|
Konu Kimliği: Konu Sahibi MERVE DEMİR,Açılış Tarihi: 09 Nisan 2008 (02:59), Konuya Son Cevap : 09 Nisan 2009 (13:27). Konuya 2 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
09 Nisan 2008, 02:59 | Mesaj No:1 |
İstimna, El ile boşalmak, Masturbasyonun islamdaki hukmu İstimna, El ile boşalmak, Masturbasyonun islamdaki hukmu İSTİMNÂ İnsanın elle oynama veya herhangi bir şeyle kendi kendini cinsel yönden tatmin etmesi. İslâm'a göre kendi kendini tatminin hükmü, kişinin içinde bulunduğu şartlar gözönüne alınmadan değerlendirilemez. Bu açıdan, önce insanın biyolojik ve ruhi yaratılışı ve yaşadığı ortamı iyi değerlendirmek gerekir. Herşeyi çift çift yaratan yüce Allah, insanı da neslinin devamı ve huzuru için, birbirine kaynaşmaya elverişli ve birbirini çekici iki cins olarak yaratmış ve onların ihtiyaçlarını da karşılıklı yaratmıştır. İnsanın bu ihtiyacını giderme yolu olarak evlilik müessesesini helâl ve gerekli kılan Allah Teâlâ, bunun dışındaki yolların insan yaratılışına aykırı olduğunu bildirmiştir. İslâm insanları kadın-erkek ayrımı gözetmeksizin evliliğe teşvik ederken evlilik dışı ilişkileri şiddetle cezalandırmaktadır. Bekârlığın ortadan kaldırılmasını sürekli öğütleyen İslâm, müslümanlara aralarındaki bekarları evlendirme yükümlülüğünü getirmektedir. İslâm'ın teklif etliği toplum modelinde sorumluluk yüklenebileceği erkek ve kadınlar evlenerek yuva kurarlar; evlenmeye gücü yetmeyenler de sabreder ve isteklerine gem yardımcı olması için oruç tutarlar. Bu, Hz. Peygamber'in bekarlara tavsiye ettiği bir yoldur (Buharî, Savm, 10). Ekonomik olarak dayanışmalı bir İslâm toplumunda evlenmeye gücü yetmeyen kişiler de toplumsal dayanışma ve yardımlaşmayla bu olumsuz durumdan kurtulup evlenme imkânı bulacağı muhakkaktır. Bekârlığı tercih eden kitle azınlık durumundadır. İslâm'da toplum ailelerden meydana gelir. Ayrıca islâm toplumunda kadın-erkek ilişkileri en az seviyededir. Bu sebeple insanın (bekar dahi olsa) rasgele, okulda, çarşıda, sokakta cinsel yönden huzurlu bir toplumdur. Böyle bir toplumda insanın kendi kendini tatmin gibi çirkin bir yola ihtiyaç duymayacağı açıktır. Ancak, İslam'ın öngördüğü vasıflardan uzak olan günümüz toplumlarında. bir müslümanın durumu ile İslâm toplumunun şartlarını ayrıştırmak gerekir. Müslümanlar küfür toplumunda yaşamaktalar, bu sebeple inandıkları değerleri göz ardı edilmekte, hatta ayaklar altına alınmaktadır. İnsanlar bu toplumda sokağa çıktıklarında, çarşıda pazarda, işyerinde, okulda. otobüste sürekli olarak cinsel saldırılarla karşı karşıyalar. Hatta birçok (tam----- yakını) müslüman, televizyonun inanmayan bir azınlığın kontrolünde olduğu için evinde dahi bu saldırılara muhataptır. Günahtır diye gitmediği, uzak durduğu en çirkin görüntüler oturma odasına, yatak odasına kadar girmiştir. Müslüman gençlerin çoğunluğunun da ekonomik yönden zayıf ailelerden gelmesi, günümüz