|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Nebevi Sevda,Açılış Tarihi: 17Haziran 2020 (08:19), Konuya Son Cevap : 23Haziran 2020 (18:43). Konuya 20 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
19Haziran 2020, 14:40 | Mesaj No:11 |
Durumu: Medine No : 59388 Üyelik T.:
05 Nisan 2018 |
Soru 6) Allah (cc) her günahı af edermi? Bu konu üzerinde biraz müzakere edelim kardeşler Buyrun... |
19Haziran 2020, 18:40 | Mesaj No:12 | |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Alıntı:
Tövbe ettikten sonra affolunmayacak günah yoktur. Ancak günahın affedilip affedilmeyeceğini bilemeyiz. Tövbe ettikten sonra Allah dilerse affeder, dilerse affetmez. Bunun için tövbemizin kabul şartlarına uygun olması gerekir. Şartlarına uygun olarak yapılan tövbeyi Allah affedeceğini bildiriyor. Tövbe edilmemiş olan günahlara gelince; bunlardan şirk asla affedilmeyecektir. Bunun dışında kalan günahlar ise affedilebilecek günahlardır. Büyük günâhların belli başlıları şunlardır: Allah'a ortak koşmak, adam öldürmek, zina iftirasında bulunmak, zina etmek, İslâmî cihaddan kaçmak, sihir yapmak, yetimin malını yemek, ana-babaya karşı gelmek, Mekke'nin hareminde günâh işlemek, faiz yemek, hırsızlık yapmak, içki içmek, kumar oynamak. Bir Müslüman hafife almadan, kalbinde iman olduğu halde büyük günâh işlerse, dinden çıkıp kâfir olmaz. Ehl-i sünnet, büyük günâh işleyen kimsenin kâfir olmayacağını, cehennemde ebedî kalmayacağını, tövbe etmeden ölürse dahî, Allah dilerse lütuf ve ihsanıyla onu affedeceğini, dilerse adâletiyle cehennemde ona azap edeceğini kabul eder. Kebâirin (büyük günâhların) en büyüğü Allah'ı tanımamak, zatında, sıfatında ve fiillerinde O'na ortak koşmaktır. Buna ekberu'l-kebâir denir. "Allah kendisine şirk koşulmasını kesinlikle affetmez. Bunun dışındaki günâhları dilediği kimseler için affeder. Allah'a ortak koşan kimse büyük bir günah (ile) iftira etmiş olur." (Nisâ, 4/48) mealindeki ayetten şirk dışında bütün günahların affedilebileceğini görmekteyiz. Eğer bir kimse şirk ve inkarından vazgeçp iman etse, elbette o da affedilecektir. Allah'ın rahmetinden ümidini keserek serkeşlik yapmaya devam etmek veya azabından emin olarak günâha aldırış etmeden tövbe etmemek de asla doğru değildir. Mümin, ne kadar günâh işlerse işlesin korku ve ümid arasında olmalı, Rabbinden yüz çevirmemelidir. Bu iki durumu açıklayan ayetler vardır: "Ey günâhta aşırı giderek nefislerine zulmetmiş kullarım, Allah'ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin; muhakkak ki Allah bütün günâhları bağışlar. Şüphe yok ki O, çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir." (Zümer, 39/53) "(Resûlüm!) Kullarıma, benim, çok bağışlayıcı ve pek esirgeyici olduğumu haber ver. Fakat azabımın da pek acıklı bir azap olduğunu kullarıma haber ver." (Hicr, 15/49, 50)
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR | |
19Haziran 2020, 18:41 | Mesaj No:13 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 |
Diğer hocalarımızın da bu konudaki bilgilerini öğrenmek isteriz.
