|
Konu Kimliği: Konu Sahibi su damlası,Açılış Tarihi: 26 Mayıs 2020 (11:59), Konuya Son Cevap : 30 Mayıs 2020 (19:30). Konuya 16 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
26 Mayıs 2020, 11:59 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 13055 Üyelik T.:
18 Aralık 2010 | El-Muahhir El-Evvel El-Âhir sorularla Esmaül Hüsna'ları Tanıyalım. El-Muahhir El-Evvel El-Âhir sorularla Esmaül Hüsna'ları Tanıyalım. Muahhiru (Celle Celâlühü) Dilediğini bir hikmetten dolayı erteleyen وَلَوْ يُؤَاخِذُ اللّٰهُ النَّاسَ بِمَا كَسَبُوا مَا تَرَكَ عَلٰى ظَهْرِهَا مِنْ دَٓابَّةٍ وَلٰكِنْ يُؤَخِّرُهُمْ اِلٰٓى اَجَلٍ مُسَمًّىۚ فَاِذَا جَٓاءَ اَجَلُهُمْ فَاِنَّ اللّٰهَ كَانَ بِعِبَادِه۪ بَص۪يراً Eğer Allah kazandıkları (günahlar) yüzünden insanları (hemen) hesaba çekecek (karşılığını verecek) olsaydı, (yerin) sırtı üzerinde (kulluktan sorumlu) hiçbir canlıyı bırakmazdı. Ancak onları belirtilmiş bir süreye kadar ertelemektedir. Sonunda ecelleri geldiği zaman (onları hesaba çekecek olan) Allah (bütün) kulları için Basir'dir (durumlarını hakkıyle görmektedir). (35-Fâtır 45) Mukaddim ve Muahhir isimlerinden birini zikretmeden yalnız ötekiyle dua etmek caiz değildir. Her ikiside Allah'ın fiili sıfatlarındandır. Dilediğini öne alan, dilediğini arkada bırakan O'dur. Geri bıraktığını öne çıkarmaz, öne çıkardığını da geriye bırakmaz. Allah'ın kullarının teşebbüslerini bazen onların beklentilerine uymayacak şekilde ertelemesinde mutlaka derin hikmetler vardır. O'nun takdirini saygı ile karşılayıp bu ertelemeyi O'ndan olduğu bilinciyle kabul etmek lazımdır. İşte bu kulluktur. Bu İsmi bilmenin Faydaları: Müslüman, Allah'ın öne çıkardığını öne çıkarmalı arkaya koyduğunu arkaya koymalıdır. Müslüman, Allah'ın öne çıkardığını öne çıkarmalı arkaya koyduğunu arkaya koymalıdır. Allah'ın Mukaddim ve Muahhir olduğunu bilen kimse, ibadet ve iyiliklerinin çokluğuna güvenmez, günah ve kötülüklerinin çokluğu nedeniyle de Allah'tan ümit kesmez. Zira Allah'a uzak gibi görünen nice kimseler yakın, yakın gibi görünen nice kimseler de gerçekte O'ndan uzaktır. Daima kötü sondan, günahları öne alıp ibadetleri ertelmekten Allah'a sığınmalıdır. Havas ve Esrarı El-Muahhır ism-i şerifi, arzu edilmeyen kişi ve şeylerin geciktirilmesi için, "Ya Muahhır Celle Celalühü" diyerek sürekli okunur. El-Muahhır ism-i şerifini çokça "Ya Muahhır Celle Celalühü" diye zikredene tevbe ve takva kapıları açılır.
