|
Konu Kimliği: Konu Sahibi NUR,Açılış Tarihi: 03 Ekim 2008 (12:30), Konuya Son Cevap : 10 Nisan 2009 (00:34). Konuya 3 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
03 Ekim 2008, 12:30 | Mesaj No:1 |
Yatsı namazı imsak vakti girmeden biraz önce kılınabilir mi ve imsak girer girmez sab Yatsı namazı imsak vakti girmeden biraz önce kılınabilir mi ve imsak girer girmez sab Yatsı namazı imsak vakti girmeden biraz önce kılınabilir mi ve imsak girer girmez sabah namazı kılınır mı? Yatsı namazının vakti imsak vaktine kadar devam eder. Bu bakımdan kişi imsak vakti girmeden yatsı namazını kılması ile namazını eda etmiş olur. Ayrıca imsak girer girmez sabah namazı kılınabilir. Sorularla İslamiyet Editör
__________________ EN GÜZEL AŞK: ALLAH! | |
Konu Sahibi NUR 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Hadîsi anlamak için nelere dikkat etmeli | Hadis-i Şerif | NUR | 0 | 2597 | 10 Ağustos 2009 21:09 |
Allah Rızası İçin Hadis Uyduranlar/Medineweb | Hadis-i Şerif | Mihrinaz | 1 | 3000 | 10 Ağustos 2009 21:07 |
18.HAFTANIN KONUSU:Çocuklar Dünya Hayatının Süsü... | Hafta'nın Konusu | NUR | 1 | 2999 | 10 Ağustos 2009 00:05 |
35.Haftanın Misafiri Elifzişan | Hafta'nın Misafiri | kurtmehmet | 11 | 6850 | 09 Ağustos 2009 23:35 |
Çocuklar Ümmetin Geleceğidir! | Çocuk ve Aile Sağlığı | NUR | 0 | 2604 | 07 Ağustos 2009 23:03 |
04 Ekim 2008, 00:03 | Mesaj No:2 |
Cvp: Yatsı namazı imsak vakti girmeden biraz önce kılınabilir mi ve imsak girer girmez sab
hımm ama namaz vaktinde kılınırsa daha iyi olur diye duymuştum.ama peki böyle yaparsak namazımızın sevabı azalırmı???
| |
09 Nisan 2009, 22:18 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Yatsı namazının kerâhet vakti hakkında bilgi verirmisiniz
Dilerseniz sözü hiç uzatmadan, mevzu ile ilgili ikinci bin yılın müceddidi İmâm-ı Rabbânî Ahmed el-Fârukî es-Serhendî (ks) hazretlerinin ikaz ve hatırlatmalarına kulak verelim “Gece namazına kalkmaya vesile olması için, yatsı namazını gecenin son yarısına bırakmak, cidden kabul edilmeyecek bir husustur (1) “Hanefî âlimlerince, yatsı namazını bu vakitte edâ etmek mekruhtur Onlar bu kerâhati, tahrîmî mekruh olarak kabul etmişler; yatsı namazının, gecenin ilk yarısına kadar kılınmasını mubah, ondan sonraya (yani imsak vaktine kadar) bırakılmasının mekruh olduğunu söylemişlerdir Mubahın karşılığı olan mekruh da, harama yakın olan mekruhtur Şâfiîlere göre ise, yatsı namazını o vakitte edâ etmek (kerâhetle dahi) câiz değildir “Bu işi (yatsı namazını geciktirmeyi); gece ibadetine kalkmaya sebep, mânevî zevklerin husûlüne ve o vakitte cem‘iyyete(2) vesîle olması için yapmak, cidden kerih (çirkin bir davranış olarak) görülmüştür Zira bu maksat için sadece vitir namazını tehir etmek kâfidir, hatta bu tehir müstehaptır Böylece, müstehap olan bir vakitte vitir kılınmış, uyanıklık ve gece kıyâmından maksat da elde edilmiş olur “O halde münasip olan; bu ameli, yani yatsı namazını gece yarısından sonraya erteleme işini terk etmek ve (o vakitte kılınan) geçmiş yatsı namazlarını kaza etmektir İmâm-ı A‘zam-ı Kûfi (rh), abdestin âdâbından bir edebi terk ettiğinden dolayı, kırk yıllık namazı kaza etmiştir” (3) DİPNOTLAR (1) Gece yarısı, içinde bulunduğumuz günün öğle namazı vaktinin giriş saatidir Yani gecenin yarısı ile gündüzün ortası birbirine mütenazır/simetridir Mesela öğle namazı vakti saat 12:0'de giriyorsa, geceliyin saat tam 12:00 (24:00)'yi gösterdiğinde o vakit gecenin ortasıdır Ancak ibadet vakitlerindeki temkin de gözönüne alınarak en az bu saatten 10 dakika öncesine kadar yatsı