|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Mihrinaz,Açılış Tarihi: 11 Aralık 2014 (22:13), Konuya Son Cevap : 11 Aralık 2014 (22:13). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
11 Aralık 2014, 22:13 | Mesaj No:1 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 10.Ünite Soruları OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 10.Ünite Soruları 10. ÜNİTE 1. Lafızların, “zahir, nass, müfesser, muhkem” olarak ayrılması hangi itibarla yapılmış bir taksimdir? A. Manaya delâletin açıklık açısından B. Manaya delâletin kapalılık açısından C. Manaya delâletin şekli açısından D. Kullanıldığı mana açısından E. Vaz‟olunduğu(konulduğu) mana açısından 2. Lafızların, “hakikat-mecaz, sarihkinaye” olarak ayrılması hangi itibarla yapılmış bir taksimdir? A. Manaya delâletin açıklık açısından B. Manaya delâletin kapalılık açısından C. Manaya delâletin şekli açısından D. Kullanıldığı mana açısından E. Vaz‟olunduğu(konulduğu) mana açısından 3. Manaya delâletin kapalılık açısından Lafız hangi kısımlara ayrılır? A. Zahir, nass, müfesser, muhkem B. Müşkil, mücmel ve müteşabih C. Hass, âmm ve müşterek D. Mantukun delâleti ile Mefhumun delâleti E. İbâre, işaret, delâlet, iktizâ 9.ÜNİTE (TEST 3) CEVAPLAR 1 A 2 E 3 A 4 D 5 D 6 A 7 C 8 D 9 B 10 D 11 C 12 D 13 B 14 C 15 E 16 B 17 E 18 C 19 B 20 A 21 C 22 B 23 C USUL-İ FIKIH Sayfa 41 4. Manaya delalet şekli ve sözü söyleyenin lafızdan maksadının ne olduğunu anlayabilme yolları itibariyle lafız hangi kısımlar ayrılır? A. Zahir, nass, müfesser, muhkem B. Müşkil, mücmel ve müteşabih C. Hass, âmm ve müşterek D. Mantukun delâleti ile Mefhumun delâleti E. İbâre, işaret, delâlet, iktizâ 5. Lafızların, “Mantukun delâleti ile Mefhumun delâleti ” olarak ayrılması hangi itibarla yapılmış bir taksimdir? A. Manaya delâletin şekli açısından B. Manaya delâletin açıklık açısından C. Manaya delâletin kapalılık açısından D. Kullanıldığı mana açısından E. Vaz‟olunduğu(konulduğu) mana açısından 6. Kesinliğin sağladığı bilgiye ne ad verilir? A. el-kat‟ bi'l-ma'nâ'l-hâss B. el-kat‟ bi'l-ma'nâ'l-ȃmm C. ilm-i tume‟nîne D. ilm-i yakîn E. Ayne’l-yakin 7. Vaz‟olunduğu (konulduğu) mana açısından Lafız hangi kısımlara ayrılır? A. Zahir, nass, müfesser, muhkem B. Müşkil, mücmel ve müteşabih C. Hass, âmm ve müşterek D. Mantukun delâleti ile Mefhumun delâleti E. İbâre, işaret, delâlet, iktizâ 8. Başka ihtimale açık olması mümkün olmyan kat'îliğe ne ad verilir? A. el-kat‟ bi'l-ma'nâ'l-hâss B. el-kat‟ bi'l-ma'nâ'l-ȃmm C. ilm-i tume‟nîne D. ilm-i yakîn E. Ayne’l-yakin 9. Hass lafızlar değişik itibarlarla hangi kısımlara ayrılırlar? A. Zahir, nass, müfesser, muhkem B. Müşkil, mücmel ve müteşabih C. Hass, âmm ve müşterek D. Mantukun delâleti ile Mefhumun delâleti E. Emir, nehiy, mutlak ve mukayyed 10. Emrin, vucup, nedb ve tehdit dışındaki manalarda kullanımı, bütün alimlerin ittifakıyla ………..dir. Cümlede boş bırakılan yere aşağıdaki kavramlardan hangisi getirlmelidir? A. mecazi B. manevi C. kinaye D. vücubi E. hakiki USUL-İ FIKIH Sayfa 42 11. Cumhura göre nehyin delaleti özel karine bulunmadıkça…………… ifade eder. Cümlede boş bırakılan yere aşağıdaki kavramlardan hangisi getirlmelidir? A. İbaha’yı B. vücub’u C. tahrimi D. cevazı E. kavl-i sünneti 12. …………….“gayr-ı muayyen bir ferdi veya fertleri gösteren ve kendisinin herhangi bir sıfatla kayıtlandığına dair delil bulunmayan lafızdır.” Cümlede boş bırakılan yere aşağıdaki kavramlardan hangisi getirlmelidir? A. Mantuk B. Mutlak C. Mukayyed D. Emir E. Nehiy 13. ………………….