ahsenu'l-hâlikîn olan Allah çok yücedir” (Müslim, Müsafirîn 201)
Alemlerin Rabbi, Rasulü'nün sünnetine uyarak geceleyin kalkıp namaz kılan, dua edip ibadetle meşgul olan, yalvarıp yakaran kullarını da kitabında şöyle anlatıyor:
“Korkuyla ve ümitle Rablerine yalvarıp dua ettikleri için bedenleri yataklardan uzak kalır ve kendilerine verdiğimiz rızıktan Allah yolunda harcarlar Yaptıklarına karşılık olarak onlar için kendilerini mutlu edecek ne güzel nimetlerin hazırlanıp saklandığını hiç kimse bilemez” (Secde, 16-17)
“Takva sahibi olan kullar, Rablerinin kendilerine verdiğini alarak cennetlerde ve pınar başlarında bulunacaklar Onlar bundan önce dünyada güzel davrananlardı Geceleri pek az uyurlar, seher vakitlerinde de bağışlanma dilerlerdi Mallarında, muhtaç ve yoksullar için bir hak vardı” (Zariyat, 15-18)
Gece uykudan uyanıp namaz kılmak, müekked sünnetlerin en başında yer alır Mümine kazandırdığı çoktur Bunun için teheccüd ibadetine engel olmak isteyen şeytanın ilginç hileleri vardır Sabahtan hayata yorgun başladığından şikayet edenler, teheccüd ibadetinde bir şifa bulacaklardır Rasul-i Ekrem sav şöyle buyurmaktadır:
“Biriniz uyuduğu zaman şeytan onun ense köküne üç düğüm atar Her bir düğümü attığı yere, ‘gecen uzun olsun, yat, uyu' diye eliyle vurur Şayet o kimse uyanarak Allah'ı anarsa, düğümlerden biri çözülür Abdest alırsa, bir düğüm daha çözülür Bir de namaz kılarsa, şeytanın attığı bütün düğümler çözülür ve böylece neşeli ve huzurlu bir şekilde sabahlar Allah'ı anmaz, abdest alıp namaz kılmazsa, uyuşuk ve tembel bir şekilde sabahlar” (Buharî, Teheccüd, 12; Müslim, Müsafirîn, 207)

Ne zaman, ne şekilde?
Rasululah sav Efendimiz, yatsı namazını kıldıktan sonra vitir namazını kılmadan evine dönerdi Bir miktar uyuduktan sonra gecenin ilerleyen vakitlerinde kalkar teheccüd namazını kılardı Teheccüd namazından sonra biraz dinlenip vitri eda ederdi Teheccüd namazını, ikişer ikişer veya dörder dörder sekiz rekat kılar, arkasından vitre geçerdi (Buharî, Teheccüd 16; Müslim, Müsafirîn 125)
Efendimiz sav Sahabe-i Kiram'ı teheccüd ibadetine şöyle teşvik ederdi:
“Bir kişi eşini geceleyin uykusundan uyandırıp birlikte namaz kıldıklarında, Allah'ı zikreden erkekler ve kadınlar arasına yazılırlar”
Ve
“Ey insanlar! Selamı yayınız, yemek yediriniz, insanlar uyurken geceleyin namaz kılınız Böyle yaparsanız selametle cennete girersiniz” (Tirmizi, Et'ime, 45)
Selametle cennete girenlerin arasında yer alma ümidi ve duasıyla
__________________
EN GÜZEL AŞK: ALLAH!
Alıntı ile Cevapla
Alt 08 Mayıs 2012, 23:07   Mesaj No:4
Medineweb Emekdarı
Esma_Nur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Esma_Nur isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 4458
Üyelik T.: 19 Ekim 2008
Arkadaşları:0
Cinsiyet:kadın
Memleket:sivas/istanbul/
Mesaj: 5.597
Konular: 582
Beğenildi:4826
Beğendi:6503
Takdirleri:25958
Takdir Et:
Standart Cevap: Teheccüd Namazı

Şeytan kadar çalışkan olabilmek...




Son birkaç gecedir uykuyla aramın olmaması birçok şeyin idrakine varmama vesile oldu.

Öncelikle; hastalıklar, ağrılar, sıkıntılar -eğer istenirse- avantaja çevrilebilecek çok özel anlara ev sahipliği yapabilirmiş, bunu gördüm. Örneğin; bir rahatsızlıktan dolayı uyuyamıyorsanız teheccüt namazı kılabilir, kitap okuyabilir, evde birikmiş ve ertelediğiniz işleri yapabilirsiniz. Böylelikle gecenize de, gününüze de bereket katabilirsiniz.

Bu düsturu oğlumu 2 ay boyunca anaokulu kapısında beklerken yaşamıştım. Sıkıntılı adledilebilecek bir dönemi avantaja dönüştürme yolunda büyük bir adım atmış, oğlumun sınıf kapısının önünü mesken tuttuğum o günlerde günde 200-300 sayfa kitap okuyup, ciddi bir birikim yapmıştım. Böylelikle hem annelikten taviz vermemiş, hem de bu sürecin sancısını keyfe dönüştürmüştüm.

