|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Mihrinaz,Açılış Tarihi: 11 Aralık 2014 (22:23), Konuya Son Cevap : 11 Aralık 2014 (22:23). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
11 Aralık 2014, 22:23 | Mesaj No:1 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 12.Ünite Soruları OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 12.Ünite Soruları 12. ÜNİTE 1. “Öyle ise sizden ramazan ayını idrak edenler onda oruç tutsun. Kim o anda hasta veya yolcu olursa (tutamadığı günler sayısınca) başka günlerde kaza etsin. Allah sizin için kolaylık ister, zorluk istemez” ayeti hasta veya yolcu olan- ların dışındaki bütün mükel- leflerin oruç tutması gerek- tiğine delalet etmektedir. Delȃletin bu kısmına ne ad verilir? A. Dallbi‟l-İbâre B. Dallbi‟l-İşare C. Dallbi‟d-Delâle D. Dallbi‟l-İktizâ E. Delâle tu’l-Mefhum 2. “Babalarınızın evlendiği kadınlarla evlenmeyin; çünkü bu bir hayasızlıktır, iğrenç bir şeydir ve kötü bir yoldur.” ayeti, baba tarafından nikahla nan eşlerle evlenilmemesi gerektiğine delalet etmektedir. Delȃletin bu kısmına ne ad verilir? A. Açık İşaret B. Kapalı İşaret C. Nassın Delâleti D. Nassın ibaresiyle delalet E. İktizânın Delâleti 3. Hanefiler dışında, Cumhura göre lafızlar manaya olan delâletin şekli bakımından hangi kısımlara ayrılmaktadır? A. Dallbi‟l-İbâre - Dallbi‟l-İşare B. Dallbi‟d-Delâle - Dallbi‟l-İk- tizâ C. Delâletu’l-Mantuk - Delâle tu’l- Mefhum D. Delâletu’l-Mantuk - Dallbi‟l-İşare E. Dallbi‟l-İktizâ - Dallbi‟l-İşare USUL-İ FIKIH Sayfa 47 4. Şekli açısından hangisi Hanefilere göre lafızın delâletlerinden biri değildir? A. Dallbi‟l-İbâre B. Dallbi‟l-İşare C. Dallbi‟d-Delâle D. Dallbi‟l-İktizâ E. Delâletu’l-Mantuk 5. Sözün gelişinden aslî veya tebeî olarak kastedilen hükme delalet eden lafızdır. Yukarıda neyin tanımı yapılmıştır? A. İşaretin Delâleti B. İbarenin Delâleti C. Nassın Delâleti D. İktizânın Delâleti E. Mantûkun Delâleti 6. “Oruç gecelerinde hanımlarınıza yaklaş mak size helal kılındı. Artık Ramazan gecelerinde onlara yaklaşıp Allah‟ın sizin için takdir ettiklerini isteye- bilirsiniz. Sabahın beyaz ipliği siyah ipliğinden (aydınlığı-karanlığından) ayırt edilinceye kadar yiyiniçin” ayetinde Ramazan gecelerinde yeme-içmenin ve cimada bulunmanın caiz olduğuna delalet etmekte dir. Delȃletin bu kısmına ne ad verilir? A. Kapalı İşaret B. Nassın Delâleti C. Nassın ibaresiyle delalet D. İktizânın Delâleti E. Açık İşaret 7. “Haksız yere yetimlerin mallarını yiyenler, karınlarına sadece ateş doldurmaktadırlar. Ve onlar çılgın bir ateşe gireceklerdir” ayeti yetim malının yenilmesinin haram olduğuna delalet etmektedir. Delȃletin bu kısmına ne ad verilir? A. Kapalı İşaret B. Açık İşaret C. Nassın Delâleti D. Delâletu’l-Mantuk E. İktizânın Delâleti 8. Aşağıdaki delalet türlerinden hangisi Şafiî usûlcüler tarafından mefhu mu‟l-muvafaka olarak adlandırılmaktadır? A. Kapalı İşaret B. Nassın Delâleti C. Delâletu’l-Mantuk D. İktizânın Delâleti E. Açık İşaret 9. Sözün akli veya şer‟î açıdan doğru anlaşılması kendisine bağlı olan bir manaya delalet etmesidir. Yukarıda tanım aşağıdakilerden hangisine aittir? A. İbarenin Delâleti B. Nassın Delâleti C. İktizânın Delâleti D. Mantûkun Delâleti E. İşaretin Delâleti USUL-İ FIKIH Sayfa 48 10. “Ümmetimden hata, unutma ve zorlandıkları şeyler kaldırılmıştır” hadisin anlamı şudur: “Ümmetimden hata, unutma ve zorlandıkları şeylerin günahı kaldırılmıştır.” Hadisin açıkça zikredilmeyen günah kelimesine delalet etmesine ne ad verilir? A. Nassın Delâleti B. Nassın ibaresi C. Nassın iktizası D. Nassın işareti E. Nassın mefhumu 11. Lafzın kelamda zikri geçen ve telaffuz edilen şeyin hükmüne delâlet etmesine ne ad verilir? A. Nassın Delâleti B. İktizânın Delâleti C. Mantûkun Delâleti D. İşaretin Delâleti E. İbarenin Delâleti 12. Hangisi “Sarih Mantuk ′’un doğru tanımıdır? A. Lafzın mutabakat veya tazammun yoluyla delâlet ettiği manadır. B. Lafzın iltizam yoluyla delâlet ettiği manadır C. Mütekellimin kastettiği mananın, illet olduğu ima edilen bir vasıfla birlikte zikredilmesidir. D. Mütekellimin kastetmediği ancak asıl manayla birlikte anlaşılan yan manadır E. Lafzın kelamda zikri geçmeyen ve telaffuz edilmeyen bir şeyin hükmüne delâlet etmesidir. 