şartlarında evlenmeyi zorlaştıran bir olaydır. Böyle bir toplumda, müslümanlar "güçsüz bekârla evlendirme" sorumluluğunu yerine getirmiyor iseler o toplumda yaşamak zorunda olan bir müslümanın kendi kendini tatmin etmesi haram mıdır, helâl mıdır? "Onlar, eşleri ve cariyeleri dışında mahrem yerlerini herkesten korurlar. Doğrusu bunlar yerilemezler. Bu sınırları aşmak isteyenler; işte bunlar, aşın gidenlerdir" (el-Müminûn, 23/5-7) ayeti ile benzer anlam taşıyan (el-Meâric, 71/29-31) ayetlerine göre, bu fiil "sınırları aşmak" "aşırı gitmek" olarak değerlendirilip, haram sayılabilir mi? İslâm âlimlerinin çoğunluğu, buradaki aşırı gitmek sözünden eş ve cariye dışına bir başka kadınla birleşmeyi anlamışlar ve istimnâyı bu birinci derecede haramların arasında saymamışlardır. "Elle boşalan lânetlidir" hadisi şerifi kesin bir hüküm koyuyor, yasaklıyor. Ancak İslâm âlimleri bu hadisin, sahih hadis kitaplarına girecek kadar sağlam senetli olmadığı için, haram-helâl bağlamında delil olmayacağını savunurlar. Bazı Hanefî ve Hanbelî âlimleri eşi olmayan birinin, alışkanlık haline getirmemek şartıyla bu sıkıntısını giderebileceği görüşündedirler. Ancak bunu, zina tehlikesine düşmemek ve çok fazla zihni meşgul etmemek için açık bırakıları bir zaruret kapısı olarak görmek gerekir. Asıl olarak helâl değildir. Bunu hiçbir İslâm âlimi savunmamıştır. İki tercih arasında kalan bir müslüman zararı daha az olanını tercih etmelidir. Bu bir fıkıh kuralıdır. Eğer bir müslüman, zina yapabilecek kadar kendi kontrolünü kaybetmişse, daha hafif olan bu yolu tercih eder ve zina tehlikesinden kendisini kurtarır. İbn Âbidîn bu konuda şu tesbitleri yapar: "Keyfî olarak şehvetini gidermek için el ile menisini getirmek haramdır. Ancak şehveti kendisine galebe çalıp da karısı veya cariyesi bulunmazsa, şehvetini teskin için bunu yaptığında günahkâr olmayacağı umulur. Hatta Ebu'l-Leys şöyle demiştir: Böyle bir kimse zina edeceğinden korkarsa, el ile meni getirerek şehvetini teskin etmesi vacip olur" (İbn Abidîn, Reddü'l-Muhtâr, İstanbul 1984, IV, 27, 28). Başka bir yerde konuya şöyle yer verilir: "El ile meni indirme zinadan korunmak için yapılmışsa bu vacip olur. Çünkü daha hafiftir. Burada Fethu'l-Kadîr'in ifadesi şöyledir: "Şehveti galebe çalar da, onu teskin için yaparsa cezalanmaması umulur". Mi'râcu'd-Dirâye'de bu bilgilere şu ilâveler yapılmıştır. "Ahmed b. Hanbel'e ve Şafiî'nin eski görüşüne göre, bu konuda ruhsat vardır. Fakat yeni görüşünde haramdır. Erkeğin, menisini karısının veya ceriyesinin eli ile indirmesi caizdir". El ile meni indirmeye mekruh denilmesi tenzihen olmalıdır. es-Sirâc' adlı eserde şöyle denilmektedir: "Bununla kalbi meşgul edecek derecede fazla olan şehveti teskin etmek ister de, evlenmemiş bekâr olur, ceriyesi de bulunmazsa; yahut bulunup da bir özründen dolayı ona yaklaşamazsa; Ebu'l-Leys; "Böylesine bir vebal olmayacağını