|
Konu Kimliği: Konu Sahibi nurşen35,Açılış Tarihi: 20 Nisan 2020 (13:27), Konuya Son Cevap : 25 Nisan 2020 (19:02). Konuya 24 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
20 Nisan 2020, 13:27 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | EL Muid / EL Muhyi / EL Mümit Esmalarını Sorularla Tanıyalım EL Muid / EL Muhyi / EL Mümit Esmalarını Sorularla Tanıyalım EL MU'İD Öldürüp yeniden dirilten. Yaratılmışları yok ettikten sonra tekrar yaratandır. Kamusta, ölüleri dirilten, yeniden yaratan, geri çeviren anlamlarına gelen Muid kelimesi , yaratılmışları dünyadaki hayatlarından sonra öldüren , ölümden sonra onları tekrar diriltendir. Allahü Tealâ zamanı gelince yaratılmışların çürümüş bedenlerini en ince ayrıntısına kadar yeni baştan yaratacak ve her bedenin ruhunu kendisine iade edecektir. Bu yeniden yaratılma ödüllendirmek veya cezalandırmak için olacaktır Müminler ödüllendirilecek, imansızlar isr büyük cezaya çarptırılacaktır. EL MUHYİ Dirilten, hayat veren , yasatan, cansız maddelere can verendir. Muhyi, yaratan, maddi ve manevi hayat veren, ölüleri diriltendir. İnsanı ve bütün mahlukatı yaratan, onlara can veren Allah (CC)' tır. İnsanları yoktan var eder, binlerce insana ölüm gelir, bu dünyadan çekilir gider. Allah (CC) yoktan var edip hayat verdiği gibi, ölüyü de tekrar diriltebilir. Bütün bunlar Allah(CC)'ın izniyle olur. Her Müslüman Allah' ın ilk kez ve (ahirette) ikinci kez yaratan olduğunu bilmelidir. Yok olduktan sonra onları tekrar yaratacak olan O'dur. O' nun tekrar yaratması bir ihtiyaçtan değil, bir hikmet gereği kudretinin bir göstergesi içindir. EL MÜMİT Öldüren, canlının ölümünü yaratan, yani ölüm halini meydana getirendir. Her yarattığına hayat verdiği gibi , mahlukatı öldüren de Cenabı Hakk' tır. Canlılar için ölümün heran gelivermesi mümkündür. Çünkü; Cenab- ı Hakk her kulun dünyaya geliş ve dönüş zamanını önceden belirlemiştir. Fani hayat doğumla başlayıp ölümle biter. Sonsuz hayat ise ölümle başlayıp sonsuza kadar devam eder. Allah ölüm ile sağlıklı ve güçlü olanların gücünü yok eder. O herşeyi yaşatan ve öldüren, herşeye kadir olandır. Allah, yaşatma sıfatı ile övündüğü gibi öldürme sıfatı ile de övünür. Bu hayır ve şerrin , yarar ve zararın yalnız O'ndan geldiğini , mülkünde hiçbir ortağı bulunmadığını , yalnız kendisinin bâki ve ebedi olduğunu, kendisinin dışındaki bütün varlıkların fani olfuğunu bilmemiz içindir.
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
Konu Sahibi nurşen35 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Gündem Korona Aşısı | Gündem/ Manşetler | Esma_Nur | 6 | 1496 | 10 Aralık 2020 12:20 |
DHBT Muhteşem Özetler | DHBT-Hazırlık/Notlar/Özetler | nurşen35 | 4 | 2271 | 08 Aralık 2020 18:40 |
Kıssaları Hayatımıza Taşıyalım | Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler | nurşen35 | 1 | 979 | 08 Aralık 2020 17:46 |
TENKİD | Serbest Kürsü | nurşen35 | 0 | 865 | 08 Aralık 2020 12:44 |
Vitir Namazını Niye Kılıyoruz Biliyor musunuz... | Namaz-Abdest-Teyemmüm | nurşen35 | 0 | 999 | 04 Aralık 2020 13:56 |
21 Nisan 2020, 01:45 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 |
SORULAR 1. Ey Rabbimiz , bizi" iki defa öldürdün, iki defa dirilttin" Şimdi günahımızı itiraf etmiş bulunuyoruz, bir çıkış yolu yok mu, diyecekleri bildirilmiştir ( Mümin 11) Mümin suresindeki meali verilen ayete göre " ölmek de iki keredir, dirilmek de iki keredir" Nedemektir, buna göre hangi mana ortaya çıkmaktadır? A. Yaşayan insan eceli gelince ölür, sonra kabirde diriltilir . İlk sorgudan sonra tekrar ölür ve kıyametten sonra tekrar diriltilir B. Allah'ın rahmetinin belirtileridir. O herşeye gücü yetendir C. Toprağa ölümünden sonra can veren