|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Nebevi Sevda,Açılış Tarihi: 17Haziran 2020 (08:19), Konuya Son Cevap : 23Haziran 2020 (18:43). Konuya 20 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
17Haziran 2020, 08:19 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 59388 Üyelik T.:
05 Nisan 2018 | El-Müntakim- El-Afüvv- Er-Rauf El-Müntakim- El-Afüvv- Er-Rauf 81)EL-MÜNTEKİM; Dilediğine ceza vermede şiddetli davranan,suçlulara müstehak oldukları cezaya çarptıran. Acizlerin ve zayıfların alamadıkları intikamı onların yerine zalimlerden, zorbalardan alan. Bu konu üzerine biraz hasbihal edelim. Sonra sorulara geçelim inşallah. Sizlerde duygu ve düşüncelerinizi yazın kardeşlerim Bismillah; Müntakim ismi celili anılınca ilk aklıma gelen El Adl ismi. Rabbimin adaleti gelir. Zalim zorbalığın yapar. Mazlumları ezer. Patron işçinin hakkını, adam karısının ve çocukların hakkını, zengin fakiri , ağa-paşa, lider vs. Beşeri muktedir olan kim varsa her gelen zayıfı ezer. Mazlumlar Rabbimizin El-Mucib ismiyle duaya dururlar. Arş-ı ala titrer mazlumun yetimin, garibanın yaşlı, kadın çocuk kim varsa. Zalimin zulmü yanına kar kalır mı? Işte o an insan iyi ki Cehennem var diyor. Iyi ki bizlerin intikamını alan Müntakim olam Allah var diyor. Allah var gam keder yok diyor. Mazlum derinden bir ah çeker sema da melekler eşlik eder kardeşler. Insanoğlu üç günlük dünya metaı için Rab den gelen dini dahi menfaati için kullanır. Nedir? Hepsi üç günlük dünya değil mi? Kokmuş bir meniden yaratılan insan kendini ne kadar kibirli görür. Âdeta küçük dağları kendi yaratmış gibi Bakara Suresi, 206. ayet: Ona: "Allah'tan kork" denildiğinde, büyüklük gururu onu günaha sürükler, kuşatır. Böylesine cehennem yeter; ne kötü bir yataktır o. O ZAMAN NE DİYORUZ YAŞASIN ZALIMLER IÇIN CEHENNEM. Rabbim bizleri muhafaza eylesin kardeşlerim Bunları hak- iman -adalete çağırsan size diyecekler cevap ise sadece günahlarını örtbas etmek değil mi? Kardeslerim iyi tefekkür ermek gerekir. Nisa Suresi, 49. ayet: Kendilerini (övgüyle) temize çıkaranları görmedin mi? Hayır; Allah, dilediğini temizleyip yüceltir. Onlar, 'bir hurma çekirdeğindeki iplikçik kadar' bile haksızlığa uğratılmazlar. Ah be kardeşlerim ah ki Ah!!!!! Mazlumun ahi zalimi boğar dostlar. Zalimi boğar Yeter ki mazlumun bedduasını alma.. Rabbim sen bizleri zulmetlerden ve zulme uğramaktan muhafaza eyle. Evet kardeşlerim sistematik sorulara geçmeden önce sizler de rahatca duygu ve düşüncenizi yazabilirsiniz. |
Konu Sahibi Nebevi Sevda 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Gidiyoruz inşallah | Nebevi Sevda/Kişisel | Nebevi Sevda | 0 | 24 | 21 Aralık 2024 22:34 |
Cennet ne büyük nimet ki | Nebevi Sevda/Kişisel | Nebevi Sevda | 1 | 43 | 20 Aralık 2024 01:10 |
Ev Halkaları | Nebevi Sevda/Kişisel | Nebevi Sevda | 0 | 59 | 17 Aralık 2024 23:10 |
Ey İNSANLIK! | Nebevi Sevda/Kişisel | Nebevi Sevda | 0 | 56 | 05 Aralık 2024 22:23 |
Sen sesini çıkarmadıkca | Nebevi Sevda/Kişisel | Nebevi Sevda | 0 | 60 | 02 Aralık 2024 20:00 |
17Haziran 2020, 19:34 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 59388 Üyelik T.:
05 Nisan 2018 |
Afüv, kullarının hataları ve günahları nedeniyle oluşan izleri silen ve onları cezalandırmayandır. Kullar, işledikleri günahları terk edip tövbe ettiklerinde ve Allah'tan bağışlanma dilediklerinde, Allah onların bu günahlarını affeder ve hatta onları iyiliklere çevirir. Allah, bu dünyada tövbe eden günahkar kullarını affeder. Günahlarda ısrar edip tövbe etmeyen mümin kullarını da ahirette affeder.
