|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Seyyid,Açılış Tarihi: 14 Eylül 2008 (21:59), Konuya Son Cevap : 15 Eylül 2008 (00:30). Konuya 2 Mesaj yazıldı |
![]() ![]() |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
![]() | Mesaj No:1 |
![]() fitremi vermeliyim? selamun aleyküm arkadaşlar.sorum fitreyle ilgili bi tanıdığım kadın var kendisi yabancı ama müslüman ve evli çocuğu yok.kocası dağda çobanlık yapıyo karısına 50 ytl veriyor gidiyor ve aylarca yani 5 6 ay gelmiyo. fitremi bu kadına vermem doğrumudur? | |
![]() |
![]() | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
![]() | Makale ve Köşe Yazıları | Seyyid | 0 | 2260 | 23 Ocak 2009 15:56 |
![]() | Makale ve Köşe Yazıları | Seyyid | 0 | 2012 | 22 Ocak 2009 18:36 |
![]() | Makale ve Köşe Yazıları | Kara Kartal | 2 | 2016 | 21 Ocak 2009 15:05 |
![]() | Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler | su damlası | 4 | 2404 | 19 Aralık 2008 15:01 |
![]() | Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler | ribat | 1 | 2085 | 18 Aralık 2008 00:11 |
![]() | Mesaj No:2 |
![]()
yabancı ama müslüman ve ihtiyaç sahibi bir kişiyse verebilirsiniz.daha tatmin edici bir cevap olması açısından: Zekat ve fitre müslüman olmayanlara verilmez. Çünkü zekat müslim olan fakirlerin hakkıdır. Bir hadis-i şerifte: "Zekatı, müslümanların zenginlerinden alıp fakirlerine veriniz." buyurmuştur. Bunun için müslüman olmayanlar zekatla yükümlü değillerdir. Bu ibadet, müslümanlara ait dini içtimai bir görevdir. Bu göreve ortaklık etmeyenlerin bundan faydalanma hakkı olamaz. Yalnız İmam Züfer, zekatın zımmilere (İslam idaresi altındaki gayri müslimlere) de verilemsini caiz görmüştür. Çünkü zekattan maksad, bir ibadet yolu ile muhtaç kimseleri ihtiyaçtan kurtarmaktır. Bu maksad da, fakir zımmilere zekatı vermekle elde edilir. Bununla beraber nafile sayılan sadakaların zımmilere verilebileceğinde ittifak vardır. Ayrıca kalbleri İslâma ısındırılacak olan gayr-i müslimlere de zekat ve fitre verilebilir. “Müellefe-i kulûb” olarak bilinen bu kimseler, kalbleri İslâma ısındırılmak istenen, kötülüklerinden emin olunmaya çalışılan veya herhangi bir şekilde Müslümanlara faydası dokunması umulanlardır. Hanefi mezhebi fakihleri, Hz. Ömer’in (r.a.) bir içtihadına dayanarak bu maddenin Peygamberimizden (a.s.m.) sonra tatbikattan kalktığını ifade ederler. Hanbelî mezhebi âlimleri ise müellefe-i kulûb hükmünün bâki olduğunu belirterek, bu kabil kimselere de zekâttan pay ayrılabileceğini söylerler. Muasır İslâm âlimlerinin bazıları da zamanımızda bu sınıfa dahil olabilecek kimselerin bulunduğunu belirterek, belli bir nisbette müellefe-i kulûb için zekâttan pay ayrılmasının lüzumunu dile getirirler. Selam ve dua ile... Sorularla İslamiyet Editör
__________________ EN GÜZEL AŞK: ALLAH! | |
![]() |
![]() | Mesaj No:3 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: ![]() Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | ![]()
"müslüman ama yabancı" ![]() müslümansa yabancılık sorun değil..nurun açıklaması yeterli zaten. not:günümüzde memurların ekserisine fıtra zekat verilir fetvası var diyanetin...bu fetva sorunuza cevaptır sanırım.1000 ytl alan memur fıtra alacaksa,böylelerine vermek daha sağlıklı değilmidir... selametle.. |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|