umarım" demiştir. Ama şehvetini celbetmek için yaparsa günahkâr olur" (İbn Âbidîn, a.g.e., II, 399 vd). Ahmed b. Hanbel meniyi kan aldırmak gibi vücuttan dışarı atılması gereken bir fazlalık olarak görmüştür. Bu yüzden zinaya düşme korkusu ve evlenmeye gücü yetmeme hallerinde bunun caiz olduğunu söylemiştir (Yusuf el-Kardavî, el-Halâl ve'l-Harâm, el-Mektebetü'l-İslâmî, 1978, s. 166). Bu şartlar gözönünde bulundurulacak olursa, elle boşalmanın hükmünü herkes kendi vicdanında daha iyi verebilir. Ancak insan fıtratı bunu hoş karşılamaz; yaptıktan sonra pişmanlık duygusu gelen bir fiilin de kesin olarak helalliğine hiçbir müslüman inanamaz ve bu yolu çözüm olarak göremez. Haramlar bellidir, helâller bellidir. İkisi arasında şüpheli şeyler vardır. En güzeli bunlardan uzak durmaktır. Nitekim tıp otoriteleri de aşırı alışkanlık haline getirilen istimnânın ruhî ve fizyolojik zararlarını ortaya koymaktadırlar. Fedakâr KIZMAZ | |
Konu Sahibi MERVE DEMİR 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Başbakan Recep Tayyip ERDOĞAN ülke tv Canlı... | Videolar/Slaytlar | Medine-web | 1 | 2893 | 23 Ağustos 2013 00:41 |
İran Emperyalizmi | Makale ve Köşe Yazıları | Medine-web | 6 | 3636 | 26 Ocak 2013 22:53 |
gerekli gereksiz bir şiir.. | Makale ve Köşe Yazıları | MERVE DEMİR | 0 | 3280 | 06 Aralık 2012 10:48 |
olmamış kayınbiradere mektup :) | Komik Paylaşımlar | Allahın kulu_ | 10 | 7779 | 03 Kasım 2012 23:19 |
İslamın kurtuluşu bilinçlenme ile mümkündür | Makale ve Köşe Yazıları | Esadullah | 11 | 7248 | 02 Ekim 2012 21:16 |
09 Nisan 2008, 03:00 | Mesaj No:2 |
Cvp: İstimna, El ile boşalmak, Masturbasyonun islamdaki hukmu İSTİMNA SORU : Allah sizden razı olsun, gönderdiğiniz cevap için. Siz istimnanın (Erkeğin kendisinden, oynayarak meni getirmesi) ve bu konu hakkında rivayetler olduğunu söylüyorsunuz. Eğer Size zahmet olmayacak olursa bu rivayetlerden bir kaçını bana yazar mısınız? CEVAP : 1- Ahmet b. Muhammed b. İsa (Nevadir) kitabında babasından rivayet ediyor: İmam Sadık (a.s)’tan Hazhaza (İstimna) hakkında soru soruldu. İmam (a.s) şöyle buyurdu: “(İstimna) büyük günahtır ki Allah kitabında insanları ondan nehiy etmiştir. O işi yapan kendisi ile evlenen kimseye benzer. Bunu yapan birisini tanırsan onun ile birlikte yemek yeme. Soru soran şahıs “Ey Allah Resulü’nün (s.a.a) oğlu bu konuyu Kur’an’dan bize açıklayabilir misiniz? İmam buyurdu: Allah Kur’an-ı Kerim’de şöyle buyurmuştur: “Bunun ötesinde bir şey isteyenlerse, onlardır haddi aşanlar.” (Mu’minun. 7) o (istimna) bunun ötesindendir. Soru soran şahıs zina mı yoksa istimna mı daha büyük günahtır diye sordu? İmam (a.s) şöyle buyurdu: “Zina büyük günahtır.” …. 