|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medineweb,Açılış Tarihi: 24 Aralık 2013 (14:24), Konuya Son Cevap : 24 Aralık 2013 (14:25). Konuya 1 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
24 Aralık 2013, 14:24 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Sakarya ilitam TASAVVUF VİZE VE QUİZ SINAV SORULARI 2013 Sakarya ilitam TASAVVUF VİZE VE QUİZ SINAV SORULARI 2013 TASAVVUF VİZE VE QUİZ SINAV SORULARI 2013 1 ) Aşağıdaki isimlerden hangisi tekke edebiyatı temsilcisi sufilerden biri değildir? Hacı Bayram Velî Yunus Emre İmam Gazzâlî***7.ünite sy 24 Aziz Mahmud Hüdâyî Erzurumlu İbrahim Hakkı 2)Aşağıdaki sınıflamalardan hangisi tasavvuf tarihinin sınıflandırmalarından biri değildir? Tarikatlar öncesi tasavvuf (I-VII. yy.), Tarikatlar sonrası tasavvuf (VIII-XIV.yy.) ve asrımızdaki durum. Kuruluş Dönemi (I-III. yy.), Gelişme Dönemi (VII-VIII. yy.) ve Taklid Dönemi (IX-XV.yy.). Sünnî Tasavvuf, Şiî Tasavvuf ve Selefî Tasavvuf. Zühd Dönemi, Tasavvuf Dönemi ve Tarikatlar Dönemi. Hz. Peygamber Dönemi, Sahabe Dönemi, Tabiin Dönemi, Tarikatlar Dönemi****4.ünite sayfa7 3)Aşağıdakilerden hangisi Zühd Dönemi’nin özelliklerinden biri değildir? Genel olarak bakıldığında zühd döneminde, tasavvufun temelini oluşturan sevgi ve aşktan çok, hüzün ve korku ön plandaydı. Zühdî hayat bir bakıma tahalluk yoluydu. Bu dönemde yetişen mutasavvıfların söz ve görüşleri tabakat kitaplarında yer alır. Ancak pek çoğu günümüze ulaşmamıştır. Zühd, Kur’an’a ve sünnete yeniden dönüşün bir ifadesi olarak kabul edilebilir. Zühdi hayat münferid olmaktan çok toplumsal bir yaşantı idi.***4.ünite syfa 16 4)Aşağıdaki kavramlardan hangisi Kalbî ve Vicdânî olan kavramlardan biri değildir? Vecd ve İstiğrak Cezbe Aşk ve Muhabbet Gaybet ve Huzur Zikir***7.ünite 5 )Aşağıdaki kavramlardan hangisi İbadet ve Ahlaka dair kavramlardan biri değildir? Tevbe Zikir Sohbet***6.ünite Murakabe İhlas 6)“Fusûsü’l-hikem ve el-Fütûhâtü’l-Mekkiyye” isimle eserler aşağıdaki hangi sufi müellife aittir? Ebû Hafs Ömer Sühreverdi Muhyiddin İbnü’l-Arabî***2.ünite syfa 19 Muhammed Gazzâlî Abdülkerim Kuşeyrî Ebû Tâlib Mekkî 7)Aşağıdaki verilen eserlerden hangisi tasavvuf kavramlarına dair telif edilmiş eserlerden biri değildir? Menazilü’s-sâirîn: Abdullah Ensârî Istılâhâtü’s-sûfiyye: Abdürrezzâk Kâşânî Ta’rîfât: Seyyid Şerif Cürcânî Minhâcü’l-fukarâ: İsmail Ankaravî Tezkiretü’l-Evliya-Feridüddin Attar***6.ünite 8)Aşağıdakilerden hangisi tekkelerin sosyal fonksiyonlarından biri olarak söylenemez? Mektep Medrese***7.ünite Kervansaray Kütüphane İmaret 9 )Felsefe, varlık, ALLAH ve insan gibi konulara ait problemleri aklın verileriyle çözmeye çalışır. Tasavvufun bu problemleri çözmede kullandığı araç aşağıdakilerden hangisidir? Kitap, sünnet ve keşf ile ilm-i ledün****3.