elbette ölülerede can verir D. Mutlaka ölüm olacaktır. Ancak bu hayatın anlamını iyi kavradığımız takdirde sonsuz ahiret hayatını kazanabiliriz 2. Canlı olan ruh girdiği bedene de hayat nurunu saçıyor ve bütün hücreler bu nurdan nasiplerini alıyorlar. Böylece Cenab-ı Hakk bedenler alemine de ruhlarla hayat veriyor. Buna göre hangi ismi celilden bahsedilmektedir? A. El Mümit B. El Muhyi C. El Mu'id D. El Hak 3. Allah yarattığı her canlıya muayyen bir ömür takdir etmiştir. Canlı varlıklar için ölüm mukadder ve muhakkaktır. Hayatı yaratan Allah olduğu gibi ölümü yaratan da O'dur. Yukarıdaki açıklama hangi esmadından bahsetmektedir? A. El Mu'id B. El Muhyi C. El Mümit D. El Kahhar 4. Yeryüzünde bulunan her şey fanidir. Ancak azamet ve ikram sahibi Rabbinin zatı bâki kalacak. Diri olup ölmeyecek olan yegane Allah'tır. Bu açıklama hangi ayete işaret etmektedir? A. Allah sükunet bulasınız diye geceyi yarattı. ( Mümin 61) B. Her canlı ölümü tadacaktır (Enbiya 35) C. O hem diriltir, hem de öldürür ve yalnız O' na döndürüleceksiniz ( Yunus 56) D. O'ndan başka ilah yoktur, hem diriltir, hem öldürür. Hem sizin hem de önceki atalarınızın Rabbidir ( Duhan 8) 5. El Mümit ne demektir? A. Öldüren B. Ölümü yaratan C. Canlının hayatına son veren canlılara ölümü tattıran D. Hepsi D.
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
21 Nisan 2020, 19:36 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 13055 Üyelik T.:
18 Aralık 2010 | 1. A 2. B 3. C 4. B 5. D 🌹🌹🌹🌹
__________________ "Bir yαrım αklın kuyusundα öbür yαrım αşkın kuytusundα... Cennet ve cehennem αrαsındα.Ucu sırαttαn geçen bir uçurum kenαrındα... Â'râftα..... Ârâfın dα αrαsındα...Ar ve αf yαrαsındα..." |
21 Nisan 2020, 19:39 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 |
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
21 Nisan 2020, 19:42 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 |
EL-MUÎD “Ölümden sonra dirilten.” Muîd, iade eden demektir. Varlıkların ilâhî ilimde planlandıktan sonra bu dünyaya gönderilmeleri, “ilim dairesinden kudret dairesine geçiştir.” Bu geçiş, ibdâ’ ile tahakkuk eder. Dünya faslının sona ermesiyle, bütün nefisler ölümü tadarlar ve yeniden ilim dairesine geçerler. İşte, ahirette bu varlıkların ikinci kez kudret dairesine geçirilmeleri, bir iadedir ve Muîd isminin tecellisiyledir. Konuyu ruh yönünden ele aldığımızda şöyle de diyebiliriz: İnsanın esası ruhtur ve ruha verilen hayat sıfatı onda ebediyen kalacak, geri alınmayacaktır. İnsanın ölmesiyle, ruh hayatiyetini yine devam ettirir, ama beden artık elinden gitmiştir. Meyveyi sadece seyir ve tefekkür eder, fakat tadına bakamaz. Çünkü, dil elinden gitmiştir. Diğer cismanî lezzetler de buna kıyas edilebilir. İşte mahşere çıkışta, ruha yeniden beden iade edilecek ve bu yeni dirilişle ruh, cismanî lezzet ve elemleri almaya yeniden başlayacaktır. Bu ism-i şerifi yâd eden bir mü’min, ölümün mutlak yokluk olmadığını bir kez daha hatırlayacak ve beden-ruh beraberliğiyle geçirdiği bu hayatın, ölümle son bulmayacağını; bedeninin daha mükemmel bir şekilde kendisine yeniden iade edileceğini hatırlayacaktır. Bu ikinci yaratılışın kendisi hakkında Cennet olarak tezahür etmesi için, ömrünü istikamet dairesinde geçirmeye çalışacaktır. Aksi halde, Cehennemde hem cismanî, hem de ruhanî azaplar çekeceğini hatırlayıp nefsini dizginleyecek, şeytandan uzak duracaktır. Selam ve dua ile... Sorularla İslamiyet
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
21 Nisan 2020, 19:45 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 |