__________________ "Bir yαrım αklın kuyusundα öbür yαrım αşkın kuytusundα... Cennet ve cehennem αrαsındα.Ucu sırαttαn geçen bir uçurum kenαrındα... Â'râftα..... Ârâfın dα αrαsındα...Ar ve αf yαrαsındα..." |
Konu Sahibi su damlası 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
TUZSUZ NAFiYE | Kurabiyeler | su damlası | 7 | 314 | 01 Kasım 2024 20:21 |
< Hangi şık > | Forum Oyunları | Esma_Nur | 31 | 3401 | 16 Nisan 2024 23:11 |
Patates Mantısı Nasıl Yapılır? | Salatalar | su damlası | 0 | 192 | 17 Mart 2024 18:01 |
Yalancı Tarhana Çorbası | Çorbalar | Kara Kartal | 3 | 239 | 17 Mart 2024 17:56 |
Fırında Patates Püreli Soslu Köfte Tarifi | Et Yemekleri | su damlası | 0 | 232 | 16 Mart 2024 15:39 |
27 Mayıs 2020, 11:44 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 13055 Üyelik T.:
18 Aralık 2010 |
El-Evvelü (Celle Celâlühü) Herşeyin ilki olan Cenab-ı Hak buyuruyor: هُوَ الْاَوَّلُ وَالْاٰخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُۚ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَل۪يمٌ "O Evvel'dir, Ahir'dir, Zâhir'dir, Bâtın'dır." (Hadid, 3) Cenab-ı Hak yaratmayı başlatan ve sürdürendir. Bütün mükevvenatı var eden, bütün nesne ve olayları icad edip ortaya çıkarandır. Her şeyden evveldir. Bir evveli, bir öncesi yoktur. Başlangıcı yoktur ve her şeyin ilkidir. Çünkü varlıkların hepsinin başlangıcı ve hepsini ortaya çıkarandır. Ve son, hepsinin yok olmasından sonra O, bâkidir وَلَا تَدْعُ مَعَ اللّٰهِ اِلٰهاً اٰخَرَۢ لَٓا اِلٰهَ اِلَّا هُوَ۠ كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ اِلَّا وَجْهَهُۜ لَهُ الْحُكْمُ وَاِلَيْهِ تُرْجَعُونَ "O'nun zâtından başka her şey helak olacaktır..." (Kasas, 88) Yer yüzünde bulunan her canlı yok olacak, ancak azamet ve ikram sahibi Rabbinin zâtı bâki kalacak ." (Rahman, 26-27) âyetlerinin ifade ettikleri mânâya göre varlıkların hepsi helak ve fenâya gider ve gidebilir, ancak O, kalır. Bütün yaratıkların, varlık sebepleri ortadan kalkınca esasen helak edilirler ve yok olurlar. Sonra bütün işler ona döndürülür. Binaenaleyh O, hepsinden evvel olduğu gibi, hepsinin gayesi ve varlığın sonudur. Binaenaleyh O'nun için ne yalnız Evvel ve de yalnız Ahir diye hükmetmemeli, "Evvel ve Ahir" demelidir. Allah Teâlâ, başlangıcı olmayan evvel, sonu olmayan Âhir'dir. O, her şeyden önceki Evvel'dir, her şeyden sonraki Âhir'dir. O, var etmede ve yaratmada Evvel, hidayete ve başarıya erdirmede Âhir'dir. O, kalplerdekini bilen Evvel, ayıp ve kusurları örten Âhir'dir. Başlangıç ilk olarak Allah'la başladı, son olarak dönüş yine O'nadır.