2- Muhammed b. el-Hasan Muhammed b. Yahya’dan, O da Ahmed b. Muhammed’den, O da Muhammed b. Senan’dan, O da Talha b. Zeyd’den, O da İmam Sadık (a.s)’tan nakleder. İmam (a.s) şöyle buyurdu: “Emirü’l-müminin (a.s)’a erkeklik aleti ile oynayan (İstimna yapan) birisini yanına getirdiler. Emirü’l-müminin (a.s) elleri kızarıncaya kadar vurdu daha sonra beytü’l-mal’dan para vererek evlendirdi. (Tahzip, İstibsar) Küleyni Muhammed b. Yahya’dan benzer hadis nakletmiştir. 3- Ahmed b. Muhammed Bergi’den, O da İbni Fezzal’dan, O da Ebi Cemile’den, O da Zurare’den, O da Ebi Cafer (a.s)’dan naklediyor. İmam şöyle buyuruyor: “İmam Ali (a.s)’ın huzuruna kendi aletiyle meni gelinceye kadar oynayan (İstimna yapan) birisini getirdiler. İmam (a.s) elleri kızarıncaya kadar vurdu. Sonra Beytü’lmal’dan evlendirmelerini emretti. Ş. Müfid Muknie kitabında buna benzer bir hadisi mürsel olarak nakletmiştir. SORU : Erkeğin kendisi ile oynayarak istimna etmesi caiz midir? ÜLKE: ALMANYA CEVAP : İstimna haramdır ve bu konuda muteber hadisler nakledilmiştir. | |
09 Nisan 2009, 13:27 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 5998 Üyelik T.:
02 Ocak 2009 | El İle Doyum - Masturbasyon - İstimna
El İle Doyum - Masturbasyon - İstimna Masturbasyon, el ile tatmin denen bu olay, kişinin cinsel organı ile oynamak suretiyle doyuma gitmesidir Bu adet genellikle 13-15 yaşlarındaki erkek ve kızlarda görülür Değişik sebeplerle bu yaşın üzerindekilerde daha az görüldüğü ileri sürülmektedir Cinsel organın el veye ne olursa olsun, herhangi bir cisme sürtünmesi veya göğüslerinde yahut göğüs uçlarında ve diğer cinsel bölgelerde sıkıştırma ve benzeri baskılarla yapılan bir uygulamadır Maksat orgazm olmaktır İslam alimlerinin bazıları evlilik dışı her türlü cinsel doyumu haram saymışlardır Delil olarak da şu ayetleri göstermişlerdir: "Ve onlar ki, iffetlerini korurlar; Ancak eşleri ve ellerinin sahip olduğu (câriyeleri) hariç (Bunlarla ilişkilerden dolayı) kınanmış değillerdir Şu halde, kim bunun ötesine gitmek isterse, işte bunlar, haddi aşan kimselerdir" (Müminun Suresi : 5-7) "Ancak eşlerine ve cariyelerine karşı müstesna; çünkü onlar kınanmaz; Bundan öteye (geçmek) isteyenler ise, onlar taşkınların ta kendileridir" (Mearic Suresi 30-31) İslam alimlerinin çoğunluğu, buradaki aşırı gitmeden, evlilik dışında başka bir kadınla birleşmeyi anlamışlar ve elle doyumu bu birinci derece haramlar arasında saymamışlardır Allah Resulu şöyle buyurur: "Cinsel organıyla oynayan bir millete Allah azab etmiştir" "Elini nikahlayan mel'undur" "Elle boşalan lanetlidir" Bu hadis-i şerif kesin bir hükümle, masturbasyon olayını yasaklamaktadır Ancak İslam alimlerinden bazıları bu hadisin, sahih hadis kitaplarına girecek kadar sağlam senetli olmadığı için, helal-haram bağlamında delil olamayacağını savunurlar Bazı Hanefi ve Hanbeli alimleri eşi olmayan birinin, alışkanlık haline getirmemek şartıyla bu sıkıntısını giderebileceği görüşündedirler Ancak bu sadece bir zaruret kapısıdır Zina tehklikesine düşmemek ve çok fazla zihni meşgul etmemek içindir Asıl olarak helal değildir Bunu hiçbir İslam alimi