ünite değerlendirme sorusu 2.soru Kitap, sünnet ve akıl Kitap, sünnet ve keşf ile akıl Kitap ve sünnet Kitap, sünnet ve dini kaynaklar 10 )Aşağıdakilerden hangisi sufi ve tasavvuf kelimesinin köklerinden biri değildir? Sufâne Suffe Sıfat Sûf Sofya**** 11 )Aşağıdakilerden hangisi tasavvufun konularından biri değildir? Tahalluk (ALLAH’ın ahlakıyla ahlaklanmak) ve tahakkuk (Hakikat bilgisine vasıl olmak) tasavvufun konusudur. Tasavvufun konusu genel anlamda ALLAH, varlık ve insandır. Tasavvuf kavramlarının neredeyse hepsi tasavvufun konusunu teşkil eder. İnsanın ruh ve nefs itibarıyla yapısı, ruhun tasfiyesi, nefsin tezkiyesi ve ahlâkın yüceltilmesi tasavvufun konusudur. Dünya ve Ahirete dair işlerin tanzimi tasavvufun konuları arasında yer alır**** 12-“Tefsir, nüzul sebeplerini de dikkate alarak Kur’anâyetlerinin yorumunu yapan ilimdir. Tefsir usûlüne dair kitaplardamüfessirlerin bilmesi gereken ilimler arasında ALLAH’ın müstesna kullarınabahşettiği bir ilim de zikredilir. Bu ilim, ALLAH’a karşı takvâ, mahlûkâtakarşı tevâzu, dünyaya karşı zühd ve nefse karşı amansız bir mücahede ile eldeedilir. Bu nedenle ALLAH’ın âyetlerini anlamaya mani kibir, ucub, hased ve dünya sevgisigibi kalbî hastalıklar, tasavvufî terbiye ve tasfiye ile tedavi edilmediğimüddetçe Kur’an’ın esrarından hisse alabilmek mümkün değildir.” Yukarıda bahsi geçen ilim aşağıdakilerdenhangisidir? Rivayet ilmi Kesbi ilim Lugat ilmi Vehbî ilim***** Dirayet ilmi 13 )Aşağıdaki ifadelerden hangisi mistisizmin ortak özelliklerinden biri değildir? Mistisizm bir bilgi kaynağı değildir.**** Mistisizmde belli oranda gizlilik vardır. Mistisizmin önemli vasıflarından biri pasif olmasıdır. Mistisizmde belli oranda gizlilik vardır. Maddeye karşı tavır vardır. 14 )Tasavvufun Kitap ve Sünnetten Temelleri başlığı altında aşağıdaki konulardan hangisi zikredilmemiştir? Dünya- Ahiret Ayrımı**** İhsan ve Hakk’a Vuslat Zühd ve Güzel Ahlâk Nefis Tezkiyesi, İstikamet ve Teslimiyet Kalp Tasfiyesi ve İtmi’nan 1 ) Aşağıdaki isimlerdenhangisi tekke edebiyatı temsilcisi sufilerden biri değildir? Hacı Bayram Velî Yunus Emre İmam Gazzâlî***7.ünite sy 24 Aziz Mahmud Hüdâyî Erzurumlu İbrahim Hakkı 2)Aşağıdakisınıflamalardan hangisi tasavvuf tarihinin sınıflandırmalarından biri değildir? Tarikatlar öncesi tasavvuf (I-VII. yy.), Tarikatlar sonrası tasavvuf (VIII-XIV.yy.) ve asrımızdaki durum. Kuruluş Dönemi (I-III. yy.), Gelişme Dönemi (VII-VIII. yy.) ve Taklid Dönemi (IX-XV.yy.). Sünnî Tasavvuf, Şiî Tasavvuf ve Selefî Tasavvuf. Zühd Dönemi, Tasavvuf Dönemi ve Tarikatlar Dönemi. Hz. Peygamber Dönemi, Sahabe Dönemi, Tabiin Dönemi, Tarikatlar Dönemi****4.ünite sayfa7 3)aşağıdakilerden hangisiZühd Dönemi’nin özelliklerinden biri değildir? Genel olarak bakıldığında zühd döneminde, tasavvufun temelini oluşturan sevgi ve aşktan çok, hüzün ve korku ön plandaydı. Zühdî hayat bir bakıma tahalluk yoluydu. Bu dönemde yetişen mutasavvıfların söz ve görüşleri tabakat kitaplarında yer alır. Ancak pek çoğu günümüze ulaşmamıştır. Zühd, Kur’an’a ve sünnete yeniden dönüşün bir ifadesi olarak kabul edilebilir. Zühdi hayat münferid olmaktan çok toplumsal bir yaşantı idi.***4.ünite syfa 16 4)Aşağıdaki kavramlardanhangisi Kalbî ve Vicdânî olan kavramlardan biri değildir? Vecd ve İstiğrak Cezbe Aşk ve Muhabbet Gaybet ve Huzur Zikir***7.