__________________ "Bir yαrım αklın kuyusundα öbür yαrım αşkın kuytusundα... Cennet ve cehennem αrαsındα.Ucu sırαttαn geçen bir uçurum kenαrındα... Â'râftα..... Ârâfın dα αrαsındα...Ar ve αf yαrαsındα..." |
27 Mayıs 2020, 11:46 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 13055 Üyelik T.:
18 Aralık 2010 |
El-Ahir (Celle Celâlühü) Sonu olmayan Cenab-ı Hak buyuruyor: هُوَ الْاَوَّلُ وَالْاٰخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُۚ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَل۪يمٌ "O Evvel'dir, Ahir'dir, Zâhir'dir, Bâtın'dır. O, her şeyi bilendir." (Hadid, 3) Hiç bir şey yok iken Allah vardı ve her şey yok olduktan sonra Allah yine var olacaktır. وَلَا تَدْعُ مَعَ اللّٰهِ اِلٰهاً اٰخَرَۢ لَٓا اِلٰهَ اِلَّا هُوَ۠ كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ اِلَّا وَجْهَهُۜ لَهُ الْحُكْمُ وَاِلَيْهِ تُرْجَعُونَ "O'nun zâtından başka her şey helak olacaktır..." (Kasas,88), كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍۚ (55-Rahmân 26) وَيَبْقٰى وَجْهُ رَبِّكَ ذُوالْجَلَالِ وَالْاِكْرَامِۚ Yer yüzünde bulunan her canlı yok olacak, ancak azamet ve ikram sahibi Rabbinin zâtı bâki kalacak." (Rahmân, 26,27) âyetlerinin ifade ettikleri mânâya göre varlıkların hepsi helak ve fenâya gider ve gidebilir, ancak O, kalır. Bütün yaratıkların, varlık sebepleri ortadan kalkınca esasen helak edilirler ve yok olurlar. Sonra bütün işler ona döndürülür. O, hepsinden evvel olduğu gibi, hepsinin gayesi ve varlığın sonudur. O'nun için ne yalnız Evvel ve de yalnız Ahir diye hükmetmemeli, "Evvel ve Ahir" demelidir. Allah Teâlâ, sonu olmayan Âhir'dir. O, her şeyden sonraki Âhir'dir. O, hidayete ve başarıya erdirmede Âhir'dir. Son olarak dönüş yine O'nadır. Allah'ın Âhir olduğunu bilmek, insana sebeplere fazla önem vermemeyi, onlara bel bağlayıp güvenmemeyi, üzerinde fazla durmamayı öğretir. Bu sebeplerin sonuçta mutlaka yok olacağını ve son bulacağını, sadece Âhir olan Allah'ın bâki kalacağını bilmesini sağlar. Geçici varlıklara bağlanmak, yokluğa bağlanmaktır. Halbuki Âhir olan Allah'a bağlanmak, kesinlikle yok olmayacak ve ebediyen varolacak olana bağlanmaktır. O'na bağlanan yok olmayacak ve varlığı bir kesintiye uğramayacaktır. Oysa yok olacak geçici şeylere bağlanmak böyle değildir. Fani şeylererin yok olmasıyla, onlara bağlananlar da yok olacaktır. Allah'ı bu şekilde tanıyan daha bir samimiyetle O''na ibadet etmeye çalışır. O'ndan başka hiçbir şeye güvenip bel bağlamaz. Sadece Allah'a yönelmenin ve O'na dayanıp güvenmenin bir zorunluluk olduğunu anla. Her şeyin O'na döneceğini hatırından çıkarma. O'na kulluk et ki, kulluğun O'nun katında geçerli olsun.