Ayrıca tefekkür denizlerine dalmak için en iyi zamanların gün uyurken olduğunu söylemek yanlış olmaz sanıyorum. Bırakın dış dünyadaki güzellikleri, gece olduğunda çocuğunuza, eşinize ve hatta kendinize nakşedilmiş esmaları doyasıya içinize çekebiliyorsunuz.

Tabii herkesin uyuduğu, hatta uykunun bile uyduğu zamanlarda dua etmenin de keyfi bir başka oluyor. İnsanın Rabbiyle sanki başbaşaymış gibi hissedebildiği, duanın işlerin arasına sıkışmadığı bu özel zamanları kaçırmamak gerekiyor. En azından bir sebepten ötürü uykusuz kalıyorsanız, bu dönemi avantaja dönüştürebilmek...

***

Dedim ya, uykusuzluk birçok gerçeği tekrar fark etmeme vesile oldu...

Bir diğer farkındalığım da şeytanın uyumadığıydı.

Uyumadığı ve durmadan işine devam ettiği...

Aslında bir noktada takdir etmek lazım bence!

Düşünsenize, birçoğumuzun beceremediğini itinayla beceren bir varlıktan bahsediyoruz sonuçta!

Birçoğumuz doğruluğunu, faydalarını bildiğimiz halde yapmamız gerekenleri yapmaya erinirken, o hiç durmadan, gece-gündüz demeden inandığı yolda koşmaya devam ediyor. "Bir kişiyi bile kandırsam kardır" mantığıyla her işimize karışıp, zihinlerimizi bulandırıyor. Hem de biz aynı hassasiyeti kendimiz için bile taşıyamıyor, kendimize bile söz geçiremiyorken...

Sizler de fark etmişsinizdir.

Gece uykunuz kaçtığında eğer yataktan kalkıp bir işle meşgul olmazsanız, zihniniz size oyunlar oynamaya başlar. ( Tabii oyun oynayan zihniniz mi tartışılır )

Stresleriniz, sıkıntılarınız, kaygılarınız, unutmak istediğiniz kötü anılarınız bir bir karşınızdadır. Sizin bile hatırlamadığınız hatıra sandıklarının kapağı öylece açılıvermiştir.

Düşününce şeytan için bulunmaz bir fırsat içindir iç seslerin en yoğun duyulduğu gece vakitleri... Sizi yatıştıracak, "düşünme bunları" diyecek, teselli verecek herkes uykudayken en acımasız darbelerini yapıverir. Yumuşak karnınızı sizden bile iyi tespit etmiştir çünkü. Zaaflarınızı sizden iyi bilmektedir. Bu yüzden Felak Suresi'nde Rabbimizin dikkat çektiği gibi "düğümlerimize" üfler de üfler...

İşte bu noktada bir karar vermeniz gerekir:

Ya şeytanın size üflediği vesveselerle gecenizi iyice heba edersiniz ( ve hatta gününüzü de ), ya da kalkar abdest alır ve geceyi farklı kılarsınız...

Şeytanın çalışkanlığına ve bitmeyen azmine karşı, kulluğunuzu ortaya koyarsınız...

***

Bazen düşünüyorum da, fark ortaya koymak sanıldığı kadar zor değil aslında. Hem dünyamız için, hem ebedi hayatımız için fark oluşturmak 2 rekat teheccüt basitliğinde...

Yalnız bir tek soruya yanıt vermemiz gerekiyor önce;

Gerçekten farklı olmak istiyor muyuz?

Fark oluşturmak...

Kendimiz ve çevremizde bir iz bırakmak...

Mazaretler çok...

Keşkeler, yapamamlar çok...

Peki, ya yapabileceklerimiz?

Artık bir karar verelim;

Başta kulluğumuz olmak üzere, insanlığımızı, anneliğimizi, eşliğimizi, dostluğumuzu hep bir mazerete mi kurban vermek istiyoruz?

Sahi, bizler şeytan kadar çalışkan olabiliyor muyuz?

Yoksa olmak mı istemiyoruz?

Not: Teheccüt namazının, duanın, okunan Kur'anın uyku ilacı tesirini yaptığını da hatırlatmak gerek. Malum "birileri" hayır iş yapmamanız için elinden geleni yapıyor. Bu yüzden abdest uykumu kaçırır diye düşünmeyin. Abdest ve namazdaki uyku etkisini siz de keşfedin


Hatice Kübra Tongar
__________________
Birbirimize Fikirlerimiz uyuşmasa bile İNSAN olduğumuz için SAYGI duymamız lazım...

Ne MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE....
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Geceleyin yatsıdan sonra uyumayan bir kimse teheccüd kılabilir mi yoksa kesin bir mik MERVE DEMİR Namaz-Abdest-Teyemmüm 0 09 Nisan 2009 23:05
Cuma namazı ve O günkü öğle namazı MERVE DEMİR Namaz-Abdest-Teyemmüm 0 09 Nisan 2009 22:27
Şafii mezhebindeSefer Namazı (yolculuk namazı) KuM TaNeSi Namaz-Abdest-Teyemmüm 0 09 Nisan 2009 22:11
Teheccüd namazına kalkamıyorum, ne yapayım? MERVE DEMİR Soru Cevap Arşivi 0 08 Nisan 2009 09:39
Teheccüd Namazı Esnasında Dua ile ilgili hadisler MERVE DEMİR Hadis-i Şerif 0 25 Kasım 2008 10:47

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.