ünite 5 ) Aşağıdaki kavramlardanhangisi İbadet ve Ahlaka dair kavramlardan biri değildir? Tevbe Zikir Sohbet***6.ünite Murakabe İhlas 1 ) “Fusûsü’l-hikem ve el-Fütûhâtü’l-Mekkiyye” isimle eserleraşağıdaki hangi sufi müellife aittir? Ebû Hafs Ömer Sühreverdi Muhyiddin İbnü’l-Arabî***2.ünite syfa 19 Muhammed Gazzâlî Abdülkerim Kuşeyrî Ebû Tâlib Mekkî 2)Aşağıdaki verileneserlerden hangisi tasavvuf kavramlarına dair telif edilmiş eserlerden biri değildir? Menazilü’s-sâirîn: Abdullah Ensârî Istılâhâtü’s-sûfiyye: Abdürrezzâk Kâşânî Ta’rîfât: Seyyid Şerif Cürcânî Minhâcü’l-fukarâ: İsmail Ankaravî Tezkiretü’l-Evliya-Feridüddin Attar***6.ünite 3)Aşağıdakilerden hangisi tekkelerin sosyal fonksiyonlarından biri olarak söylenemez? Mektep Medrese***7.ünite Kervansaray Kütüphane İmaret 5 ) Felsefe, varlık, ALLAH ve insan gibi konularaait problemleri aklın verileriyle çözmeye çalışır. Tasavvufun bu problemleri çözmede kullandığı araç aşağıdakilerdenhangisidir? Kitap, sünnet ve keşf ile ilm-i ledün****3.ünite değerlendirme sorusu 2.soru Kitap, sünnet ve akıl Kitap, sünnet ve keşf ile akıl Kitap ve sünnet Kitap, sünnet ve dini kaynaklar 1 ) Aşağıdakilerden hangisisufi ve tasavvuf kelimesinin köklerinden biri değildir? Sufâne Suffe Sıfat Sûf Sofya**** 2 ) Aşağıdakilerden hangisitasavvufun konularından biri değildir? Tahalluk (ALLAH’ın ahlakıyla ahlaklanmak) ve tahakkuk (Hakikat bilgisine vasıl olmak) tasavvufun konusudur. Tasavvufun konusu genel anlamda ALLAH, varlık ve insandır. Tasavvuf kavramlarının neredeyse hepsi tasavvufun konusunu teşkil eder. İnsanın ruh ve nefs itibarıyla yapısı, ruhun tasfiyesi, nefsin tezkiyesi ve ahlâkın yüceltilmesi tasavvufun konusudur. Dünya ve Ahirete dair işlerin tanzimi tasavvufun konuları arasında yer alır**** “Tefsir, nüzul sebeplerini de dikkate alarak Kur’anâyetlerinin yorumunu yapan ilimdir. Tefsir usûlüne dair kitaplardamüfessirlerin bilmesi gereken ilimler arasında ALLAH’ın müstesna kullarınabahşettiği bir ilim de zikredilir. Bu ilim, ALLAH’a karşı takvâ, mahlûkâtakarşı tevâzu, dünyaya karşı zühd ve nefse karşı amansız bir mücahede ile eldeedilir. Bu nedenle ALLAH’ın âyetlerini anlamaya mani kibir, ucub, hased ve dünya sevgisigibi kalbî hastalıklar, tasavvufî terbiye ve tasfiye ile tedavi edilmediğimüddetçe Kur’an’ın esrarından hisse alabilmek mümkün değildir.” Yukarıda bahsi geçen ilim aşağıdakilerdenhangisidir? Rivayet ilmi Kesbi ilim Lugat ilmi Vehbî ilim***** Dirayet ilmi 4 ) Aşağıdaki ifadelerden hangisimistisizmin ortak özelliklerinden biri değildir? Mistisizm bir bilgi kaynağı değildir.**** Mistisizmde belli oranda gizlilik vardır. Mistisizmin önemli vasıflarından biri pasif olmasıdır. Mistisizmde belli oranda gizlilik vardır. Maddeye karşı tavır vardır. 5 ) Tasavvufun Kitap ve Sünnetten Temelleri başlığı altında aşağıdaki konulardan hangisi zikredilmemiştir? Dünya- Ahiret Ayrımı**** İhsan ve Hakk’a Vuslat Zühd ve Güzel Ahlâk Nefis Tezkiyesi, İstikamet ve Teslimiyet Kalp Tasfiyesi ve İtmi’nan |