|
17Haziran 2020, 19:41 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 59388 Üyelik T.:
05 Nisan 2018 |
Biz kullar ömrü boyunca sürekli hatalar zincirine duçar olabiliriz. Her günümüz bir muhasebe içinde mi? Bazen insan kendi haline şaşar. Külli iradeye teslim olmaya bile imtina eder. Cüz i irademle Külli iradene sığınıyorum Yarabbi ne olur beni ve iman eden dostlarımı şeytana teslim etme |
17Haziran 2020, 23:33 | Mesaj No:4 | |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | Alıntı:
Bismillahirrahmanirrahim "Rabbinin âyetleri kendisine hatırlatılıpta , ardından onlara sırt çeviren kimseden daha zalim biri olabilir mi?Elbette Biz, günahı hayat tarzı haline getirenler yaptıklarının acısını tattıranız" Secde: 22 Günahı hayat tarzı haline getiren her mücrim, karşısında Muntakim olan Allah'i bulur. Allah'ın intikamı dünyada ahirette her ikisinde de geçerlidir. Kimse ne kendisinin ne de başkalarının yaptığının yanına kâr kalacağını sanmamalıdir.Böyle bir kanaat, iyilik yapma duygusunu öldüren manevi bir virüstür. Şüphesiz Allah'ın rahmeti intikamını kuşatmıştır. Bu hakikate rağmen yine de O'nun intikamı vardır. İbrahim 47
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ | |
18Haziran 2020, 22:04 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 59388 Üyelik T.:
05 Nisan 2018 |
Sorularımız; 1) Tevvab, Gaffar ve Afüvv" isimleri arasındaki farkı izah eder misiniz? 2)üç isim kuranda kaç ayette geçmektedir? Sizi etkileyen ayeti yazın 3) kullarının hataları ve günahları nedeniyle oluşan izleri silen ve onları cezalandırmayan.... Allah'ın hangi ismidir? A) el tevvâb B) el afuv C) el Gaffar D) hepsi E) hiçbiri |
19Haziran 2020, 01:54 | Mesaj No:6 | |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Alıntı:
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR | |
19Haziran 2020, 02:45 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 59388 Üyelik T.:
05 Nisan 2018 |
Allah razı olsun mihrinaz ve nurşen hocalarım. Çok güzel cevaplar verdiniz. Devam inşallah
|
19Haziran 2020, 02:48 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 59388 Üyelik T.:
05 Nisan 2018 |
رَؤُوفٌ; Eşsiz, benzersiz ve sonsuz şefkat sahibi. Raûf ismi; Mahlûkatın görevlerine, kapasitelerine uygun bir şekilde düzenleme yapan, kendilerine çeşitli ruhsatlar ve kolaylıklar sağlamak suretiyle onlara karşı çok şefkatli ve pek müşfik davranandır. “Rauf” ismi mana yönü ile "Rahim" ismi ile aynı gibi görünüyorsa da, Kuran-ı Kerim'de bu iki ismin aynı ayette beraberce zikredilmeleri, birbirinden farklı manalar taşıdıklarını gösterir. Re’fet herhangi bir kötülüğe düşmeden gerçekleşen rahmet, rahmetse; düştükten sonra gerçekleşen Ra’fettir. İkisinin arasındaki farkın öncelik sonralık, hususîlik umumîlik farkı olduğu ifade edilmiştir. Henüz istenmeyen bir durumla karşılaşmadan önce gerekli tedbirleri alıp, o kötülüğü engellemeye çalışmak Re’fettir. Yani bu anlamıyla Re’fet vikaye=koruma ile ilgilidir. Rahmetse tedavi ile ilgilidir. İsyana düşmeden önce kulunu isyandan, isyan yollarından ve sebeplerinden uzaklaştırmak Allah Teâlâ’nın Re’fetindendir. Her türlü engellemeye rağmen kul isyana düştüğünde ise, hak