Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLİTAM İLAHİYAT LİSANS TAMAMLAMA.::. > İLİTAM Bölümleri Ders/ Dökümanlar > SAMSUN OMÜ İlitam

Konu Kimliği: Konu Sahibi Mihrinaz,Açılış Tarihi:  11 Aralık 2014 (22:23), Konuya Son Cevap : 11 Aralık 2014 (22:23). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 11 Aralık 2014, 22:23   Mesaj No:1
Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Mihrinaz isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:15
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:44
Mesaj: 12.707
Konular: 1315
Beğenildi:12524
Beğendi:9253
Takdirleri:28524
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 12.Ünite Soruları

OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 12.Ünite Soruları

12. ÜNİTE
1. “Öyle ise sizden ramazan ayını
idrak edenler onda oruç tutsun.
Kim o anda hasta veya yolcu olursa
(tutamadığı günler sayısınca) başka
günlerde kaza etsin. Allah sizin için
kolaylık ister, zorluk istemez” ayeti
hasta veya yolcu olan- ların
dışındaki bütün mükel- leflerin
oruç tutması gerek- tiğine delalet
etmektedir. Delȃletin bu kısmına
ne ad verilir?
A. Dallbi‟l-İbâre
B. Dallbi‟l-İşare
C. Dallbi‟d-Delâle
D. Dallbi‟l-İktizâ
E. Delâle tu’l-Mefhum
2. “Babalarınızın evlendiği kadınlarla
evlenmeyin; çünkü bu bir hayasızlıktır,
iğrenç bir şeydir ve kötü
bir yoldur.” ayeti, baba tarafından
nikahla nan eşlerle evlenilmemesi
gerektiğine delalet etmektedir.
Delȃletin bu kısmına ne ad verilir?
A. Açık İşaret
B. Kapalı İşaret
C. Nassın Delâleti
D. Nassın ibaresiyle delalet
E. İktizânın Delâleti
3. Hanefiler dışında, Cumhura göre
lafızlar manaya olan delâletin şekli
bakımından hangi kısımlara
ayrılmaktadır?
A. Dallbi‟l-İbâre - Dallbi‟l-İşare
B. Dallbi‟d-Delâle - Dallbi‟l-İk- tizâ
C. Delâletu’l-Mantuk - Delâle tu’l-
Mefhum
D. Delâletu’l-Mantuk - Dallbi‟l-İşare
E. Dallbi‟l-İktizâ - Dallbi‟l-İşare
USUL-İ FIKIH
Sayfa 47
4. Şekli açısından hangisi Hanefilere
göre lafızın delâletlerinden biri
değildir?
A. Dallbi‟l-İbâre
B. Dallbi‟l-İşare
C. Dallbi‟d-Delâle
D. Dallbi‟l-İktizâ
E. Delâletu’l-Mantuk
5. Sözün gelişinden aslî veya tebeî olarak
kastedilen hükme delalet eden lafızdır.
Yukarıda neyin tanımı yapılmıştır?
A. İşaretin Delâleti
B. İbarenin Delâleti
C. Nassın Delâleti
D. İktizânın Delâleti
E. Mantûkun Delâleti
6. “Oruç gecelerinde hanımlarınıza
yaklaş mak size helal kılındı. Artık
Ramazan gecelerinde onlara yaklaşıp
Allah‟ın sizin için takdir ettiklerini
isteye- bilirsiniz. Sabahın beyaz ipliği
siyah ipliğinden (aydınlığı-karanlığından)
ayırt edilinceye kadar yiyiniçin”
ayetinde Ramazan gecelerinde
yeme-içmenin ve cimada bulunmanın
caiz olduğuna delalet etmekte
dir. Delȃletin bu kısmına ne ad
verilir?
A. Kapalı İşaret
B. Nassın Delâleti
C. Nassın ibaresiyle delalet
D. İktizânın Delâleti
E. Açık İşaret
7. “Haksız yere yetimlerin mallarını
yiyenler, karınlarına sadece ateş
doldurmaktadırlar. Ve onlar çılgın
bir ateşe gireceklerdir” ayeti yetim
malının yenilmesinin haram
olduğuna delalet etmektedir.
Delȃletin bu kısmına ne ad verilir?
A. Kapalı İşaret
B. Açık İşaret
C. Nassın Delâleti
D. Delâletu’l-Mantuk
E. İktizânın Delâleti
8. Aşağıdaki delalet türlerinden hangisi
Şafiî usûlcüler tarafından mefhu
mu‟l-muvafaka olarak adlandırılmaktadır?
A. Kapalı İşaret
B. Nassın Delâleti
C. Delâletu’l-Mantuk
D. İktizânın Delâleti
E. Açık İşaret
9. Sözün akli veya şer‟î açıdan doğru
anlaşılması kendisine bağlı olan bir
manaya delalet etmesidir.
Yukarıda tanım aşağıdakilerden
hangisine aittir?
A. İbarenin Delâleti
B. Nassın Delâleti
C. İktizânın Delâleti
D. Mantûkun Delâleti
E. İşaretin Delâleti
USUL-İ FIKIH
Sayfa 48
10. “Ümmetimden hata, unutma ve
zorlandıkları şeyler kaldırılmıştır”
hadisin anlamı şudur: “Ümmetimden
hata, unutma ve zorlandıkları şeylerin
günahı kaldırılmıştır.” Hadisin
açıkça zikredilmeyen günah kelimesine
delalet etmesine ne ad verilir?