Konu Sahibi Medineweb 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Medinewebli önlisans İlahiyat 1.sınıf öğrencileri... | İlahiyat Öğrencileri İçin Genel Paylaşımlar | nurşen35 | 87 | 34342 | 23 Mayıs 2015 21:53 |
Gülmek isteyenler tıklasın :))) | Videolar/Slaytlar | Kara Kartal | 3 | 4124 | 10 Mayıs 2015 16:16 |
Cumartesi Anneleri’nin ahı/Can Dündar | İslami Haberler | Medineweb | 0 | 2758 | 10 Mayıs 2015 16:13 |
Ayın Üyesi ''zeynepnm'' | Ayın Üyesi | 9Esra | 13 | 9091 | 30 Nisan 2015 14:29 |
Müzemmil suresi bize ne anlatıyor | Tefsir Çalışmaları | Medineweb | 0 | 3373 | 19 Nisan 2015 15:45 |
24 Aralık 2013, 14:25 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: Sakarya ilitam TASAVVUF VİZE VE QUİZ SINAV SORULARI 2013 1 ) Aşağıdaki isimlerdenhangisi tekke edebiyatı temsilcisi sufilerden biri değildir? Hacı Bayram Velî Yunus Emre İmam Gazzâlî Aziz Mahmud Hüdâyî Erzurumlu İbrahim Hakkı 3 ) Aşağıdakisınıflamalardan hangisi tasavvuf tarihinin sınıflandırmalarından biri değildir? Tarikatlar öncesi tasavvuf (I-VII. yy.), Tarikatlar sonrası tasavvuf (VIII-XIV.yy.) ve asrımızdaki durum. Kuruluş Dönemi (I-III. yy.), Gelişme Dönemi (VII-VIII. yy.) ve Taklid Dönemi (IX-XV.yy.). Sünnî Tasavvuf, Şiî Tasavvuf ve Selefî Tasavvuf. Zühd Dönemi, Tasavvuf Dönemi ve Tarikatlar Dönemi. Hz. Peygamber Dönemi, Sahabe Dönemi, Tabiin Dönemi, Tarikatlar Dönemi şağıdakilerden hangisiZühd Dönemi’nin özelliklerinden biri değildir? Genel olarak bakıldığında zühd döneminde, tasavvufun temelini oluşturan sevgi ve aşktan çok, hüzün ve korku ön plandaydı. Zühdî hayat bir bakıma tahalluk yoluydu. Bu dönemde yetişen mutasavvıfların söz ve görüşleri tabakat kitaplarında yer alır. Ancak pek çoğu günümüze ulaşmamıştır. Zühd, Kur’an’a ve sünnete yeniden dönüşün bir ifadesi olarak kabul edilebilir. Zühdi hayat münferid olmaktan çok toplumsal bir yaşantı idi. Aşağıdaki kavramlardanhangisi Kalbî ve Vicdânî olan kavramlardan biri değildir? Vecd ve İstiğrak Cezbe Aşk ve Muhabbet Gaybet ve Huzur Zikir 5 ) Aşağıdaki kavramlardanhangisi İbadet ve Ahlaka dair kavramlardan biri değildir? Tevbe Zikir Sohbet Murakabe İhlas 1 ) “Fusûsü’l-hikem ve el-Fütûhâtü’l-Mekkiyye” isimle eserleraşağıdaki hangi sufi müellife aittir? Ebû Hafs Ömer Sühreverdi Muhyiddin İbnü’l-Arabî Muhammed Gazzâlî Abdülkerim Kuşeyrî Ebû Tâlib Mekkî Aşağıdaki verileneserlerden hangisi tasavvuf kavramlarına dair telif edilmiş eserlerden biri değildir? Menazilü’s-sâirîn: Abdullah Ensârî Istılâhâtü’s-sûfiyye: Abdürrezzâk Kâşânî Ta’rîfât: Seyyid Şerif Cürcânî Minhâcü’l-fukarâ: İsmail Ankaravî Tezkiretü’l-Evliya-Feridüddin Attar Aşağıdakilerden hangisi tekkelerin sosyal fonksiyonlarından biri olarak söylenemez? Mektep Medrese Kervansaray Kütüphane İmaret 5 ) Felsefe, varlık, ALLAH ve insan gibi konularaait problemleri aklın verileriyle çözmeye çalışır. Tasavvufun bu problemleri çözmede kullandığı araç aşağıdakilerdenhangisidir? Kitap, sünnet ve keşf ile ilm-i ledün Kitap, sünnet ve akıl Kitap, sünnet ve keşf ile akıl Kitap ve sünnet Kitap, sünnet ve dini kaynaklar 