ettiği cezayı kaldırması O’nun rahmetindendir. Re’fet, sorumluluk ve yükümlülük belirlenirken, gerçekleşen rahmet tecellisinin özel ismidir. Hataya düşmeyi engelleyen, iyilikler yapmayı insan için kolaylaştırmaya re’fet-i ilâhî, düştüğünde, iyilikleri terk ettiğinde cezasına çözüm bulmak da rahmet-i ilâhî gereğidir. Kulunu isyana düşmeden önce tövbeye özendirmek ve yönlendirmek Cenâb-ı Hakk’ın re’fetindendir. İsyana düştüğünde ise ceza gerekli olur. O anda da cezanın ertelenmesi ve ya kaldırılması O’nun rahmetinin bir tecellisi olur. Er-Rauf oluşu Er-Rahman oluşundandır. Rahman özü itibari ile rahmet sahibi olan demektir. Rauf ise; kullarına kolaylık sağlayan demektir. Çünkü Yüce Allah kullarına kaldıramayacakları sorumlulukları yüklememesi, Yaşlılık, hastalık ve zayıflık gibi hallerde birçok ibadetten muaf tutması onun Rauf oluşundandır. Kısaca Allah’ın kullarına özen göstermesi (mecazen onların üzerine titremesi) onun Rauf oluşundandır. İlahi şefkatin iki türlü tezahürü vardır. İradesiz varlıklara tezahürü ve iradeli varlıklara tezahürü. İradesiz varlıklarda ki tezahürü koyduğu kanun ve yasalarla olur. Allah iradesiz varlıklara yasa koyar bu Er-Rauf olan Allah’ın şefkatidir. Eğer yasa koymasaydı hiçbir şeyi öngöremez, tahmin edemez, hazırlık yapamaz ve tedbirde alamazdık. Tecrübe diye bir şey kalmazdı. Zira geçmişte yaşadığımız deneyleri yasalar üzerinden ediniriz, işte o tecrübe olur. Madde ve eşya yasasız, başıboş bir şekilde olsaydı, hayat çok kozmik olur ve felce uğrardı. Felç olmuş bir dünyada da hayat olmazdı. Özetle ilahi yasalar, Er-Raûf olan Allah’ın şefkatinin birer eseridir. Allah'ın yarattığı tüm canlılar kusursuz, üstün bir yaratılış, mükemmel bir nizam ve benzersiz bir denge sayesinde yaşamlarını sürdürmektedirler. Bu, O'nun rahmaniyetinin ve şefkatinin bir delilidir. Çünkü hiçbir canlı kendisi için en uygun, en elverişli yaşamı elde etmek için hiçbir güç sarfetmemiş, sadece Allah'ın Rauf oluşuna teslim olmuştur. O, Rauf olan Allah, mahlûkatın ihtiyaç duyabileceği her şeyi zaten mahlûkatına vermiştir. Mesela; Bütün canlıların kendilerini savunmak için farklı yetenekleri vardır. Bu farklılık sayesinde doğada denge oluşur. Kimisi son derece korkutucu bir görünüme sahiptir, kimisi zehirli, kötü kokulu veya yakıcı gazlar püskürtür. |
19Haziran 2020, 02:57 | Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 59388 Üyelik T.:
05 Nisan 2018 |
Soru 4) Rauf ismi kuranı kerimde kaç yerde geçer. Allah (cc) den başka kime izafe edilir hangi surenin kaçıncı ayeti. Soru:5) aşşagıdaki şıklardan hangisi Rauf isminin manası değildir? A) Kullarına acıyan ve şefkat ile muamele edendir. B) Rahmet ve merhametin en üst seviyesinde olandır. C) Merhametinden dolayı kullarının kusurlarını örten ve günahlarını bağışlayandır. D) Allah vaad ettiği zaman sözünü yerine getirir, verdiği zaman son derece bol verir, muktedirken afveder. |
19Haziran 2020, 13:57 | Mesaj No:10 | |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Alıntı:
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR | |
Konuyu Toplam 3 Kişi okuyor. (0 Üye ve 3 Misafir) | |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|