A. Nassın Delâleti
B. Nassın ibaresi
C. Nassın iktizası
D. Nassın işareti
E. Nassın mefhumu
11. Lafzın kelamda zikri geçen ve
telaffuz edilen şeyin hükmüne
delâlet etmesine ne ad verilir?
A. Nassın Delâleti
B. İktizânın Delâleti
C. Mantûkun Delâleti
D. İşaretin Delâleti
E. İbarenin Delâleti
12. Hangisi “Sarih Mantuk ′’un doğru
tanımıdır?
A. Lafzın mutabakat veya tazammun
yoluyla delâlet ettiği manadır.
B. Lafzın iltizam yoluyla delâlet ettiği
manadır
C. Mütekellimin kastettiği mananın,
illet olduğu ima edilen bir vasıfla
birlikte zikredilmesidir.
D. Mütekellimin kastetmediği ancak
asıl manayla birlikte anlaşılan yan
manadır
E. Lafzın kelamda zikri geçmeyen ve
telaffuz edilmeyen bir şeyin
hükmüne delâlet etmesidir.
13. Hangisi “Delâletu’l-Mefhum′’un doğru
tanımıdır?
A. Lafzın mutabakat veya tazammun
yoluyla delâlet ettiği manadır.
B. Lafzın iltizam yoluyla delâlet ettiği
manadır
C. Mütekellimin kastettiği mananın,
illet olduğu ima edilen bir vasıfla
birlikte zikredilmesidir.
D. Mütekellimin kastetmediği ancak
asıl manayla birlikte anlaşılan yan
manadır
E. Lafzın kelamda zikri geçmeyen ve
telaffuz edilmeyen bir şeyin
hükmüne delâlet etmesidir
14. Mütekellimin kastettiği mananın,
illet olduğu ima edilen bir vasıfla
birlikte zikredilmesine ne ad verilir?
A. İktizâ
B. İşâret
C. İmâ ve Tenbih
D. Sarih
E. Delâlet
15. Sırf lugat esasına dayanarak anlaşılan
illetin müştereklik sayesinde mantuka
ait hükmün meskutun anh için de sabit
olduğuna delâlet etmesidir.
Yukarıda neyin tanımı yapılmıştır?
A. Nassın Delâleti
B. İktizânın Delâleti
C. Mantûkun Delâleti
D. Mefhumu‟l-Muvafaka
E. Mefhumu‟l-muhalefe
16. Hangisi Şafiilerde “Mefhumu‟l-
Muvafaka” nın karşılığıdır?
A. Fahva’l-hitab
B. Kıyas-ı celî
C. Delâletu‟n-nass
D. Kıyas-i hafi
E. Delilu’l-hitab
USUL-İ FIKIH
Sayfa 49
17. Hangisi Hanefilerdeki “delâletu‟nnas”
sa tekabül etmektedir?
A. Mefhumu‟l-Muvafaka
B. Mefhumu’l-Muhalefe
C. Sarih Mantuk
D. Gayr-i sarih delâlet
E. Delaletu’l-iktiza
18. Kelamın mantuka ait hükmünün,
hükümde dikkate alınan kayıtlardan
birini taşımaması sebebiyle meskutunanh
hakkında geçerli olmadığına
delâlet etmesine ne denir?
A. Mefhumu‟l-Muvafaka
B. Mefhumu’l-Muhalefe
C. Sarih Mantuk
D. Gayr-i sarih delâlet
E. Delaletu’l-iktiza
19. Hanefi usulcüler aşağıdaki istidlallerden
hangisini fasid olarak görmektedirler?
A. Mefhumu‟ş-şart
B. Mefhumu‟l-gaye
C. Mefhumu‟l-adet
D. Mefhumu‟l-lakap
E. Hepsi
20. Hangisi “ Mefhumu’l-muhalefe” nin
kısımarından biri değidir?
A. Mefhumu‟l-gaye
B. Mefhumu‟l-adet
C. Mefhumu‟l-hasr
D. Mefhumu‟ş-şart
E. Mefhumu‟l-Muvafaka
E. Nesih – Tercih – Telif
12. ÜNİTENİN CEVAP ANAHTARI
1 A 2 D 3 C 4 E 5 B
6 E 7 C 8 B 9 C 10 C
11 C 12 A 13 E 14 C 15 D
16 B 17 A 18 B 19 E 20 E
ALINTIDIR
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Mihrinaz 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
ÖSYM 2025 Sınav Takvimi ÖSYM'den Duyurular Mihrinaz 0 10 14 Kasım 2024 11:14
Hazmedemiyoruz! Serbest Kürsü Sükutu-Ezber 7 69 13 Kasım 2024 15:52
Kadın İstihdamı İslamda Kadın ve Erkek Mihrinaz 6 97 11 Kasım 2024 09:33
Yeriniz Kişiliğiniz Kişisel Gelişim ve Psikoloji Vasat 25 348 09 Kasım 2024 23:49
Şerefi Gemilerin Sırtında Serbest Kürsü Medine-web 1 62 02 Kasım 2024 20:04

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 14.Ünite Soruları Mihrinaz SAMSUN OMÜ İlitam 1 14 Aralık 2014 22:51
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 13.Ünite Soruları Mihrinaz SAMSUN OMÜ İlitam 0 11 Aralık 2014 22:26
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 11.Ünite Soruları Mihrinaz SAMSUN OMÜ İlitam 0 11 Aralık 2014 22:20
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 10.Ünite Soruları Mihrinaz SAMSUN OMÜ İlitam 0 11 Aralık 2014 22:13
OMU İLİTAM Fıkıh Usulü 9.Ünite Soruları Mihrinaz SAMSUN OMÜ İlitam 0 11 Aralık 2014 22:06

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.