1 ) Aşağıdakilerden hangisisufi ve tasavvuf kelimesinin köklerinden biri değildir? Sufâne Suffe Sıfat Sûf Sofya 2 ) Aşağıdakilerden hangisitasavvufun konularından biri değildir? Tahalluk (ALLAH’ın ahlakıyla ahlaklanmak) ve tahakkuk (Hakikat bilgisine vasıl olmak) tasavvufun konusudur. Tasavvufun konusu genel anlamda ALLAH, varlık ve insandır. Tasavvuf kavramlarının neredeyse hepsi tasavvufun konusunu teşkil eder. İnsanın ruh ve nefs itibarıyla yapısı, ruhun tasfiyesi, nefsin tezkiyesi ve ahlâkın yüceltilmesi tasavvufun konusudur. Dünya ve Ahirete dair işlerin tanzimi tasavvufun konuları arasında yer alır. “Tefsir, nüzul sebeplerini de dikkate alarak Kur’anâyetlerinin yorumunu yapan ilimdir. Tefsir usûlüne dair kitaplardamüfessirlerin bilmesi gereken ilimler arasında ALLAH’ın müstesna kullarınabahşettiği bir ilim de zikredilir. Bu ilim, ALLAH’a karşı takvâ, mahlûkâtakarşı tevâzu, dünyaya karşı zühd ve nefse karşı amansız bir mücahede ile eldeedilir. Bu nedenle ALLAH’ın âyetlerini anlamaya mani kibir, ucub, hased ve dünya sevgisigibi kalbî hastalıklar, tasavvufî terbiye ve tasfiye ile tedavi edilmediğimüddetçe Kur’an’ın esrarından hisse alabilmek mümkün değildir.” Yukarıda bahsi geçen ilim aşağıdakilerdenhangisidir? Rivayet ilmi Kesbi ilim Lugat ilmi Vehbî ilim Dirayet ilmi 4 ) Aşağıdaki ifadelerden hangisimistisizmin ortak özelliklerinden biri değildir? Mistisizm bir bilgi kaynağı değildir. Mistisizmde belli oranda gizlilik vardır. Mistisizmin önemli vasıflarından biri pasif olmasıdır. Mistisizmde belli oranda gizlilik vardır. Maddeye karşı tavır vardır. 5 ) Tasavvufun Kitap ve Sünnetten Temelleri başlığı altında aşağıdaki konulardan hangisi zikredilmemiştir? Dünya- Ahiret Ayrımı İhsan ve Hakk’a Vuslat Zühd ve Güzel Ahlâk Nefis Tezkiyesi, İstikamet ve Teslimiyet Kalp Tasfiyesi ve İtmi’nan 2 ) Aşağıdakilerden hangisitasavvufun konularından biri değildir? Tahalluk (ALLAH’ın ahlakıyla ahlaklanmak) ve tahakkuk (Hakikat bilgisine vasıl olmak) tasavvufun konusudur. Tasavvufun konusu genel anlamda ALLAH, varlık ve insandır. Tasavvuf kavramlarının neredeyse hepsi tasavvufun konusunu teşkil eder. İnsanın ruh ve nefs itibarıyla yapısı, ruhun tasfiyesi, nefsin tezkiyesi ve ahlâkın yüceltilmesi tasavvufun konusudur. Dünya ve Ahirete dair işlerin tanzimi tasavvufun konuları arasında yer alır |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Sakarya ilitam İSLAM TARİHİ II 2012 GÜZ DÖNEMİ VİZE VE QUİZ SORULARI | Medineweb | SAKARYA İlitam | 0 | 24 Aralık 2013 14:36 |
Sakarya ilitam DİN FELSEFESİ VİZE VE QUİZ SINAV SORULARI 2013 | Medineweb | SAKARYA İlitam | 1 | 24 Aralık 2013 14:28 |
Sakarya ilitam HADİS METİNLERİ II VİZE VE QUİZ SINAV SORULARI 2013 | Medineweb | SAKARYA İlitam | 0 | 24 Aralık 2013 14:24 |
Sakarya ilitam DİNLER TARİHİ VİZE VE QUİZ SINAV SORULARI 2013 | Medineweb | SAKARYA İlitam | 0 | 24 Aralık 2013 14:22 |
Sakarya ilitam KELAM-1 VİZE-QUİZ ÇIKMIŞ SORULAR | Medineweb | SAKARYA İlitam | 0 | 22 Aralık 2013 19:07 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|