“gayr-i muayyen bir ferd veya fertleri göstermekle birlikte kendisinin herhangi bir sıfatla kayıtlandığına dair delil bulunan lafızdır” Cümlede boş bırakılan yere aşağıdaki kavramlardan hangisi getirlmelidir? A. Mantuk B. Mutlak C. Mukayyed D. Emir E. Nehiy 14. Haz lafzının kısımlarından olan mutlak’ın mukayyed’e hamledilip edilemeyeceği konusu ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A. Mutlak ve mukayyed hem hüküm, hem sebeb bakımından bir ve aynı olurlarsa mutlak, mukayyede hamledilir. B. Mutlak ve mukayyed hem hüküm hem sebeb açısından farklılık varsa mutlak, mukayyede hamledilmez. C. Mutlak ve mukayyedin sebepleri bir, hükümleri farklı ise mutlak, mukayyede hamledilemez. D. Mutlak ve mukayyedin Hükümleri bir, sebepleri farklı ise şafiîlere göre mutlak, mukayyede hamledilir E. Mutlak ve mukayyedin Hükümleri bir, sebepleri farklı ise Hanefilere göre mutlak, mukayyede hamledilir. 15. Tek vaz‟ ile tek bir mana ifade etmek üzere konmuş ve sınırsız olarak fertleri içine almış olan lafza ne ad verilir? A. Lafz-ı âmm B. Lafz-ı müşterek C. Lafz-ı hass D. Lafz-ı mutlak E. Lafz-ımukayyed USUL-İ FIKIH Sayfa 43 I. Elif-lam ile marife kılınmış cemî II. İzafetle marife kılınmış cemî III. Mevsûl isimler IV. İzafetle marife yapılmış müfred V. Emirden sonra gelecek olan nekire. VI. Şart ve istifham isimleri 16. Yukarıdakilerden hangileri umumu ifade eden lafızlar arasında yer alır? A. I, II, III B. I ,III, IV C. II, III, IV ,V ,VI D. I ,II ,III ,IV ,VI E. I, III, IV, V, VI 17. …….......e/a göre âmm lafzın’ın genel anlamdan ayrılıp bazı fertlerine hasredilmesi mutlak olarak tahsis sayılır. Cümlede boş bırakılan yere hangisinin gelmesi uygundur? A. Hanefiler B. Cumhur C. Malikiler D. Şafiiler E. Hanbeliler 18. Aşağıdakilerden hangi lafz-ı hass kapsamında değerlendirilmez? A. Özel isimler B. Cins isimleri C. Mevsul isimleri D. Mana isimleri E. Sayı isimleri 19. “Boşanmış kadınlar, (evlenmeden) kendi başlarına üç kur‟ süresi beklerler” ayetindeki “kur” kelimesi hangi lafız türüne girer? A. Lafz-ı âmm B. Lafz-ı müşterek C. Lafz-ı hass D. Lafz-ı mutlak E. Lafz-ımukayyed 20. Şerî hükümler bize……………. aracılığıyla ulaşmıştır. Cümlede boş bırakılan yere aşağıdaki kavramlardan hangisi getirlmelidir? A. Hükmi ifadeler B. Müteşabih ifadeler C. Muhkem ifadeler D. Lafzi ifadeler E. Manevi ifadeler 21. Aslî manasından nakledilmeksizin iki veya daha fazla manaya delâlet etmek üzere, birden fazla vaz‟la konulmuş olan lafza ne denir? A. Lafz-ı âmm B. Lafz-ı müşterek C. Lafz-ı hass D. Lafz-ı mutlak E. Lafz-ı mukayyed 22. “Ayn” lafzı hangi tür lafza örnektir? A. Lafz-ı âmm B. Lafz-ı hass C. Lafz-ı mutlak D. Lafz-ı müşterek E. Lafz-ı mukayyed 10. ÜNİTENİN CEVAPLARI 1 A 2 D 3 B 4 E 5 A 6 C 7 C 8 A 9 E 10 A 11 C 12 B 13 C 14 E 15 A 16 D 17 B 18 C 19 B 20 D 21 B 22 D ALINTIDIR..
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
Konu Sahibi Mihrinaz 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Dedesi Ruhunun Yanında | Serbest Kürsü | Mihrinaz | 1 | 25 | 17 Aralık 2024 19:46 |
Peygamberler Neden Sadece Ortadoğu'ya Geldi? | Peygamberler(a.s) | Esma_Nur | 1 | 39 | 16 Aralık 2024 08:47 |
Namaz Hep Vardı | Namaz-Abdest-Teyemmüm | Mihrinaz | 0 | 27 | 16 Aralık 2024 08:36 |
Esad Ailesinin Keyfi Tutuklamaları | Makale ve Köşe Yazıları | Mihrinaz | 3 | 81 | 09 Aralık 2024 17:02 |
53 Yıllık Esad Rejimi Çöktü | Gündem/ Manşetler | Vasat | 8 | 112 | 08 Aralık 2024 09:59 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 14.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 1 | 14 Aralık 2014 22:51 |
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 13.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 11 Aralık 2014 22:26 |
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 12.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 11 Aralık 2014 22:23 |
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 11.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 11 Aralık 2014 22:20 |
OMU İLİTAM Fıkıh Usulü 9.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 11 Aralık 2014 22:06 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|