savunmamıştır İki tercih arasında kalan bir müslüman zararı daha az olanı tercih etmelidir Bu bir fıkıh kuralıdır Eğer bir müslüman, zina yapabilecek kadar kontrolünü kaybetmişse, daha hafif olan bu yolu tercih eder ve zina tehlikesinden kendisini kurtarır İbni Abidin bu konuda şu tesbitleri yapar: Keyfi olarak şehvetini gidermek için el ile menisini getirmek haramdır Ancak şehveti kendisine galebe çalıp da karısı veya cariyesi bulunmazsa, şehvetini teskin için bunu yaptığında günahkar olmayacağı umulur" Ebu Leys, " Böyle bir kimse zina edeceğinden korkarsa, el ile meni getirerek şehvetini teskin etmesi vacip olur" Fethu'l-Kadir, "Şehveti galebe çalar da, onu teskin için yaparsa cezalanmaması umulur" Mi'racu'd Diraye, "Ahmed bHanbel'e ve Şafii'nin eski görüşüne göre, bu konuda bir ruhsat vardır Fakat yeni görüşünde haramdır Erkeğin, menisini karısının el ile indirmesi caizdir" Çok az fıkıh aleminin kadınlar konusunda bu konuya değindiği genellikle erkeklerle ilgili bu konunun ele alındığı, bu konuya değinenlerden Mücahid şöyle demiştir: "Bundan önce geçmiş olanlar genç erkeklerin istimnadan uzak kalmalarını emrederdi bu konuda kadının durumu ile erkeğin durumu arasında fark yoktur" Bazı bilginler ve doktorlar bu gibi doyum yolunun pekçok hastalıklara sağlık noktasından sebep olduğunu söylemektedirler Bedensel ve akli dengesizlik, göz zafiyeti, omuzlar arasında bükülme, kilo düşmesi, cinsel acizlik, büyümenin durması ve benzeri rahatsızlıklar olarakda örnekler verilmektedir Sonuçta, Masturbasyon'un İslami hükmü konusunda mezhepler arasında bazı farklılıklar vardır Hanefi, Şafii ve Maliki mezhebine göre masturbasyon haramdır Hanbeli mezhebine göre ise, zina korkusu olduğu zaman mübah olur, değilse haramdır Bu şartlar gözönünde bulundurulacak olursa, elle boşalmanın hükmünü herkes vicdanında daha iyi verebilir ancak insan fıtratı bunu hoş karşılamaz: yaptıktan sonra pişmanlık duygusu gelen bir fiilin kesin olarak helalliğine hiçbir müslüman inanmaz ve bu yolu çözüm olarak göremez Haramlar bellidir Helaller bellidir İkisi arasında şüpheli şeyler vardır En güzeli bunlardan uzak durmaktır Niteki tıp otoriteleride aşırı alışkanlık haline getirilen masturbasyonun ruhi ve fizyolojik zararlarını ortaya koymaktadır Kaynaklar: 1) Büyük Kadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN 2) Müslüman Kadının Fıkıh Kitabı, İbrahim CEMEL 3) Şamil İslam Ansiklopedisi
__________________ Söz işlemez yüreklere sükûtum dağlar gibi... |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Ahlak ile bilim arasında ilişki varmıdır islamdaki yeri nedir | MERVE DEMİR | Adap-Edep-Ahlak | 1 | 30 Ocak 2023 19:12 |
el hukmu illa lillah | MERVE DEMİR | İslami Kavramlar | 1 | 16 Mayıs 2009 01:37 |
Düğün adabı evlenmenin islamdaki yeri | MERVE DEMİR | Evlilik-Nikah Konuları | 0 | 14 Nisan 2009 10:54 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|