13. Hangisi “Delâletu’l-Mefhum′’un doğru tanımıdır? A. Lafzın mutabakat veya tazammun yoluyla delâlet ettiği manadır. B. Lafzın iltizam yoluyla delâlet ettiği manadır C. Mütekellimin kastettiği mananın, illet olduğu ima edilen bir vasıfla birlikte zikredilmesidir. D. Mütekellimin kastetmediği ancak asıl manayla birlikte anlaşılan yan manadır E. Lafzın kelamda zikri geçmeyen ve telaffuz edilmeyen bir şeyin hükmüne delâlet etmesidir 14. Mütekellimin kastettiği mananın, illet olduğu ima edilen bir vasıfla birlikte zikredilmesine ne ad verilir? A. İktizâ B. İşâret C. İmâ ve Tenbih D. Sarih E. Delâlet 15. Sırf lugat esasına dayanarak anlaşılan illetin müştereklik sayesinde mantuka ait hükmün meskutun anh için de sabit olduğuna delâlet etmesidir. Yukarıda neyin tanımı yapılmıştır? A. Nassın Delâleti B. İktizânın Delâleti C. Mantûkun Delâleti D. Mefhumu‟l-Muvafaka E. Mefhumu‟l-muhalefe 16. Hangisi Şafiilerde “Mefhumu‟l- Muvafaka” nın karşılığıdır? A. Fahva’l-hitab B. Kıyas-ı celî C. Delâletu‟n-nass D. Kıyas-i hafi E. Delilu’l-hitab USUL-İ FIKIH Sayfa 49 17. Hangisi Hanefilerdeki “delâletu‟nnas” sa tekabül etmektedir? A. Mefhumu‟l-Muvafaka B. Mefhumu’l-Muhalefe C. Sarih Mantuk D. Gayr-i sarih delâlet E. Delaletu’l-iktiza 18. Kelamın mantuka ait hükmünün, hükümde dikkate alınan kayıtlardan birini taşımaması sebebiyle meskutunanh hakkında geçerli olmadığına delâlet etmesine ne denir? A. Mefhumu‟l-Muvafaka B. Mefhumu’l-Muhalefe C. Sarih Mantuk D. Gayr-i sarih delâlet E. Delaletu’l-iktiza 19. Hanefi usulcüler aşağıdaki istidlallerden hangisini fasid olarak görmektedirler? A. Mefhumu‟ş-şart B. Mefhumu‟l-gaye C. Mefhumu‟l-adet D. Mefhumu‟l-lakap E. Hepsi 20. Hangisi “ Mefhumu’l-muhalefe” nin kısımarından biri değidir? A. Mefhumu‟l-gaye B. Mefhumu‟l-adet C. Mefhumu‟l-hasr D. Mefhumu‟ş-şart E. Mefhumu‟l-Muvafaka E. Nesih – Tercih – Telif 12. ÜNİTENİN CEVAP ANAHTARI 1 A 2 D 3 C 4 E 5 B 6 E 7 C 8 B 9 C 10 C 11 C 12 A 13 E 14 C 15 D 16 B 17 A 18 B 19 E 20 E ALINTIDIR
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
Konu Sahibi Mihrinaz 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Dedesi Ruhunun Yanında | Serbest Kürsü | Mihrinaz | 1 | 24 | 17 Aralık 2024 19:46 |
Peygamberler Neden Sadece Ortadoğu'ya Geldi? | Peygamberler(a.s) | Esma_Nur | 1 | 38 | 16 Aralık 2024 08:47 |
Namaz Hep Vardı | Namaz-Abdest-Teyemmüm | Mihrinaz | 0 | 27 | 16 Aralık 2024 08:36 |
Esad Ailesinin Keyfi Tutuklamaları | Makale ve Köşe Yazıları | Mihrinaz | 3 | 77 | 09 Aralık 2024 17:02 |
53 Yıllık Esad Rejimi Çöktü | Gündem/ Manşetler | Vasat | 8 | 108 | 08 Aralık 2024 09:59 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 14.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 1 | 14 Aralık 2014 22:51 |
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 13.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 11 Aralık 2014 22:26 |
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 11.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 11 Aralık 2014 22:20 |
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 10.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 11 Aralık 2014 22:13 |
OMU İLİTAM Fıkıh Usulü 9.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 11 Aralık 2014 22:06 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|