EL-MUHYÎ “Hayat veren. Dirilten.” “Hayatı icad eden.” “O, diriltir ve öldürür. Ve O’na döndürüleceksiniz.” (Yunus Sûresi, 10/56) Cansız elementlerle dokunan dünyamızda bir milyondan fazla canlı türü bulunuyor. Dünün, güneşten kopmuş bir parçasında bugün çiçekler açıyor, kuşlar uçuyor, balıklar yüzüyor, insanlar geziniyor. Bu eşsiz mucize, Allah’ın ‘ihya’ yani ‘hayat verme’ fiiliyle icra ediliyor. “Ölüden diri çıkarırsın, diriden de ölü çıkarırsın.” (Âli İmran Sûresi, 3/27) Cansız yumurtalar, onlardan çıkan canlılar ve yine o canlılardan çıkan cansız yumurtalar birlikte düşünüldüğünde bu âyet-i kerîmeyle verilen haberin, çok tezahürlerine şahit olunur. Bütün canlıların temel taşı olan elementler cansızdırlar. Onlarla dokunan varlıkların hayat sahibi olmaları, hayat mucizesinin elementlerin işi olmadığını açıkça gösterir, ilan ederler. Şu kâinat fabrikası, bütün makineleri, aletleri ve çarklarıyla cansızdır. Hayattan nasipsiz olma noktasında yumurtadan çok daha gerilerde kalır. O fabrikadan çıkan bütün canlılar, Muhyî ismini gösterir ve hayatlarının o fabrikanın işi olmadığını ilan ederler. Kâinat fabrikasında canlıların sadece bedenleri dokunur, ruhları değil. Ölülerden çıkarılan bütün diriler, Muhyî isminin bir tecellisine sahiptirler. Hayat, ruhun bir sıfatıdır. Allah, ruhları hayat sahibi kılmakla onlarda Muhyî ismini tecelli ettirmiş bulunuyor. Canlı olan ruh, girdiği bedene de hayat nurunu saçıyor ve bütün hücreler bu nurdan nasiplerini alıyorlar. Böylece, Cenâb-ı Hak bedenler âlemine de ruhlarla hayat veriyor ve onlarda Muhyî ismini böylece tecelli ettiriyor. Hayat sahipleri denilince aklımıza, insanlar, melekler, cinler ve hayvanlar gelir. Yani, bunlar kendilerine hayat verilmesiyle Muhyî ismine ayna olmaktadırlar.
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
21 Nisan 2020, 19:50 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 |
EL-MÜMÎT “Ölümü yaratan.” “Canlılara ölümü tattıran.” “O, diriltir ve öldürür. Ve O’na döndürüleceksiniz.” (Yunus Sûresi, 10/56) Mümît ismi, ‘imâte’ yani ‘öldürme’ fiilinden gelmektedir. Nur Külliyatı'nda geçen ölüm tariflerinden birinde, ‘vazife-i hayattan paydos, haps-i bedenden azat etmek’ tabirleri kullanılır. İnsanın hayat vazifesine başlaması ‘ihya’ fiiliyle gerçekleştiği gibi, bu vazifeden terhis edilmesi de ‘imâte’ fiiliyle tahakkuk eder. Ruhun beden hapsine sokulması gibi, bu hapisten azat edilmesi de ayrı ve müstakil bir fiildir. Zaten, ölüm ‘bu dünyadan kabir âlemine doğuş’ demektir. Bu doğuş, rastgele ve tesadüfen olmuş bir olay değildir. Ruh, bu ilâhî fiil ile bir ülkeden bir başka diyara göç ettirilmiştir. Eğer bu göç tesadüfe verilirse, insanın dünyaya gelişinin de kendi kendine olması gerekir. Nur Müellifi, “(Allah, o zâttır ki,) hayatı ve ölümü yarattı” (Mülk Sûresi, 67/2) âyet-i kerîmesini tefsir ederken, şöyle buyurur: “Mevt, vazife-i hayattan bir terhistir, bir paydostur, bir tebdil-i mekândır, bir tahvil-i vücuddur, hayat-ı bâkiyeye bir davettir, bir mebde’dir, bir hayat-ı bâkiyenin mukaddimesidir. Nasılki hayatın dünyaya gelmesi bir halk ve takdir iledir; öyle de, dünyadan gitmesi de bir halk ve takdir ile, bir hikmet ve tedbir iledir.” (Mektubat) Kulun bu isimden alacağı en büyük ders, ölümü unutmamak ve bütün işlerini ölüm ötesi ebedî hayata göre tanzim etmektir. Kur’ân-ı Kerîm’de, bütün nefislerin ölümü tadacakları haber veriliyor. Âyette geçen ‘tatma’ kelimesinde büyük bir teselli ve müjde saklıdır. Zira, tatma fiili, insana ölümden önce tattığı, ‘ana rahmi, doğum ve dünya’ safhalarını hatırlatır ve ölümden sonra da başka şeyler tadacağını haber verir. Ölüm ötesinde, ‘kabir hayatı, diriliş, mahşer ve hesap safhaları’ da tadılacak ve bu tatma silsilesi, Cennet yahut Cehennemle neticelenecektir. Birinde zevklerin en güzeli, diğerinde ise azapların en acısı tadılacaktır.