__________________ "Bir yαrım αklın kuyusundα öbür yαrım αşkın kuytusundα... Cennet ve cehennem αrαsındα.Ucu sırαttαn geçen bir uçurum kenαrındα... Â'râftα..... Ârâfın dα αrαsındα...Ar ve αf yαrαsındα..." |
27 Mayıs 2020, 15:01 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 13055 Üyelik T.:
18 Aralık 2010 |
1. Hadid süresi 3. Ayette Allah'ın isimlerinden hangisi yoktur? a. Evvel b.Ahir c. Halim d. Alim 2. "Tehir eden, istediğini geri koyan, arkaya bırakan." Anlamına gelen Esma hangisidir? a. Mukaddim b. Muahhir c. Muktedir d. Kâdir 3. Yüce Allah'ın dua edenlerin dualarını hemen icabet etmeyip, dilediği bir zamana ertelemesi hangi ismi celilenin tecellisidir? a. es Sabur b El Muktedir c. Es Selam d. El Muahhir 4. Allah’ı sakın zâlimlerin yaptıklarından gâfil sanma. Onları gözleri dehşetle dışarı fırlayacağı bir güne ertelemektedir.”Ayetinde hangi isim geçmektedir? a. Musavvir b.Muahhir c. Mümin d. Samed 5. "O başlangıcı olmayandir" esması hangisidir? a. Evvel b. Ahir c.Batın d.Mukaddim *
__________________ "Bir yαrım αklın kuyusundα öbür yαrım αşkın kuytusundα... Cennet ve cehennem αrαsındα.Ucu sırαttαn geçen bir uçurum kenαrındα... Â'râftα..... Ârâfın dα αrαsındα...Ar ve αf yαrαsındα..." |
27 Mayıs 2020, 15:46 | Mesaj No:5 | |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Alıntı:
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR | |
27 Mayıs 2020, 15:56 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 13055 Üyelik T.:
18 Aralık 2010 | Hepsi dogru editim .. Teşekkür ederim... ⚘🍃⚘🍃⚘🍃⚘
__________________ "Bir yαrım αklın kuyusundα öbür yαrım αşkın kuytusundα... Cennet ve cehennem αrαsındα.Ucu sırαttαn geçen bir uçurum kenαrındα... Â'râftα..... Ârâfın dα αrαsındα...Ar ve αf yαrαsındα..." |
27 Mayıs 2020, 20:04 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 13055 Üyelik T.:
18 Aralık 2010 |
6. Allah zalimlerin yaptıklarından habersiz değildir. Onlar için planı nedir? a. Cehennemde az biraz yanıp çıkacaklar. b. Onları ancak gözlerin dehşetle bakakalacağı bir güne erteliyor. c. Azap üstüne azap tadacaklar d. Şefaat beklentilerine cevap verecek. 7. Aşağıdakilerden hangisi yanlış bir bilgidir? a. Yüce Allah’ın el-Muahhir ismini bilen, Yüce Allah’ın insanlara hataları ve günahları sonucunda derhal ceza vermediğini görüp şımarıklıkla kendi nefsini aldatmaz. b. İbadet yapmamaktan veya günahları işlemekten sakınır. Böylece her an huşu içinde Allah’a teslimiyyet halinde yaşar. c. Allah ( c.c,) kendine isyan edip nankörlük edenleri derhal cezalandırır d.Allah (c.c) düşmanlarını kendinden uzaklaştırarak alçak mertebelere indirir. 8. Yer yüzünde bulunan her canlı yok olacak, ancak ......... ....... Rabbinin zâtı bâki kalacak.” ayetini tamamlayan doğru ifade hangisidir? a. Azamet ve ikram sahibi b. Rahman ve Rahim olan c. Sonsuz kerem sahibi d. Bağışlaması bol olan 9. "Sayılar, tıpkı dilin diğer unsurları gibi, hakikati gösteren birer işaret ve sembodürler. Sayılara eşya ve hakikatten bağımsız olarak kendi başlarına mahiyet biçmek ve değer yüklemek, parmağın gösterdiğine değil, parmağa bakmaktir. Herşeyin sayılardan ibaret olduğunu söyleyen "Pisagor" bunu yapmıştır. Bu yaklaşımın varıp duracağı yer "Hurufiliktir." Bu açıklamaya aşagıdakilerden hangisi uygun düşmektedir? a. El Evvel olan Allah öncesi ve sonsuz ilktir. b. Allah'ın ilk olması sayı ile alakalı değildir. c. Babilden Yahudiliğe, onlardan Yunan'a ve Müslüman kültürüne geçen Ebced ve Cifr, en eski Hurufilik yöntemleri arasındadır. d. HEPSİ 10. "Öncesizlik" ve "Sonsuzluk" kavranabilir mi? İnsan aklı bunu kavranabilir mi? Cevaplarınızı bekliyorum...
