|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Mihrinaz,Açılış Tarihi: 11 Aralık 2014 (22:20), Konuya Son Cevap : 11 Aralık 2014 (22:20). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
11 Aralık 2014, 22:20 | Mesaj No:1 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 11.Ünite Soruları OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 11.Ünite Soruları 11. ÜNİTE 1. “Salât” lafzının dua manasında kullanılması aşağıdakilerden hangisine örnek teşkil eder? A. Hakikat-ı şer‟iyye B. Hakikat-ı luğaviyye C. Hakikat-ı örfiye D. Mecaz-i mürsel E. İstiâre 2. “Dâbbe” lafzının dört ayaklı hayvanlar anlamında kullanılması hangisine örnek teşkil eder? A. Hakikat-ı şer‟iyye B. Hakikat-ı luğaviyye C. Hakikat-ı örfiyye D. Mecaz-i mürsel E. İstiâre 3. Sözlükte bir şeyi aşmak ve geçmek anlamına gelen terim aşağıdakilerden hangisidir? A. Mecaz B. Hakikat C. Sarih D. Kinâye E. Mücmel 4. Aşağıdakilerden hangisi mecaz’ın Istılahtaki doğru tanımıdır? A. Vaz olunduğu manada kullanılan lafızdır. B. Kendisiyle kast olunan mananın kapalı kaldığı ve hemen zihne gelmediği lafızdır. C. Tevil ihtimaline kapalı olacak derecede açık ve seçik lafız lafızdır. D. Lafzın bir alakadan ötürü konulduğu gerçek anlamın dışında kullanılmasıdır. E. Birden fazla manaya muhtemel olan ancak bu manalardan birine daha açık bir şekilde delalet eden lafızdır. 5. Aşağıdakilerden hangisi istiâreye örnektir? A. Temelde yırtıcı bir hayvan için vaz’ olunan arslan kelimesinin cesur insan anlamında kullanılması B. “Salât” lafzının dua manasında kullanılması C. Bir erkeğin hanımına “babanın yanına git” demesi D. “Dâbbe” lafzının dört ayaklı hayvanlar anlamında kullanılması E. Hepsi 6. Maide süresinde geçen “kadınlara dokunursanız” ifadesini hangi anlama yormak mümkündür? A. Sadece hakiki B. Sadece mecazî C. Hem hakiki hem de mecazî D. Kinaye E. Sarihi 7. Kendisiyle kastedilen mananın – ister hakiki ister mecazî kullanım sebebiyle olsun – açıkça anlaşıldığı lafızlara ne ad verilir? A. Mecaz B. Hakikat C. Sarih D. Kinâye E. Mücmel 8. Kendisiyle kast olunan mananın kapalı kaldığı ve hemen zihne gelmediği lafızlara ne denir? A. Mecaz B. Hakikat C. Sarih D. Kinâye E. Mücmel 9. Hanefilere göre hangisi “vazıhu’ddelâle” kapsa- mında değildir? A. Zahir B. Nass C. Müffeser D. Muhkem E. Mücmel USUL-İ FIKIH Sayfa 45 10. Hanefilere göre hangisi “ hafiyu’ddelâle” kapsa- mında değildir? A. Hafi B. Müşkil C. Mücmel D. Müteşabih E. Muhkem 11. Şafii ve Maliki usûlcüler delaletin açıklığı ve kapalılığına göre lafızları hangi guruplara ayırmışlar? A. Vazıhu’d-delâle → mucmel B. Vazıhu’d-delâle→ hafiyu’d-delâle C. Muhkem → mucmel →müteşabih D. Zahir→ nass→müşkil E. Vücuh → nezair 12. Vazıhu’d-delâle genel olarak hangi kısımlara ayrılır? A. Muhkem → mucmel B. Muhkem → müteşabih C. Zahir→ nass D. Zahir→müteşabih E. Mecazi→ kinayi 13. Tevil ihtimaline kapalı olacak derecede açık ve seçik lafız lafızdır. Yukarda tanımı geçen terim aşağıdakilerden hangisidir? A. Zahir B. Nass C. Müffeser D. Muhkem E. Mücmel I. Özel isimler ve sayı isimleri bu kategoride değerlendirilebilir. II. Nassta tahsis ve takyid ihtimali bulunmamaktadır. III. Nass tevile kapalıdır IV. Kuran ve Sünnetteki ifadelerin önemli bir kısmını nass kapsamında görmek mümkündür. 14. “Nass” ile ilgili yukarıdaki ifadelerden hangisi/hangileri doğrudur? A. Yalnız I B. II ve III C. I ,III ve IV D. I, II , III ve IV E. Yalnız III Birden fazla manaya muhtemel olan ancak bu manalardan birine daha açık bir şekilde delalet eden lafızdır. 15. Yukarda tanımı geçen terim aşağıdakilerden hangisidir? A. Zahir B. Nass C. Müffeser D. Muhkem E. Mücmel 16. “Amm ve Has lafızların manalarına delaleti” hangi kategoriye girer? A. Müffeser lafız B. Zahir lafız C. Mücmel lafız D. Muhkem lafız E. Müteşabih lafız USUL-İ FIKIH Sayfa 46 17. Amm lafzın tahsise uğrama ihtimali olduğundan dolayı delaleti ………..dir. Yukarda boş bırakılan yere aşağıdaki kavramlardan hangisinin getirilmesi uygundur? A. Subuti B. Zanni C. Muhkem D. Kinaye E. Mecaz 18. Manaya delaleti kapalı olan lafızlara ne ad verilir? A. Zahir B. Nass C. Müffeser D. Muhkem E. Mücmel 19. Aşağıdaki eşleşmelerden hangisi yanlıştır? A. “Salât” lafzının dua manasında kullanılması → hakikat-ı şeriyye B. “Esed” kelimesinin cesur insan anlamında kullanılması → isare C. “Dabbe” kelimesinin dört ayaklı canlılar anlamında kullanılması → hakikat-ı örfiye D. “Hac” kelimesinin Bir şeye kastetmek anlamda kullanılmasını → hakikat-ı lügaviyye E. Hiçbiri 11. ÜNİTENİN CEVAP ANAHTARI 1 B 2 C 3 A 4 D 5 A 6 C 7 C 8 D 9 E 10 E 11 A 12 C 13 B 14 C 15 A 16 B 17 B 18 E 19 A ALINTIDIR..
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
Konu Sahibi Mihrinaz 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
ÖSYM 2025 Sınav Takvimi | ÖSYM'den Duyurular | Mihrinaz | 0 | 10 | 14 Kasım 2024 11:14 |
Hazmedemiyoruz! | Serbest Kürsü | Sükutu-Ezber | 7 | 69 | 13 Kasım 2024 15:52 |
Kadın İstihdamı | İslamda Kadın ve Erkek | Mihrinaz | 6 | 97 | 11 Kasım 2024 09:33 |
Yeriniz Kişiliğiniz | Kişisel Gelişim ve Psikoloji | Vasat | 25 | 348 | 09 Kasım 2024 23:49 |
Şerefi Gemilerin Sırtında | Serbest Kürsü | Medine-web | 1 | 62 | 02 Kasım 2024 20:04 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 14.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 1 | 14 Aralık 2014 22:51 |
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 13.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 11 Aralık 2014 22:26 |
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 12.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 11 Aralık 2014 22:23 |
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 10.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 11 Aralık 2014 22:13 |
OMU İLİTAM Fıkıh Usulü 9.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 11 Aralık 2014 22:06 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|