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
22 Nisan 2020, 03:08 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 |
SORULAR 6. Yüce Allah' ın kudret ve tasarrufunu en açık bir şekilde gösteren delilleri içermekte, Allah'ın dünyada insanların güzel işler yapma hususunda birbirleriyle rekabet etmelerini sağlamak, kimlerin kendi emir ve yasaklarına uyarak daha güzel işler yapacağını ortaya çıkarmak için hayatı ve ölümü yarattığını bildirmektedir? A. Nisa Suresi 38 B. Mülk Suresi 2 C. Al-i İmran Suresi 78 D. Nisa Suresi 78 7. "İnna lillahi ve inne ileyhi raciun" ( Bakara 156) Anlamı aşağıdakilerden hangisidir? A. Ey Allah' ım Seni noksan sıfatlardan tenzih ederim B. Muhakkak ki biz onu Kadir gecesinde indirdik C. Biz Allah'ın kullarıyız ve nihayet O'na döneceğiz D. Ey Allah' ım beni hak sözü işitip de en güzeline uyan kullarından eyle 8. O ölüden diriyi, diriden de ölüyü çıkarıyor ve yeryüzünü ölümünün ardından canlandırıyot. İşte sizde böyle çıkarılacaksınız. Hangi ayete aittir? A. Nisa 78 B. Kaf 43 C. Müminun 18 D. Rum 19 9. Geceleyin sizi öldüren , gündüzünde işlerinizi bilen, sonra belirlenmiş eceliniz tamamlansın diye gündüzün sizi dirilten O'dur. Sonra dönüşünüz yine O'nadır. Sonunda O yaptıklarınızı size haber verecektir(En'am 60) Ayeti kerimede "geceleyin öldüren, gündüzün dirilten" demekle neyi anlamamız gerekmektedir? A. Uyku/ Uyanma B. Ölüp/ Dirilme C. Doğma/ Yaşama D. Dünya/ Ahiret 10. El Muhyi anlamı hangisidir? A. Hayat veren, dirilten B. Can bağışlayan, sağlık veren C. Cansız maddelere hayat ve can veren D. Hepsi 11. İnne zelike ahye he.......................... Ayeti tamamlayınız? A. bima kenü ye'melun B. ve fihe nuidüküm C. le muhyil mevt D. bima küntüm te'melun 12. İnne nahnu nuhyi.................... Ayeti tamamlayınız? A. bil hakk zelike yevmül huruc B. ve nümitu ve ileynel mesir C. yunadilmunadi min mekanin karib D. kale rabbişrahli sadrı
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
22 Nisan 2020, 11:40 | Mesaj No:9 | |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | Alıntı:
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ | |
22 Nisan 2020, 15:15 | Mesaj No:10 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | 11. Soruda ayettin başında" İnne zelike" yazmam gerekirken " innellezi" yazmışım Oyüzden ayeti bulamadın editim Hatamı şimdi farkettim , şimdi düzeltiyorum İnne zelike ahye he......... Cevap , le muhyil mevt Ölüleri kesinlikle diriltecek Rum 50 Diğer cevaplar doğru
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
En Nur / El Hadi / Es Sabur Esmalarını Sorularla Tanıyalım | nurşen35 | Sorularla Esmaül Hüsna | 31 | 22 Temmuz 2020 15:56 |
Sorularla El Mucib-El Hakem-El Vasi Esmalarını Tanıyalım | Mihrinaz | Sorularla Esmaül Hüsna | 35 | 29 Mart 2020 13:56 |
Eş Şekur / El Aliyy / El Kebir Esmalarını Sorularla Tanıyalım | nurşen35 | Sorularla Esmaül Hüsna | 26 | 07 Mart 2020 14:42 |
EL ADL / EL LATİF / EL HABİR Esmalarını Sorularla Tanıyalım | nurşen35 | Sorularla Esmaül Hüsna | 21 | 23 Şubat 2020 09:46 |
Sorularla El FETTAH - El ALİM - El KABID Esmalarını Tanıyalım | nurşen35 | Sorularla Esmaül Hüsna | 48 | 27 Ocak 2020 14:20 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|