__________________ "Bir yαrım αklın kuyusundα öbür yαrım αşkın kuytusundα... Cennet ve cehennem αrαsındα.Ucu sırαttαn geçen bir uçurum kenαrındα... Â'râftα..... Ârâfın dα αrαsındα...Ar ve αf yαrαsındα..." |
28 Mayıs 2020, 05:40 | Mesaj No:8 | |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Alıntı:
Aynı şekilde her son da bize ebedi bir yaratıcının olduğunu haber verir.Bir şeyin varlığını bilmek ayrıdır, mahiyetini bilmek ayrıdır Kainatta birçok şey vardır ki akıl onların varlıklarını bildiği halde mahiyetini kavrayamamaktadır Annenin evladına sarılmasıyla varlığını anladığımız şefkat hissinin nasıl bir his olduğu konusunda hiç kimse fikir sahibi değildir. Ruh, elektrik, hayal gibi varlığı bilinmekte mahiyetleri ise bilinmemektedir. Allah'ın bütün sıfatları sonsuzdur, sınırsızfır, ezeli ve ebedidir. Akıl ise sınırlıdır, sonradan yaratılmıştır Sınırlı olan sınırsız olanı elbette kavrayamaz
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR | |
28 Mayıs 2020, 11:02 | Mesaj No:9 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 |
Nurşen hocamla aynı cevapları veriyorum 10. "Öncesizlik" ve "Sonsuzluk" kavranabilir mi? İnsan aklı bunu kavranabilir mi? sorusuna; Bizce sonsuzluk kavranamaz tanımlanamaz. Birşeyi tanımlamak onu sınirlamaktir. Allah sonsuz òncesiz ve benzersiz mutlak varlıktır. Böyle bir varlığın herhangi bir tanıma sıgdirilmasi mümkün değildir. Tanımlanan birşey bilimin konusudur. Ama Allah imanın konusudur. Bu yüzden Allah'ı tanıdıkça insanın imanı artar. Eğer insan bilgisiyle Allah'ı kuşatabilseydi Allah hakkında bilgisi arttıkça imanınin azalması gerekirdi. Zira iman özü itibariyle gayba imandır. Kişinin aklıyla tanımladığı şey; gayb aleminden çıkıp şehadet alemine giren şeydir. Allah bilgisiyle ve kudretiyle insanı kuşatır. İnsan asla Allah'ı kuşatamaz çünki insan zihni sozsuzlugu olduğu gibi kavrayamaz.
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
28 Mayıs 2020, 12:07 | Mesaj No:10 |
Durumu: Medine No : 13055 Üyelik T.:
18 Aralık 2010 | Her ikinizin cvb ları da doğru 🌷 Rahman razı olsun... 🌷🌿🌷🌿🌷🌿
__________________ "Bir yαrım αklın kuyusundα öbür yαrım αşkın kuytusundα... Cennet ve cehennem αrαsındα.Ucu sırαttαn geçen bir uçurum kenαrındα... Â'râftα..... Ârâfın dα αrαsındα...Ar ve αf yαrαsındα..." |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
El hay el kayyum el vacit /Sorularla Esmaül Hüsna'ları Tanıyalım | su damlası | Sorularla Esmaül Hüsna | 26 | 10 Mayıs 2020 22:34 |
El Kaviyy El Metin El Veliyy /Sorularla Esmaül Hüsna'ları Tanıyalım | su damlası | Sorularla Esmaül Hüsna | 23 | 18 Nisan 2020 19:45 |
El Celil El Kerim Er Rakib Esmaül Hüsnaları sorularla Tanıyalım | su damlası | Sorularla Esmaül Hüsna | 19 | 22 Mart 2020 14:20 |
ESMAÜL HÜSNA EZBERLE PROGRAMI 2.0 BETA | kurt26 | Programlar//İstekler | 1 | 02 Mart 2020 12:29 |
Esmaül Hüsna Ezberle Programı 1.0 | kurt26 | Programlar//İstekler | 0 | 27 Mart 2019 16:16 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|