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
19Haziran 2020, 19:25 | Mesaj No:14 | |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | Alıntı:
Zümer suresi 53. Ayeti " Ey kendi aleyhlerine olarak günahta haddi aşan kullarım Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin Allah dilerse bütün günahları bağışlar, doğrusu O çok bağışlıyıcı çok merhametlidir" Allah zâtînı bizlere "Rahman ve Rahim" sıfatlarıyla tanıtır. Bir annenin evladına olan şevkatinden ve sevgisinden daha fazla bir merhamettir bu. Tevvâb olan Allah hiçbir Kulunu gözden çıkarmaz bu yüzden günah işleyen kula tevbe kapısı her daima açıktır. Günahkar kulun kendisine yònelisinin azlığına çokluğuna bakmaz. Kendisine yönelene rahmetiyle yönelir. Günaha karşı kayıtsızlik, aldırmazlik, affı için umutsuzluk olmamalı. Kul kusurlu olduğunun ve bunun farkında olduğunu tevbesiyle ifade etmeli ki; Allah'ın affina layık olsun.. Böyle olduğunda ilahî şevkatten umut kesmemiş oluruz.
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ | |
19Haziran 2020, 23:11 | Mesaj No:15 |
Durumu: Medine No : 59388 Üyelik T.:
05 Nisan 2018 |
Kur’an-ı Kerim, insanın yaratılışındaki özelliğini dikkate alarak, mümin de olsa kişinin günah işleyebileceğine işarette bulunmakta ve peygamberler dışında hiç kimsenin bütünüyle günahtan korunup uzak kalmasının söz konusu olamayacağını dolaylı şekilde bildirmektedir. Buna karşılık Allah’ın rahmet ve mağfiret kapısının, tevbekâr kullarına bazı istisnalarla her zaman açık tutulduğunu ilham etmektedir. **** Hz Peygamber (SAV)’in: “Siz günah işlemeseydiniz, Allah günah işleyen bir kavim getirirdi de onları bağışlardı.” mealindeki hadisi, tamamıyla insanın hayvanî ve melek’i iki zıt duyguyla donatıldığına, yani insanın manevî yapısında bu iki ayrı sıfatın bulunduğuna; o bakımdan günahlardan tamamıyla kurtulmanın bir bakıma imkânsızlığına; nefsanî duygunun her vesileyle günahlara yönelikliğine işarettir. **** O halde günahla sevap arasında mekik dokuyan müminlerden, imkân nispetinde günahlardan kaçınmaları, hiç değilse asgariye düşürmeleri; ona nispetle iyiliklerini, sevap ve faziletlerini arttırmaları istenmekte ve günahlardan sonra pişmanlık duyup dönüş yapanların bağışlanacağı müjdelenmektedir. |
21Haziran 2020, 21:38 | Mesaj No:18 |
Durumu: Medine No : 59388 Üyelik T.:
05 Nisan 2018 |
Soru 7) Hangisi Allah (cc) Müntekim isimi şerifinin karşılıgını ifade etmez A) kötülüğün cezasına anında karşılık vermesi B) hakkı zelil kılmaya çalışanları bir mühlet geciktirir hatasından dönmezse perişan eder C) Allah( cc) Kullarına hakkı bildirdikten sonra kul yine zülme devam ediyorsa hikmetlice bir intikam alır Soru 8)Tövbe etmeyerek isyanda ısrar eden kimselere cenabı hak hangi ismi ile tecelli eder A) Latif B) Gaffar C Müntekim D) Mütekebbir soru 9) hangisi Allahu tealanın dünyada müntekim ismi ile tecelli ettigi kavimin peygamberleri arasında degildir A) Lut as B) Yunus as C) salih as D) Hud as Soru 10) cümle içindeki boşlukları uygun kelimelerle dolduralım Davranışlarımızın karşılığına bedeline müeyyidesine.......... Diyoruz cezayı kaldırmak.......... Cezayı hak edene vermek........ Cezayı yapılan davranışın hak etmediği şekilde şiddetlendirmek ve arttırmak............. |
22Haziran 2020, 01:17 | Mesaj No:19 | |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | Alıntı:
İlk kısmı anlayamadım. Sevap veya amel dicem devamında anlamlı olmuyor. Cezayı kaldırmak " insaf veya affetmektir." Cezayı hak edene vermek "hakkaniyet" Cezayı haketmediği şekilde şiddetlendirmek ve artırmak " zulümdür yada eziyettir" diyorum
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ | |
23Haziran 2020, 13:54 | Mesaj No:20 |
Durumu: Medine No : 59388 Üyelik T.:
05 Nisan 2018 |
Evet başka cevaplayan var mı? Yoksa mihrinaz kardesimin yanıtlarını onaylayıp sonlayacağım |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|