namazı kılınmış olmalıdır Aksi takdirde yani belirtmeye çalıştığımız bu vakitten sonra kılınan yatsı namazı mekruh olur (2) Cem‘iyyet, derli toplu, düzenli ve huzurlu olma demektir Tasavvufta ise, mâsivâdan yani Hak’tan gayri her şeyden yüz çevirme ve dikkati sadece Allah Teâlâ’ya teveccüh noktasında toplamadır Kalbin huzursuz ve dağınık halde olmaması, insanın zihnen ve kalben kendisini tamamen Hakk’a vermesidir (Abbâdî, Kutbuddîn Ebu’l-Muzaffer, Sûfînâme, Tahran, 1347, s 173) (3) el-Mektûbat, İmâm-ı Rabbânî, 1, 29 Tabii buradaki "kaza etmek" hükmü işin takva yönüyle alakalıdır Meseleyi fetva yönüyle düşündüğümüz zaman, gece yarısından sonra kılınan yatsı namazı kerâhetle birlikte caizdir, eda edilmiş sayılır Ancak takva sahibi mü'minler, İmâm-ı Rabbânî hazretlerinin buyurduğu, İmâm-ı A'zam hazretlerinin uyguladığı gibi, bu şekilde yani kerâhet vaktinde veya âdâba riayet etmeden kıldıkları namazları, onların bu ihtiyatlı görüşlerine uyarak kaza ederler Yoksa fıkıh ve fetva açısından o vakitte kılınan yatsı namazı, mekruh olmakla birlikte kişiyi o namazın borcundan kurtarır Fakat sevap adına bir şey elde edemez Çünkü bu davranış, aynen ikindiyi güneşin kızıllaşma anına kadar bırakmaya benzer ki, harama yakın bir iş yapmış olur Bununla birlikte tabii ki kazaya bırakılmamalı, mutlaka kılınmalıdır |
10 Nisan 2009, 00:34 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 5998 Üyelik T.:
02 Ocak 2009 | Yatsı namazı ne zamana kadar kılınabilir.
Yatsı namazı imsak vaktine dek kılınabilir Yatsı namazının vakti: Yatsı vakti, Hanefîlerde fetvaya esas olan görüşe ve diğer mezheplere göre, batı ufkunda kırmızı şafağın kaybolduğu andan itibaren başlar ve fecr-i sadığın doğmasından biraz önceki zamana kadar devam eder Delil Abdullah b Ömer'den nakledilen şu hadistir: "Şafak kırmızılıktır Şafak kaybolunca yatsı namazını kılmak farzolur" (es-San'ânî, age, I,114) Diğer yandan yatsı namazı için Tercih edilen vakit, gecenin üçte biri veya yarısı geçinceye kadar devam eder Çünkü Allah elçisi şöyle buyurmuştur: "Ümmetime zorluk vermesem, yatsı namazını gecenin üçte birine veya yarısına kadar geciktirmelerini onlara emrederdim"(eş-Şevkânî, age, II,11) Enes (ra), Hz Peygamber'in yatsı namazını gecenin yarısına kadar geciktirip, sonra kıldığını bildirmiştir (eş-Şevkânî, age, II,12) Hz Aişe (ranhâ)'den de şöyle dediği nakledilmiştir " Hz Peygamber bir gece yatsı namazını geciktirdi O kadar ki mescidde bulununlar uyumuştu Sonra çıkıp namaz kıldı ve şöyle buyurdu: Eğer ümmetime zorluk vermesem bu vakit yatsı namazının vaktidir" (Buhârî, Mevâkît, 24; eş-Şevkânî, age, I, 12) Vitir namazının başlangıcı yatsı namazından sonradır, vaktinin sonu ise, sabah vakti girmeden hemen öncesine kadar olan zamandır (bk Hamdi Döndüren, Delilleriyle İslâm İlmihali, İstanbul 1991, 313 vd) SİE
__________________ Söz işlemez yüreklere sükûtum dağlar gibi... |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Biraz önce top patladı duymadın mı?:)) | enderhafızım | Komik Paylaşımlar | 4 | 12 Mayıs 2020 00:38 |
imsak ve**oruç | muhammed81 | Oruç-Ramazan | 9 | 18 Ağustos 2009 23:25 |
Akşam ve yatsı namazı videolu anlatım | MERVE DEMİR | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 0 | 10 Nisan 2009 11:23 |
Sabah namazı ne zaman kılınır ?İmsak vakti girince sabah namazı kılınabilir mi? | MERVE DEMİR | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 0 | 09 Nisan 2009 22:06 |
Yatsı Namazı | Huzurİslam | Hadis-i Şerif | 0 | 02 Aralık 2008 15:08 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|